't Pannekoekschip in Groningen

Parkeergarage op 5 minuten.

Bezorgrestaurants in de buurt van 't Pannekoekschip

1205883529 39
1412919337 65
1419193150 64
1481931274 60
1488205086 63

1. Een paar jaar geleden hebben we heerlijk gegeten aan boord van dit schip. Helaas werd ons etentje afgelopen zaterdag een dieptepunt. We kregen een tafeltje in het tweede gedeelte van het schip, daar waar bijvoorbeeld ook een tafel is voor 20 personen. Het begon gezellig, we kregen vlot ons drinken. Maar helaas, tegen de tijd dat wij onze pannenkoeken kregen, was er ook een grote groep (40 personen?) binnengekomen, die ontzettend veel kabaal maakten, grof taalgebruik hadden, vloekten en geen enkele rekening hielden met de andere gasten. We vroegen om een tafel in het voorste gedeelte, maar daar was geen plek meer vrij. We konden elkaar (3 volwassenen, 2 kinderen) aan tafel niet verstaan. Onze lol verging. De bediening zei dat de groep groter was dan verwacht en dat ze hadden gevraagd of ze stiller wilden doen. Toen er uiteindelijk (bij het nagerecht) wel een tafeltje voorin vrij was, zijn we daar naar verhuisd. Maar helaas, ondertussen was een deel van de groep voorin gaan zitten, want ze kregen uitleg over een 'speurtocht' die ze door de stad gingen houden. En zij hadden net zoveel kabaal als de groep achterin. Pas de laatste minuten werd het rustig en konden we nog even genieten. Geen enkele compensatie gehad. Het is makkelijk verdienen zo voor het restaurant. Ons etentje was verpest!

2. Vandaag gingen wij naar het pannekoekenschip, speciaal voor onze opa. Terwijl 1 van ons nog aan het eten was werden de lege borden al van tafel gehaald. Na het hoofdgerecht werd ons gevraagd of wij meteen wilden vertrekken en konden wij eigenlijk geen nagerecht meer krijgen. Daar waren wij het niet mee eens en uiteindelijk mochten we toch nog een nagerecht. Tijdens het eten van ons nagerecht werden wij weggekeken. Dat "wegsturen" hebben wij als vervelend ervaren. Het eten was niet verkeerd, maar de sfeer heeft het verpest. Als excuuscadeau kregen we een vliegermepper mee naar huis.... Het was voor ons 1x en nooit weer.

3. Timon lageveld

Na een uitstekende dag te hebben beleefd in de stad Groningen, besloten wij een exorbitant uitmuntende pannenkoek te gaan nuttigen bij 't Pannekoekenschip. Helaas liep dit uit op een nachtmerrie. Dit wordt verder verklaard in onderstaand betoog.

We werden verwelkomd met de reeds gehoorde woorden:' jullie hebben nog een uur'. Enigszins kort voor een diner in mijn optiek.
    Vervolgens was de bediening zeer traag, dus de etenstijd werd verder geminimaliseerd.
    Daarnaast werd er nonchalant tegen ons gezegd 'dat we maar op moesten schieten'. Erg onvriendelijk.

Dan hebben we het nog niet eens over de temperatuur van de cabine gehad. Spaanse temperaturen werden hier bereikt en na het nuttigen van enige alcoholische versnaperingen verslechtte deze situatie nog verder.
    Nu even een ander punt: het geluid. Een ongelooflijke muur van geluid botste tegen mij aan bij de toetreding van de ruimte.

4. Janina Mehrkens

Wir waren letztes Wochenende mit einer großen Reisegruppe im Pannekoekenship zum Essen und es war alles Prima. Der Service war top und das Essen hat auch super geschmeckt. Das einzigste was ich etwas bemängeln würde ist die Luftqualität auf dem Schiff. Aber ansonsten waren wir begeistert. Ich komme bestimmt wieder,wenn ich nochmal in Groningen bin.

Vrije vertaling Eet.nu

We zijn afgelopen weekend met een grote reisgroep bij 't Pannekoekschip wezen eten en alles was prima. De service was top en het eten smaakte goed. Het enige wat ik iets minder vond is de luchtkwaliteit op het schip. Maar voor de rest waren we blij. Ik kom zeker nog een keer als ik weer in Groningen ben.

5. roran 26 punten

SLECHT.
    Vorige week met een vriend naar de boot geweest en waren binnen maar 3 tafels bezet + 2 buiten en nog is de bediening slecht. Toen de pannekoek geserveerd werd had ik gelijk nog een biertje besteld en die kwam niet, pannekoek half op en nog geen bier. Paar keer de hand opgestoken werd niet op gereageerd, ben naar voren gelopen, wordt ik aan gekeken met een blik van fort naar je tafel en eet door. Toch maar een biertje besteld om die vieze dreg van een kerrie blubber weg te spoelen, kreeg ik als excuus 'sorry de serveerster heeft het niet begrepen'. Ik bedoel wat valt er niet te begrijpen aan mag ik voor dit lege glas nog een volle?

De pannekoek zelf zat weinig smaak aan aan de pannekoek surinaams proefde je alleen maar de kerrie blubber, veel te dik en veel te veel en veel te duur voor wat je krijgt.

6. Fam. W. Hartman

We komen zo af en toe eens een pannenkoek bij jullie eten. Overdag maken we daar gebruik van. Het eten en drinken is een feest. De sfeer is zo gemaakt als de pannenkoeken worden opgediend. Vriendelijke bediening. Vele werelddelen zijn als pannenkoek bij jullie te verkrijgen. Geweldig. De kok is de prijs aan het kaartje, want die maakt de kwaliteit.

7. Desmond Fial

Wij dachten vandaag te eten bij het panenkoeken schip in Groningen, Bij het bestellen van een Hollandse glorie pannenkoek met extra spek ging het helaas totaal mis, er zaten erg grote paprika stukken in (2 a 3 cm groot) dus bij elke hap proef je alleen maar paprika en niks anders. Je proeft de spek niet, de kaas niet, alleen maar paprika.

Wanneer je de bediening hier op attendeert willen ze je wel een nieuwe maken maar dan gebeurt hetzelfde weer (PS: dit terwijl je partner al wel kan door eten zit jij dan met niks "lekker gezellig dus").

Dus je geeft aan niks meer terug te willen, daarop geeft mijn partner aan dan ook niks meer te willen "je gaat immers samen uit eten".

Vervolgen zegt de dame van de "hoofd" bediening dat wij als klanten altijd wat te klagen hebben en altijd zeuren en dat bij deze we niet terug hoeven te komen. (Ontzegt ons de toegang).

Jullie zouden je moeten schamen om zo met vaste klanten om te gaan.

8. Pannenkoek was lekker, echter veel te duur. Een groot deel van het personeel was ontiegelijk onbeleefd.

9. Onvriendelijk personeel. Slecht geregeld. Eten was lekker.

10. Goede bediening. Heerlijke pannenkoeken. Zitplaatsen iets krap.

11. We moesten even wachten! Maar de pannenkoeken waren heerlijk! Onze kleindochter heeft genoten! En opa en oma ook! We komen snel weer een keer langs!

12. Afgelopen week weer eens gegeten op 't Pannekoekschip Groningen. Heerlijk gegeten, ongelooflijk wat ze allemaal met een pannenkoek kunnen doen. Altijd gezellig daar. Tot de volgende keer maar weer.

13. Afgelopen vrijdag met het hele gezin Pannenkoeken gegeten op het Pannekoekschip. Wij zijn nooit zo van het schrijven van recensies, echter deze keer willen wij toch even kwijt dat als je van een ouderwets gezellige sfeer, leuke vlotte bediening en lekker vers eten houdt absoluut het Pannekoekschip moet bezoeken. In de volgende vakantie komen wij zeker weer.

14. Heerlijk pannenkoeken gegeten. Een pannenkoek is zat voldoende. Prima vlotte en enthousiaste bediening. Met vijf personen eten en drinken voor nog geen honderd euro, goed betaalbaar. Wij komen zeker weer alleen dan wat later op de avond als er wat minder kleine kinderen rondrennen.

15. Martijn

16. Waardeloze ervaring! We hadden gebeld om te reserveren. Dit was niet mogelijk volgens de crew.

We besloten toch om te wachten omdat ons neefje het fantastisch leek. Staan te wachten, blijkt dat er wel gereserveerd kon worden. Mensen gingen ons allemaal voor en wij maar netjes op onze beurt wachten!

Waardeloos beleid!

17. Een gezin van 4. Wat ons als eerste opviel was het drinken, een klein glas en je krijgt er de blikjes of flesjes niet eens bij. Alle borden waren beschadigd. Wil ik een beetje cola drinken, bleek dat de glas ook een scheurtje had. Toen hadden wij het aangekaart en voor de rest hebben ze alleen maar sorry gezegd, maar moesten we toch voor het kapotte glas met scheurtje betalen. De pannenkoeken waren wel goed maar niets bijzonders. Het ziet een beetje goedkoop uit voor die prijs dat we hadden betaald. Leuk om 1 keer gedaan te hebben maar geen interesse meer om nog een keer te gaan.

18. Met een groep internationale gasten hier de lunch gebruikt. Iedereen was onder de indruk van de uitstraling van het schip en de kwaliteit van de pannenkoeken. Ook de bediening was prima in orde. Het eten was snel opgediend en ook de drankjes kwamen snel. Geen slechte ervaring, ook niet voor de buitenlanders. Zij vonden het allemaal lekker, al waren voor een aantal de gevulde pannenkoeken te veel.

19. Gewoon vreselijk. De pannenkoeken waren zeer slecht, je krijgt er een salade bij: de sla is gewoon bruin aan de randen en het bakje waar het in zat was gewoon stuk aan de randen. Ik zeur niet snel, maar toen mijn vrouw gewoon een stuk van de aanbaklaag van de pan in haar pannenkoek vond waren wij wel klaar met ons eten. De manager vond het maar een beetje raar. En ik voelde mij gewoon niet echt een klant. Voor ons niet weer het pannenkoekschip in Groningen, zonde!

20. Wat een leuke ervaring, eten op een schip. Lang geleden dat wij ergens aten en zoveel aandacht van de bediening kregen, erg enthousiast en vriendelijk. Je krijgt waar voor je geld, veel vlees en je zit echt vol na het eten! Binnenkort gaan we weer met onze vrienden!

21. Van de week met wat mensen uit eten geweest op het Pannekoekschip. Het eten was erg lekker; lekker vers en veel. Gezellig sfeertje door met name de authentieke inrichting en vriendelijk personeel.

22. Erg slecht gegeten, service was niet goed. De pannenkoeken zelf waren wel te eten, maar de vulling die er in zat kwam waarschijnlijk uit een blik en was heel erg zout. Ze vragen volle prijs voor een klein glaasje drinken, terwijl je normaal een flesje bij krijgt. Voor een pannenkoek naturel met jam betaalde wij 9 euro wat ik erg veel vind vooral voor de kwaliteit die je daar krijgt.

23. Mooie boot, leuk voor kinderen. Maar, helaas een enorme maar: onvriendelijk en vooral ongeintresseerd personeel en de prijs/kwaliteitverhouding is erbarmelijk.
    De vulling van de vegetarische pannenkoek komt niet overeen met hetgeen er op de kaart staat. Er zit ongeveer een eetlepel aan tomaat en paprika in en een paar stukken nagenoeg rauwe courgette. Verder is hij gevuld met laffe, vette, jonge kaas. Het geheel wordt op smaak gebracht met een overmaat aan curry (nee, geen Indiase curry, maar een fikse kneep uit zo'n fles gekruide tomatenketcup). Prijs voor dit alles 12,25 euro. De cola mixt men zelf (siroop en koolzuurhoudend water) en is laf, zelfs niet zoet - wat voor cola een vreemde ervaring is. Toen de bediening na afloop de standaard vraag stelde of het gesmaakt had, gaf ik ze de keuze tussen een eerlijk of een diplomatiek antwoord. Men koos de eerste optie waarop de baas een bijzonder defensieve zo niet agressieve lichaamshouding aannam. Kritiek wordt dus niet op prijs gesteld.

24. Van het weekend hier gegeten. Eten was erg lekker, nooit geweten dat pannenkoeken zo goed kunnen vullen. Bediening was erg aardig. Helaas moesten we wel wachten op een tafeltje omdat er geen vrij was, dit duurde gelukkig niet heel lang.

25. Al drie maal hier gegeten. Ze hebben hier echt heerlijke pannenkoeken, geweldig. Alleen de prijs is m.i. aan de (te) hoge kant. Maar wil je de beste pannenkoek van Groningen en omstreken eten, dan moet je hier naar toe.

26. Heerlijke pannenkoeken hebben ze hier. Je vraagt je af waarom pizzaria's zoveel ingeburgerder zijn. Ook leuk: de kok zelf loopt langs de tafels.

27. Zeer slechte bediening (studenten ik moet weer werken)

Stonden met 5 man te kletsen maar geen tijd voor de gasten (8 man)

Prijs kwaliteit belabberd €55 voor 4 simpele pannenkoeken met 4 keer drinken verwacht je wel iets.

28. Ben hier vaak geweest en is altijd lekker en gezellig.

De pannekoeken zijn altijd enorm groot. Soms komt de kok zelf nog even langs lopen om te kijken of alles naar wens is.

Ook met grote groepen kun je hier terecht voor een feestje o.i.d.

Niet te duur en toch even lekker uit eten.

29. Ik kom hier al vanaf mijn schooltijd. Toen het stekje voor mij en mijn vriendje (inmiddels man). We komen hier (bijna) ieder jaar even langs, rond onze trouwdag, en we blijven het een gezellig plekje vinden om uit eten te gaan voor niet al teveel geld.

Het is geen hoogstandje, maar mensen het zijn dan ook pannenkoeken en de prijs is er ook naar.

Gewoon al heen gaan voor de goede sfeer en service.

30. Ik ben dol op de pannekoeken bij het pannekoekschip.

Grappige, gekke bediening en een leuke sfeer voor jong en oud!

31. Gezellig, lekker, vlotte bediening, erg leuke locatie. Aanrader dit "schip"!

32. Heerlijke pannekoeken en een vlotte bediening.

33. Laatst hier gegeten met z'n tweeen zonder kinderen. Het was behoorlijk druk en veel kinderen. Kinderen maken lawaai en rennen rond, maar dat kan je verwachten op het pannekoekschip en hier stoor ik me dan totaal niet aan.

Pannekoek die we kregen was niets mis mee, helaas vond ik de mijne niet lekker, maar dat was gewoon een foute keuze. Die van mijn vriendin was wel lekker.

Personeel erg onvriendelijk en hebben je het liefst weer weg. Pannekoek erg duur, ik snap dat het niet voor 5 euro kan maar voor zo iets simpels 12 euro te vragen gaat te ver.

Voor kinderen leuk maar zou het bij een keer laten.

34. Sinds lange tijd weer in 'het Schip' gegeten en net als vroeger is het de nostalgie die goed scoort.

Tuurlijk is de bediening niet altijd even vrolijk, omdat de hele dag schreeuwende kinderen door de boot rennen. Voor de prijs van een pannenkoek bak je er zelf 200 stuks en het is er altijd warm en druk. Maar ik voel me altijd weer kind als ik daar aanschuif en loop te kliederen met de pollepel in de stroop!

De pannenkoek met appel en rozijn zou op zichzelf een michelinster moeten krijgen!

35. De pannenkoeken zijn erg lekker!

Een gezellige sfeer.

Pannenkoeken kunnen qua prijs wel wat lager.

Verder is alles prima.

36. Erg lekker gegeten, wel vreselijk duur moet ik zeggen. Ook vind ik de pannenkoeken een beetje inspiratieloos geworden. Het is nu alsof je bijvoorbeeld een kebabschotel eet, maar dan in een pannenkoek gegooid. Hetzelfde voor andere pannenkoekvarianten. De nostalgie van vroeger is wat weg, maar het eten was wel erg lekker.

Tip: Neem de scheurbuik als toetje.

37. Bij binnenkomst geen personeel dat ons kwam begroeten, dat zat allemaal aan een tafel te zitten ...

Menukaart kwam snel en ook bestek weer op tafel gekwakt maar niet gevraagd of we iets te drinken wilden. Pannenkoek kwam erg snel. Erg duur voor een redelijk simpele pannekoek. Het schip was leuk aangekleed, maar een sfeervol muziekje ontbrak.

Al met al geen aanrader!

38. Kan zeker genieten van de pannenkoekjes daar. Je gaat echter pannenkoeken eten als je een gezonde trek hebt, en dan is 1 pannenkoek voor mij niet genoeg. En meerdere pannenkoeken wordt een dure aangelegenheid. De geboden service is onvoldoende. Tevens heb ik het idee dat ze je daar zo snel mogelijk weer weg hebben, zodat de volgende pannenkoekers uit de wachtrij eindelijk aan een tafeltje plaats kunnen nemen.

39. Roos 24 punten

Om met kinderen te gaan eten is het best wel een keer leuk. Vooral omdat het eten op een schip voor kinderen nou eenmaal een zekere spanning met zich meebrengt. Voor volwassen onderling echter is het absoluut geen aanrader. Het is er vrijwel altijd broeierig/heet, het personeel is niet vriendelijk en neemt weinig tijd voor je. Daarnaast zijn de pannenkoeken die op de kaart staan weinig orgineel en vaak ontzettend klef. De prijs kwaliteitsverhouding vind ik ver te zoeken.

Roos.

40. lisa en milou

De pannenkoeken zijn echt heerlijk! Helemaal top! Aan de andere kant best prijzig, maar ze zijn het wel waard.

41. Kapitein Haak

Lekkere maaltijd op een pannekoek, ruimschoots voldoende (kwantiteit), bediening kan beter, fantastisch dessert (ik bedoel, kom op, een bailey's coupe! ).

42. lekker eten het bevalt ons steeds weer.leuk dat de kok even langs komt bij de mensen om te vragen hoe het smaakt.
    bediening mag sneller en beter.
    prijs ja best prijzig voor 4personen.

43. We hadden onbeperkt pannenkoeken gegeten met een stuk of 8 personen. Best lekker, we kregen 2 borden met stapels pannenkoeken echter waren deze na een tijdje koud. (Ze waren al niet echt warm in het begin) Toen we om nieuwe vroegen gingen ze de oude in de magnetron opwarmen. Toen waren ze wel warm, maar niet lekker meer.

Toen we klaar waren vroegen ze willen jullie koffie thee of een ijsje, alsof dat er bij in zat. Toen vroegen we maakt thee of ijs nog wat uit wat betreft de prijs. Ze zijden NEE.

Toen we de rekening kregen was ijs wel een stuk duurder. Toen we een andere rekening wouden kon dat niet, baas er bij gehaald, ze gaven wel toe dat ze dat gezegd hadden en dat we eigenlijk gelijk hadden maar wouden de rekening niet aanpassen.

Het ging maar om een paar euro, maar ZEER ONBESCHOFT personeel & Baas. Wel leuk om te gaan eten, maar klantvriendelijkheid een 0.

Ik heb er 2x eerder gegeten toen was het wel redelijk.

Nu voor mij in ieder geval nooit meer.