Nieuwste foto's in Gulpen

Laatste updates in Gulpen

1. Sabine's profielfoto
    Sabine heeft een recensie geschreven voor De Leeuw van Vlaanderen

Gemoedelijke sfeer en heerlijk eten. Lekker stukje kabeljauw met heerlijke groente. Niet te gaar en niet te zout. Verademing om voor 29,50 een mooie driegangenmaaltijd vriendelijk geserveerd te krijgen.

2. Van Herwaarden's profielfoto
    Van Herwaarden heeft een recensie geschreven voor Chez Flas

Van Herwaarden

Heel lekker gedineerd met een viergangen verrassingsmenu.
    Met de goede wijnen erbij!
    Prima sfeer en hartelijke, aandachtige bediening!
    Voor herhaling vatbaar!

3. Pitz philippe's profielfoto
    Pitz philippe heeft een recensie geschreven voor Grand Café Neubourg

Pitz philippe

Nous avons eu l'occasion mon épouse et moi de pouvoir déguster un menu à 28 € comprenant une entrée (assiette de saumon, rielliette de saumon truite fumée et petites crevettes) suivit d'un plat consistant (filet de cabillaud scampis au beurre blanc et ses garnitures) et pour terminer une assiette gourmandie. Si je devais coter cet excellent repas je leurs donerais une cotation de 9 sur 10 aussi bien pour le service qui était impeccable, la présentation que la dégustation.
    Merci à vous pour le bon moment passé chez vous.
    Domi et philipppe

Vrije vertaling door Eet.nu:
    Mijn vrouw en ik hadden de kans om van een menu voor €28 te genieten, bestaande uit een voorgerecht (bord met zalm, rilette van zalm en kleine garnalen), gevolgd door een stevig gerecht (kabeljauw filet, scampi's in boter en bijgerechten) en om af te sluiten een bord fijnproeverijen. Als ik deze uitstekende maaltijd moest beoordelen, zou ik het een 9 op 10 geven, ook de service die onberispelijk was, de presentatie en de proeverij.
    Bedankt voor de goede tijd die wij bij jullie hebben gehad.
    Domi en philippe

4. kitty's profielfoto
    kitty heeft een recensie geschreven voor l'Atelier

Van een overheerlijk 8 gangen amusediner genoten bij l’atelier. Zoonlief was jarig en dat bleef niet onopgemerkt! Hij kreeg felicitaties van het personeel en ons diner werd feestelijk afgesloten met een amusetaartje, Zittend aan de chefstable hadden we de hele avond een kijkje in de keuken. Wat een rust heerst er in de keuken, echt een geoliede machine. En wat wordt er hard gewerkt om iedereen te verwennen met overheerlijke gerechten!! Ook de bediening is geweldig, je voelt je de hele avond welkom, iedereen is super vriendelijk maar gelukkig niet dat overdreven gedoe dat je in sommige sterrenrestaurants hebt. Het eten was in een woord geweldig, echt alles was overheerlijk, verrassende combinaties, smaakexplosies, maar ook echt mooi in balans. Conclusie: deze avond was echt een belevenis, eten van topkwaliteit, goede prijs/kwaliteit verhouding, zeer attente bediening en dat alles in een ongedwongen sfeer. Wij komen zeker terug!

5. ruud eijkenboom's profielfoto
    ruud eijkenboom heeft een recensie geschreven voor De Imperator

ruud eijkenboom

Het eten was lekker, een speciaal Valentijns menu met een goede prijs-kwaliteit verhouding.
    Over de bediening niets dan lof, het is iedere keer als we weer komen dat we als gast worden ontvangen.

6. Yves's profielfoto
    Yves heeft een recensie geschreven voor IJssalon Mezzaluna

Vandaag in Gulpen geland en geluncht bij Mezzaluna. Mooie en warme plek, gastvrije en aangename bediening. De Italiaanse bol en koffie smaakte prima. Kom er beslist graag terug.

7. Caroline's profielfoto
    Caroline heeft een recensie geschreven voor Chez Flas
    Internationaal Gulpen

Het is klasse eten drinken en entourage.
    De kok kan als geen ander biefstuk maken zoals t hoort. Ik heb weer heerlijk gegeten met super bijpassende wijn.

8. hubertina's profielfoto
    hubertina heeft een recensie geschreven voor Entre Nous

hubertina

Vandaag een high tea voor 2 personen genoten.
    Gezeligge sfeer, alleen jammer van de doorgezakte stoelen.
    High tea was goed verzorgd en in overvloed.

9. Gezellig's profielfoto
    Gezellig heeft een recensie geschreven voor De Pannekoekenmolen
    Pannenkoekenhuis Gulpen

Zit je met 2 gezinnen gezellig op het terras, wordt de tafel nog niet eens afgeruimd van de voorgangers .
    En laat staan gevraagd om iets te drinken of te eten.
    Na 45 minuten maar gegaan.
    Wat een service!!
    Erg jammer! Nooit meer!!!

10. Chez Flas heeft een nieuwe foto
  17. Chez Flas heeft een nieuwe foto
  18. Nette's profielfoto
    Nette heeft een recensie geschreven voor Chez Flas
    Internationaal Gulpen

Heel lekker en gezellig gegeten

19. Klaasje en Jan's profielfoto
    Klaasje en Jan heeft een recensie geschreven voor Chez Flas

Klaasje en Jan

Heerlijk gegeten en genoten van prima wijntjes.
    Wij komen hier zeker nog een keer als we weer in Gulpen zijn

20. J.'s profielfoto
    J. heeft een recensie geschreven voor Grand Café Neubourg

J.

Tijdens onze vakantie hier op het terras gegeten. De bediening is vriendelijk en komen tussendoor even vragen of alles naar wens is. Het eten is prima en de prijs en kwaliteit komen overeen.

21. Loek Paas's profielfoto
    Loek Paas heeft gereageerd op een recensie van l'Atelier

Als je in Woerden als Michelin een Bib Gourmande kunt uitdelen voor iets heel gewoons, waarom dan niet minstens ook een in Gourmande voor L'Atelier.

22. Paul Snijders's profielfoto
    Paul Snijders heeft gereageerd op een recensie van l'Atelier

Helemaal mee eens. Wij komen hier al vijf jaar regelmatig. Het is dé geheime tip van het Limburgse Heuvelland. Op en top gastvrij en heerlijk!

23. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor l'Atelier

Als sinds 2007 in de top 25 van Lekker maar door Michelin nog niet echt gewaardeerd. Het kliekjesmenu gaf voor ons extra aantrekkingskracht, dus gereserveerd voor de lunch op vrijdag.
    Helemaal in het zuidelijke punt van Limburg waar het heuvellandschap voor een vakantiegevoel zorgde. Parkeren kan op een grote parkeerplaats aan de andere zijde van de doorgaande weg. Het restaurant ligt aan een klein pleintje verdeeld over twee panden waar een luifel voor herkenning zorgde. Via een trapje loop je het hoger gelegen deel binnen. Centraal de open keuken met eromheen de tafels. De inrichting is een symbiose tussen modern en klassiek, authentieke elementen zijn in het hoger gedeelte deels bewaard gebleven. De tafels zijn keurig met fijn linnen ingedekt, mooi.

We kregen een tafel aan het raam met uitzicht op de open keuken, fijn. Als aperitief een Spaanse frisse witte van Abadal die erg goed beviel. Ernaast een amuse trio. Loempiaatje met dip van chorizo mayonaise, snackje.
    Op een lepel krokantjes van selderij met eidooier gegaard op -20 graden, afgewerkt met truffel, lekker smeuïg en filmend, met subtiele bite.
    Voor mij de lekkerste was de crème brulee van piccalilly met erop gel en chipje van augurk, lekker fris en crispy.

De amuse was een fijne brunoise van komkommer, erop een ijsje van appel en yuzu en kroepoekje van wasabi, aan tafel afgewerkt met een jus van knolselderie en lavas. Heerlijk licht, fris en kruidig.

Een krokant scheurbroodje kwam op tafel ernaast een heerlijk dipje van licht gekruide crème fraise met pijnboompitjes en olijfolie, niet knoeien was de grootste uitdaging.

De eerste begeleider werd keurig met plezier voor het vak gepresenteerd door de leerling Sommelière. Uit Portugal een Cabriz Reserva 2015 gemaakt van de inheemse Encruzado, mooi aroma met tonen van fris tropisch fruit en een vleugje toast. Op het bord tartaar van koud gerookte zalmforel, erop stukjes zoetzure gele wortel, ijs van vadouvan, grijze garnalen en gepofte wilde rijst, aan tafel aangevuld met een frisse mandarijnenolie. Meteen al wat vollere smaken waarnaast de wijn keurig in balans was. (9,5)

Verder meteen complexe blend uit de Rhône de Aura van Fontaine du Clos, heerlijk fris en verfijnd. Uit de keuken een signature gerecht. Op de huid gebakken wilde zeebaars in een olie van prei, erop zacht gegaarde mosselen, schijfje geschroeide prei en kroepoek krokantjes. Aan tafel aangevuld met een frisse beurre blanc. De baars was keurig gegaard, de zilte toets van de mossel combineerde uitstekend. De wijn vulde het gerecht aan met zijn mooie aroma en heerlijke zuren. (9,75)

In het glas iets heel speciaals, Kritt Pinot Blanc 2015 van Mark Kreydenweiss. Biodynamisch gemaakt, in het aroma een toets van azijn, in de mond heel mineralig met een vleugje calvados, wow. Ernaast een op de huid gebakken filet van bronforel met paaltjes van appel en bleekselderie, stukjes hele verse geitenkaas, borage cress en hazelnoot aan tafel afgewerkt met een sausje van snijbonen. Een mooie smakencombinatie en indrukwekkende wijn spijs, met name door de snijbonensaus. (9,6)

Op een bruin bord gebakken handgedoken Noorse coquilles, bloemkool roosje, krokantje van kippenhuid, gel van augurk en seroendeng, aan tafel afgewerkt met een kerrie-kokossaus. Mooie smaken met Aziatische toetsen. In het glas de Que sa Quo een dikke viognier uit de Ardèche die naadloos aansloot, heerlijk! (9,75)

Weer iets speciaals uit de Bordeaux, Les Aubelines 2015 van Château Saint Luce Bellevue, goud gele kleur, kruidig en mineralig. Uit de keuken een signature gerecht. Kreeft, stukje van de staart en schaar op een bedje van parelcouscous met lamsoren, stukje wortel en kreeftensabayon waarop gebakken spekjes. Aan tafel afgewerkt met een krachtige kreeftenbisque. Een feestje voor de zintuigen met de complimenten voor de sommelière. (9,8)

Over naar Hongaars rood met de Belzebub 2013 van Vylyan, soepel fruitig met aangename kruidigheid. Werd ik nog even jaloers gemaakt met de langoustines van partner, o,o. Voor mij de "Kuusj" varkens die worden gehoed met liefde voor het dier en natuur. Langzaam gegaard buikspek, zoetzuur gelakt en krokant afgebakken met een geschoeid meloeske en gemalen macadamia aan tafel afgewerkt met de zoetzure eigen saus. Het spek was mooi hoog op smaak met een wat stevige textuur, de wijn maakte de gang compleet. (9,6)

Uit Californië een geconcentreerde Cabernet Sauvignon 2015 van Carnovor, bijna zwarte kleur, in de mond als een vloeibare zwarte bessen confiture met zijde zachte afdronk. De chef presenteerde zelf het pièce, leuk. Traag gegaarde eendenborstfilet (90 minuten op 60 graden) licht krokant afgebakken met een heerlijke rendangsaus, ernaast stoof van de bout afgedekt met een sabayon van kokos, crunch van cashewnoot, structuren van wortel en krokantjes van ui. De cuisson was prima, het jasje was een smaakversterker. De Aziatische smaken waren keurig gedoceerd en de wijn maakte het feestje compleet. (9,75)

Een signature gerecht dat al vanaf 2010 op de kaart staat met een vertrouwde smakencombinatie waar ik helemaal fan van ben. Op een plakje brioche een punt lauwwarme Munsterkaas, ernaast een quenelle ijs van biologische ganzenlever (mooi hoog op smaak) met ernaast kogeltjes van groene appel en toefjes gel van appel gekruid met komijn. Mooie warmkoud beleving met in het glas een Gewurztraminer Vendanges Tardives 2011 van Schoffit, geconcentreerd, kruidig met in de afdronk een toets van rozenblaadjes, top! (9,88)

De dessertwijn was een Vendanges Dorees 2012 uit Gaillac gemaakt van inheemse druiven, rond met tonen van abrikoos en mandarijn, heerlijk. Op het bord een mooie presentatie. Op een crumble van yoghurt verschillende structuren van abrikoos en quenelle sorbetijs van "Dreum van Mestreech". Dat is een speciale thee waarin bloemen en vruchten van Blanche Dael (een winkel in het centrum van Maastricht). Mooie smaken, de toets van thee was slechts subtiel, de wijn versterkte de abrikozentoets. (9,6)

Als afsluiter een krachtige espresso met een zestal goede tot hele goede friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd door de twee dames, een hoofdrol voor de leerling Sommelière die met liefde, passie, gezelligheid en humor een echte allrounder is.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend.

Samengevat was het een bourgondische middag die boven verwachting was met mooie gerechten en een wijnselectie waar je U tegen zegt. Veel bio en biodynamisch met soms hele verrassende smaken die de gerechten nog net even beter tot zijn recht laten komen, complimenten! Ofwel een aanrader voor de bourgondiër, levensgenieter en wijnliefhebber, bedankt!

24. Piet's profielfoto
    Piet heeft een recensie geschreven voor De Gulperberg
    Nederlands Gulpen

Slechte ervaring. Er was woensdag om 18.00 uur nog maar 1 Portie aardappelen voor 1 persoon beschikbaar. 2e persoon heeft daarom aardappelkroketjes besteld. Vervolgens werd er patat opgediend i.p.v. aardappelkroketjes. Wachten dus en toen werden er aardappelkroketjes opgediend zonder groente. De schnitsel was ronduit slecht. Harde en taaie stukken in de schnitsel die hier niet in thuis horen. Had ik maar direct moeten aangeven volgens het personeel. De bediening wordt door veel te jong personeel uitgevoerd. Kortom slecht en wij komen hier niet meer terug.

25. jantha's profielfoto
    jantha heeft een recensie geschreven voor De Pannekoekenmolen
    Pannenkoekenhuis Gulpen

Hadden 31 juli gereserveerd, 9 personen. Konden om 19:00 uur komen eten op het terras. Na een voorgerecht en een pannenkoek werd ons gevraagd of we een toetje wilden. Dit wilden we wel, maar we moesten nog even op de kaart kijken welk toetje. We werden toen afgesnauwd dat we het NU moesten zeggen want de keuken zou eigenlijk al dicht moeten zijn (het was 20:05 uur). Wij schrokken erg van de manier waarop ons dit duidelijk werd gemaakt. Hebben nog een ijsje gehad, maar we werden echt weggekeken, echt alles werd opgeruimd en de serveersters vertrokken naar binnen. Mijn ''oudere'' vader ging binnen betalen en niemand kwam naar buiten om tot ziens te zeggen. Neem alsjeblieft geen reservering meer aan die om 19:00 uur mag komen eten als je de keuken om 19:40 wilt sluiten. Het bezorgt je, tot dan toe, tevreden klanten een nare nasmaak.

26. Marie-Ange's profielfoto
    Marie-Ange heeft een recensie geschreven voor De Leeuw van Vlaanderen

We hadden gisterenavond een super avond! We hebben genoten van het 5 gangen surprisemenu, lekkere wijnen en van de chansons van Ruud. Het was toppie! Bedankt, Tom, Maxi, Ruud en team de Leeuw van Vlaanderen.

27. Gerda's profielfoto
    Gerda heeft een recensie geschreven voor Gasterij De Poort

Onlangs hier gegeten. Zeer oudbollig restaurant. Wij hadden spareribs die zo vet waren dat meer dan de helft bleef staan. De smaak van de forel viel ook heel erg tegen. Toen ik hier iets over zei werd mij even duidelijk gezegd dat dat aan ons lag en kreeg ik de wind van voren van een zeer luid sprekende serveerster. Jammer!

28. Elsmann's profielfoto
    Elsmann heeft een recensie geschreven voor l'Atelier

Elsmann

Uitgebreid genoten van hun verrassingsmenu en het wijnarrangement dat je erbij kunt nemen. De kok leeft zich echt uit en het serverend personeel is terzake kundig. Ze nemen de tijd om uit te leggen wat je geserveerd krijgt en kunnen vragen beantwoorden. Bij het bestellen wordt er gevraagd naar diëten en allergieën.
    Deze maaltijd was een zinnenprikkelende ervaring