Op dit adres zit nu: Moustique

Brasserie Parels in Haarlem

1320109044 81
1442194375 82
1661947972 84

1. marjon 406 punten

Heerlijk gegeten in dit gezellige restaurant!
    Mijn man had spareribs en is altijd erg kritisch, maar vond ze super! En de zeetong die ik had uitgekozen was ook fantastisch lekker!
    De bediening was erg vriendelijk!
    Wij komen zeker terug!!
    Een aanrader!👍

2. Foroogh Rezazadeh

3. Ellie 347 punten

Met ons vriendinnenclubje waren we een paar daagjes in Haarlem en via de dinerjaarkaart kwamen we bij Parels in Haarlem terecht.... Het restaurant is wel een pareltje om uit te gaan eten. Heerlijk smaakte zowel het voor- hoofd- en nagerecht!!! Jammer dat wij zo ver weg wonen maar als we nog eens in Haarlem zijn dan is dit zeker voor herhaling vatbaar.

4. yvonne

5. Goed eten voor een goede prijs. Het driegangenmenu heeft een veelzijdige keuze. Wij komen er graag!

6. Marjolein

Wij waren hier voor een zakelijk diner met gasten. De start was iets minder, omdat er geen jus d'orange wordt geschonken (alleen appelsap als je geen koolzuur wilt) en de wijn die gekozen werd per fles ging. Er werd niet uitgelegd dat een ander soort wijn wel per glas besteld kon worden. Toen we de kaart bestudeerden, zagen we dat pas.

Het eten was zeer goed, niet te veel en goed op smaak. Dessert was ook goed, alleen waren de bonbons niet meer voorradig, er werd aangegeven dat de inkoop mis was gegaan, dat is niet handig. Maar over het algemeen goed eten tegen een juiste prijs.

7. N E Vreem-Bruinzeel

Dinsdag 18/8/2015 gegeten bij Rest. Parels in Haarlem. Het eten was uitstekend maar bediening en ontvangst lieten te wensen over. Ondanks bevestiging voor de reservering van Eet.nu en nog een E-mail van het restaurant zelf waarin wij verwelkomd werden de volgende dag bleek er niets bekend te zijn van onze reservering. Gelukkig was het een dag doordeweeks... Ook de bediening was ongeïnteresseerd, misschien omdat dit de AH actie was met 3gangenmenu gratis tweede persoon.

8. Wij hebben een driegangenmenu bij Parels gegeten, voor het eerst. Ten eerste: fantastische locatie, onder de kerk. En verder: héérlijk gegeten!!! Alles goed van smaak en borden leuk opgemaakt. Super lekker en gezellige sfeer en bediening. We hebben een leuke avond gehad! Bedankt!

9. Gezellig restaurant in de binnenstad. Eten is gewoon goed maar niet super verrassend. Vriendelijke bediening.

10. Ontzettend gezellig en erg lekker!

12. Conny Witteman

Een prima avond en heerlijk gegeten! Complimenten voor allemaal! De bediening vriendelijk en goed getimed met eten, ondanks dat het druk was. Zeker een aanrader om nog eens terug te gaan!

13. Bijlsma

14. Het is een leuk restaurant, maar het eten was niet boven het gemiddelde. We hadden een driegangenmenu dat in 1 uur geserveerd werd, dat vonden wij minder. Het personeel was wel vriendelijk. Er was wel een ober die het nodig vond mij voor schut te zetten, hij reageerde toen mijn man meer wijn voor zichzelf in schonk dan voor mij. Ik ben migrainepatiente dus mag niet meer dan twee glazen wijn nuttigen.
    Fam Sanders

15. Mijn vriend en ik gaan vaak uit eten, elke keer ergens anders, maar wij willen graag vaker bij Parels uit eten! Personeel weet wat service is, gerechten zijn heerlijk en niet te gewoontjes, de sfeer is informeel en het interieur is mooi en verzorgd. Een prijs van 30 euro voor drie gangen is het ook zeker waard!

16. Lief en leuk restaurant.
    Als we toch in de buurt eten komen we hier wel vaker.
    De gamba's blijven heerlijk en het personeel zeer vriendelijk.
    Als je een gelegenheid zoekt waar je lekker kan eten en niet zo kolossaal is dit zeker het proberen waard.

17. Hanneke Hendriks

Het eten was erg lekker. Ik had lamshaas voor 19,50. Ik kreeg voor die prijs erg weinig. 3 reepjes vlees en 2 kleine aspergeres die bijna uit elkaar vielen. Maar daarentegen kreeg ik een bord vol bittere zure witlof, wat echt niet lekker was. De spareribs waren wel super goed. Je kreeg veel en het smaakte heel erg goed!

De bediening was ook niet zoals het hoort. Het was erg druk, en daar werd iedereen ook naar behandeld. Borden werden onder je vandaan getrokken zonder je een blik waardig te gunnen. Mensen werden bij hun tafel weggehaald om weer plek te maken voor anderen die aan het wachten waren. Ik snap dat ze dit doen, maat niet de manier waarop.

Ik had gereserveerd en moest een kwartier wachten, er waren zelfs mensen die hadden gereserveerd en moesten 3 kwartier wachten!! Ik vind dit niet normaal, als je reserveert moet er plek voor je zijn, anders had het restaurant daar rekening mee moeten houden en geen mensen binnen moeten laten die níét hadden gereserveerd. Je merkt gewoon dat ze koste wat het kost een hoge omzet willen draaien, wat weer ten koste gaat van de sfeer en klant vriendelijkheid.

Ik heb hier niet prettig gegeten en vond het niet mijn geld waard. Ik zal hier dan ook nooit meer naartoe gaan, en dat raad ik anderen ook aan.

18. Johan Ensing

19. Heerlijk gegeten, kaasfondue was heerlijk!
    Vriendelijke service.

20. Wij zijn op 26 augustus wezen eten tijdens de restaurantweek. De eerste keer in dit restaurant. Ze waren heel erg behulpzaam en mochten kiezen wat we wilden. We hebben een 3-gangen menu genomen. De vis smaakte uitstekend en de eend was erg mals. Kunnen we zeker aanraden. Ook brood wat we als voorgerecht namen was erg vers en nog warm toen we het kregen.
    Ze hebben veel verstand van wijnen en kregen 3 verschillende wijnen bij ons eten, die echt de smaak afmaakte.
    WIj hebben gewoon buiten kunnen zitten op het terras en zijn alleen binnen geweest voor de toiletten (die overigens schoon waren), dus over binnen kunnen we niet veel zeggen. De stoelen zaten prima en niet heel dicht op de tafel ernaast, dus prima wat betreft beetje privacy.
    Al met al hebben wij besloten hier vaker te gaan eten omdat het enorm beviel!

21. Karima Eemers-Kaart

Goed gegeten. Sfeervol en aardige bediening. Absoluut een aanrader!

22. Erik

23. 29-06-2013 gegeten met 2 volwassenen en 1 kind (7 jaar). Erg leuk restaurant met fijne sfeer. Bediening is goed, maar kan wellicht iets beter georganiseerd. Het eten is erg lekker. Kinderen is geen probleem. Ook al zijn er geen kindermenu's, kan er wel een mouw aan gepast worden. Al met al hebben we een heerlijke avond gehad, en komen we zeker terug!!

24. Patrick van der Vaart

Lekker gegeten, bediening was attent en gezellig. Prijs/kwaliteit is echt in balans. Lekker druk en sfeervol. Gewoon is heen gaan zou ik zeggen.

25. Wij waren verrast, op internet een resturant gezocht in Haarlem dat open was, kwamen uit op Parels. Nou, geen spijt gehad. Wat een leuke resturant, de bediening, de aankleding, en het eten gewoon heel erg lekker. Je kon merken dat er veel aandacht aan besteed was. Wij gaan jullie resturant zeker aanbevelen, en jullie zien ons zeker terug.

26. Fernanda En Norbert

Onze eerste keer bij parels, mmmm heerlijk gegeten. Mooie smaken voor een prima prijs. Vriendelijke bediening met uitleg over de gerechten en adviezen over bijpassende wijn. De organisatie was zo goed opgebouwd dat Kristy op haar eerste avond makkelijk meekon, of ze er al jaren werkte. We hadden dungesneden rib-eye, mix voorafjes, botermalse biefstuk en fantastische lamshaas. Nog nooit zo lekker gehad. De omafrietjes te hard en zout dus gewoon negeren. Toetjes om van te smullen, sorbet coupe met drank en de chocolade taart met kokos ijs. Restaurant een aanrader.

27. We werden vriendelijk ontvangen. De bediening was beleefd en vlot. Helemaal prima. We hebben niet lang hoeven wachten. Het eten was erg lekker! Ook de wijn smaakte er goed bij. Al met al een fijne ervaring en een aanrader.

28. Super gegeten!Heerlijk mals vlees,zowel de steak als de lamshaas.Boterzacht.Vriendelijke ongedwongen bediening.Leuke setting.Kom zeker terug!

29. Met zes man hier gegeten. Eten was prima. Niets dan lof.

Maar wij willen toch enige onvrede uiten. Wij hadden om 19.00 uur een tafel gereserveerd. Toen wij binnenkwamen was deze nog bezet. Wij konden een drankje nemen en wachten bij de bar. Achteraf waren deze drankjes dus wel voor eigen rekening. Het zou op zijn plaats geweest zijn als ze voor rekening van het restaurant waren geweest. Service van de zaak omdat de tafel nog bezet was. Uiteindelijk een half uur gewacht voordat onze tafel vrij kwam. Bovendien was er totaal geen ruimte om bij de bar te staan. De houding van het personeel in deze was niet professioneel, integendeel! Dit deed wel enige afbreuk aan het geheel.

Het werd uiteindelijk grotendeels goed gemaakt door het lekkere eten.
    Smaakvol opgemaakt en voldoende.
    Was de ontvangst beter geweest, dan waren de cijfers hoger geweest.

30. Sunday

31. Philip Willemse

Een aangename eerste kennismaking. Gezellige sfeer en lekker gegeten!

32. Leuk restaurant, lekker gegeten, aardige mensen en goed betaalbaar.

33. Ging hier met mijn vriendin eten, kende het restaurantje nog niet, maar vond bij binnenkomst de sfeer al erg fijn. Hele fijne muziek op de achtergrond. Het was allemaal erg leuk ingericht en aangekleed. Ik had de oesters vooraf en mijn vriendin de slakken. Beide smaakten erg goed, de slakken zijn vooral een aanrader! Als hoofdgerecht had ik de pittige gamba's die erg goed bevielen en mijn vriendin de pasta. Al met al een leuke en smaakvolle eetervaring, ik kom zeker een keer terug!

34. uitstekend eten, zeer mooie locatie.

35. Idyllisch plekje aan het raam, genoten van Haarlem in de sneeuw en heerlijke gerechten met goede bediening in een sfeervol en gezellig Parels.
    Top!!

36. Heerlijk gegeten! Had de kaasfondue in een tijgerbol met komkommer, tomaat, wortel, radijsjes en sla. Zeker aan aanrader. En mijn vriend had de kipsate wat die ook erg lekker vond. En als dessert het chocolade trio dat is natuurlijk altijd lekker.

37. Keurig gegeten. Vooraf een uitstekende tartaar van tonijn en een klassieke vitello tonato. Met de gamba's ging in eerste instantie wat mis, maar dat werd prima opgelost met een nieuwe portie. Kalfsoester met groene asperges en een puree met truffel doet wat winters aan hoog zomer, maar het smaakte er niet minder om. Compliment aan de bediening en bedankt voor het kopje koffie!