Jetties in Haarlem

Het lekkerste restaurant van Haarlem!

Jetties laten bezorgen?

Ons idee is simpel, goed eten dat lekker smaakt! Dus vindt je bij ons gerechten die wij elke dag vers maken met respect voor mens en dier. Zo gebruiken wij alleen biologisch vlees, zoveel mogelijk Nederlandse producten en letten wij op zout en suiker hoeveelheden.

Je kunt bij ons terecht voor een lekker gebakje met verse thee, een goede eerlijke hamburger, een lekkere daghap, goede koffie, bijzondere lunchgerechten en uiteraard fantastische (suikervrije) taarten!

Bij Jetties werken we met zelfbediening. Kom gezellig naar de bar en bestel je eten. Wij zijn geen restaurant voor een uitgebreid driegangen diner, maar wel voor een (h)eerlijke lunch met huisgemaakte en biologische gerechten!

Wist je dat Jetties nu ook bij je thuis komt? Via onze webshop kun je alle salades, maaltijden, quiches en taart bestellen!

Tot snel, liefs Jet

1622092118 86
1632052605 86
1642013093 86
1651973580 87

1. Héérlijk gegeten: linzensoep, Marokkaanse groentestoof, curry, kleine lamsburger. Fijn dat je een halve burger kan bestellen, zou ook fijn zijn wanneer dit zou kunnen bij de salades. En de finale: SUPER lekkere chocoladetaart, werkelijk waar, nergens dit zó lekker geproefd. Verder nog goed om te vermelden: ontzettend lieve dames van de bediening!!

2. Heerlijk gegeten in een sfeervol restaurant. En ook nog eens een aardige bediening. Van harte aanbevolen!

3. We waren te vroeg maar zelfs de gereserveerde tijd konden we nog niet naar binnen (12 uur).
    Ook niet echt vriendelijk te woord gestaan dus we zijn doorgelopen naar een ander tentje.
    Heb nog wel netjes per e-mail m'n reservering afgezegd.

4. Joris Leertouwer

Gezellig restaurant. Wij hebben beiden een burger gegeten, maar die vonden wij ondermaats. Er zat veel te veel saus op de burger en wij zijn geen fan van de rauwkost die erop zit. De friet en het ijs daarentegen waren erg goed. De milkshake helaas wat minder. Al met al 7/10 wat mij betreft.

5. Carla Federer

Onze reservering was niet bij Jetties doorgekomen. Gelukkig was er nog plek omdat we te vroeg waren. Ik vind het een leuk restaurant en het eten was heel lekker!!

6. Het was alweer een tijdje geleden dat we bij Jetties geweest waren, maar we werden begroet als oude bekenden. Alsof we gisteren nog op bezoek waren geweest.
    Op de menukaart stonden de oude klassiekers nog altijd en natuurlijk koos ik mijn favoriet: de spinaziequiche. Die smaakte heerlijk! Aan de overkant van de tafel werd gesmuld van de Jettie burger.
    We hebben heel rustig gegeten en nagetafeld, het ontbrak ons aan niets.
    Nu zullen we zeker niet meer zo lang wachten om terug te komen.

5 vorige recensies
  7. M Breuer

Heerlijk gegeten, de burgers zijn echt lekker! Vriendelijk personeel en gezellig plekje. Top

8. Martin

Zoals altijd hebben we weer heerlijk bij Jetties gegeten. Fijn dat je halve hamburgers kan bestellen. De bediening was ook weer top!
    Wat meer keuze wat bier betreft zou welkom zijn. Oei, een wisseltap van Uitje of Jopen zou perfect zijn.

9. Mw.Grondel

Was gezellig en zijn tevreden, komen vast nog wel eens terug

10. Fijne zaak om te lunchen, erg lekker eten en vriendelijke bediening. Grote porties! Enige opmerking: de plakken brood zijn zo dik, dat het wat lastig snijden en eten is.

11. Nelly eisenga

Erg gezellig en heel lekker gegeten!! Hele aardige bediening!!

12. Vegan en glutenvrije opties (probeer de taartjes!), Heerlijke koffie en super lieve bediening! Ik ga sowieso terug.

13. Delicious fresh food and excellent service. Clean establishment. We very highly recommend!

14. Bij Jetties kun je heerlijk zitten met een kop zalige koffie, evt met haver-, soja- of amandelmelk. Ik wilde een lichte lunch nemen, en ik had mijn zinnen gezet op een stuk quiche. Toen kreeg ik wel een heel flink bord vol met frieten, salade en een enorm stuk zalig kazige spinaziequiche. Het was erg lekker, maar het was iets meer dan waar ik me op had ingesteld! Mijn tafelgenoten, met wie we later hadden afgesproken, hebben me geholpen bij het opeten van eea ;-)
    Het is dus ook een prima afspreekplek, zo lekker dicht bij het centrum van H én bij het station, ideaal!

15. Het eten was heel erg lekker, heel divers en voor ieder wat wils, smakelijk en goed gepresenteerd. Snelle en vriendelijke bediening. Sfeer was aangenaam.

16. Een heerlijk ontspannende omgeving zonder het restaurantgevoel, meer een huiskamergevoel.
    Prima bediening.

17. E.M. Bloemink

Was weer als vanouds: goed eten, vriendelijke bediening én gewoon weer een glas water bij het eten.

18. Het eten was echt heerlijk! Lekker gekruid. De sfeer minder, felle verlichting maakt het minder gezellig.

19. Heerlijk eten en super vriendelijke bediening.

20. Erg vriendelijke ontvangst. Heerlijke Appel/wortel/gember smoothie gedronken. Ravioli is ook aan te raden. Kortom, voor herhaling vatbaat!!!

21. Alles is fijn bij Jetties, eten, sfeer etc. vandaar een 9!
    Geen 10, 1 minpuntje voor de herrie van de drukke weg als je buiten zit maar daar kan Jetties zelf niets aan doen ;-)

22. Het was tot deze keer mijn favoriete restaurant. Eten was echt karig en vies. Taaie zoete aardappel als garnering. Zo een pittige mosterdsaus bij de zalm dat deze niet eens meer te proeven was. Warme geitenkaas gesmolten op brood terwijl ik salade besteld had. Lag wel op sla. Duidelijk nieuwe kok. Was helaas de laatste keer dat ik hierheen ben gegaan.

23. Slauerhoff

We hebben heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening. Fijne ongedwongen sfeer. Ook leuk met kinderen.

24. Zelden zo héérlijk gegeten. Wat een goede keuken! Personeel ook zeer vriendelijk.

25. Ronald de Swart

Samen met twee collega's heerlijk en gezellig geluncht bij Jetties. Ze hebben het goed voor elkaar, complimenten voor de nieuwe eigenaars.

26. Matth van Rooden

Ja, wij hebben heerlijk gegeten bij Jetties. Na afloop wierp mijn vriendin, door mij uitgenodigd, spontaan een handkusje naar de menukaart. Zegt dat niet alles?

27. Fam Boontje

Het eten is overheerlijk, we hebben met smaak gegeten, de bediening vriendelijk en enthousiast. Ga zo door, we komen vast nog eens als we in de buurt zijn.

28. Lekkere en betaalbare maaltijd. Ook goede vegetarische opties. Het is self-service, maar personeel is erg vriendelijk en behulpzaam.

29. Meer kantine dan lunchroom/restaurant. Bestellen aan de bar waarbij de enige serveerster haar best deed je vooral niet op te merken. Tijdens lunchtijd drie tafels bezet en toch 50 minuten wachten op het broodje. Dat overigens smakelijk maar niet verrassend was. Teleurstellend.

30. Lekker eten. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Hier gaan we zeker vaker naar toe. Ook heel lekker voor een kop thee/koffie met gebak.

31. Małgorzata Bielecka
    Vertaal van English naar Nederlands

Delicious food, great service, highly recommend this place.

32. Prima tent, leuke kaart, lekker eten en gezellig.

33. Great food for vegetarians and super-friendly people! I come here since years and was never disapointed.

34. Het eten was erg goed sfeer was snackbar achtig dat vonden we jammer.

35. Heerlijk hoofdgerecht (Indiase dahl) en hele goede taartjes. Enige jammere dat ze niet aan de tafel serveren en je dus aan de balie moet bestellen. Maar verder alles goed en goede service!

36. Judith Speelman

We hebben heerlijk geluncht en de broodjes waren echt goed gevuld. Was erg stil in de zaak qua klanten. Maar wij konden nu rustig bijpraten. Vorige week ook een keer geweest met mijn zoon. Taart gegeten en Shortbread meegenomen naar huis. Ook heerlijk!

37. Geke van Dalen

Het eten was heerlijk! Pompoen met zoete aardappels en wortel op een bedje van geurige rijst met Cocos. Een grote kom vol.
    Ik miste wel een vleesvervanger.

38. Heerlijk en gezond eten.
    Veel vegetarische opties.
    Vriendelijke personeel.

39. Superlekker eten maar het is niet gezellig dat je alles zelf moet bestellen aan de kassa en dan ook gelijk moet betalen. Leuke keer als je iets (erbij) wilt. Maar het eten is echt fantastisch! Vooral veel verschillende vegetarische gerechten, erg goed! En de taarten/koeken als toetje bij de koffie.... Hemels! 😁

40. De ijsvitrine maakt behoorlijk lawaai. Best vervelend als je op je gemakje van je eten geniet.
    Service top! Eten heerlijk!

41. Lekker gegeten. Vriendelijke sevice.

42. Leny Koper

Wij hebben heerlijk gegeten jammer dat de salade geen kleine portie kent naast een ander gerecht. Het eten zag er prachtig uit een lust voor het oog, helaas waren enkele van onze borden een beetje tot erg beschadigd, zodanig dat ik bang was mij te snijden!
    Dat moet je als restaurant niet willen beschadigd servies dat doet echt afbreuk aan de presentatie!

43. Leonore

Wij hebben genoten van de vriendelijke bediening en de heerlijke goed verzorgde gezonde maaltijden Prijs en kwaliteit 👍

44. Verkoyen

The ventilation made a lot of noise.
    Very friendly staff. Delicious food.

45. Rosanne

Het was super lekker voor een goede prijs!

46. We hebben hier op een dinsdagavond gegeten met onze 10 maanden oude dochter. Ongedwongen sfeer, vriendelijke bediening en een kleine kaart, maar voor ieder wat wils. Wij hadden de vegan burger en spinazietaart, die waren zeker de moeite waard. We komen graag terug om de rest van de kaart te proberen.

47. Het eten was erg lekker. Goede bediening. Wat ik niet op kon mocht in een doosje mee naar huis (taartje). Sfeer was goed.

48. Uitgebreide vegetarische keus. Spinaziequiche gegeten. Heerlijk. Grote stukken taart, en fantastisch ijs. Aanrader voor als je lekker en snel wilt eten.

49. Eten en drinken was daar heerlijk en de medewerkers waren daar super aardig

50. Marlies

Het was een gezellige avond met lekker eten. Wel een soort zelfbediening. Ik weet niet of dat altijd zo is of alleen in deze corona tijd.

51. Het was erg gezellig. Leuke inrichting en heerlijk én gevarieerd eten.

52. Ingrid Nelson

Heerlijk gegeten bij Jetties! En ik ben een zeur in wat ik eet (veganistisch). De rode linzensoep was heerlijk, maar veel, eigenlijk genoeg als maaltijd. De pompoen curry, met basmati was zo lekker, maar teveel. Geen probleem, Ik kreeg een bakje om het mee. Aardig personeel!

53. Marian Stalenhoef

Ik vond het jammer dat ik niet kon aangeven dat ik graag een tafel aan het raam wilde...
    Het eten bij Jetties was heerlijk.
    De ambiance is niet helemaal passend bij het eten wat aangeboden wordt. Ook vonden we de kassa medewerkster té traag.

54. Selfservice en vooraf betalen, wellicht niet iedereen zijn ding, maar wat een lekker eten! Ook de vegan-gerechten. Ik wilde niet meer stoppen met eten.

55. Anneke van Rossum

Super eten, super gastvrij onthaal. Nogmaals dank, ook namens mijn broers en zussen!

56. Heerlijk vegan gegeten. BedIening super vriendelijk. Interieur kan wat gezelliger.

57. Zoals altijd, heerlijk eten en vriendelijk personeel.

58. We hebben heerlyke ravioli gegeten en als dessert echt lekkere taart!

59. We komen al jaren, altijd gewoon heerlijk eten, vriendelijke bediening.

60. Marc kuijpers

Heerlijk gegeten en twee stukken worteltaart meegenomen naar huis. Vriendelijk en gastvrije bediening en zeer bekwame mensen in de keuken, heerlijk en vooral eerlijk. Dank hiervoor.

61. Ik heb de burger genomen. Je krijgt echt waar voor je geld. Ze hebben een speciaal menu waar alle glutenvrije gerechten opstaan. Heb ervan genoten.

62. Heerlijk! Lekkere gerechten veel keus.
    Jammer dat je aan de bar moet bestellen maar dat is nou eenmaal het concept maar het is allemaal echt lekker.
    Heerlijke broodjes heerlijke sapjes en heerlijke taartjes en koeken etc.
    Kom zeker terug!

63. Het eten was goed, er werd goed rekening gehouden met aanvullende dieetwensen. Het concept is zelfbediening met een ‘wekkertje’ zodat je je eten op kan halen bij de bar als het klaar is. Op zaterdag was het er gezellig druk, maar niet te druk.

64. Heerlijk en gezellig gegeten.
    Lekkere rustige muziek.
    Ik vond het wel een beetje koud.

65. Het systeem van zelfbediening is niet direct duidelijk bij binnenkomst, maar de medewerker gaf ons graag een rondleiding.
    Voor glutenvrije bezoekers is er meer dan genoeg keuze: zelfs een keuze uit drie verschillende taarten!
    Heerlijk vers eten en een zeer ruime keuze uit biologische drankjes: wij dronken de zeer aan te bevelen rabarberdrank!
    Leuk dat meerdere familieleden actief werkzaam zijn bij Jetties.
    Wij komen zeker terug om de andere gerechten te proeven!

66. Allemaal tienen voor Jetties!!!
    Superlekker eten met leuke bediening :)
    Ik ging er alleen vanuit dat alle producten organic / biologisch zouden zijn, wat niet zo is.
    Dat is het enige puntje dat ik kan maken omdat ik op zoek was naar een restaurant die biologische gerechten serveert.

67. Vanmiddag allebei een Vega hamburger besteld met frites.
    Gelukkig had ik een kleine vegaburger besteld. Falaffel en dat platgeslagen als burger gepresenteerd. De frieten in een leuk mandje geserveerd, helaas met veel kleine doorbakken stukjes. Natuurlijk gereclameerd, konden nieuwe krijgen, maar nee, dank je wel.
    Het was niet druk in de zaak en dat snappen we.

68. Echt heerlijk gegeten!!
    En aardige bediening.

69. Sme van het Schip

Waarschuwing: in deze recensie wordt niet over “mooie wijn, een mooi stuk vlees” gesproken maar over “lekker” en “heerlijk”.
    Bij binnenkomst stond de muziek te hard, op ons verzoek werd die zachter gezet, fijn! Vooraf garnalenkroketjes met citroenmayo, dat was een 6, de ragout van de kroketjes en het aantal garnaaltjes erin kan beter. De korst was wel krokant en bruin, precies goed gefrituurd. De pasta carbonara voor mijn partner, die van hartig houdt, was goed van smaak en samenstelling maar té zout. Mijn pasta Caprese was met een heerlijke verse tomatensaus, een aanrader. Erbij een goed gekoelde lekkere witte wijn, voor mijn partner een rode wijn die wat te lauw was, even koelen had de wijn goed gedaan. Kamertemperatuur voor rode wijn is zo rond de 18 graden. Als toetje drie (3!) soorten taart genomen: wortel- , chocofudge- en banoffeetaart. Alledrie héérlijk en een verademing vergeleken met de mierzoete, gekleurde taarten van de banketbakkers. Wat we niet op konden mocht in een bakje mee naar huis, goede service en tegen verspilling. Verder kun je volop zelf water pakken uit een kraantjeskan.
    Het bedienend personeel heeft, denk ik, geen horeca-opleiding maar is vriendelijk en van goede wil. Conclusie: een sympathieke zaak met goed eten waar we zeker vaker terugkomen.

0 positieve stemmen1 negatieve stem
  70. Christa Eekhuis

Voor het eerst hier gegeten ivm dinercadeau bon en het feit dat ze zich richten op verse ingrediënten en biologisch vlees. Gekozen voor de Jetties Burger met frietjes en de vega burger met wedges. Waren beide zeer tevreden en ook onwijs gevuld na het eten, dus helaas geen toetje meer op. Maar de taarten die ze hadden zagen er onwijs lekker uit! Geen zin in taart dan heb je er ook ijs ;) Nog een voordeel is dat je in ieder geval je overgebleven stukken taart mee kon nemen in een doggybag. Ik zal er nog een keer gaan eten als ik weer in Haarlem kom voor een dagje uit.

71. Geralda Breedijk-Eggens

Super heerlijk gegeten en wat een vriendelijk personeel. Echt een aanrader!

72. Carolien

Heerlijk eerlijk eten voor een goede prijs

73. Margriet

Reservering was niet doorgekomen maar gelukkig geen probleem. Heerlijke gezonde lunch, zelf ophalen bij de counter en opruimen wat een prima principe is.

74. Lekker, biologisch eten voor een leuke prijs. Vegetarische, veganistische opties en tevens voor de niet vegetariërs genoeg keuze. Dat brengt elkaar samen!

75. Katja Aalbers

Heel lekker geluncht in een hele gezellige sfeer, zeer vriendelijk personeel, fijne kaart.

76. We hadden voor de lunch gereserveerd, maar mochten ook een high tea nemen. Dit hebben we gedaan en het eten was echt verrukkelijk. De verse munt en gember thee was ook lekker. Daarvan hebben we genoten!
    Alleen werd er een kinderverjaardag gehouden en dat was erg irritant. Als er een aparte ruimte was geweest dan was dat een beter idee geweest. Ook de deurdranger werkte niet goed en omdat mensen vaak niet de deur achter hun kunnen sluiten hadden wij te veel last van de tocht.
    Het kan fijn en gezellig zijn met lekker en goed eten!

77. Veel keus en heerlijke hamburgers. Vriendelijk personeel ook.

78. Opnieuw heerlijk gegeten, want… gewoon weer hetzelfde besteld!
    Superlekker! Vorige keer had ik aangegeven dat de wijn zo zuinig werd ingeschonken.
    Nu kregen we royale glazen! Hadden ze soms onze recensie gelezen?
    Wij kijken uit naar een volgend keer!

79. Liesbeth

Ik was hier lang niet geweest, maar het was prima.
    We konden rustig zitten en de lunch was erg lekker!
    Ook de koffie was goed, dus kom nu vast sneller weer eens terug.

80. Gezellige informele sfeer en top eten voor een kleine prijs!

81. Elisabeth

Broodje carpaccio zag er indrukwekkend uit maar bestond voor 50 % uit kale sla en brokken komkommer, de kwaliteit van de carpaccio vond ik niet geweldig. Leek meer op runderrookvlees.
    Salade geitenkaas smaakte goed.
    Prijzen aan de hoge kant, al met als redelijk ervaren.

82. mersmann

Veel keuze uit vegetarische gerechten.
    De kantine formule/sfeer is erg wennen. Heb de indruk dat het personeel in die mening deelt. Meeste gerechten waren oké, andere erg sober: (pasta met veel knoflook, weinig groenten). Slechts 'keuze' uit één witte wijn, en vier soorten bier.
    Evenwel geschikt voor snelle gezonde hap.

83. Marjolein

Heerlijk gegeten, grote porties en veel keuze voor een goede prijs.

84. Het restaurant is niet echt gezellig ingericht en je moet eten zelf aan de bar bestellen. De smaak was over het algemeen goed, maar de vegan burgers waren veel te dik en daardoor een beetje melig. Bovendien stonden er vrij weinig vegan opties op de kaart

85. Heerlijk gegeten in een ontspannen setting.

86. Heerlijk kikkererwten burger gegeten echt zalig en een goddelijk taartje toe!

87. Prima eten, eenvoudige inrichting.

88. Weer lekker gegeten en gedronken. En ook weer nogal winderige darmreacties, zoals bija altijd na een maaltijd bij Jetties. Komt door bepaalde ingrediënten misschien?
    Fijn weekendstaartje nog.
    Groetjes.
    Han.

2 vorige recensies
  89. W.M de. Klerk

Sfeer was rommelig en onrustig. Onhandig is dat soep en hoofdmaaltijd tegelijk komen. Als je dat niet wilt moet je steeds opnieuw in de rij gaan staan! Het eten is kwalitatief goed!

90. Gerrit Groot Karsijn

Erg gastvrij, lekker eten en een gezellige host.

91. Heerlijke lasagna (zowel vega als vlees)!

92. Lekker gegeten, ook glutenvrij goed geregeld.

93. Jetties is a super cool and convenient place to enjoy a nice and healthy lunch or dinner for a reasonable price. Jetties is a cozy and delicious biological cafe in the center of Haarlem. It's even one of my favorite places to go to in Haarlem. They even have a few great gluten free dishes on the menu for Celiac folks. Our Top favorites on the menu is the Lasagna, Pumpkin curry dish, Moroccan Dish, Thai Beef Curry, Pumpkin soup, Lentil soup, Goat cheese salad, Vegan Burger, and Spicy Beef Burger with Bacon and egg.

94. Jasmijn de Ridder

Ik heb eten afgehaald.
    Wat n heerlijk eerlijk eten!
    Puur en gezond!

95. Gereserveerd voor Vaderdag, zowel via mail als sms een bevestiging gekregen. Echter bij binnenkomst door twee serveersters erop gewezen dat de bevestiging niet is door gekomen en dat er nog wel plek voor ons was. Die plek was alleen mogelijk aan een lange ongezellige tafel. Geen excuses werden aangeboden.
    Na even twijfelen zijn wij (omdat alle restaurants vol waren op dat tijdstip) uiteindelijk ergens anders eten gaan bestellen om thuis te eten.

Nogal jammer dat er geen empathie werd getoond. Ik heb vaker bij Jetties gegeten en vind het heerlijk! Maar na deze ervaring ben ik minder geneigd om nog terug te keren. Jammer!

96. Anoniem

Eten was lekker, vooral de Spinaziequiche, maar lang gewacht op de smoothies en waren toen lauw..

97. Heerlijk eten en leuke bediening. Fijne locatie.

98. Gisteren met vriendinnen geluncht bij Jetties. We werden hartelijk ontvangen en snel en goed geholpen door de jongen die aan de counter stond. Het eten was zoals gewoonlijk top: tuna melt, broodje gerookte zalm en lekkere smoothies. Helaas hadden we geen plek meer voor n lekker stuk taart dus dat doen we de volgende keer want altijd als we in haarlem gaan shoppen gaan we even langs bij Jetties! Groetjes Dorine.

99. Dominiek

Lekker gegeten! Ook glutenvrij helemaal top!
    Ik had gereserveerd, maar daar wordt geen rekening mee gehouden. Je zoekt gewoon een plaats. Relaxte hartelijke sfeer

100. Heerlijk gegeten voor 1e keer. Thaise curry met glaasje witte wijn. Kom zeker nog keer voor de hamburger.

Volgende pagina