Brasserie Groen in Groningen

Puur en eerlijk lunchen & dineren

Parkeergarage Hollands Casino of Rademarkt. Vanaf daar 2 minuten lopen. (achter HEMA)

Zuiderdiep uitstappen, vanaf daar 100 meter lopen.

ma lunch 11:30 - 17:00 diner 17:00 - 22:00
di lunch 11:30 - 17:00 diner 17:00 - 22:00

Welkom bij Restaurant & Brasserie Groen

Bij ons bent u op het goede adres voor zowel lunch als diner. Voor onze gerechten maken wij graag gebruik van verse biologische- en streekproducten. Het restaurant is gevestigd in het centrum van Groningen in een prachtig monumentaal pand met vier verdiepingen met grote ramen, sfeervolle verlichting en heerlijke zitbanken.

Voor in de middaguren hebben we een uitgebreide en gevarieerde lunchkaart met verschillende broodjes, salades, soepen en plates.

Tijdens diner kunt u zelf uw eigen 3 gangen menu samenstellen of een 4 gangen all-in arrangement nemen (inclusief vrij drinken tijdens dineren). Daarnaast kunt u ook los een gerecht à la carte bestellen:

A) 3 gangenmenu naar keuze voor €27,50

B) 4 gangen all-in diner arrangement voor €42,50

- Vers gebakken brood
- Voorgerecht naar keuze
- Hoofdgerecht naar keuze
- Nagerecht naar keuze
- Vrij drinken tijdens diner (bier van de tap, huiswijn en fris)
- Inclusief koffie of thee

C) À la Carte

Graag verwelkomen wij u in Restaurant & Brasserie Groen!

Voor meer informatie kijk op: www.brasseriegroen.nl

• Veganistisch

1420009345 88
1459200205 87
1465732015 86
1482061539 87

1. Meerdere keren gegeten en altijd weer onder de indruk. Het vlees is mals, de groenten zijn vers en alles is heel mooi gepresenteerd als een schilderijtje! Personeel is vlot en vriendelijk en kan niet beter!

2. We hebben heerlijk gegeten. Opmaak van gerechten was uitstekend, met name het nagerecht.

3. Erg lekker gegeten en zeer vriendelijk bediend! Bovendien zeer schappelijke prijzen voor een 3 gangen menu.

4. Suma Alexander

lekker eten, leuke sfeer

5. Fokķo Aarts

Heerlijk gegeten met bijbehorende wijn. Prima!

6. Ontzettend lekker gegeten hier. Hier en daar wat aparte benamingen op het menu, maar de smaken en de combinaties (en kleuren, wauw!) waren bij elk gerecht super! Service was top, ontzettend vriendelijk personeel en de sfeer was ook gezellig. Als wij nog eens in Groningen komen, gaan wij hier zeker terug :) Prijs/kwaliteit kan je trouwens ook niks van zeggen, heel netjes.

7. Lekker gegeten in een aardig ogend restaurant. Bediening vriendelijk maar niet zo ervaren. Prijs/kwaliteit zeer goed.

8. Creatieve kaart, juiste verhoudingen in smaak en kleur op je bord met verrassende elementen. De bitterbal van Groningse droge worst zouden ze landelijk op de markt moeten brengen ;-) Ambiance prima, muziek werd enigszins gemist maar niet storend. Chef bediening is een uiterst vriendelijke man met een prettig en open charisma. Zeker een aanrader!

9. Al vaker gegeten en telkens tevreden geweest. Helaas dit keer wel een aantal dingen waar ik minder tevreden mee was. Voorgerecht (truffel salade) was goed, hoofdgerecht (zalm met risotto) was minder. Zalm té gaar, aardappel die op het bord lag niet gaar, geldt ook voor de groenten die in spek gewikkeld waren. Dit was voor mij ook vervelend want ik eet geen varkensvlees (Misschien dit vermelden op de kaart? Of laten vermelden door de gastheren/gastvrouwen?). Ook merkte ik op dat op vrijwel alle borden dezelfde garnituren worden gebruikt (krokantjes waren hetzelfde bij voor- en hoofdgerechten bijvoorbeeld). Smaken/smaakcombinaties daarentegen waren wel erg goed. Dessert was ook erg goed, maar de red velvet cheesecake was voor mij nog iets te groot. Verder waren wij wel echt ontzettend tevreden, de service was super, sfeer was erg gezellig en prijs/kwaliteit verhouding ook super!

10. Ze serveren kleine kunstwerkjes! Prachtig! Prima vlees, het eten was er super snel.

11. Diane Bakkum

12. Wij hebben heerlijk gegeten bij Brasserie Groen, de bitterbal met Groninger metworst was geweldig, maar al de andere onderdelen van de gerechten waren ook erg lekker. Meestal is er hooguit een dessert dat we de moeite van het proeven waard vinden, maar hier konden we gewoon niet kiezen, het leek bijna allemaal wel lekker. Lekkere wijn, prima bediening en een hele goede prijs.

13. Echt heerlijk gegeten bij Groen!! We kozen voor verschillende 3 gangen menu's en alle gerechten waren super - en zagen er prachtig uit. Bediening ook prima. Topavond.

14. Kim Seyfert

Wij hadden een super gezellige avond met fantastisch eten! Bedankt :-)

15. Uitzonderlijk lekker gegeten voor een heel erg schappelijke prijs. De bediening was zeer snel en attent. Zeker een van de beste plekken om te eten in Groningen.

17. EJB 12 punten

Na een eerdere goede ervaring besloten we om hier mijn verjaardag te vieren. Gereserveerd, inclusief kinderstoel. Bij aankomst was onze reservering 'niet doorgekomen' en was er geen kinderstoel beschikbaar. We hebben elders heerlijk gegeten.

18. Vandaag 16 maart heerlijk gegeten, wat een schilderijtjes. Van voor tot nagerecht, alles was perfect. Nog weinig zo lekker gegeten. Wij komen zeker terug om een van jullie andere gerechten te proeven. De bediening was ook super. Complimenten en natuurlijk voor de koks.
    Groetjes de fam bakkum

19. Zeer goed restaurant. Ik denk zelf wel een van de beste restaurants in z'n prijs/kwaliteits klasse waar ik geweest ben. Alle gerechten zijn biologisch en streekproducten en alles is huisgemaakt. Borden worden zeer mooi opgemaakt en de porties zijn absoluut niet klein. Daarnaast is de bediening zeer vlot en kundig. Een topper!

20. - Bediening is vlot en vriendelijk
    - De gerechten worden met zorg gepresenteerd op ruime borden
    - Alle gerechten zijn smaakvol
    - De espresso koffie was een topper
    - Sfeervol restaurant
    - Mooie menukaart
    - Nette prijs voor een 3 gangen menu

Zeer tevreden

21. Bastien Spiegelaar

Heerlijk gegeten in een sfeervol restaurant met goede bediening. En van de prijs hoef je niet te schrikken. Een adresje om nog eens terug te komen.

22. Frederik85

Naar aanleiding van goede recensies hebben we met z'n tweeën hier vorige week gedineerd.

Het was echt super goed, zowel het eten als de bediening. We namen het 3 gangen keuzemenu en alles was zeer lekker en de borden waren mooi opgemaakt. De bediening was vriendelijk en vlot, ondanks dat het vrij druk was.

Brasserie Groen is een aanrader!

23. Oudjaarsavond met het gezin uiteten geweest. Eten was ontzettend lekker en al helemaal in verhouding met de prijs. Ondanks dat het erg druk was deden de twee serveersters van de avond hun uiterste best om ons tevreden te houden. Ik hoop ook dat zij een deel van de fooi gekregen hebben en niet het hoofd wat erg uit de hoogte deed.

24. Désiré en Michel

Het eten is erg goed en prijs/kwaliteit voor het eten is top! Daarentegen is het drinken aan de prijzige kant.

25. Afgelopen vrijdag geweest met 5 personen. Geweldig lekker eten en vriendelijk personeel. Hier gaan we nog een keer heen!!

26. Tiny alting

Fantastisch opgemaakte borden. Pure smaken bereid op smakelijke wijze. Prijs kwaliteit is een 10+.
    De bediening is zeer attent, klantgericht en staat open voor een praatje ondanks de drukte.
    Dit is een plek waar je zeker terug wilt komen!!

27. Heerlijk gegeten bij Groen gisteravond! Mooie porties, mooi opgemaakt, heerlijk bereid. Gezellige sfeer en goede en vlotte bediening! Een aanrader.

28. j verwoerd

Prima gelegenheid om te bezoeken.

29. Anton Ter Stege

Na aanleiding van goede verhalen en positieve recensies, hebben we hier afgelopen zaterdag gegeten met 6 personen. We gingen alle 6 voor een 3 gangen menu voor 24.50, waarbij we zelf de gerechten mochten kiezen van de kaart. Het eten was zeer smakelijk en de borden waren stuk voor stuk erg mooi opgemaakt. Service was ook dikke prima, en dan te bedenken dat het erg druk was. Prijs/kwaliteit verhouding was zeer goed, en we komen daarom zeker terug. Reserveren is zeker aan te raden in het weekend.

30. Heerlijk eten, leuke bediening en sfeer. En goede prijs/kwaliteit verhouding.

31. Fantastische prijs/kwaliteit verhouding, de rest ook goed.

32. Prima restaurant, goede bediening en vriendelijk, heerlijk eten. Zeker voor herhaling.

Groet, Sander

33. Weer heerlijk gegeten met 4 personen.

34. Goed en gezellig. Attente bediening.

35. y keuter

Lekker gegeten, gingen wel een aantal dingetjes mis bij de bediening, maar dit is zeker een aanrader.

36. We werden hartelijk ontvangen, de bediening was vriendelijk, we hebben ons echt welkom gevoeld, en het eten was heerlijk.

37. Ontzettend jammer dat ik zover weg woon.. Anders was dit zeker een favoriet restaurant geweest! Heerlijke zalmtrio vooraf gehad en daarna fantastische zachte parelhoen! Presentatie was vernieuwend, frisse spannende en verse smaken. Een topper!

38. Heerlijk gegeten hier. De rundercarpaccio was wat flauw, maar de parelhoen was erg lekker. Ook het grand dessert zeker aan te raden. En dat allemaal voor een scherpe prijs. Deze zou ik zeker aanraden!

39. Lex 33 punten

De sfeer is prima (wel wat kleine tafeltjes) en de bediening uiterst vriendelijk. Maar veel belangrijker: het eten ziet er mooi uit en smaakt ook zo. De ingredienten zijn vers en de combinaties zeer smakelijk. Wel vond ik de voor- en nagerechtenkaart meer fantasievol dan de hoofdgerechtenkaart. Maar alles was erg lekker. De geserveerde huiswijn was ook prima (niet onbelangrijk bij een all inclusive arrangement). Wij gaan hier zeker vaker naar toe en voor de prijs hoef je het niet te laten.

40. Gabe

41. Theo de Klein

Hoe verrassend om ergens te eten waar behalve uitstekend eten ook zo liefdevol wordt meegedacht...
    Wij wilden met z'n tweetjes graag 3 gerechten delen... Zonder te vragen werden 2 van de 3 gerechten in tweeën geserveerd, de derde vanuit romantische overweging op 1 bord... :-) Wat heerlijk, bijzonder dankbaar voor zoveel aandacht en toewijding.

42. D. Schippers

Super genoten! Heerlijk gegeten en 3 gangen voor €22,50 maakt uit eten gaan weer te doen. Aanrader!

43. F H van den Brink

In 1 woord; voortreffelijk. Gesmuld, vriendelijke bediening, prima sfeer, zeer betaalbaar. Ga maar ervaren! Een echte topper.

44. Humphrey

Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten met 12 personen.. vooraf stokbrood met kruidenboter, een proeverij van voorgerechten, een overheerlijke hoofdgerecht voor iedereen naar keuze en een proeverij van desserts. Stuk voor stuk zalig! Gezellige sfeer, vlotte en vriendelijke bediening... en last but not least; de scherpe prijs maken het geheel compleet tot een absolute aanrader!

45. In tijden niet zo goed gegeten als bij dit restaurant. Dit komt voornamelijk doordat er gebruik wordt gemaakt van verse ingrediënten. Daarnaast is het vlees zeer mals en alle gerechten zijn heel mooi gepresenteerd. Verder een vlotte bediening en het belangrijkste is misschien wel de prijs! Een 4 gangen menu met onbeperkt drinken voor 32.50 is niet veel geld! Absoluut een aanrader!

46. A. van Broekhuizen

Mijn man en ik hebben afgelopen vrijdag een tafeltje besproken bij Brasserie Groen. En het viel niet tegen. Het eten was heerlijk, verrassende combinaties, mooi gepresenteerd en met een goede prijs kwaliteit verhouding. De bediening was vriendelijk en de ambiance hip en trendy.
    Kortom een echte aanrader!

47. Martijn Helder

Lekker gegeten bij dit restaurant op zaterdagavond. Het eten was erg lekker en super netjes opgemaakt. Het was erg druk in het restaurant, er waren verschillende groepen studenten, persoonlijk stoort mij dit totaal niet want het geeft een relaxe en gezellig sfeer. Wat mij wel stoorde was de snelheid van de bediening, wij waren om 19u binnen en pas om 21u begonnen we aan het hoofdgerecht. Normaal gesproken niet zo'n probleem maar nadat ik aangaf om kwart voor tien weg te moeten merkte ik niet dat het personeel sneller langs kwam.

48. Wij hebben heerlijk gegeten!

49. Gedineerd, 3 gangen. Voor ons beide was dit restaurant in eerste instantie totaal onbekend. We zijn er naartoe gegaan op basis van goede recensies en gelukkig maar! De bediening is vlot, aardig en discreet. Gerechten volgen elkaar snel op, maar niet te snel. Het eten echt heerlijk voor een erg goede prijs. Met een mooie inrichting en een zacht muziekje op de achtergrond een leuke sfeer. Zeker een aanrader.

50. Henriette Terpstra

Heerlijk gegeten in een mooi ingerichte ruimte met vriendelijke en vlotte bediening.
    Zeker een aanrader.

51. R.Terlouw

Helemaal goed, Oudejaarsavond eten bij Brasserie Groen; lekker eten en drinken, gezellige ruimte en vriendelijke bediening - mooie manier om het oude jaar af te sluiten!

52. Wij hebben alle drie genoten van de heerlijke en mooi opgediende gerechten (3 gangen menu). Top! De bediening was ook prettig en vlot, geen lange wachttijden tussen de gerechten door. Voor meerdere herhalingen vatbaar.

53. Laatst met een groep collega's hier geweest, het eten was top, goed op smaak, voor weinig geld krijg je een heerlijke luxe maaltijd voorgeschoteld. Ik was erg verrast en kom snel weer eens langs.

54. Wij hebben heerlijk gegeten, en de bediening was ook goed. Geen last van (te)lange pauzes. Prijs- prestatieverhouding is uitmuntend. Het is alleen even wennen aan al het groen. Wij komen zeker weer en bevelen het restaurant ook aan bij vrienden.

55. sil v d bosch

Eten was uitstekend puur van smaak, zout arm (zoutvaatje aanwezig voor de fervente strooiers).
    We hadden all-in menu, de bediening was er ook naar. Glas leeg; meteen de vraag: kan ik nog iets voor u inschenken? Perfect!

S v/d B Heerenveen

56. Gisteravond heerlijk gedineerd bij restaurant Groen. We hadden een 3-gangenmenu voor 22.50, goedkoop maar ook zeer lekker! De menukaart is vrij uitgebreid, bij elke gang kan je keuze maken uit 6-7 gerechten. Mijn partner was vegetarisch en bij elke gang waren er 2-3 mogelijkheden. Verder was de bediening vlot en behulpzaam. Kortom, een gezellig avondje gehad met heerlijke gerechten, helemaal top!

57. Heerlijk (stok) broodje geitenkaas gegeten! En mijn tafelgenoten hebben ook erg genoten, van hun broodje carpaccio.

58. Heerlijk gegeten, vriendelijke jongedame, komen zeker nog eens terug!

59. Vanmiddag geluncht. Melk en de vegaclubsandwich besteld. Snelle service, vriendelijke bediendes. De melk was echter lauw. Bij teruggeven bleek dat de koeling niet goed werkte. Ze hadden dus geen koude melk. Ik mocht de lauwe melk gratis houden. De vegaclubsandwich was smakeloos: warme mozzarella en koude geitenkaas op dezelfde sandwich smaakt gewoon raar en vies, daarnaast zat er een groene smurrie bij die niets toevoegde aan het geheel. Grote teleurstelling voor toch wel hoge prijzen. Daarnaast was het bankje oud en vies en de tafel vol met oude etensresten toen we plaatsnamen. Dit werd wel schoongemaakt toen ze de bestelling kwamen opnemen.

60. Hier heerlijk gegeten, leuk menu, vriendelijke bediening, goed prijs kwaliteit verhouding....kortom TOP

61. Gelunched met een 12-uurtje. Verrassend, het zag er prachtig uit en smaakte ook nog goed. Een aanrader!

62. Heerlijk gegeten, en erg gezellig.

63. Heerlijk 3-gangenmenu gehad voor de kleine prijs van 22,50 pp. We waren zeer tevreden en komen zeker nog eens terug mochten we weer in Groningen zijn.

64. Heerlijk gegeten! Vriendelijke bediening, gezellige sfeer en de prijs kwaliteit is echt een dikke plus!

65. Geweldig lekker gegeten. Goede gerechten met veel smaak.

66. Geweldig gegeten, prima bediening en geweldig in prijs kwaliteit.

67. Baserie Groen is voor mij een geweldige nieuwe ontdekking! Ik heb er op een donderdagavond heerlijk gezeten en gegeten met vriendinnnen. Naast de fijne sfeer in het reastaurant, is het eten zeer goed! Er staan verrassend lekkere combinaties op de kaart en het personeel is erg vriendelijk. Als dessert kan ik de huisgemaakte tiramisu zeker aanraden. (Ik heb mijn moeder, die een echte tiramisu liefhebber is, al naar Groen gestuurd om te proeven!) En een 3 gangen-menu heb je al voor een prachtige prijs, die ook voor studenten betaalbaar is. Ik zal zeker vaker bij Groen komen voor een gezellig etentje of een lekkere lunch!

68. Peter de Boer

Goed eten, aardige bediening. Het was niet erg druk, jammer!

69. Deze week heb ik met vriendinnen echt genoten van een avondje bij Brasserie Groen. De sfeer vond ik modern, maar toch zijn er ook leuke nostalgische details van het gebouw zijn te zien. De bediening was ook zeer aangenaam. We hebben alle drie het 3-gangen menu gehad, en stuk voor stuk was het erg lekker. Met name de originaliteit van de gerechten vond ik opmerkelijk, bijvoorbeeld de kip met citroen, die ook erg goed smaakte. En de bij de gerechten geserveerde groenten waren rijk van smaak en proefden erg vers. Ik kom zeker nog een keer terug, natuurlijk ook voor de heerlijke desserts; de tiramisu, de witte chocolade mousse, etc.. Al met al zeker een aanrader!

70. Net terug van een heerlijk diner bij Brasserie groen. Echt niks op aan te merken! We hadden het 3-gangen menu van 19,50 (dit is een actie, normaal is het 22,50) en het was gang voor gang heerlijk. Van de voorgerechten waren de bruschetta's echt een aanrader, vooral de tapenade van Groninger worst was erg verrassend. De portie's van de gangen waren goed gekozen, niet te groot maar ook zéker niet te klein.
    De eigenaar is erg gezellig en geïnteresseerd en komt regelmatig even checken of alles wel perfect naar wens is.
    Kortom: heel erg goed gegeten, in een sfeervolle omgeving, voor een prachtige prijs.

71. Brasserie Groen zit nogal verstopt achter de Hema, maar het is zeer de moeite waard om hier te gaan eten. Gezellige inrichting, het personeel is uiterst vriendelijk. De eigenaar komt altijd even een praatje maken en voorziet van een uitstekend advies. Het aller belangrijkste is natuurlijk het eten en dit is ook echt een 10! Het 12-uurtje en de clubsandwich kip is een aanrader, maar ze hebben nog meer lekkernijen op de kaart staan. Kortom, ik kom zeker terug bij Groen!

72. We waren er nog nooit eerder geweest, maar we zagen een paar dagen eerder dat ze in maanden oktober en november een 3-gangenmenu aangeboden voor maar 19.50. Vervolgens heb ik besloten om op een vrijdagavond hier te dineren met 3 vrienden, en ik moet zeggen dat het een aangenaamde verrassing was.

Toen we binnen kwamen werden ontvangen door de zeer vriendelijk en attente bediening. Verder was het eten voortreffelijk, alle gerechten waren goed op smaak aangebracht. Persoonlijke aanrader is de rundercarpaccio als voorgerecht, heerlijk! Verder waren de porties precies goed en we hoeven niet lang te wachten op ons eten.

Al met al een absolute aanrader! We komen binnenkort zeker weer terug!