Villa Persia in Groningen

Bij UMCG of Parkeergarage Provinciehuis sint jan straat 4.

Bezorgrestaurants in de buurt van Villa Persia

1. Het kleine restaurant wordt gedomineerd door de aanwezigheid van een kolossaal flatscreen dat continu oosterse clips uitzendt. De enige reden waarom ik niet aan de serveerster vraag of het volume van, ik gok, level 9, misschien wat aangepast kan aan de ambiance die als ‘Gezellig en romantisch’ wordt aanbevolen (zie boven), is dat ik wil ervaren wat dit voor effect op de eterij heeft. Voorgerechten, aubergine met ui, mint en zure room en linzensoep overtreffen ruimschoots onze verwachtingen. Hoofdgerechten zijn, ook voor bescheiden eters als wij, matige porties mager kebab- en lamsvlees met droge witte rijst en gegrilde tomaat. We kleden ze zelf aan met extra bestelde olijven met o.m. granaatappelsiroop (best lekker), zure knoflooktenen, knoflookyogurtsaus en salade (blokjes komkommer en tomaat in een dessertschaaltje). De bediening is vriendelijk. De houder voor papieren handdoekjes bij de wc’s is leeg. Gedurende ons verblijf komen er twee tafels bij. De sfeer (lees: muziek) zorgt dat we niet ontspannen achterover leunen en een dessert bestellen. Oh, ja er bestaat ook mogelijkheid pizza en shoarma op te halen. De rest van de avond deng-dengt de muziek in mijn hoofd verder.

2. 15-02-2014 hier gegeten met vier personen. De bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam. Ieder had een ander voorgerecht besteld en dat smaakte voortreffelijk. Toen het hoofdgerecht, heerlijk vlees met rijst. Erg goed en veel te veel. We zaten al zo vol dat de toetjes door twee werden overgeslagen. Zelf wel een toetje genomen, heerlijk Perzische ijs. Dit restaurant is zeker aan te raden en voor herhaling vatbaar.