Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Haarlem verdeeld zijn.

Dineke Deiman

Veel te veel lawaai, Veel en veel te heet.
    En dan nog iets, te weinig groentes.

Ik vond het echt superleuk bij Colette! Heerlijk gegeten in een lekker losse sfeer. Bedieding was super vriendelijk, attent en ook nog leuk met de kids. Ik vind het echt een aanrader! Opa tracteerde dus over de prijs-kwaliteit verhouding kan ik niets zeggen :-).

Martijn Meeuwsen

Weer heerlijk gegeten met top personeel!

Zoals vanouds heerlijk gegeten en van prima pinot wijn genoten in een levendige sfeer met attent personeel.

Simon-Jan Bakker

Gezellige zaak met een goede keuken.

Harry van den Heuvel

Hebben afgelopen week hier gegeten en het was allemaal super geregeld. Eten was heel lekker en de bediening top!!! Dank je wel Ilya voor de gastvrijheid en gezellige bediening.

Riet en Louis de Bakker

T.g.v. ons 55 jarig huwelijk bij Cafe Colette gegeten met 14 personen;
    het is een echt succes geworden met heerlijk eten, vriendelijke en voorkomende medewerkers,
    kortom een topavond!

laura leermakers

Prettige ontvangst. Het eten was weer prima. Omdat we met 2 personen waren werd ons een tafeltje in het midden van de zaal toegewezen. Dat betekent dat je nauwelijks een persoonlijk gesprek kunt voeren. Want tafelgesprekken aan beide zijden bepalen de sfeer. Jammer want zowel eten als bediening zijn uiterst aangenaam. Graag wat meer privacy dus voor kleine tafels.

Het eten was echt heel slecht, de gambas waren te ver door en dus droog, mijn escargots waren taai en smakeloos, daarna hadden we salade nicoise met gegrilde tonijn, dit was echt het slechtste gerecht. De tonijn smaakte waterig (denk uit de diepvries) de plakjes aardappel waren niet gaar, olijven waren smaakte naar de Bertolli olijven in zout water uit blik… had niets met lekkere olijven te maken. En ook was de salade helemaal niet aangemaakt met dressing. Onze gnocchi was nog het beste gerecht van de avond, en de pastrami met ingelegde groente was ook niet om over naar huis te schrijven. De pastrami was ijskoud, en de groente keihard, koud en zuur… totaal geen liefde in het eten gestopt… zo zonde. Gelukkig had ik super fijn gezelschap dus heb ik een heerlijke avond gehad.

Heerlijk menu! Fijne bediening.

Lekker gegeten en gedronken!
    Gezellige, spontane bediening.

Heerijk Frans eten en zoals altijd was alles even goed!

Prima gegeten. Wel wat gehorig.

Mooie locatie en levendige, ontspannen sfeer. Supervriendelijk personeel. Wijn was lekker, maar helaas waren de drie (kleine) stukjes dorade droog en doorbakken.

Leuke avond gehad bij onze eerste keer bij Colette. Na een paar negatieve reviews gelezen te hebben wisten we niet helemaal zeker wat we zouden aantreffen. Het viel alles mee! Erg leuk ingericht, mooie spullen en prima ruimte. Inderdaad soms wat weinig ruimte tussen de tafels, maar dit stoort totaal niet. De bediening was enthousiast, attent en gaf ons genoeg aandacht om er zeker van te zijn dat alles naar wens was. Het eten kwam snel en was erg lekker.
    Enige puntje vond ik dat de garnalen kroketten wat saai waren; waarschijnlijk door mijn eigen verwachtingen (het waren 3 kroketjes en een sausje, ik had gehoopt op een stukje toast erbij o.i.d.), maar ondanks dit erg lekker gegeten.
    Lekker eten dus in een gezellige sfeer op een top locatie!

Zeker een aanrader om eens te proberen!

Daan Terlingen

Heerlijke zondagavond. Oprecht vriendelijke en goedlachse bediening.
    Smakelijk eten plus een goed wijnadvies. Mooie plek in Haarlem met betaalbare prijzen. Komen zeker terug. Alle succes en meer.

Heerlijk eten, mooie wijnen en zeer attente en vriendelijke bediening! En dit alles op één van de mooiste plekjes van Haarlem.
    Wij komen hier graag terug!

maarten van der burg

Het was weer TOP. Alles goed en to the point. En lekker klassiek. Ik ben een lover van de bouillabaise. Mijn Barcelonese kennisen, die mee waren, vonden het ook werkelijk prima. Service zeer goed, trouwens.

Heerlijk gegeten, leuke vlotte bediening.
    Kaart is niet heel spannend maar gerechten zijn gewoon heel lekker en goed op smaak.
    Goeie sfeer, we hadden een mooie Macon Villages tegen een redelijke prijs.

Komen hier regelmatig en is gewoon een fijne bistrot.

Rick weijers

Perfect- lekker - goed wijn advies.

Mijn vader had zin in charcuterie en heeft werkelijk gesmuld bij Colette van de ruime plank vol heerlijk vlees, aangevuld met een portie rilette. Ook piepkuiken en ravioli waren heerlijk. Voeg hierbij de supervriendelijke bediening -> topavond! We komen graag terug!

Van der Sande

Het eten was prima. De bediening was slecht georganiseerd, overigens wel vriendelijk.

Heerlijk gegeten tegen een goede kwaliteit/prijs verhouding. Kom zeker nog wel eens terug.

Ad van Gageldonk

Samen met mijn zoon (13) een gezellige avond gehad. Bediening zeer klantvriendelijk en service gericht. Leuke brasserie sfeer. Eten gewoon goed. De krab salade was niet helemaal mijn smaak. Ik had graag wat meer echte krab vlees gezien en minder sla. Maar overall: leuk adres!

Heerlijk gegeten in een fijne atmosfeer :)

Colette is een leuke bistro met lekkere no-nonsense gerechten en supervriendelijk personeel. Zij weten nog eens wat gastvrijheid is.

Liesbeth

Colette is heerlijk en precies wat het zijn moet: Franse bistrot zonder al teveel pretenties, prima eten maar bovenal ontzettend vriendelijke en attente bediening!

Marjolijn

Wederom een perfecte ervaring, met aandacht voor elk detail. Superservice en constante goed kwaliteit eten.

Daan van Boerdonk

Was uit eten met een groep van 14 man. Mijn ervaring is dat veel restaurants hier moeite mee hebben (of de keuken, of de bediening of beide) Colette had dat duidelijk niet. Super gegeten met fantastische bediening. Voor grote groepen dus een absolute aanrader.

Mooie zaak, ook gezellig op zondag aan de bar. Down to earth sfeer maar wel top! De vlotte serveerster wees ons op een driegangenmenu van de chef. Heerlijke vis vooraf, originele pasta met mortadella als hoofd. Ijs was erg zoet maar was een goede combi met de iets bittere geschaafde noten. Was weer heerlijk en jullie zien me zeker weer terug.

Top avond gehad bij cafe colette! Het eten was heerlijk en de service was super. We waren met 14 luidruchtige meiden met allemaal wensen en vragen. Alles werd geregeld en niks was te gek! Ook met een gluttenallergie kan je hier heerlijk eten. Dankjewel Maarten & team voor de geweldige avond!

We hebben heerlijk gegeten en de bediening was helemaal top!
    Zeker een aanrader als je in Haarlem bent!

Cafe Colette heeft een ontzettend fijne klassiek Franse kaart met een bedreven bediening. De bouillabaisse had iets zouter gemogen en de rouille veel pittiger maar de oesters, escargot en steak tartare waren fantastisch. Het kaasplankje en de creme brûlée waren ook verrukkelijk.

Marieke

Goed eten, vlotte bediening. Goede sfeer.

Cleo-Lotte Vervoort

Lekker gegeten en goede service!

Vriendelijke bediening, uitgebreide wijnkaart.

Heerlijk gegeten, prima sfeer en gastvrij, vrolijk personeel.

Anoniem

Bediening top. Leuke tent. Geen echte groenten bij bavette. Prijs-kwaliteit niet helemaal in orde.

Heerlijk 3 gangen menu gegeten, top service en lekkere wijn! Favoriet in Haarlem 👍🏻

Gerard

De Bouillabaisse moét je geproefd hebben! Super!

Voortreffelijk gegeten en de bediening was ondanks de drukte attent en zeer vriendelijk. Door de volle bezetting wel rumoerig, maar de kwaliteit van de gerechten en de service maakte het ruimschoots goed.

Peter Weber

Prima restaurant! Leuke voorgerechtjes met aardig personeel!

Echt een topavond! Alles klopte, service was uitmuntend, eten was super, wijn was verrukkelijk en sfeer was top! Dank jullie wel hiervoor :-)

Hans Foppele

Top locatie, gezellig waar het gelukkig niet om 22 uur stil wordt.

Top as usual!

Leontine

We hebben een heerlijke avond gehad. Lekker gegeten, gegrild kippetje, en mooie provensaalse huis rosé!

Heel leuk, gezellige bistro! Allervriendelijkste bediening. Goede service!

We moesten heel lang op ons eten wachten en het personeel heeft ons niet een keer gevraagd hoe het eten was. Bovendien kwamen sommige gerechten niet tegelijk zodat ons groepje van 6 in fasen bijv het dessert zat te eten

Werd gastvrij ontvangen. Vriendelijke bediening. Goede sfeer. Heerlijk eten. Aanrader en kom zeker terug.

Zoals altijd een heerlijk ervaring. Personeel begrijpt hoe het werkt. Losjes als het losjes moet, zakelijker als het zakelijker moet. Eigenlijk is eten bij Colette thuis komen. De gerechten als altijd perfect gemaakt. De tussenpozen - ook al zit de hut helemaal vol - zijn precies afgestemd en altijd erg lekker.
    Ik hoop hier nog vaak te komen om ook vooral te genieten van de steak tartare en de frietjes, in mijn ogen de lekkerste van Haarlem. Misschien ook eens lunch overwegen?

Anoniem

We hebben heerlijk gegeten. En het was erg gezellig bij jullie. Jammer dat we zo snel weg moesten.

Heerlijk gegeten. Prachtig restaurant met fijne sfeer en leuke mensen aan de tafels en in de bediening. Echt voor herhaling vatbaar.

Heerlijke avond met goede bediening, wijn en eten. Zeer geslaagd zoals altijd!

Paul lamers

De escargots als voorgerecht waren taai, slijmerig en smakeloos.
    De Sea bass was te droog en zonder smaakvol karakter, en tegelijk in een natte plas saus gelegd waardoor het een mislukt geheel was geworden.
    De bediening was matig. Toen ik op de vraag of het lekker was, mijn teleurstelling uitte, was de reactie: alle mensen vinden dit lekker!
    Ik vond dat een vreemde reactie.

Frank van gellekom

Je kon de keuken sterk ruiken in het restaurant het was een beetje dompig en daarom minder lekker 👎🏼

Lincy Kastermans

Gisteravond vanwege valentijnsdag ervoor gekozen om lekker een hapje te eten bij café Collette en dat is ons erg goed bevallen, alles was heerlijk en de bediening was top. Enige puntje namens mijn vriend was dat hij graag iets meer gegrilde groente had verwacht bij zijn kippetje van het spit.

The food, atmosphere was perfect and very friendly workers. Negative point is that we had empty drink glasses for a very long time and no one paid attention to that, even though the waiter/waitress passed by our table. So we repeatedly had to ask for each time when we realized no one paid attention for our drink refill. I sincerely recommend the Bavette steak or filet steak, which was amazing with its extraordinary bearnaise sauce and the forest salad as a starter, which was fresh and tasty with explosion of a tropical forest. Chocoloco as dessert was a killer and we almost crawled back home after this delicious 3 course dinner! This is my new fave place for sure!

Leuke zaak in Franse bistrostijl. Menukaart biedt veel keuze in vlees, vis en vegetarisch. Smakeljke gerechten en goede porties. Een compliment voor de bediening. Gastvrij, attent en vrolijk. In de serre vond ik het in het begin wat koud, maar toen de zaak vol liep werd dat beter.

Leuke tent, heerlijk gegeten, leuke en gezellige bediening. Gewoon top!!

ArCaBaCeToJu

Een Franse beleving in Haarlem.
    Gezellig druk en de borden waren netjes opgemaakt en bovenal het smaakte ons goed.
    Wij vinden het aanrader als je van de Franse slag houd

hansjepansje

We kwamen laat binnen, maar de bediening was zeer service gericht en gastvrij. Ik heb heerlijk gegeten en de sfeer is altijd dynamisch. Het maakt niet uit op welk tijdstip je binnen komt, als je om 21.00 uur komt of om 19.00 uur, de beleving is hetzelfde. De salade kregen we gratis, omdat er aan een 'geen glutenwens' niet kon worden voldaan. Kijk, dat noem ik nou service met een 10! Kortom: toptent.

Heerlijk gegeten met een hele lekkere chardonnay! Hele gezellige sfeer. Zeer flexibel toen er onverwachts een extra persoon bij kwam. Top avond!

Super attente bediening, prima gerechten, gezellige sfeer.

Wij hebben een tafel voor 2 gehad op een drukke Donderdag in de kerst vakantie. De service van het personeel is uitstekend, heel vriendelijk en behulpzaam. De keuken bleek een beetje druk waardoor wij redelijk lang hebben moeten wachten op het voor- en hoofdgerecht. Hoewel mijn voorgerecht een beetje te doorbakken was, waren het hoofd- en nagerecht heel erg goed. Sfeer in het restaurant is ontzettend leuk!

J.j.heusdens

Gezellige sfeer, jeugdig publiek, gewoon welkom geheten met 'n karaf water, geen dikdoenerij, eten prima!! Kortom 'n aanrader.

Fijne tafel / attente service / prima 3-gangen diner !

Loes Kras - Beunder

Ons 1ste bezoek. Erg leuk, gezellige sfeer, lekker eten en goede, attente bediening. Zeker aan te bevelen!l

Heerlijk gegeten met super bediening
    Snelle service
    Gezellige sfeer
    Kortom aanrader

Rob Huijsmans

Colette is een plezierige plek om elkaar te ontmoeten, het eten goed, de wijnen zijn voortreffelijk. De mensen zijn vriendelijk en vlot.

Bijzonder gastvrij ontvangen, enorm aardige bediening en ook nog heerlijk gegeten. Aanbevolen!

Heerlijk en leuk restaurant. De Bavette wordt perfect klaargemaakt!

Sfeervolle drukke zaak, lekker en simpel eten, leuke vlotte bediening. Alles comme il faut dans un bistro.

Leuke, drukke gezelligheid. Echte bistro sfeer, ongedwongen. Erg vriendelijk personeel.

Heerlijk gegeten,
    Door 1 iemand van de bediening werd raar gereageerd bij het bestellen van thee bij het eten, en nogmaals kort af, de andere waren aardig en deden hun best de dingetjes die mis gingen te herstellen, als je eenmaal aan de tafel zit waar iets vergeten wordt,blijft dat de hele avond een beetje.

Bas scheepens

Hartstikke goed! Goede bediening, eten en sfeer. Laatste fles Saletijn gedronken en genoten. Dank!

Heerlijk gegeten hoor, maar hoe het eruit zag... De menukaart en het eten waren niet te zien, veel te donker daar.

Marian Daudey

Verrassend lekker gegeten. Prima bediening , geen lange wachttijden, hoewel het gezellig druk was. Absolute aanrader, ook vanwege de prijs/ kwaliteit verhouding.

Beppie Romeijn

Heerlijk gegeten met z'n zessen! Ook al was er wat onduidelijkheid over de reservering vanwege een internetstoring was iedereen even aardig en vriendelijk. Ik ga hier zeker nog eens eten!

Monique Berkhout

Bediening heeft veel aandacht, is zorgvuldig en aanwezig. Het eten heerlijk.

Gezellig avondje gegeten met een groepje, leuke sfeer, mooie zaak en goeie wijn.
    Voor herhaling vatbaar!

Eerst heerlijk geborreld en aansluitend heerlijk gegeten. We konden buiten zitten en wat later op de avond ging de verwarmingslamp aan. Top! Gezellige en vriendelijke bediening. Reserveren is aan te raden, want het bleek een geliefde locatie!

Wederom heel gezellig en lekker gegeten, vriendelijk personeel en alle rust om bij te praten! Ik kom zeker weer terug.

willem baerts

30 augustus, op deze heerlijk zomerse dag lekker buiten getafeld; attente bediening, Zuid-Franse sfeer en heerlijk aparte gerechten, zoals de artisjoktapenade bij het brood en de uitzonderlijk rijk gevulde bouillabaise. Subliem!

Bianca Nijbroek

Heerlijke avond gehad. Absoluut een aanrader!

Anoniem

Het was weer top! Lekker gegeten & de bediening was weer perfect!!👍

De Albariño is een aanrader als aperitief. Gerechten waren wederom uitstekend bereid en keurig uitgeserveerd. Chapeau.

Lekker gegeten, goede sfeer, goede service (vriendelijke behulpzame bediening). We zaten hooguit wat dicht op de tafels naast ons.

Weer gezellig gegeten bij Colette. Minpuntjes: lang moeten wachten op de hoofdgerechten en niet alle gerechten waren nog warm/heet helaas (kwam waarschijnlijk door de drukte).

Alles was meer dan goed!!

Mischa van Stijn

Heerlijk gegeten! Goede sfeer, prettige service. Gewoon een heel fijn restaurant.

Als altijd weer een heerlijke avond. Gezellig druk, fijne sfeer, personeel super vriendelijk en kundig. Blijft een van mijn favorieten voor ongedwongen top avond.

Marjolijn

Na alle goede verhalen vonden wij het enigszins tegenvallen. Het was erg druk, waardoor je erg op elkaar zat en alles te krap werd. Continu wordt er tegen je aangestoten. 2-persoonstafeltjes zijn echt te klein. Eten vond ik niet heel bijzonder. De entrecote kan echt veel lekkerder. Helaas dus niet zo blij...

Eten en service was prima. Maar teveel tafels in de ruimte gepropt en de 2persoonstafels zijn erg klein en nogal op secundaire plaatsen gezet.

Altijd goed, altijd gezellig, heerlijk eten, goede bediening.

Helga Koomen

Voor de tweede maal hier gegeten. Leuke bediening, lekker eten en goede wijn. Ik ga hier zeker terugkomen.

Prima service, het eten was nogal wisselend van kwaliteit. De garnalenkroketten erg lekker (van Holtkamp) de uiensoep viel tegen. De melanzane was zwart geblakerd en ging terug naar de keuken, de 2e was gelukkig minder lang in de oven geweest en dus beter. Hamburger en fillet steak waren prima. De wachttijd tussen voor- en hoofdgerecht liep op tot ruim 40 minuten vanwege de drukte.

Hanneke nieuwenhuis

Altijd druk, gezellig, goed eten

Carl de Koning

Ontzettend gezellige avond gehad. Mijn nichtjes werden nog extra in het zonnetje gezet vanwege hun verjaardag 🎂 Kortom top avond.

Wij hebben een heerlijke meidenavond gehad, fijne sfeer en lekker kunnen praten. Ik had vooraf de forrestsalade en deze vond ik heerlijk. Als hoofdgerecht had ik de ravioli en die was ook lekker. De wijn was ook prima. De bediening was vriendelijk en goed.

Heerlijke wijnen en smakelijke hapjes. Prima sommelier.

Vorige pagina

Volgende pagina