3. Betalen pin Master Card

1342000954 90
1349519617 91
1372075605 82
1420946912 75

1. Voor het eerst in dit leuke restaurant met klassieke Franse uitstraling. Mooie oesters, heerlijke ravioli met truffel en pittige, rijke linguini. Het menu is dus niet zo klassiek Frans, maar wel mooi en gevarieerd. Goede wijnkeuze, heerlijke Viognier gedronken. De bediening is vlot en aardig. Enige kritiek: de oesters worden zonder bordjes en zonder brood gepresenteerd; dat komt in Frankrijk niet voor.

2. Gewoon altijd weer lekker!

3. Frederike A W

Heerlijk eten en heerlijke wijn! De bediening was super en de sfeer heel fijn! Zeker aan te raden!

4. Zeer goede ambiance, prima personeel, bijzonder aardig en voorkomend...

Het eten is degelijk maar niet spannend en zelfs wat karig..prijsniveau is fors (op het randje) en moet m.i. niet veel hoger worden gezien de geleverde prestaties.

5. Dineke Deiman

Veel te veel lawaai, Veel en veel te heet.
    En dan nog iets, te weinig groentes.

6. Ik vond het echt superleuk bij Colette! Heerlijk gegeten in een lekker losse sfeer. Bedieding was super vriendelijk, attent en ook nog leuk met de kids. Ik vind het echt een aanrader! Opa tracteerde dus over de prijs-kwaliteit verhouding kan ik niets zeggen :-).

7. Martijn Meeuwsen

Weer heerlijk gegeten met top personeel!

8. Zoals vanouds heerlijk gegeten en van prima pinot wijn genoten in een levendige sfeer met attent personeel.

9. Simon-Jan Bakker

Gezellige zaak met een goede keuken.

10. Harry van den Heuvel

Hebben afgelopen week hier gegeten en het was allemaal super geregeld. Eten was heel lekker en de bediening top!!! Dank je wel Ilya voor de gastvrijheid en gezellige bediening.

11. Riet en Louis de Bakker

T.g.v. ons 55 jarig huwelijk bij Cafe Colette gegeten met 14 personen;
    het is een echt succes geworden met heerlijk eten, vriendelijke en voorkomende medewerkers,
    kortom een topavond!

12. laura leermakers

Prettige ontvangst. Het eten was weer prima. Omdat we met 2 personen waren werd ons een tafeltje in het midden van de zaal toegewezen. Dat betekent dat je nauwelijks een persoonlijk gesprek kunt voeren. Want tafelgesprekken aan beide zijden bepalen de sfeer. Jammer want zowel eten als bediening zijn uiterst aangenaam. Graag wat meer privacy dus voor kleine tafels.

13. Het eten was echt heel slecht, de gambas waren te ver door en dus droog, mijn escargots waren taai en smakeloos, daarna hadden we salade nicoise met gegrilde tonijn, dit was echt het slechtste gerecht. De tonijn smaakte waterig (denk uit de diepvries) de plakjes aardappel waren niet gaar, olijven waren smaakte naar de Bertolli olijven in zout water uit blik… had niets met lekkere olijven te maken. En ook was de salade helemaal niet aangemaakt met dressing. Onze gnocchi was nog het beste gerecht van de avond, en de pastrami met ingelegde groente was ook niet om over naar huis te schrijven. De pastrami was ijskoud, en de groente keihard, koud en zuur… totaal geen liefde in het eten gestopt… zo zonde. Gelukkig had ik super fijn gezelschap dus heb ik een heerlijke avond gehad.

14. Heerlijk menu! Fijne bediening.

15. Lekker gegeten en gedronken!
    Gezellige, spontane bediening.

16. Heerijk Frans eten en zoals altijd was alles even goed!

17. Prima gegeten. Wel wat gehorig.

18. Mooie locatie en levendige, ontspannen sfeer. Supervriendelijk personeel. Wijn was lekker, maar helaas waren de drie (kleine) stukjes dorade droog en doorbakken.

19. Leuke avond gehad bij onze eerste keer bij Colette. Na een paar negatieve reviews gelezen te hebben wisten we niet helemaal zeker wat we zouden aantreffen. Het viel alles mee! Erg leuk ingericht, mooie spullen en prima ruimte. Inderdaad soms wat weinig ruimte tussen de tafels, maar dit stoort totaal niet. De bediening was enthousiast, attent en gaf ons genoeg aandacht om er zeker van te zijn dat alles naar wens was. Het eten kwam snel en was erg lekker.
    Enige puntje vond ik dat de garnalen kroketten wat saai waren; waarschijnlijk door mijn eigen verwachtingen (het waren 3 kroketjes en een sausje, ik had gehoopt op een stukje toast erbij o.i.d.), maar ondanks dit erg lekker gegeten.
    Lekker eten dus in een gezellige sfeer op een top locatie!

Zeker een aanrader om eens te proberen!

20. Daan Terlingen

Heerlijke zondagavond. Oprecht vriendelijke en goedlachse bediening.
    Smakelijk eten plus een goed wijnadvies. Mooie plek in Haarlem met betaalbare prijzen. Komen zeker terug. Alle succes en meer.

21. Heerlijk eten, mooie wijnen en zeer attente en vriendelijke bediening! En dit alles op één van de mooiste plekjes van Haarlem.
    Wij komen hier graag terug!

22. maarten van der burg

Het was weer TOP. Alles goed en to the point. En lekker klassiek. Ik ben een lover van de bouillabaise. Mijn Barcelonese kennisen, die mee waren, vonden het ook werkelijk prima. Service zeer goed, trouwens.

23. Heerlijk gegeten, leuke vlotte bediening.
    Kaart is niet heel spannend maar gerechten zijn gewoon heel lekker en goed op smaak.
    Goeie sfeer, we hadden een mooie Macon Villages tegen een redelijke prijs.

Komen hier regelmatig en is gewoon een fijne bistrot.

24. Rick weijers

Perfect- lekker - goed wijn advies.

25. Mijn vader had zin in charcuterie en heeft werkelijk gesmuld bij Colette van de ruime plank vol heerlijk vlees, aangevuld met een portie rilette. Ook piepkuiken en ravioli waren heerlijk. Voeg hierbij de supervriendelijke bediening -> topavond! We komen graag terug!

26. Leuk restaurant, zeer vriendelijke bediening met goed uitgevoerde Franse bistro keuken. Hollandse slakken, heerlijk!

27. Van der Sande

Het eten was prima. De bediening was slecht georganiseerd, overigens wel vriendelijk.

28. Heerlijk gegeten tegen een goede kwaliteit/prijs verhouding. Kom zeker nog wel eens terug.

29. Ad van Gageldonk

Samen met mijn zoon (13) een gezellige avond gehad. Bediening zeer klantvriendelijk en service gericht. Leuke brasserie sfeer. Eten gewoon goed. De krab salade was niet helemaal mijn smaak. Ik had graag wat meer echte krab vlees gezien en minder sla. Maar overall: leuk adres!

30. Heerlijk gegeten in een fijne atmosfeer :)

31. G.M.Oord

Hebben heerlijk gegeten en goede sfeer met prima personeel die veel aandacht geven aan de klient .
    Wij blijven terugkomen.

32. Colette is een leuke bistro met lekkere no-nonsense gerechten en supervriendelijk personeel. Zij weten nog eens wat gastvrijheid is.

33. Liesbeth

Colette is heerlijk en precies wat het zijn moet: Franse bistrot zonder al teveel pretenties, prima eten maar bovenal ontzettend vriendelijke en attente bediening!

34. Marjolijn

Wederom een perfecte ervaring, met aandacht voor elk detail. Superservice en constante goed kwaliteit eten.

35. Daan van Boerdonk

Was uit eten met een groep van 14 man. Mijn ervaring is dat veel restaurants hier moeite mee hebben (of de keuken, of de bediening of beide) Colette had dat duidelijk niet. Super gegeten met fantastische bediening. Voor grote groepen dus een absolute aanrader.

36. Mooie zaak, ook gezellig op zondag aan de bar. Down to earth sfeer maar wel top! De vlotte serveerster wees ons op een driegangenmenu van de chef. Heerlijke vis vooraf, originele pasta met mortadella als hoofd. Ijs was erg zoet maar was een goede combi met de iets bittere geschaafde noten. Was weer heerlijk en jullie zien me zeker weer terug.

37. Top avond gehad bij cafe colette! Het eten was heerlijk en de service was super. We waren met 14 luidruchtige meiden met allemaal wensen en vragen. Alles werd geregeld en niks was te gek! Ook met een gluttenallergie kan je hier heerlijk eten. Dankjewel Maarten & team voor de geweldige avond!

38. We hebben heerlijk gegeten en de bediening was helemaal top!
    Zeker een aanrader als je in Haarlem bent!

39. Cafe Colette heeft een ontzettend fijne klassiek Franse kaart met een bedreven bediening. De bouillabaisse had iets zouter gemogen en de rouille veel pittiger maar de oesters, escargot en steak tartare waren fantastisch. Het kaasplankje en de creme brûlée waren ook verrukkelijk.

40. Marieke

Goed eten, vlotte bediening. Goede sfeer.

41. Cleo-Lotte Vervoort

Lekker gegeten en goede service!

42. Vriendelijke bediening, uitgebreide wijnkaart.

43. Menu van de chef, aanrader!! Ontzettend aardig geholpen!

44. Heerlijk gegeten, prima sfeer en gastvrij, vrolijk personeel.

45. Anoniem

Bediening top. Leuke tent. Geen echte groenten bij bavette. Prijs-kwaliteit niet helemaal in orde.

46. Heerlijk 3 gangen menu gegeten, top service en lekkere wijn! Favoriet in Haarlem 👍🏻

47. Gerard

De Bouillabaisse moét je geproefd hebben! Super!

48. Voortreffelijk gegeten en de bediening was ondanks de drukte attent en zeer vriendelijk. Door de volle bezetting wel rumoerig, maar de kwaliteit van de gerechten en de service maakte het ruimschoots goed.

49. Peter Weber

Prima restaurant! Leuke voorgerechtjes met aardig personeel!

50. Echt een topavond! Alles klopte, service was uitmuntend, eten was super, wijn was verrukkelijk en sfeer was top! Dank jullie wel hiervoor :-)

51. Hans Foppele

Top locatie, gezellig waar het gelukkig niet om 22 uur stil wordt.

52. Top as usual!

53. Leontine

We hebben een heerlijke avond gehad. Lekker gegeten, gegrild kippetje, en mooie provensaalse huis rosé!

54. Heel leuk, gezellige bistro! Allervriendelijkste bediening. Goede service!

55. We moesten heel lang op ons eten wachten en het personeel heeft ons niet een keer gevraagd hoe het eten was. Bovendien kwamen sommige gerechten niet tegelijk zodat ons groepje van 6 in fasen bijv het dessert zat te eten

56. Werd gastvrij ontvangen. Vriendelijke bediening. Goede sfeer. Heerlijk eten. Aanrader en kom zeker terug.

57. Zoals altijd een heerlijk ervaring. Personeel begrijpt hoe het werkt. Losjes als het losjes moet, zakelijker als het zakelijker moet. Eigenlijk is eten bij Colette thuis komen. De gerechten als altijd perfect gemaakt. De tussenpozen - ook al zit de hut helemaal vol - zijn precies afgestemd en altijd erg lekker.
    Ik hoop hier nog vaak te komen om ook vooral te genieten van de steak tartare en de frietjes, in mijn ogen de lekkerste van Haarlem. Misschien ook eens lunch overwegen?

58. Goede sfeer, heerlijke oesters. Leuke enthousiaste bediening die je echt welkom laten voelen

59. Anoniem

We hebben heerlijk gegeten. En het was erg gezellig bij jullie. Jammer dat we zo snel weg moesten.

60. Heerlijk gegeten. Prachtig restaurant met fijne sfeer en leuke mensen aan de tafels en in de bediening. Echt voor herhaling vatbaar.

61. Heerlijke avond met goede bediening, wijn en eten. Zeer geslaagd zoals altijd!

62. Paul lamers

De escargots als voorgerecht waren taai, slijmerig en smakeloos.
    De Sea bass was te droog en zonder smaakvol karakter, en tegelijk in een natte plas saus gelegd waardoor het een mislukt geheel was geworden.
    De bediening was matig. Toen ik op de vraag of het lekker was, mijn teleurstelling uitte, was de reactie: alle mensen vinden dit lekker!
    Ik vond dat een vreemde reactie.

63. Frank van gellekom

Je kon de keuken sterk ruiken in het restaurant het was een beetje dompig en daarom minder lekker 👎🏼

64. Lincy Kastermans

Gisteravond vanwege valentijnsdag ervoor gekozen om lekker een hapje te eten bij café Collette en dat is ons erg goed bevallen, alles was heerlijk en de bediening was top. Enige puntje namens mijn vriend was dat hij graag iets meer gegrilde groente had verwacht bij zijn kippetje van het spit.

65. The food, atmosphere was perfect and very friendly workers. Negative point is that we had empty drink glasses for a very long time and no one paid attention to that, even though the waiter/waitress passed by our table. So we repeatedly had to ask for each time when we realized no one paid attention for our drink refill. I sincerely recommend the Bavette steak or filet steak, which was amazing with its extraordinary bearnaise sauce and the forest salad as a starter, which was fresh and tasty with explosion of a tropical forest. Chocoloco as dessert was a killer and we almost crawled back home after this delicious 3 course dinner! This is my new fave place for sure!

66. Foroogh Rezazadeh

67. Leuke zaak in Franse bistrostijl. Menukaart biedt veel keuze in vlees, vis en vegetarisch. Smakeljke gerechten en goede porties. Een compliment voor de bediening. Gastvrij, attent en vrolijk. In de serre vond ik het in het begin wat koud, maar toen de zaak vol liep werd dat beter.

68. Leuke tent, heerlijk gegeten, leuke en gezellige bediening. Gewoon top!!

69. ArCaBaCeToJu

Een Franse beleving in Haarlem.
    Gezellig druk en de borden waren netjes opgemaakt en bovenal het smaakte ons goed.
    Wij vinden het aanrader als je van de Franse slag houd

70. hansjepansje

We kwamen laat binnen, maar de bediening was zeer service gericht en gastvrij. Ik heb heerlijk gegeten en de sfeer is altijd dynamisch. Het maakt niet uit op welk tijdstip je binnen komt, als je om 21.00 uur komt of om 19.00 uur, de beleving is hetzelfde. De salade kregen we gratis, omdat er aan een 'geen glutenwens' niet kon worden voldaan. Kijk, dat noem ik nou service met een 10! Kortom: toptent.

71. Heerlijk gegeten met een hele lekkere chardonnay! Hele gezellige sfeer. Zeer flexibel toen er onverwachts een extra persoon bij kwam. Top avond!

72. Super attente bediening, prima gerechten, gezellige sfeer.

73. Heerlijk gegeten met z'n viertjes. Bediening zeer attent, alert en vriendelijk.

74. Wij hebben een tafel voor 2 gehad op een drukke Donderdag in de kerst vakantie. De service van het personeel is uitstekend, heel vriendelijk en behulpzaam. De keuken bleek een beetje druk waardoor wij redelijk lang hebben moeten wachten op het voor- en hoofdgerecht. Hoewel mijn voorgerecht een beetje te doorbakken was, waren het hoofd- en nagerecht heel erg goed. Sfeer in het restaurant is ontzettend leuk!

75. J.j.heusdens

Gezellige sfeer, jeugdig publiek, gewoon welkom geheten met 'n karaf water, geen dikdoenerij, eten prima!! Kortom 'n aanrader.

76. Fijne tafel / attente service / prima 3-gangen diner !

77. Loes Kras - Beunder

Ons 1ste bezoek. Erg leuk, gezellige sfeer, lekker eten en goede, attente bediening. Zeker aan te bevelen!l

78. Heerlijk gegeten met super bediening
    Snelle service
    Gezellige sfeer
    Kortom aanrader

79. Rob Huijsmans

Colette is een plezierige plek om elkaar te ontmoeten, het eten goed, de wijnen zijn voortreffelijk. De mensen zijn vriendelijk en vlot.

80. Bijzonder gastvrij ontvangen, enorm aardige bediening en ook nog heerlijk gegeten. Aanbevolen!

81. Heerlijk en leuk restaurant. De Bavette wordt perfect klaargemaakt!

82. Sfeervolle drukke zaak, lekker en simpel eten, leuke vlotte bediening. Alles comme il faut dans un bistro.

83. Leuke, drukke gezelligheid. Echte bistro sfeer, ongedwongen. Erg vriendelijk personeel.

84. Heerlijk gegeten,
    Door 1 iemand van de bediening werd raar gereageerd bij het bestellen van thee bij het eten, en nogmaals kort af, de andere waren aardig en deden hun best de dingetjes die mis gingen te herstellen, als je eenmaal aan de tafel zit waar iets vergeten wordt,blijft dat de hele avond een beetje.

85. Goed eten, lekkere wijn, prima service!!

86. Bas scheepens

Hartstikke goed! Goede bediening, eten en sfeer. Laatste fles Saletijn gedronken en genoten. Dank!

87. Heerlijk gegeten hoor, maar hoe het eruit zag... De menukaart en het eten waren niet te zien, veel te donker daar.

88. Marian Daudey

Verrassend lekker gegeten. Prima bediening , geen lange wachttijden, hoewel het gezellig druk was. Absolute aanrader, ook vanwege de prijs/ kwaliteit verhouding.

89. Beppie Romeijn

Heerlijk gegeten met z'n zessen! Ook al was er wat onduidelijkheid over de reservering vanwege een internetstoring was iedereen even aardig en vriendelijk. Ik ga hier zeker nog eens eten!

90. Monique Berkhout

Bediening heeft veel aandacht, is zorgvuldig en aanwezig. Het eten heerlijk.

91. Gezellig avondje gegeten met een groepje, leuke sfeer, mooie zaak en goeie wijn.
    Voor herhaling vatbaar!

92. Eerst heerlijk geborreld en aansluitend heerlijk gegeten. We konden buiten zitten en wat later op de avond ging de verwarmingslamp aan. Top! Gezellige en vriendelijke bediening. Reserveren is aan te raden, want het bleek een geliefde locatie!

93. Wederom heel gezellig en lekker gegeten, vriendelijk personeel en alle rust om bij te praten! Ik kom zeker weer terug.

94. willem baerts

30 augustus, op deze heerlijk zomerse dag lekker buiten getafeld; attente bediening, Zuid-Franse sfeer en heerlijk aparte gerechten, zoals de artisjoktapenade bij het brood en de uitzonderlijk rijk gevulde bouillabaise. Subliem!

95. Bianca Nijbroek

Heerlijke avond gehad. Absoluut een aanrader!

96. Anoniem

Het was weer top! Lekker gegeten & de bediening was weer perfect!!👍

97. De Albariño is een aanrader als aperitief. Gerechten waren wederom uitstekend bereid en keurig uitgeserveerd. Chapeau.

98. Lekker gegeten, goede sfeer, goede service (vriendelijke behulpzame bediening). We zaten hooguit wat dicht op de tafels naast ons.

99. Weer gezellig gegeten bij Colette. Minpuntjes: lang moeten wachten op de hoofdgerechten en niet alle gerechten waren nog warm/heet helaas (kwam waarschijnlijk door de drukte).

100. Alles was meer dan goed!!

101. Mischa van Stijn

Heerlijk gegeten! Goede sfeer, prettige service. Gewoon een heel fijn restaurant.

102. Als altijd weer een heerlijke avond. Gezellig druk, fijne sfeer, personeel super vriendelijk en kundig. Blijft een van mijn favorieten voor ongedwongen top avond.

103. Lekker gegeten met een prima en ontspannen bediening. Het was erg vol en daardoor lawaaiig.

104. Marjolijn

Na alle goede verhalen vonden wij het enigszins tegenvallen. Het was erg druk, waardoor je erg op elkaar zat en alles te krap werd. Continu wordt er tegen je aangestoten. 2-persoonstafeltjes zijn echt te klein. Eten vond ik niet heel bijzonder. De entrecote kan echt veel lekkerder. Helaas dus niet zo blij...

105. Eten en service was prima. Maar teveel tafels in de ruimte gepropt en de 2persoonstafels zijn erg klein en nogal op secundaire plaatsen gezet.

106. Altijd goed, altijd gezellig, heerlijk eten, goede bediening.

107. Helga Koomen

Voor de tweede maal hier gegeten. Leuke bediening, lekker eten en goede wijn. Ik ga hier zeker terugkomen.

108. Prima service, het eten was nogal wisselend van kwaliteit. De garnalenkroketten erg lekker (van Holtkamp) de uiensoep viel tegen. De melanzane was zwart geblakerd en ging terug naar de keuken, de 2e was gelukkig minder lang in de oven geweest en dus beter. Hamburger en fillet steak waren prima. De wachttijd tussen voor- en hoofdgerecht liep op tot ruim 40 minuten vanwege de drukte.

109. Hanneke nieuwenhuis

Altijd druk, gezellig, goed eten

110. Carl de Koning

Ontzettend gezellige avond gehad. Mijn nichtjes werden nog extra in het zonnetje gezet vanwege hun verjaardag 🎂 Kortom top avond.

111. Wij hebben een heerlijke meidenavond gehad, fijne sfeer en lekker kunnen praten. Ik had vooraf de forrestsalade en deze vond ik heerlijk. Als hoofdgerecht had ik de ravioli en die was ook lekker. De wijn was ook prima. De bediening was vriendelijk en goed.

112. Heerlijke wijnen en smakelijke hapjes. Prima sommelier.

113. Heerlijk gegeten. Menu Colette was prima, het toetje alleen was wat groot en eenzijdig. Verder plezierige bediening en fijne uitstraling.

114. Voor de 2e keer hier gegeten. Eerste keer met de kinderen en nu met z'n tweeën. Het is eten is erg goed, evenals de sfeer. De bediening is zoals het overal zou horen: men geeft je het gevoel dat je welkom bent en wordt zeer vriendelijk geholpen. Een aanrader!

115. Zeer gezellige avond gehad bij Colette. Vriendelijke bediening, goede sfeer en lekker eten.

116. Weer heerlijk met 6 man gegeten. Gezellig druk, snelle bediening, ruime keuze in lekkere gerechten.
    Topavond voor de vierde keer!

117. Afgelopen zondag op Valentijnsdag de hele dag vertoefd bij Colette. Heerlijk genoten van de oyster happy hout en uiteindelijk ook nog gedineerd. Absolute aanrader is het piepkuiken van het spit! Zeker de moeite waard om Colette te bezoeken wanneer je Haarlem bezoekt :-)

118. Wat een leuke en gezellige tent! Super; de oester Happy Hour.

119. Martine Hirschfeld

Niets meer dan lof! Heerlijk gegeten, vooral pulpo en escargots aanraders qua voorgerecht. Hoofdgerechten allen heerlijk, en na ook nog!! Fijne porties, aan al onze wensen werd voldaan. Garing steak was niet helemaal naar wens, werd keurig opgelost. Heerlijke wijnen, en geweldige cocktail! Moscovian Mule..... Top avond!

120. Erg lekker eten in een fijne setting.

121. Super lekker! Fantastisch gewoon.

122. Carien Reinking

Lekker gegeten en goede bediening.

123. Lekker gegeten en de Appolonio Corpetino was zalig bij het hoofdgerecht. Komen zeker terug!

124. Prima restaurant en bediening. Goed eten en met juiste prijs-kwaliteit verhouding. Aan te raden voor gezellig en relaxed diner.

125. Was goed alleen waar wij zaten vlak naast de bar vonden wij wel onrustig! Komen zeker terug maar wel een ander plekje dan graag!

126. Heel fijne avond gehad in Colette met lekker eten en een goede sfeer. Enige opmerking is dat het vrij druk was en we een paar keer vrij lang moesten wachten op bediening. Meer verder prima!

127. Louise Boterman

Vriendelijke ontvangst, tafel stond al ruim voor de gereserveerde tijd voor ons klaar (waren half uur vroeger vanwege het slecht weer tijdens de kerstmarkt). Lekker gegeten, gezellige sfeer. Van de dames wc's was er slechts 1 beschikbaar (van 2 deuren ontbraken de deurklinken) en dat was wel erg behelpen, omdat het restaurant volzat.

128. Onlangs hier weer erg fijn gegeten. We hadden de burger en de eend, beiden goed bereid en de frietjes zijn altijd fantastisch!

Wel moesten we soms erg vaak de bediening wenken voor een drankje, en damestoilet was beetje behelpen (je zit echt bovenop de Rentokil die op een onhandige plek staat, er lag een deurklink af en het zeeppompje deed het niet). Ruimte voor verbetering dus.

129. Jan-Willem

Goed, altijd goed sfeertje en lekker eten! Tip voor de bartender: check de jus d'orange even. Was net citroen!

130. Het ziet er mooi uit bij Café Colette. Ondanks dat het rustig was, kwam het personeel gestreden over. Het eten was aardig maar de kwaliteit stond niet in verhouding tot de prijs. Vooraf de coquilles waren goed gegaard en op smaak, maar veel te karig met 3 zeer kleine stuks voor €11,50. Het piepkuiken was goed gegaard maar niet op smaak. Er zat ook geen lekker knapperig velletje op. De tarte tartin was op smaak, maar het gebakje was niet goed gebakken.

Kortom: pretenties zijn er maar het is het net niet allemaal.

131. Het ziet er mooi uit bij Café Colette. Ondanks dat het rustig was, kwam het personeel gestreden over. Het eten was aardig, maar de kwaliteit stond niet in verhouding tot de prijs. Vooraf de coquilles waren goed gegaard en op smaak, maar veel te karig met 3 zeer kleine stuks voor €11,50. Het piepkuiken was goed gegaard, maar niet op smaak. Er zat ook geen lekker knapperig velletje op. De tarte tartin was op smaak, maar het gebakje was niet goed gebakken.

Kortom: pretenties zijn er, maar het is het net niet allemaal.

132. lutz mischke

Heerlijk gegeten. Menu van de dag was erg smakelijk en de bediening vriendelijk en alert. Hebben er echt een avond lekker genoten.

133. Max van Gellekom

Heel gezellig, goede sfeer en top bediening. 2 verbeterpuntjes: oesters waren wel erg aan de kleine kant en crime brullen vlak van smaak.

134. Adriana Chiarella

Het was een geslaagde zaterdagavond bij Café Colette. Lekker eten en super gezellig sfeer!
    De service was ook helemaal geslaagd!

135. Van der Made

Wij komen hier graag en vaak! Gisterenavond was bediening zeer matig, gestressd en niet vriendelijk. Het leek alsof er onderling ruzie was. Wij gaan ervan uit dat dit kwam door de samenstelling van het personeel of omstandigheden van die dag.

136. Gezellig en goed café-restaurant met traditionele Franse bistro-keuken. Bediening is goed, leuke mensen die zin in hun werk hebben, wat de sfeer absoluut ten goede komt. Het geheel heeft een werelds/stads gevoel, waar het altijd gezellig druk en rumoerig is. Een aanrader is de signature dish: Petit Pousin. Maar ook de bavette en de superverse oesters, prima wijnen, allemaal dik in orde.

137. Leuke en spontane bediening. Eten was lekker. Wijnadviezen waren goed. En de timing van gerechten was goed, niet gehaast en zeker niet te traag.

138. A van Outvorst

Lekker gegeten, maar voorgerechten werden niet op hetzelfde moment geserveerd. Jammer want omdat het warme gerecht als eerste kwam, konden we niet op elkaar wachten zonder het eten koud te laten worden. Daarna erg lang moeten wachten op het hoofdgerecht. Anderhalf uur wachten is lang. Het was wel heel erg druk.

139. Joyce Brekelmans

We hebben overheerlijk gegeten! De atmosfeer, het personeel, de wijn en de gerechten, het was allemaal voortreffelijk. Dank voor de fantastische avond!

140. Jan Willem

Eten zoals altijd heel goed en top bediening

141. Super lekker gegeten en fantastische bediening!

142. Prima eten en leuke en vlotte bediening. Echt een aanrader.

143. Hoewel er geen veganistische gerechten op de kaart stonden hebben ze de moeite genomen om een veganistisch voor-, hoofd- en nagerecht te maken!

144. Heerlijk Frans gegeten. Ouderwets goede zaak met zeer attent personeel, oprecht gezellig, en een fantastische locatie in hartje Haarlem!

145. Scott Ward

Weer prima gegeten. Gezellig druk en dus veel reuring. Attente bediening! Aanrader: de rode Languedoc op de kaart. Als er al een minpuntje te noemen was (we blijven natuurlijk Nederlanders, nietwaar?): de ravioli als voorgerecht had warmer op tafel moeten komen. Wij komen zeker vaker terug.

146. Kathrien Suyk

Super lekker eten en drinken! Met gemeend aardig personeel. Het blijft altijd een feestje om bij jullie te komen eten.

147. Jaap en Doret van derVelden

Zoals vanouds alles pico bello. Na reservering de gewenste tafel exact op tijd. Ondanks volle zaak weer heerlijk gegeten en gedronken met bediening zoals het hoort.

148. Met zijn zessen hier gegeten. Fijne, gezellige tafel gekregen en heerlijk gegeten voor een redelijke prijs. Iedereen vond het een prima avond.

149. Heerlijk gegeten in een gezellige omgeving, met goede bediening.

150. Leuke sfeer, prima eten. Wel veel lawaai.

151. In het weekend eens een keer bij Colette wat gaan drinken. Restaurant ziet er altijd leuk en gezellig uit. Helaas is daar alles mee gezegd. De eerste ronde met drinken ging nog goed, maar het opdienen van de bitterballen was toch echt te veel gevraagd. Na een tijdje hebben we zelf maar gevraagd waar de bitterballen bleven. Vrij lang daarna werd de eerste helft van de portie opgediend. Na nog langer wachten kwam dan ook de tweede helft (veel te heet geworden, waardoor er van de vulling niks meer over was). Helaas hebben we die we moeten opeten zonder drinken, want het tweede rondje drinken heeft, om wat voor reden dan ook, de tafel nooit gehaald.

Bij het afrekenen onze ervaring doorgegeven aan de serveerster waarop deze flink geïrriteerd reageerde. Haar collega bood ons nog een drankje van de zaak aan om het goed te maken, maar dat hebben we maar niet aangenomen. Gelukkig zijn er ontzettend veel leuke restaurants in Haarlem en natuurlijk worden daar ook fouten gemaakt. Maar een snauw krijgen op het moment dat je dit meldt is voor ons een reden om hier niet terug te komen.

152. Normaal gesproken komen we graag bij Colette. Het eten is er altijd goed. Maar de service gister was echt een drama. Het duurde erg lang voordat we geholpen werden. Toen we geholpen werden werd het snel afgeraffeld en duurde het erg lang voordat we de drankjes kregen.

Vervolgens kregen we brood, maar vergaten ze de olijfolie. Voorgerecht was erg lekker! Vervolgens héél lang gewacht op het hoofdgerecht, toch maar eens naar gevraagd. Eten werd snel neergezet en weg was ze weer. Dat gold ook toen ze de borden op kwam halen. Ze haalde de borden op en weg was ze. Bij het nagerecht vergat ze de koffie.

Normaal zijn we dit niet van Colette gewend. Doordat ze zo gehaast en alles zo afraffelde, was de sfeer ook gestresst en onvriendelijk. Erg jammer en zeker omdat in Haarlem er steeds betere en leuker restaurants komen, is het denk ik belangrijk om juist de goede service te bieden zodat mensen weer graag terug komen. En dat is nu niet echt het geval.

153. Lekker gegeten, bediening was soms wat chaotisch.

154. Mia van der Schoof

Wij hebben afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij Colette. Prima bediening en zeer vriendelijke medewerkers! De lokatie is erg sfeervol ingericht. Zeker voor herhaling vatbaar!

155. Heerlijk gegeten in gezellige sfeer. Bediening prima.

156. R.Anderson

Heerlijk gegeten. Een 10+ voor de bediening. Het was bom vol: service en vriendelijkheid bleef op een hoog gehalte "Chapeau hoor"...!

157. Heerlijk eerlijk eten en drinken. Goede sfeer en fijne bediening! Wij komen er regelmatig voor een ongecompliceerde avond.

Alleen de akoestiek... de decibellen aan hoge tonen zijn soms net te veel!

158. Het was mooi weer en erg druk. De bediening en de keuken konden de drukte net aan. We moesten regelmatig lang wachten op bestellingen en de heren obers nogmaals om de bestelde drank of broodjes vragen.

Eten is prima en omdat we zelf met een groep van acht personen waren, kwamen we met elkaar de tijd wel door. Een klein gebaar van Colette voor ons "geduld" was zeker in goede aarde gevallen

159. Helemaal top! Eten top lekkere wijn! Goede sfeer en vriendelijke bediening! Komen zeker weer!

160. Lekker eten voor een redelijke prijs.

161. Prima! Heerlijk terras met grote ingang overlopend in de bar en de restaurantruimte. Erg gezellig, druk.
    Voortreffelijk gegeten: oesters met ontzettend lekkere witte wijn, denk aan de ravioli's! en de best cheesecake ever, zelfs mijn Amerikaanse gasten waren daarvan zeer onder de indruk!

De service was zoals het moet... en een voor mij zeer bijzondere gastheer maakte de avond. Heerlijk.

162. Prima gegeten, leuke setting, maar 2,00 euro betalen voor een bonbon bij de koffie vind ik toch een afknapper.

163. Dennis 363 punten

Afgelopen vrijdag weer eens bij Colette gegeten. De zalm vooraf is absoluut mijn favoriet. Als hoofdgerecht ben ik voor de eendebout gegaan. Een gezellig restaurant in een leuke omgeving met zeer goed eten.

164. Maureen

Een heerlijke avond, met echt heerlijke Franse gerechten. Een fijne ambiance en ook nog betaalbaar. Heb Colette toegevoegd aan mijn lijst met favorieten!

165. Wendy Klijn

Super gezellige sfeervolle en vooral stijlvolle zaak! Heerlijk gegeten, goede gastheer en komen zeker terug voor de cheesecake!

166. Maurine

Goede service, lekker gegeten en de Meerlust wijn is een absolute aanrader!

167. Dennis

168. Laatst hier gegeten, oesters vooraf waren boven gemiddeld. Als hoofdgerecht zeebaars gegeten en wederom erg lekker, mooi gepresenteerd en goed advies qua wijnen bij de gerechten. Mijn vriendin ging voor de piepkuiken en vond deze ook erg goed. Als nagerecht beide de cheesecake besteld, om je vingers bij af te likken!! Wij komen hier zeker vaak terug.

170. Service was zeer matig. Kaart is matig. Prijs te hoog. Waar is de tartiflette.

171. paul beerkens

De sfeer en het eten zijn perfect. Hele goede prijs-kwaliteit verhouding. Als je een glas wijn krijgt, krijg je ook een glas wijn en niet zo een met een maatbekertje afgemeten.

Een kleine suggestie, in de zijkamer waar waxinelichtjes sop tafel staan is het licht zeer gedempt. Je ziet dan ook mensen de menukaart tegen hun neus houden of vlak bij het lichtje om te zien wat er op staat. Iets meer licht in die ruimte zou geen kwaad kunnen.

Maar voor de rest een plek waar we graag blijven komen!

172. Weer een heel gezellig avondje in Café Colette afgelopen vrijdag. Het was super druk, goeie sfeer, en heerlijk gegeten aan de bar. Snel weer.

173. We eten erg vaak bij Colette. Gisteren met een groepje vriendinnen. Viel allemaal erg tegen, het was gewoon eten. Je hebt erna geen trek meer, maar lekker of bijzonder was het niet. Ik had de kabeljauw.

174. aida

175. Jeroen 282 punten

Ik eet regelmatig bij Cafe Colette. Gewoon goed. Fijne sfeer, prettige bediening, gezellig rumoerig en lekker eten. Afgelopen keer vooraf de steak tartare genomen en als hoofdgerecht de zeebaars. En de cheesecake als afsluiter.

176. Gisteravond erg lekker gegeten. Prima bediening en echt persoonlijke aandacht. Zeker een aanrader!!!!

177. Piet van der Meer

Wat een teleurstelling. Slechte -ongeïnteresseerde- bediening, matig eten. Eens maar niet meer.

178. ger steinbusch

Eten was lekker, goed verzorgd, sfeer was gezellig, bediening vriendelijk, wijn goed en goed geserveerd (temperatuur). Verbeterpunten: crème brulée mag niet aan de bovenkant warm en aan de onderkant ijskoud zijn. Bij het serveren van thee hoort ook een klein bordje om het gebruikte theezakje op kwijt te raken.

179. Met z'n tweetjes gegeten op zaterdagavond. Vond het lekker. Van tafelgenoot ging wel eerste keer vlees terug, was lauw ipv warm. Kwam snel warm terug, toen wel een beetje dood gebakken maar warm! Verder lekker gegeten. Prijs kwaliteit ok, moeten geen verhoging doorvoeren, dan klopt het niet meer.

Punten van aandacht:
    Lawaai vind ik heel storend. Mijn hoofd was vol van de geluiden.
    Handdoeken in dames toilet meerdere malen gemeld maar was niets mee gedaan.
    Als laatste, wij moeten door een haag van rookende mensen heen voordat we binnen waren. Kan dit nu echt niet anders?

180. Arthur Brasser

Gezellig restaurant met vriendelijk en goed personeel. We hebben goed gegeten en zijn prima verzorgd.

181. Grace de Thouars

Fijne ambiance. Prettig personeel en prima kwaliteit-prijs verhouding. Goede wijnkaart.

182. Derde keer dat ik er heb gegeten. Overall is de kwaliteit altijd goed! Veel groenten, weinig overbodige (lees:broodjes en frieten) koolhydraten. Van deze tijd. Goede wijnen. Puntjes van aandacht: lawaai !!! Zoals zoveel hippe tenten zonder textiel aankleding klinkt alles keihard en mensen gaan daar overeen stemmen. Ik kon mijn mede tafelaars niet eens verstaan. O ja: de mayo leek meer op gesmolten boter, brr. Maar:Personeel alleraardigst! Zou alleen hun (het lijken wel dokters) witte overhemden vervangen door iets pittigs.
    Ik geef een dikke 7,5 !

183. Bij aankomst bleek dat de reservering via deze website niet was doorgekomen! Een onaangename verassing. Het personeel heeft het prima opgepakt en we hebben goed gegeten! Voor herhaling vatbaar.

184. Garnalen-croquetjes en pasta waren heel lekker.
    Gerookte zalm, als voorgerecht viel tegen, was een eindstrijd van de zalm met allemaal donkere randen. De maaltijdsalade was aangemaakt met een vette dressing, croutons, 2 stukjes ansjovis en een gepocheerd ei. Iets meer culinaire aandacht zou meer op zijn plaats zijn.
    Bediening was attent en snel.

185. Eten was oke, bediening en service waardeloos. Voor de tweede keer gegeten en beiden keren gewoon onbeschoft te woord gestaan. Heel vreemd, ga er nooit meer naartoe en zal het zeker afraden.

186. ilona widen

Heerlijk gegeten, eten was lekker en de bediening erg attent.

187. Jeroen

188. Paar keer gegeten, iedere keer slechte ervaring! Of er zit geen smaak aan het eten, of je moet 20 minuten wachten op een bruin kippetje die je dan vervolgens nog wit en rood op het bot op tafel krijgt. Garnalen kroketjes die leeg gelopen zijn in de frituur door dat ze te lang in het vet hebben gezeten.
    Slechte keuken dus!

189. Prima eten, waren met een groep van 12 man en hadden niet veel tijd, werd goed rekening mee gehouden, leuke entourage.

190. Colette is zeer scherp op kwaliteit en prijs. Lekkere steak, vooraf gambas, iets teveel drank voor €40 pp. Met de nadruk op veel baco's. Daarbij is het niet te benauwend en het personeel is vriendelijk & kundig.

191. Gisteren voor de tweede keer gegeten bij cafe Colette en wederom erg goed bevallen. Goede service, eten en gezellige sfeer!

192. Alles klopt bij Cafe Colette. Prima eten, bediening en prijs/kwaliteit.

193. Mariette Osinga

Het eten was zoals altijd goed. Helaas was het dit keer erg druk en werden we bij de jassen en de deur gezet waar je nauwelijks rustig een gesprek kon voeren en er continue tegen je stoel werd aangelopen.

194. Het eten is simpel maar goed. Lekker authentiek Frans en geen mengsel van van alles en nog wat.
    De fles Chateauneuf-du-Pape was erg lekker.
    Prettig dat de tafeltjes niet zo dicht op elkaar staan. Daardoor heb je geen last van andere gasten.
    De bediening is vriendelijk en hulpvaardig, zonder voortdurend om aandacht te vragen, zoals in veel sterrenrestaurants. Voor herhaling vatbaar!

195. Prima tent. Formule is goed en bistro kaart is simpel maar daardoor is prijs/kwaliteit erg goed. Leuke bediening

196. De binnenkomst was een afknapper, onze reservering bleek niet te zijn doorgekomen en de gastheer maakte een wat chaotische indruk. Ook zijn kleding had wat meer in lijn mogen zijn met de rest van het meewerkend personeel. Ondanks dit moet gezegd worden dat de ambiance van Colette heerlijk is. De Franse kaart liet ons watertanden en de bediening werkt hard. Vooraf een aantal heerlijkheden van het petit menu en als hoofdgerecht Tournedos, voortreffelijk bereid, met franse frietjes! De kaasplank bewaren wij graag voor een volgende keer.

197. Co en Marleen

Prima om via de site te reserveren, dit was geen overbodige luxe op deze vrijdagavond, gezellige sfeer, goede bediening en het eten was zalig.
    Een aanrader.

198. Willemijn

Ik heb een heerlijke avond gehad bij Cafe Colette. Een mosselpannetje voor 17,50 was meer dan genoeg en de wijn was heerlijk. Ik zou alleen voor de frietjes al terugkomen. De bediening was uitstekend.

199. Cafe Colette gefeliciteerd met jullie 1 jarig bestaan ! Bedankt voor het afgelopen jaar , jullie zijn een aanwinst voor Haarlem . Heerlijk eten, gezellige borrel met zeer fijn en vriendelijk personeel. See you soon.....

200. Wij hebben prima gegeten, service was goed. Goede bediening. Wat wij jammer vonden is de akoestiek; doordat er gebruik gemaakt is van tegels op de muren krijg je een soort van zwembad lawaai, het oogt ook vrij strak maar dat is een keuze....

201. Het eten is heerlijk, je waant je echt in Frankrijk en het is voor de Haarlemmers een echte hotspot. De Ravioli is geweldig. Kleine aandachtspuntje is de oplettendheid van de bediening.

202. Relaxed restaurant with decent menu and wine list. The service was terrible, but the meal was good.

203. Xavier Kat

Een restaurant met een warme en 'hippe' sfeer, vrolijk en behulpzaam personeel en een lekkere Franse keuken, met een prima prijs-kwaliteit. Aanrader!

204. Marja Wierda

Eten was heerlijk, vooral voor de vegetariërs hebben ze meer dan heerlijke schotels. Je bent eindelijk verlost van de geitenkaas salade. De prijs kwaliteit verhouding is goed. De staf is vriendelijk en oplettend. De sfeer in Coltette is heel goed, deze gastheren en vrouwen maken het hun gasten naar de zin.

205. Willy Rietveld

Bij Colette is alles prima in orde, vriendelijke attente staf, heerlijk frans eten waar prijs kwaliteit zeer goed in verhouding is. Ook lekker hangen aan de grote bar met goed glas wijn.
    Een aanwinst voor Haarlem!

206. Colette is een aanwinst voor het Haarlemse restaurantwezen. Lekker eten, fijne bediening, snel. Lekkere wijnen en de prijs-kwaliteit verhouding is zeer goed. Wij komen zeker nog eens terug.

207. Super! Brood zoals in Frankrijk zo lekker, rillette goddelijk, slakken smelten op je tong, tournedos bearnaise fantastisch kortom... TOP!

208. Mechteld van oosten

Overtreffelijk gegeten, super gezellige sfeer en leuke bediening. Aan te bevelen is de tournedos, zeebaars, ravioli en het mosselpannetje. De wijnen zijn ook top. Cafe colette is naast dat je er heerlijk kan eten ook heel gezellig om nog even te blijven hangen voor een borrel. Ik ga hier zeker nog heel vaak komen. Top!

209. Heerlijk gegeten: de steak tartare is aan te bevelen. Goede en gastvrije bediening en wat een top interieur!

210. Het is een aanwinst voor de binnenstad.
    Ik zou het cafe /restaurant als volgende willen omschrijven:
    Mooi, schoon, helder, eerlijk en heerlijk!
    Van dezelfde eigenaren van Pieck, hoe kan het ook anders.
    Personeel is vriendelijk en professioneel.
    Mooie bar en een super locatie.

Rachelle/Menno/Babette