Op dit adres zit nu: Frisk aan het Spaarne

1457195779 57
1484461901 48
1520816732 45
1620792514 50

1. Dit restaurant is (gelukkig) gesloten. Medio juni opent hier een nieuw restaurant, genaamd Frisk.

2. Sandra Sieval

Met één woord: Slecht!
    Wij hadden ons verheugd op een gezellige en lekkere High Tea bij de Choc Oase. Helaas werden onze verwachtingen niet waargemaakt. Reeds bij aankomst werden wij teleurgesteld door een onverschillige bediening. Geen van harte welkom oid. Wij werden ook niet naar onze tafel geleid.
    Bijna commentaarloos werd vervolgens liefdeloos een versleten etagère neergezet met broodjes, scones en muffins. Daarnaast een bord met brownies en slagroom. Deze zag eruit alsof het al een tijdje in de koeling had gestaan. De slagroom kwam uit de spuitbus en was in elkaar gezakt. De brownies leken niet erop alsof deze zelf waren gebakken. Hetzelfde geldt voor de scones en de muffins. De scones waren gewoon droog en niet vers. De broodjes waren wel oké.
    Ook van de thee was het erg jammer. De theepot met water werd niet warmgehouden middels een theelicht wat erin resulteerde dat het water voor het tweede kopje thee al lauw was geworden en de thee niet meer goed kon trekken.
    Ook de zaak zag er niet verzorgd uit. Wij zaten aan een tafel bij het water waarop nog kruimels van de vorige gasten lagen. De grote glazen front was erg vies. Jammer van de uitzicht op de Spaarne.....
    Na 20 minuten was onze High Tea al afgelopen. Wij zijn dan ook gauw vertrokken en hebben het een beetje goed kunnen maken door een paar lekkere bonbons bij Crostino te halen.
    Al met al: De Choc Oase is een Choc Fata Morgana.

3. Niet voor herhaling vatbaar, weinig waar voor best hoge prijzen.
    Kaasplankje van €8,50 met vier muizenstukjes kaas om maar iets te noemen.
    Eten is goed maar niet bijzonder.
    Aandacht en kundigheid van het personeel laat te wensen over.
    Voorraad niet op peil, ik kreeg drie keer te horen nadat ik iets had besteld het toch ineens op was.
    "Vis van de dag was roodbaars maar we hebben nog kabeljauw en dat moet eerst op" deed mijn broek wel even afzakken.
    Vis van de dag is dus blijkbaar kabeljauw dus zou ik als restaurant of serveerster mijn mond dicht houden over die roodbaars...

4. S.wiggers

Totaal niet gezellig. Niet leuk ontvangen
    Kwaliteit viel tegen

5. Angelique

Een gemiste kans, dat is wat over is van de Droste fabriek. Een kaal, vies pand waar de spinnenwebben in de hoek hangen en de ramen in geen tijden gelapt zijn. De bediening heeft geen idee wat hij verkoopt: bier vd tap is niet meer te verkrijgen want dat "verkoopt niet." Er waren wel enkele flesjes te verkrijgen wat helaas geserveerd werd met een vettig glas waardoor het bier meteen doodsloeg. Voor de port moest erg lang gezocht worden.

Het voorgerecht van tartaar van zalm en tonijn was best aardig al zaten er erg veel kappertjes op. (Wat niet op de kaart stond, anders had mijn gezeldschap het nooit besteld.) De mayo had weinig smaak en wat de appelstroop erbij deed was mij een raadsel.

Het hoofdgerecht, de diamanthaas wilde ik graag medium. Ik durfde niet voor medium-done te kiezen, want het was me al snel duidelijk dat de bediening niet zo heel veel horecaervaring had. Helaas kreeg ik de diamanthaas rare. Van binnen was het nog helemaal rauw. Ook was het helemaal gedrenkt in de jus. De jus was best lekker (al koelde het erg snel af, ik gok magnetron verwarmd), maar overdaad schaadt. Er was nu niets van het vlees te proeven. De aardappels vond ik wel erg lekker en de groentes deden erg ouderwets aan en smaakten flauw. Op zich kan je dat zelf op smaak brengen met peper en zout, ware het niet dat de bediening de molens van de tafel gehaald had...

De choco verrassing aan het eind was teleurstellend. Je bent in de oude droste fabriek, dan verwacht je geen lavacake en brownie die smaken alsof ze uit de vriezer of van de burgerking komen!! Ook enige uitleg was welkom geweest. Tot slot een bak koffie besteld in de hoop toch een droste chocolaatje te krijgen. Helaas, zelfs een koekje kon er niet vanaf en zelden zo'n waterige koffie gedronken.

Kortom, ik vond het teleurstellend, zeker geen goede prijs/kwaliteitverhouding en het personeel kan beter. Zonde, want de locatie is super en nodigt zeker uit voor iets erg moois! Een make over zou ook zeker geen overbodige luxe zijn.

6. Om te reserveren belde ik het restaurant. Ik heb een bon van vakantie veilingen en meneer, wat volgens mij de eigenaar is, zegt letterlijk voordat ik mijn zin af kan maken; u kunt alleen reserveren via vakantie​ veilingen en verder interesseert het mij niks wat u te vragen heeft. Ik werk zelf in de horeca en dit heb ik nog nooit mee gemaakt! Toen ik aangaf dat dit niet is hoe je me gasten omgaat zei meneer "je boeit me niet ik ga nu ophangen". Belachelijk!!! Ik raad u allen een gastvriendelijkheidscursus aan. Dit kan echt niet.

7. Een prima restaurant om uit eten te gaan. Ligt op een mooie plek met leuk uitzicht. De bediening was vriendelijk en gastvrij, er werd regelmatig gevraagd of het smaakte en of we nog wat wilde drinken. Het was heerlijk, daar hebben we echt van genoten, niks op aan te merken en prima kwaliteit. Ik vind de negatieve recensies niet terecht. Leuk ook dat de geschiedenis van de cacaofabriek nog naar voren komt. Ik kom zeker nog eens terug!

8. Er wordt bij binnenkomst niet eens gevraagd welke high tea je wilt maar gewoon geserveerd. En wat er wordt geserveerd is een aanfluiting. En daarbij krijg je een kan theewater die niet eens op een warmhouder staat. Dus in no time zit je lauwe tee te drinken. En niemand die komt vragen of alles naar wens is. Volledig sfeerloze tent. Misschien in de zomer leuk zo aan het water maar nu (februari) niets aan.
    Niet voor herhaling vatbaar en zeker niet om aan te bevelen.

2,8
  9. Vandaag via VakantieVeilingen een high tea gedaan. Vonden het super ongezellig de spullen werden op tafel gezet niets bij gezegd ook het afruimen werd niets gevraagd of t had gesmaakt. Ik vond de high tea echt heel erg beperkt en waren met 3 kwartier weg daar. Jammer dat jullie de kans niet hebben gepakt om er iets leuks van te maken waardoor he misschien nog een terug zou komen. Maar het personeel daar moeten jullie ook iets mee hoe ongezellig kunnen ze daar lopen. Ook die buiten ring die nu gesloten wad haal daar eens een bezem door heen! Mensen kijken daar toch naar buiten en het is een zooitje.

10. thea thysse

Met vriendin Ilse Haarlem bezocht - eerst naar het Frans Hals Museum. Daarna naar Chocoase. Mijn verjaardagscadeau - high tea tegoed bon voor twee - geconsumeerd. Leuke entourage - in oude Droste fabriek en gelegen aan het water. De smakelijk belegde sandwiches, en zoetigheden waren heerlijk smeuïg. Onze eetlust was groot en die werd ruimschoots bevredigd. De chocolade fondue met fruit is een originele vondst en smaakte ons ook goed. We hadden een aardige dame als gastvrouw. Kortom, we gingen zeer tevreden huiswaarts.

11. Via vakantieveiling 'wonnen' wij 2 tickets.. Omdat vrienden van ons graag mee wilden wisten zij ook via vakantieveiling 2 tickets te bemachtigen waarna door telefonisch contact vroegen om een tafel voor 4 personen. Ons werd verteld dat een van de voorwaarden dat op het ticket vermeld stond, niet meerdere gewonnen tickets samen gereserveerd mocht worden. Wij hadden ons dat niet gerealiseerd maar konden op ons kop gaan staan, wij mochten van de heer Marcel van Schagen niet samen aan een tafel zitten.
    Wie zijn naar het restaurant gegaan dat voor 70℅ leeg was en bleef. Bij aanmelding werd al gekonkeld door het personeel en werden wij vieren zelfs in 2 aparte ruimtes gezet (in een soort serre en bij de bar binnen)!
    Wij vonden de onklantvriendelijke afhandeling zo zielig dat wij alleen ons eten hebben gegeten en gezellig in de stad wat zijn gaan drinken! Niet slim van dit restaurant, wij en vrienden hadden onze avond gezelligheid hier gepland inclusief meerdere drankjes. Daarbij zullen wij en vrienden hier nooit meer een cent aan spenderen en zal van ons uit altijd een negatief geluid komen als we deze naam waar dan ook horen vallen!

12. Ik lees veel slechte recensies en kan mij er niet in vinden. Heb vandaag met een vriendin daar een high tea genoten via vakantie veiling en ik vond het in 1 woord geweldig. Aardige mannelijke bediening, en het eten was erg goed. En ja, misschien kan de theepot wel op een waxinelichtje houder. Ik had er in ieder geval geen last van.

13. Vandaag 11 januari high tea genoten bij Chocoase...
    Was een beetje sceptisch na het lezen van bepaalde recensies.

Aan de telefoon werd ik vriendelijk te woord gestaan door een medewerker die al mijn vragen vriendelijk beantwoordde. Bij binnenkomst werden we hartelijk ontvangen en mochten we een plaats uitzoeken. Er werd ons gevraagd door de medewerkster of er speciale wensen waren gezien de broodjes etc en hier werd ook rekening mee gehouden.

Het zag er allemaal heel goed en verzorgd uit. Bediening vriendelijk en beleefd. Niets was te veel... tafels schoon en zo ook de toiletten en leuk uitzicht over het Spaarne.

Ik ga zeker nog een keer terug.

14. Zeer slecht. Zalmmousse erg vettig. Het vettige overheerste de smaak. Bij Lidl is de zalmmousse veel lekkerder!
    Hoofdgerecht Zeewolf. Deze was verre van gaar. Na melding werd de zeewolf teruggebracht en na behandeling werd dezelfde stukjes weer voorgeschoteld. Mogelijk met de magnetron opgeleukt, want hij was echt niet meer te eten. Zo'n luxe vis, zo verkeerd behandelen! Van de bediening kregen wij één glaasje wijn (alleen ik) ter compensatie, maar op de eindrekening werd brood voor € 3,50 gezet die we niet besteld en ontvangen hadden. Dus in plaats van het gerecht opnieuw te bereiden, werd ik opgescheept met een verknoeide rest vis.

1,3
  15. Waarschijnlijk is er verschil in behandeling tussen mensen die via vakantieveilingen naar de high-tea komen en anderen. "Cupcake's, sandwiches, brownies en nog allemaal ander lekker gebak." Wij hadden 1 muffin, 1 scone, 1 mini brownie plus 3 halve sandwiches. Dat was de high-tea. "allemaal ander lekker gebak" niet gezien.
    Bovendien had het personeel totaal geen aandacht voor de gasten van de high-tea van vakantieveilingen. De tafel werd aangewezen en er werd gezegd "ik kom de high-tea zo brengen". Dat zijn ongeveer de enige woorden die het personeel heeft gezegd. Wij wilden eigenlijk als toetje chocoladafondue bestellen, maar het personeel heeft ons op geen enkele manier meer benaderd en wij zijn maar gegaan.

16. Op 30 september in Chocoase gegeten via Vakantieveiling. Voor de prijs die wij er voor betaald hadden was het uitstekend. Wij vinden dat je altijd prijs en het gebodene tegen elkaar moet afwegen. Wij zouden het zo overdoen.

Vriendelijke groet,
    Nora

17. Eeneerlijkeklant

Bij het bestellen van een McChocOase ben ik tijdens het eten hiervan erachter gekomen dat er bacon op de burger zat. Dit was niet vermeld in de kaart. Toen ik dit heb nagevraagd bij de ober werd mij verteld dat "bacon heel normaal is op een burger" en werd mijn vraag/commentaar totaal niet vriendelijk ontvangen. Voor iemand die geen varkensvlees eet vond ik dit een hele nare ervaring, maar ik heb erg moeizaam een excuus gekregen, die totaal niet gemeend leek en verder ben ik afgewimpeld met het feit dat "bacon heel normaal is op een burger"... Is het zo moeilijk om dit gewoon op de kaart erbij te zetten?

De vrouwelijke ober was erg vriendelijk! Geen commentaar daarop. De burger was erg groot, dus zeker waar voor je geld. Cappuccino was erg lekker en ook de kleine brownie die daarbij werd geserveerd. Het personeel geeft weinig aandacht aan de klanten. Wij hebben heel lang moeten wachten tot wij de cappuccino kregen, eten konden bestellen (kaart dicht gedaan als hint dat wij eruit waren) en tot wij de rekening konden vragen.

Ik weet niet of ik ooit terug kom. Nu voor de tweede keer geweest (nu weer na 2 jaar tijd) en de tent was helemaal leeg... Ik denk dat meer mensen een slechte ervaring hebben gehad...

Het is jammer dat zo een mooie locatie niet optimaal wordt benut. Het had prachtig kunnen zijn!

18. Ik was een dagje op stap met mijn vriendinnen in Haarlem en heb een heerlijke High tea gegeten bij Chocoase. Er zat van alles lekkers bij. Cupcake's, sandwiches, brownies en nog allemaal ander lekker gebak. Er zat natuurlijk ook thee bij! Dat was onbeperkt🤗 Er was ruim genoeg eten en thee dus. De locatie is prachtig in de oude Droste fabriek en je kijkt zo over het water uit in de serre. De bediening was hartstikke aardig en behulpzaam en er hangt een fijne sfeer. Ik snap de slechte recensies niet zo goed want we hebben daar een heerlijke High Tea gegeten en een hele gezellige middag gehad met mijn vriendinnen. Het is echt een aanrader voor een leuke vrouwenmiddag!

19. Ik ben toch echt wel op een aantal plekken geweest in de wereld van de horeca maar dit sloeg qua kwaliteit echt alles.
    Wat een drama, vieze tafels, stoelen, ramen en vloeren.
    Welkom was van" heeft u gereserveerd" op een toon van wat doe je hier.
    Koffie 2 x tegen elkaar aangezet bij de machine waardoor er langs het hele kopje koffieresten zaten inclusief voetbad.
    Oude appeltaart en lange vingers ook oud.
    Choc fondue te lauwe chocola, fruit redelijk.
    Geen servetjes en geen leuke presentatie.
    Op het toilet bij handen wassen kwam het water er onder gelijk weer onder de wasbak uit op de vloer. VIES VIES VIES.

1,9
  20. K. van Dijk

Gegeten via vakantieveilingen op 29 juli. Om 18.00 uur zat er niemand. Tafel aan het raam met uitzicht op het Spaarne. Ramen aan de buitenkant vol vogelpoep, de binnenkant zaten etensresten op. Smerige vloer met een gebruikt papieren zakdoekje en nog wat troep. Werd ook niet opgeruimd. Kregen een vuil A 4'tje waarop de menu keuze geprint stond. Had er eigenlijk al niet zo veel zin meer in, maar toch maar iets gegeten. Niet bijzonder en geen aanrader, dit restaurant

3,1
  21. Chantal

Bij binnenkomst bleken wij de enige gasten te zijn, we zagen al snel waarom.. Restaurant had geen sfeer en was erg ongezellig. Waar ze de tafels vandaan hebben gehaald weten we niet, maar alles aan aankleding en decoratie ontbrak.

De carpaccio als voorgerecht was te doen maar het hoofdgerecht was dramatisch en niet vers. We hadden nog recht op een dessert maar hier hebben we vriendelijk voor bedankt. Serveersters hadden geen idee wat er in huis was, verder wel vriendelijk.

Dit restaurant is zeker geen aanrader en zou er zeker nooit meer naartoe gaan.

2,9
  22. Miranda

Slechte bediening, beloofd dingen die niet nagekomen worden. De prijs van het eten naast de kwaliteit: zeer slecht. Het is een eendagshap en niet een goede maaltijd. De authenticiteit van de oude droste fabriek is nergens terug te vinden!!

Ik zou het niemand willen aanraden.

23. Uitgedroogd broodje bij de high tea. Stelde ook niks voor, niks was echt lekker. Had daarna nog honger. En koude thee.

1,1
  24. Slecht! En niet te eten! Op heel erg veel plekken geweest, en tuurlijk er is altijd wel wat te zeggen, maar dit... slecht slecht slecht!

2,7
  25. Zeer slecht restaurant!! Een high tea is dat je allemaal kleine hapjes krijgt, maar hier deden ze een paar grote dingen op een schaal en klaar en wat ook nog eens niet te eten was. Bediening was matig, erg jammer dat er tussendoor niet even werd gevraagd of alles naar wens was.
    Qua interieur geef ik het een 3, sommige stukken waren netjes, maar als je kijkt naar de wc die erg vies was en héél erg stonk! Wij raden dit restaurant zeker niet aan en geen goede prijs/kwaliteit.

2,2
  26. Erg lekker gegeten in deze oude Chocoladefabriek. Er hingen mooie foto's, die aan de oude setting deden denken. Eten werd snel geserveerd en goed toegelicht. Chocolade-dessert was geweldig!

27. johan van kampen

Echt lekker gegeten gisteren in Chocoase. Was hier met mijn vriendin die vegetarisch is. Zij nam de paprikasoep die bijzonder goed van smaak was. De door mij bestelde huis-gerookte zalm was echt voortreffelijk. Daarna voor haar een spinazie taartje en voor mij de parelhoen. Alles gewoon heel goed. Als dessert de chocolade proeverij. Lekker hoor al die choco-smaakjes. Ik vond de bediening iets te langzaam, maar wel heel vriendelijk. Al met al een goede ervaring.

28. Trudy Erens

Was benieuwd hoe het zou zijn gezien de vele slechte recensies maar ik vond het goed. Er was meer dan genoeg te eten, de kwaliteit was goed, heet water werd steeds aangevuld en de bediening was vriendelijk en attent.

29. M. Barning

Service, high tea was okay maar ook niet meer dan dat. Restaurant zelf was ongezellig en van oude Droste fabriek niets zichtbaar.

2,8
  30. Ging er met angst en beven naar toe vanwege de vele slechte recensies maar ik heb er heerlijk gegeten. Viel allemaal 100% mee. Mijn inziens absoluut onterecht dat dit leuke restaurant zo wordt afgekraakt. Volgens mij in de zomer helemaal een top plek. Hopelijk krijgen ze snel betere recensies want dat verdienen ze.

31. inge oosterlaken

Ik vond het zéér slecht!! Er lag 'n behoorlijke laag stof op het theepotje welke niet op 'n warmhouder stond. Het tweede kopje thee was daardoor dus lauw. Gevraagd om nieuw heet water en tevens gevraagd of het potje kon worden afgestoft. Géén excuses daarvoor! De algehele aankleding was saai terwijl je er zoveel gezelligs van kunt maken met bijvoorbeeld gezellige servetjes, leuk serviesgoed e.d. de sandwiches waren niet vers daardoor was het brood al behoorlijk uitgedroogd. De cupcake was niet zelfgemaakt, de room (helaas geen clotted cream) en jam bij de scones was te weinig voor beide scones. Helaas géén leuke theevariatie. Het waren de gewone saaie theezakjes. De bediening was ronduit sécht!! Niet oplettend, er niet verzorgd uitzien en niet attent. Kortom: zonde van het geld geweest!! Ik kom er nooit weer!!

32. L. de Klerk

We hebben met 6 zussen heerlijk gegeten. Vriendelijk personeel. Kortom aanrader.

33. Wij hebben heerlijk gegeten en hadden bij binnenkomst een leuke verrassing van de eigenaar die wij van vroeger kennen, sympathiek. Dank daarvoor. Qua sfeer en inrichting kan ik de reacties begrijpen maar niet wat het eten betreft. Dit was gewoon goed verzorgd. De bediening nogal jong en zien duidelijk niet de kleine dingen die de sfeer bepalen. Doordat er weinig mensen waren werd al met veel herrie opgeruimd waardoor af en toe elkaar verstaan moeilijk was. Het is een prachtige locatie waar met een personeelslid die oog voor detail heeft veel te winnen valt. De kok is uitstekend.

34. Wij hebben hier een aantal keer heerlijk geluncht en gedineerd. Was heerlijk en er komt zeker een volgende keer!

35. Hier tweemaal geweest met vakantieveilingbonnen, een keer voor een high tea en de tweede keer dezelfde dag voor een driegangenmenu. Ik moest wel even van tevoren bellen waar ik mijn navigatie op moest zetten, want het Max Euweplein zat niet in mijn tomtom. Het ligt ook een beetje achteraf in een woonwijk en is niet met de auto bereikbaar.

We hadden de plaatsen voor het uitkiezen, en besloten aan de raamkant aan het water te zitten. De service van twee jonge meiden en een heer was okee, maar we moesten wel enige tijd op onze bestellingen wachten. De high tea was goed verzorgd. Een etagere met 3 sandwiches, 1 scone, 1 muffin, 1 chocolade brownie, 1 plakje suikerbrood en 1 taartje per persoon. Verder twee schaaltjes met een dipsausje. Veel soorten thee, je krijgt de kans eens een nieuwe smaak te proberen. Het eten was redelijk vlug op en op mijn vraag of dit het nou was (de hoeveelheid) was het antwoord "ja". Eigenlijk had ik nog wel wat van die lekkere sandwiches met tonijn en zalm gelust, maar we moesten het ermee doen. Het driegangenmenu, carpaccio, ossenhaas en kaasplankje was ook goed, al vielen de porties kwa grootte een beetje tegen. Al met al is het hier toch goed bevallen.

Als we weer eens in Haarlem zijn en vakantieveilingbonnen hebben, komen we hier beslist terug.

36. Prachtig pand zo aan het Spaarne, mooie oude foto's aan de muur. Het leukst om het dichtst aan het water te zitten in de serre. Helaas belandden wij in een hoekje met rare Ikea stoelen, een vreemde zilveren tafel en grote planten in potten die totaal niet bij de inrichting pasten. Net of alles zo even was neergezet, heel vreemd.
    We kwamen alleen even om iets te drinken, er zaten nog vier andere mensen in de zaak. De verse jus kwam in het kleinste glaasje dat ik ooit gezien had, de koffie verkeerd was koud en de latte machiato zat in een vies glas met stukjes vruchtvlees erin (van verse jus??) en het gevraagde glas water werd ook vergeten. Bovendien duurde het vrij lang voor onze bestelling werd opgenomen.

Erg jammer, dit zorgt ervoor dat ik er ook niet snel zou gaan eten. Ik hoopte dat het allemaal veranderd zou zijn na een teleurstellende ervaring in het verleden, maar helaas.. Zonde, het kan zo'n geweldige zaak zijn!!

2,9
  37. Sinds een jaar bezoeken wij Chocoase met enige regelmaat. Elke keer is het weer een culinair feest. We hebben zo langzamerhand van de hele menukaart genoten, eenvoudige ingrediënten maar uitstekend bereid. Vooral de Diamant ossenhaas, de parelhoen en de op de huid gebakken zalm verdienen een extra compliment. Oesters zijn hemels en zelfs de huiswijn is van goede kwaliteit. Natuurlijk het dessert, de chocoladefondue, alleen al is een bezoek waard. De bediening is vriendelijk en alert.

38. Mooie locatie. Redelijk vriendelijke, afstandelijke bediening.

Maar hemel wat een ongezellig interieur, kil, ongastvrij. Vloerbedekking verdient vervanging of grote schoonmaak. Tafeltjes staan net verkeerd: met de lange kant naar elkaar toe, dat is weinig intiem voor een goed gesprek. Verlichting: koel. Akoestiek: een paar gordijnen zouden het beter maken.

Eten wel oké, maar net als die al die andere nouvelle cuisine: veel lawaai en weinig wol.

Kortom: niks voor mij. Vraag me af hoe lang ze het daar volhouden.

39. Jan 11 punten

Wij hadden via vakantieveiling geboekt, in het restaurant kwamen we vrienden tegen die ook via vakantieveiling geboekt hadden en zodoende gingen we bij elkaar zitten. Wij vonden het eten heel goed! De bediening aardig, alleen bij afrekenen niet gelijk de rekening nagekeken, maar naderhand, toen bleken er 4 drankjes dubbel gerekend, misschien halen ze zo de rekening toch omhoog!! Jammer dat dit gebeurd, anders hadden we zeker weer terug gekomen!

40. Op zondagavond gegeten. Moesten erg lang wachten op de drankjes. Glazen werden aan de bovenkant vastgehouden! Eerst maar schoon gemaakt. Stokbrood met kruidenboter besteld. Kruidenboter was niet huisgemaakt. Kwam gelijk met voorgerecht! Daarna 3(!) kwartier gewacht op het hoofdgerecht. Ik had medium ossehaas besteld, een stukje "rare", 4 stukjes "medium" en twee kleine stukjes "done", zo dien je een ossehaas niet op. Ook het wijnglas werd weer aan de kelk vastgehouden waar ik van moest drinken! Nagerecht was de chocofondue. Vlammetje was onder het pannetje uitgegaan bij opdienen: ik kom meteen om hem aan te steken. Bediening moet nog komen. Tevens geen zout en peper op de tafel. Al met al wel redelijk eten. Enorm lang wachten tussen de gangen door, bediening erg amicaal door "hoi" zeggen en als je besteld hebt te beantwoorden met "yes". Tafels staan erg lang vol met servies als klanten zijn weggegaan. Volgens de bediening was het erg druk (?), 6 tafels van 2 personen en een groep van 14. Restaurant was voor 2/3 leeg. Hoe moet dit als het vol zit? Geen aanrader om nog een keer te eten.

1,4
  41. Mooie plek aan het spaarne in Haarlem. Terwijl de vrachtschepen langs varen zitten ik met mijn moeder aan de high tea. Het is een beetje fris nog in de serre. Maar het uitzicht maakt het goed. De high tea is met muffins, scones en sandwiches en ook een klein chocoladetaartje, volgens die ober een geheim recept van de kok. Om te smullen..

42. Kloppenburg

Was een verrassing voor mijn partner. En inderdaad een zeer onaangenaam en teleurstellend bezoek. Personeel kan kennelijk niet praten. Geen begroeting aan tafel. Stilzwijgend wordt je kopje voor je neergezet en voor de rest zoek het maar uit. Waren vlot weg. Zonde van het geld. Voor hetgeen wat we kregen was het duur betaald.

4,3
  43. jos henderiks

Mooi sfeervol pand. Leuk aan het water, mooi uitzicht richting de grote kerk. Lekker gegeten, goede prijs/kwaliteit verhouding. Voor herhaling vatbaar.

44. Hier hebben wij echt heerlijk gegeten en genoten van het mooie uitzicht op valentijnsdag!! Vooral de chocolade proeverij was erg lekker en een leuke afsluiter van een romantische avond.

45. Choc Oase is geen ster waardig. We hebben Keuringsdienst van waren en de smaak politie ingeschakeld voor deze tent. We gingen voor een High Thea via vakantie veiling maar hebben geen hap genuttigd. Broodjes met bruine bedorven zalm, uitgedroogde muffin, oud krentenbrood en scoons althans neem aan dat dat het was, zo hard als steen. Vieze tafels, vies bestek en vieze theeglazen. Thee tja wat zal ik daar over zeggen, karma thee, wedding thee en nog meer van dat soort onzin namen. Niet eens een theepot gewoon en vies glas als thee kopje met lauw water. We zijn zo de zaak uit gelopen, het personeel reageerde niet eens op ons vertrek terwijl we nog geen 20 minuten binnen waren.

46. Samen met mijn moeder gelunched bij Chocoase. Was toch erg nieuwsgierig omdat ik er nog nooit was geweest. Mijn eerste indruk van Chocoase was dat het op een mooie top locatie zit. Ik had een clubsandwich besteld en die was super lekker! Ik heb eerder een keer gelunched in Amsterdam en vond dat de clubsandwich die ik daar kreeg erg beroerd slecht was. Dit was een mega groot broodje en kreeg hem zelfs niet op. De bediening was erg klantvriendelijk en heb verder niets te klagen.

47. Wij hebben op het terras witte wijn en een bittergarnituur besteld. De wijn was erg zuur en de bittergarnituur was om te huilen: zweterige blokjes kaas en lauwe bitterballen die uit elkaar vielen samen met wat zure olijven. De salami, die er ook nog bij had moeten zitten, miste. Ik vind het belachelijk dat de kok dit überhaupt durfde te serveren. De bediening snapte er maar weinig van.
    Ik heb zelden in Haarlem zo'n slechte horeca ervaring gehad. Het enige positieve, was het uitzicht over het Spaarne. Heel erg zonde dit!

1,3
  48. Voorgerecht duurde meer dan een uur. Toen ik daar wat van zei werd mij gezegd dat er maar één kok was.

Mijn voorgerecht (zalm) was heerlijk. Het andere voorgerecht (tonijncarpaccio) zwom in de knoflookolie, niet echt onze smaak. Hoofdgerecht was lekker en op tijd. Alleen waren de boontjes niet gaar. Nagerecht was teleurstellend: chocolade fondue van Droste chocolade. Alleen nièt van Droste chocolade.

Dat verschil proef je toch niet, aldus de bediening. Nou wij wel dus! En er zat één oude taaie lange vinger p.p. bij. En matig ijs. Wel vers fruit maar dat kon het geheel niet redden.

Conclusie: mooie plek met matige bediening. Waar je geen haast moet hebben. En waar ik prijs en kwaliteit niet optimaal vind.

49. Via vakantieveiling hier destijds geweest. Menu was iets aangepast tov de normale kaart. Eten was erg lekker, niets te klagen. De sfeer is er ook goed. Wel industrieel maar dat komt ook voort uit het monumentale pand aan het water. Zeker bij mooi weer, een mooie plek om te zitten.

50. Super aardige en snelle bediening, erg leuk meisje. Mooie locatie, eerst lekker buiten gezeten en daarna binnen in de serre met prachtig uitzicht. Eten was prima.

51. Oma Saartje

Via vakantieveilingen high tea gereserveerd. Het enige leuke aan de High tea was het uitzicht. Verder was de high tea diep droevig. Sandwiches zagen er niet uit, waren ook niet lekker en zeker niet vers, slagroom op cakeje was nep uit een spuitbusje zag je direct instorten. Heel dun plakje krentenbrood met daarop zeer weinig boter. Na een 2e kopje thee zijn we opgestapt. Dames naast ons vroegen ook al aan de serveerster of het tafeltje schoongemaakt kon worden omdat het plakte. De serveerster zei dat dit zo hoorde! Het was de structuur van het tafeltje. Ze merkte nog wel op dat het tijd was voor een nieuwe laklaag.
    De aanwezige planten in het restaurant zien er ook niet uit, bijna dood, het hele restaurant mag wel eens goed schoongemaakt worden. Al met al geen leuke ervaring, hier gaan we nooit meer heen, ook niet gratis. Absoluut geen aanrader, een echte afrader!

2,2
  52. Afgelopen week hebben we een bezoek gebracht aan Chocoase. Dit was met een bon van Vakantieveilingen.nl. De bon was bijna verlopen en we moesten reserveren. Tijdens het reserveren las ik nog even de recensie's en schrok daarvan. Wat een negativiteit. Maar goed, we hadden al betaald en gingen er heen met een open mind.

Wel wat een verrassing, het hergebruiken van gebouwen met behoud van de originele sfeer en het doel wat ze hadden. De inrichting was precies zoals je zou verwachten van de kantine van een fabriek, maar natuurlijk wel wat luxer maar niet overdreven. Dus eigenlijk precies zoals het moet zijn. De tafels plakken inderdaad, maar daar zal ongetwijfeld wat aan worden gedaan.

Vervolgens de bediening. De aanwezige serveerster (Sanne) kwam met een glimlach op ons af en hielp ons zeer beleefd en vriendelijk. Kortom "niks op aan te merken."

Vervolgens het eten!! Ook hier weer verschillende negatieve reactie's gelezen waaronder veel negatieve. Gezien onze ervaringen tot nu toe waren we toch nieuwsgierig en hoopten dat ook dit weer mee zou vallen. We kozen voor het voorgerechtje met eigen gerookte zalm. Het formaat van dit gerechtje was niet al te groot maar voor een voorgerecht was het voor normale personen zeker groot genoeg. De zalm was lekker en er zat wat brood en salade bij. Het eigen gemaakte sausje was bijzonder. Het sausje paste bijzonder goed bij de zalm, de smaak was subtiel romig met een licht pittig tintje van mierikswortel. Kortom een zeer goede saus die de smaak van de zalm niet overheerste, maar wel aan vulde.

Na deze alweer goede ervaring keken we echt uit naar het hoofdgerecht. Ik had gekozen voor de eend en mijn maat voor de kabeljauw.
    Om met de eend te beginnen, deze was werkelijk goed gepresenteerd met aardappelpuree, diverse groenten en een zeer smaakvolle en goed ingekookte saus. Het was een heerlijk gerecht, wat ik met plezier opgegeten heb. Mijn maat genoot ondertussen ook van de vis, ook hier weer verschillende groenten en een lekkere goed bijpassende saus.
    Wij hadden gekozen voor het chocolade toetje. Ook hier is weer alleen maar positief commentaar mogelijk. Een ruim schaaltje fruitstukjes en een heerlijke gesmolten chocolade op de juiste temperatuur. Het waxine lichtje onder het potje, want een groter vlammetje zal de chocolade verbranden en bitter maken.
    Ik ben na dit etentje naar de kok gegaan om hem te complimenteren, hij heet Vincent. Hij ziet er artistiek uit en werkt er nog niet zo lang. Naar mij bleek heeft hij plezier in zijn werk zoals ook bleek uit de gerechten die we genoten hebben.

Hoewel het uiteindelijk geen sterrenrestaurant is, willen wij toch zeggen dat dit restaurant een zeer goede prijs kwaliteit verhouding biedt. Wij wensen ze veel succes voor de toekomst.

Rob en Sam

53. Melissa

Vanavond ontzettend lekker gegeten bij Chocoase!
    Voorgerechten: zalmfilet en rundercarpaccio. Beide gerechten top! Vers, veel smaak. Ook nog een mandje met brood en (zelfgemaakte) kruidenboter erbij.

Hoofdgerecht: (ossen)haas met rozemarijn aardappeltjes en groenten. Perfect medium gebakken, ontzettend mals vlees. Heerlijk.

Nagerecht: chocoladefondue voor 2, met vers fruit en ijs. GENIETEN!

Locatie is enigszins afgelegen, wij zijn lopend vanuit het centrum gekomen, minuut of 10, prima te doen. Genoten van de zon en het water!
    Bediening was prima, leuke / aardige / spontane serveerster!

Enige minpuntje, de ramen mogen wel weer eens gewassen worden ;)

54. Vandaag gegeten bij Chocoase.

Toen ik binnenkwam was ik onder de indruk van hoe het er uit zag. Zelfs op een regenachtige dag, was het mooi binnen. 't Was er fris en de keuken was opgeruimd.

Dat was dan ook het enige positieve. De service was slecht! We kwamen binnen (laatste reservering was 16:00 voor Hi-tea) en ik voelde me zo onwelkom! Er stond een kok en een man die de bediening deed (ik denk ook eigenaar). Vanachter de bar werd ons verteld dat we ergens mochten plaatsnemen.

"Eten" en drinken werd op tafel gekwakt, waar we onze regenachtige jassen e.d. mochten laten, god mag het weten. We hebben dit karige droge hapje gegeten en 't beste was de (niet verse, maar gewoon supermarkt) thee. Per persoon was er 1,5 boterham met wat sla en 'n stukje ham. De kaas die op 't broodje zat had al 'n donker randje. We hadden 'n droge suikerbol, waar wat lidl-achtige jam en slagroom op kon, 'n half krentenbrood plakje en 'n cake met roze slagroom. Bovenop lag 'n brownie, of zegmaar een brownie zoals je het gewend bent gedeeld door 10. En dit is niet overdreven.

Of het gesmaakt had, er iets anders was dat we wilden o.i.d. is niet gevraagd, we hebben daar alleen gezeten zonder enig personeel of gast (vreemd zeg dat hier niemand komt) te bekennen.

Daar betaal je dan 10 euro vakantieveiling p.p voor!! En normaliter betaal je 15 euro hiervoor, wat een oplichting!!

We hadden een vakantieveiling voucher, dat bleek zonder chocoladefontein te zijn. Wisten wij ook niet, toen we dit vroegen aan de de bar keek deze man ons vreemd aan en kwamen we er met een moeizame "sorry, ja helaas" vanaf. Klantenservice ook ver te zoeken. We zijn boos naar buiten gelopen.

Ik kom hier nooit meer, sterk af te raden!

2,3
  55. van Dijk

High tea geboekt via vakantieveilingen, maar deze viel erg tegen. High tea kwam als een geheel en niet in gangen. Er was een etagere waar alles op lag. Het was oke, maar aan de karige kant! In 10 minuten zou je alles op kunnen hebben.

56. Annemarie Ebeling

Ten eerste: de telefonische reservering bleek niet te zijn overgekomen.
    Ten tweede: de waxinelichtjes op de tafel werden pas op ons verzoek aangestoken.
    Ten derde: de serveerster pakte de bovenkant van het bestek vast en zette de glazen op tafel met haar duim erin. We hebben nog nooit zoiets meegemaakt. Dit meisje heeft duidelijk geen kaas gegeten van bedienen in een restaurant.
    Ten vierde: de serveerster kwam na het opnemen van de bestelling enkele malen terug, omdat ze niet helemaal begrepen had wie nou wat had besteld.
    Ten vijfde: de pompoensoep was duidelijk in de magnetron opgewarmd, want lauw aan de bovenkant en warm aan de onderkant.
    Ten zesde: we moesten lang wachten tot we een tweede drankje konden bestellen en het eten liet ook te lang op zich wachten. In totaal hebben we drie uur aan tafel gezeten.
    Ten zevende: de brie met honing in bladerdeeg was heel gewoontjes. Bladerdeeg leek kant-en-klaar en was bleek.
    Ten achtste: het kindermenu was fantasieloos; friet met een kroket of hamburger, dat kan veel beter.
    Ten negende: de chocoladefondue was teleurstellend. Erg weinig chocola en fruit.
    Ten tiende: er was geen bedrijfsleider aanwezig. de twee jonge serveersters runden de tent met zijn tweeën. We hadden erg met hen te doen.
    Ten elfde: de rekening bedroeg € 124,-. Ik ben nog uit de gulden-tijd en als ik dit bedrag omreken, kom ik op een bedrag van ca. 270 gulden! De prijs-kwaliteitverhouding is ver te zoeken.

Eindoordeel: Abominabel

57. Heel slecht en geen betrokken personeel, ga er nooit meer heen.

2,6
  58. Tomvantage

Wat een drama tent.... Parkeren kan je nergens want het ligt volledig uit de richting dus moet je met de auto. Inrichting is echt slecht en zeer somber. We kwamen binnen en slechts 2 tafeltjes van de 48 waren gedekt. Kortom er zat nog slechts één ander stelletje. Bediening durfde niks te vragen dus alles werd op tafel gekwakt.

Echt een afrader

2,6
  59. Estherdevries

Voucher op vakantie veiling gekocht. Natuurlijk mag je dan niks verwachten maar als het slechter dan slecht is... Het restaurant was gewoon leeg! En dat op vrijdagavond 19.30 uur. De bediening bestond uit twee scholieren die niks vroegen/durfde te vragen. Meisjes snapte er gewoon niks van. Hier gaan we nooit meer eten, wat een doodse sfeer en parkeren is echt niet te doen! Echt een afrader.

3,4
  60. Donderdag 8 augustus hier geluncht. De sfeer in het restaurant is prettig met een leuk uitzicht op het spaarne.
    Helaas was onze ervaring verder niet positief. Het was lang wachten op bediening (30 min) om onze bestelling op te nemen. Ik had toen al lang zelf de lunchkaart opgezocht en naar mijn tafel gebracht. Toen de serveerster eindelijk kwam hebben we meteen maar het drinken opgegeven; we zaten er toen 30 min. Het drinken kwam vervolgens ongeveer 20 min later. Het eten kwam vervolgens na ongeveer een half uur; weer lang wachten dus. De kwaiteit van het eten was behoorlijk, maar wel vrij duur voor wat je krijgt. Een tafelgenoot had een broodje aubergine besteld. Ze kreeg echter een broodje zonder aubergine. Bij navraag bleek de aubergine op. Niet netjes om dit dan zonder na te vragen uit te serveren. Al met al was onze ervaring zodanig dat we niet terug zullen komen. Overigens spraken we buiten andere klanten die ook anderhalf uur hadden gedaan over de lunch door het wachten. Deze familie zei dat zeker acht tafels vroegtijdig hadden afgerekend, vanwege het wachten. Heel jammer, maar deze zaak heeft een ervaren kok en bediening nodig. Op de wijze waarop het nu gaat, heeft de zaak geen toekomst.

61. Afgelopen vrijdag hebben mijn man en ik bij jullie gegeten.
    We waren een half uurtje te vroeg en we werden een beetje raar aangekeken. Ik had buiten gereserveerd en er was nog genoeg plek dus snap niet waarom de bediening zo raar reageerde. We mochten wel gaan zitten maar kregen pas na 35 minuten (nadat we zelf om drinken vroegen) de vraag wat we dan wilden drinken. 10 minuten later kwam de menukaart. We hadden snel onze keuze kunnen maken. Mijn man koos voor een 3 gangenmenu en ik voor een voorgerecht en hoofdgerecht. We moesten zelf weer proberen de aandacht te trekken om onze keuze door te geven. Na 40 minuten kregen we het voorgerecht. Carpaccio was erg lekker maar erg wienig voor het geld. Mosterdsoep was daarintegen erg lekker en veel. Inmiddels weer zelf om drinken moeten vragen na 10 minuten proberen de aandacht te trekken. Nadat we ons voorgerecht op hadden wachten we weer 45 minuten voordat we het hoofdmenu kregen. Ossenhaas was heel erg lekker en de kabeljauw was ook goed. Weer geen drank nou ja ze komen misschien zelf wel. Niet dus. Hoofdgerecht op en wachten op het toetje. Inmiddels was het 3 uur verder. Na 45 minuten naar de kassa gelopen te hebben waar ze druk bezig waren met een andere klant waar iets niet klopte vroegen we om ons toetje. Oeps deze waren we vergeten. Voor niets gewacht. We kregen wel excuses en het meisje van de bediening vond het heel erg. We kregen wel koffie van het huis. We vroegen meteen maar de rekening en zeiden dat we het toetje niet meer hoefde want we waren nu 3 uur verder. Dit snapte ze en gaf de rekening. Hier stond dit nog wel op. Ze nam de rekening terug en gaf ons een korting op de rekening voor al het ongemak. Dit vonden we wel erg netjes.

Het was op de avond helemaal niet druk maar de 2 meiden waren maar met zn tweetjes. Ze moesten veel te veel zelf doen (eigenlijk alles), dit kan natuurlijk niet. Als ze buiten kwamen keken ze niet even verder of er lege glazen waren want er waren constant lege glazen. Wij hebben er 3 uurtjes gezeten en 3 drankjes en koffie op. Dit lijkt mij ook niet zo handig voor de omzet. Al met al het was lekker weer en we hadden een feestje te vieren (jammer voor de weinig biertjes die we konden drinken die overigens lauw was van de tap). Hopenlijk leren jullie van de recensies want het eten was wel erg goed.

62. kees langerak

Slechte ervaring. Kwamen met z'n vieren, rare ontvangst, hadden via vakantieveiling een brunch geboekt. Nou het begon al goed; geen jus de orange. Lang moeten wachten op de koffie, toen kwam de brunch. Nou dat was wat. Wat roerei met spek, een dubbele boterham met gebakken ei, een met ham en kaas en een halve sandwich, dun belegt met tonijnsalade.

63. High tea via vakantieveilingen gekocht. We dachten dat het een redelijke prijs was omdat het er goed uit zag op de plaatjes maar toen we daar aan kwamen was de bediening erg onvriendelijk.Het begon goed met de thee, veel keuze en apparte smaken. Toen de high tea was keken we er een beetje van op, er was weinig te eten en alles was droog en het leek er op dat het er al een tijdje stond, op de site staat dat je er finger sandwiches bij krijgt maar die hebben kreeg je er niet bij. Dan verwacht je daarna een lekkere chocolade fondue en dan komt er een klein pannetje voor ze 2e met heel weinig chocolade en met heel weinig fruit : 2 halve aardbeitjes , 3 stukjes banaan , 3 stukjes annanas , en 2 stukjes sinnassappel.

1,1
  64. Martin 40 punten

Via VakantieVeilingen bij Chocoase terecht gekomen. Een mooi pand met een prettige ambiance die nog erg doet denken aan de oude Drostefabriek. Wij hadden vooraf Sashimi en Carpaccio. Prima in orde en mooi opgemaakt. Als hoofdgerecht was de vegetarische paddestoelenrisotto met gefrituurde pastinaak een echte verrassing. Mooie combinatie. De ossenhaas was zacht en kwam met een heerlijke jus. De porties was ook precies goed. Het chocolade dessert was echt uitstekend. Het personeel was erg jong maar deed het prima. Parkeren kan niet op het plein zelf maar de straatjes er omheen bieden voldoen gratis ruimte. Wat ons betreft een aanrader.

65. Jacqueline

Een beetje huiverig van de negatieve ervaringen van sommige bezoekers, heb ik met mijn vriendin, met een voucher van vakantieveilingen, genoten van de high-tea bij jullie!
    Jammer voor jullie dat het niet drukker was, verder geen negatieve klanken van onze kant!

66. Tegenvaller. Ten eerste had ik meer van de aankleding van het restaurant verwacht, er is niks meer van te zien dat dit ooit een fabriek is geweest.
    Bediening was wel goed.
    Eten was zeer simpel en allemaal niet echt lekker.
    Droge zalm, bittere spinazie met supervette aardappelkoekjes. Toetje was ook een aanfluiting, de chocoladefondue had veel uitgebreider gekund.
    Had ook wat meer culinaire hoogstandjes verwacht, zoals chocola verwerken in elke gang. Helaas, was dit niet het geval en komt het thema " chocola" alleen in de toetjes naar voren.
    Heb niet teveel betaald, we hadden een voucher van vakantieveilingen.

3,3
  67. Helaas, gisteren een brunchvoucher van vakantieveilingen verzilverd, maar wat een sof. Jus d'orange en roerei waren goed, sandwiches klef en zonder smaak en de koffie lauw. Mag echt de naam brunch niet hebben! De sfeer in het restaurant is ver te zoeken. Het enige positieve was de juffrouw van de bediening; zij probeerde het tenminste nog gezellig te maken.

4,5
  68. Het eten in dit restaurant is super. De keuken weet zeker waar ze mee bezig zijn en de smaken zijn geweldig. De omgeving waarin je kunt eten is leuk, maar niet uniek.

De bediening is echter slecht. Dure rode wijn wordt geschonken in kleine witte wijn glazen, bestek wordt in bakken gegooid in het restaurant waardoor veel lawaai ontstaat, tegen het eind van de avond wordt de verlichting vast uitgezet. Maar als toppunt krijg je de rekening direct na de koffie op tafel gezet zonder hier om te vragen.

Nee, nee dit restaurant is niet de moeite waard om te gaan eten! De service verpest alles. Sterker nog, als je een mail stuurt naar het betreffende restaurant, krijg je terug dat andere mensen wel positief zijn! Helaas, gemiste kans.

Wij gaan hier niet meer naar terug.

69. Heerlijk gegeten via vakantieveilingen, een 3 gangen diner. We konden van de kaart kiezen. Prima vriendelijke bediening. Een minpunt; de aankleding van het restaurant had geen sfeer, een paar planten waarvan ik dacht die hadden bij mij thuis al in de groene bak gezeten. Jammer, een mooie vaas met bloemen zou het beter hebben gedaan.

70. Via vakantieveiling een High Tea gescoord en daar gelukkig niet al te veel voor betaald. Deze High Tea was een koude douche na een mooie wandeling door Haarlem. De kwaliteit was slecht in vergelijking met andere HT's die ik gehad heb.
    Zonder op details in te gaan, kan ik dit restaurant niemand aanraden. Zonde van je geld.

71. Wij hadden nog 2 vakantieveiling vouchers liggen en zijn met z'n vieren voor een 3 gangen menu gegaan.
    Wij zijn zeer positief over alle 3 de gangen en hebben gewoon van de menukaart kunnen kiezen,( dus geen aparte menukaart voor de vouchers) voor een paar items van de menukaart kost je dit maar 2 euro extra.
    Compliment voor de kok!
    De bediening is erg vriendelijk en attent!
    Kortom: Chocoase is goed aan te bevelen

72. We hebben gisteravond heerlijk zelfs uitermate goed gegeten bij de Chocoase. Een compliment voor de kok.Super.Alles was gewoon naar wens. De bediening en de service vonden wij uitermate goed. Super vriendelijk en zeer snel. Ondanks dat het druk was, was de sfeer super gezellig. En de prijs en kwaliteit krijgt van ons ook een 10. Je krijgt waar voor je geld en alles is super vers. Wij komen dan ook zeker snel weer terug. Nogmaals dank en onze complimenten voor de kok en bedienend personeel. Echt een aanrader.

73. Natascha van ooijen

Heerlijk gegeten bij chocoase verse produkten en alles was goed gaar .
    Snelle bediening en vriendelijk personeel.
    We hadden een heerlijk plekje voor het raam en keken zo over het water.
    We komen hier zeker nog een keer terug.

74. Hebben gister heerlijk gegeten bij Chocoase. De eigenaar heeft duidelijk voor verandering gezorgd. De bediening is leuk en vaardig. Het eten smaakt heerlijk vers en puur en het restaurant ziet er heel gezellig uit. Leuke stek aan het Spaarne. Echt een aanrader.

75. Chocoase
    Heel aardige bediening. Prachtig opgemaakte borden. Prima van smaak. Gezellige ambiance. Wat wil een mens nog meer?
    Er was niks op aan te merken en we vinden het zéker voor herhaling vatbaar.

76. ik kwam samen met mijn moeder bij Chocoase eten, en we werden gelijk geholpen. de kaart werd voor onze neus gelegd en de vrouw van de bediening vroeg lief wat we wouden drinken. toen we klaar waren met kijken en wisten wat we wouden, kwam ze onze bestelling gelijk opnemen.
    het durde ongeveer 15 minuten en we hadden onze bord vol met allerlij lekkere dingen voor ons. het zag er erg leuk uit en het was nog super lekker ook!
    ik vond de sfeer ook heel erg leuk allemaal kaarsjes en leuke muziek beetje jazz en ik vond het fijn dat ze een open keuken hadden want dan kon ik af en toe mee gluren.
    het was ook heel fijn dat het niet prop vol druk was want dat vind ik nooit fijn, dan kan ik niet eens me moeder horen. maar hier waren het gewoon een paar tafeltjes en het was ook niet te rustig.
    ik kreeg na mijn volle bord met allemaal lekkers kreeg ik ook nog een chocolade fondue, en dat was heel lekker.
    ik hou wel van chocola!
    mijn avondje was geslaagd!

77. Gisteren hadden we de intentie om daar te gaan dineren tijdens een boottripje. We werden echter 2 keer de rug toegekeerd, 1 keer door de kok die op 't terras liep en daarna zelfs door de serveerster. De serveerster moesten we echt meerdere malen roepen en zwaaien als ze je voorbij liep met lege handen. Ze was blijkbaar erg druk met andere zaken,...maar we waren de enige gasten. De muffe lucht bij binnenkomst bleek van de toiletten af te komen waarvan alle deuren wijd open stonden. Volgens de serveerster is het er altijd druk behalve de dag dat wij er waren omdat het dan poetsdag was... Maar ze waren wel open! Ok, we lustten wel wat dus een paar keer goed snuiven en je bent er aan gewend. Toch maar even snel wat oesters en een mandje stokbrood. De oesters waren eenvoudig maar goed geserveerd, op ijs met citroen, rodewijn azijn, en 'n sjalotje. Maar het stokbrood was oud, er zat een hele dikke lange haar doorheen gerold alsof alles van de grond was geraapt. En de kruideboter leek vanaf 1 meter afstand in het schaaltje gegooid, je kon het schaaltje niet vast pakken zonder vette handen te krijgen....die hebben we terug gegeven. We wilden heel snel weg, ik heb niet eens op de bon durven kijken maar even snel terug gerekend hebben we het mandje brood ook flink betaald!... Jammer, mooie locatie, mooie uitstraling, maar nooit meer!

1,2
  78. Ik heb nog nooit zo'n schandalige high tea meegemaakt als bij Chocoase. Ook ik had een voucher van groupon en wilde mijn nichtje verrassen met een high tea. Ik schaamde me dood toen ik dat bordje zag met die uitgedroogde muffin en scone. De beloofde fingersandwiches waren gewoon een casinoboterham op elkaar, met korst en diagonaal gesneden. En die chocofondue? Verschrikkelijk! Ik moest zelf om servetten vragen en toen kregen we er ieder 1. Er waren meerder dames op deze" high tea " en we zaten elkaar echt aan te kijken van ; wat is dit?

79. Zin in een lekkere High tea? Dan moet je dat zeker niet bij Choco Oase doen. Wat een teleurstelling, kwaliteit was echt ver te zoeken, heb vaker high tea's gehad maar deze is echt zo slecht. Kwaliteit supermarkt, je krijgt een bord met 1 mini muffin, 1 mini scone en 2 boterhammen, vervolgens komt de choco fondue... Schandalig dat ze dat uberhaupt een fondue durven te noemen. Een pannetje met een dun laagje chocolade, want meer heb je eigenlijk niet nodig aangezien je voor 2 personen 1 aardbei, een halve banaan, 1 appel en 3 stukjes ananas krijgt om in te dippen..
    Mensen, echt zonde van je centjes om daar te gaan eten.

80. Een high tea bij Chocoase gehad via Groupon. Het viel aardig tegen. Bediening was niet heel netjes. Ik had m'n kop thee nog niet op en de gastheer stond bij onze tafel te wachten met een kan om m'n kop thee bij te vullen. Niet zo netjes en niet relaxed. Jammer dat de gangen zo goed als direct bij elkaar op een bordje werden geserveerd. Als laatste de chocoladefondue: De gastheer liet een lange vinger van een van de bordjes vallen bij het opdienen van de high tea en kwam dit niet meer nabrengen. Nadat de chocoladefondue al een tijdje op tafel stond, kwam de gastheer het fruit brengen met de mededeling 'sorry vergeten'. Ook al zijn wij snel tevreden, een beetje gastvriendelijkheid had ons hier wellicht nogmaals teruggebracht. Nu zijn wij echter aardig teleurgesteld, ondanks de goede staat van de producten.

4,9
  81. Ons via Groupon laten verleiden voor een High Tea. Het maken van de reservering beloofde al niet veel goeds. Wat een onvriendelijkheid. Het adres van Chocoase is niet te vinden in de navigatie. Wellicht een richtpunt vermelden op de website. Alhoewel die trilt alleen maar. Laat maar zitten. Eenmaal gevonden is het zoeken naar de entree. Een troosteloos terras met een overvolle asbak is de eesrte indruk. Binnen staan de "specials" vermeld onder een palm die al bijna het leven heeft gelaten.

82. Verheugd op een gezellige en lekkere high tea kwamen wij Chocoase binnen. Helaas bleek dit hier niet te kunnen!

* De high tea was van erg slechte kwaliteit, alles stond duidelijk al enige tijd klaar.

* Van een gezellige high tea sfeer was weinig te bekennen. Zonder uitleg werd alles op tafel gezet en met een zilveren thermoskan(!) werd je kopje thee bijgevuld.

* De nostalgische waarde van het pand kwam absoluut niet naar voren bij de high tea. Een "chocolade fondue" zou dit moeten doen, maar dat was echt een aanfluiting.

Maar ok, dat is allemaal nog te overzien (er zijn nou eenmaal mindere restaurants, waar dit er dus echt 1 van is!). Echter:

* Daarbij was de bediening ronduit onbeschoft! Meneer bood een glas prosecco aan waarvan later bleek dat die niet in het high tea pakket zit. Een slimme truc om extra geld binnen te halen.

Echt belachelijk!

83. Chocoase, schitterende locatie aan het Spaarne. Goed bereikbaar en geen parkeer probleem. Een 4 gangen verrassing menu met bijpassende wijn, we hebben van elk gerecht genoten. De bediening perfect en erg vriendelijk. Gaan we zeker vaker doen, zeker voor de verrassend lage prijs.

84. ChocOase, daar wil je naar toe..

Op een waanzinnige locatie in de voormalige Droste fabriek vonden wij ChocOase. Dit is echt een aanrader voor de authentieke lekkerbek. En dan ook nog een prachtig uitzicht over het Spaarne.