De Biechtstoel in Groningen

1343241961 87
1348819060 86
1449206852 79
1516132046 81

1. Vegetarische maaltijd Tompouce stinkt naar oude vis (gril wordt eerder gebuikt voor vis denk ik). Aubergine en courgette waren ook rauw en zeer smakeloos, kaas was ook koud en niet echt gegrild. Pompoensoep lijkt op de restanten van oude pompoensoep. Waterig, smakeloos. Er zijn uitgebreide vegetarische recepten in aanbod op internet. Blijkbaar doen ze niet de moeite om hun vegetarische maaltijden verder te ontwikkelen. Slechtste eten tot nu toe gegeten. Patat was ook diepvries patat. Niet eens de moeite doen om verse aardappels te schillen. Sfeer was ook veel te donker. Maar serveersters waren heel aardig.

2. Ik heb gisteren samen met mijn dochter bij jullie gegeten en het eten was super lekker, van zeer goede kwaliteit. Bediening zeer vriendelijk en we moesten helemaal niet lang wachten op ons eten ondanks dat het best druk was.Het was mijn eerste keer daar maar kom zeker met regelmaat terug.

3. We hebben gisteravond (13-02-16) bij jullie in het nieuwe restaurant gedineerd. Maar ik heb een opmerking. Ga een veer aan de deur zetten, want 80% van de mensen die binnen komen sluiten niet de deur achter zich. Daardoor hebben we de hele avond op de tocht gezeten dat was niet leuk.

4. Marijke Luttekes

5. Martijn

6. De sfeer met de beelden is leuk, het personeel is vriendelijk en de service is verder goed. Het eten is niet heel bijzonder. Als voorgerecht een Carpaccio besteld. Deze smaakte prima maar was niet heel bijzonder. Hoofdgerecht een ossehaas met sate. Sate was van slechte kwaliteit, lijkt wel uit een emmertje (wijko) te komen. Het vlees was verder wel mals. De groenten die erbij geserveerd werden waren ook weer niet heel bijzonder. Rauwkost uit potje? Verder een stukje wortel waar weinig smaak aan zat.

7. Ik en een kameraad (hij wel normale eter) hebben afgelopen vrijdag gegeten bij de Biechtstoel. Ik ben niet zo'n zeikerd met eten omdat ik best begrijp dat het voor veel restaurants een goede en lekkere vega maaltijd maken best lastig is maar, voor de Biechtstoel maak ik een uitzondering. Ik vond het vega eten van een zeer laag niveau en was gewoon ronduit slecht. De couscous was sompig, de courgette was veelal nog hard en had weinig smaak en het bloemkoolsausje (zat verder geen bloemkool op mijn bord maar dat terzijde) was een dikke derrie. Het vleesgedeelte was verder prima en de bediening ook maar nogmaals het vega eten zeker niet.

2,1
  8. Bart Koops

9. jan buringa

10. Vanavond voor de derde keer bij jullie gegeten en het was weer fantastisch ! Ik kom zeker terug.

11. Joost de Wijs

De verwachtingen waren hoog, maar helaas was het geen geslaagde avond. Ten eerste waren we niet tevreden over onze plek. Dit was namelijk naast de keuken en hooguit een halve meter van een ander tafeltje. Onze ontevredenheid werd heel goed ontvangen en uiteindelijk kregen we een beter tafeltje. Daarnaast kregen we een broodmandje van het huis. Het voorgerecht hadden we lekkere garnalenkroketten. Als hoofd had ik de Parelhoen en mijn vriendin de ossenhaaspuntjes. De parelhoen was zeer droog en haast met tegenzin op gegeten. De ossenhaaspuntjes waren goed en de bijhorende frietjes en groentes waren vers van smaak. De sfeer in het restaurant was goed, maar wel luidruchtig. Helaas werden onze gesprekken vaak verstoord door een groep dames meer aan het schreeuwen waren dan lachen. Conclusie: prijs/kwaliteit redelijk van het eten, maar de gehele entourage eromheen was niet geschikt voor een stelletje maar meer voor een voetbalteam.

12. van Straalen

Geweldige sfeer,
    leuke bediening,
    Erg lekker gegeten!!
    En de grote verassing is de betaalbaarheid!! Dat je voor die prijs zo lekker kunt eten in Groningen is een aanwinst! Wij hebben een geweldige avond gehad!

13. We hadden een broodje besteld met parmaham en buffelmozerella maar helaas kregen we goedkope smakeloze mozerella en volgens mij was het een andere soort ham, ik heb toch heel vaak parmaham gegeten en dit smaakte naar iets anders. Verder was het broodje wel smakelijk behalve dat er ook geen vijgendressing op zat, althans dit hebben wij niet geproefd. De soep was lekker maar wel erg zout, dit is smaken verschillen maar we hadden daarna erg dorst. Toch jammer al met al. Het smaakte wel maar als je iets besteld hoop je ook dat je dat krijgt en dan valt het tegen als het iets anders is.

14. HC van Nijkerk

Wij hebben heerlijk gegeten. Bediening attent en zeer goed. Was de 1e keer maar dit is voor herhaling vatbaar. Ambiance is erg leuk en gezellig. Prijs kwalitiet is dik in orde.

15. Aan de buitenkant is niet te zien hoe leuk het er aan de binnenkant uitziet.
    Eten is prima. Personeel is attent en vriendelijk.
    Aanrader!

16. Pascalle

Heerlijk gegeten voor een prima prijs. Snelle service en een superleuke sfeer. Heel apart met alle beelden maar zeker een leuke ervaring.

17. marjon

18. Mark N

19. Ik had vegetarische lasagne met spinazie, kaas en amandelen dacht ik. Hemels wat lekker! Mijn man had zeebaars op de vel gebakken ook zeer goed. Zelfs de salade was lekker. Dat proeven we ook wel eens anders. Goed gedaan Matthijs en kok, servering e.d. We komen nog een keer weer. Bart en Erna Doornbos

20. Het eten was zeker niet slecht, maar ook nergens echt goed. Mijn vrouw vond haar eten wel goed, met name het dessert Hemelse Modder. Ik had als dessert Stoofpeertjes met kaneelijs besteld en kreeg 1 klein peertje, die overigens wel lekker was, en veel kaneelijs. Ik had de verhoudingen op basis van de beschrijving anders verwacht.
    Totaal prijs twee personen, drie gangen en speciaal bier: €72.

21. Erwin Peters

Relaxte omgeving. Snel en vriendelijk personeel. Attent. Eten is ook prima in orde. Inderdaad een aanrader.

22. Uitstekend eten in een mooie sfeervolle omgeving. Prijs/kwaliteit verhouding is prima. Aanrader!

23. P. Van Heek

Was erg benieuwd. Reacties hier waren zoo positief. En dan valt, met name het eten toch wat tegen. Moest toch wel even flink kauwen op de ossenhaaspuntjes. Mozzarella op de salade was smakeloos. Wel een prima sfeer en bediening. Eigenlijk dus een eetcafe. En ook goed betaalbaar dus.

24. Bert Veenstra

Een hernieuwde kennismaking met de Biechtstoel. Veel grotere ruimte die absoluut niet ten koste is gegaan van de intimiteit.
    Veel privacy en smaakvolle inrichting. Heerlijk gegeten van de ossehaaspuntjes en de saté van de haas (een kipgerecht). De mosterdsoep vond m'n partner iets te zout. De carpaccio smaakte voortreffelijk!
    De moeite van een bezoek waard.

25. Alina Sfo

26. Geertje en Cor

Een absolute aanwinst voor Groningen en voor haar bezoekers.

Prima eten en vriendelijke bediening.

27. Geweldig. Heerlijk eten, geweldige bediening, leuke sfeer en alles voor een betaalbare prijs. Top!

28. Zeer aan te bevelen! Gezellig restaurant met prachtige heiligen die erop toezien dat het de gasten goed gaat. Eten is heerlijk, op mooi opgemaakte borden en voldoende hoeveelheid. Bediening is buitengewoon vriendelijk en attent!

29. Een maand terug hier gegeten met vier volwassenen.
    Een práchtige sfeervolle inrichting, van de buitenkant zou je dat niet zeggen.
    Het eten is heerlijk, de bediening is vriendelijk.
    Echt een aanrader voor liefhebbers van het katholieke mystieke.

30. Prima restaurant met een zeer relaxte sfeer. We hadden een "fluwelen"mosterdsoepje vooraf, perfect! Hoofdgerecht de wildschotel, ook perfect en als nagerecht de proeverij. De bediening is attent en niet opdringerig, komen op het juiste moment aan tafel. De heiligenbeelden en de biechtstoel geven die serene en relaxte sfeer. We komen hier zeker weer! Goede maaltijden voor redelijke prijzen.

31. Helemaal goed. Wat een enorm gezellig knus restaurant.

32. Heerlijk gegeten voor een redelijke prijs. Sfeer is echt bijzonder. Bediening is goed. Voor ons een aanrader.

33. Een leuke restaurant, waar je een heerlijk stuk vlees op je bord krijgt. Prima prijs-kwaliteitverhouding. Uitstekende bediening.

34. Redelijk gegeten, niet zo goed als de overige reacties hier.

35. Lang leve google! Na een dagje slenteren in Groningen wilden wij wel eens lekker eten!

De Biechtstoel is een echte aanrader! Knus, gezellig en bovenal heerlijk eten.

De bediening was heel erg gastvrij. Super!

Wel moeilijk te vinden maar het zoeken meer dan waard.

36. Met ons gezin ( 2 volwassen zoons en kritische eters) hebben we een heerlijke avond gehad in de Biechtstoel. Klein restaurant, intiem door al die beelden en heel bijzonder.

Wat mij erg aansprak was het biologische vlees; mijn man nam baracuda, het was allemaal erg lekker en feestelijk!

Ik heb het al menigeen aangeraden als je echt sfeervol en lekker wilt eten!

37. Joke

38. Met een groep (totaal 15) collega's heerlijk gegeten. De tafels, stoelen en het eetgerei stonden keurig klaar op de bovenverdieping temidden van de heiligenbeelden. Goede en verzorgde ontvangst door de dame die ons bediende. Dit geldt voor de hele avond. Ook het culinaire gehalte was uitstekend. Aanrader!

39. Heerlijk gegeten, goede kwaliteit prijsverhouding. Uitstekende bediening. Gezellige entourage. Hier gaan zeker vaker naar toe.

40. ria 5 punten

26 mei. Voor het eerst hier gegeten. Het was heerlijk. Prima bediening. Een plek waar we zeker terugkeren.

41. Vanavond door de sneeuw geschuiveld naar het restaurant. Het was rustig vanwege het weer, maar we werden zeer gastvrij en prettig ontvangen. Zeer gemoedelijke en bijzondere entourage.
    Alle heiligen waken blijkbaar over de kwaliteit van het eten, want die is uitstekend, heerlijk biologisch vlees, mooie voorgerechten en een lekkere afsluiting voor een redelijke prijs. Een aanrader voor een gezellig avondje dineren.

42. In één woord?! Geweldig! Wat een heerlijke binnenkomer uit de natte straten van Groningen: kaarsjes aan, de dame (de volgende keer vraag ik hoe je heet, hoor) van de bediening die ons écht hartelijk welkom heet en de heiligen die ons laten weten "'t is goed toeven hier, kom vooral verder".

Mijn oud-collega en ik kozen als voorgerecht de bouillabaisse; voor haar de eerste keer ("ik laat mij verrassen") en ik heb er al vele voorgeschoteld gekregen en ben in al die keren maar één keer lyrisch geweest. Daar komt nu een tweede keer bij.

Heerlijk "vissig" met een perfecte hoeveelheid groenten die precies goed is klaar gemaakt; niet overgaar, maar ook niet knapperig (dat past niet in een soep, vind ik). Op mijn vraag "zit er niet iets van citroen in?", wordt bevestigend geantwoord. Een vleugje citroenolie geeft een heerlijke "net-even-anders"-smaak aan de bouillabaisse: zalig!

Onze verwachtingen waren hooggespannen na dit voorgerecht en gelukkig werden wij niet teleurgesteld. Wij hadden al afgestemd dat het een ""zee-avond" zou worden en dus kozen wij voor spiesjes met gepelde grote garnalen. Een mooi en ruim voldoende aanbod aan spiesjes was ons deel en oh.... wat waren ze heerlijk. Als bijgerechten kwamen in een etagère gebakken aardappeltjes, gegrilde courgettes en een salade (met o.a. partjes tomaat zonder het schilletje). Het hoofdgerecht was een waar feest en wij hebben tot de laatste hap genoten. Het resultaat: het nagerecht hebben wij overgeslagen en wij besloten met een gewoon lekkere cappuccino.

Onze avond was helemaal "af" toen wij de rekening zagen, die meer dan redelijk was.

Wij komen hier zeker terug.

43. Redelijk lekker gegeten. Mooi ingericht met al die beelden. Jammer van die standaard popmuziek keuze (The Corrs e.d.).

44. JW ten Wolde

Vanavond De Biechtstoel bezocht. Lang geleden dat ik zo heerlijk heb gegeten en dat voor die prijs. Ook de manier waarop de gerechten werden aangeboden, helemaal top. Zelfs mijn dochter die bedenkingen had bij een bepaald ingrediënt in haar menukeuze was onverdeeld enthousiast.

45. Met een groep heerlijk gegeten. Leuke kleine kaart. Een laatkomer van ons groepje werd zeer vlot geholpen, TOP! Al met al een aanrader, en alles tegen vriendelijke prijzen.