Hofje Zonder Zorgen in Haarlem

1219779513 100
1282207054 83
1531917219 87

1. Martin

2. Helaas ziek geworden na een glutenvrije high tea die blijkbaar niet geheel glutenvrij was.
    Meerdere keren is het wel goed gegaan en heb ik genoten zonder zorgen… deze keer dus niet.

Voorlopig geen hofje zonder zorgen meer voor mij/ ons.

3. M. Landsberg

Wat een enorm leuke lunchplek. Vlakbij de parkeergarage, in het centrum, naast het Proveniershof wat toeristisch erg leuk is om te zien. De bediening is, ondanks de drukte, erg vriendelijk en attent. Het eten is goed. Prima plek om te eten, af te spreken of elkaar te zien.

4. Hele aparte locatie.
    Prima bediening lekkere hartige en zoete hapjes bij heerlijke thee.
    Zou t zeker aanraden.

5. Marja Jochemus

6. Ik had een soep besteld deze was met brood ( 6,75) ik heb een gluten allergie en op de kaart stond dat ze ook glutenvrijbrood hadden , ik kon glutenvrij brood krijgen maar dan moest ik meer betalen!! Dus koos ik alleen soep dit kostte nog steeds dan 6,75 zonder brood ...ik had een paar happen, maar had een klacht erover. Ik riep er iemand bij en toen kreeg ik een nieuwe verse soep en de mededeling sorry voor het ongemak!!

7. Sonia van Soolingen

8. Claertje Frieke

Lunch met oude dame en ouder echtpaar (75+). De tafel werd heel coulant voor ons vrijgehouden al waren we meer dan 15 min te laat door traagheid van het lopen.
    Schitterende locatie. Wel beetje hard ciabata brood voor een 85 jarige, maar de messen waren scherp en ze klaagde zelf niet.
    De schilderijen oogden niet zorgeloos met een slang en een naargeestig gedicht. Dat was niet echt 'hofje zonder zorgen.' Verder heel origineel en kleurrijk gedecoreerd. Complimenten. Leuke mensen ook in de bediening: zorgzaam en met humor.

9. Sonia van Soolingen

10. yvonne

11. J.joosten

Wat hebben wij heerlijk gelunched. Allles vers en dat proef je. Een echte aanrader.

12. Merel de Jonge

Erg gezellig om hier te lunchen. Heerlijke gerechten en een super service! High tea is een aanrader!!

13. De lekkerste chocoladetaart van Haarlem! Samen met mijn moeder heerlijk genoten van goede koffie en een groot stuk taart :) op een leuke plek in Haarlem. Aanrader!

14. Een heerlijke dag gehad, wij begonnen rustig, koffie, met daarbij een huisgemaakt koekje, we hadden de kaart bekeken en hadden bedacht bij het hofje ook te gaan lunchen!
    Ik ben fan voor het leven, de kwaliteit proef je! En als je speciale wensen hebt ivm allergieën, is dit geen probleem! TOP!

15. Samen met een vriendin een dagje Haarlem gedaan en begonnen bij het hofje met koffie en gebak wat vers van de pers kwam, heerlijk, dus na het winkelen ook weer gaan lunchen bij het hofje en dat was ook weer een super lekkere ervaring, met kersverse broodjes en ruim beleg! Wij hoeven niet meer te zoeken naar een sfeervolle lunchroom!!!!!

16. Mijn vriendin en ik op het terras aan een perfecte latte macchiato die ook echt warm is met een heerlijk stuk vers huisgemaakte taart echt genieten bij het hofje!! Ook de lunchkaart is het proberen waard! Ik kom hier vaak en vind het een echte aanrader

17. Maandag onwijs lekker geluncht, goed gevulde broodje en heerlijke verse sapjes. Zitten in de achter ruimte is super leuk, prachtig uitzicht op het hofje. Dit maakt deze plek echt uniek! Bediening was heel aardig

18. Heerlijk gegeten en een vers sapje gedronken. Het personeel was vriendelijk en de service snel. In de achter ruimte heb je mooi uitzicht op het Proveniers hofje. Leuke lunch plek in Haarlem!

19. Ik had vandaag een reservering gemaakt voor een High Tea. We kregen een ontzettend gezellig tafeltje aangewezen met uitzicht op een hofje! De dame die ons hielp, ik denk dat het de eigenaresse was, vertelde ons over de geschiedenis van het hofje en het gebouw waarin we zaten. Erg leuk! Ook de High Tea was heerlijk. Het bestond uit een royale hoeveelheid huisgemaakte en biologische hapjes. Sommige hapjes waren zelfs nog warm omdat ze net uit de oven kwamen! De service was ook fantastisch. Toen de theepot leeg was, kregen we zonder extra kosten een nieuwe pot. Al met al een goede ervaring. Ik zou deze lunchroom zeker aanraden en kom absoluut terug!

20. Dennis 498 punten

Sfeervolle plek aan een mooi hofje in Haarlem. Lekker lunchen in een prettige sfeer. Prima bediening en prima prijzen.

21. Deze lunchroom heeft een gezellige drukke achterkamer met het zicht op een hofje. We waren niet te vreden met het eten. De omelet was behoorlijk dun en vulde niet echt. De soep (kerry met bloemkool) serveerde ze in een klein kommetje met wat brood erbij. De soep was dun en smaakte waterig. De bloemkool konden we niet terugvinden of proeven.

Voor ons is dit een reden om hier niet meer te komen.

22. We hebben hier lekker ontbeten. Prima verzorgd, vriendelijk personeel en een gezellig interieur. Wij zaten aan een tafeltje in de achterste ruimte waar je uitkijkt op een leuk hofje.

23. Katinka

Heerlijke high tea alleen konden wij er niet vrij van genieten. Rond 17.30 uur kregen we de rekening gepresenteerd en zeiden ze dat ze gingen sluiten. Wat een nare afsluiting! Ze moeten hier toch zeker wel 2 tot 2,5 uur voor geven. Het zijn vaste tijden, dus dan moeten ze gewoon iets eerder starten.

24. Wij hebben een gift/bon gehad voor een high tea voor o.a. bij restaurant "Hofje zonder zorgen".

Zelf komen wij uit Heemskerk en dit restaurant lag het meeste in de buurt. Ik had gebeld op vrijdag middag om een reservering te doen voor zaterdag 12 april 2014.

Ik had gemeld dat het om een high tea gaat voor 2 personen en dat ik een gift/bon heb. Ze vertelde mij dat er géén reservering voor nodig is en dat ik zo langs kan komen. Het kan wel eventueel druk zijn, maar ze zei dat ik dan 5 minuten hooguit moet wachten.

Prima dacht ik! Dus het was zaterdag en mijn vriend en ik zitten rond 12 uur in de auto op weg naar Haarlem. We hadden file en kwamen rond een uurtje of half 2 aan.

Eenmaal aangekomen bij "Hofje zonder zorgen" vroeg ik of we ergens konden zitten en dat we kwamen voor een high tea. Het meisje vertelde mij dat daar een reservering voor nodig was en dat een high tea pas vanaf 16.00 uur is. Ik zei dat we hadden gebeld en dat het meisje aan de telefoon melde dat daar geen reservering voor nodig was.

Het meisje riep een oudere mevrouw (ik denk de manager) en die kwam naar ons toe. Ze zei: 'even snel want ik heb het druk'. Dit vond ik al erg onbeleefd aangezien wij toch ook klanten zijn??

Vervolgens leg ik het verhaal uit. Ze zegt: nee sorry, maar een high-tea gaat op afspraak en het is pas vanaf 16.00 uur. Waarop ik reageerde: aan de telefoon zei het meisje dat er géén reservering nodig was. Wij komen uit Heemskerk hebben een uur gereden, we hebben parkeergeld betaald en wij willen hier een high-tea.

Ze konden niks voor ons doen. Ze waren erg druk bezig en wilden ons ook niet helpen en toonden geen medeleven. Ik vind dit niet netjes en zijn toen weggegaan terug naar huis.

Slechte service!! Ik ga er nooit meer heen!

25. Amy

26. Ria 111 punten

Bij binnenkomst oogde de lunchroom nogal rommelig.
    In het achterliggende gedeelte, stonden de tafeltjes met plastic stoeltjes zowat tegen elkaar aan, hetgeen weinig privacy waarborgde.
    Wanneer er een achterliggende buurvrouw het tafeltje verliet was dat voelbaar, zo zat iedereen tegen elkaar aan geplakt.
    De ruimte was behoorlijk rumoerig, een fijn gesprek was dan ook niet mogelijk, het enig rustgevende aan deze ruimte was het uitzicht op het hofje.
    De bediening liet een poosje op zich wachten, het ging er nogal chaotisch aan toe, anderen die later binnenkwamen werden eerder bediend, er was dus geen duidelijke lijn hierin.
    Tussen het rumoer racete het personeel heen en weer.
    Wij hadden geen enkele verwachting meer wat betreft onze lunch, en ik moet zeggen die verbaasde me, deze was voortreffelijk, en maakte het bovenste ruimschoots goed.
    Dus mijn complimenten gaan ook alleen naar de kok, die het visitekaartje is van deze locatie.

27. Angelique Breijer

Vandaag met z'n drieën van een High Tea genoten bij Hofje Zonder Zorgen. De mooie locatie, gezellige sfeer en de uitermate vriendelijke bediening is al een pré en dan heb ik het nog niet over de heerlijke lekkernijen. Het is ons prima bevallen en zeker voor herhaling vatbaar!

Een aanrader en zeer zeker leuk om iemand kado te doen!

28. christine carstens

Met collegae een hofjeswandeling gemaakt in Haarlem en tussendoor heerlijk koffiegedronken bij deze gezellige tent.
    Ik voelde me er helemaal thuis en kom graag nog eens! Vriendelijke bediening en goede sfeer! Complimenten!

29. Nu eens met twee kinderen hier heen gegaan, was echt een succes.

Achterin waren potloden en boekjes aanwezig en met Daan van de bediening even zelf papier in de kast zoeken.

Heerlijke taarten, zelf worteltaart genomen en mijn zoontje appeltaart. Mijn vriendin en haar zoon gingen voor de chocolade taart. Alles smaakt heel puur, echt heerlijk. Lekkere verse muntthee en goede cappuccino en de kinderen die kregen gratis limonade.

Daan was erg goed met kinderen en de inrichting ziet er gezellig uit.

Kwaliteit voor een goede prijs!

Aanrader.

30. Claudien

Wow, zelfs in Amsterdam hebben ze niet zo'n hippe tent. Ik ben jaloers. Maar ik kom snel weer langs. Er werkt trouwens ook een knappe jongen...

31. Dit is mijn favoriete lunchadresje. Kom hier bijna elke week wel lunchen. Soms ga ik wel eens ergens anders lunchen, maar nee. ik ga liever hier eten...

32. Van de week bij deze lunchroom langs geweest. Wow, wat was het leuk! Een mooie inrichting met achterin behang van Pip Studio, ik ben daar helemaal weg van. Helaas dat het wat prijzig is, anders had ik het al lang thuis hangen! Maar dat terzijde!

De sfeer was bij binnenkomst meteen goed, dit komt door de inrichting, maar ook zeker door het personeel. Je wordt bij binnenkomst door iedereen begroet, zelfs vanuit de keuken! Het was erg druk, dus we moesten eventjes wachten op een tafeltje. Gelukkig kwam er snel eentje vrij en konden we gaan zitten. Zelf heb ik een koffie verkeerd besteld, toen deze werd gebracht was ik even overdonderd. Hij was helemaal mooi gemaakt in laagjes, dus melk, koffie en dan schuim. Hij was heerlijk. Ik kon bijna niet kiezen tussen de vele mogelijkheden van de kaart, ik had ook berehonger en dus overal wel trek in. Ik koos ervoor om vooraf een soepje te nemen en daarna nog een broodje. Dat had ik nooit moeten doen, veel te veel! Maar erg lekker. Bij de soep werd namelijk ook al brood geserveerd. Als soep had ik de biologische pompoensoep en als broodje het broodje avocado. Terwijl ik helemaal vol was, toch nog een lekker vers sapje genomen. Altijd handig om die vitamientjes binnen te hebben met dit weer!
    Bij het afrekenen kregen we de kassabon mee, hiermee kregen we 10% korting bij hun winkel Juffie's Warehouse. Nieuwsgierig zijn we hier ook naar toe gegaan. En zoals ik al eerder meldde, ik houd van Pip en dat hebben ze bij het warehouse ook! Ben met tassen vol de deur uitgegaan. Eigenlijk zijn dit twee adresjes die je niet moet kennen. Veel te veel gegeten en te veel geld uitgegeven in de winkel. Gelukkig woon ik niet in Haarlem dus zal het voor mij makkelijker zijn om me in te houden!

Groetjes, Kristen.

33. De Juffrouw zonder Zorgen heeft mijn dagje naar Haarlem goed gemaakt. Het was ontzettend druk, hoorde dat dat meestal zo is in het weekend, maar werd door een ontzettend leuk meisje geholpen. Mijn drankje en eten werden snel opgenomen, maar het duurde wel even voordat het kwam. Helemaal niet erg, aangezien het ook gewoon druk was en de bediening steeds hun excuses aanboden ervoor (vond dat erg netjes).

Heerlijk gegeten, super vriendelijke bediening en gewoon een toffe en fijne sfeer.

Een aanrader!

34. michelle koman

Ik had gehoopt op een supertent aangezien me dit werd aanbevolen door kennissen.

Buiten stond aangegeven dat er een terras was, maar dit was dus niet zo.

Binnen kreeg ik wel vrij snel ( 9 min.) een drankje, maar onze lunch werd niet opgenomen, uiteindelijk besteld, 40 minuten gewacht.

En gewoon niet lekker en te duur.

Niet mijn tent, onpersoonlijk en veel te lange wachttijden terwijl er genoeg personeel stond.

35. Maaike de Bruijn

Super leuke lunchroom in het hartje van Haarlem. Ik ben deze toevallig tegen gekomen, had er nog nooit eerder van gehoord. Maar een super aangename verrassing. Leuke aankleding van het pand. Leuk behang en oranje stoeltjes. Keukentje vond ik wel wat klein voor zo'n groot pand. Ik heb er super lekker gezeten, je komt er echt tot rust. En het eten is hartstikke lekker. Ik vind het een aanrader om zeker een keertje naar toe te gaan!

Eén vorige recensie
  36. Lekker, aparte en verantwoorde dingen op de kaart. Bestelling wordt snel gebracht. De bediening is vriendelijk en staat altijd open voor een praatje.

37. Heerlijk gegeten en een onwijs vriendelijke bediening. Een aanrader voor iedereen!