Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Groningen verdeeld zijn.

1. Nederlands Groningen

Onlangs voor mijn bruiloft via UitjeThuis een viergangendiner aan huis geboekt voor ons en onze directe familie. Hierover ook meerdere keren telefonisch en mailcontact gehad met de organisatie en de betreffende kok. Ook hadden we al een aanbetaling gedaan. De geboekte kok Harm Slump zou een uur voor aanvang van het diner bij ons aanwezig zijn. Toen na een half uur de kok er nog steeds niet was heb ik hem gebeld, waarbij hij zegt van geen diner te weten en dat hij de gegevens even op gaat zoeken. Een paar minuten later belt hij terug dat het hem spijt, maar dat hij vergeten is om het geboekte diner in zijn kalender te noteren. Je kunt je gewoon niet voorstellen hoe het is om op de belangrijkste dag van je leven zo in de steek te worden gelaten door een bedrijf!

Wat ons daarnaast heel verdrietig en boos heeft gemaakt is de afhandeling achteraf. UitjeThuis hebben op geen enkele manier verantwoordelijkheid genomen. Een halfslachtig excuus per mail waarbij de schuld vooral bij de kok gelegd wordt ipv zelf iets aan verantwoordelijkheid te nemen of iets van service aan te bieden. De kok zelf heeft niks meer van zichzelf laten horen, zelfs niet eens geïnformeerd hoe wij de situatie uiteindelijk hebben opgelost. Laat staan enig initiatief tonen om een gebaar te maken om het gedane leed goed te maken. Sterker nog, toen mijn schoonvader op mijn verzoek contact op nam met de betreffende kok werd hij heel bot te woord gestaan en gezegd dat hij geen tijd had om hier over te praten en dat hij contact met mij zou opnemen (nooit meer gebeurd natuurlijk).

Kortom ga niet in zee met deze partijen! UitjeThuis hebben zich een laffe organisatie getoond, die op geen enkele manier verantwoordelijkheid nemen of bemiddelen als er iets mis gaat. Harm Slump is een onbetrouwbare, ronduit botte ondernemer die op geen enkele manier blijk heeft gegeven van het juiste te willen doen na het verpesten van onze bruiloft.

2. Italiaans Groningen

Everlien

Heerlijk eten. Boven verwachting goed. Goede service en een sfeervol restaurant. Een absolute aanrader. Goede prijs kwaliteit verhouding.

Erg lekker gegeten! Erg vriendelijke en attente bediening!
    Ik ben zwanger, dus bij aankomst kreeg mijn man een ouzo en ik een glas verse sinaasappelsap. Ook vroeg ik om het vlees goed doorbakken en dit was ook prima voor elkaar en werd zelfs nog even aangegeven bij het uitserveren. Dus heel netjes! Toen de rekening kwam waren we blij verrast! Voor, hoofd en nagerecht voor 2 personen inclusief drinken voor 55 euro!

Prima gegeten, zoals alle keren tot nu toe. Mijn vegetarisch schoteltje was lekker. Ook is het fijn dat er op vegetarisch gebied iets te kiezen valt.
    Volgende keer weer bij de Smederij.

Marijke

Keer op keer lekker eten, goede bediening en een topavond gehad! Zeker een aanrader. Veel eten, goede kwaliteit en betaalbaar!

6. Italiaans Groningen

Bounissimo!
    Van het voor-tot nagerecht heerlijk gegeten. De eigenenaar Mino was super vriendelijk. Heerlijke wijnen gedronken. Het was een top avond! We komen zeker terug voor de Pasta en voor de Lemo Mino (lemonchello).

Hennie v.d Werf

We hebben heerlijk gegeten.
    En bediend door vriendelijk personeel.

Heerlijk gegeten. Echt een aanrader.

De vries

Was weer veel te lekker. Altijd goede service.

Zoals altijd is Mijn Smederij een genoegen om te ondergaan. Het ergste is het weggaan, hoewel dan komt het verlangen om weer es terug te komen ook omhoog. Dus, kortom, zeg maar, mijn persoonlijke mening hoor die algemeen geldend is: top!

Fijne avond met op dinsdag live jazz muziek, deze keer van de Smederij Jazz band met Will, Diderik, Han en Jelle Douma. Lekker stukje vlees (lam) met verse groente en salade. Dat doen ze dus echt goed in de Smederij. Buiten gezeten op deze klassieke Groningen locatie. Aanrader.

12. Internationaal Groningen

Met 27 graden laten ze je uitdrogen…
    Bediening was verder netjes, maar als je in een uur tijd maar 1 keer langskomt en er nooit wordt gevraagd of alles naar wens is, of dat iemand nog behoefte heeft aan een drankje… terwijl het 27 graden buiten is… dat noem ik toch van ronduit slechte service. Je voelt je niet welkom, alsof ze je daar niet willen. Meerdere keren is er personeel langs ons gelopen die vast wel gezien hebben dat onze kopjes leeg waren, maar er werd ons niks gevraagd… Erg jammer voor zo'n decadent ogende tent… ze mogen van mij hun ogen uit hun kop schamen… Zelfs bij het afrekenen wordt niet gevraagd of alles naar wens is geweest, voor wat ik gewend ben toch een doodnormale vraag bij een horeca-gelegenheid. Zeker bij zo'n tent als deze… maar nee. Erg jammer allemaal, voor mij was dit 1× en nooit weer.

Café de sleutel

Janny Posthumus

Zondag 6 mei gegeten met 7 personen. Gezellig eetcafé. Verrassende kaart met heerlijke gerechten.
    Voor ieder wat wils. Helaas was het hoofdgerecht niet warm, wat jammer was. Maar kom toch een keer terug! Misschien had ik pech.

Wat hebben we heerlijk gegeten en wat was het personeel vriendelijk. Wij komen zeker nog een keer terug!

Heerlijke avond gehad. Aten een chateaubriand, was prima bereid. Om 8 uur verzocht de eigenaar tot 2 minuten stilte ivm 4 mei en het was sereen stil in de zaak. Bediening is vriendelijk. Kom er al jaren en het blijft lekker eten, gezellige omgeving en leuke bediening.

Natalie

Heerlijk gegeten en zeer leuke sfeer, bediening. Zeker voor een grote groep!

Op 4 mei at ik in La Cubanita met mijn zus en moeder. Het was druk maar het eten kwam steeds heel snel en de bediening was uitstekend. Eten ook super, boven verwachting. We waardeerden het ook dat de bediening alle tafels afging rond 19:45 om iedereen te vragen om acht uur twee minuten stil te zijn. Ze zetten zelf de muziek uit en het was muisstil. Goede ervaring hier.

19. Midden-Oosters Groningen

Heerlijk Iraans eten voor een nette prijs in informeel familierestaurant, meestal gezellig gevuld maar blijft toch een rustige setting om goed met elkaar bij te praten.

20. Italiaans Groningen

Je kiest voor vlees of vis en een aantal gangen. Dan krijg je uitstekend bereide gerechten die een goede indruk geven van de Sardijnse keuken. De voorgerechten zijn een heerlijke proeverij. Goede begeleidende wijnen. De gastheer is attent en laat je welkom voelen (eerder persoonlijk dan formeel). Prijs in verhouding. Erg geschikt voor een speciale avond die een mooi diner verdient.

De Shufu State is heropend! We zijn gisteren met ons gezin naar de Shufu State geweest. Maar wat een originele mix tussen een wereld- en een tapasrestaurant zeg! We waren blij verrast. Je wordt heerlijk aan tafel bedient met een ruime keuze aan proeverijen uit alle werelddelen. Wanneer je het belangrijk vind om in alle rust (zonder aan tijd gebonden te zijn) te kunnen genieten van elkaar tijdens een gezellige avond dan moet je zeker een keer naar de Shufu State gaan!

Toen we aan kwamen rijden viel het ons op dat het pand in oude staat hersteld was. We parkeerden de auto en liepen naar de ingang toe, eenmaal binnen was het duidelijk dat we in een nieuw restaurant binnen kwamen. We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht waar we kort uitleg kregen over het concept. Gewoon lekker bij elkaar aan tafel blijven en via een tablet aangeven wat je zou willen proeven of drinken.

De bediening was lekker vlot en konden we alles aan vragen, natuurlijk loopt het allemaal nog niet zo gesmeerd, maar de eerste persoon bij wie alles perfect gaat moet ik nog ontmoeten haha. Ik vernam wel dat het soms wat gedoe was met de bonnetjes. Ik ben concept-ontwikkelaar dus bij mij gingen de radartjes meteen draaien in m'n hoofd, want waarom zou je alles in een mooi digitaal systeem stoppen, om uiteindelijk met kleine bonnetjes te moeten rondlopen. In mijn hoofd begon ik meteen na te denken hoe je zo'n proces ook digitaal zou kunnen optimaliseren maar werd al snel door mijn vrouw gecorrigeerd. Zij weet hoe het er soms aan toe kan gaan in mijn hoofd haha.

Goed… dus ik weer terug naar het hier en nu. We hebben overal wat van geproefd en het smaakte gewoon top. Nadeel vond ik wel dat op de tablet nog niet heel duidelijk was wat sommige dingen waren. Maar dat moet denk ik nog verder ingevuld worden. Aan tafel werd vertelt dat ze regelmatig een andere kaart zullen hebben, om op die manier met variatie te komen. Zo kan het maar zo zijn dat als we volgende maand gaan we kunnen kiezen uit hele andere proeverijtjes! Fantastisch natuurlijk, want dan is het elke keer weer nieuw! 👊
    Aan het einde van de avond werd natuurlijk gevraagd of het ons beviel, en of de keuze ruim genoeg was. En natuurlijk zijn er altijd wel dingen die je op de kaart had willen hebben, we zijn immers Nederlanders en iets te zeiken vinden zit in ons bloed. Maar ik vind het voornamelijk knap hoe je na zo'n brand uit de as weet te herrijzen en niet blijft hangen in het oude maar met een prachtig nieuw concept komt.

Als ik een hoed had had ik hem uit respect afgenomen. Aan alle mensen van Shufu State, mijn complimenten. Ik wens jullie alle succes, plezier, groei, creativiteit, liefde en positiviteit toe met jullie nieuwe avontuur.

Gerbrich

Top gegeten in een hele leuke setting. Personeel erg leuk in de omgang met de kinderen. Lekkerste pizza van Groningen!

Wij zijn hier al een tijd vaste klant, maar zijn de laatste tijd minder tevreden.
    Nu was er vandaag weer iets vergeten (is vaker gebeurd), dit werd wel snel opgelost door het alsnog te laten bezorgen. Daarnaast bleek een opmerking bij de bestelling niet te zijn gezien, waardoor dat ingredient er alsnog op zat.
    De laatste tijd is de receptuur veranderd, waardoor je minder eten en minder waar voor je geld krijgt. En we vinden het ook echt minder lekker. En tegelijkertijd zijn de prijzen ook nog verhoogd. Jammer, dit lijkt me geen goede ontwikkeling... Ik denk dat we op zoek moeten naar een andere Mexicaan die bezorgt.

Enorm geweldige ervaring en enorm lekker eten.

25. Chinees-Indisch Groningen

F. Wiersma

Heerlijke sushi en nette bezorging.

Tot twee keer toe online pizza's besteld. Een mooie actie bij online bestellen, gratis stokbrood met kruidenboter. Helaas een nep actie want tot twee keer toe geen stokbrood met kruidenboter.

Heerlijk gegeten, goede bediening (scherp: zagen alles, van een nat servet tot aan een leeg glas).
    Al met al een prima avond, veel en lekker eten voor relatief weinig geld.

We hebben heerlijk gegeten in een gezellige ontspannen sfeer.
    Vriendelijk personeel.

Jo Klamer

Slechtse "pizza" ooit!

Via Groupon shared dining gekocht. Wij eten regelmatig pizza in verschillende restaurants.Dit is de slechtse "pizza" die we ooit hebben gegeten. Het staat tussen haakjes omdat je het eigenlijk geen pizza mag noemen. Jammer dat ik er geen foto van hebt gemaakt. Als ik dat gedaan zou hebben was het waarschijnlijk niet als pizza herkend. De "pizza" maakte deel uit van shared dining. Het was echter niet meer dan een zeer dun en droog crackertje waarbij je heel veel moeite moest doen om ook maar enig beleg waar te nemen; een vaag heel dun rood laagje deed vermoeden dat er een heel klein beetje tomatensap over was gesprenkeld. Één roosje broccoli toegevoegd een een paar blaadjes sla; voila pizza vegetariana. Het zelfde kan ik vertellen over de pasta die we vooraf aten. Net zo'n schertsvertoning dus dat zal ik u besparen. Echt zeer beschamend! Ik kan iedereen alleen maar ten zeerste aanraden hier geen stap binnen te zetten. Gelukkig zijn er genoeg goede pizzeria's in Groningen. Dit "restaurant" verdient het niet om pizzeria te heten. Wat een schijnvertoning!
    Toen mij werd gevraagd of het heeft gesmaakt en ik eerlijk vertelde van niet kreeg ik de uiterst onprofessionele reactie: "Maar u heeft toch alles opgegeten?". Wat een verstand .... Kortom wanneer u geen teleurstelling wilt, zoek een andere pizzeria in Groningen. Dit was echt bagger..

Beste patatzaak van Groningen! Vriendelijke service. Altijd een glimlach. Een absolute aanrader!