Op dit adres zit nu: Coster 52

Effen Grijs in Haarlem

Parkeren kan bij de Appelaar en parkeergarage de Kamp.

Trein of bus naar centrum Haarlem.

• Veganistisch
  • Koosjer

3. Betalen American Express pin Diners Club Master Card Visa

1419876719 87
1441960145 91
1481219567 89
1520478990 85
1535201273 85

1. Hele creatieve keuken, wanneer je de gerechten op de kaart leest lijkt het standaard. Tot het voor je staat en je proeft mmm. De wijnen waren ook een goede match, geen standaard keuzes. Ik heb wel een tip, ik vond de stoel hard maar dat was dan ook het enige puntje. Erg genoten deze avond. Het was zeker geen effen grijze avond!

2. Warme ontvangst en bediening en heerlijke gerechten die net een beetje anders zijn - op een goede manier. Laat je vooral verrassen door het Chefs menu, want tongstrelende gerechten vallen je dan zeker ten deel. Gewoon gaan!

3. Marjolein

We hebben erg lekker gegeten. Heerlijke smaakcombinaties. Echt een verrassings menu. Maar we hebben lang moeten wachten tussen alle gerechten en gingen na 3,5 uur het restaurant uit. We werden gepresenteerd met een hoge rekening waar de prijs van het menu duurder was geworden en er wat drankjes bij waren gerekent die niet besteld waren. Dit is later wel gecorrigeerd maar is wel een domper als afsluiter van de avond.

4. We hadden het 4 gangen verrassingsmenu. Dat was echt heerlijk. Mooie en verrassende combinaties. Op onze vraag kregen we bijpassende wijnen erbij. Super aardig personeel. Mooie zaak van binnen.
    De naam doet iets saais vermoeden, maar het eten is alles behalve effen grijs, maar juist zeer kleurrijk en smaakvol.
    We hebben genoten.

5. Lisa Kroon

6. Arend Sijpestein

De reservering voor een groep van 10 personen verliep heel soepel. Toen bleek dat we diezelfde avond een orgelconcert wilden bijwonen, opende het restaurant een half uur eerder, zodat we rustig het gekozen chef's drie-gangen menu konden afwerken.
    Keurig gedekte tafel, mooie en smakelijke gerechten, goede wijnen erbij, kortom, een avond van heerlijk genieten.
    Uitstekende bediening.
    De complimenten van ons tienen!

7. Michèlle

Heerlijk gegeten, mooie gerechten & bijzondere combinaties, alles goed verzorgd en de bediening is super vriendelijk.

8. Hier kun je echt heel erg lekker eten. Gerechten waren stuk voor stuk zeer smakelijk en worden heel mooi gepresenteerd. Goede wijn en fijn personeel. Komen graag terug.

9. Prima eten bij Effen Grijs, mooi opgemaakt en vers. Voor groenten hebben ze oog en stellen interessante gerechten samen met eenvoudige, goede ingrediënten. Zelfs de toetjes zijn origineel en érg lekker! Kortom: een goed adres midden in Haarlem. De open wijn die we dronken (Pinot noir uit Roemenië) was ook heel goed.

10. We waren voor het eerst bij Effen Grijs. Genoten van een heerlijk verrassingsmenu. Prima sfeer en bediening. Lekker gegeten en gedronken. Het was een perfecte afsluiting van een heerlijke zondag.

11. Heel lekker en verrassend! Vriendelijk personeel!

12. Mijn partner en ik waren hier niet eerder geweest. De ontvangst door de eigenaar was warm en prettig. We hadden een 4-gangen (verrassings-)menu en verrassend was het, in positieve zin!! Beiden zijn we redelijk kritisch in de kwaliteit van het eten en de bediening, maar blijven met alleen positieve gevoelens terugzien op een zeer geslaagde avond. Het eten was zeer smakelijk bereid, met soms verrassende en voor ons onbekende ingrediënten. De 17-jarige serveerster nog maar een keer de hemel in prijzen (eerder al aan de eigenaar gemeld), zij was zeer netjes, vrolijk op een gepaste manier en zeer servicegericht. En een vraag waarop ze niet direct het antwoord wist, deed haar terug snellen naar de Chef, om het antwoord daar te halen. Ook de rekening viel ons, zeker gezien de geboden producten en kwaliteit, meer dan mee.
    Zeker een zaak waar we de komende tijd gaan terugkomen.

13. Heerlijk gegeten!

14. Heerlijk gegeten bij Effen Grijs: Een 4 dagen verrassingsmenu met aperitief. Een echt avondje ontspannen genieten, zeker voor herhaling vatbaar.

15. Heerlijk gegeten! De gerechten worden mooi opgediend en er wordt veel tijd en energie gestoken in kleine details. Veel verschillende smaken binnen een gerecht, die goed op elkaar aansluiten. Ook geen standaard ingrediënten, dus dat maakt het wel bijzonder.

Mooie gerechten voor een goede prijs.

16. Gisteravond heerlijk gegeten bij Effen Grijs. Mooie combinaties met mooie wijnen erbij. Ook de regeling hoe het bijbehorende aperitief wordt verrekend, is zeer lovenswaardig.

Helaas gaan we toch weg met een onbevredigend gevoel, de bediening is helaas niet goed. De uitleg van de gerechten is niet te verstaan daar de bediening veel te zacht praat. Ook naar meerdere keren vragen is het niet te verstaan. Ook moeten we heel lang wachten op het dessert. Als we het krijgen blijkt dat het ijs-gedeelte volledig gesmolten is. Het heeft al een tijdje klaar gestaan. Na weer lang wachten vragen we om de rekening en vermelden we onze opmerking over het dessert. Hier wordt niet op gereageerd.

Het is heel jammer dat een mooi product niet compleet wordt gemaakt door goede bediening. Hopelijk een eenmalig off-night.

17. Sharde Kok

18. Angelique Kuijpers

Heerlijk eten, aardige bediening en leuke locatie!

19. Prima ervaring. Verrassingsmenu van de chef genomen en was inderdaad een verassing, geweldig.

20. Verrassingsmenu laten serveren en heerlijk gegeten in een ongedwongen ambiance met uitstekende, vriendelijke en alerte bediening!

21. Cindy Looijschelder-Bune

Afgelopen donderdag 24 nov. ben ik met 5 dames bij jullie geweest, de sfeer was super relaxed, de service super top en het eten was voortreffelijk. We hebben heerlijk met z'n alle bij kunnen kletsen, zeker voor herhaling.

22. Altijd een leuke verrassing, eten bij Effen Grijs. De vis was uitstekend!

23. Verrassend lekker gegeten: verfijnde, originele gerechten. We hebben ons laten verrassen door de kok met een vier gangen menu. Ook voor details, leuke tussengerechtjes, attent personeel die je echt een avond laten genieten en daar zelf van lijken te genieten.

24. Leuke vrolijke bediening, wel erg grijze muren! We hebben het verrassingsmenu besteld. Lekker hoor. Alleen de kok was uitgeschoten met het zout op de tonijnsteak, jammer. Heb nog dorst.

25. R. van der Kruis

Gezellig en trendy restaurant met zeer vriendelijke bediening. De menukaart is prima en het eten is er zeer goed. Kom hier zeker vaker.

26. yvonne

27. Een leuk reastaurantje, we hebben leuk gegeten maar niets bijzonders. De wijnen waren erg lekker en de bediening vriendelijk. Het zaakje zat helemaal vol waardoor het tussen de gangen wel lang duurde.

28. alias anonimus

Het eten in Effen grijs was goed van kwaliteit, was leuk opgediend, maar te weinig om de prijs eraan te geven die het had. De bediening was erg aardig, ik heb altijd wel een beetje moeite met het breeduit aanprijzen van een eenvoudig, weliswaar leuk aangekleed hapje. Wat een echt minpunt was, was de akoestiek. En: daar gaan we weer: ik kan het niet versturen als ik niet een iens account wil. Ik wil geen iens-account en ik wil geen achtervolgingen. Als dat de dank is voor mijn moeite om de (toch de zóveelste) vragenlijst in te vullen, dan is het weer helaas pindakaas! Daarom stuur ik het op deze manier, maar ook deze manier (om mij te vangen met een account) is een minpunt van het systeem.

29. Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening met kennis van de gerechten en de wijnen. Komen zeker terug, waardige aanvulling op het restaurant assortiment van Haarlem.

30. Jonathan

Heerlijk gegeten, fijne sfeer en mooie gerechten. En dat voor een zeer schappelijke prijs. Hele aardige serveerster, wist veel over de wijn en hopelijk is ze geslaagd voor haar VWO examen. Wij komen zeker terug!

31. michiel

Tot onze schande bleek (achteraf) dat we helemaal niet wisten dat dit restaurant al sinds november op dit plekje zat. Ten onrechte. Zeer uitgebreide en deskundige toelichting op de kaart, gulle glazen wijn, bijzonder lekker eten. Alles is a la carte, dus een dagmenu zouden we een leuk idee vinden, en wellicht iets meer aandacht voor de vegetariërs. Wel keus uit tww vlees en twee vis, maar 1 keus voor de vega's. Klein verbeterpuntje, voor de rest top.

32. Super leuk restaurant. Zeer vriendelijke bediening. Leuke kaart. Fantastisch eten. Echte aanrader!

34. Angelique Dijkhuizen

Super lekker gegeten. Vrije tafel keuze en kleine bijzondere kaart, gezellige bediening!

35. Heerlijk gegeten bij Effen Grijs. Klantvriendelijkheid personeel meer dan top. Zij geven je het gevoel dat je welkom bent.

Wij komen zeer zeker terug.

Dineke

36. Julian

37. In tegenstelling tot de naam Effen Grijs was het palet van de keuken kleurrijk en creatief. De bediening echter vonden we blufpoker. Veel woorden maar weinig echte kennis. De info over de wijnen klopte niet. De wijnen waren overigens wel goed.

38. Ron en Janny Engel

Heerlijk gegeten in een ontspannen sfeer! Professionele bediening! Het wijnarengement was goed op de gerechten afgestemd. Kortom een geweldige nieuwe aanwinst voor culinair Haarlem! We komen zeker terug.

39. Heerlijk gegeten, verrassend lekkere gerechten met goede wijnen. Vriendelijke bediening. Een aanrader!

40. Johan en Riet Blauw

Heerlijk en verrassend gegeten. Vriendelijke en persoonlijke ontvangst in een nieuwe gezellige ambiance. Goede wijnen en heerlijke gerechten die zichtbaar met zeer veel zorg worden bereid. De presentatie hiervan aan tafel is vriendelijk en professioneel. Kortom: ècht een uitje om niet zomaar te vergeten dus een aanrader.