Corona informatie

Vanaf nu kunt u een selectie van onze gerechten afhalen bij ons restaurant. Bel vooraf naar 050 – 318 06 22 en plaats uw bestelling. Met de auto zijn we gemakkelijk bereikbaar via de achterzijde. Voor meer informatie kunt u ons bellen of mailen info@landvankokanje.nl.
Bellen kan van maandag t/m zaterdag tussen 12.00 en 19.00 uur.

Dichtstbijzijnde parkeergarage is de Q-park aan de Ossenmarkt

1341925665 65
1359291902 65
1420073733 78
1550320513 68

1. We hadden 3 dgn van te voren gereserveerd én dat we graag bij het raam wilden zitten…
    Maar nee hoor… er zaten andere mensen.
    De vraag waarom er geen bordje “gereserveerd “ was geplaatst, werd weggewimpeld 😒
    Heel jammer, heb me daar erg aan zitten ergeren.
    Niet klantvriendelijk dus.

0 positieve stemmen1 negatieve stem
  2. Tjongejonge wat een ervaring! Land van Kokanje, op aanraden van vrienden, gevonden op ons dagje uit in Groningen. Wat een prachtig pand. Benieuwd naar het interieur gingen we naar binnen en werden we meteen verwelkomd door attente bediening. Gezellig hier! En de pas vernieuwde kaart gaf ons een ruime keus uit aantrekkelijk klinkende gerechten. Nou, ze klónken niet alleen aantrekkelijk, zo zagen ze er ook uit: mooi opgemaakt dus en met zorg bereid want alles smaakte voortreffelijk. Jammer dat we niet in de buurt wonen, want dit smaakte echt naar meer en vaker. Echt een aanrader! Wij komen in ieder geval zeker terug in dit Luilekkerland!

3. r de cuijper

4. Afgelopen vrijdag geluncht bij Land van Kokanje. Wat zaten we na afloop vol zeg en wat hebben we lekker gegeten. Mijn zus had een Italian Burger en ik had tomatensoep met friet (let niet op de combinatie ;) ). De frieten waren mooi groot van formaat, lekker en werden leuk gepresenteerd (in een puntzak!). De soep was ook lekker en vulde goed. Mijn zus vond de burger goed gebakken en in combinatie met de olijven, gorgonzola kaas, zongedroogde tomaten e.d. dacht ze terug aan haar zomervakanties in warme landen. Het etentje was voor ons helemaal compleet toen de bediening ons vriendelijk gedag zegde bij het weggaan. Wij komen hier zeker nog een keer lunchen.

Tip: De menukaart vonden we best ingewikkeld ;). Misschien kan die wat overzichtelijker.

Succes en ga zo door team Land van Kokanje!

5. Marloes

Heerlijke burger gegeten van mals vlees, echt een aanrader. Ze hebben naast de normale burger ook apartere burgers die wil ik nu ook zeker een keer proberen. Hele vriendelijke bediening en mooie locatie. Ook krijg je meer dan genoeg, ik kreeg die friet erbij echt niet op.

6. Nadat een ander restaurant ons vergeten waren of naja de reservering op een andere dag hadden gezet, waren wij op zoek naar een restaurant en zodoende hebben wij vanavond met een groep collega's (14 personen) bij jullie gegeten.

Geweldig dat wij op het laatste moment welkom waren en zelfs van de kaart konden eten. Dit kan toch niet zomaar overal en zeker op maandag is het lastig omdat veel zaken gesloten zijn. Zeer gastvrij, top personeel en service. Het eten was ook zeer smakelijk!

Misschien wel iets aan het meubilair doen... Enkele stoelen zijn wel behoorlijk af. Ofwel versleten of wat doorgezakt.

Al met al echt een aanrader en deze recentie is meer als 'verdient'. Complimenten! Dank voor een gezellige avond.

7. Wij waren hier met een gift 4 you bon voor een deluxe brunch. Kregen keuze uit kippenbouillon of tomatensoep en een deelbord met een aantal minusandwiches. Was allemaal erg lekker maar wel een beetje karig. We zaten niet vol en er zat geen drankje bij. Was lekker maar hadden er meer van verwacht voor een 25 euro giftcard. Service en sfeer was verder goed

8. Op een koude dag hier naar binnen gegaan om even op te warmen. Uiteindelijk de warme chocomelk maar overgeslagen en gelijk aan een bockbier en een leuk gepresenteerde Affligem gegaan.

We hebben vooraf een prima soepje gehad. Lekker degelijk, niet echt bijzonder.

Als hoofdgerecht de huisgerookte zalm en entrecote gedeeld. Echt fantastisch mals met een lichte rooksmaak.

De creme caramel (met rijst) en de drie kleuren chocolade taart waren ook heerlijk, maar wel erg machtig.

We raden het iedereen aan.

9. Eerder naar tevredenheid gegeten hier. Nu, na veranderd concept, was de kaart onoverzichtelijk om te beginnen. Hoofdgerecht hetzelfde als lunchgerecht? Tongrolletjes met gamba besteld met als garnituur groente. De groente bestond uit een flintertje paprika, verschrompeld miniem worteltje en evenzo een aardpeertje. Hoeveel van de 250 gram aanbevolen groente per dag zou het geweest zijn? Frites moest bijbesteld worden. Leeg gevoel achteraf bij toch een prijzig menu. Bediening ook matig en afhandeling rekening problematisch.

Teleurstelling!!

10. Al eerder wel naar tevredenheid hier gegeten, nu een desillusie. Een nieuwe kaart met keuze, maar onoverzichtelijk en menu's zowel voor lunch als diner. We nemen beide een burger. Ik krijg een grote pistolet met zalm vd grill, een paar blaadjes waterige rucola en wat frites op mijn bord. Verbaasd, nee in shock. Dit is zeer onder de maat. Wat is er aan de hand, is dit in mijn herinnering prima restaurant?? Wij komen hier voorlopig niet weer!

11. Tot nu toe altijd heerlijk gegeten bij het Land van Kokanje in mooie ambiance, vriendelijke bediening. Verrassende kaart, waarbij vooral leuk dat je kunt kiezen w.b. grote van de porties, zo kwamen we nog eens aan het toetje toe. Las net toevallig dat ze normaliter om 20.00 sluiten op zondag, wij hebben er zeker tot 22.00 gezeten, hier is niets van gezegd, hebben ons in alle rust gelaten.. Super!

12. van Breda

Super goede ervaring. Heb nogal wat allergieën, maar totaal geen probleem. De kok kwam bij de tafel om te bespreken wat hij voor mij kon neer zetten. Heb nog nooit zo lekker gegeten en nergens last van gehad. Ook mijn man heeft zitten smullen van een herten biefstuk, zó mals. De bediening was voortreffelijk en de sfeer heel gezellig. De prijs valt ook erg mee.
    Kortom voor herhaling vatbaar en zeker een aanrader.

13. Nog nooit zo slecht gegeten als bij Kokanje. Zalm leek een lap leer en heeft denk wel een uur of 3 op een warme plaat of lauwe oven gelegen. Risotto dreef in de olie. In ieder gerecht van die kleine zoete tomaatjes. Mijn vriendin zag ik worstelen met een taaie droge brok 'hert'. Get, get, wat beroerd. Nog nooit heb ik een negatieve recentie geschreven, maar dit keer toch maar de moeite genomen. Dit moet een ieder bespaard blijven. Vind het vreselijk jammer dat ik mijn vriendin hiermee naartoe heb genomen. Echt spijt.

14. Wij hadden hier met een grote groep oa een cocktailworkshop gevolgd, er zou tijdens de workshop iets te eten zijn, brood met smeersel ed en daarna zou er nog iets substantieels op tafel komen om het af te sluiten, wij hebben hier ongeveer 700 euro achter gelaten en gingen met honger weg, het brood met smeersels kwam na de workshop op tafel en daar kwam alleen een soepje bij. Nadien werden we gevraagd een positieve beoordeling achter te laten, toen wij hier juist met bovenstaande klacht op reageerde, gaven ze niet thuis, er werd helemaal niet op gereageerd zelfs, ook niet toen we de klacht voor een tweede keer indienden. Ik ging hier voordien geregeld lunchen maar mijd het restaurant nu volledig en raad iedereen aan hetzelfde te doen.

15. Ans van der Veen

Een mooie sfeervolle ruimte. We waren met 4 personen. Na het voorgerecht hebben we ruim anderhalf uur op ons hoofdgerecht moeten wachten. Er kwam niemand vertellen waarom dat zo lang duurde. 2 van de hoofdgerechten waren lauw tot koud. Er kwam niemand vragen of alles naar wens was. Ook het nagerecht liet lang op zich wachten. De koffie en espresso werd vervolgens verkeerd geserveerd. Er kwamen veel en vaak mondelinge excuses, maar geen enkele genoegdoening zoals een gratis kopje koffie of zo. Dat had wel gescheeld, want we moesten wel veel betalen voor hetgeen we ontvingen. Geen restaurant om nog een keer te bezoeken.

16. De risotto was droog en overheersend kwa smaak. De rib eye was geen rib eye... De salade was typisch van goedkope restaurants... cheap en nasty. Het beste van het hele hoofdgerecht waren de frites...

Dit is een restaurant die in mijn opinie leeft van vergaanderde glorie.

18. Yorick Sam

Ik kom hier regelmatig een burger eten. Goede burgerkaart! Veel aanbod voor de vis- vlees- of vegaliefhebber. Er is voor iedereen wat te krijgen. Een goede kwaliteitsburger op een fatsoenlijk broodje. Ook een goede portie friet ernaast, zoals het hoort. Vriendelijke bediening en een zeer fijne sfeer. Een echte aanrader voor lunch én diner!

19. Laatst voor de lunch bij kokanje geweest met een collega. Ik had de lamsburger en hij de visburger. Mijn burger had heerlijk mals vlees, een goed broodje en behoorlijke lading friet erbij. Collega was ook erg te spreken over de visburger. Binnenkort weer!

20. Gister voor het eerst sinds een paar jaar eten gehaald. Toen ik nog in Groningen woonde kwamen wij vrij veel in Land van Kokanje/Bubblesbar. Ik heb twee burgermenu's gehaald en zag dat de kaart was aangepast, waarop mij werd verteld dat de zaak is over gegaan op een nieuwe eigenaar. Laat ik eerst zeggen dat de bediening wel heel goed en vriendelijk was. Maar het eten is niet meer te vergelijken met wat het ooit was. Gelukkig was er een dagaanbieding, maar de burgermenu's zijn ook nog eens met 2,50 verhoogd. Geen huisgemaakte dikke frites meer, geen huisgemaakte mayonaise, een droge smakeloze salade en de burger zelf is klein, de smaak minder, ook het broodje en de andere ingrediënten waren minder van smaak. De burgerkaart is ook ingeslonken qua keuze. En waar de vorige eigenaar aandacht besteede aan verantwoorde ingrediënten is dat ook niet meer het geval. Teleurstellend dus!

21. Sam 7 punten

Genoten van heerlijke mosselen bereid in witbier en een perfect gebakken tournedos. Ook de aanbevolen wijnen waren erg goed. Spontane bediening die verstand van zaken hebben. Dit alles in een geweldig mooi pand! Was hier nog nooit geweest maar komen zeker terug!

22. Thijs

23. Truus 23 punten

Onlangs op een luie zondagmiddag geborreld en een klein hapje gegeten bij restaurant Land van Kokanje in het centrum van Groningen. Een prima locatie (dicht bij het academiegebouw) en een prachtige ambiance. We begonnen met een heerlijk licht gekoelde, Oostenrijkse rode wijn, die ons werd aangeprezen door een vriendelijke jongeman die duidelijk verstand had van wijnen. De fles was veel te snel leeg.
    Op zondag is er een aangepast menu. We besloten verschillende voorgerechtjes (kaneelbrood met gorgonzola en een miniproeverij) en klein tussengerecht, met de komische naam 'vis moet zwemmen' te nemen. Allemaal kleine, overheerlijk hapjes met vis.
    Het was goed toeven daar...heerlijk geborreld en gegeten!

24. jan buringa

25. lovefood

26. r visser

Heb er meerdere keren gegeten. Het eten was goed. Maar de bediening vond ik iedere keer beneden de maat. Mis de alertheid van het bedienend personeel en niet klant (vriendelijk) gericht. Jammer, want het is een mooie lokatie.

27. Het was een spontane eetactie. 2x dagplate. Lasagne en steurgarnalen. Heerlijk, gezellig en voor herhaling vatbaar.

28. Spontaan een hapje gaan eten met 2 vrienden. Alledrie zijn we vegetarisch, en voor mensen die op deze wijze eten is er een bijzonder grote en niet standaard keus. Erg leuk.

Voor mij een crostini met pesto vooraf en als hoofdgerecht een koftaballetjesbordje. Na was het witte chocoladetaart. Geen grote porties, maar alles was wel mooi bereid en goed op smaak. Peper en zout zijn eigenlijk alleen nodig voor de wat te flauwe frietjes die bij het eten geserveerd worden.

Begeleidend wijntje was een prettige merlot die volgens de kaart iets vettig aandeed. Een kloppende en gevatte omschrijving voor een prima en eenvoudig wijntje.

Al met al goed gegeten, tikje aan de prijs is het wel voor wat je krijgt, maar dat mag de pret niet drukken.

Wat mij betreft een aanrader, met name voor vegetariërs.

29. C.A. Brugman

met 2 pers. gegeten.
    Nadat bestelling gedaan was, glas wijn + sherry genomen waar spontaan olijven bij werden gegeven, prima!
    Hoofdgerecht werd geserveerd. Het "kippetje"welke dreef in de jus en helaas het was inderdaad een ( veel) te klein kippetje.Op verzoek heb ik broccoli zonder kaas besteld ( alle gerechten waren voorzien van kaas!: gegratineerde aardappels, broccoli+ kaas. Na lang wachten werd uiteindelijk de gevraagde broccoli gebracht.. Nu wederom met kaas!!! Ik heb toen maar afgezien van nog een poging. De frites waren zonder kaas maar veel te licht gebakken en daarom niet smakelijk. Bij de afrekening was de extra brocoli, welke zonder kaas moest zijn aan de rekening toegevoegd. Dit is toen door een opmerking van mij van de rekening afgetrokken. Prijs/ kwaliteit VER te zoeken. Niet voor herhaling vatbaar en ook niet aan te bevelen!

30. Voorgerecht was heerlijk, maar de struisvogelbiefstuk was erg taai en ook de zeeduivel was niet je van het. Jammer!

31. wouter steenhuisen

Zeer goed restaurant. Lekker eten op verantwoorde manier en een zeer goede ambiance. Bediening is echt perfect, leuke jongens en meisjes lopen hier rond.
    Tevens zeer goede champagne,