Jetties in Haarlem

Het lekkerste restaurant van Haarlem!

ma lunch vanaf 10:30 diner tot 21:30
di lunch vanaf 10:30 diner tot 21:30
wo lunch vanaf 10:30 diner tot 21:30
do lunch vanaf 10:30 diner tot 21:30
vr lunch vanaf 10:30 diner tot 21:30
za lunch vanaf 10:30 diner tot 21:30
zo lunch vanaf 10:30 diner tot 21:30

Ons idee is simpel, goed eten dat lekker smaakt! Dus vindt je bij ons gerechten die wij elke dag vers maken met respect voor mens en dier. Zo gebruiken wij alleen biologisch vlees, zoveel mogelijk Nederlandse producten en letten wij op zout en suiker hoeveelheden.

Je kunt bij ons terecht voor een lekker gebakje met verse thee, een goede eerlijke hamburger, een lekkere daghap, goede koffie, bijzondere lunchgerechten en uiteraard fantastische (suikervrije) taarten!

Bij Jetties werken we met zelfbediening. Kom gezellig naar de bar en bestel je eten. Wij zijn geen restaurant voor een uitgebreid driegangen diner, maar wel voor een (h)eerlijke lunch met huisgemaakte en biologische gerechten!

Wist je dat Jetties nu ook bij je thuis komt? Via onze webshop kun je alle salades, maaltijden, quiches en taart bestellen!

Tot snel, liefs Jet

1453619454 82
1519361676 80
1566320406 84

1. Sme van het Schip

Waarschuwing: in deze recensie wordt niet over “mooie wijn, een mooi stuk vlees” gesproken maar over “lekker” en “heerlijk”.
    Bij binnenkomst stond de muziek te hard, op ons verzoek werd die zachter gezet, fijn! Vooraf garnalenkroketjes met citroenmayo, dat was een 6, de ragout van de kroketjes en het aantal garnaaltjes erin kan beter. De korst was wel krokant en bruin, precies goed gefrituurd. De pasta carbonara voor mijn partner, die van hartig houdt, was goed van smaak en samenstelling maar té zout. Mijn pasta Caprese was met een heerlijke verse tomatensaus, een aanrader. Erbij een goed gekoelde lekkere witte wijn, voor mijn partner een rode wijn die wat te lauw was, even koelen had de wijn goed gedaan. Kamertemperatuur voor rode wijn is zo rond de 18 graden. Als toetje drie (3!) soorten taart genomen: wortel- , chocofudge- en banoffeetaart. Alledrie héérlijk en een verademing vergeleken met de mierzoete, gekleurde taarten van de banketbakkers. Wat we niet op konden mocht in een bakje mee naar huis, goede service en tegen verspilling. Verder kun je volop zelf water pakken uit een kraantjeskan.
    Het bedienend personeel heeft, denk ik, geen horeca-opleiding maar is vriendelijk en van goede wil. Conclusie: een sympathieke zaak met goed eten waar we zeker vaker terugkomen.

2. Christa Eekhuis

Voor het eerst hier gegeten ivm dinercadeau bon en het feit dat ze zich richten op verse ingrediënten en biologisch vlees. Gekozen voor de Jetties Burger met frietjes en de vega burger met wedges. Waren beide zeer tevreden en ook onwijs gevuld na het eten, dus helaas geen toetje meer op. Maar de taarten die ze hadden zagen er onwijs lekker uit! Geen zin in taart dan heb je er ook ijs ;) Nog een voordeel is dat je in ieder geval je overgebleven stukken taart mee kon nemen in een doggybag. Ik zal er nog een keer gaan eten als ik weer in Haarlem kom voor een dagje uit.

3. Geralda Breedijk-Eggens

Super heerlijk gegeten en wat een vriendelijk personeel. Echt een aanrader!

4. Carolien

Heerlijk eerlijk eten voor een goede prijs

5. Margriet

Reservering was niet doorgekomen maar gelukkig geen probleem. Heerlijke gezonde lunch, zelf ophalen bij de counter en opruimen wat een prima principe is.

6. Lekker, biologisch eten voor een leuke prijs. Vegetarische, veganistische opties en tevens voor de niet vegetariërs genoeg keuze. Dat brengt elkaar samen!

7. Katja Aalbers

Heel lekker geluncht in een hele gezellige sfeer, zeer vriendelijk personeel, fijne kaart.

8. We hadden voor de lunch gereserveerd, maar mochten ook een high tea nemen. Dit hebben we gedaan en het eten was echt verrukkelijk. De verse munt en gember thee was ook lekker. Daarvan hebben we genoten!
    Alleen werd er een kinderverjaardag gehouden en dat was erg irritant. Als er een aparte ruimte was geweest dan was dat een beter idee geweest. Ook de deurdranger werkte niet goed en omdat mensen vaak niet de deur achter hun kunnen sluiten hadden wij te veel last van de tocht.
    Het kan fijn en gezellig zijn met lekker en goed eten!

9. Veel keus en heerlijke hamburgers. Vriendelijk personeel ook.

10. Opnieuw heerlijk gegeten, want… gewoon weer hetzelfde besteld!
    Superlekker! Vorige keer had ik aangegeven dat de wijn zo zuinig werd ingeschonken.
    Nu kregen we royale glazen! Hadden ze soms onze recensie gelezen?
    Wij kijken uit naar een volgend keer!

11. Liesbeth

Ik was hier lang niet geweest, maar het was prima.
    We konden rustig zitten en de lunch was erg lekker!
    Ook de koffie was goed, dus kom nu vast sneller weer eens terug.

12. Gezellige informele sfeer en top eten voor een kleine prijs!

13. Elisabeth

Broodje carpaccio zag er indrukwekkend uit maar bestond voor 50 % uit kale sla en brokken komkommer, de kwaliteit van de carpaccio vond ik niet geweldig. Leek meer op runderrookvlees.
    Salade geitenkaas smaakte goed.
    Prijzen aan de hoge kant, al met als redelijk ervaren.

14. mersmann

Veel keuze uit vegetarische gerechten.
    De kantine formule/sfeer is erg wennen. Heb de indruk dat het personeel in die mening deelt. Meeste gerechten waren oké, andere erg sober: (pasta met veel knoflook, weinig groenten). Slechts 'keuze' uit één witte wijn, en vier soorten bier.
    Evenwel geschikt voor snelle gezonde hap.

15. Marjolein

Heerlijk gegeten, grote porties en veel keuze voor een goede prijs.

16. Het restaurant is niet echt gezellig ingericht en je moet eten zelf aan de bar bestellen. De smaak was over het algemeen goed, maar de vegan burgers waren veel te dik en daardoor een beetje melig. Bovendien stonden er vrij weinig vegan opties op de kaart

17. Heerlijk gegeten in een ontspannen setting.

18. Heerlijk kikkererwten burger gegeten echt zalig en een goddelijk taartje toe!

19. Prima eten, eenvoudige inrichting.

20. Weer lekker gegeten en gedronken. En ook weer nogal winderige darmreacties, zoals bija altijd na een maaltijd bij Jetties. Komt door bepaalde ingrediënten misschien?
    Fijn weekendstaartje nog.
    Groetjes.
    Han.

21. W.M de. Klerk

Sfeer was rommelig en onrustig. Onhandig is dat soep en hoofdmaaltijd tegelijk komen. Als je dat niet wilt moet je steeds opnieuw in de rij gaan staan! Het eten is kwalitatief goed!

22. Gerrit Groot Karsijn

Erg gastvrij, lekker eten en een gezellige host.

23. Opnieuw heerlijk gegeten. De spinaziequiche smaakte alsof hij kort geleden gebakken was, heerlijk vers. De burger was bijna te groot om op te eten, maar heel erg lekker.
    De bediening was top. Kortom, we hebben een heerlijke avond gehad.

24. Heerlijke lasagna (zowel vega als vlees)!

25. Lekker gegeten, ook glutenvrij goed geregeld.

26. Jetties is a super cool and convenient place to enjoy a nice and healthy lunch or dinner for a reasonable price. Jetties is a cozy and delicious biological cafe in the center of Haarlem. It's even one of my favorite places to go to in Haarlem. They even have a few great gluten free dishes on the menu for Celiac folks. Our Top favorites on the menu is the Lasagna, Pumpkin curry dish, Moroccan Dish, Thai Beef Curry, Pumpkin soup, Lentil soup, Goat cheese salad, Vegan Burger, and Spicy Beef Burger with Bacon and egg.

27. Jasmijn de Ridder

Ik heb eten afgehaald.
    Wat n heerlijk eerlijk eten!
    Puur en gezond!

28. Gereserveerd voor Vaderdag, zowel via mail als sms een bevestiging gekregen. Echter bij binnenkomst door twee serveersters erop gewezen dat de bevestiging niet is door gekomen en dat er nog wel plek voor ons was. Die plek was alleen mogelijk aan een lange ongezellige tafel. Geen excuses werden aangeboden.
    Na even twijfelen zijn wij (omdat alle restaurants vol waren op dat tijdstip) uiteindelijk ergens anders eten gaan bestellen om thuis te eten.

Nogal jammer dat er geen empathie werd getoond. Ik heb vaker bij Jetties gegeten en vind het heerlijk! Maar na deze ervaring ben ik minder geneigd om nog terug te keren. Jammer!

29. Anoniem

Eten was lekker, vooral de Spinaziequiche, maar lang gewacht op de smoothies en waren toen lauw..

30. Heerlijk eten en leuke bediening. Fijne locatie.

31. Gisteren met vriendinnen geluncht bij Jetties. We werden hartelijk ontvangen en snel en goed geholpen door de jongen die aan de counter stond. Het eten was zoals gewoonlijk top: tuna melt, broodje gerookte zalm en lekkere smoothies. Helaas hadden we geen plek meer voor n lekker stuk taart dus dat doen we de volgende keer want altijd als we in haarlem gaan shoppen gaan we even langs bij Jetties! Groetjes Dorine.

32. Dominiek

Lekker gegeten! Ook glutenvrij helemaal top!
    Ik had gereserveerd, maar daar wordt geen rekening mee gehouden. Je zoekt gewoon een plaats. Relaxte hartelijke sfeer

33. Heerlijk gegeten voor 1e keer. Thaise curry met glaasje witte wijn. Kom zeker nog keer voor de hamburger.

34. Gabriella

Heerlijke veggieburger gegeten! Vriendelijke en snelle service. Het tocht een beetje aan de tafeltjes bij het raam en doordat de deur vaak open gaat (goed teken) komt er ook veel kou binnen. En de lichten zouden iets minder fel mogen ;). Maar hierdoor smaakte het eten niet minder lekker! Top burgers!

35. Ik kom regelmatig bij Jetties met mijn kinderen en elke keer word ik blij van de gastvrijheid.
    De menukaart is gevarieerd en betaalbaar. Reserveren is wel een goed idee.

36. Barbara Goldschmidt

Heerlijk gegeten met een groep van 7 mensen. Er was een grote tafel gereserveerd, zodat we meteen konden aanschuiven. De gerechten zijn super smaakvol met lekkere ingrediënten en waren voor ons allemaal tegelijk klaar. Top en complimenten!

37. Maurice Demmers

Prima gegeten; leuke ervaring.

38. Roos Ridder-Goede

Normaal gesproken ben ik niet iemand die een recensie schrijf, maar deze keer was ik zo ontzettend teleurgesteld dat ik dit wel doe.

Afgelopen donderdag een lunch gereserveerd voor 2 volwassenen en 1 kind van 1 jaar, hierbij aangegeven een kinderstoel te plaatsen.

Bij aankomst in het restaurant was er niemand te bekennen om ons te woord te ontvangen. Na een aantal minuten daar te hebben gestaan maar zelf naar een tafel toegelopen en een kinderstoel geplaatst. (Er stond er geen een bij een tafel) ik kwam speciaal voor de cream tea, maar bij het bestellen bleek dat je dit van tevoren had moeten aangeven, wat niet op de menukaart stond. Toen ik grapefruitsap wilde bestellen bleek dat dat ook niet beschikbaar was. Het bruine volkoren bolletje dat op de kaart stond voor de kids was een harde soort Uiteindelijk gekozen voor een broodje Coppa di Parma, de mozarelka en tomaat waren steenkoud en de peper en zout ontbraken. Het broodje falafel van mijn man was wel goed.

39. Gelukkig hadden we gereserveerd want op maandagmiddag was het aardig vol bij Jetties. Genoten van een pita met falafel. Lekker gegeten en gedronken. Aanrader.

40. Sympathieke frisse zaak, waar je lekker kunt bijpraten met je tafelgenoot. Maar het beviel me iets minder dan een maand geleden. Toen at ik een hele lekkere marokkaanse groenteschotel.

Nu was mijn kip maaltijdsalade gewoontjes. De hamburger van mijn disgenoot was lekker.

41. Lekker en gezond eten, fijne mensen!

42. Marian van Brakel

Heerlijk en goed gegeten. De aandacht en eerlijke ingrediënten proef je.
    Minpuntje is dat de muziek te hard staat voor mensen die minder goed kunnen horen en het daardoor lastig wordt een gesprek te voeren. Misschien mede doordat het wat galmt.
    Verder niets te zeggen over de kwaliteit en de service. Dank.

43. Bijzonder (en) interessante cuisine. Voor mij onmisbaare restaurant.

Voor mij een duidelijk pluspunt dat het zelfbediening is.

Verbeterpunt: zorg dat de koel drankjes goed koel zijn, en de drankjeskeuze kan breder.

44. Maria Roozen

Heerlijke broodjes met prima sapjes en goeie koffie. En eigenlijk wil ik van al het zoet wel wat proeven maar dat komt een andere keer. Prima sfeer in een rustige omgeving, goed concept en we werden extra bediend 't was er even niet druk. Kwalteit met zorg klaargemaakt.

45. Het eten was goed, maar dat is onvoldoende om er nog eens terug te gaan. Dat het selfservice is wordt niet op de website vermeld, net als dat je uitsluitend met pin kunt betalen. Een gezellig gesprek met je tafel genoten is niet mogelijk doordat het er erg lawaaierig is. Dat komt mede door de harde inrichting.

Het licht op het toilet was stuk, dus daar hadden ze maar een wapperende kaars neer gezet. Dat kwam armoedig over.

De prijzen doen een fullservice zaak verwachten. Daar voldoet het niet aan.

Raar vond ik dat voorbijgangers dit restaurant uit kiezen voor uitsluitend wc bezoek. Met die reden stopte er zelfs een auto voor de deur. Dit zijn natuurlijk mensen die misbruik maken van de voorzieningen. Maar niet sfeer verhogend.

47. Liepen we bij toeval langs tijdens een bezoekje aan binnenstad Haarlem. Bleek een erg aardige gelegenheid met heerlijke (biologisch/MVO) hapjes. Service (ondanks zelfbedieningssysteem) buitengewoon vriendelijk. De chocolade-muffin was meer dan smakelijk....Niet goedkoop, maar prima prijs/kwaliteitsverhouding.