Olympia in Groningen

Welkom bij Grieks Specialiteiten Restaurant Olympia!

Ons restaurant is sinds 1986 gevestigd aan de Zwanestraat 12, in het hartje van de stad Groningen. Het restaurant biedt plaats aan ruim tachtig gasten, het heeft een gezellige sfeer om lekker te kunnen eten. Wij zorgen met onze Griekse gastvrijheid voor een leuke avond. Tevens kunnen wij in overleg bruiloften en partijen verzorgen.

3. Betalen Visa Master Card pin

1366020233 86
1373042015 86
1422194491 81

1. A.E.Hoiting

Uitstekende bediening, eten was zeer goed, verrassend goede combinaties, gezellige knusse sfeer, prima verlichting. We komen hier zeker terug.
    Een echte aanrader!

2. Weer heerlijk gegeten: beiden een lamsvleesschotel, die uitstekend smaakte. Gezellig drukke avond en toch altijd aandacht van de eigenaar en het personeel!

3. Heerlijk gegeten in leuke niet te massaale omgeving.

4. Dina te Selle-Boes

Prima, gezellig sfeer.

5. Gisteravond hier gegeten met mijn zoon en we waren blij verrast! Als je binnen komt voel je gelijk een bijna huiselijke sfeer erg aangenaam! We werden welkom geheten door een erg vriendelijke serveerster die haar vak zeker verstaat (heb zelf 7 jaar in een restaurant gewerkt)! De souvlaki was erg lekker goed gekruid en erg mals! Ik zelf had de trio, mijn zoon de combinatie met de lamskoteletten, hij zat te smullen, daar wordt je als moeder zijnde dubbel blij van toch? De rijst erg lekker gekruid en een mooie droge korrel was jammie! "We" hadden als side dish tzatziki (ik dus) was echt erg lekker 😊iig 1 van de beste die ik heb gegeten! Nog even over de serveerster weet helaas haar naam niet maar ondanks dat ze alleen stond had ze het totale overzicht! We waren wat foto's aan het maken en ze kwam gelijk naar ons toe om aan te bieden om een foto van ons samen te maken echt top!

6. Elky Rosema

Was er een aantal jaren niet geweest maar het is weer erg goed als vanouds. We hebben heerlijk gegeten en genoten van de griekse sfeer. Kom snel weer😊

7. Goede bediening en genoeg eten.
    Het was vlees had warmer gekund.
    Verder lekker gegeten. 👌

8. Linze en Anny.

Deze zaterdagavond buiten miezerig, maar binnen vrijwel steeds vol en sfeervol. Het personeel was erg vriendelijk (wat m.i. ook zo hoort). De mixed-grill was heerlijk en we komen zeker terug.

9. Ja, wij vinden gisteravond wel lekker, Grieks restaurant heel perfect. 👍👌
    Jullie zijn wel trotse restaurant. 👍

10. Heerlijk gegeten had de Olympia mixed grill.

11. Uitstekend gegeten en prima service vanwege het perfect inspelen op de situatie. Extra aandacht op de juiste momenten. kaarsje erbij enzovoorts. En aan het eind een flesje wijn met complimenten van het huis. Dan doe je het gewoon echt goed.

12. Heerlijk gegeten. Prima service. Vriendelijk personeel. Prijs kwaliteit in evenwicht.

13. Johan Mulder

Het was niet de eerste keer.
    Vriendelijke bediening en veel aandacht voor de gasten. Heerlijk eten.
    We komen zeker terug.

14. Heerlijk gegeten. Fijne bediening. Gaan we gauw nog een keertje over doen.

15. Eten was heerlijk voor herhaling vatbaar, zijn al vaker geweest.

16. Anna Wieringa

Eten was prima… bediening ook.
    De sfeer wat minder… geen leuk achtergrond muziekje bijvoorbeeld.

17. Het was weer gewoon heerlijk. Lekkere frisse tzatziki, lekker sappige stukjes vlees. Lekkere Mythos-biertjes. Niks mis mee.

18. Goed eten en vriendelijk personeel. Gastvrij en voor herhaling vatbaar

19. Een van de meest gezellige restaurants om te zitten. Eten is heerlijk, de kalamaria is erg aan te raden.

20. Prima eten, goede service en net personeel. Interieur kan wel een opknapbeurt gebruiken, maar verder prima.
    Advies om wel van te voren reserveren.

21. Kees Bouwman

Ik raad dit Grieks Restaurant bij iedereen aan een fantastisch Grieks Restaurant. Het eten was niet te zout en goed van smaak. De wijn die erbij geserveerd was heerlijk. De bediening was ook goed van iedereen.

22. S.Weersing

Weer super heerlijk gegeten bij Olympia

zoals altijd gastvrij ontvangen.

,de bediening erg vriendelijk en gezellig ,

op naar de volgende keer !!

23. Het was heerlijk. Goede kwaliteit en geen langd wachttijden.

24. Caro 7 punten

Wij hebben weer een gezellige avond beleefd bij Olympia. Het eten was heerlijk en de bediening was super vriendelijk. Mijn ouders kregen nog een fles wijn mee naar huis, omdat het etentje ter ere van hun huwelijksdag was.
    Zeker een aanrader om weer heen te gaan.

25. Was zeer gezellige avond, bediening was goed en het eten super lekker!! Kortom echt een aanrader voor iedereen!!

26. J. Moolenssr

Vooraf gereserveerd, leuke en rustige ambiance. Goede bediening. Lekker gegeten.

27. Vriendelijke ontvangst. Goed en lekker eten. Goed betaalbaar.

28. Ko en Greetje Karssies

Vleesgerecht naar verhouding met de rest van de kaart te duur. (Olympia schotel, 2 personen, €51,00.)

29. cor zwaans

We hadden een heerlijke maaltijd, goede service en de ambiance is voortreffelijk. Een aanrader.

30. Marjolein

Eten was heerlijk en overal genoeg van. Bediening super vriendelijk.
    Interieur kan wel een opknapbeurtje gebruiken. Maar overal top en lekker gegeten.

31. Prima! Prettig dat je zelfs kunt kiezen voor een senioren-menu.

32. Heerlijk drie gangenmenu gegeten. Vlot en vriendelijk geserveerd ondanks dat de zaak volzat.

33. Dick Jager

Tja, wij komen er al vanaf het begin. Dat zegt genoeg.

34. Uitstekende bediening, fijne sfeer en goed eten. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik miste alleen erg de "standaard" welkomst ouzo die eigenlijk naar mijn mening hoort bij een Grieks etentje.

35. Eten was heerlijk alleen ik vond het eten zeer prijzig.

36. eddy bakker

Goed en lekker gegeten. Goede en vriendelijke service.

37. Melanie strating

Lekker gegeten, vriendelijke bediening!

38. Als we een keer uit eten gaan kiezen we toch veelal dit restaurant. Leuke sfeer en lekker eten.

39. Margaretha havinga

We waren er afgelopen vrijdagavond en we werden gelijk op ons gemak gesteld en we vertelden dat we wat te vieren hadden ons 25 jarig huwelijk.

Tot onze verbazing werden we heel lief in de watten gelegd met een toetje met vuurfontein en een flesje wijn mee naar huis. Heel erg lief, we voelden ons heel vereerd. De bediening was heel erg vriendelijk en spontaan en dat vind ik knap want ze werken keihard in de horeca en dan alles met zoveel passie is wel een groot compliment waard.

We bedanken jullie voor de fijne avond en komen graag weer terug👍

40. Ik heb laatst bij de Griek gegeten. Super leuke ontvangst. Kregen een ouzo. De bestelling vlot en netjes. Zalige Kos schotel. Je krijgt genoeg en super lekkere knoflooksaus. Ze hebben het hier goed voor mekaar. Sfeer en gastvrij.

41. Wij komen hier al jaren, de beste Griek in Groningen en omstreken. Ruime porties en zeer goede kwaliteit! Ook is de bediening zeer gastvrij.

42. de Jager

Heerlijk gegeten. Prima service en een vriendelijk gastheer!

44. Zag er leuk uit dus wilden een klein hapje komen eten. Wilden maar even snel wat eten maar na het zien van de gemiddelde prijzen wilden we toch liever gewoon even snel een goedkoop hapje bij bijvoorbeeld een v&d. De man in de bediening werd hier best geïrriteerd van en begreep het niet. Slechte manier van klanten proberen te krijgen. Waren zeker van plan om nog eens te komen eten maar na deze reactie gaan we er niet meer heen. Jammer.

45. Hier gegeten vanwege de goede recenties. Helaas waren wij minder tevreden. De gyros was redelijk klein gesneden waardoor het wat aan de taaie kant was. Geen glaasje ouzo of permuntje bij vertrek. Bezuinigingen wellicht? Wij vonden de prijs - kwaliteit verhouding onvoldoende.

46. Petra en han

Zeer smakelijk en gezellig gegeten dankzij een goede keuken en top Contact met de baas en personeel! Een echte aanrader!!

47. Al twintig jaar komen wij met onze vijf kinderen en vrienden in dit gezellige restaurant. Het eten is altijd heerlijk ruim voldoende en altijd vers. Ook voor vegetariers en liefhebbers voor griekse tappas is er ruim voldoende keuze. Voor mij verdient die restaurant een michelin ster. Na een rondleiding in de keuken concludeer ik dat het restaurant ook achter de schermen zeer hygienisch is en alles vers bereid wordt. De bediening en koks zijn zeer vriendelijk. Kortom echt een avondje uit.

48. Hadden gereserveerd, kwamen 3 kwartier te vroeg.Geen probleem, mochten zelf een tafel uitzoeken. Voorgerecht erg mooi opgediend, uitleg wat het was. Personeel erg vriendelijk. Het licht zou iets minder fel kunnen zijn.Voor herhaling vatbaar.

49. Afgelopen dinsdag ben ik samen met mijn vriend uiteten geweest bij het Griekse restaurant Olypmia in Groningen. We waren opzoek naar een lekkere Griek, en via het VVV kantoor kwamen wij bij Olypmia terecht. Wij vonden het restaurant een erg gezellige uitstraling hebben en de gastheer was super vriendelijk! We werden snel geholpen en vriendelijk bediend. Het eten was ook snel klaar, mijn vriend nam beef teki (schrijf ik het zo goed? ) en ik had de tilapiafilet op aanraden van de gastheer. Het eten smaakte voortreffelijk en wij raden iedereen aan om hier ook eens een hapje te eten!

50. Fam. Gielen

Heerlijk en erg gezellig gegeten samen met de kinderen. Het eten was lekker, de sfeer en de bediening deden het 'm helemaal: supervriendelijk en erg gezellig. Bij een volgend bezoek aan Groningen gaan we weer!

51. Heel lekker een dag menu gegeten, was niet te duur maar wel heel lekker en ook zeker niet weinig. Er hangt een leuke sfeer en aardig personeel.

52. leo 109 punten

Onlangs hier gegeten, voor iedereen een echte aanrader !!!
    Zowel de kwaliteit als de kwantiteit is ontzettend goed, er was genoeg te eten en het personeel is ontzettend goed en kundig. Wat mij betreft is dit de Griek van Groningen.

53. Voorgerecht: Keftadakia - Heerlijke gekruide gehaktballetjes van de gril met een lekkere smaakvolle warme tomatensaus apart geserveerd op een mooi opgemaakt bord met wat sla, tomaat, zoete ui...
    Hoofdgerecht: Fileto Olympia - Ossenhaas van de gril met een heerlijke champignon-roomsaus (veel champignons) geserveerd met een heerlijke frisse salade, sperzieboontjes, smaakvolle rijst en gefrituurde aardappelschijfjes.

Heerlijk gegeten!!!!

54. Lekker! De gyros is lekker knapperig, een teken van extra aandacht voor het eten.

55. Ik had niet zo'n hoge pet op vd Griekse keuken, maar hier boven verwachting goed gegeten. Je proeft echt de kwaliteit van ieder gerecht. Bediening is goed. Wel reserveren; wij hadden niet gereserveerd en men is dan terughoudend om een 4-persoons tafeltje door maar 2 personen te laten bezetten. Voor ons een aanrader.

56. Jur

57. Veruit mijn favoriete restaurant in de stad. Lekker eten, waar voor je geld en altijd aardige leuke mensen. Zeker als je van lamsvlees houdt een hele grote aanrader.

58. Echt lekker gegeten, waar voor je geld.

59. Gerechten zeer smaakvol opgediend. Vriendelijke bediening.

Uitgebreide kaart.

60. Heerlijk gegeten en aardige bediening.

Jammer dat we in Middelburg wonen, maar als wij weer naar Groningen komen gaan we er zeer zeker naar terug.

61. GD

62. In één woord heerlijk!

Goede en aardige bediening..

Veel keuze! Heerlijke schotels.

Ik ben hier al een paar keer geweest maar kom hier zeker nog vaker!

63. Zijn op 20 augustus hier wezen eten.

Goede en gezellige bediening, leuk restaurant en lekker eten voor een leuk prijsje.

Kon zonder reservering toch eten.

Een aanbeveling als je in Groningen bent.

64. Wij hadden helaas een slechte ervaring met dit restaurant. Het begon al met mijn wijntje, een Mavrodaphne. Na een slokje zat er wat in mijn mond, bleek een vlieg te zijn. Kijk ik beter, zitten er 5 vliegjes in mijn wijn! Fles open laten staan misschien? Kan gebeuren met dit warme weer en gelukkig kreeg ik direct nieuwe wijn. Misschien kwam dit omdat de buitendeur van de keuken gewoon open stond, we konden zelfs zien dat de kok gewoon stond te roken in de keuken. Toch maar blijven zitten....

Het gerecht van mijn tafelgenoot, een stoof van varkensvlees in champignon roomsaus, zou volgens de kaart, net als mijn ossehaas in champignon roomsaus, geserveerd worden met gebakken aardappelen, groenten met rijst en een salade. We kregen patat, de salade is nooit gearriveerd, en de boontjes bij de rijst waren kapotgekookt. Bovendien prijkte er een verdwaald stuk wortel in.

Het ergste van alles vond ik echter dat ik uit de champignon roomsaus die bij mijn ossehaas geserveerd werd, een brok varkensvlees opviste. Mijn saus was dus gewoon uit het gerecht van mijn tafelgenoot geschept. Je zult maar moslim zijn, of allergisch voor varkensvlees... ik vind dit echt niet kunnen.

Al met al hadden we toch een flink aantal minpunten, en dat voor een toch zeer prijzige kaart. In totaal waren we met 2 personen ruim 20 euro meer kwijt dan bij andere Griekse restaurants in Groningen. Jammer!

65. M.M. Stam

66. leftherie

1 punt
  67. Echt fantastisch goed eten, altijd goede bediening. Zeker de beste van Groningen!

68. Als je net als ik van heerlijk eten houd, dan kun je in restaurant Olympia genieten van het vele lekkers dat het te bieden heeft.

Uit eten is geslaagd als; het eten goed van smaak en vers is, de bediening vriendelijk en vrolijk is en je weg gaat met een voldaan en gezellig gevoel.
    Dit is bij mij en mijn gezin altijd het geval. De eigenaar is een gezellige, vrolijke man die het iedereen naar de zin maakt en zelfs het personeel in de keuken is altijd vriendelijk en gastvrij. Kortom een zeer goed restaurant!

Ik zeg reserveren!

69. Ik kom nu ongeveer zo'n 20 jaar bij Olympia. Jammer dat we niet in de buurt wonen, maar als we in Groningen zijn gaan we altijd bij de fam. Kounatidis eten.

Heerlijk!

Hadden we maar zo'n goed en vriendelijk Grieks restaurant bij ons in de buurt.

Heerlijk, het ouzootje vooraf en de keus die je dan moet maken? Werkelijk alles is lekker. Meestal wordt het dan een schotel, dan heb je van alles wat.

Op naar de volgende 20 jaar.

70. Fam. Warners

Bij binnenkomst werden we direct met een lach ontvangen en werd ons gevraagd of de voorgestelde tafel goed was of dat we graag ergens anders wilden zitten. De gastvrijheid was vanaf het begin af aan dus goed. De eigenaar kwam na verloop van tijd en begon een leuk praatje, was niet opdringerig! Maar waar het uiteindelijk om gaat is toch het eten, dit was van bijzonder goed niveau, een hele royale hoeveelheid, alles goed warm/heet, was leuk opgediend en de prijs/kwaliteit verhouding was goed.

Dit was voor ons de eerste keer dat we hier hebben gegeten, maar zeker niet de laatste keer! In 1 woord: Super!

71. Goed en gezellig restaurant, ruime porties en kwaliteit. De eigenaar zorgt met zijn gastvrijheid voor een prima entourage!

72. Wij zijn hier al een tijdje geleden wezen eten, we zochten een lekker restaurantje om te vieren dat onze nieuwe keuken thuis geplaatst was. En omdat we allebei erg van Grieks houden kwamen we hier terecht.

We hadden van te voren gereserveerd en werden netjes ontvangen, we mochten uitkiezen waar we gingen zitten en werden vlot geholpen. Ik wou natuurlijk weer wat speciaals en vroeg of het mogelijk was dat er wat Bifteki aan een menu toegevoegd kon worden, dit was geen enkel probleem.

Nadat we ons voorgerechtje op hadden kwam al aardig vlug het hoofdgerecht. Het zag er allemaal goed verzorgd uit en de smaak was ook verrukkelijk, we hebben echt genoten. Het is altijd jammer als je bord weer leeg is.

Als nagerecht namen we, het wordt bijna traditie, een kop cappuccino waarna we voldaan huiswaarts keerden. Dit Griekse restaurant is zeker de moeite van herhalen waard, het was een zeer geslaagd etentje!

73. Voorgerechten waren super, en erg veel.

Als hoofdgerecht hadden we mixed grill, dit was ook super!

74. Lang gewacht op eten (1 uur), mensen die na ons kwamen werden eerder bediend.
    Er was nauwelijks aandacht voor onze tafel. Volgens de eigenaar lag dit aan keukenpersoneel en drukte (maar er waren misschien 7 van de +/-20 tafels bezet).

Na het arriveren van het gerecht bleek de ossehaas rauw te zijn. Na dit te melden aan de eigenaar schoffeerde hij ons door agressief met verhoogde stem te zeggen dat dit normaal is in Nederland! Alsof ik en mijn vrouw niet weten wat rauw vlees is! Hij behandelde ons als een stelletje onwetende mensen. Door te zeggen dat wij niet gediend waren van zijn gedrag mochten wij opdonderen zonder te betalen en nooit meer terugkomen.

Kortom deze man is zeer klantonvriendelijk.

Ga dan ook nooit naar deze tent! Bediening is slecht, eten is slecht, kortom je geld niet waard.
    Er zijn dan ook zeker veel betere Griekse restaurants in Groningen te vinden!

75. Ik hoef alleen maar te zeggen familie banaan en dan weten zij al genoeg. We komen alleen bij hun om eten af te halen.

76. Echt ontzettend lekker; zeer vriendelijke bediening. Eigenaar die even langskwam, praatje maakte. In 1 woord: super.

Een relaxte sfeer en goede prijs/kwaliteitverhouding.

Gaan we zeker weten vaker eten.

77. Egbert

78. In één woord: TOP.
    Eten geweldig lekker, bediening vriendelijk en goed, prijs/kwaliteitverhouding prima.
    Voor mij is er geen betere Griek.

79. gezellig en leuk restaurant met lekker en genoeg eten heerlijke tzatziki en gyros lekker mals vlees kortom de moeite waard voor een bezoek.

80. Hmmm...het is even afwachten maar ze vroegen of we rookvrij wilden zitten en dat lijkt me uitstekend!!

81. Onze eerste ervaring met dit restaurant was een goeie! Heerlijk eten, prettige bediening en fijne sfeer. Kortom, de moeite waard.

82. alexander stoter

Dit is verreweg de beste griek van nederland! Wat een heerlijk malse ossehaas en de saus! Garnalen zijn werkelijk om te smullen! en gastvrij echt grieks. Parrel van het noorden!

83. R.MARTIJN

Zeer goede vleesgerechten en gezellige griekse gastvrijheid de beste griek van groningen!!

84. Komen hier wel vaker en is telkens weer heerlijk en gezellig

85. Als je echt lekker Grieks wilt eten,moet je hier heen gaan. ZO LEKKER, echt super vers allemaal!!

86. fam uiterwijk

Echt goed Grieks eten en gezellig. Veel grill specialiteiten.