Diverse parkeergarages in de omgeving.

Zeer goed bereikbaar, halte Grote Markt.

ma lunch 11:30 - 16:30 diner 17:00 - 20:30
di lunch 11:30 - 16:30 diner 17:00 - 20:30

In het hart van Groningen, aan de Grote Markt, vindt u sinds 2006 Bij van Boven, een gezellig en sfeervol restaurant waar met liefde gewerkt wordt. Onze keuken is eigentijds, en we werken met mooie Hollandse en regionale producten met Mondiale invloeden.

Vanuit het restaurant dat zich op de eerste etage bevindt, heeft u uitzicht op de prachtige 'Olle Grieze', onze Martinitoren. 's Zomers kunt u heerlijk genieten op ons terras en 's winters gezellig binnen met uitzicht op de ijsbaan en de metershoge kerstboom.

We mogen met trots zeggen dat we een van de meest geliefde lunch- en dinerlocaties van Groningen zijn geworden. Bij van Boven is een uitstekende locatie om uzelf of uw gasten kennis te laten maken met het bruisende hart en de gastvrijheid van Groningen.

Bij van Boven is te vinden op Grote Markt 42 te Groningen en 7 dagen per week geopend voor lunch en diner.

4. Betalen pin Visa Master Card

1321985496 86
1428207358 87
1491940475 84
1499021933 86

1. Heerlijk gegeten. 3-gangenmenu voor 25 euro wat je naar believen kunt uitbreiden. Gezellige sfeer en goede bediening. We komen graag nog eens terug.

2. Heerlijk gegeten. Leuke bediening. Toplocatie met, als je bij het raam zit, uitzicht over de Grote Markt en zicht op de Martini toren.

3. Drie heerlijke gangen voor €25; gevarieerde maar niet al te uitgebreide menukaart; dagschotel geserveerd op koud bord, het eten koelde snel af. Chocolade-dessert fenomenaal!

4. H. Siebesma

Alles klopte. Erg goed eten. Verse groenten (telt bij mij persoonlijk zwaar). Erg goede service. In tijden niet zo goed gegeten in een restaurant.

6. J. Kiers

Heerlijk gegeten. Super bediening, met een lach. Super avond gehad. Mooi uitzicht.

7. Het eten was heerlijk. Goede verrassende combinaties van smaken. Heel vriendelijke bediening. Mooie plek met uitzicht over de Grote Markt. Leuk modern interieur. Jammer dat er op dat moment niet veel gasten waren.
    Maar ik raad het iedereen aan om hier te gaan eten.

8. Prima eten, weinig groente zonder bij bestellen. Plek aan het raam want er was ruimte genoeg da's jammer natuurlijk. Ik zou niet op de derde maar op de tweede verdieping gedekt hebben met zo weinig eters. Dan beleef je de sfeer nog van het cafe, zonder er last van te hebben.
    Kom nog wel een keer terug, met een wat grotere groep voor onze eigen sfeer. Goed adres, aan te bevelen. Vriendelijke bediening.

9. Robin

10. Denise Nekeman

11. Mark N

12. Erg leuk om hier te lunchen! Goede bediening, uitgebreide kaart en een mooie omgeving

13. Laatst hier met z'n drieën gegeten, plaatsje aan het raam met prachtig uitzicht. Het eten was voortreffelijk: vooraf de linzensoep, daarna de eend en ook nog een stukje hert geproefd. Heerlijke smaakcombinaties. We zaten helemaal vol (stevige eters, maar de soep vult goed) dus geen dessert meer kunnen nemen. De bediening was goed, niets op aan te merken.
    Al met al een heerlijk restaurant in het centrum van Groningen, waar ik zeker vaker naar toe zal gaan!

14. Maeyke

15. Heerlijke zaak om eens heen te gaan! Midden in het centrum en mooi uitzicht over de Grote markt.

16. Heerlijk eten daar op een top plek. Wel op tijd komen voor de lunch, anders is het al vol!Maar dat is alleen maar een goed teken ;-)

Had op deze site veel goeds gelezen, dus toen we een dagje Groningen gingen doen, daar eten rond lunchtijd op de zaterdag.
    Er kwam net een tafeltje vrij, heerlijk genoten van een malse varkenshaas saté met brood en voor mij de maaltijdsalade met geitenkaas, pancetta en macadamianoten.
    Was ff puzzelen want er staat heel veel lekkers op de kaart.

Bediening is vriendelijk en vlot, het eten is heerlijk.
    Volgende keer weer naar Bij Van Boven dus!

17. Simone Kajuiter

Mooie gerechten op de kaart! De bediening is erg goed,helaas waren onze gerechten minder goed. De kaasfondue te dun en had smaakvoller gekund en de gevulde kip was vrij droog. Maar de volgende keer iets anders proberen!

18. Madelon & Bart

De liefde voor het vak komt hier ten uiting. Wat een heerlijke gerechten staan er op de menukaart! Een aanrader is de ossenhaas met gamba's. Over de bediening niets meer dan lof. Stuk voor stuk zeer bekwaam, vriendelijk en correct. We hadden een leuk plaatsje aan het raam. Het uitzicht op de Grote Mark is erg vermakelijk. Echt een aanrader!

19. Heerlijk avondje gehad met goed eten en drinken. Leuke locatie waar zo nu en dan ook het reuzenrad voor het raam draait (deze periode van het jaar). Personeel is super vriendelijk. We werden erop gewezen dat het eten wat langer op zich liet wachten, maar we hadden het niet in de gaten, aangezien we lekker zaten te kletsen en aan het genieten waren; toch bedankt voor de gratis koffie en thee. Een aanrader!

20. Sebastiaan

Erg goed gegeten. Vlotte en correcte bediening! Verrassende gerechten, zoals het broodje Spare ribs.

21. Gezellig restaurant met mooi uitzicht over de grote markt. Het eten was over het algemeen goed; helaas was de schol erg flauw van smaak. Dikke frieten zijn prima. Bediening vriendelijk, maar de extra gevraagde mayo (na 2 x vragen)werd niet geleverd. Misschien wat te hoge verwachtingen gehad of gewoon pech met de vis. Zware nagerechten, daarom afgesloten met een prima cappuccino en heerlijke bonbon. Goed, maar kan beter.

22. Echt leuke gezellige ongedwongen sfeer. We hebben lekker gegeten en bediening was erg attent en leuk

23. Geweldig, echt Heerlijk gegeten. En de bediening was ook helemaal Super! Heb echt genoeg gegeten. Ik had een vriendin bij me en die vond het wel vrij prijzig. Maar als je ziet wat je er voor krijgt is het helemaal OK!. De sfeer is goed en je hebt echt een prachtig uitzicht over de Grote markt. Dit is zeker een aanrader! Hier kom ik graag terug.

24. maite

25. geertje

26. Heerlijk gegeten gisteren avond.

We hadden beide spareribs, die waren super!

Een echte aanrader.

Heel vriendelijk personeel.

27. Zeer lekker geluncht, vooral de pan pita met geitenkaas is absoluut mijn favoriet!

Het was gezellig druk, ondanks dat was de bediening goed en werden we snel geholpen. Verder een leuke sfeer en voor herhaling vatbaar.

28. Gister een heerlijke avond gehad bij dit restaurant. Uitgebreide menu kaart, zeer vriendelijk personeel (mede dank aan de chefkok voor haar hulp en recept en aan de ober die onze bustijden uit wilde zoeken). Het eten was heerlijk, mooi opgediend en ruim voldoende. Vandaag weer gegeten maar dan voor de lunch. Weer was er teveel lekkers om een keus uit te maken en konden wij genieten van een mooi uitzicht over de grote markt. Kortom, wij komen hier terug!

29. Beste Mensen. Wil je lekker eten op een mooie locatie en ook nog eens goed bediend worden, dan zit je hier goed. Perfecte sfeer door aankleding, uitzicht als je bij het raam kan zitten en lekkere relaxmuziek. Onverstelbaar dat dit schitterende restaurant boven café Hooghoud op de grote markt op zondag zo rustig was. Alle gangen waren schitterend opgediend en ze hebben een kaart met een eigen gezicht! Vooraf zalm en geitenkaas salade, beide een 8,5. Hoofd gamba's met ossenhaas 9 en een runderburger 7,5 (eigenlijk vooraf), nagerecht stroopwafelijs 9.
    Kortom: dit is wat ik zoek om lekker te tafelen voor een heel nette prijs. Complimenten aan de kok en bediening.

30. Met z'n tweetjes een lekkere kaasfondue genomen.

Kaas was wel wat aan de dunne kant en er had wel wat meer variatie aan groenten bij gemogen.

Maar verder een leuk restaurant met vlotte bediening.

31. Een gezellig restaurant met een mooi gevarieerde menukaart. Wat we voorgeschoteld kregen was bijzonder smakelijk. Alleen een puntje van kritiek op het kaasplankje: van oude kaas dient de korst verwijderd te worden. Desondanks een restaurant om vaker te bezoeken, ook vanwege de zeer prettige bediening.

32. marietje

Leuke tent op een leuke plek! Goeie kaart.

33. M.M. Stam

34. Heerlijke lunch, al meedere keren van mogen genieten. De service is zoals je het weinig meer ziet, perfect! Attent en tot in de puntjes verzorgd, zonder dat het een kille sfeer creëert. Het is wel iets aan de dure kant, maar dat zie je terug in de service en kwaliteit!

35. De spareribs zijn de lekkerste van Noord Nederland. Voor dit geld is het een van de beste restaurants van Groningen.

36. Gezellig restaurant midden in de stad. Erg lekker eten, prima prijzen, leuk personeel.

37. Goede sfeer binnen. Attente bediening (netjes gekleed en zeer vriendelijk!)

Eten is goed van kwaliteit (tikkeltje droge ossenhaas..) en je hebt bij het raam een magnifiek uitzicht over de grote markt.

Toptent maar niet echt goedkoop.

38. Prima plek voor de lunch, bijvoorbeeld na het shoppen.

39. Ik vond de prijs kwaliteit verhouding slecht.

Voor hetgeen ik heb gegeten moeten ze zich schamen om er zo'n bedrag voor te vragen.
    Lokatie is op zich prima.

40. Wat ik al eerder heb gezegd : de lekkerste spareribs van Noord Nederland.
    Maar de laatste keer dat wij er waren was het maar een minimale portie.

Wat betreft de sfeer is het perfect. Mooie omgeving, goeie bediening, maar als ik naar buiten ga wil ik dat wel met een volle maag.
    Dus ik zou zeggen maak de portie wat groter.

Tot binnenkort.

41. Jildau 985 punten

Als we in Groningen zijn lunchen we hier vrijwel altijd; de broodjes zijn echt heerlijk en er is ruime keus. Je hebt mooi uitzicht over de Grote Markt.

42. Heuveltje

Lekker gegeten. Paddenstoelen met geitenkaas vooraf, lekkere combinatie. Zalm als voorgerecht, ook zeer goed.

Als hoofdgerecht spareribs en ossehaaspuntjes. Deze twee gerechten zijn qua hoeveelheid 2 extremen. 3 stuks spareribs, te veel voor mij. Een paar stukjes ossehaas, lijkt erg weinig in vergelijk met spareribs.

Kwaliteit van alle gerechten heel goed.

Blijkbaar hebben we het nagerecht, koffie en thee gratis gekregen want dit werd door iemand anders in geschonken en bleek achteraf niet op de rekening te staan.

43. Annemartien

Bij van Boven is echt een sfeervolle plek om zowel te lunchen als te dineren. Het eten is van zeer goede kwaliteit en de bediening is ontzettend vriendelijk en goedlachs!

44. Eindelijk een plek waar je elke dag wel zou kunnen eten.

Er is voor de lunch zoveel keuze dat je nooit hetzelfde hoeft te eten. Mijn favorieten zijn het stokbrood met gebakken beenham en de club tosti!

Als je hier een grote jus besteld, krijg je ook echt een grote jus! Erg lekker, betaalbaar en snel!

's avonds Hollandse klassiekers en een seizoenskaart. Naar mijn mening de lekkerste spareribs van Groningen en ook voor mijn vegetarische vriendin veel keuze. Goed eten, zeker niet duur en er is aandacht voor alles.

Wij blijven komen!

45. Heerlijk gegeten prijs, kwaliteit was prima!
    Kom zeker terug!

46. Mathijs

Ik ben bij van Boven gaan eten samen met mijn vriendin voor een romantisch dinner. Dit viel behoorlijk tegen door de kwaliteit van het eten. De prijs-kwaliteit verhouding had ook beter gekund. Jammer..

47. Ik heb onlangs bij van boven gegeten. Het eten vond ik maar van matige kwaliteit en de sfeer was niet wat ik ervan verwacht had. Wel was ik tevreden over de bediening.

48. Ik kom hier regelmatig sinds een jaar, en nog nooit teleurgesteld de deur uit gegaan. Zeer geschikt om even wat te eten na het shoppen of om uitgebreidt te eten met je vrienden. Leuke bediening.

49. Slecht eten, te dure prijzen in kwaliteitsverhouding. Wijn was aan de waterige kant en veel te duur. Hier kom ik zeker niet weer.

50. Super lekker gegeten zaterdag, heel veel keuze, lekkere huisgemaakte friet en mayonaise. Zo'n restaurant kun je wel elke week eten, niet duur:-)

51. lekker eten

52. Kom er al zeker sinds 2007 en kan op 2 handen niet meer tellen hoe vaak ik daar nu al wel niet ben wezen eten. Lekker eten? even langs "Bij van Boven"

53. Tijdens onze fietsvakantie in juli hebben wij een bezoek gebracht aan de stad Groningen en aan een aantal restaurants in de stad, zo ook bij Bij van Boven gegeten tijdens de lunch en in de avond op het terras, gewoon (h)eerlijk eten en vriendelijke bediening. Bij ins volgende bezoek aan deze stad komen wij terug.

54. Erg leuke kaart, veel verschillende gerechten en allemaal even zorgvuldig bereid. Ik was als vegetarier erg verrast over de hoeveelheid vegetarische gerechten, leuk!!!
    Attente dames in de bediening, wij komen terug. H. Boschman

55. Afgelopen donderdag voor het eerst geweest. Heeeerlijk gegeten. een absolute aanrader.

56. Afgelopen zondag heerlijk gegeten. Voorjaarsspecial was superlekker!

57. fam. Pons

Meer dan fantastische avond met uitstekend eten in een ongedwongen sfeer op een toplocatie. Dit gaan we zeker weer doen. Een aanrader!

58. fam.Van Veen

heel gezellig om daar te zijn!
    mooi uitzicht over de Grote Markt.

59. Prima eten, paar taaie stukjes maar wat doe je daar aan he. Leuke locatie ook.

60. hartstikke leuk restaurant. ongedwongen sfeer en goed en betaalbaar eten.

61. Wat een leuk restaurant, toen wij er waren hadden ze net een niuewe kaart. Wij vonden het eten echt top.En gaan snel de nieuwe lunchkaart proberen...

62. TOP!!! Erg leuk. Origineel XL tosti. top locatie uitzicht op de grote markt....

63. echt een aanrader, super gegeten uitermate vriendelijke bediening..

64. Prima eten, leuke mensen en prachtige locatie.