Parkeerplaatsen links en rechts van de Meersweg.

ma lunch 11:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:00

1400619406 79
1454196972 69
1472056160 73
1519680662 72

1. Vaak kwamen we in het oude Theehuis. Later in het tijdelijke paviljoen, wat ook heel gezellig zat aan het water. Nu weer naar het nieuwe Paviljoen. Wat een prachtige pand, alleen maar lof. Binnen schrokken we heel erg, binnen lijkt het een cafetaria. De inrichting deed ons aan Mc Donalds denken. Helaas slechte akoestiek dus veel herrie. We zaten ook bijna bovenop onze buren, weinig privacy. Het eten was prima en de bediening ook. We hopen dat het interieur ooit nog verandert.

2. Geweldige ligging aan het meer en heerlijk eten! Super!

3. Ed Hakbijl

Afgelopen week twee keer gegeten op het terras. Maaltijden waren uitstekend. Voldoende vlotte bediening aanwezig en straalde plezier uit in het werk.

4. Marchel Toulosee

De bediening vanmiddag tussen 15.00-17.00 Was werkelijk onder de maat.
    De dames die rondliepen met een IPad, bakten er niks van. De een liep rond met een gezicht als een eurwurm.
    Bestellingen kwamen niet bij de juiste tafel en bitterballen die je bestelde 20 en je krijgt er maar 10.
    Nachos waren een kleve koude hap, alles kwam een uur na dat we besteld hadden.
    Jammer, inrichting fantasties, maar we proberen het weer een keer.

5. M. Dijkstra

Gebak erg duur, heel klein stukje taart voor 3,80, schandalig.

6. Zijlstra Henk en jitty

Na pech met de boot kwamen we terecht in het theehuis te grou. Mijn partner wou een leffe, die hadden ze Niet, toen maar voor een Palm. Ook die hadden ze Niet. Uiteindelijk werd het een wieckse witte. Op een gegeven moment besloten om te blijven eten, dit besloten na enig overleg aangezien de prijzen erg hoog zijn. Oa. 19 Euro voor een broodje hamburger, daarop gevraagd aan de ober of dit het wel waard was. Kon hij niet duidelijk met ja of nee beantwoorden. Vervolgens, positief als we zijn, bedacht als de prijzen zo hoog zijn het wel van een uitmuntende kwaliteit moet zijn. Echter, het tegendeel is waar. Entrecote was veel te taai, het broodje hamburger veel en veel te zout. De spareribs daartegen bijna niet gekruidt. Na de maaltijd vroeg de ober ons of het had gesmaakt waarop we bovenstaande hadden benoemd. Zijn opmerking was: dit hadden jullie vooraf al bepaald, vanwege ik had opgemerkt dat het voor die prijs wel uitzonderlijk goed zou moeten zijn. Wij vonden hem zeer arrogant en een drankje of een koffie van de zaak kon er niet vanaf. Het spijt ons theehuis, wij komen niet weer.

7. B. Gleis

Wij waren er voor het eerst weer na de brand en vonden het Theehuis er erg leuk uitzien. Boven was een feest bezig, dus daar hebben we niet gekeken. We begrepen dat het oude noodpaviljoen nog weg zal en dat je dan een mooiere blik over het water hebt. Het eten was goed. We hebben gesmuld van de spareribs. De ontvangst en de bediening was uiterst hartelijk. Kaasplankje lekker gevarieerd en precies genoeg.

8. Petra Siebenga- Popma

Zaterdag 12 september zouden wij gaan eten bij het theehuis in Grou, maar ik werd ziek en kon alleen stokbrood eten en een beetje water drinken, terwijl de rest van het gezelschap heerlijk zaten te eten. Tot mijn verbazing hoefden wij alleen het eten van mijn man te betalen, stokbrood was van de zaak. Wij vonden dit erg geweldig omdat we er maar een uurtje gezeten hebben. De service en bediening was grandioos en wat ik ervan gehoord heb, het eten heerlijk, dus dit doen we nog een keer over. Nogmaals bedankt voor de geweldige sevice en gastvrijheid.

9. karolien mook

We hebben met 7 meiden heerlijk gezeten bij het Theehuis in grouw. Eten was goed, en we konden prima overleggen of we al klaar waren voor voor-hoofd en of na gerecht.
    Lang konden we natafelen.
    Dus al met al een heerlijk avondje uit!!!

10. Prima bediening, vriendelijk en gastvrij. De kok snapt het niet. Calamari uit de zak van de Makro. Smaakloos, teveel deeg. Surf en turf idem. Een droge hap. Niet medium maar tegen well done aan. De kok zou hierop nog langskomen, maar niet gezien. Jammer. Ter compensatie koffie gratis. De bediening wel een leuke fooi gegeven. De dames kunnen er niets aan doen.

11. Vandaag erg fijn gegeten bij Het Theehuis in Grou!
    Hele prettige sfeer en smaakvol ingericht met een mooi uitzicht over het water.
    De bediening was erg correct en kwamen ook steeds vragen of er genoeg was en of alles naar wens was.
    Qua eten is er voldoende keus! Vooral de kabeljauwfilet is erg lekker!
    Al met al een heerlijke avond, en zeker voor herhaling vatbaar!

12. Tweede paasdag hier genoten van een overheerlijke paasbrunch. De aankleding was geweldig, ontvangst allerhartelijkst en de brunch zelf zeer smaakvol en goed verzorgd. Huisgerookte paling, zalm, quiche met geitenkaas, scrambled eggs, diverse broodsoorten, carrotcake en bietentaart, diverse sappen. Ik kon niks vinden wat niet beviel. Onze groep bestond uit 8 personen.

13. Komen zeker weer, super bediening met super eten! Klasse.

14. Top restaurant. Echt een aanrader voor iedereen! Goed eten én super goede bedieding. Kom hier zeker eens weer. Hele mooie locatie aan het water trouwens.

15. Fam. Hoeksma

Voor ons geen Theehuis weer, slechte bediening, wij moesten erg lang wachten op ons borrelhapjes, toen ik een bediende zou vragen of ze wist hoelang het nog ging duren wees zij ons op een andere meid in de bediening omdat zij met iets anders bezig was. Toen deze meid na 10 minuten bij ons aan tafel stond, zou ze de borrelhapjes van de rekening halen omdat de bon was kwijtgeraakt. Echter na het afrekenen zagen we later dat we ze alsnog betaald hadden. En dat terwijl het niet eens druk was. Gaf ons niet echt een welkom gevoel.. Erg jammer.

16. E. Kolkman

Kwaliteit erg matig, porties erg wisselend...of teveel of te weinig. Aardappeltjes smaken echt onsmakelijk... Vlees is te gekruid, groente flauw en te doorgekookt... Patat is goed.
    Toetje is een kleffe suikerbom... Bedankt AH wisten niet dat we slechts de keuze hadden uit een aparte AH menukaart... Mag hopen dat het reguliere menu iets beter is!

17. C. Kuipers

Een aantal weken terug, hebben wij Grou voor het eerst dit jaar weer bezocht. Vorig jaar waren wij geregeld bij het Theehuis te vinden, wat een toplocatie! De boot aangelegd aan de steiger die tot het Theehuis behoort, en eenmaal binnen werden we vriendelijk begroet. Het runderstoofpotje was goed op smaak, en niet onbelangrijk: ook goed gevuld! Ook de entrecote viel in de smaak, zoals gewenst Rare/Medium doorbakken. Bediening was scherp en alert, leuke vlotte meiden die graag een praatje maken. De wat oudere dame, ook bediende was daarentegen nogal nors en erg formeel. Maar wij komen zeker weer langs!

18. Fam. Bouwhuis

Afgelopen kerstvakantie hier een aantal keren geweest. Wat een warm ontvangst en goed eten en drinken.. De bediening is zeer vriendelijk en behulpzaam, ook onze kinderen vermaakten zich prima in de kinderhoek. We hebben genoten en komen in de zomer graag terug om ook van het terras te kunnen genieten.

19. Eten was goed voor de prijs, echter wat een slechte service, wij voelden ons niet welkom.

20. De zalm was heerlijk en ook het voor- en nagerecht smaakten erg goed! Goede service en echt lekker eten op een mooie plek. Een aanrader.

21. B. Versloot

Sta vanwege de drukte te wachten op een tafeltje, ben ik aan de beurt wordt het tafeltje onder de ogen van het bedienend personeel zo bij me weg getrokken! Wordt niets van gezegd! Heb mijn ongenoegen kenbaar gemaakt, werd niets mee gedaan. Had geen zin in ruzie, ben doorgelopen naar een ander gezellig terras waar we wel goed werden geholpen. Kom hier nooit meer!

22. Nieuwsgierig naar de nieuwe uitstraling en met een mooie kaart hier gegeten. De sfeer in het restaurant en in de serre is fris en eigentijds. De service prima maar niet geweldig. Het eten heeft de potentie om geweldig te noemen, maar de kok gisteren was er niet bij. Lamsrack en tonijn beide veel te ver door gebakken, salade vooraf net niet af. Met zulke prijzen en een prachtige kaart verwacht je ook wat, helaas bleek de prijs-kwaliteitverhouding totaal uit balans. Erg jamner, want de locatie is top.

23. Herma Visser

Gisteravond lekker uit eten geweest met onze kinderen! Ik had heerlijke hazepeper en mijn man een goed gevuld rundpotje! De kinderen allebei spare ribs met patat! Leuke zaak, komen hier zeker terug!

24. H. Boomsma

25. Mooie lokatie. Bediening was niet echt vriendelijk. Keuze mogelijkheid beperkt, redelijk eten, heb het wel beter mee gemaakt op andere plaatsen. Moet wel verbetering komen dan is dit een top eetgelegenheid gezien de ligging.

26. L. Kleiker

Vanmiddag, op een bewolkte 1e september dag, even aangewipt om de dorst te lessen en een hapje te eten. Cappuccino was goed van smaak. Daarna een Boerenomelet besteld, die met twee plakken bruin brood werd geserveerd, met een kuipje roomboter. De smaak was perfect, vulling ook goed. Uitzicht vanuit de mooie nieuwe serre was mooi, alleen zat het weer dus niet helemaal mee, wel droog maar een iets sombere dag, waardoor het misschien ook niet zo druk was in het restaurant. Maar de nieuwe serre is mooi licht, en doet gezellig aan, binnen in het restaurant blijft het erg donker, doordat ook het meubulair allemaal erg donker is. Geeft een iets sombere uitstraling. Maar voor de rest is het een prima locatie, aan het water, waar je heel goed even kan uitrusten, en heerlijk kunt eten. Personeel was vriendelijk, en snel, ook het bestelde eten was erg snel klaar.

27. Hanjovdberg

Heerlijk geluncht. Hele snelle service. Vis sandwich was echt lekker met vers donker bruin volkoren brood. Echt heerlijk en leuke locatie ook. Goede bediening.

28. Arie Leegstra

Gisteravond heerlijke kabeljauw gegeten met vooraf een goed gevulde vissoep!
    Prima sfeer met goede attente bediening, komen hier zeker terug!

29. Prima, geweldige verbetering onder nieuwe eigenaar, toplocatie, aan het water een prima kaart zonder liflaf, bereikbaar met boot en auto, mooie lichte serre die met warm weer open kan.

30. John Hovink

Geweldige avond gehad in dit vernieuwd restaurant!
    Als voorgerecht gerookte buffel (gerookte zalm met buffelmozzarella) heerlijk!
    Daarna goede sliptong met gebakken mosselen en garnalen!
    Heerlijk gegeten, ga zo door!

31. J. Van Galen

Heerlijk gegeten in deze prachtige zaak, geweldige plek aan het water in Grou!
    Prachtig opgemaakte carpaccio met daarna heerlijke rose lamsracks!
    Kom hier zeker weer.

32. Vriendelijke bediening. Goede locatie met mooi uitzicht.
    Restaurantgedeelte had meer sfeer als de serre. Leuk hoekje met open haard. Carpaccio was prima en mooi opgemaakt, pasta met gerookte zalm ook lekker en veel. Als hoofdgerecht saté, varkenshaas en een vegetarische pasta. Kregen grote schaal frites (met mayo) en salade als garnituur. Eten op zich Was niets mis mee. Verwacht niet teveel culinaire hoogstandjes, want daarvoor is het meer 'eetcafe' niveau. De kaart is qua keuze wat beperkt. Gezien de recensies wilden wij elders gaan eten maar komen zelf ook uit de horeca en wilden het toch zelf ervaren (er zaten namelijk best veel mensen) Prima om eens te eten. Peper en zout molens staan nu blijkbaar wel op tafels.

33. Locatie top, uitzicht top, bediening vriendelijk maar clueless. (spaanse huiswijn, welke? Geen idee) Eten onder de maat. De champignon knoflook soep kwam zo uit een knorr poeder doos, met champignons uit blik. Een door elkaar geroerde hap zetmeel, vreselijk. Carpaccio an sich was prima, maar waarom die smerige olijven uit blik erbij? Een pepermolen hadden ze niet.. Opmerkingen hierover aan de bar werden niet opgepikt, " we hebben verder geen klachten gehad", op de rekening prijkte alles. Maar misschien kan je ook niet anders verwachten voor €49,10. Teleurstellend, gemiste kans.

34. Het Theehuis zit op een schitterende locatie. Mooi uitzicht. Aanlegplekken voor de boot. Daar ligt het niet aan. Het Theehuis lijkt een beetje uitgeblust. Binnen heeft een opknapbeurt nodig. De serre heeft geen sfeer. De sfeer die er hangt is wat oubollig. Het eten is onder de maat. Het lijkt niet vers en niet met liefde voor het vak gemaakt. Niet lekker gegeten. Het is zo jammer want het is zo'n mooie plek. Gewoon zonde.

35. Mr. And Mrs. Smit

Leuke tent, goede sfeer, mooi terras. We hebben er een lekkere lunch gehad. Wel hoge prijzen voor wat je krijgt.

36. Gisteren wezen lunchen. Waarom het "theehuis" heet is mij niet duidelijk. Bestel er eens thee, krijg je een volgepropt doosje met theezakjes die bedoelt zijn voor een pot thee? Nee, dan ben ik tijdens mijn vaarvakantie door Friesland betere restaurants tegen gekomen! Broodje was wel lekker, jammer dat de sla onder mijn broodje lag(lekker klef)Tosti's zijn lekker maar heel gewoon..........Bediening duurde erg lang en had geen haast. Terwijl het niet druk was.

Idd leuk uitzicht, meer is het ook niet. Geen aanrader!

37. Kom daar geregeld. In een prima sfeer, met een mooi uitzicht, de plek om te ontspannen met een drankje. Ook het eten is elke keer dik voor elkaar. Lekker met een goede prijs/kwaliteitverhouding.

38. Onlangs geluncht. Niet zo bijzonder allemaal. Ooit eens gegeten en de bediening heb ik toen gewezen op slakjes in de sla, daar werd helemaal niets mee gedaan. Uitzicht op de haven is prachtig. Geen aanrader.

39. Jildau 985 punten

Je hebt mooi uitzicht op het water. We hebben er tot nu toe alleen gedronken en geluncht, maar dat was erg lekker! Prijzen zijn wel wat aan de hoge kant, maar het zit er wel gezellig.