47 positieve stemmen1 negatieve stem

parkeergarage boterdiep

Bezorgrestaurants in de buurt van Athene

1. Personeel

1219011845 86
1582076577 92
1590720976 91

1. Mark

2. Heerlijk gegeten en alles was in ruime mate aanwezig. Prima en meedenkend personeel. Voor herhaling vatbaar.

3. Super lekker eten en vriendelijk bediening!
    Aanraden!

4. Lia Kuijpens

Heerlijk eten, familie restaurant, gemoedelijke sfeer en lekker relaxed zitten. Geen gehaast dat je weer plaats moet maken voor anderen en toch meestal niet lang wachten op je eten.

5. Sander Brink

Al jaren vaste klant bij restaurant Athene in Groningen. Fantastische Grieks eten hier! Een familiebedrijf om steeds weer terug te keren. Groot pluspunt is dat je tegen een scherpe prijs ook royale porties kunt afhalen! Ze zijn de komende jaren nog niet van mij af:-).

6. jeanette

Goed eten en drinken in authentieke Griekse sfeer met bijzondere gastvrije gastheer en bediening.

7. Heerlijk gegeten en een goede bediening

8. Een beetje Griekenland in Groningen :-) Fijne sfeer in een mooi en gezellig restaurant. Niet onbelangrijk is dat je hier ook nog eens heerlijk kunt eten, geserveerd door een zeer vriendelijke gastheer.

9. Alex m 178 punten

Wij hebben bij deze Griek gereserveerd vanwege het hoge cijfer. het eten was goed, maar wat ons opviel is dat wij met nog 2 stelletjes in het restaurant waren. En dat op vrijdag avond. Achterin was het wel druk met ik denk familie en voetbal op de tv. De bediening had niet veel interesse in de gasten maar als hij er was, was hij erg behulpzaam. (Waarschijnlijk eigenaar). Eten was goed, maar op maak minder. Kortom redelijke Griek maar geen 9,3 waard.

10. Panagiotis
    Vertaal van English naar Nederlands

Everything is perfect about this restaurant! The atmosphere is good, the staff is really nice and friendly. The owner of the restaurant with his wife treat their customers like they treat their own family. When it comes to food the taste is similar to a restaurant in Greece and the portions are huge. Finally the price/quality is very decent and the owner is always happy to treat you with a glass of wine or a dessert. Rating 10/10, I would definitely recommend it! Thanks Lazare and Effie!!!

11. Giana Tsakou

Athens is een familie restaurant waar je lekker kan eten, eigenaar is altijd vriendelijk .Ga zo door !

12. Jos en Margreet Brink

We komen al bijna 20 jaar in dit gezellige Griekse familierestaurant. Het eten is altijd voortreffelijk, de sfeer typisch Grieks, warm en hartelijk.
    Een echte aanrader!

13. Een plaats waar je heerlijk Griekse specialiteiten kunt eten. Je kunt er zelfs eten bestellen die niet op de kaart vermeld wordt maar die je tijdens je vakantie eens hebt gehad. Effie heeft voor ons heerlijke Grieksgekruide drumsticks in de oven gebakken. Zalig maar wel even twee dagen van te voren bestellen. Hemels

14. Lekker eten en goeie service. Echt een aanrader.

15. Familie Hassing

Ontzettend gastvrij. Leuk dat de familie zelf kookt. De kinderen werden er erg verwent en we hebben een hele leuke avond gehad. Kinderen vonden het brood en de knoflooksaus verrukkelijk. Grieks bier was ook lekker! Aanrader en we gaan zeker nog eens langs.

16. Super tevreden 👌 Erg vriendelijk en kwaliteit van het eten vond ik top. Een aanrader

17. Prima gegeten. Voldoende en alles op smaak. Ook volgens traditie een glaasje ouzo vooraf. Prijs/kwaliteit verhouding is kloppend!

18. Samen met mijn partner gaan eten, we werden hartelijk ontvangen. De gastheer is zeer vriendelijk en weet wat goede service is! Chapeau!
    In het zuiden zijn wij gewend een gigantisch vol bord met al het eten te krijgen (waar je niet doorheen komt en je doet denken aan een vreetschuur). Het was een openbaring dat Grieks op deze manier kan worden opgediend; verschillende schaaltjes op tafel met de groenten/aardappeltjes/saus en een ruim voldoende portie vlees op je bord. Wat een smaaksensatie! Een echte aanrader!

19. Dit Griekse restaurant is echt een topper. Het eten is super. Eigenaar en rest van het personeel is zeer gastvrij. Prijzen zijn okė. Sfeer is uitstekend. Echt een aanrader.

20. Erg gast vrij en het eten smaakte heerlijk. Zeker een aanrader.

21. Heel erg goed er werd alles aan gedaan om het je naar je zin te maken

22. Het is een aanrader bij Athene, heerlijk gegeten en super vriendelijke mensen, Komen hier zeker terug wanneer we weer in Groningen zijn. Toppie.

23. Steenwijk

Lekker eten in een sfeervol restaurant. Goede bediening...

24. Geweldige restaurant. Lieve mensen, goede bediening. Vooral de ober is geweldig vader & zoon. Vooral lekkere giros en de rode wijn prima. Nou fam Kunatidis, ga zo door!

Vr gr m&m.

25. Ruud Wisse

Super vriendelijke ontvangst door de eigenaar. Heerlijk voorgerecht saganaki. Hoofdgerecht met Giros en andere Griekse vlees en kipgerechten. Wel heel veel van alles! We hadden geen plek meer voor het toetje!! Gezellig en gemoedelijk. Een echte aanrader! Wel een beetje rare buurt.

26. Henk en Els

Heerlijk gegeten, er werd een prima Grieks wijntje geschonken, dit alles verzorgd door een zeer vriendelijke (niet overdreven) eigenaar, en heel belangrijk een gemoedelijke, gezellige sfeer.

Kortom; een prima restaurant, we komen er zeker een keer terug!!

27. Gastheer Kounatidis is prof-gastheer zonder formeel knipmes te zijn. Mevrouw Kounatidis in de keuken, kookt, bij grote drukte soms geholpen door haar moeder, vers, goed en voldoende. Constante kwaliteit voor schappelijke prijzen, goede stoelen, aangename Rebetika (traditionele Griekse muziek) en een w.c. die een half uur geleden lijkt opgeleverd, zo schoon en verzorgd. Het aquarium met standaard een open-en-dichtgaande mini-schatkist of -schelp blijft, naast het bespreken van allerlei recepturen, een terugkomend onderwerp van gesprek. Deze keer een karafje Retsina maar ook de streekwijnen per fles zijn uitstekend en vriendelijk geprijsd. Inderdaad, het was niet onze eerste keer hier en in al die jaren nooooit teleurgesteld.

28. L.K. 31 punten

Het was afgelopen winter, ik en mijn vriendin hadden beide de tentamenweek achter de rug en we besloten dat het tijd was om uiteten te gaan. Het restaurant zelf is sfeervol qua decor. Typische beelden en schilderijen die associaties oproepen met het oude Griekenland. De eigenaar had ons vriendelijk ontvangen, wees ons naar een plek en we kregen meteen de kaart. Keuze genoeg. Ik ging voor een heerlijk mals vleesgerecht. Er zat voldoende eten op mijn bord, aan het einde van de avond zat ik helemaal vol. Vandaar dat ik besloot het toetje over te slaan. Toch kwam de eigenaar aanzetten met een zelfgemaakt toetje (ik weet niet wat het was maar het was zo lekker dat ik het niet kon laten liggen).
    Kortom,
    Eten was goed van smaak en relatief veel, de service was perfect en het eten zelf was niet duur. Dat maakt dat voor mij de prijs/kwaliteit op een 9 uitkomt.

29. de tevreden achterburen

Onze positieve ervaring:

Heel gezellig en lekker gegeten in Restaurant Athene. Wij hadden een van de dagmenu's besteld. De vleessoorten waren gevarieerd: van lekker knapperig tot heerlijk mals. De mild gekruide groenten waren smaakvol. Er werd meer dan genoeg geserveerd en indien gewenst snel bijgevuld. Genoeg lekkere bijgerechtjes, inclusief frisse salade. We kregen er een goede huiswijn bij. De sfeer was goed, de service prima in orde. De sympathieke eigenaar zorgt ervoor dat je niets te kort komt. Voor mensen die weer eens wat anders willen, is dit sfeervolle Griekse restaurant zeker een bezoekje waard! Wij komen zeker nog eens terug :)

30. Johan en Siep

Het is er erg gezellig, niet in het minst door de goede, vriendelijke
    en relaxte bediening. Het restaurant is niet groot en dat komt de sfeer
    ten goede. Ook kinderen vinden het er leuk.
    Het eten is goed, vleeseters komen zeker aan hun trekken, maar ook
    voor vegetariers is er wat te kiezen. Er is een heerlijke vegetarische
    mousaka!! Een goede huiswijn vinden we belangrijk en die hebben ze!
    We komen er nu een aantal jaren regelmatig en zo nu en dan worden
    we verrast door nieuwe gerechten op het menu.

31. We hebben weer heerlijk Grieks gegeten.
    Goede sfeer.
    Alle tijd, geen gehaast
    Prima bediening.
    We komen uiteraard graag weer terug.
    Appie en Barbara

32. Effie Kounatidou

33. Wij komen al meer dan 15 jaar bij Athene eten. De eigenaar en ook de bediening is erg vriendelijk. Het eten is heerlijk en voldoende. De prijs is precies goed. Bij binnenkomst staat er altijd een heerlijk glaasje Ouzo klaar. Zo blijven doorgaan, zou ik zeggen.

34. Gisteravond heerlijk gegeten en lang getafeld (van 18.00 tot ruim na 21.00 uur). Bij binnenkomst een glaasje ouzo ter verwelkoming. Vriendelijke en gastvrije bediening die ook leuk inspeelde op wat er gezegd werd. Toen ik duidelijk maakte dat mijn disgenote E. en ik geen haast hadden was het antwoord "ik ook niet!". Wat ons betreft een perfecte combinatie van lekker eten en goede sfeer. Toen ik bij de koffie aarzelde tussen een Metaxa en een kumquat (opdat mijn disgenote die ook kon proeven) werd mij een Metaxa aangeraden. Maar even later kreeg E. een glaasje kumquat "van het huis" om te proeven. Voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht, 0.5 l wijn bij het eten en dat alles voor net geen € 75,=. Wij komen hier terug!

35. We komen al jaren bij restaurant Athene.

Het eten is erg goed, ook de bediening is erg aardig en klantvriendelijk.

De sfeer is er gemoedelijk. Ook aan te bevelen aan ouders met jonge kinderen.

36. bert en gea

We hebben zoals gewoonlijk weer heerlijk gegeten. Goede sfeer. Prima bediening. We komen uiteraard weer terug.

37. nannie en jacob

Lekker gegeten voor een redelijke prijs. Bediening vriendelijk.

We komen er vast nog wel een keer terug.

38. Vandaag er gegeten: stoofvlees in rode wijnsaus. Er werd een minimaal schaaltje rijst geserveerd bij een royale portie 'hoofdgerecht'. Daarbij nog een schaaltje rauwkost, een schaaltje gebakken aardappeltjes en sperzieboontjes. Eigenlijk was ik over niets te spreken: het hoofdgerecht was slap en smakeloos, de rauwkost knapperig maar wederom smakeloos, de boontjes waren aangemaakt met 'iets'; niet heel slecht van smaak maar wel weer slap. De aardappeltjes waren bleek maar verder prima van smaak. De bediening vond ik vlot en erg vriendelijk. Ook de sfeer was oké (roos en kaarsje op tafel) en ook de prijs is aan de lage kant. Ik had echter graag een paar euro meer betaald voor een betere maaltijd.

39. Afgelopen zondagavond daar gegeten, voor- hoofd- en nagerecht. Prima eten voor een acceptabele prijs. Aardige bediening, leuke sfeer, zeker voor herhaling vatbaar.

40. Do en Karin

Wij zijn al ruim 15 jaar vaste klant bij restaurant Athene.

Het eten is uit de kunst, de bediening geweldig (altijd vriendelijk en voorkomend). Lang wachten is er niet bij. Prijs kwaliteit is naar onze mening goed. Wij zijn zeer positief over dit gezellige familie restaurant Athene.

41. meiko wilma nie-slichter

Geweldige keuken. Uitgebreide menukaart. Vriendelijke bediening. Komen er al jaren. Blijven zeker vaste gasten.

42. Wij komen hier iedere week en is altijd lekker en gezellig!!!!

Eén vorige recensie
  43. Fred en Marga

Een goed restaurant waar je lekker kunt eten in een gezellige sfeer.

44. Eten is zeer goed, je krijgt genoeg en de bediening is erg vriendelijk en behulpzaam

45. Eric en Heleen

We komen hier al jaren en het is altijd gezellig en ontspannen. De eigenaar en zijn vrouw zijn zeer hartelijk.

46. J. Meijer

Kom er al jaren, altijd lekker, altijd kwaliteit eten! alles zelf bereid, geweldige griekse keuken!

47. eet er al jaren en de kwaliteit is in al die jaren alleen beter geworden een echte aanrader