Fortuna laten bezorgen?

Heerlijk Grieks eten in één van de leukste restaurants van Groningen.

Kali Orexi! Oftewel, eet smakelijk! Dat is wat wij graag tegen u zeggen. Wij, de gastheren en gastvrouwen van Fortuna, heten u van harte welkom in ons Grieks restaurant-eetcafé Fortuna. Midden in het gezellige Groningen, met parkeerplaatsen voor de deur. U kunt bij ons à la carte dineren in een gezellige Griekse sfeer, maar wij kunnen u ook speciale arrangementen voor groepen aanbieden.

1172319061 90
1179819795 90
1187320529 90
1194821263 73
1202321998 71
1209822732 79
1419843290 87

1. Erg lekker gegeten! Erg vriendelijke en attente bediening!
    Ik ben zwanger, dus bij aankomst kreeg mijn man een ouzo en ik een glas verse sinaasappelsap. Ook vroeg ik om het vlees goed doorbakken en dit was ook prima voor elkaar en werd zelfs nog even aangegeven bij het uitserveren. Dus heel netjes! Toen de rekening kwam waren we blij verrast! Voor, hoofd en nagerecht voor 2 personen inclusief drinken voor 55 euro!

2. Jesper Lubbing

Ik vind het echt een pareltje van een eetcafe/restaurant! ik ben er gister geweest van 18:00 tot 20:30 en we hebben heerlijk gegeten! Ik ben zelf een aantal keren in Griekenland geweest en je proeft echt Griekenland en de liefde voor eten terug in hun gerechten. Ga er heen bestel iets en geniet! :D

3. Ondanks de wat sobere inrichting was de service prima en het eten heerlijk. Zeker voor herhaling vatbaar!

4. Verrassend goed Grieks restaurant aan de rand van het centrum van Groningen.

Decor is typisch voor dit soort restaurants, niet lux, maar wel gezellig. Eten is altijd top met een meer dan goede prijs/kwaliteit verhouding. Met name de vleesgerechten zijn wat ons betreft aan te bevelen.

5. Ik ben erg kritisch, maar het eten was echt goed, lekker mals vlees. Over de sfeer... ach een echt Grieks restaurant🙈, bediening prima en behulpzaam, zeker niet duur. Alleen de toiletruimte is nodig aan een verbouwing toe! Komt een beetje onhygiënisch over.

6. Pasen 2015. Gezellig druk in eetcafé Fortuna. Droge witte wijn en een schaal met voorgerechten met melitsanosalade (auberginesalade) florinis (puntpaprika) met kaas uit de oven en spanakopita (spinazie in bladerdeeg), gefrituurde aardappeltjes, met een Griekse salade erbij. Als dessert baklava met slagroom en koffie. Wij komen hier graag eten en het was zoals altijd weer heerlijk en gezellig, mede door de gastvrije bediening. Super!!

Hettie & Gonda

7. Een geweldig gezellige gastheer die alles goed wil doen en iedere klant wil behouden. Het eten en drinken was erg lekker en de sfeer was goed. Ook ik en mijn vriendin hebben genoten! We komen zeker eens terug!

8. Joost Quant

9. Eten geweldig, prijs kwaliteitsverhouding ook uitstekend. Op aanraden van onze Griekse vriend voor het eerst hier geweest. De eigenaar komt je persoonlijk begroeten. Wel een drukke eigenaar, maar heeft wel een zeer persoonlijke benadering. Sommige recentie's schrijven dat het wat lang duurt voor je het gerecht krijgt. Ga dan naar een patatzaak, bestel een gehaktbal (direct klaar) en ga weer naar huis. Een goede Griekse gewoonte: eten is belangrijk, sociaal en mag best even duren.... De beste Griek van Groningen en omstreken.

10. Pavlos Klonaris

11. Vrijdag voor het eerst bezocht. Sfeervol, prettig personeel... en goed voedsel... Ik kom terug!

12. Beste mensen,

ik ben daar voor het eerst geweest, een beetje overdreven bediening voor een eetcafe zijn de prijzen erg hoog en daarbij gaat de fooi naar de bazen werd me verteld door de bediening. Kortom nooit meer daar heen. Het eten was wel lekker, maar volgens mij staan er geen Griekse koks in de keuken, jammer.

13. Gisteren voor het eerst, in een opwelling, hier gegeten. Ik kom al een tijd lang vanuit mijn werk hier elke dag langs en was wel eens nieuwsgierig. Ik moet zeggen dat het ver boven mijn verwachtingen was. Heerlijk eten, goede bediening, een baas die zijn klanten kent en ziet dat je er voor het eerst bent. Al met al een zeer positieve ervaring. Echt een aanrader en we zullen hier zeker vaker komen.
    1 kritiekpuntje: de term eetcafé is echt een onderschatting van de kwaliteit die ze leveren.

14. Half jaar geleden voor de eerste keer dit gezellige restaurant bezocht. Nu maar weer eens kijken of het wederom zo goed zou bevallen. En dat heeft het zeker. Vooral de voorgerechten vielen dit keer extra in de smaak. We hebben genoten van heerlijke calamaris, viskuit en de drie-kazen met aubergine. Daarnaast was ook het hoofdgerecht gewoon weer goed, net als de service en de sfeer.

We blijven dit restaurant aanraden!

15. Echt een geweldig lekker knus restaurant, de bediening is geweldig goed, door de eigenaar zelf. Je voelt je echt gast. We hebben gegeten wat de baas ons aanbevolen heeft en het was echt super-goed. Echt een aanrader!! We gaan er zeker een keer weer heen.

16. Marco & MArco

We zijn al ruim 13 jaar trouwe gast bij deze jongens.

Eten en gezelligheid ten top. Alles prima voor elkaar.

Het smaakt erg goed en altijd ruim voldoende porties.

We hopen hier nog jaren te komen..........

17. Vanavond voor de eerste keer gegeten en het was boven mijn verwachting. Goede en snelle bediening, het eten was ook redelijk snel op tafel na we besteld hadden en het eten zelf was ongelooflijk lekker! Hier komen we zeker terug!

18. We komen hier na een eerste kennismaking 2 jaar geleden steeds vaker. Wij zijn een gezin met 3 kinderen in de puberleeftijd. We komen vooral voor het lekkere eten, maar toch zeker ook voor de gezellige sfeer. De eigenaar heeft leuke praatjes en grapjes met de kinderen. We nemen meestal mixed grill en calamari. Ik heb de vorige keer 2 voorgerechten genomen ipv een hoofdgerecht, dit was ook geen probleem en vulde meer dan genoeg.

Kortom: kom je voor lekker eten, een leuk klein restaurant met een gezellige sfeer dat allemaal niet te duur uitvalt, dan is Fortuna een aanrader!

19. Henk en Ina

We komen al jaren bij Fortuna. De laatste keer was dit 1 mei. De gerechten waren overheerlijk. En zoals we van Saki gewend zijn is de bediening geweldig. Er was een foutje geslopen in de rekening, even bellen en dit was zo gepiept.

Een echte aanrader!

20. Voor het eerst gedineerd in dit restaurant, maar zeker niet de laatste keer. Voortreffelijke mosselen en zwaardvis gegeten op advies van de eigenaar. Zeer plezierig was ook de vriendelijke bediening. Een aanrader!

21. Afgelopen zondag voor de eerste keer gaan eten bij Fortuna. Wij waren met ons tweeën. De sfeer en de bediening waren prima. Het eten was perfect. Wij hadden een mix-schotel met zowel vis als vlees. Alles was botermals en verrukkelijk van smaak. De zwaardvis is een echte aanrader. De schotels en de bijgerechten zagen eruit als een plaatje uit een glossy magazine. Een echte aanrader en wij komen zeker terug.

22. Sara 431 punten

Ontzettend leuke eigenaar die altijd zin heeft in een praatje en zingend door zijn zaak loopt. Erg amusant, maar niet geschikt voor een romantisch diner voor twee.

Mixed grill bevat erg veel vlees, en de dolma's en gebakken feta zijn om je vingers bij op te eten. Zeker een aanrader! Ook voor studenten (zoals ik) want de prijs is zeer schappelijk.

23. marianne

Afgelopen zaterdag hier weer ontzettend lekker gegeten, ik had ossehaas met pikante saus en asperges.

Heerlijk en het vlees zo mals en zacht, als ik er weer aan denk loopt het water weer in mijn mond. Super! Erg vriendelijke bediening met name de 2 broers. Groet, marianne.

24. Suuuuper lekker! Heb vorige week op uitnodiging van anderen bij een ander Grieks restaurant moeten eten. Wat een verschil, deze was helemaal niks! Ik ga binnenkort gauw weer eens bij Fortuna eten, erg lekker eten, super vriendelijke bediening!

25. Suuuuuuuuuuper lekker.

26. We komen al sinds jaren in dit restaurant en het eten smaakt na al die jaren nog steeds voortreffelijk.

Minstens zo belangrijk is de ambiance waarin je uit eten gaat.

De eigenaren van dit restaurant weten je perfect het gevoel te geven dat je welkom bent.

Kortom: één van de betere restaurants in Groningen.

Ga vooral zo door!

27. Voor het eerst gegeten bij Fortuna!

Het was echt heerlijk, ik kom zeker terug!

Prima bediening en een goede gastheer.

Meer als voldoende eten, je hoeft niks bij te bestellen.

Oke het ijsje was teveel, maar dat doe je zelf.

28. Zeer goed eten!

Sfeer erg gezellig.

Hoeveelheden precies goed.

En de service erg goed en zeer gezellig!

29. Jan-Chris, Greta en Stephan

Super gegeten en zoals altijd erg gezellig.

Leuke bediening en goede sfeer.

30. Leuk restaurant, gezellige eigenaar en fijne sfeer. Eten redelijk van smaak maar voor ons niet het echte Balkan eten, teveel afgezwakt naar de Nederlandse "smaak". Daarbij grote borden met weinig eten, voor ieder piepklein bakje rijst / friet dat je bijbesteld moet je extra betalen. Met honger in de maag naar huis gegaan. Heel erg jammer.

31. Edwin Dijkstra

Heerlijk en eerlijk eten met een zeer gastvrij gevoel.

Hartelijk en comfortabele omgeving met een knipoog.

32. Heerlijk eten, gezellige knusse sfeer.

Zeker de moeite waard.

Wel even reserveren, mocht je er heen willen.

Lieve Sakis, Takis en Dores, jullie zijn toppers.

33. Prima restaurant.

Heerlijk gegeten, goede adviezen van de eigenaar op een leuke/prettige manier. Goed verzorgd voor een redelijke prijs.

Goede service. Je voelt je welkom.

34. Geweldige tent! De eigenaar is leuke gezellige man. Zingend, dansend gaat hij door de zaak of maakt hij een praatje.

Een aanrader!

35. Via deze site hebben we hier heerlijk gegeten.

De eigenaar maakt inderdaad gelijk een praatje met je, en op zijn advies heb ik (Luit) een ander menu gekozen. Als het niet goed was dan hoefden we niets te betalen. Wij vinden het een luxere Griek, geen shoarma, pizza Griek. En van alles was er meer dan genoeg. Wij komen hier zeker vaker.

36. Goed eten. Redelijke prijs. Vrolijke bediening. Iets benauwd wellicht omdat het volzat. Ligging stukje buiten de binnenstad. Aanrader. Groeten aan de gebr. Delis.

37. Heerlijk, veel, lekker, niet duur, gezellig, bediening top!

38. Egbert

39. Ali Eshraghi

Heerlijk eten. Ze hebben een goede bediening.
    Ik ben heel vaak daar geweest en ik vind het nog steeds heel goed.
    Ik vind de eigenaar heel grappig en gezellig.

40. Gerhard en Ria Eichstaedt

14 april: lekker en goed gegeten. Ze zijn niet zuinig met vlees, groenten enaardappelen. Alles netjes geserveerd.

Bediening heel attent! Eigenaar een vrolijke vogel.

Al met al zeer tevreden. Een aanrader. Compliment aan de keuken!

41. Marc de Kwant

Heerlijk eten, goede bediening en altijd een vrolijke eigenaar die een praatje met je wilt maken.

42. sjan em wim

Vele malen geweest en we komen er steeds terug.
    Lekker, gezellig en vriendelijke bediening

43. erg leuk, sfeervol restaurant en super leuke bediening! mn zus kreeg zelfs een fles wijn cadeau vanwege haar verjaardag, top!

44. ongedwongen sfeer en lekker eten voor mooie prijs

45. Dit was wel balen zeg! We zochten een leuk restaurant om ons 3 jarig huwelijk te vieren.
    We hadden gereserveerd maar kregen een kloten plekje direkt bij de openstaande deur. Gelukkig gingen er mensen weg en kregen we een mooi plekje. Het leek dus prima. Nadat de aardige bediening het voorgerecht hadden gebracht duurde het 50 minuten voordat we het hoofdgerecht kregen. Gelukkig smaakt het prima. Ook het nagerecht was goed. Maar super? Nou nee hoor en ook echt niet goedkoop.

46. C. Visscher

Gezellig,klein restaurant, uitstekend eten, prima wijn, hele goedebediening