Naast Pippa's is een grote parkeergarage, ingang Lange Herenstraat

• OV

Het station is onze buurman!

• Biologisch

1420001206 84
1426320804 84
1483197189 63
1565351966 76

1. Pippa’s was voorheen echt op kids gericht, nu kun je er met kids nog steeds terecht, er is een grote speelhoek. Maar geen specifieke kinder eetkaart (bijv iets simpelere pasta, in een kindervriendelijker bord). Carpaccio, pizza waren erg gemiddeld, hamburgers waren wel lekker! En geen tapbier.
    Best nog prijzig ook, maar super attente bediening.

2. Leuk restaurant met heerlijke pizza’s! Ook staan er genoeg alternatieven op de menukaart als u liever wat anders dan een pizza wilt.
    Vriendelijk personeel en een super prijs kwaliteit verhouding!

3. Perfecte plek voor pizza en pasta met jonge kinderen. De speelhoek is ideaal met de houten treinbaan, het schommelpaard en de poppenhuizen. Absoluut geen 'ballenbak'-gehalte. Wél ruim, open, sfeervol en passend bij gezinnen die én ontspannen een hapje en een drankje willen doen zonder zich schuldig te voelen over hun rondrennende kroost. Wij waren hier op een donderdagavond met 11 personen, leeftijd van 4-50 om de verjaardag van zoon die 17 werd te vieren en iedereen had het naar z'n zin. Personeel: dank jullie wel voor de heerlijke brownie als verjaardagsverrrassing!

4. Ideaal restaurant om met of zonder kinderen lekker en gezellig te eten. Bediening was vlot en vriendelijk; ondanks dat er stond dat je aan de bar moest bestellen werd onze bestelling toch aan tafel opgenomen (misschien omdat het toevallig erg rustig was die dag, afgelopen zondagavond). Weliswaar kreeg ik een andere pizza dan ik had besteld maar verder geen klachten.

5. Erg leuk om af te spreken met vrienden. Kinderen (tot 4 jaar is het er leuk voor ze) kunnen er lekker spelen, de ruimte voelt prettig en ze mogen ook echt kind zijn. Bediening is erg kindvriendelijk! Toen wij er waren vond ik wel dat er te weinig mensen in de bediening stonden, duurde lang voor we konden bestellen en de tafel werd na enig aandringen pas afgeruimd voor de lunch.

6,5
  6. Leuke plek om met kinderen en kleinkinderen te gaan eten, het eten is voortreffelijk de sfeer is gemoedelijk en de bediening is erg behulpzaam en vriendelijk. We komen zeker een keertje terug hier.

7. Maddy Burghart

Het eten was prima en de mensen vriendelijk. Je moet er wel tegen kunnen, dat je zelf je eten moet ophalen. Iets wat je niet zo snel verwacht, als je uit eten gaat.

8. Voor kinderen een perfecte plek, mijn dochtertje was niet mee naar huis te krijgen, zo leuk vond ze het bij Pippa's. Het eten daarentegen was smakeloos en vet. De quiche bestond alleen uit een hap spinazie en de pizza was niet krokant, had veel te veel kaas en lag daardoor onder een laag vet. Prijs kwaliteit verhouding klopt niet.
    De volgende keer gaan we alleen langs voor een kop koffie.

2,8
  9. Tommy Vader

10. Een hele simpele hamburger zonder enig garnituur voor 14 euro is gewoon echt te duur.
    We kwamen om een pizza te eten, maar ondanks dat het wel in het menu, en op de reclameborden buiten stond waren die er niet.
    Het is heel leuk de kinderen er uitgebreid kunnen spelen en rondlopen.

5,3
  11. Heerlijk gegeten en en de kinderen konden lekker spelen.

12. Pizza tartufo is geweldig!

13. Wij hebben Pippa's bezocht met een groep van 30 volwassenen en 14 kinderen. Een prima plek, vanwege de ruimte en de leuke speelhoek! De kinderen kregen als eerste hun eten en mochten aan een aparte tafel zitten met elkaar, goed geregeld en goed ingesprongen op de enorme chaos die wij met onze familie creeerden. Het eten was verder op zich prima maar wel wat aan de prijzige kant voor wat er geserveerd wordt. Al met al een aanrader voor gezinnen met kinderen.

14. Sfeerloze tent. Erg klantonvriendelijk dat je bij een balie moet bestellen, bij niet al te vrolijke medewerkers. Prijzen zijn aan de hoge kant.

3,4
  15. Het eten viel wat tegen. De hamburgers waren groot maar aan de zoute kant. Voor die prijs verwacht ik er ook wel wat patat bij.

Een van de kinderen moest heel lang op haar lasagne wachten en was ook nog niet eens goed gaar. Dus al met al viel het eten tegen. De bediening was heel vriendelijk.

1,5
  16. We hebben met een gezeldschap van 5 volwassenen en 4 kinderen (leeftijd 4-8 jaar) vanmiddag heerlijk gegeten. Omdat het rustig was, bedienden ze aan tafel. Vriendelijk personeel en heerlijk eten. We hebben broodjes, pasta, lasagna en kroketten en pannenkoeken besteld, allemaal gelijk geleverd en allemaal even goed. Betaling alleen per pin mogelijk. De kinderen hebben heerlijk gespeeld in de speelhoek, met leuk vermaak! We hebben dit restaurant gevonden na een zoektocht op internet naar kindvriendelijkerestaurants, en komen hier na dit bezoek zeker nog eens een keer terug.
    Enig puntje van nadeel was de akoestiek, door alle kinder gelach en gehuil was een gesprek voeren wat lastig. Met wat doeken aan het plafond zou dit al een stuk kunnen verminderen.

17. Op zich een ideale plek om af te spreken met vrienden voor een etentje en wat bij te praten. Het ligt tegenover het station. Het eten is prima. Helaas moeten we op zoek naar en andere plek. Pippa's is meer en meer tot een kinderdagverblijf getransformeerd. Op zich is het heel goed mogelijk om aan de raamkant, de rustige kant, van een maaltijd en een goed gesprek te genieten: de kinderspeelplek is aan de andere kant van de ruimte achter een scheidingswand. Prima geregeld, het zou moeten kunnen werken als je tegen wat lawaai kunt. Er is echter vaak amper toezicht op de kinderen: de ouders zijn bezig met andere zaken terwijl de kinderen door de hele zaak rennen. Ook achter de scheidingswand van de speelruimte tussen de tafels waar mensen zitten te eten. De uitgestalde koopwaar aan "de rustige kant" achter de scheidingswand wordt gewoon door de kinderen waarop niet gelet wordt van de planken gehaald. Papa en mama zitten achter de laptop of met hun vrienden te eten, die hebben geen idee wat hun kinderen achter de scheidingswand uitvoeren.
    Vanmiddag werd er aan een lange tafel naast ons een kinderfeestje georganiseerd. Daarbij waren spelletjes waarbij een hele groep kinderen joelend langs onze tafel moest rennen en daarna gingen ze helemaal lekker uit hun dak: gillend de hele zaak van voor tot achteren doorrennend, gooiend met van alles. Een groepje mannen die bij ons aan de lange tafel zat te vergaderen ging er vandoor, ze konden elkaar, net zoals wij, niet meer verstaan. We zagen klanten binnenkomen die meteen bij de deur al in het gegil en geren belandden en rechtsomkeert maakten. Het was vreselijk. Doodmoe van de herrie en teleurgesteld hebben we ons verblijf moeten afbreken.
    We vragen ons of de eigenaars zich ervan bewust zijn dat het flink uit de hand aan het lopen is. Met doorgeschoten kindvriendelijkheid jaag je mensen weg. Het voedsel, dat echt heel goed van kwaliteit is, daar zou je rustig van moeten kunnen genieten.
    Dus als je uit het station komt en bij Pippa's wilt gaan eten, let dan op de geparkeerde bakfietsen. Zijn het er heel veel, zoek dan een andere restaurant uit. Het risico op een luidruchtig kinderpartijtje vlak naast je is groot.

JAMMER!

18. Heerlijk eten. Veel biologische producten op de kaart, vriendelijke bediening, een aanrader!

19. Wat een troep. Cappuccino was een soort oploskoffie en de appeltaart leek al jaren in de vriezer te liggen. Zo vies dat we ondanks de prijs van 12 euro zo zijn weggelopen na 1 hap en 1 slok. Bah bah.

20. C.Denneman

Heerlijk en eerlijk gegeten en de bediening was ook prima. Klein min puntje en dat is dat de achtergrond muziek wat zachter moet. Verder meer dan tevreden en voor herhaling vatbaar.

22. Mooie ruime eetgelegenheid voor (jonge) gezinnen; de sfeer van het interieur is fris en de bediening was vriendelijk. De kinderen hebben heerlijk gespeeld in de grote speelhoek. Alleen de akoestiek is het enige minpuntje op het interieur.
    Helaas was de lunch wat minder lekker; een overheersende hoeveelheid sla en teveel mosterdmayo op het broodje met avocado en kip. De (dure) sapjes smaakten alsof ze uit een pak kwamen.
    Het toilet bij de dames is ook een verschoonruimte; er was geen luieremmer waardoor de reguliere afvalbak met stinkende luiers de geur in het toilet bepaalde.
    Er was weinig bediening waardoor je lang moest wachten op bestellen/betalen. Onze ober was wel erg vriendelijk.

5,1
  23. De plek ziet er mooi uit, grote ruimte met lange tafels die je veel ziet in andere grote steden en die ik miste in Haarlem. Even wat eten voor je naar de film gaat of zomaar wat lezen of werken en jazzie muziek. Een aanwinst. Tip om de verlichting iets te dimmen.

24. Ik ben hier een keer eerder geweest, toen het nog één grote ruimte was (zoals op de foto's op deze website). Nu hebben ze het allemaal wat meer aangekleed en het is er gezellig.

Ik bestelde de Lasagna Vega en dit was heel veel en ook nog eens erg lekker. De desserts zagen er ook erg lekker uit, maar ik zat vol, dus volgende keer!

Personeel was erg vriendelijk en wifi werkte goed. Enige minpuntje was dat het er wel een beetje koud was.

25. Ik heb een heerlijke lamspies gegeten en echt genoten van het eten. Ik kom graag nog een keer terug!

26. familie Dijksterhuis

Wij hebben nu al verschillende keren bij Pippa's gegeten en telkens worden we verrast door vernieuwingen die het steeds leuker maken om er te zijn.
    De maaltijden zijn erg smaakvol en met smaak uitgezocht. De porties best veel. Onze laatste keer vierden we de verjaardag van onze zoon en daarvan heeft iedereen genoten van jong tot oud.
    Zeker om gauw weer eens terug te komen.

27. Vorige week zaterdag, de 11e october, hebben we genoten bij Pippa's restaurant recht tegenover het station. Heerlijke voorgerechtjes waaronder de kroketjes en de Marokkaande kip was voortreffelijk. De sfeer was relaxt en we komen zeker terug. Wellicht ook vaker om wat mee te nemen zoals de lasagna.
    salut !

28. Vandaag hier heerlijke zelfgemaakte pasta gegeten. Leuk ingerichte ruimte met hoog plafond en grote ramen. Personeel was ook erg vriendelijk.

29. Gisteren heb ik een heerlijk pizza gegeten, goede pizzabodem. Beleg was een beetje teveel. Ik heb de helft kunnen opeten en de rest moest helaas weg. Aardige ober.
    Ik kom zeker terug. Kim

30. Suzanne Heeremans

Zeer leuk restaurant, goede plaats, vriendelijk personeel, goede prijzen.

31. Gisteravond heb ik mijn verjaardag in Pippa's gevierd. We hebben met ca 25 mensen gegeten, dit van te voren besproken. Het was een fantastische avond en hier had Pippa's zelf een groot aandeel in. De mensen die hier werken doen er alles aan om het je naar de zin te maken en ervoor te zorgen dat de avond goed verloopt. Ze zijn vrolijk, opgewekt en klantvriendelijk. De sfeer is ontzettend goed, het is groot en ruimtelijk en toch heel gezellig en sfeervol.

Het eten is heerlijk, de verschillende culturele invloeden in het eten lopen moeiteloos in elkaar over en geven samen het typische karakter van 'soulfood'. De producten zijn met zorg uitgekozen, maar ook duidelijk met aandacht en passie bereidt. Heerlijk vers gebakken brood met huisgemaakte smeersels. Fantastische kiphapjes en samosa's, een keur aan pizza en pasta en niet te vergeten als dessert de fantastische chocolade mousse, de goddelijke tiramisu en de heerlijke carrotcake. Ook de koffie, thee, fris en alcoholische dranken zijn allemaal erg goed en levelen het niveau van het eten.

Dieet-wensen worden ook moeiteloos ontvangen, vegetarisch, lactose vrij etc, het is zo te regelen. De prijzen zijn ook heel erg schappelijk, vooral als je naar de prijs/kwaliteit verhouding kijkt. De locatie is ook heel praktisch voor groepen omdat het tegenover het station zit. Wat dat betreft is Pippa's ook een erg leuk concept omdat het zowel voor de snelle hap, to-go,lunch, koffie break, als wel diner is.

Veel horeca heeft succes omdat zij zich specialiseren op één bepaald product. Of de lunch, of het diner, of een burgerbar. Maar Pippa's doet gewoon alles en is ook in alles goed.

Ik ben zelf een kritische consument en niet gauw tevreden, maar ik kan niet anders dan laaiend enthousiast zijn. Chapeau!

32. Eten is erg lekker, met liefde en aandacht gemaakt. Aardige bediening, schoon, ruim en geweldig leuke kinderhoek!

33. C. Speziale

Gisteravond (13-9-14) op het verjaardagsfeest van een vriendin, gezellige sfeer, schoon en mooie zaal. Pluspunten: aardige, vriendelijke, snelle bediening, attentie voor persoonlijke wensen, goed georganiseerd en lekkere gerechten. Pesto, pizza met groenten en tagliatelle met ham en kaassaus waren echt top, en de toetjes erg lekker. Kwaliteit/prijs verhouding erg goed!!
    Verbetersuggesties (vriendelijk bedoeld! :-)): belichting is na zonsondergang een beetje te vel, ik hou persoonlijk van een zachtere, intiemere sfeer, met kaarsjes en/of warm gekleurd licht, en misschien hier en daar een paar lage schuttingen om gelegenheden wat persoonlijker te maken. Olijfbrood was heerlijk, maar had wat langer in de oven gemogen voor een knapperig korstje. Ik kom zeker graag terug!

34. Goede pizzabodems met lekkere toppings en smaakvolle pasta's in ruime porties. Bijzonder is de enorme ruimte binnen, een zeldzaamheid in Haarlem, terwijl het geheel warm oogt, dankzij de smaakvolle inrichting. Terwijl de kinderen zich prima vermaakten in de ruime speelhoek, konden wij als ouders tot besluit een extra glas ijskoude limoncello bestellen bij de zeer attente bediening.

35. Heerlijk gegeten, vriendelijke, vlotte bediening, kortom een restaurant om aan te bevelen.

Prijs kwaliteit uitstekend, heerlijke pasta en een overheerlijke dunne pizza gegeten, met verrukkelijke tiamiso als toetje.

Dit restaurant is een aanwinst voor Haarlem.

Christel

36. Wat een slechte tent.. Duurde ten eerste 20 minuten voordat de bestelling opgenomen werd en vervolgens kregen we een aangebrand broodje van 7 euro waarvan de geitenkaas niet warm was. Erg duur en totaal niet wat de tent uitstraalt. Het interieur is namelijk wel erg leuk. Helaas wil je ook graag goed eten en goede service. Mij zie je er niet meer terug in ieder geval.

1,1
  37. Ook wij hebben qua service geen goede ervaring. Wij hebben anderhalf uur moeten wachten voordat ons hoofdgerecht geserveerd werd, waarvan ook 1 gerecht nog verkeerd was. De klanten die voor de afhaalpizza's kwamen werden een stuk sneller bediend. Geen excuses niets... dat is toch het minste wat je kan verwachten? Kinderspeelhoek erg leuk en eten ook prima. Er zou wat meer personeel moeten komen voor zowel de keuken als de bediening.

38. Eten prima, kinderhoek erg leuk. Maar als je met kleine kinderen om half zes reserveert, vraagt of de kinderpizza meteen met het voorafje van de volwassenen kan komen én dan komt hij pas (na navraag) om 7 uur, dan zijn de kinderen uitgehongerd en niet meer te genieten! Tot 2 x toe ook verkeerde gerecht geserveerd. Wel erkenning van fout maar geen woord van excuus. Veel te weinig bediening.

39. Ans huisken

Donderdag hebben wij heerlijk met zijn 8en in het zonnetje achter gezeten. Pasta, pizza, en lamsvlees met friet, iedereen heeft genoten. De witte wijn kon wat koeler. Bediening heel vriendelijk, komen zeker terug.

40. Erg lekker... Vriendelijke bediening... nog even wennend aan de nieuwe locatie. Handig te vinden tegenover het station van Haarlem. Men kan buiten (voor en achter) heerlijk zitten. Het was nu dinsdagavond en vandaar niet druk.
    Aanrader is de Tiramisu... zelfgemaakt en bijzonder lekker en "pappig".

41. nathalie

Geweldig lekker eten voor knappe prijs, mooie ruimte voor groepen maar niet echt intiem en knus te noemen. Vriendelijke bediening.

42. Catharina van Wenen

Eindelijk kun je ergens biologisch Italiaans eten, we hebben dat nog nergens gezien! Heel fijn! We hebben een pizza en pasta gegeten, echt lekker met veel verse groentes en kruiden, ook de tiramisu was geweldig. Het restaurant ligt tegenover het station van Haarlem en heeft een hele leuke kinderspeelhoek. We komen zeker terug met onze kinderen en kleinkinderen!