Op dit adres zit nu: Block & Barrels

1394220405 78
1416920649 76
1439620894 83
1502046565 76

1. Op een zaterdagavond gegeten. Ondanks de drukte een snelle bediening, het is fijn dat ze in wijken lopen dan is er veel aandacht voor elke tafel. Ik had de weekspecialiteit, fazant. In 1 woord zeker speciaal en heerlijk, goed bereid! Het eten van mijn tafelgenoten zag er ook goed uit. Ook zeker een aanrader voor groepen vanwege de prachtige ronde tafels en leuke verschillende stoelen. Ik ben blij!

2. herma maring

Eten was goed, maar het was er zooo koud!
    Jas moet wel aan tijdens eten, brbr.

3. janneke de Lange

Het eten was heerlijk, maar de ruimte was zo koud en het tochtte, dat we de jas tijdens het eten moesten aanhouden.
    Dat heeft de pret toch bedorven. De serveerster vertelde dat dit een bekend probleem was, maar dat ze er niets tegen konden doen.
    Ik vond het jammer van het geld.
    Dus in de koude maanden zeker GEEN aanrader.

4. Aat en Saskia

Sinds lange tijd weer een keer uit eten en zeker niet teleurgesteld. Een avond zoals je je die wenst in een warme ambiance, gastvrije en attente bediening en gerechten om van te smullen. Wij hebben genoten.

5. Heerlijk gegeten in een mooi en sfeervol pand.

6. Marijke Luttekes

7. Als afsluiting van een lang weekend met de familie hier gegeten, en het was echt voortreffelijk, zelden zo lekker gegeten. Het is dat de afstand te groot is, anders zou ik er zeker vaker eten.

8. ZJG 32 punten

Heerlijk gegeten. Vriendelijk personeel en een mooie locatie op het hoogste punt van de Hondsrug (vandaar de naam Hoogstraatje). Wij komen zeker nog een keer!

9. EJB 12 punten

Vanmiddag spontaan bij Boven Jan gaan lunchen. Prettige ontvangst, fijne sfeer en vriendelijke bediening. Het eten was ook top! Fijne verjaardagslunch gehad bij Boven Jan.

10. Didi Venema

Gisteravond spontaan bij Boven Jan gaan eten. Het was druk, waardoor we een beetje lang op het eten moesten wachten. Maar....het was het wachten waard!!! Een schitterend sfeervol restaurant, goede wijnen en voortreffelijk eten. Het was onze eerste keer, maar zeker niet de laatste. Een regelrechte aanrader.

11. Heerlijk eten. en fantastische bediening, vriendelijk en correct, zonder opdringerig te zijn. Top, dit Boven Jan.
    Houden zo, een verademing in Groningen, en zeker een welkome aanwinst.

12. Wij hebben echt heerlijk gegeten hier vorige week donderdag. Het was er gezellig, goede sfeer en een heerlijke rode wijn. De bediening was snel, correct en zeer vriendelijk. Ik zou hier met veel plezier nog een keer heen gaan!

13. Vorige week zaterdag met 3 personen gegeten. Ervaring in het verleden was goed vandaar weer hier gaan eten.
    Deze keer slecht. De bediening was goed maar het eten ronduit slecht. Het intensieve gebruik van de steamer zoals in zoveel restaurants tegenwoordig speelt hierbij een grote rol. Gerechten zijn of veel te gaar of niet helemaal.Tijdens ons verblijf in het retaurant had ik zicht op de keuken en de steamer en het intensieve gebruik.
    Voorgerechten: Garnalenkroketjes( goed ingekocht en goed bereid) Bruschetta ( goed ) Mosterdsoep ( waterig en dus weinig smaak)
    Hoofgerechten : sate van kip. Stukken kip voorgegaard ingekocht die vervolgens te lang in de steamer zijn gegaan. Droog en smakeloos.
    Gorgonzola in bladerdeegtaartje. Bladerdeeg niet gaar. Bladerdeegprut met kaas was een betere benaming. Helft laten staan.
    Biefstuk surf en turf. Een mooi stuk vlees, slecht bereid en koud van binnen.
    Bijgeleverde frites waren taai en veel te zout. Een klacht die overigens ook van onze naburige tafel kwam.
    Groenten: Brocollie en stukjes maiskolf zo uit de steamer zonder enige toevoeging. Smakeloos.
    Dessert: Appelgebak ( goed ingekocht ) ijs ( goed ) chocoladetaart ( niet gaar en dus laten staan )
    Mede door mijn werk eet ik bijna iedere week 1 of 2 keer buiten de deur. Tevens hou ik als hobby kok zelf van koken.
    Bij zo een wanprestatie springen mij de tranen in de ogen.
    Ik heb deze bevindingen bij het afrekenen uiteindelijk bij de bediening gemeld. Aan tafel hou ik niet van gezeur zeker niet op een avond uit. Er werd mij toegezegd dat er met mijn kritiek iets gedaan zou worden. Laten we het hopen.
    Ik ga voorlopig mijn geluk maar weer eens ergens anders beproeven.

14. Dit is één van de fijnste eetcafe's waar ik gegeten heb. Zowel de saté als het visgerecht waren van grote klasse. Bij goed weer eten op het terras is zeer aan te bevelen. Geweldige locatie en evenzo bediening.

15. Super gegeten! Goede snelle bediening, kwaliteit eten, top!

! Gaan we zeker vaker heen!

16. Hobo 31 punten

Als je binnenkomt denk je: wat een vreemde rommel. Je gaat zitten en bestelt de sate en bij het eten denk je: shit dit is echt goed. Ineens zie je de grap van het rommeltje in. Hierna wil je nooit meer weg.

Toen ik nog in Groningen woonde ging ik elke week, jammer dat dat niet meer kan.

17. F. van Dongen

Goed eetcafé voor lunch en diner. Ik heb hier een aantal keren gegeten. De laatste keer was op zaterdagavond 26 maart jl. Tot nu toe vond ik eten, drinken, service en sfeer altijd prima.

18. Geweldig eetcafe! De locatie is top, de inrichting lekker fout oubollig. De bediening is gepast amicaal, professioneel (waar halen ze die vandaan?) en aantrekkelijk. Het eten is al jaren op hoog niveau. Wil je verrassend eten, het kan. Maar ook de traditionele gerechten worden in ruim bemeten porties geserveerd. Vergeet niet te reserveren want het is hier altijd druk. Al met al blijft dit voor mij het fijnste eetcafe van Groningen.

19. We hebben hier aan de bar gegeten omdat er verder geen plek meer was. Eigen keuze natuurlijk, maar niet ideaal om je gerecht te eten. Het is gezellig druk, maar ik vind de sfeer wat oubollig, niet erg aantrekkelijk. Als voorgerecht hebben we nachos gehad. Die waren lekker. Als hoofdgerecht heb ik een kaasfondue gehad. De smaak van de fondue had een stuk pittiger mogen zijn en ook de variatie in groenten vond ik wat weinig. De wijn was erg lekker en de bediening erg attent. Een toetje hebben we niet gehad omdat we vol waren. De prijs vond ik wel wat aan de hoge kant voor wat we hadden gegeten. Toch zou ik hier nog wel weer eens heen gaan voor een tweede kans. Het was zeker niet slecht, waarschijnlijk alleen een foute keuze voor het hoofdgerecht. Dus we gaan het binnenkort nog eens proberen en dan gewoon aan een tafeltje.

20. Vanavond met 3 vriendinnen gegeten bij Boven Jan. Ikzelf was er nog nooit geweest maar m'n vriendinnen was het de vorige keren goed bevallen, dus de keus was snel gemaakt. Perfecte locatie met dit mooie weer.

We hadden niet gereserveerd dus moesten eerst even aan de bar wachten, op een tafeltje op het terras.

We hadden als voorgerecht de bruschetta uitgekozen. Serveerster prees het erg aan omdat er 4 stukjes brood op zouden liggen, wat perfect was met z'n 4en. Het bleken er 3 te zijn.

We waren om 19.30 klaar met het voorgerecht en om 20.30 kwam het hoofdgerecht pas. 1 van de gerechten bleek koud te zijn, dus moest weer teruggestuurd worden.

Nooit een excuus gehoord of een drankje aangeboden gekregen voor het lange wachten of koude eten. Aangezien we allemaal zelf in de horeca werken viel het ons erg tegen.

21. In 1 woord helemaal top!

Eerst buiten op het terras in de zon een drankje gedaan en daarna binnen heerlijk gegeten. De zaak zat bijna helemaal vol en dat op een dinsdagavond!

Het eten (varkenshaas met spek en geitenkaas en een spies van ossenhaas) was heerlijk en de porties waren gerieflijk.. Personeel was zeer vriendelijk.

Zeker een aanrader voor een ieder die in Groningen komt!

22. Erg wisselvallige tent. Het lijkt haast wel of de koks in een ploegendagdienst werken. Heb er nu een stuk of 7 keer gegeten en zal me beperken tot mijn gevoel van de laatste 3 keer (is in de laatste 6 maanden geweest).

Kaart is leuk en verrassend. Porties niet al te groot, met name de side dishes vallen wat tegen. Het komt er al wel wat te chaotisch over. Smaak van het eten is prima. Personeel een tikkeltje te amicaal....

Laatste 3x was het 1x op en 1x slecht en 1x gemiddeld....take your pick...

23. Ik ben vaker in dit restaurant wezen eten, was altijd helemaal top.

Krijg ik een vriend op bezoek vanuit het Westen op zijn verjaardag, ik dacht ik neem 'm mee naar Boven Jan.

Helaas, het was alleen maar telleurstellend.

Voorgerecht werd verkeerd geserveerd.
    Het eten was grotendeels koud en de wijn lag vol kurk....
    Echt, ik heb me geschaamd tegenover het bezoek.

24. Gewone keuken, maar dik in orde.

25. Schnitzel Boven Jan gehad, leuke serveerster, ze had een hele mooie staart in. Dan smaakt mij het eten al lekkerder. Ik heb een pindasaus tik, apart bij besteld, was zo maar klaar.
    Bord vol lekkers. Al 3 x geweest, mooi plekje om te eten.

26. H de Vries

Het eten is hier altijd goed. Niets op aan te merken. Ook de bijgerechten zijn heerlijk (niet onbelangrijk).

Vaak moet je hier even wachten voordat er een plekje vrij is en soms lukt het zelfs ook niet, maar dit weet je vantevoren.
    En is volgens mij alleen maar een goed teken!

27. Ilse 168 punten

Gezellige tent, veelzijdige kaart met voor iedereen wat wils. Ik droom nog steeds van de nachos. Ik ben misschien wel wat bevooroordeeld want hier heb ik mijn eerste date gehad met de man waar ik nu al weer heel wat jaren gelukkig mee ben. We moesten wel een tijdje wachten aan de bar voordat er een tafel beschikbaar was maar ook aan de bar is het gezellig. Mooi terras met uitzicht over de Grote Markt. Aanrader.

28. Lekker eten, goede sfeer, een pracht lokatie, vooral het terras. En altijd druk. Hebben een grote bar waar je meestal wel op een tafel kan wachten.

29. Mooie lokatie sfeervol ingericht goeie bediening en super lekkere spare ribs we komen uit Heerenveen speciaal hiervoor naar Groningen.

Wel mag er wat meer groente bij geserveerd worden.