Op dit adres zit nu: Lokanta Günes

1581720556 92
1625819296 92
1691967407 92
1702992092 92

1. Even weg uit de drukte van de noorderzon, onlangs hier voor op het terras nog lekker in het zonnetje op deze levendige locatie een wel zo lekkere Turkse schotel mogen genieten. Gewoon een smakelijke adana kebab met frieten, rijst, salade, saus, overvloedig op een grote plate..

Prima zo, huiswijntje erbij, ja, heerlijk en heel betaalbaar..

2. titi

3. Henk en Wilma

Nu 2x gegeten en het eten is heerlijk. We gaan er zeker binnenkort weer heen en hopen dat het dan terrasweer is, want ik eet het liefst buiten. En Tito lijkt wat stug maar is super aardig.

4. Was erg lekker, grote porties en de sfeer was erg gezellig.

5. Werkelijk waar onbeschoft gedrag van de gastheer.

Meneer had geen gehakt meer op zijn kaart staan en wijst mijn vriendin aan wat ze "moet" nemen. Het was toevallig schapenvlees, wat mijn vriendin niet lust en ze vroeg of het misschien gehakt is. "Nee!" zegt meneer, "is vlees!", waarop mijn vriendin vriendelijk zei dat ze dat niet lust en dat ze eigenlijk liever gehakt had. Waarop meneer de kaart uit haar handen grist en de mijne ook pakt en zegt "wegwezen jullie!!"

We zijn samen opgestaan en weggegaan voordat ik mijn woede niet meer kon beheersen!!

6. Goeie service. Goed ontvangst! Tevens ook lieve mensen/bediening. Culinair zeer goed ingesteld!

7. Monica Jonkergouw

Het is fantastisch lekker eten voor relatief weinig geld. Ook een fijn terras aanwezig.

8. Vrijdag46
    Vertaal van English naar Nederlands

Zojuist weer heerlijk gegeten bij Tito. Ik weet niet wat voor toverkrachten hij uitoefent op het eten maar wat ik ook neem, het is altijd gigantisch lekker en veel. Ik denk dat de foto die ik bijgevoegd heb genoeg zegt. Je vertrekt bij Tito altijd met een goed gevoel en een volle buik.

9. Marjo en Anjo

Genieten. Geweldig lekker gegeten. Gewoon vragen wat heb je.

10. Anke 15 punten

Het eten is super. Elke keer weer. Simpel maar heerlijk. De service is ook goed, altijd vriendelijk en even een praatje maken. Je wordt gelijk herkend als je vaker komt. Daardoor is de sfeer ook gelijk goed. Verder is het heel goed te betalen, zeker in vergelijking tot de kwaliteit van het eten. Gewoon een topper!

11. Arno van der Heyden

Oké, ik ben niet objectief. Elf jaar lang woonde ik recht tegenover Tito en kon er op ieder moment van de dag terecht voor een drankje en/of een voortreffelijk maal. Zijn recepten en de bereidingswijze ervan zijn authentiek, een Turks Efes biertje maakt de maaltijd compleet. Eten &drinken: 10. Restaurant Adanus is sober, maar ik hou van de sfeer. En toen ik onlangs voor het eerst in Turkije op vakantie was voelde ik me in veel restaurantjes direct thuis. Alsof ik gewoon bij mijn enorm gastvrije (ex-)overbuurman zat. Sfeer: 10. De service... tja, Tito is Tito. Geen vijf-sterren-etiketten. Maar hij kent zijn klanten. Soms wil ik iets bestellen en zegt hij: "Nee, jij moet dát eten!" En nooit ben ik teleurgesteld. Toen ik nog tegenover hem woonde en te lang niet geweest was naar Tito's oordeel vond ik soms een gerechtje in een klein bakje, dat hij in mijn brievenbus had gelegd. Dus... service: 10. En dan tot slot de prijs/kwaliteit verhouding... is een cijfer boven de 10 toegestaan? Nee, dan een 10!
    Arno van der Heyden

12. Perfecte mixed gril, zoals altijd, gezellige ambiance, Tito zoals altijd druk bezig om alles te regelen. Heerlijke Turkse wijn en voor een klein prijsje.
    Perfect.

13. Fanny Peyron

Huuuummmmm! On y mange très bien! Les assiettes sont copieuses et délicieuses.
    Le Chef essaye même de parler un peu français :p

(Vertaling Nederlands)

Hmmmm! Het eten is erg goed! De gerechten zijn voldoende en heerlijk. De Chef-kok probeerde zelfs een beetje Frans te spreken :P

14. Zoals altijd heb ik weer fantastisch gegeten bij Tito. Elke keer is het weer een heerlijke smaaksensatie. Bedankt Tito voor het lekkere eten.

15. Altijd weer lekker eten! Top kok!

16. Een van de betere restaurants van Groningen! Het eten is lekker, de sfeer is goed en Tito is een echte authentieke gastheer. De menukaart bestuderen is enkel een formaliteit. Laat Tito maar kiezen welk gerecht het beste bij de avond past.

Bereid je voor op deze Turkse gastvrijheid en vergeet niet om onder het genot van een kop Turkse thee nog even na te praten met de kok zelf.

17. Ik heb heerlijk gegeten bij Tito. Dit weer voorbeeldige gerecht genaamd Adana kebap. Kost maar 15 euro. Een aanrader.
    Bedankt en tot snel maar weer Tito.

18. Aysa Keskin

Weinig plekken in Nederland waar je echt lekker Turks kan eten. Klein, pittoresk restaurant met een heerlijke cuisine. Absolute aanrader.

19. Domates Tava bij Adanus bij Tito. Op aardewerk bereide stukjes lamsvlees met zeer smakelijke saus met tomaten. Heerlijk gegeten.

20. Aziz Keskin

Heb net met de hele familie zongedroogde (ja, dat kan bij Tito) rijkelijk met rijst en rundergehakt gevulde aubergines gegeten. Daarnaast zoals altijd iets extra's van Tito als nagerecht gekregen. Heerlijk. Raad iedereen aan.

21. Turks restaurant Adanus is in meerdere opzichten een bijzonder restaurant. Er is meer dan alleen maar goed eten. De hele onderneming wordt door een man gerund, de heer Tito, en het is prettig een restaurant bij gewoonte te kunnen binnenlopen simpelweg omdat het er goed voelt. Als je er binnenkomt heb je het idee: hier wordt graag voor je gekookt.

Behalve dat Tito voor je kookt en hij het eten serveert, deelt hij ook graag verbaal zijn passie voor koken met je.
    Ook over allerlei andere onderwerpen praat hij graag, en zo ontstaat er een situatie die voor een restaurant ideaal is: je wilt er Turks eten, maar je wilt het liefst tegelijk ook in de Turkse cultuur ondergedompeld worden. Tito vertegenwoordigt beide.

Het is er gezellig ingericht, geen moderne poeha, TV-schermen, en lawaaiige muziek, maar door het knusse decor doet het niet eens in je opkomen dat er muziek ontbreekt. Het is er niet nodig, de plek zelf is al genoeg, de muziek bestaat uit het gezellige gepraat van de gasten die genieten van het eten, en het sissen van het vlees en de aangename geur die uit de keuken vandaan komt.

En dat eten is werkelijk uitstekend, gezond, vers, royaal en echt Turks. De porties zijn groot, de prijs valt buitengewoon mee, en verder zou ik zeggen: probeer het, er is mij nog nooit iets tegen gevallen. En een kok die met gepaste trots zijn eten serveert volhardt al dertig jaar en gaat nog steeds door op zijn eigen manier, en presenteert me af en toe zijn nieuwe uitvindingen of improvisaties die altijd weer verrassend zijn.

Het is een restaurant met karakter, een uniek klein plekje in de stad, die als je eenmaal doorhebt wat er zo bijzonder aan is, je steeds weer blijft trekken.

Ik eet er minstens een keer in de week, en ben van plan er te blijven komen zolang het restaurant bestaat.

22. Een fantastische maaltijd gehad, ook de prijs viel enorm mee. De sfeer is gemoedelijk.

23. Extrem gutes Essen, alles frisch und selber gemacht, sogar der Ayran. Seitdem ich nach Groningen komme, gehe ich bei Tito essen und bin jedenmal begeistert, der Adana Kebab ist überragend. Ansonsten sehr nette Atmospähre und ein guter Gastgeber, der einem mit ein bisschen Glück eine seiner neuen Kreationen probieren lässt. Immer einen Besuch wert.

24. Gister heb ik een heerlijke avond gehad bij Tito. Hij behandelt je als vriend en kookt voor je alsof je familie bent. Een warm gevoel. Ik kom hier al jaren. Ook al woon ik in Amsterdam, als ik in Groningen ben eet ik bij Tito. Zo'n 3x per jaar en t valt nooit tegen.. Zowel diner als lunch.

De prijs/kwaliteit is bovengemiddeld. Voor ieder budget wat wils en aan iedere wens kan een mouw geknoopt worden. En t aller belangrijkste: alles wordt vers voor je gemaakt. Als je bij Tito n Dürüm besteld, proef je hoe hij echt bedoeld is, en dat voort 5 euro!

Conclusie: De ambiance is geen sterren-restaurant, het koken duurt even (want t wordt vers gemaakt), maar t is t dubbel en dwars waard! En dat voor n eerlijke prijs, in iedere categorie.

Tip: voor lunch de Dürüm. Voor Diner de Sis Kebab van lam of de lamsbout. Boterzacht..

Bedankt Tito, tot de volgende keer!

25. Vandaag heerlijk op een zondag avond gegeten bij Adanus aan het zuiderdiep. Een heerlijke centrale locatie. Hier aangekomen werd ik meteen verrijkt door de sfeervolle Turkse aankleding van het pand, waarbij gelijk cultuur te proeven viel.

Dhr. Tito heet je welkom bij het betreden en is ook in voor een gezellige praat. Je voelt je thuis bij deze man. Hij verzorgt je alsof je een vriend bent en dat was voor mij zeer aangenaam.

Eenmaal na de ontvangst is de voorraad frisdrank en alcoholische drank voor zelfbediening. Het eten was bereid met turkse kruiden en een heerlijke turkse salade. Nog nooit zoiets geproefd! Een perfect gegrilde lamsspies waarbij het met aardappelen en turkse rijst precies in de smaak viel. Al met al een goed gevulde maag, tot op de nok toe vol!

Concluderend: een heerlijke Turkse cultuurproeverij, waarbij je waar krijgt voor je geld. Dit is voor mij een adres geworden waar ik nog vaker langs zal komen.

De prijs in verhouding met de kwaliteit was uitermate goed. Je krijgt hier dus écht waar voor je geld! Van Tito en zijn kookkunsten in Adanus wil je meer!

26. Een unieke ervaring en kwaliteit, zoals wij die niet meer weten te waarderen in Nederland. Voor degenen die op zoek zijn naar verborgen juweeltjes in de stad Groningen, smaak sensaties zoals in het land van herkomst, een zeer aangename verassing. Geniet...

27. Door de recensies wilden we er graag eten. Dat viel tegen. Voor 22,50 euro een plate eten aan de rand van een drukke straat is te duur! Op een langwerpig bord kregen we links een handvol sla met komkommer en tomaat, in het midden rijst die gevuld zou zijn maar waarin we 2 kikkererwten en 1 amandel vonden, bovenop de rijst frites! Aan de rechterkant een homp lamsvlees.
    Jammer maar dit geheel deed volstrekt niet aan onze verwachtingen. En je kon niet eens pinnen, moesten er nog een heel eind voor lopen om een pinautomaat te vinden!

28. Heel lekker gegeten. De hummus is goddelijk! De schapebout uit de oven viel van het bot af en was zeer smakelijk. Wel een erg gevuld bord dus we kregen bijna niets van de groenten op... De gevulde wijnbladeren zijn ook een aanrader. Goede baklava! (die halen ze uiteraard van elders)

Een tip: neem één dagmenu met zijn tweeën en neem additioneel hummus en tzatziki met wat heerlijk vers turks brood. Zo proef je meer en hoef je niks weg te gooien of mee te nemen!

Biertip: Efes. Ik kende het nog niet maar het is een prettige pils.

29. Na lange tijd weer bij Tito gegeten en moet zeggen er is niks verandert. Hier kun je heerlijk eten voor weinig geld. Duurt wel even voor het eten klaar is, maar is toch weer met liefde bereid. Komen gauw weer langs!

30. Het duurt best wel lang voordat je eten klaar is maar is het wachten zeker waard. Het eten is heerlijk!

31. Geweldig! Kleine entourage, vriendelijke bediening.

N.a.v. Adviezen op deze site de sis kebab geprobeerd.

Ook mijn tafelgenote (vegetariër) smulde van een aubergine stoofpotje. Geen woord teveel gezegd hier! Zeer de moeite waard. Chef wist niet dat hij hier zo populair was :-)

32. En er is er één om altijd weer naar terug te gaan: Tito, de kok van Adanus:

33. Eten was fantastisch. Dagschotel met sis kebab was geweldig.
    Prijs/kwaliteit gewoon goed dus.
    Ambiance niet echt geweldig, maar gezien de omvang van de zaak ook niet echt mogelijk.
    Uiteindelijk is de kwaliteit van het eten natuurlijk doorslaggevend.

34. geen woord voor

35. Het eten is Geweldig prijs/kwalitiet uitmuntend

36. In een woord GEWELDIG , hèèrlijk eten , goede bediening , gezellige gastvrije sfeer . De sis - kebab is zeker een aanrader .

37. Turks eten krijg je dus in groningen heerlijk wat kan die man koken