't Feithhuis in Groningen

Dé plek voor ontbijt, lunch, diner, high tea en borrel

In nabijgelegen parkeergarage

Direct gelegen naast de Grote Markt waar alle bussen stoppen en vertrekken

ma lunch 10:30 - 16:00 diner 17:00 - 22:00
di lunch 10:30 - 16:00 diner 17:00 - 22:00

Hartje centrum, vlakbij de Martinitoren en Grote markt, kun je bij ’t Feithhuis genieten van ontbijt, lunch, high tea, borrel en diner. ’t Feithhuis is de ontmoetingsplaats voor Groningers en haar gasten. Hier proef je betrokkenheid met elkaar en de omgeving. Aan tafel, op het bord en in je glas.

Historie en toekomst, klassiek en modern, regionaal en werelds: tegenstellingen die samen komen in ’t Feithhuis. Het klassieke pand uit 1400 met moderne inrichting is daarvan een voorbeeld, maar ook het menu biedt volop lokale en verantwoorde producten. ’t Feithhuis kiest bewust, is transparant in haar manier van werken en voelt zich betrokken bij haar leefomgeving en het milieu. Dat is niet alleen duurzaam, maar ook bijzonder smaakvol!

Op zoek naar een terras in Groningen? Ook dan kun je prima bij ’t Feithhuis terecht. ‘t Feithhuis heeft een van de mooiste stadstuinen van Groningen. Het terras telt zo’n 150 zitplaatsen en is ideaal om te lunchen, high tea’en, borrelen of te dineren tijdens een zwoele zomeravond.

’t Feithhuis is ook de ideale locatie voor een borrel met een groter gezelschap. Zo is de sfeervolle bar perfect voor de vrijdagmiddagborrel, maar een aparte ruimte afhuren met een gezelschap voor een afstudeerborrel of jubileum is ook geen probleem. In ’t Feithhuis kan je terecht met gezelschappen tot 250 personen en voor elke groep maken we een arrangement op maat. Natuurlijk mogen de hapjes niet ontbreken. Deze komen vers uit eigen keuken en variëren van een schaal Hollandse bitterballen tot culinaire borrelgerechten. Borrel combineren met een diner? Ook dat kan. Voor groepen tot 200 personen serveren we het diner in buffetvorm, aan tafel of bijvoorbeeld als proeverij.

Reserveringen kan online via www.feithhuis.nl of bellen met 050-3135335

1429207101 81
1462003875 86
1470203068 85
1511199035 81

1. In het Feithhuis kun je rustig en intiem praten, want tafels niet boven op elkaar, heel erg fijn. Eten van goede kwaliteit, en lekker. Ontvangen aan de bar, leuk personeel.

2. Prettige sfeer in mooie entourage, hartelijk ontvangst en enthousiaste bediening. Ik heb heerlijk gegeten en een fijne avond gehad, maar ik denk dat als de kaart kleiner wordt gemaakt (er is té veel keuze!) er nog meer aandacht aan een gerecht kan worden geschonken, het perfect wordt! Het personeel moet zich uit de naad rennen over grote afstanden!! Té groot, té veel mensen waardoor denk ik de kwaliteit achteruit gaat (ik zat voor een verwarmingselement die kneiter warm was en jammer dat we geen dessertlepel kregen maar een eetlepel, bij het nagerecht).

We komen zeker weer en zal jullie aanbevelen, succes.

3. Kwaliteit is achteruit gegaan bij 't Feithhuis:
    Bediening niet echt geïnteresseerd in de gast. Slordig. Zo is een bestelling niet gekomen. Ook geen excuses achteraf. Voorgerecht erg karig en met oud brood. Hoofdgerecht kleine porties. Aardappels/friet en groente zitten overigens niet meer bij het hoofdgerecht, maar moet je apart bestellen en betalen. De friet was rauw. In 't Feithhuis is Schraal Hans keukenmeester. Geen goede prijs/kwaliteitsverhouding. Jammer, want ik ken 't Feithhuis beter!

4. Helaas is de menukaart sinds vorig weekend veranderd. Werd er eerder bij elk gerecht, warme groenten, salade en friet geserveerd, nu niet meer. Voor een vegetarier is een hoofdgerecht dan wel erg karig. Ik had de risotto schotel en dat betekende twee eetlepels risotto, een wortel en een paar boontjes. De risotto was smaakvol, maar als hoofdgerecht toch echt te weinig!

5. MarliesM

6. Na een lange tijd weer eens in 't Feithhuis gegeten. Een prima ervaring en zeker met de Iens korting een hele prettige prijs/kwaliteit verhouding. Prettige bediening in een prachtig pand. Kortom een heerlijk avondje uit.

7. Gisteravond met mijn moeder en dochters van 6 en 8 jaar gegeten in 't Feithhuis. We zijn ontzettend verwend. De meisjes mochten in de keuken kijken en hebben zelfs mogen helpen ons kopje koffie te bereiden. En of dat allemaal niet genoeg was, mochten ze ook nog een cadeautje uitzoeken bij het toetje. Bediening was attent en lief voor de meisjes en voor ons. Eten was goed. Voor ons waren de porties wel wat erg groot en het sausje bij het vis-voorgerecht mocht wat minder zout wat ons beiden betreft. Maar verder alles goede kwaliteit en lekker van smaak.

8. Folkert

Gezellige avond, eten en drinken was prima. Sfeer en bediening was top.

9. We hebben een leuke middag gehad met een aantal collega's en oud-collega's. De hapjes van de High Tea waren erg lekker. Volgens 1 van ons, alsof er een engeltje over je tong piest ;)

Bij binnenkomst werd gevraagd of we iets wilden drinken, voordat we aan de thee gingen. Het was ons niet bekend dat dit er nog overheen zou komen. Dat mag wel duidelijker aangegeven worden.

2 personen wilden direct thee zonder eerst iets fris te nemen. We hebben moeten wachten op de theezakjes tot de rest ook thee kreeg. Dit was erg jammer.

Verder zijn we erg tevreden. Het was gezellig en in de wind zaten we met de hitte buiten redelijk goed.

10. Gegeten met z'n 4-en. Erg mooie locatie, gezellig en lekker gegeten. Verse groentes. Een locatie waar je aan het begin van de avond komt voor een borrel, daarna gaat eten en vervolgens blijft plakken tot in de kleine uurtjes.

Vriendelijk spontaan personeel. Ze deden echt hun best. Aan het begin van de avond stond er een band te spelen. Dit was voor een restaurant wat aan de harde kant.

Klein puntje van kritiek. Bij deze gerechten zou ik geen friet serveren maar verse gebakken aardappeltjes o.i.d.

11. Ik heb genoten van een High-tea samen met mijn dochter.
    Het was heerlijk, de sfeer was heel relaxed, de High-tea voortreffelijk en het personeel was uiterst vriendelijk, heb lang niet zo'n leuke horeca ervaring gehad.
    Er was een klein stukje mango cheese-cake waar mijn dochter helemaal gek van werd en toen ik vroeg of ze daar eventueel voor haar verjaardag een hele verjaardagstaart van konden maken kwam het antwoord van de kok: geen probleem als we het maar tijdig weten.
    Kijk daar worden wij nou blij van, mensen die hart hebben voor de horeca waar ze werken en wat extra's willen doen voor hun klanten.
    Echt, ze hebben daar een dikke tien ook echt verdiend.

12. Anke Valk-Odding

Heerlijke High Tea gehad met vriendinnen op een zaterdagmiddag. Goed verzorgd en smaakte heerlijk.

Vriendelijk personeel

13. Een super lekkere high tea gehad. Erg van genoten! Veel variatie in hapjes. Service was prima. Het enige minpuntje was de prosseco. De ober bood ons prosecco aan, hij had ons echter niet verteld dat dit niet bij de high tea hoorde. Toen de rekening kwam dus een verrassing van 60 euro. (Twee flessen á 30 euro per stuk). Dat was jammer, maar voor de rest: heerlijke middag gehad!

14. Peter Streurman

Overheerlijke paasbrunch gehad afgelopen maandag. Goed verzorgd, heerlijk buffet!

15. mevr. Noord

Heerlijke High Tea gehad met 6 dames. Allemaal eigengemaakte lekkernijen werden er geserveerd. Behalve de bonbons, die waren ergens anders gehaald, maar zeker niet minder lekker! Wij vinden het een aanrader het Feithhuis te Groningen!

16. Patrick de Bruin

Heerlijk gegeten. Goede service en relaxte sfeer.

17. Op superdrukke Valentijnzondagmiddag heerlijk rustig geluncht in de bovenkamer met uitzicht op de Martinitoren.

18. Jan Visser

Ter gelegenheid van ons 40-jarig huwelijk hadden we een uitgebreide high tea in de Martinikerk, verzorgd door het Feithhuis. Uitstekend verzorgd en door onze gasten hoog gewaardeerd! De mostersoep was verrukkelijk en er waren veel heerlijke hapjes en verse gerechten. Na afloop kregen we wat over was keurig in dozen mee naar huis. Dat was nog eens service! We hebben later thuis verder gesmuld.

Het personeel deed hun uiterste best om het onze gasten naar de zin te maken. Compliment. Van te voren was alles goed doorgesproken met het management en zo is het ook uitgevoerd.

Wij kijken terug op een heel geslaagd evenement.

19. Heerlijk gegeten in een prima sfeer. Alles klopte. We gaan hier zeker vaker heen!!!

20. Wij werden vriendelijk en netjes ontvangen. We vierden onze trouwdag en het bleek dat er door de kinderen iets voor ons geregeld was als verrassing. Daar werd heel leuk mee omgegaan, we werden prima verzorgd!
    Het eten was heerlijk en er werd niet krenterig omgegaan met de wijn, die ook heerlijk was en prima bij het eten paste.
    Een aanrader voor een fijn avondje uit eten, tot ziens Feithhuis!

21. Een heerlijk buffet gegeten met collegas, mijn complimenten voor de uitstekende verzorging en het vriendelijke personeel.

22. Charlotta

The service is terrible, due to badly trained staff. Food is delicious.

23. Wat een goede ervaring! Het eten was heerlijk! Vers, puur en ook alle bijgerechten prima! Bediening heel correct, prijzen prima. We hebben sinds lange tijd weer erg zitten smullen in een restaurant en hebben erg genoten.

24. Goede service, zowel het contact van tevoren als op het moment zelf was erg goed. Het is een mooie locatie met een goede sfeer, en het eten is erg lekker. Goede bediening die ervoor zorgt dat je een fijne avond hebt! Een aanrader!

25. Ellen Wagenaar

Hele goede ervaring met het diner voor een groep cursisten vanuit het UMCG. Goede sfeer, eten heel goed, fijne bediening en goede ambiance voor een prima prijs. Een aanrader dus. Bedankt!

26. Na via internet een reservering gemaakt te hebben daar gegeten.

Bij aankomst netjes ontvangen en de bijzonderheden bij de reservering doorgenomen. Vervolgens boven aan de achterzijde gegeten. Daar bediend door één gastvrouw terwijl anderen de bestelling kwamen brengen. Wat wel wat tegenviel is het "geluid" c.q. het geroezemoes van de andere gasten.

Het eten was goed, erg goed zelfs, maar de prijs een beetje stevig. Niet zozeer de prijzen van de hoofdgerechten maar meer het dessert en drinken.

Verder gewoon een aanrader.

27. Uitstekend restaurant. Goed eten en prima ontspannen bediening. Top!

28. Het was een zakelijke lunch, dus we zaten boven wat fijn was voor de rust. Maar wel minder sfeervol dan beneden of buiten! Service was uitstekend, bediening meer dan goed en ook het eten was top.

29. Prima plek voor een zakenlunch. Je kunt er goed overleggen: niet te rustig, maar ook niet te druk (maar ik moet bekennen dat wij waarschijnlijk ook wel op een ruste dag aanwezig waren: de maandag). Erg mooi pand. Vriendelijke bediening en lekker eten. Een aanrader!

30. Goed gegeten en de bediening was perfect! Een echte gastvrouw die begrijpt hoe je gasten op hun gemak kunt stellen en hoe je kunt zoeken naar een passende oplossing voor de wens van de klant. Hier kan ik nog lang over napraten. Chapeau!

31. Ik heb een heerlijke high tea genuttigd bij het Feithuis samen met een goede vriendin, dit doe ik zo'n 2 keer per jaar en altijd bij het Feithuis. De ambiance is super, de bediening vriendelijk en servicegericht en de hapjes heerlijk en gevarieerd, hartige hapjes, scones met room en jam, muffins, chocola, taartjes, sandwiches en croissantjes. Voor elk wat wils en ook voldoende om lekker verzadigd te raken. Elke keer weer een hele plezierige beleving!

32. Peter Swart

7 aug. 2015: Altijd goed en lekker borrelen op vrijdagmiddag. Gezellige sfeer, kundige bediening, heerlijke wijn en lekkere maaltijden. De tuin is sfeervol. Komen bij toch altijd weer uit bij 't Feithuis om het begin van het weekend te vieren.

33. 25-07-2015 hier een high tea gehad. Heerlijke plek om te zitten in de tuin. Bediening was super (kwamen zelfs dekens om je heen slaan als je het koud had). De high tea was heerlijk. Er werd rekening gehouden met allergieën.

Ik ga er binnenkort weer eens heen. Dit keer voor lunch of verse mosselen!

34. Jolien Brouwer

Afgelopen zaterdag (18/7) een heerlijke high tea gehad in 't Feithhuis. De bediending was super aardig en de high tea was super verzorgd! Ik zou het zeker aan iedereen aanraden.

35. Ik ben best wel vaak hier geweest, voornamelijk ging ik High Tea-en met familie of vrienden. Laatste keer dat ik daar was, was ik vergeten door te geven dat zij zwanger is en dat zij daarom niet alles mag eten. Voor haar zijn er broodjes gemaakt met speciaal beleg die zij wel mag eten. Super attent vind ik. Hartelijk dank daarvoor.

36. Leuke high tea gehad met lekkere hapjes. Buiten op het terras is het heerlijk zitten in de zon. Zeker een aanrader.

37. Edwin Dijkstra

't Feithhuis is een restaurant met goed eten voor een eerlijke prijs. Toplocatie, met mooi weer ook een fantastisch terras. We zijn gegaan voor het 3-gangen streekmenu met bijpassend wijnarrangement. Aanrader!

38. Willemijn de Lange

Super leuke ervaring. Fijn contact tijdens het organiseren van ons ontbijt met collega's op zaterdagochtend, wat ook eerder mocht dan normale openingstijden. Zag er super leuk uit en was erg lekker. Fijne ervaring en voor herhaling vatbaar!

39. Wij hebben hier met 7 collega's op een doordeweekse avond heerlijk gegeten. Menu met asperges op zeer diverse wijze bereid. De ambiance was van dien aard dat we tot in de late uurtjes bleven en niet weg werden gekeken. Kortom prima plek om eens goed bij te praten.

40. Op 13-5-15 een high tea voor 3 personen (en een kindje van 1 jaar). Absoluut een aanrader, al zal het mooie weer en het gezellige terras ook hebben bijgedragen. Prima verzorgd, ruime keus in hapjes. Iets meer keuze in verschillende theesoorten gedurende de high tea zou het m.i. helemaal perfect maken (op verzoek werd er trouwens ook heerlijke koffie geserveerd). Bediening stelde uit zichzelf voor om te verkassen naar een tafeltje in de zon en verhuisde de al compleet uitgeserveerde high tea naar een andere tafel: héél attent! Prima prijs/kwaliteit verhouding.

41. Wij hebben op een mooie zondagmiddag, vorig weekend, met 3 personen fantastisch ontbeten. Heerlijk dat dit kan, tot een behoorlijk eind in de middag. De kwaliteit van het eten was super, de bediening aardig, het weer werkte mee, en complimenten dat of je nu bruncht, ontbijt of een high tea bestelt, dit ter plekke kan worden besloten. Met een hartelijke groet van Rob, René, Meta, vanaf de Veluwe.

42. Roelf Heslinga

Via de homepage een tafeltje voor drie personen gereserveerd voor een lunch op woensdag 6 mei, met voorkeur 'bij het raam'. Bij binnenkomst een prettige ontvangst en meteen de herkenning van de reservering. Dit kenmerkt betrokkenheid, terwijl het café restaurant praktisch vol was. De bediening aan tafel, heb ik ervaren als buitengewoon bescheiden en absoluut niet opdringerig. Onze menukeuze viel (onafhankelijk van elkaar) op de 'Zalm sandwich'. Deze werd snel geserveerd. Het was heerlijk. Ook voldoende aandacht voor onze overige wensen. Kortom, een weldadig onderdeel van onze zakelijke bespreking in deze sfeervolle omgeving. Tot spoedig. Roelf Heslinga

43. High tea gehad bij het Feithhuis, absolute aanrader. Alles was duidelijk vers bereid en werd mooi geserveerd. Lekkere thee en goede bediening.

44. Francien

Prima high tea op een bijzondere manier geserveerd. Goeie prijs voor een gezellig uitje. Een aanrader.

45. uitje050

Dirk

eltjo venema

46. Dana Kroh

+ vriendelijk personeel
    + lekker eten - maar zie beneden
    + goede muziek keuze
    + goede sfeer

- het wordt beloofd dat het eten ook glutenvrij mag zijn, dus is het erg vervelend als er geen glutenvrije alternatief gerecht is, bijv. de burger wordt dan zonder brood gebracht en helaas niet met een glutenvrije keus. Als men bij aankomst naar allergieën vraagt dan alstublieft ook in de praktijk alternatieven toepassen!
    - bar en restaurant zijn niet apart dus is het soms erg luid

47. S.Poelstra

Een heerlijk en gezellige High Tea gehad met mijn vriendinnen voordat we naar de Bioscoop gingen. Top!!

48. Rein Brands

Mooie locatie, prima prijs / kwaliteit verhouding. Top bediening en lekker gegeten. Kortom : aanrader

49. Ben er vaker geweest, en altijd goed vertoeven en eten. Gisteren een prima lunch gehad in dit sfeervolle en prettige restaurant. Het reserveren per internet is ook een goede service.

50. Het was weer heerlijk en erg gezellig om met mijn vrienden daar te dineren, de bediening is eer altijd erg vriendelijk en voorkomend. Het eten uiteraard weer verrassend en lekker.

51. Eerst bijna 15 minuten aan de bar te moeten wachten, terwijl er gereserveerd was. 3 keer gevraagd of een glutenvrije high tea mogelijk is en telkens hierop "ja, alles is mogelijk bij ons" te horen gekregen gekregen. Kreeg ik uiteindelijk te horen dat ik er geen high tea kon nemen. Nog geen excuses gekregen.

52. Thea Oosrehoff

Ik vind het vertoeven in het Feithuis altijd een feestje. Je wordt heel vriendelijk verwelkomd en de bediening is prima. Goede uitleg over het eten en voldoende aandacht. Het personeel is alert. Het eten is heerlijk, de wijn is prima en de koffie is bijzonder. Er heerst een fijne sfeer maar wat mij betreft mogen de ruimtes iets meer "aangekleed" zijn, het doet een beetje kaal aan en zou het rumoer wat kunnen dempen. Het terras is knus. Al met al een aanrader.

53. Greetje Oosterhoff

Gastvrije ontvangst, gezellige ambiance, heerlijke lunches. Leuk om hier te zijn na museumbezoek of dagje Groningen. Dat deed ik een aantal keren vanuit Utrecht.
    Voor herhaling vatbaar!!

54. Uitstekende ervaring met het Feithhuis, op 27/1/15 heerlijk gedineerd met drie personen. Goede ambiance, vriendelijk en vlotte bediening, smaakvol menu, een biefstuk om te zuigen van eerlijk vlees, proeverijmenu echt aan te bevelen. Je voelt je welkom en gast. Komen zeker weer terug.

55. Zéér goed eten! Echt goed. Helaas betaal je daar wel de prijs voor, wat enigszins logisch is. De service was ook goed, men stond ons vanaf het begin tot het eind vriendelijk te woord al was dit wel erg zakelijk. De sfeer binnen het restaurant is wel formeel wat voor sommige mensen misschien een drempel kan vormen of ongemakkelijk kan voelen.

56. Afgelopen vrijdag daar wezen eten met een groep. We hadden het proeverij menu gekozen. Voor- en nagerecht waren goed. Tussen het voor- en hoofdgerecht moesten we een uur wachten.

Hoofdmenu erg matig. Een paar biefstukken waren niet goed gaar en niet warm. Er werd ook niet gevraagd hoe je de biefstukken wilde. De biefstukken weer terug naar de kok gestuurd (volgens mij krijg je dan een nieuwe en niet de oude).

Ondertussen haalden ze de tafel al leeg voordat de anderen hun warme biefstukken weer terug kregen. Ondertussen was het nagerecht al op tafel gekomen.

Personeel leden waren niet allemaal aardig. Sommige deden niet leuk naar hun collega's toe.

Qua prijs was de kwaliteit erg matig.

57. M.A.Brandsema

Heerlijk gegeten vanwege een bijzondere gelegenheid. Prima service en oplossing toen er iets niet volmaakt was. Dit werd meteen hersteld op een geweldige manier.

58. Goed verzorgd, vriendelijke bediening, de ruimte was wel wat rumoerig, we hadden een tafel in het midden van de ruimte. De lunch was goed verzorgd en de bediening was vlot. Vriendelijk ontvangst bij binnenkomst.

59. Met een groep internationale gasten hier gegeten. Zij waren allemaal onder de indruk van het restaurant en de kwaliteit van het eten. Ook de bediening was top.
    Een prima avond gehad en iedereen ging met een tevreden gevoel terug naar zijn hotel.

60. Esmeralda Kenter

Eindelijk een restaurant waar ze mij niet afwimpelen met een notenallergie. Vaak hoor ik dat ik het dan beter niet kan doen. Nu een restaurant gevonden waar ik alles van de high mag hebben! En gelukkig maar, want ik vond het allemaal heerlijk! De prijs en wat je ervoor krijgt is het zeker waard! Hier kom je ontspannen en met een volle buik van heerlijkheden weer vandaan! Zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar!

61. Van Essen

62. 'T Feithhuis - Groningen

Tegenwoordig is het een café-restaurant, maar tot 1914 werd 't Feithhuis aan het Martinikerkhof 10 in Groningen nog bewoond. De laatste bewoners waren rijksarchivaris Johan Adriaan Feith, zijn vrouw Henriëtte Pauline Gockinga en hun vier kinderen. Eén van hun dochters, Louise (1890-1961), legde het huis in de periode 1912-1914 zowel van binnen als van buiten zorgvuldig vast voor het nageslacht. Het werd daarna gemeentelijk eigendom, die er de muziekschool in onderbracht en even is het ook nog studentenhuis geweest. De aardige serveerster legde de geschiedenis prima uit. We waren benieuwd wie er nog aan de kroonluchters hebben gehangen. ’t Feithhuis is tegenwoordig de ontmoetingsplaats voor Groningers en haar gasten. Tot die laatsten mag ik me rekenen. We proeven het aangeboden menu met die naam en zijn tevreden over de keuze. Alle voor- en nagerechten op een bord en een zelfstandige keuze voor het hoofdgerecht. Natuurlijk koos ik voor het Drents lam. Een goede keuze. Bij 't Feithhuis proef je betrokkenheid van de kok en de gastvrouw met hun gasten.

63. Pieter

64. Ik kom best vaak in het Feithhuis. Perfecte bediening en gezellige sfeer. Prachtig oud pand met veel historie die ze ook leuk terug laten komen. Ideaal voor een gezellige borrel, lunch of diner. Mooie prijs - kwaliteitsverhouding, een van de pareltjes van Groningen. Zomers kun je er ook lekker achter op het terras zitten.

65. Ben 5244 punten

Een mooie locatie strak langs de Martinitoren.

Het restaurant heeft verschillende ruimtes waar je terecht kunt voor leuke ontbijt en brunch gerechten. En natuurlijk een diner behoort tot de mogelijkheden.

Tijdens een paar dagen cultuur snuiven hier op 18.03.2012 geluncht.

Als soep had de een een heerlijke mosterdsoep en de ander een paddenstoelenbouillon, met heerlijk krokant biologisch vol granen brood.

Daarna prima huisgemaakte paté voor de een en de ander geitenkaas van de mekkerkast met wederom een van de vele verse broodsoorten.

Leuke locatie met mooie kaart.

66. We hebben samen op donderdag hier gegeten.
    Het eten, de proeverij van voorgerechten, de hoofdgerechten en het kaasplankje toe waren heerlijk. Alles met zorg bereid en met zorg geserveerd. Het was een feestje voor twee personen. Als we weer in Groningen zijn zeker voor herhaling vatbaar.

67. Lekker eten, erg veel, de club sandwich en de zalm sandwich zijn echte maaltijden. Enige minpuntje was de lange wachttijd. Vriendelijke dames in de bediening..

68. Gewoon goed, kwaliteit prijs verhouding, kan wel wat rumoerig zijn.