Op dit adres zit nu: De Stadstuin Noorderplantsoen

1419411082 88
1455721932 87
1492032782 84

1. Jacob Bolhuis

Met enige regelmaat in de Markies gegeten. Jammer dat ze veranderen van eigenaar. Of....
    In tegenstelling met andere eetcafés, hier nog nooit echt teleurgesteld. Goede kwaliteit, maar net als vele eetcafés zou ik aanraden. Doe er ook iets van verse groenten bij. Zal zeer op prijs worden gesteld.

2. Gea Prins

Deze week voor het eerst in de Markies gegeten. Het eten was voortreffelijk en ook de bediening was super. Een echte aanrader.

3. Martijn

5. Arjen Veenwijk

6. Friso Dijkstra

Het eten was niet spannend en erg gewoontjes. De prijs was daarentegen wel aan de hoge kant voor wat je kreeg... bediening was wel goed!

7. Afgelopen weekend gegeten met een groep van 14 personen. Geweldig gegeten en gedronken (elke gang een andere wijn), en goede bediening.. Vooral complimenten voor het tegelijk uitserveren van elke gang, dit zie je niet vaak bij zo'n grote groep.

8. Verrassend in alle opzichten! Mooie kaart, veel gerechten buiten de kaart om en alles bijzonder lekker. Dieetverzoeken ook geen probleem; uiterst smakelijke variaties op alle gerechten. Vriendelijk personeel en sfeervolle ambiance. Absoluut een aanrader.

9. Robin

10. Na een aantal goede verhalen over 'de markies' te hebben gehoord, werd mijn nieuwsgierigheid gewekt. Maar we hebben een heerlijke avond gehad. We hadden niet gereserveerd dus moesten we even wachten, maar na een drankje aan de bar en leuke bediening, konden we aan tafel. Gekozen voor de 3 gangen verrassingsdiner. Prima prijs/ kwaliteitsverhouding. Een echte aanrader!

11. Evelien Jager

Gisteravond voor het eerst bij Markies gegeten met z'n drieën. We werden ontzettend vriendelijk en leuk ontvangen door de eigenaar.

We kregen een gezellige hoge tafel vlakbij de bar. Het restaurant is sfeervol ingericht, leuke muziek op de achtergrond en enthousiast personeel. Meteen een lekker wijntje en uitleg van de menukaart door de eigenaar.

We zijn gegaan voor het driegangenverrassingmenu met bijpassende wijnen. Alle drie de gerechten echt zeer lekker, alle smaken goed in balans en de wijn werd niet zuinig mee geschonken. Hier wordt met liefde gekookt!

Een espresso na en door de gezelligheid zijn we blijven hangen en nog leuk nageborreld en gepraat met de eigenaar en zijn partner. Wij hebben een ontzettend leuke avond gehad.

Wij bevelen dit restaurant van harte aan en zullen zeker een volgende keer weer komen aanschuiven. Een groet, Egbert, Robert en Evelien

12. Charlotte Prins van Wijngaarden

Zondagavond met de kinderen bij de recent verbouwde Markies gegeten. We zijn hier in het verleden al eerder geweest want we wonen in de Oranjebuurt.

Bij binnenkomst wisten we niet wat we zagen, wat is deze zaak schitterend verbouwd. Buitengewoon smaakvol en helemaal van deze tijd!

We werden hartelijk ontvangen door een vriendelijke gastvrouw. De kaart is vrij beperkt maar er werd ons uitgelegd dat ze dagelijks verschillende dingen buiten de kaart om hebben, we hebben daar dankbaar gebruik van gemaakt!

We kregen bij een heerlijk glas Chardonnay een amuse van Gronings weider rund met Amsterdamse uitjes werkelijk subliem. We konden voor de kinderen alles in kleine hoeveelheden bestellen echt top!

We namen als voorgerecht een bonbon van gerookte zalm met Hollandse garnalen, hoofdgerecht een super malse hertenbiefstuk. Beide gerechten zeer mooi in balans en fijn van smaak.

De attente bediening, fantastische keuken en de heerlijke sfeer zijn voor ons een reden om op korte termijn terug te keren naar deze zaak!

13. Roelf en Miranda Bos

Vanavond voor het eerst gegeten in restaurant de Markies en ik kan dit restaurant echt met liefde aanbevelen! Top service, top bediening, top eten en goede ambiance! Wat wil je nog meer! Ga zo door met zijn allen, gaat helemaal goed komen.

14. Nadat vrienden ons hadden gewezen op de 'nieuwe' Markies, besloten we dit toch eens uit te gaan proberen. Dit was zeker een goed besluit, het eten was in een woord heerlijk!

Het is duidelijk dat er veel aandacht wordt besteed aan de kwaliteit van het eten en de vriendelijke bediening zorgt voor een bijpassend wijntje.

De menukaart is ook erg leuk geschreven, met hier en daar persoonlijke tintjes.

Het restaurant bruist in postieve zin en we hebben erg genoten van ons avondje uit. Bedankt daarvoor, we komen zeker een keertje terug!

15. Een nieuwe eigenaar en nieuwe chef-kok in 2014 en hoewel het voorheen zeker niet slecht was, is het eten nu gewoon heel erg goed. Aanrader: de gamba's als voorgerecht, topkwaliteit!

Aandachtspunten: wachttijd tussen twee gangen als het druk is Iets meer groente bij het hoofdgerecht. Maar mede door de schappelijke prijzen krijgt dit restaurant voor prijs/kwaliteit een 9.5 van mij.

16. Dirk Talsma

Het restaurant is net overgenomen en een echte ontdekking. Goede service, lekker eten en allemaal zeer betaalbaar. We hebben een geweldige avond gehad en komen binnenkort zeker terug.

17. Een zeer aangename verrassing!!!!! Vlakbij ons B&B (Court en Geertje) vonden wij dit restaurant. Bijzonder prettige bediening en geweldig eten!!!! (Chapeau kok!!!) Wat een fijne plek buiten het centrum. Ik wens de nieuwe eigenaren heel veel succes en hopen nog eens terug te komen.

18. Op 12 oktober jl.heb ik na 6 maanden weer gedineerd bij de Markies. Mijn verbazing was groot, totaal verbouwd volgens de moderne richtlijnen, gezellig en stijlvol, de geplaatste bar is uniek en noodt uit tot het vooraf of nadien drinken van een drankje. Het eten was qua smaak geweldig en dit gecombineerd met een prettige bediening, gevoel voor de gasten staat centraal, is dit restaurant een aanrader.

19. Heerlijk, heerlijk, allemaal heerlijk!! Fantastisch gegeten, leuke spontane bediening, zeer professioneel, leuke kaart. Ze zijn pas net weer open na overname, maar wat een leuk restaurant in een vrij 'stille buurt'. Zeer de moeite van het 'omfietsen' waard! See for yourself..

20. Zeer aangenaam verrast!! Zijn al jarenlang bezoekers van de Markies maar sfeer en kwaliteit liep terug. Maar nu top! Net 2 weken heropend. De nieuwe eigenaars/ kok maken een feestje van een avondje uit. Hebben namelijk zeer smaakvol gegeten. Het is fris en sfeervol ingericht en er is uiterst prettige bediening. Een aanrader voor een ieder, chapeau !!

21. We zijn komen kijken hoe het was na de heropening & het ziet er erg mooi uit! De bar is gezellig en het eten was heerlijk. Het was ook erg druk dus dat is ook een goed teken lijkt me!

22. mw. Hiemstra

Wat een aanwinst. Lekkere frisse zaak. Schoon en topkwaliteit. Supermooie inrichting van deze tijd. Nog even wat schuifdingetjes onder de stoelen en dan is de akoestiek okay.

23. De goedgemutste, voorkomende ober maakt veel goed. Wachttijden van 20 - 30 minuten voor de eerste en ook voor de tweede gang verschijnt, doen ons beslissen van een derde af te zien, evenals van koffie/digestief. Een van de serveersters ziet ons wachten met het glas leeg en vraagt ons nog eens in te mogen schenken. Goed bedoeld, maar we kwamen vooral om te eten. Kaart niet superspannend, enige bijlage aardappeltjes, kleine wijnkaart, alleen Frans en Chileen. We houden het op ietwat verhaaste opening omdat de verbouwing uitliep. De akoestiek lijkt er niet op vooruitgegaan.

24. Joost Quant

25. Het was er erg druk en lawaaierig. Amateuristische en niet echt professionele bediening, we moesten steeds vragen om aanvulling, zowel voor de drankjes, als brood ed. De bediening kon het duidelijk niet aan. Eten was redelijk, frieten verbrand, zouden eigenlijk niet op tafel mogen, gezien de slechte kwaliteit. Te vet. Er zijn betere restaurants in Groningen in hetzelfde prijssegment.

26. Helaas. Zoals verwacht is dat wat perfekt was de commercie ten slachtoffer gevallen. Een paar maanden geleden was de Markies een geheimtip. Het loopt nu zo goed dat ze het restaurant uitgebreid hebben naar de achterkamer. Dit gaat extreem ten koste van de bediening. Na 20 minuten pas een drankje en na 45 minuten een mandje brood. Het voorgerecht kwam na 1,5 uur en totaal met hoofdgrecht + dessert ging het 4 uur lang. Niet meer leuk.

Erger nog: het gaat ook op kosten van de voorheen excellente kwaliteit. Ik kom hier niet meer.

27. mitch

28. Leuk en knus restaurant. Goede bediening. Het eten is verzorgd, maar kan iets meer op smaak worden gebracht.

Al met al een leuk restaurant voor gezellige avond.

29. 6 februari j.l. zijn wij weer geweest! Weer, want dit zal denk ik onze 9 of 10e keer zijn. Ondergetekende begon met een voorgerecht: gerookte ganzenborst met etc. Heerlijk! Vervolgens het hoofdgerecht: Lamsbout met eigen jus etc. Opnieuw heerlijk!

De wijn die wij kregen paste prima bij dit menu. Bediening is uitstekend en weet wat de gerechten inhouden. Sfeer zoals altijd gemoedelijk.
    Deze keuken, en haar kok in 't bijzonder, verdienen een ster of 3 in deze klasse! Kortom, wij kunnen de Markies aanraden.

30. Soep van paddenstoelen als beton, licht gebonden beloofde de kaart.

Risotto moet je niet vooruit maken, want ook dit gerecht deugde niet. Toetjes zijn suiker bommen en als klap op de vuurpijl vreselijk rommelige bediening.

Koude koffie, laffe wijn.

Nooit weer.

31. K & J

32. mathijs

Erg lekker en goed eten voor een hele goede prijs. Een regelmatig wisselende kleine kaart door het gebruik van seizoensgebonden producten. Er wordt een goede kwaliteit producten ingekocht en vervolgens heel goed "bewerkt"....

De bediening is vlot, vriendelijk en weet wat er op de kaart staat. Het restaurant is redelijk klein. Er is een goede intieme sfeer.... Ik ben een keer of zes geweest en ik ben een fan.

33. Heerlijk gegeten in huiskamerambiance. Vriendelijke bediening. Een beperte kaart, maar wat er op staat is erg lekker.

34. Geweldige kaart voor een redelijke prijs. een echte aanrader, leuke vrije bediening, goede kok, die wel aandurft iet s nieuws op de kaart te zetten. Blijf ontwikkelen en wij blijven komen.