Javaans Eetcafé in Groningen

Indonesisch rijsttafelen in Groningen, catering en festivals

Bezorgrestaurants in de buurt van Javaans Eetcafé

Uit eten in Groningen word een beleving wanneer u ons eetcafe binnenloopt. Er zullen u een aantal dingen opvallen: De ruim driehonderd houten tempelwachters die zorgen voor een evenwichtige sfeer. Tevens vind u bij ons een authentieke Indonesische houten prauw. Maar het belangrijkste is lekker traditioneel Indonesisch eten en geweldig verwend te worden door onze gastvrije en vriendelijke bediening.

In onze fijne keuken word eten op de traditionele indonesische wijze bereid, met grove kruiden, waarvan de geuren u tegemoet komen en u zelf kunt meekijken in onze open keuken. Onze koks laten graag zien wat ze kunnen met onze hoogwaardige ingrediënten. Kortom, er is teveel te beleven om op te noemen, wij nodigen u dan ook graag uit in ons eetcafe om kennis te komen maken met echte authentieke Indonesische gerechten.

Ons eetcafé is ook uitermate geschikt voor bruiloft, promotiefeest, personeelsfeest tot 175 personen. Wij kunnen uw feest of evenement verzorgen door middel van een traditionele indonesische catering op locatie.

Het Javaans eetcafé is tevens een official catering service point met andere woorden wij verzorgen cateringen vanaf 20 personen in geheel Indonesische stijl en voor elk budget in overleg.

• Buffet: € 17,50
  • All-inclusive

4. Betalen pin Visa Master Card

1245201904 95
1356019494 79

1. Frietje Bumbu

Dit was de grootste tegenvaller wat Indonesisch eten betreft. De Bintang bier is abnormaal duur. Verder werden we aan een klein tafeltje gezet net voor de keuken waar we zo naar binnen konden kijken. Zag er niet schoon uit. Als je Indonesisch eten gewend bent dan is de grootte van zo'n tafeltje waar je aan zit net genoeg voor een voorgerecht. Mijn partner bestelde rendang maar toen we dat voorgeschoteld kregen leek het net een Chinese tomatensoep. Zo rood als de rendangsaus hebben wij dit nooit gezien. Verder smaakt het eten gewoon niet lekker.
    De service/bediening kan je niets kwalijk nemen want deze jonge mensen weten niet waar ze over praten als je doorvraagt. De kok liep meer uit de keuken dan dat ie erin stond. Als Indonesische kok moet hij verboden worden om ons eten op deze manier te bereiden. Helaas een drama en nog duur ook!

2. Super lekker gegeten in dit restaurant! We hadden een rijsttafel, je kon alles bijbestellen!
    Het eten was fantastisch en de bediening ook!
    Leuke inrichting met allemaal houten katten en andere leuke Indonesische accessoires.
    Kortom: een aanrader!👍

3. Lekker eten, altijd de juiste heerlijke smaak.
    Tafeltje bij raam is en top plek, maar wel wat koud. Verder op in het restaurant is het warmer.

4. Marianne Huizinga

We hebben heerlijk gegeten. De sfeer was informeel, de bediening correct, vriendelijk en zelfs vrolijk.

5. Tijdje geleden met collega's wezen eten. Heerlijke rijsttafel gehad! Vooral de saté is erg smakelijk! We moesten wel erg lang wachten op de drankjes maar dat was begrijpelijk gezien de drukte.

Leuk tentje! Zeker een aanrader!

Groeten Freddie

6. H. Nijenhuis

Lekker eten, vriendelijke bediening, heel goede muziek. :-) Volgende keer mag de rijst wel wat losser zijn. Tot de volgende keer.

7. Kroepoekje

Onlangs hier gegeten en het is nogal tegengevallen. We hadden gereserveerd en kregen allereerst een lullige plek vlakbij het doorgeefluik van de keuken. De felle verlichting scheen hinderlijk richting zitplaats. Onrustig en geen fijn plekje om rustig te tafelen. Ook zag ik dat er dikke lagen stof en spinnewebben op de jute wandbekleding lag, zo ook op het houtsnijwerk dat daar hing...niet prettig om te zien op een plek waar eten wordt klaargemaakt!

Dan het eten. Een satéschotel en een rijsttafel. Als je weet hoe Indisch eten hoort te smaken, is het nogal een tegenvaller. De soto ajam mist zijn typische smaak en het ene stukje vlees in het schaaltje rendang is met te veel kokos bereid. Verder waren de groenten niet lekker vers en knapperig. De Saté wel zacht maar niet warm genoeg!

De mensen in de bediening tonen zich niet bijzonder geinteresseerd. Al met al, na ruim €60.00 betaald te hebben, teleurstellend en voor ons zeer zeker niet voor herhaling vatbaar.

8. We hebben hier met z'n 4en gegeten, best lekker, best gezellig maar beetje krap zitten. Je krijgt weinig bij de rijsttael maar je kan gratis bijbestellen, wat wel weer lang kan duren. Onsympathiek is dat ze geen kraanwater geven, en dat is samen met de tamelijk hoge prijs voor wat je krijgt de reden dat we er niet meer heen gaan.

9. Lekker eten, ook gezellig, bij de rijsttafel krijg je weinig maar kan je bijbestellen. Onsympathiek vind ik dat ze geen kraanwater geven. Daarom ga ik er niet meer heen.

10. Gisteravond hier gegeten. Omdat wij een dinerbon van 60,- hadden en dit restaurant daarbij is aangesloten een mooie gelegenheid. Mooi interieur, ongedwongen en gezellig. Wel redelijk goedkope kroepoek op de tafels zonder de bijhorende pindasaus die wij van andere vergelijkbare restaurants gewend zijn. Jammer.

Wij hebben 3 luxe Javaanse rijsttafels besteld zonder de kippensoep, en in plaats daarvan 2 Tembuka. Loempia's waren helaas op (?). Dan de rijsttafels, lekkere satehs, mals vlees, dus prima. Mag je overigens wel verwachten voor 27,50 per persoon. Bintang biertje erbij voor 4,25 vooruit, moet kunnen. Jammer dat er geen garnalensateh bij zat maar ok, moet kunnen. Al met al redelijk, maar zeker niet speciaal. Wat niet zou moeten kunnen is een dessert met verschillende soorten spekkoek, waarvan de plakjes zó dun waren dat ze doorzichtig leken en die 6,95 kosten. Dat kan echt niet en drukte zéker een negatief stempel op onze ervaring.

De rekening (138,- voor 3 hoofdgerechten) vonden wij pittig, om maar in de Indonisische smaken te blijven... Gelukkig konden wij dit middels de dinerbon wat afblussen. Aan de eigenaren van dit restaurant: jullie zijn zéker op de goede weg, maar houd de prijs-kwaliteit verhouding een beetje in de smiezen svp.

11. De Boer

Wij hebben met ons vieren super lekker gegeten, voor herhaling vatbaar.

12. Henk 27 punten

Erg verheugd om hier te gaan eten. We kwamen binnen en de bediening was aardig, maar stond op een soort automatische piloot. Er stond als welkom een schaaltje kroepoek klaar met pindasaus. De jus d'orange smaakte in ieder geval prima, maar dat mag ook zeker wel voor €3,95! En de Spa blauw had een bijsmaak voor €2,55(!) voor een lullig flesje. We begonnen met een pindasoep. Nou.... het werd erg snel bezorgd. We proefden (de overigens lauwe) soep en het was érg waterig en had niets met pinda's uit te staan. Het proefde poederig en eigenlijk smaakloos. Er dreef wat groente in, maar dat hielp de smaak niet echt. Nou, dan maar de saté schotel, dat móest toch wel lekker zijn. Ik had gevraagd om kip en rundvlees. Allebei waren stug en taai van structuur en te lang doorbakken en beiden smaakte noch naar kip of rund. De marinade/saus was zo dik, het leek wel van de week ervoor en de smaak leek op een pakje kant en klaar saus. Dan de vegetarische rijstschotel. Over het algemeen waren de groenten zeer karig. Alle groenten waren stuk gekookt. Het enige wat smaakte was het kleine schoteltje met wat zoetzure groene, wat duidelijk uit een potje kwam. De rest leek niet op wat er op de kaart vermeld stond, of was qua smaak niet te herkennen.

Wat we over het algemeen proefden was dat helemaal niks vers was en dat de gerechten niks maar dan ook niks met de Indonesische keuken hebben te maken. Je betaald veel te veel voor de gerechten en duidelijk is dat er winst gemaakt word op de (te dure) drankjes. Een plus puntje moet ik wel vermelden: de espresso was lekker en de thee ook. De aankleding was ook prima. Ik weet, het is geen restaurant, maar zelfs voor een eetcafé kan je dit de mensen niet aandoen. Wij komen hier niet weer.

13. J and J

Wonderfull 'rijsttafel' last night. Lovely surroundings. Service spot on! Highly recommend!

14. Vandaag voor het eerst in dit restaurant gegeten en we waren verrast!

Het eten was super lekker! De bediening heel erg goed en wat een gezellige sfeer met overal leuk Indonesisch houtsnijwerk in de vorm van poezen! Zelfs de koffie super verzorgd!

Kortom: een echte aanrader om hier te gaan eten! Wij komen zeker terug! 😊👍

15. Kom je in de couvertweek voor een driegangenmenu, krijg je er vijf. Fantastisch van smaak en onderlinge samenstelling, een streling voor de tong, dat gecombineerd met een geweldige sfeer en een super crew maken eten een feestje. Een vette tien voor die tent.

16. Connie kleine

Erg gezellig restaurant. Fijne sfeer. Goed en niet te ingewikkeld eten. Één klein minpuntje... We moesten erg lang op ons eten wachten.

17. herma van der Roest

We hadden gekozen voor het buffet wat of de side werd aangeboden maar we werden afgebeld omdat dat alleen voor grote groepen was dus ging het niet door.

19. Van der Wagen

Gisteravond hier wezen eten, hadden gereserveerd en werden hartelijk ontvangen. Lag een roos op tafel ivm Valentijnsdag, erg leuk! Leuk tafeltje bij het raam gekregen. We hebben de rijsttafel de luxe besteld, echt heerlijk! Van alles wat en je mocht gratis bij bestellen als iets op was. De sfeer hier is geweldig, heel ongedwongen, zeer vriendelijk personeel.
    Wij vinden dit echt een aanrader. Kortingsbon voor de volgende keer mee gekregen, wij komen zeker terug!

20. Heerlijk gegeten, wel echt een eetcafé, niet een restaurant. Eten is goed, al heb ik niet een versbeleving. Wij hadden rijsttafel de luxe. Personeel vriendelijk; prijs bijzonder duur voor een eetcafé. Voor één rijsttafel van €27,50 kan je bij veel andere eetcafés ook erg goed eten maar dan kan je met misschien wel drie personen terecht i.p.v. één. Ook all in wok restaurants zijn goedkoper.

21. Een aanrader als je in Groningen verblijft!! Heerlijk gegeten en top bediening. Komen zeker weer terug.

22. Vorige week in dit restaurant geweest en echt genoten. We hebben heerlijk gegeten en de sfeer was goed. Daarnaast een leuke ervaring doordat er allemaal kleine schaaltjes op tafel stonden met verschillende gerechten. Indien nodig werden de schaaltjes bijgevuld. Personeel heeft daarnaast aandacht voor de klant. Kortom een gezellige avond met goed eten. We komen zeker nog een keer terug.

23. Caroline Moolenaar

Ik heb hier op dinsdag 14 oktober een zalige smaakervaring gehad! Er waren kleine schaaltjes met verschillende soorten saté en drie soorten rijst en verschillende vleesgerechten, van pittig tot zoet. Ook mochten de gebakken banaan en de gekookte eieren niet ontbreken.. En mocht er iets op zijn, dan konden we vragen om nog een schaaltje! Ik heb erg lekker gegeten en de bediening was ook super! Bedankt voor deze ervaring!

24. Peter Suur

Gisteren hier voor de tweede keer gegeten en zeker niet voor de laatste keer.
    Een typisch restaurant waar niet de drukte, maar de sfeer, de gezelligheid bepaald.
    Leuke bediening een aandacht voor de klant.
    Daarnaast een uitstekende keuken en kaart die een hele goede prijs/kwaliteits verhouding heeft. Wordt ook diverse keren gevraagd of er nog bijgevuld moet worden.
    We gingen voor de luxe rijsttafel. De hele tafel gevuld met kleine schaaltjes, waaronder 4 soorten verrukkelijke saté, 3 soorten rijst en andere vlees en groentegerechten. De gebakken banaan met een heerlijk dun deegkorstje.
    Een positieve aanslag op je smaakpupillen.
    Een aanrader voor mensen die van tafelen een echt uitje willen maken.
    Wij bedankten de crew en gingen voldaan huiswaarts.
    Tot de voldenge keer.

25. Voor de zoveelste keer hier gegeten, het is en blijft geweldig daar. Je voelt je daar thuis, de crew is vreselijk aardig. Het eten is perfect, ik waan me helemaal in Indonesie waar we al vele keren zijn geweest. Een toppie restaurant die vooral zo door moet gaan. Kan me al weer verheugen op de volgende reservering die ik ga doen.

26. We hebben voor de derde keer (19 september) hier gegeten en zeker niet voor de laatste keer. Net als de vorige keren was het prima! De smaak was heel lekker. Je kon zelf aangeven hoe pittig je het wilde hebben. Muziek mag wat ons betreft indischer. De bediening was heel correct en beleefd. De kok hebben we nog apart een komplimentje gegeven.

Anke en Henoch

27. 11 september hier heerlijk gegeten, eten werd mooi gepresenteerd en uiterst vriendelijke bediening.

28. Afgelopen vrijdag onze 1 huwelijksjaar gevierd met een etentje in Eetcafe de Javaanse jongens. Vaak voorbij gelopen nu met een leuke actie van de Leukste deal (een hoofdgerecht gratis) naar binnen.

Ik heb de eigenaar van dit restaurant 3 complimenten gegeven.
    De 1e voor het heerlijke eten. Zowel liefhebbers van vlees, vis als mensen die vegetarisch eten komen hier ruim aan hun trekken. De heerlijke kruiden maken het eten nog lekkerder.

Het 2e compliment was voor de accommodatie. Erg sfeervol ingericht, de sfeer was relaxed en de bediening zeer prettig en vriendelijk. En wat vooral belangrijk is, dat het personeel weet waar ze het over hebben.

En het 3e compliment is voor de muziek. Alles in dit restaurant is op elkaar afgestemd, zelfs de muziek past goed. Ze draaien hier o.a. Dusty Springfield, maar ook de relaxte progressieve rock van Bob Dylan en the Doors passen zeer goed, maar ook gewoon een lekker luisternummer van Otis Redding met Sitting on te dock of the bay.

Deze drie dingen komen allemaal te samen, en het totaalplaatje was goed. Goede porties, lekker pittig als je dat wil, wil je dat niet, dan bestel je minder pittig. Keuzes uit meerdere soorten rijst. De biertjes pasten er ook goed bij. We kregen zelfs advies wat lekker bij het eten was. Ze hebben twee jaar geleden zelfs een prijs gewonnen met de combinatie van het lekkere Javaanse eten en de lekkere biertjes (blond, bruin, trippel). En terecht.

Wij hebben sinds lange tijd niet zo lekker en gezellig gegeten. Javaans eetcafé bedankt. Een aanrader om lekker en goed te eten. :-)

29. Eten was goed, voorgerecht en hoofdgerecht allebei prima, koffie 'gewoon' goed. Interieur wat aan de donkere kant.

30. Gisteravond hier gegeten met vriend en collega. Drie verschillende schotels genomen en alles was even lekker: garnalen, nasi rames, saté - meer dan voldoende eten, goed en vlot verzorgd door attente en vriendelijke bediening. Goed advies gekregen over lekker biertje er bij, lekkere koffie met drankje achteraf. Zeer tevreden, we komen graag terug als we weer in de buurt zijn!

31. Gisteren, donderdag 11-09-2014, samen met een vriendin lekker gegeten in de "Javaanse Kater". Zelf was ik al eens eerder geweest, voor mijn vriendin was het nieuw. We werden hartelijk ontvangen (er wordt informatie gegeven over de gerechten) en hebben een lekkere rijsttafel besteld. Heerlijk, van bepaalde gerechtjes konden we meer krijgen als we wilden, de nagerechten waren ook erg lekker!!! Daarnaast vind ik de sfeer en inrichting ook ontzettend prettig, eenvoudig maar relaxed. Mijn vriendin vond het ook een fijne eettent, voor herhaling vatbaar. Bedankt voor de heerlijke smulavond!!!

32. Uitstekende bediening, leuke jongen met prettige babbel.
    Eten was zonder meer goed. Het restaurant is een aanrader.

33. We kwamen hier voor een groupon. Het duurde wel 1,5 uur voordat we ons eten kregen. Toen het eten bij ons aan kwam, zei ze dat ze er niks aan kon doen, terwijl de mensen die tegenover ons zaten kregen hetzelfde gerecht al veel eerder dan ons.
    Het eten was ook heel flauw, het was totaal niet pittig wat we wel een beetje verwachtten. De rijst was ook niet gaar. Verder was de sfeer wel gezellig. Maar wij raden onze vrienden niet aan om hier te eten. Wij komen hier dus niet meer terug.

34. We hebben afgelopen weekend zeer matig gegeten. Alle gerechten bijna zonder kruiden en heeft niets te maken met Javaans. Gevraagd om wat lombok omdat het erg flauw was, die hadden ze niet, dus niets word hier vers gemaakt, alles word opgewarmd.

35. We hebben afgelopen weekend heerlijk gegeten bij Javaans Eetcafe Groningen. De pindasoep die we vooraf kregen was verrukkelijk. Daarna kregen we een tafel met allerlei verschillende gerechten waarvan er diverse gerechten waren die ik nog nooit eerder gegeten had. Ik hou altijd wel van iets nieuws! Zowel het eten, de bediening en de sfeer heeft ervoor gezorgd dat we een erg gezellige avond hadden.

36. Fred van den Broek

Wij hebben afgelopen zaterdag 28 september heerlijk gegeten in het Javaanse eetcafe, in de zaak was het vol maar gezellig. Je kunt zo de open keuken in kijken waar de koks heerlijke indische gerechten bereiden, wij komen zeker terug. De ping hoorden wij ook, dit was van de bel dat er weer een portie eten klaar was.

37. Na aan een klein krakkemikkig tafeltje te hebben plaats genomen werd er al snel de bestelling opgenomen. Het eerste drankje kwam snel maar toen begon het grote wachten na 20 minuten kwam er een armtierig klein beetje niet gare kroepoek (we waren met drie personen). Na weer 20 minuten kwam dan eindelijk de soep. Mijn tafelgenoten vonden hem heerlijk, ik was er minder bij mee. En dan maar weer wachten en wachten en nadat ik gevraagd had of men ons mogelijk vergeten was kregen we na 45 minuten een lading zeer kleine bakjes met diverse gerechten maar niet alles wat de kaart had beloofd, maar geen zin om er wat van te zeggen want we wilden eten. De saté was verrukkelijk, de rest was zeer matig en kwam zo uit de magnetron. We zaten naast de keuken en hoorde de hele tijd de ping van de magnetron gaan. We konden inderdaad veel gerechten bijbestellen maar ook daar moesten we lang op wachten. En het is niet te geloven maar de witte rijst was op. Na wat opmerkingen van onze kant kregen we wel gelijk en daarom een gratis drankje aangeboden dat lijkt iets goed te maken maar deed dat echt niet. Het was gewoon slecht.

38. Prettige sfeer, prima eten, gezellige avond gehad. Een aanrader.

39. Heerlijk gegeten. Ik snap die slechte recentie echt niet. Wij hadden meer dan genoeg aan de rijsttafel en er werd ook nog gevraagd of je nog iets bij wilt bestellen. De sate was heel erg goed en de rest ook. Jammer dat we niet in Groningen wonen. Ga zo door!!

40. Eindelijk kunnen wij terecht bij het Javaans eethuis in groningen. Een keer geprobeerd zonder reservering. Toen geprobeerd te reserveren op een zondag, maar toen was het gesloten omdat het restaurant een prijs gewonnen had. Dat beloofde veel goeds. We kregen een tafeltje wat al vol stond met een kaart, fles en kaarsje. Toch durfde wij nog een rijstafel te bestellen. Vooraf een soepje. Redelijk van smaak. Vervolgens kwamen de borden, bestek en de vele kommetjes. Inderdaad genoeg kommetjes. Een met Nashi rames, een met witte rijst en een met gele rijst. Verder kommetjes met vlees en groente en 2 maal twee stokjes saté. De Saté was heerlijk en heeft samen met het rundvlees die ene ster vediend die wij hiervoor willen geven. De rest was werkelijk een grote aanfluiting. Veel te weinig van alles. De smaak viel ook erg tegen. De bediening was zo aardig om ons te laten weten dat we alles mochten bijbestellen. Maar naar drie maal 2 eetlepels vlees en 7 boontjes te hebben bijbesteld voel je je toch een beetje vervelend. Je voelt je een veelvraat dus vraagt maar niet meer. Een illusie armer (waar had dit eetcafé een prijs mee verdiend??). Nadat wij de rekening uit de kat mochten pakken? Hoe vervelend kun je het bedenken, mochten wij te vele euro's voor onze zeer sobere maaltijd betalen. Erg jammer, wij zijn gek op indisch eten, maar dit was een aanfluiting. Een gemiste kans. Komen wij er nog eens terug? Raden wij het eetcafé bij vrienden aan?

41. Sanne

42. Via Groupon gereserveerd maar bij binnenkomst wist men niet van onze reservering. Gelukkig kregen we wel een tafel. Bij het bestellen bleken de theepotten voor een kannetje thee op te zijn. Ook werd er nog een verkeerde schotel geserveerd maar dat werd vlot hersteld. Jammer dat er alleen dure drankjes op de kaart staan. Het eten was heerlijk. Ook was het service dat ik de 2e grouponbon later langs kon brengen en mijn geld weer terug kreeg.

43. Goede sfeer en vriendelijke bediening. Het eten is kwalitatief goed, smaakvol. Alleen, voor veel geld krijg je erg lachwekkend weinig. En wanneer er gevraagd wordt of er nog een bakje (rijsttafel) bijgevuld moet worden, blijkt dat niet altijd bij de prijs inbegrepen te zijn...
    Prijs/kwaliteitverhouding ligt uit het lood, jammer.

44. wat een geweldige avond hebben we hier gehad. Samen met 3 vrienden hier gegeten en gedronken, bijna 4 uur gezeten en wat een prachtige avond was het. Erg vriendelijke en professionele bediening, uitstekend eten en ook nog een likeurtje van het huis bij de koffie! We hadden de luxe rijsttafel en dat bleek een uitstekende keuze. Echt van alles wat geproefd. Een absolute aanrader! Wij gaan hier binnenkort zeker weer heen!

45. Het eten en drinken was van een redelijke tot goede kwaliteit. Maar de prijzen liggen echt te hoog vergeleken met andere indonesiche restaurants en eethuisjes.

46. Wij houden van aziatisch eten en hebben hier genoten van heerlijke maaltijden en vriendelijkheid. Een aanrader voor de liefhebber van aziatisch eten.

47. Rinie ten Buur

We hebben heerlijk gegeten in het Javaans eetcafe.
    De bediening is er erg vriendelijk en vlot.
    Bij het verstrekken van de spijskaart werd ons op een welwillende manier gevraagd of we op de hoogte waren met de varianten van de gerechten.
    Omdat het in onze omstandigheid niet het geval was werd ons elk gerecht afzonderlijk toegelicht.
    We hebben ons daarna tegoed gedaan aan de heerlijke smaken van de vele soorten spijzen.

48. kan er een lang verhaal van maken maar we hebben een fantastische avond gehad. Uitstekende service en heerlijk eten. Dit is een aanrader! Ga je met zn tweeen eten neem dan de luxe rijsttafel. Hiermee proef je de hele kaart.

49. Goede en smakelijke gerechten, bereid met verse ingrediënten. Vriendelijke en accurate bediening. Prima

50. Afgelopen week met mijn man een etentje gehad bij Javaans eetcafe. Wij hadden wat te vieren en hadden dan ook zin in een speciaal avondje! Die werd al speciaal begonnen met een persoonlijk welkom bij de deur, ondanks de drukte. Bij de tafel gekomen werd ons direct een drankje aangeboden en stond er een kroepoekje klaar. Dat drankje kiezen was moeilijk: keuzes maken tussen het heerlijke speciaal bier! Over het eten daarna in een zin: keuze, meer dan voldoende, afwisseling, oneindig en een feestje op tafel!
    Dankzij de enorm gastvrije en attente bediening, de prettige muziek, de goede uitleg over het eten en de sfeervolle ambiance hebben mijn man en ik écht de speciale avond gehad die we voor ogen hadden. Na afloop nog 1 van de prachtige katten mee naar huis kunnen nemen ook!
    Voor herhaling vatbaar.

51. Afgelopen week er even met mijn vriendin gegeten. Leuke vlotte bediening. Eten was ook erg lekker en was goed op temperatuur. Wisten daarna niet precies wat voor toetje we wilden. Toen heeft de kok speciaal voor ons van alles wat op een bord gedaan. Zeker een aanrader!

52. Dinsdag ben ik met een oud collega bij javaans eetcafe wezen eten. Ik was iets later maar mijn collega was al vriendelijk van een drankje voorzien. Een goede service van het bedienend personeel. We zijn snel geholpen en hadden besloten om de rijsttafel de luxe te nemen.Vooraf een lekkere soto ayam. Na de soep werd ons tafeltje volgezet met allerlei schaaltjes rijst, 4 soorten vlees, 4 soorten sate en 2 groentes erbij. Mijn collega en ik hebben lekker gegeten. Daarna kregen we nog een toetje en een lekker cappucino erbij. Super lekker gegeten, we komen zeker weer!

Dinsdag 19 juni 2012

53. Don Wouters

Afgelopen weekend heb ik hier samen met mijn vriendin voor de eerste keer gegeten. Top! Allebei een uitgebreide rijsttafel besteld en dat was goed voor elkaar. Allemaal kleine schaaltjes met rijst, groente, verschillende soorten vlees en sate. Wat we extra wilden hebben konden we extra krijgen. Bediening was vriendelijk en kon ons goed vertellen wat we voor ons hadden en welk drinken daar goed bij paste. Wij komen zeker terug!!

54. Vorige week donderdag dachten wij heerlijk echte Javaanse rijstschotels te gaan eten. Om te beginnen was er geen drankenkaart, waarop de prijzen van de dranken vermeld stonden. Daarna werden zonder uitleg, voor wie wat was, de rijstschotels geserveerd en later bleek misten er drie bijgerechten. Daar de bijgerechten voor de twee rijstschotels veelal hetzelfde waren, vonden wij als kleine eters de hoeveelheden toch absoluut ontoereikend. Bij thuiskomst realiseerden dat wij tekort gedaan waren. Hierover hebben wij het restaurant ge-emaild en onze grieven kenbaar gemaakt en hen een kans gegeven om de zaken op te lossen. Men vroeg om ons telefoonnummer door te geven, maar er is nooit gebeld. Een restaurant kan een fout maken, maar maak het dan met de klant in orde! Deze lakse houding typeert dit restaurant.
    Wij zullen hier nooit meer een voet tussen de deur zetten en zullen ook zeker geen reclame maken in ons netwerk voor dit restaurant.
    Hetty Langelaar

55. Ben hier laatst voor de tweede keer gaan eten, het was wederom te gek. Heerlijke rijsttafel, geserveerd in kleine schaaltjes. Maar als het te weinig is kan je het zonder bijbetalen gewoon bij bestellen. Goede service dus! Verder lekkere belgische biertjes die goed bij het scherpe eten passen. En bij de koffie kregen we er een borrel bij. Echt een goede tent. Tot snel!

56. Evelien

Gisteren met een vriendin voor het eerst wezen eten bij het Javaans eetcafé.
    Bij binnenkomst werden we gelijk ontvangen en kregen we boven een leuk tafeltje. We hadden voor de uitgebreide rijsttafel gekozen zodat we verschillende dingen konden proeven. We kregen eerst een lekker soepje vooraf en daarna kregen we de rijsttafel. Over het eten werd ook leuk vertelt wat het allemaal was. Het eten heeft erg lekker gesmaakt en de bediening was ook heel vriendelijk.
    Zeker een aanrader.

57. Marieke

Op aanraden van een vriendin ben ik hier laatst gaan eten met mijn vriendje. En dat bleek een goede keuze. We werden hartelijk ontvangen aan de deur. Na een drankje aan de bar, zijn we lekker aan tafel gaan zitten waar al een schaaltje kroepoek met een sausje klaar stond. We hebben gekozen voor uitgebreide rijsttafel. Heerlijk! De hele tafel stond vol met verschillende soorten rijst, vlees, groente en saté. Zelf kan ik niet zo goed tegen pikant eten, maar dit was geen enkel probleem. Er stonden ook heerlijke milde dingen op tafel. We hebben afgesloten met een lekker dessert en een (goede!!) espresso. Helemaal tevreden.

58. 15 maart 2012 wezen eten en hadden voor 17:30 gereserveerd. We waren er om 17:25 en werd ons gemeld dat de keuken nog niet open was (geen warm welkom, wat maakt die 5 minuten nu uit?).
    Na 10 minuten werd pas gevraagd wat we wilden drinken en de kaart kwam pas om 17:45 (en dan moet je nog bestellen).
    De soto kwam vrij snel maar daarna vervolgens meer dan 45 minuten moeten wachten op het hoofdgerecht.
    Qua sfeer is de rock&roll muziek ook niet wat je zou verwachten van een Javaans eetcafé.
    Hoewel het eten redelijk goed was, was de bediening en wachttijd echt heel slecht. Voor wat je krijgt is de prijs/kwaliteit verhouding ook niet echt goed. Absoluut geen aanrader (vinden wij).

59. Vorige week gegeten bij Javaans eetcafé. Was een zeer goede ervaring! We hadden een rijsttafel Deluxe met 4 personen, deze was zeer goed! We werden snel geholpen en het bedienend personeel was aardig:) Er hing een goede sfeer, dus een aanrader voor iedereen!

60. Ja erg leuk!!
    Erg gezellige sfeer, leuke bediening en heerlijk eten! Super!!

61. Ik kom hier afentoe wel eens te eten, op verzoek van vriendin. De bediening is prima evenals het eten. Alleen de hoeveelheden vlees zijn wat karig naar mijn mening.

62. We hebben enkele weken geleden de catering service van javaans eetcafe groningen laten komen. Deze was echt uitstekend! Super uitgebreid en onwijs lekker. Ideaal voor mensen welke een volledig verzorgd feestje willen geven

63. 17.50 Een hartelijk ontvangst, inclusief een bakje kroepoek met dip. Een smakelijk voorgerecht en tussengerecht, i.c.m. een vlotte bediening. Daarna werden we vergeten. 19.05, Meer dan 45 minuten zitten wachten op het hoofgerecht, dat lauw werd geserveerd, met een kipgerecht met slechts één blokje kip en -tig stokjes in de rijst. De smaak was overigens prima. We hadden aangegeven dat we ondertussen toch wel heel erg op tijd stonden, maar toch kon het nagerecht niet vlot geserveerd worden. Om 19.28 zonder dit vertrokken om op tijd bij Najib te kunnen zijn. Misschien had het te maken met een Groupon reservering.

64. NorthernStar

Vorige week heerlijk hier gegeten. Het was wel druk, maar dat was heelemaal geen probleem voor de bediening en de koks in de keuken.
    Een mooie zaak, fantastisch eten en heerlijke wijnen bereid en geschonken door bijzonder attent personeel.Graag weer!!!

65. Na onze slechte ervaring mochten we het overdoen.
    Dit was gelukkig de moeite waard!
    We hebben gemerkt dat het ook anders kan.
    We hebben een voortreffelijk verrassings diner gegeten.
    Dit keer een goede service ervaren. Bij alles wat we kregen werd uitgelegd wat het was. We hebben onze buik meer dan rond gegeten....
    De vorige ervaring was bespreekbaar met de eigenaar. Hij gaf aan dat er van hun kant inderdaad wat steekjes zijn laten vallen.
    Heel dapper om dit toe te geven en om opnieuw de confrontatie aan te gaan. Dit getuigt van een goede restauranthouder die de naam van zijn restaurant hoog wil houden.
    Paul, bedankt, en deze goede recensie hebben jullie verdiend!

66. Een tijdje geleden zijn we hier wezen eten met de Grouponbon.
    Het welkom was er niet. Personeel liep ons voorbij zonder te groeten. Het was niet duidelijk wie ons ging helpen.
    Uiteindelijk kregen we een plekje toegewezen naast de (afwas)keuken waar het personeel in en uitliep om de afwas heen te brengen.
    We vroegen om een ander plekje. We kregen het andere laatste plekje toegewezen. Dit was onder de box waar luide muziek uitkwam. Eerst leek dat nog wel gezellig, maar later ging dit erg op onze zenuwen werken. We konden elkaar niet goed verstaan en een gesprek voeren is ons niet gelukt hierdoor.
    Onbeperkt eten.....het leek ons fantastisch. We kregen allemaal kleine schaaltjes opgediend met mini hapjes erin. Smaakte over het algemeen best lekker. Het was snel op en we wilden nieuwe bestellen. Het duurde erg lang voordat er weer iemand kwam. Het was erg druk. Er werd voordurend langs onze tafel gelopen zonder op te merken dat we lege schaaltjes hadden. We hebben uiteindelijk zelf iemand geroepen. Het was prima dat we bijna alles nog een keer bestelden. Het was tenslotte onbeperkt...Maar daar dacht de andere ober anders over. Hij zette de schaaltjes op tafel neer, zonder de lege schaaltjes af te ruimen. Hij zei cynisch: het smaakt jullie wel he? Toen wij dit eten ook op hadden, kwam dezelfde ober uit zich zelf bij ons aan tafel en zei: jullie zijn zeker nu wel klaar met eten he? Erg onbeschoft. Op deze manier durf je haast niet meer aan te geven dat je nog wel wat lust.
    Mijn tafelgenoot vroeg nog een paar dingetjes, maar eigenlijk minder als dat hij zou lusten.
    De onbeschofte ober zag bekenden van hem en daar heeft hij lang mee gesproken. We konden soms letterlijk flarden opvangen over dat hij het zo zat was dat hij al die Groupongasten kreeg. Het kostte een hoop voorbereiding en ze brachten verder geen geld in het laatje. Ondertussen deed zijn collega, die wij overigens wel vriendelijk en professioneel vonden, het werk allemaal alleen in die drukte.
    Het eten was op en we wilden graag heel snel de rekening. Nee geen toetje of koffie meer. Weg hier. Koffie hebben we ergens anders heerlijk op een terasje genoten.
    Jammer allemaal hoor. Hier komen we iedergeval nooit meer terug.

67. Sinds we niet meer in Groningen wonen bezoeken we het Javaans eetcafé minder frequent. De afgelopen keer dat we het bezocht hebben was het eten weer heerlijk! De rijsttafel is zeer uitgebreid en de meeste gerechten moeten langer vantevoren worden voorbereid en lijkt het mij niet meer dan logisch dat het een en ander na bereiding wordt ingevroren. (ik kook zelf wel eens Indisch met mijn moeder en dan beginnen we een aantal dagen vantevoren) De rijsttafel mochten we ook weer met gerechtjes aanvullen die "op" raakten. Heerlijk! De bediening is erg attent en het loopt allemaal lekker vlot door als een geoliede machine. Met name de apetizer met zelfgemaakte sambal vind ik altijd erg lekker. Na afloop schaffen we altijd een potje aan voor thuis.

68. Misschien wel met de verkeerde verwachting hier heen gegaan. We hadden gereserveerd en kregen een tafeltje toebedeeld pal naast de keuken. Normaliter is dat geen probleem, als je ziet dat ze vakkundig aan het werk zijn. We hebben nu alleen moeten toekijken hoe het keukenpersoneel bevroren producten los probeert te slaan tegen de muur en hoe men zit te genieten van wat snacks. Zie ik niet graag als ik in een restaurant eet.

De bediening was desalniettemin uiterst vriendelijk. Het voorgerecht dat we in eerste instantie kregen was bevroren van binnen (liefhebbers, zoals ik, van vers bereide producten zullen dus zwaar teleurgesteld worden) maar werd al gauw vervangen door wel warme hapjes.

Omdat we de rijsttafel hadden besteld kregen we van allerlei dingetjes wat. We werden echter gewaarschuwd dat sommige gerechtjes wel pittig waren. Ik was verheugd toen ik het hoorde, maar na een paar happen was dat al weer voorbij. Totaal niet pittig (toegegeven, ik ben liefhebber van pittig).

Nee, het echte Javaanse is er compleet vanaf. Het was leuk om te proberen maar de kwaliteit is bedroevend. De bediening maakte het een hoop goed, maar zodra dit minder was geweest dan is het in feite niets anders dan een ordinaire vreetschuur. Gelukkig is daar ook een doelgroep voor...

69. Ik heb genoten van het lekkere eten, de goede bediening en de controle die er was bij het personeel. Geen stress, maar die totale controle waardoor je lekker op je gemak zit te eten zonder zorgen. De bediening was erg snel en het eten was goed, we zullen dit Javaanse Eetcafé niet snel vergeten en het doorgeven aan onze vriendenkring die ook wel eens in Groningen komen!

70. Wat een toptent! De eigenaar die aan de tafel komt uitleggen wat het concept inhoudt en waar de passie vanaf straalt! Echte authentieke keuken en door de inrichting en belichting ben je een avond op vakantie. Heerlijk gegeten voor weinig, kortingsbonnen mee gekregen, super! Alleen jammer dat de tent was afgehuurd door een gezelschap, waardoor we er uit moesten. We waren er vroeg dus hebben rustig gegeten, andere gasten hadden hier meer moeite mee.

71. Heerlijk eten in een ongedwongen sfeer met prettige bediening.

72. Adriaan

Een prettig eetcafe met zeer vriendelijke bediening. Gekozen voor de luxe rijsttafel. Het eten viel tegen. Hoewel de gerechten prima te eten waren was het Javaanse er wel langzamerhand vanaf. De sauzen kwamen wat simpel over en miste de heerlijke Javaanse smaken. Verder werd er relatief veel rijst etc geserveerd waardoor relatief weinig over bleef voor juist de reis door de Javaanse keuken, wat ooit de bedoeling was.

73. Onlangs hier met vrienden wezen eten en wat een geweldige avond hebben we gehad! Heerlijk eten dat gratis aangevuld werd, heerlijk bier dat ons aanbevolen werd door de bediening, die overigens heel vriendelijk en professioneel overkwam. Ondanks dat het restaurant vol zat, had de bediening veel tijd voor ons, en dat vonden wij erg prettig. Al met al een top avond en zeker een aanrader!

74. maite

75. Samen met mijn vriend uit eten geweest. We hadden allebei een rijsttafel besteld en we hebben hier heerlijk van gegeten. Als je een rijsttafel bestelt krijg je vooraf een heldere kippensoep. Het hoofd gerecht word geserveerd in allemaal kleine schaaltjes. Wij hebben het als bijzonder fijn ervaren dat je allemaal kleine schaaltjes op tafel kreeg. Je kan overal wat van proberen en we hebben ook nog een aantal dingen bij bestelt. Het eten was heerlijk en de bediening was vriendelijk!

76. Sara 431 punten

Heb hier 19 april met mijn vriend en schoonouders gegeten. We hadden de luxe rijsttafel besteld, met alle gerechtjes, en het was heerlijk! Pluspunten: aardig personeel, verrukkelijk kokos-rozen toetje, gerechten gratis bijbestellen ook de gebakken bananen. Ook milde gerechten en fijne sfeer. Minpunten: vrij prijzig p.p., extra sate moet je bijbetalen, gerechtjes worden snel koud, en het spekkoek toetje is zo'n dun flintertje spekkoek dat het eerder decoratie lijkt...

77. ter Horst

Afgelopen week een midweekje weggeweest. Heerlijk gegeten bij de Javaan. Leuk aangekleed, aardige bediening en heerlijk gegeten. Complimenten, we hebben echt genoten van de smaak van het eten, we waren ineens in Indonesië ipv Groningen. We zijn in de dezelfde week nog een keer terug geweest. Wederom voortreffelijk! Een aanrader voor iedereen die in Groningen een hapje wil eten. Tip: Reserveren is wel verstandig.

78. evelien

79. Wij konden zonder te reserveren prima terecht, het eten was heerlijk en de service erg goed.

Kortom, echt een aanrader!

80. Blij verrast. Gelokt door een kortingsbon op internet gingen we hierheen. Erg vriendelijke bediening die alles keurig uitlegde.

De tafel werd volgezet met bakjes met allerlei verschillende gerechten. Het mooiste was dat je (gratis) bij mocht vragen als het op was, maar ik weet natuurlijk niet of dat bij elk gerecht zo is. Gelukkig waren de zogenaamde pittige gerechten niet al te pittig.

Ik had de vegetarische variant en die was echt uitstekend en meer dan genoeg.

81. Geweldig, wat een ervaring. Hier kunnen ze op Java nog wat van leren. Bediening kwam een beetje onervaren over. Maar wat hebben we daar lekker gegeten. Volgende week weer.

82. bakker

83. Wel eens Indonesisch wezen eten... Maar dit sloeg alles.

Net zoals wijlen schoonmoeder het maakte....In een woord perfekt!

84. Vincent

Heerlijke rijsttafel gehad met Soto Ayam die lekkerder is dan wanneer je het in Bandung (Indonesie) eet. De hele tafel werd volgezet met lekkere gerechten.

Nederlandse koks en hele vriendelijke bediening die weten hoe het moet.

Een echte aanrader!

85. Gisteravond wezen eten bij Javaans eetcafe te Groningen met 4 meiden, voor de film aanving.

Ondanks het weinige licht binnen en dat er wel heel veel katten aanwezig waren ter decoratie, moet ik zeggen dat ik (wij) heerlijk gegeten hebben. Wij hebben de rijsttafel genomen. Dit was lekker smullen van allerlei hapjes, waar er meer dan voldoende van waren.

Ik ga er vast nog een x heen!

86. lekkerbekje

87. kor 13 punten

Met koninginnedag aan het buffet, voor 14,50 pp.

De bediening was vlot leuk en hartelijk, harde discomuziek op de achtergrond, euh voorgrond. Maar hoezo Indonesisch? Geen Indo te zien in de keuken, wel een paar studenten die druk waren in de keuken.
    Het eten was redelijk op smaak, maar was niet traditioneel, maar aangepast aan de blanda's. De saté redelijk lekker maar nauwelijks gemarineerd, de kipkerrie kwam uit een potje en de presentatie van het buffet was niet echt uitnodigend.

Totaal cijfer een magere 7.

88. bourgondier

Afgelopen zaterdag weer heerlijk gegeten, en vooral ondanks de drukte vriendelijke bediening.

Heerlijk wezen rijsttafelen. We hebben binnenkort een catering die we laten verzorgen door dit eetcafe. Zal vast ook goed gaan.

89. Op zondag 14 februari wezen eten. De inrichting ziet er goed uit en er hangt een juiste sfeer. Het eten was lekker en uitgebreid. Door de drukte duurde het lang voordat we gingen eten en het eten was niet echt warm. Al met al was het een geslaagde avond.

90. Al enkele keren erg lekker gegeten hier. Helaas kom ik hier te weinig de laatste tijd. Snel maar weer eens terug.

Goede prijs / kwaliteits verhouding.

91. Zaterdagavond in maart, vier vriendinnen, niet besproken, alle tafels bezet. Erg hartelijk ontvangen, enkele hapjes aan bar geserveerd. Heerlijk!

Daarna tafel vrij. Echt geweldig gegeten! Komplimenten aan de kok! Veel variatie op de kaart. Prettig geholpen, prima sfeer. Echt een aanrader! Komen zeker terug!