Jopenkerk in Haarlem

1494720820 63
1519421697 64
1529302048 64

1. George Meijer

Ondanks een bevestigde reservering stonden wij niet in hun reserveringsboek.
    Gelukkig konden we nog wel een tafel krijgen.

2. Ontzettend lekker gegeten hier. Prachtige locatie in het centrum van Haarlem.
    We werden goed geadviseerd door de bediening welke biertjes goed bij het eten zouden passen. Verschillende drankjes hadden zij niet, maar stonden wel op de kaart. Desondanks werd er meteen een passend alternatief geboden, top!
    De verschillende personeelsleden die we aan de tafel hadden waren bijzonder vriendelijk en behulpzaam.
    De fooi was welverdiend.

3. 1 dame was leuk en fijn. Dame met tatouage in binnenarm bijzonder nors. ik zit in horeca. Ik voelde mij onbelangrijk. Ik verwacht een warm bad en theater( interesse ). Straal uit dat je houd van je gasten. Not. Hier kom ik niet meer. Houd van je vak en zorg dat je klanten waardeert. Ook geen tosti voor kinderen. Wel iets anders. Zelf gevonden op kaart. Doorvragen niets. Een heer gaf enige aandacht zij het monotoom en zonder passie. Klaar. Nooit meer doen.

4. Voor het eerst hier gegeten en het was fantastsich. Heerlijk gegeten en gaat zeker meer gebeuren. Gezellig zitten in een prettige omgeving. Vriendelijk personeel.

5. 15 a 20 minuten zitten wachten, meerdere personeelsleden zien lopen en niet de moeite nemen om ons gedag te zeggen. Laat staan een bestelling opnemen, heel slecht.....

6. Dennis

8. De locatie (een kerk), het bier en de sfeer maken een hoop goed. Het eten is veel te duur voor de matige kwaliteit. Maar de bediening achter de bar zeg spant echt de kroon. Onbeschoft, arrogant en brutaal tegen klanten. Echt niet normaal. Nee, wij gaan voortaan ergens anders naar toe.

9. Peter Droogh

10. Prima en hartstikke gezellig daar. Als je buiten op het terras zit, dan wordt je snel en vakkundig bediend!

11. Wat een mooie ambiance!!! Prachtig met die koperen ketels etc.

Heerlijk gegeten boven in het restaurant. Mooie gerechten met verse ingrediënten, dat proefde je meteen.
    De bediening was top!! Vriendelijk en alert, je voelde je meteen welkom.

Als je niet van bier houd, dan kun je er ook een heerlijk wijntje drinken.
    Kom zeker weer een keer eten. Een aanrader!!

12. Tom-Eric 3941 punten

Hier afgelopen dinsdag met mijn collega's geluncht op het terras. Het was lekker weer en ik ben niet binnen geweest, dus van de sfeer daar kan ik niks zeggen, maar dankzij het zonnetje was het buiten goed te doen.

Ik vond zelf de keuze van de (lunch)kaart beperkt en ben daarom voor de Brouwersburger gegaan. De burger zag er interessant uit en smaakte me goed. Ook de dikke frieten erbij waren lekker. Ik vond de prijs wel een beetje tegenvallen voor zo'n simpel gerecht.

De bediening was wisselend qua vriendelijkheid en kwaliteit. Mijn collega had een veganistische salade (dat staat niet op de kaart) besteld, maar er zat weinig variatie in. Toen er door de bediening naar werd gevraagd, en hij dit aangaf werd er goed op gereageerd en kreeg hij wat extra groentes erbij die het allemaal wat lekkerder maakten. De bediende die ons de rekening kwam brengen had echter een beetje een norse blik op haar gezicht en straalde ontevredenheid uit.

Een prima plek voor je lunch, maar wel wat aan de dure kant.

13. tirza mooijman

Wij zijn hier afgelopen vrijdag geweest met de familie vooruitlopend op een dinertje. Hadden over de Jopenkerk gehoord van kennissen en er was niets teveel gezegd. Prachtige entourage, vriendelijke serveersters en een ruime keuze uit verschillende biersoorten; voor de mannen onder ons een eldorado! De hapjes hebben we maar weinig gebruik van gemaakt met het oog op het diner, maar die waren ook zeker niet mis! Leuke zaak!

14. Na een mooie film in Pathé, even een hapje en een drankje doen in de Jopenkerk.
    Wat ons gelijk opviel was dat de Barmedewerker op die avond zijn lach en klantvriendelijkheid thuis had gelaten. Het niet respectvol omgaan met je gast, is not done in de Horeca.
    Alleen met zijn collega's kon hij lachen, jammer je werkt in de Horeca maar heb er totaal geen affiniteit mee. Hoorde wel dat er op bepaalde avonden wel echte Horeca mensen achter de bar en de bediening staan. Jammer maar wij komen hier niet meer, maar schijnbaar teert de Jopenkerk nog teveel op zijn naam.

15. Sfeer en bediening prima. Eten lekker, maar niet om over naar huis te schrijven. Het bier is absurd duur. Een glas 'triple' van 25cc € 6,5. Alle bierprijzen uit verhouding. Zo bijzonder is Jopen nu ook weer niet.

16. Goede atmosfeer maar een prijskaartje van 140,-- voor twee personen met een fles wijn is te veel voor vrij eenvoudige gerechten. Bediening zeer vriendelijk en correct

17. Eindelijk een keer eten in de Jopenkerk. Hoge verwachtingen maar het viel enorm tegen. De witte huiswijn was heerlijk maar daar was ook alles mee gezegd. Als voorgerecht hadden we pompoensoep, die was veel te scherp en te zout en de pompoensmaak was nergens te proeven. Als hoofdgerecht koolvis die te ver doorbakken was en een vegetarische quiche die aangebrand en gort droog was. De kok kan beter zijn gerechten eerst zelf proeven alvorens ze te serveren. We hebben het aangegeven en kregen de koffie en de thee gratis. Schrale troost. Ondanks dat het restaurant er gezellig uit ziet en de bediening redelijk was, komen we hier nooit meer terug.

18. Geweldig mooie zaak in een kerk, waarbij de koperen ketels de grote blikvangers zijn. Leuke kaart met wat bekende gerechten die klassiekers worden genoemd, maar ook wat spannender gerechten. Veel aandacht voor Nederlandse en seizoensproducten, dat zouden meer restaurant mogen doen.

Naast het bier advies is er ook een lekker wijnadvies. Het was erg druk maar toch voldoende aandacht van het bedienend personeel. Zeker voor herhaling vatbaar.

19. Gelokt door de positieve reacties afgelopen zondag met een groep bij Jopenkerk gegegeten. De uiteindelijke reactie was een onvoldoende. Zeer lang moeten wachten op hoofgerecht (1.5 uur) De hoofdgerechten waren onder de maat, smakeloos en wel heel erg simpel. Na een opmerking over één van de gerechten zijn deze niet in rekening gebracht. Wij vroegen ons af of de chefkok de gerechten zelf proeft voor ze de keuken verlaten.
    Dus wel bier drinken maar niet eten.

20. Erg matig. Het eten was niet echt lekker en zeker niet voor de prijzen.
    Ik had hert en die was echt niet lekker en smaakte naar lever.
    Het ziet er mooi uit en het bier is heerlijk, maar voor het eten zijn veel betere alternatieven.

21. De ambiance vond ik lawaaiig en druk, ook over het eten ben ik niet erg enthousiast: te weinig en te duur.
    Ik had een "vega- hoofdgerecht", helaas had ik er meer van verwacht voor een dergelijke prijs!!

22. We hebben op het terras geborreld en gegeten. Jammer dat de bestelde kaasbitterballen gewone fabriekskwaliteit kaassouffleetjes bleken te zijn. De salade met geitenkaas was geen succes. Grote klompen erg zoute geitenkaas op grof gesneden sla met bruine randjes en nauwelijks dressing. Op het broodje hamburger zat niet 1 normale, maar 2 minihamburgers. Hierdoor zat op grote delen van het broodje geen vlees. De smaak was redelijk, maar de bijgaande frieten slap en bleek. Voor de prijs had ik wel wat meer verwacht qua kwaliteit en hoeveelheid.

Wat ik jammer vond is dat er geen pilsachtig biertje te krijgen is. Dit zal door Jopen wel als vloeken in de kerk worden beschouwd, maar feit is dat pils wereldwijd het meest gedronken bier is. De Jopenbiertjes zijn best lekker, maar geen allemansvriend en door de zware smaken zijn het geen doordrinkbiertjes. Op dit moment stroomt het publiek toch wel toe, omdat het hip, trendy en anders is. Ik denk alleen dat als de hype er een beetje vanaf is ze toch meer aandacht moeten gaan schenken aan de prijs-/kwaliteitverhouding en ook een normaal pils moeten gaan schenken.

23. Marius Thijssen

Geweldig mooie tent. Een absolute aanwinst voor Haarlem. Een vriendelijke ontvangst en lekker gegeten. We werden door 2 personen bediend. Eén van hen, de mannelijke medewerker, was erg informatief en behulpzaam. De vr. medewerkster leek echter wat gejaagd. Zij vertelde wel over de bieren, maar het eten werd zo neergezet. Dat was wel wat jammer want verder was alles goed.

24. We waren helemaal verbaast over de aankleding van de Jopenkerk. In 1 woord geweldig. Eten was super, de bediening aardig. Een echte aanrader!

25. Mooie onderscheidende zaak, echt een wow ervaring. Lekkere bieren en verrassend eten. Vriendelijke bediening met een goede uitleg bij de gerechten. Heb begrepen dat de kaart regelmatig wisselt, dus ik kom zeker nog eens terug.

26. Voor het bier en om gezellig te zitten krijgt de Jopenkerk een 9. Gister hebben wij daar ook gegeten en dan vind ik het toch wel erg duur. Helemaal als de grootte van het hoofdgerecht wordt opgemeten. Een gerecht moet er "stevig" uitzien als dit wordt neergezet en een restaurant moet het idee willen hebben dat er positief over gepraat gaat worden, dit is nu niet het geval.

Bier & bar super, restaurant matig.

27. Matig eten, aardige mensen, lekkere Jopen.

28. Geweldige sfeer, supervriendelijke bediening en heerlijk eten, wel wat prijzig, maar dan zit je ook wel ergens.

Er is een reden voor dat je minimaal twee weken van te voren moet reserveren. Mij Ribeye was precies goed gebakken, niet te veel niet te weinig groentes... en wat een leuke mensen in de bediening..

Top tent!

29. Gisteren (110211) gegeten in deze zeer mooie kerk. Voor het eten hoef je hier echter niet naar toe. Allereerst heel veel lawaai van het op de bgg gelegen cafe. En dan het eten. Circa 10 gram geitenkaas in een salade geitenkaas is echt veel te weinig en een ribeye is normaal echt een stuk groter. Ook de vis - hoewel smakelijk - was echt een veel te klein stukje op een hele grote berg kool en de patatjes hebben we teruggestuurd want die waren nog rauw van binnen. Helaas helaas dus. De bediening was overigens vriendelijk.

30. 3 febr. Gegeten helemaal top zowel de entourage als het eten en de bediening. Er ook al gelunched was ook helemaal top.

Niets dan lof en we gaan er zeker meer naar toe.

31. 30 december 2010 gegeten. Salade met duif en een mousse. Dressing was te zuur, duif was op een pootje en flinsterstukje na niet te vinden in de (prijzige) salade. Hoofdgerecht smaakte prima maar prijs blijft hoog. Ook de Cote du Rhone van Euro 42,50 is overprijsd. Jammer. Het is een hele mooie plek met een leuk concept, alleen klopt de prijs / kwaliteit nu nog van geen kanten.

32. 3e Kerstdag gegeten bij de Jopenkerk. Het is een zeer mooi restaurant en een echte aanwinst.

Het eten is kwalitatief goed. Echter de presentatie kan nog wat beter: te weinig brood voor de gehele groep, olijven zonder prikkers (met zijn allen uit een schaaltje pakken), beperkte porties.

Echter op deze punten na, een zeer gezellige avond gehad met heerlijke biertjes.

33. Nog niet kunnen eten in dit on-Haarlemse restaurant. Ik was er vandaag maar ze zitten voorlopig vol. Wat een geweldig mooie zaak. Zelfs voor Amsterdam zou deze kerk opvallend zijn. De sfeer is New Yorks internationaal. Respect voor de ondernemers.

34. Haarlem is een parel rijker in de vorm van de Jopenkerk. In mijn geval kan dat vrij letterlijk worden genomen.

Tijdens het eten van een mossel, die kwam als onderdeel van het bedje voor mijn zeeduivel, beet ik op iets hards. Een gang eerder, bij het verorberen van de houtduif, overkwam mij iets soortgelijks. Dat er in een houtduif een kogeltje zit, lijkt mij niet meer dan een teken van kwaliteit, maar in een mossel? Terwijl ik voorzichtig kauwde en het harde deel in mijn servet werkte, schoten mij visioenen van een jager door het hoofd die langs de kustlijn met zijn geweer op mosselen schoot. In mijn servet lag echter een klein crème kleurig balletje. De chef-kok die door de bediening geroepen werd, bevestigde mijn vermoeden. Ik was een parel rijker.

Los van dit amusante verhaal is de Jopenkerk een aanwinst voor Haarlem. Een slimme indeling, een gedurfde aankleding en een stoere keuken met veel bier. Echt een tent die én kwaliteit brengt én er uit durft te springen.

Martin.

35. Afgelopen vrijdag bij de net geopende Jopenkerk gegeten. Als voorgerecht de runderhaas genomen en de zeebaars als hoofdgerecht. Allebei heerlijk! Leuk dat ze bij ieder gerecht een jopenbier suggestie doen i.p.v. een wijnsuggestie. Kiezen voor een lekker wijntje kan natuurlijk ook. De locatie is uniek en knap hoe ze in zo'n grote ruimte het restaurant-gedeelte een intieme sfeer kunnen geven.