34 positieve stemmen1 negatieve stem

1512059873 92
1515220933 92
1518381992 92
1572120000 91

1. ‘'Wat ziet het er gezellig uit!’'. Dit was het eerste wat ik tegen mijn vriendin zei toen we het restaurant Pernikkel van buiten zagen. Ik had dus al hoge verwachtingen van het restaurant en die zijn zeker waargemaakt!
    De pancakes die ik besteld had waren lekkerder dan verwacht. Zelf heb ik ook een aantal keer pancakes gemaakt, maar ze waren zeker niet zo lekker als de pancakes die ik bij Pernikkel gegeten heb. Ten eerste zag het gerecht er erg lekker en verzorgd uit bij het opdienen. Ik kreeg 3 pancakes opgediend met poedersuiker als topping en een bakje met stroop ernaast. Ik vond et direct al erg fijn dat de stroop apart van het gerecht was, omdat ik dit er zelf liever niet op had. Dit was dus erg positief! Ook zat er voldoende poedersuiker bij voor alle 3 de pancakes. Ik kreeg er direct trek van toen de pancakes werden opgediend.
    Ik heb gegeten als een wolf bij het eten van de pancakes. Voor ik het wist waren ze op, zo goed vielen ze in de smaak! De pancakes waren van zichzelf niet erg zoet, maar dit werd goed gecompenseerd met de hoeveelheid poedersuiker op de pancakes. Ze waren precies goed genoeg gebakken, waardoor ze vrij knapperig waren, maar niet te knapperig. Dit zorgde ervoor dat de smaak nog steeds wel goed naar voren kwam. Wat betreft de textuur van het gerecht, was een positief punt dat de pancakes nog warm waren toen het werd opgediend. Dit zorgde ervoor dat ze nog een beetje zacht waren, wat ik persoonlijk erg lekker vond. De combinatie van de zachte pancake en de knapperige bovenkant was ook een genot.

De sfeer in het restaurant was erg goed. Mijn eerste indruk van het restaurant was dat het er eg sfeervol en gezellig uitzag. Direct bij binnenkomst waren er veel planten te zien, wat voor een gezellige sfeer zorgde. Ik vond de inrichting van het restaurant ook erg leuk, het leek een beetje alsof je in een tuintje zat te eten door alle planten. Echter oogde het wel een beetje druk in de winkel. Bij aankomst leek het personeel wel een klein beetje gestrest vanwege de drukte, maar dat was zeker te begrijpen, omdat er erg veel klanten in de winkel waren. Bovendien laat dit zien hoe goed het draait in het restaurant.

Naast de gerechten en de sfeer hebben ik ook gelet op de service in het restaurant. Want wat is een restaurant zonder goede service?
    Het is logisch dat je in een restaurant moet wachten op je eten en soms groeit het gras niet sneller door aan de sprietjes te trekken. Bij Pernikkel was er echter geen sprake van geduld hebben, want het eten werd erg snel geserveerd. Ook kwam het erg vriendelijk over dat het personeel meeliep naar de tafel en direct vroeg wat ik wilde drinken, zodat ik hier niet lang op hoefde te wachten. Het personeel was erg klantvriendelijk en vroeg meerdere keren of het eten gesmaakt had. Bij binnenkomst zag het personeel er vrolijk uit. De sfeer die er hing was hierom heel goed.

Het personeel in Pernikkel was erg vriendelijk. Zoals hierboven is genoemd kwam het erg vriendelijk over dat het personeel meeliep naar de tafel. Ook werd er een aantal keer gevraagd of het eten gesmaakt had en of alles naar wens was. Vaak kan het irritant overkomen als personeel vaak vraagt of alles naar wens is en of het smaakt, maar dat was bij Pernikkel niet het geval.

Al met al zeker de moeite waard om een keer langs te gaan bij het Restaurant Pernikkel!

2. Gelijk toen ik binnenkwam voelde het al warm en gezellig aan. Het zag er leuk uit en het personeel was heel aardig. Dit restaurant in Groningen staat zeker op mijn lijstje van plekken waar ik nog wel eens heen wil!

We werden gelijk naar een tafel begeleid door een serveerster. Ze was erg klantvriendelijk en vroeg ons toen we zaten ook gelijk of we wat wilden drinken. Ook als wij een vraag hadden was het personeel erg behulpzaam. Het personeel droeg een zwarte schort over de kleding. Zo zag het er georganiseerd uit.

De wentelteefjes waren zeker om aan te raden. Er lagen een paar over elkaar heen met poedersuiker eroverheen gestrooid en daarnaast een klein bakje met kersensaus. Ik ging er gelijk van watertanden. De warme wentelteefjes gingen goed samen met de koude kersensaus, iets wat ik van tevoren niet had verwacht. Door de saus zat er gelijk wat meer smaak aan en het maakte het gerecht echt af. Ook vond ik het erg origineel om het te combineren. De wentelteefjes waren goed gebakken, niet te zacht maar ook weer niet te knapperig. Daardoor voelde het een beetje knapperig aan in de mond, maar ook weer niet te veel. Precies goed dus! De hoeveelheid was ook precies goed. Ik kon het op en had daarna geen trek meer, prima dus.

Maar het leven is meer dan alleen eten en drinken, want ook de sfeer is een belangrijk aandachtspunt. Toen we binnenkwamen vonden we het gelijk al een gezellig en knus restaurant. De stijl van het restaurant is bohémien en een beetje industrieel. Er stonden veel planten, waardoor het een rustig gevoel gaf. Ook was er veel hout te zien waardoor het heel natuurlijk leek. Zo voelde het net alsof je in de tuin een hapje aan het eten was. Het restaurant was groter dan we hadden verwacht. Er ging namelijk ook nog een trappetje omhoog. Hier stonden ook banken waardoor het er knus en relaxed uitzag. Er was genoeg plek om te zitten. Er waren veel tafels, dus zelfs in de drukte heb je nog een plekje.

De service was top! We hadden gelijk toen we binnenkwamen wat drinken besteld en kregen dat vrij snel. Daarna bestelden we eten dat binnen no time voor onze neus stond en iedereen kreeg het tegelijkertijd. Het zag er ook nog eens heerlijk uit. Daarom vond ik het maar knap dat dit zo snel geserveerd werd.

3. Ashish

4. Nieuwpoort

Heerlijk eten, vlotte bediening, relaxte sfeer. Mooie eerlijke creatieve producten. Topper in Groningen.

5. Jannie de Vries

Erg gezellig, erg lekker, erg vriendelijk personeel! Ik kom eeerg graag terug.

6. Wij hebben een jaar geleden pernikkel ontdekt. We wonen in Friesland maar als we richting Groningen moeten combineren we dit graag met dit leuke restaurant.

Pernikkel is erg sfeervol ingericht, vintage stijl met her en der wat planten.
    De bediening is erg vriendelijk en attent.

Je krijgt bij pernikkel altijd gratis een fles water en als je meer wilt is dat geen probleem. Wij nemen vooraf altijd een broodplank. Als er dan nog wat smeersels over zijn word er extra brood aangeboden. Bij je biologische biertje krijg je altijd wat lekkers.

De hoofdgerechten wisselen iedere week geloof ik waardoor het nooit verveelt. Ook zijn er vaste gerechten op de kaart zoals een zoete aardappel burger of een vegan curry. Voor mij als vegetariër veel lekkers om uit te kiezen maar er word ook aan de vis en vlees eters gedacht.

Het eten is super lekker en qua prijs is het een koopje. Je krijgt er meer dan alleen lekker eten, het is gewoon erg gezellig en een fijne avond uit als je bij pernikkel uit eten gaat.

Ik ben fan!

7. Friederike

Hele fijne plek, kwaliteit prijs is echt bovengemiddeld! Ik kom zéker binnenkort weer!

8. Een heerlijke avond met vriendinnen, waar het goede voedsel en lekkere drinken van Pernikkel zeker aan bijgedragen hebben. Een tafeltje op een prettige plek. Enthousiaste bediening. De altijd beschikbare fles water, die je zonder te vragen op tafel krijgt: heel prettig!

Kortom een aan te bevelen gelegenheid om lekker te eten in een prettige ambiance!

9. Lekker eten, gezellige sfeer, vriendelijke bediening, absoluut een aanrader!

10. Lucas Seuren

Hartstikke prettige bediening en voor de prijs kun je bijna nergens beter eten.

11. Erg leuk gegeten! Super vriendelijk personeel en lekker gegeten met verse ingrediënten, voor weinig geld. Pluspunt: voor mij als vegan wilden ze de niet-vegan gerechten zelfs speciaal aanpassen!

12. Karin Feicke

Gisteren met een vriendin heerlijk gegeten bij Pernikkel. De service is erg goed, het is er gewoon gezellig, relaxed en echt vriendelijk... je hebt alle tijd en wordt verwend. Heerlijk eten, goede wijnen, gezonde salades en de mushroomburger blijft lekker.

Uren gegeten, gepraat, genoten... En samen met z'n allen stilgestaan bij de dodenherdenking, erg indrukwekkend.

Bedankt, we komen weer bij jullie langs.

13. Frits Tabak

Een succesformule voor Groningen. We zijn al meerdere keren geweest en elke keer zeer tevreden! Zeer bijzonder dat men nog weet welke wijn we de vorige keer lekker vonden en dat ik geen komkommer verdraag... We blijven komen!

14. Mirjam Venekamp

Héérlijk gegeten, sympathieke bediening, goede sfeer in een origineel stoer ingericht restaurant. Out of the box, hier word ik erg blij van.

15. B.D.E. Elzinga

Gezellige ongedwongen sfeer, goed eten voor een goede prijs.

16. Goed eten voor relatief weinig geld; je krijgt hier veel waar voor je geld! Leuke sfeer, mooie inrichting en bediening zonder poespas. Veel beter dan een gewoon eetcafe! Aanrader!

17. Jacqueline von Reeken

Goede en vriendelijke bediening. Goede kwaliteit prijsverhoging. Wat eet je tegenwoordig nog zo lekker voor een betrekkelijk laag bedrag. De sticky-toffee taart is een aanrader enne... Complimenten aan de kok.

18. Pernikkel is echt een leuk restaurant en heel betaalbaar. De kaart verschilt elke week, dus het is altijd een verrassing wat je krijgt. Ik word heel blij van de vegetarische keuzes en deze zijn ook echt heel lekker!
    Wel is het soms vrij druk en kan het daarom even duren voordat je geholpen wordt. Dat is het enige minpuntje. Verder is de bediening wel heel leuk en aardig!

19. Leuke, ruime ruimte, aardige bediening, lekker eten voor een zeer goede prijs. Enige minpuntje: geen tapbier.

20. Veentjer

Leuk en sfeervol restaurant, kleine maar uitstekende kaart!

21. Ontzettend lekker gegeten voor een prima prijs. Veel vegetarische opties op de kaart en een goede service. Ik ga er absoluut nog eens heen!

22. Mooie huiselijke inrichting gecombineerd met leuke muziek. Voor de kinderen ook wat te lezen of te kleuren/spelen. Het eten wordt met zorg klaargemaakt en geserveerd, indien gewenst maatwerk mogelijk zonder meerprijs. Zeer vriendelijke personeel, leuke interactie ook met de kinderen. Hier gaan wij vaker eten!

23. Getty van der weij

Heerlijk gegeten in hip vintage interieur (als stylist vind ik dat heel belangrijk voor een restaurant )
    Goede akoustiek en hele vriendelijke en vrolijke bediening. Prima prijs prestatie verhouding
    Aboluur mijn favoriet in stad!

24. Afgelopen zondag bij Pernikkel gegeten. De inrichting is leuk en hip. De bediening is zeer vriendelijk, maar niet helemaal capabel. Het was lang wachten op de kaart. Uiteindelijk deze zelf maar gepakt en ook het opnemen van de bestelling en uitservering ging niet altijd even soepel. De ene keer kregen we bij de koffie wel een stukje taart, de andere keer niet. Of 2 personen wel en de 3e niet. We hebben geluncht en het eten was lekker maar niet heel bijzonder. Wel veel vegetarische en veganistische opties. Daarna nog een taartje besteld, maar ook hier zat niet veel smaak aan.

Voor de sfeer zou ik hier misschien nog een keer heen gaan, maar er zijn genoeg andere tentjes in Groningen waar je voor dezelfde prijs beter kunt eten.

25. Bed & Office 050

Het interieur oogt stijlvol en eigentijds. En ik heb bijna nog nooit zo lekker gegeten. Finesses in smaak en presentatie! Ik had liever iets gezelliger licht boven de tafel. En er mag wel een extra opscheplepel bij. Maar het is lekker ruim qua architectuur en rond de tafels. De combinatie van eenvoud én stijl vind ik klasse!

26. Weer lekker gegeten! Eenvoudig, voedzaam, prima! Pernikkeplank is aanrader.

27. Prettige informele sfeer. Prima concept met wisselend weekmenu. Verse producten. Klantvriendelijk. Ruimte voor specifieke eetwensen. Voorafgaand aan diner rustig kunnen loungen in de zithoek en genoten van een plankje gevuld met diverse lekkernijen. Aansluitend heerlijk mogen tafelen en smullen van de kookkunsten van de chef. Na een smakelijk dessert vervolgens onbezwaard kunnen uitbuiken onder het genot van verse muntthee. Prijs- kwaliteitverhouding is zeer goed te noemen. Aangename ambiance. Absoluut een aanrader. Wij komen zeker terug om ons te laten verassen met een gerecht uit een ander weekmenu.

28. Heerlijk gegeten, goede producten. Vriendelijk personeel. Vrij grote porties en voldoende keuze ook in (speciaal)bier en wijn.

29. Ontspannen en vriendelijke sfeer en bediening. Wat fijn als mensen zo gewoon nuchter, en ook aardig zijn. Hart voor de zaak. Lekker eten. 'Jodenhaas' (dank voor de uitleg) lekker mals en puur. Fijne portie salade. Watertje staat al klaar. En ook zeer mooi en eigen ingericht.

30. Heerlijk eten, goeie service. Super sfeer!

31. Gister heerlijk gegeten in een ongedwongen sfeer. Als voorgerecht de befaamde Pernikkelplank gedeeld. Daarna beide een Soulburger. Super lekker en goed verzorgd. Service was top. Afgesloten met heerlijke verse koffie. Enige minpunt is de deur die steeds open en dicht gaat waardoor je met regelmaat in januari in de tocht zit. Misschien kan hier nog iets op bedacht worden? Verder top. Binnenkort weer!

32. Marieke van Vugt

Pernikkel is een hele fijne plek met allemaal gezellige hoekjes om te zitten. Ik heb tot nu toe de wekelijks veranderende kaart geprobeerd (de groente lasagna was boterzacht en een groot succes), en de "shroom burger". Deze burger wordt geserveerd op een heerlijk stevig bolletje met wat salade. Al het eten is heerlijk en goede kwaliteit. Ik ben ook grote fan van de "lemon ginger" thee (met een pot honing erbij).

33. Imca en Martin

Lekker gegeten, porties groot genoeg, vriendelijke bediening, normaal geprijsd, voor herhaling vatbaar.

34. Christina

Wij hebben héél lekker gegeten en het was gezellig. De service was vriendelijk en prima. Wij komen zeker nog eens langs.

35. Ik had een tafel gereserveerd, deze bleek bij aankomst vergeven en wachten op een nieuwe tafel zou lang gaan duren. Jammer. We zijn ergens anders gaan eten..

36. We hebben lekker gegeten bij Pernikkel. Erg leuk vonden we de inrichting. Deze is sfeervol en goed bij elkaar uitgezocht. Leuk dat je zit te eten op een oud school stoeltje. De bediening is erg aardig en erg behulpzaam.

Kortom we hebben een leuk avondje gehad en zullen zeker een keertje terug komen.

37. andrea broos

Het was geweldig. Prachtige wijnen en het eten was heerlijk. Min-puntje: de lunchgerechten kun je ook ´s avonds bestellen. Dit gaf bij ons wat verwarring. Misschien een tip, bij bestellen melden dat dit een lunchgerecht is (in de avonduren)

38. Heerlijke gerechten en super service. Veel aandacht besteed aan detail, standaard water op tafel, er werden nootjes gereserveerd bij het eerste drankje en de wijze waarop de borden worden gereserveerd is heel stijlvol. De service was goed en de gerechten smaakten heerlijk. De porties waren goed, eerder te veel dan te weinig. De sfeer is intiem en helemaal van deze tijd. En de prijs kwaliteit is echt heel goed.

39. MCD team Hanzehogeschool

We hebben met 12 mensen heerlijk gegeten en de sfeer was top!

40. Henriette Vegter

We hebben een gezellige avond gehad, heerlijk gegeten in een leuk ingericht restaurant.