Het Pakhuis in Haarlem

1320615573 72
1441992465 54
1462919516 57
1488031976 67

1. Lekker vlug een hapje gegeten met mijn vriendin voordat we naar de bioscoop gingen.
    Vlotte bediening, lekker eten, goeie sfeer. Dikke prima!

2. Lekker gegeten voor goede prijs. Gezellige ongedwongen sfeer en vriendelijke bediening.

3. Toen onze Mixed Gril na een uur wachten eindelijk werd gebracht was het gerecht van mijn broertje zwart aangebrand. Terwijl ik langzaam begon met eten wachtte hij op een vervangende maaltijd. Toen deze na drie kwartier nog steeds niet kwam en ik mijn maaltijd al lang op had, zijn wij opgestapt om ons beklag te doen.

Terwijl de eigenaar dit probleem eenvoudig op had kunnen lossen en ons tegemoet had kunnen komen schoot hij gelijk in de verdediging. Hij maakte hierbij een overspannen en agressieve indruk. Wij hebben uiteraard netjes betaald en zijn vervolgens vol verbazing het restaurant uitgelopen, één van ons met een lege maag.

Wij begrijpen het heel goed als in een restaurant bij grote drukte niet alles soepel verloopt. Zo lang hier op een klantvriendelijke manier mee op wordt gegaan, hebben wij hier alle begrip voor en is dit helemaal geen probleem. De eigenaar van het pakhuis slaat de plank echter volledig mis en is niet bekend met het begrip klantvriendelijkheid.

Ik zal niemand aanraden om bij het Pakhuis te eten. Haarlem heeft tal van andere leuke restaurantjes en eetgelegenheden, waar je wel goed kunt eten. Kijk dus nog even verder.

4. Op een vrijdag had ik met mijn broer afgesproken voor een etentje bij het Pakhuis, helaas is dit een zeer teleurstellende ervaring geworden.

Toen het hoofdgerecht 40 minuten na het voorgerecht geserveerd werd bleek een gerecht totaal verbrand te zijn. Dit heb ik uiteraard niet geaccepteerd, het gerecht van mijn broer werd niet mee terug genomen, daar het anders koud zou worden heeft hij dit maar opgegeten. Toen hij klaar was kwam de friet die bij zijn gerecht hoorde, dus ook dat maar apart opgegeten. Mijn gerecht was nog steeds niet geleverd.

Toen ik een uur later mijn beklag bij de manager ging doen, reageerde deze ontzettend onbeschoft; een snauw en het aanbod het niet geleverde dan maar niet in rekening te brengen, geen woord van excuus over de gang van zaken. Mijn verbazing was groot, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Ook tijdens het wachten werd er vanuit de keuken op een in mijn ogen ontoelaatbare wijze tegen de serveerster geschreeuwd, ik (en de andere aanwezigen) begrepen deze agressieve en overspannen reactie totaal niet, de manier waarop was erg onprofessioneel en onterecht.

Mijn verwondering is groot over de gang van zaken, mijn broer (die ik weinig zie) en ik hadden het doel een gezellige eetafspaak te hebben, helaas is onze avond door de gang van zaken bij Het Pakhuis totaal verpest. Uiteraard voor mij, mijn vrienden en kennissenkring geen etentjes meer bij het Pakhuis.

5. Erg lekker, gezellig gegeten. Was een beetje bang door ook negatieve recencies naast de positieve, maar het was super! Soms komt er wel een klein bedrag bovenop de 9,90 en dat staat niet op de site maar wel op de menukaart. Maar ook dan blijft het goedkoop voor de kwaliteit. Boven de 12,50 kom je niet uit voor een hoofdgerecht. Voor herhaling vatbaar!

6. Prima eten voor weinig geld. Bij dit soort gelegenheden stel ik mijn kwaliteitsniveau bij, omdat de prijs er ook naar is, zeker goed te doen voor een simpele goedkope hap.

7. Tom 1167 punten

Onlangs hier met een gezelschap van in totaal 5 personen plaatsgenomen om lekker een hapje te eten. Gelukkig hadden we iemand in ons midden die bekend is met leuke plekjes in Haarlem, zelf had ik 'Het Pakhuis' namelijk nooit gevonden aangezien het redelijk verstopt in een steegje ligt.

Hoewel het redelijk druk was konden we plaatsnemen aan een kleine rechthoekige tafel, zover ik kon zien was dit de enige overgebleven vrije tafel. Het was helaas een beetje passen en meten want deze tafels zijn zeker niet ideaal voor 5 personen. De inrichting maakt dat het geheel erg druk wordt, er staan teveel tafeltjes in de toch al redelijk kleine ruimte (want een groot restaurant is het niet) waardoor er heel weinig ruimte tussen de tafeltjes overblijft. Echter, als je eenmaal zit is het prima en juist omdat het wat drukker en krapper is geeft het toch een bepaald huiselijk sfeertje.

We begonnen met twee mandjes stokbrood met kruidenboter en tapenade (deze tapenade bestond uit groene en zwarte olijven, zongedroogde tomaat, kappertjes en basilicum), en een portie tortillachips (met gaucamole, crème fraiche, chilisaus en koriander). Lekker! En zeker niet te duur (2.90 voor het brood, 3.50 voor de chips).

Het hoofdgerecht was voor mij (ik had de spare-ribs) prima van smaak, lekker gemarineerd en zeer mals. Ook mijn tafelgenoten waren allen erg te spreken over hun gerechten (kipsaté, gekruide lamsburger en 2x varkenshaasmedaillons). De porties leken mij op het eerste gezicht erg karig maar toen ik het eenmaal op had zat ik toch wel redelijk vol. Toch zou iets meer salade/groente leuk zijn, zowel voor de kwantiteit als ook voor de presentatie. Maargoed, voor een gerecht dat nog geen 10 euro kost mag je natuurlijk ook weer niet té veel verwachten. Prima gegeten dus!

Ook de service was gewoon ok. Aardige meiden in de bediening die bereid zijn gezellig een praatje te maken. Heel vriendelijk en losjes. Een beetje jammer wel dat het redelijk lang duurde voordat we de hoofdgerechten geserveerd kregen, maar ach, we hebben de tijd goed om gekregen.

Al met al een hele leuke plek om te vertoeven met een aantal vrienden (of alleen natuurlijk) en te genieten van een lekkere maaltijd, voor een zacht prijsje. Niet de beste kwaliteit die er te krijgen is, maar dat is ook niet het concept waar ze hier voor gaan.

Gewoon simpel, goedkoop en lekker. Zeker een aanrader!

8. Ben nu twee keer geweest in het Pakhuis in Haarlem.
    Als je voor weinig geld lekker wilt eten dan is dit zeker een aanrader. Het eten was erg lekker vooral de voorgerechten.
    De bediening vind ik wel een minpunt, deze heeft het in beide bezoeken soms zo druk dat het eten en het drinken erg lang op zich laat wachten. De sfeer is ok, maar niet super. Het ziet er op bepaalde plekken in het restaurant erg basic en kaal uit.

9. 12 augustus met m'n schoonouders en vrouw en kinderen hier wezen eten. Een restaurantje in een achteraf steegje, een beetje sfeerloos ingericht maar met vriendelijk personeel, voor de kinderen werd gelijk een kleurplaat geregeld, dus die waren zoet, volgende keer wel graag potloden ipv viltstiften, is niet zo handig voor een 1,5 jaar oude meid.

Ik had vooraf een garnalencocktail, was heerlijk en als hoofdgerecht had ik een mixed meat, een aantal kleine stukjes vlees (kip, rund, lam en spare rib), welke heerlijk waren, met name de spare ribs waren heerlijk. Als nagerecht 3 soorten sorbet ijs, heerlijk, maar een beetje goedkoop/makkelijk geserveerd in een glas. M'n schoonouders hebben betaald, dus over de prijs/kwaliteit is dan prima, maar volgens mij zit het met de prijs kwaliteit wel goed alle hoofdgerechten zijn onder de 10 euro, al zou ik best iets meer willen betalen en dan wat meer garnalen en vlees op mijn bord krijgen, en iets meer aangekleed maar dat is niet de opzet van de formule van het restaurant.

10. Rene 1267 punten

Het restaurant ligt in een achteraf smal steegje. Vrij klein waardoor het aan de tafels niet erg relaxed eten is. Interieur is vrij behouden en dat is jammer.

Ondanks een paar foutjes is de bediening ronduit geweldig. Leuke frisse meiden die ons goed vermaakten.

Restaurant lijkt goedkoop omdat het hoofdgerecht 10 euro kost en dat maakt het aantrekkelijk om er te eten. Helaas krijg je ook waar je voor betaalt.

De carpaccio had vrijwel geen pijnboompitten en vrij weinig dressing waardoor het geheel nogal armzalig oogde. Het was hierdoor wel lekker maar toch ook saai.

Hoofdgerecht was redelijk al was het vlees wat saai en had ik veel saus nodig om er toch nog wat van te maken.

IJsje was lekker, maar 3 kleine bolletjes in een glaasje maken ze zich er wel heel makkelijk van af.

Al met al had ik liever iets meer betaald voor meer kwaliteit.

11. Ik heb hier vorige week met mijn familie gegeten.

Het restaurant is gezellig. Wel zijn de tafels erg klein, waardoor we met z'n 5en een beetje tegen elkaar aan gepropt zaten.

Ik ben begonnen met een salade met gamba's & rode peper met knoflook. Deze was erg lekker, maar van mij mogen er wel wat meer gamba's op.

Als hoofdgerecht had ik mixed meat met kip, bief, lam, en een sparerib, knoflooksaus & pindasaus. Deze was erg lekker! Ook de frietjes die geserveerd werden waren heerlijk.

Ik heb afgesloten met een kaasplankje met 4 kaasjes en wat notenbrood. Ook deze was lekker.

Dit restaurant heeft in ieder geval één groot voordeel, namelijk de prijs. Alle hoofdgerechten kosten 10€, maar dit merk je absoluut niet terug in de kwaliteit.

Een verbeterpuntje is de bediening. Er werd een glas wijn omvergegooid en er stonden op het laatst 3 sorbetijsjes voor onze neus in plaats van een sorbetijsje met 3 bolletjes. We hebben hier geen probleem van gemaakt, omdat het lekkere ijsjes waren, maar het is wel een beetje slordig.

Verder wat mij betreft een aanrader.