De Bokkesprong in Groet

1430207893 57
1486219886 71
1644920531 71

1. Kohrangi

Lang wacht voor het eten.

2. Gereserveerd, na een plek toegewezen te hebben gekregen 40 minuten gewacht op iemand om een bestelling -eerste drankje- te komen opnemen. Geen menukaart gezien, op wuiven werd niet gereageerd, kortom niets gegeten/gedronken. Zag er wel gezellig uit, bij andere tafels werd volop gedronken. Aan de overkant gaan zitten zonder reservering en daar prima gegeten en heel gezellig ook en vlotte bediening. 'T kan dus wel

3. Snitzel. Matig klopte niet ook niet wieneraart botweg slecht.
    Kogelbiefstuk echt niet gerijpt vlees denken wij.
    Mooie tent maar diner klopt niet.
    Styrogonof sauce geloof het niet leek er niet op.
    Heb om opheldering gevraagd geen antwoord gekregen.

4. Ontvangst was hartelijk, daarna ging het mis: te druk en/of te weinig personeel. Drankje pas na 15 minuten, menu kaart duurde nog even, bewust alleen hoofdgerecht besteld en dat duurde 45 minuten. Dessert maar overgeslagen. De mede- werkers liepen hard en keken daardoor minder om zich heen. Eten was prima, maar dit duurde echt allemaal te lang.

5. De popie jopie eigenaar heeft helaas meer oog voor de popie vaste klanten dan voor de rest van de gasten. Die worden afgeblaft en moeten wachten. Wachten op gematigd en niet al te verfijnd eten dat behoorlijk aan de prijs is. De eigenaar blijft zijn toneelstuk spelen en is gestresst. De rest van het personeel doet z’n best. Bloedhete, volle ruimte met open haard. Slechte toegankelijkheid met rolstoel/rollator. Reservering vooral driedubbel checken. Als het fout gaat, is het altijd de schuld van de gast!
    Wij zoeken de volgende keer een wat relaxter adres….

6. Zoals wel vaker, komt je boeking en details niet door, ook niet als je voorafgaand nog een keer belt. Heel ongastvrij waar de klant er door de eigenaar nog op wordt aangekeken, onder het motto " ik ben de eigenaar en heb dus altijd gelijk" ja echt waar....

Eten verder wel ok, wat zuinig met friet, dus meer weer vragen. Warm en volgepakt, en daarna naar een modderige parking (of stoffig in de zomer). geen echte aanrader

7. Grote groep bij elkaar. Gezellige sfeer. Goede lunch.

8. We hadden gereserveerd, en bij aankomst werden we bij de brandende open haard (in de zomer!!) geparkeerd met meerdere stellen na ons, want ons tafeltje was nog niet vrij...
    Daar werden we naartoe gebracht door een erg drukke en gestressde gastheer!
    Daar konden we wachten, dan zorgde hij voor een borrel. Die we notebene zelf uiteindelijk moesten betalen. De menukaart kregen we aangereikt, dan konden we aan tafel direct bestellen, dan ging het natuurlijk wat sneller... Maar daar deden we niet aan mee. Aan tafel hebben we de kaart op ons gemak bekeken.
    Het eten was lekker, en de bediening voor onze tafel prima.
    Uiteindelijk klopte de rekening niet. We hadden het idee dat ze maar gegokt hadden wat we gedronken hadden. Maar dat is goed opgelost.
    Denk dat deze plek voor ons niet meer voor herhaling vatbaar is!

5,7
  9. Heerlijk gegeten, bij de open haard gezeten en zelfs buiten in het zonnetje op het terras.

10. We hadden om 18.30 gereserveerd. Toen we aankwamen hadden we de indruk dat reservering niet goed was doorgekomen. Tafel was niet gedekt. Treinzit met knoerdharde, te korte zitting. 3 menukaarten ipv 4. Geen drankkaart beschikbaar. Bloedheet binnen (hartje zomer en de openhaard stond aan) geen open ramen, tafels hutje mutje bij elkaar. Opmerking hierover gemaakt bij de leiding die me een beetje vreemd aankeek, niets zei en weer weg liep. Vijf kwartier op het hoofdgerecht gewacht. Dat is normaal zei de eigenaar? Eten was wel lekker maar door alles eromheen minder goed. Jammer we hadden ons erg op het diner bij de Bokkesprong verheugd. We zullen hier in elk geval niet meer terugkomen.

11. Dave van der Zwaan

Teleurstellende avond bij De Bokkesprong.
    Enkele dagen ervoor gereserveerd voor 6 pers. voor eigen gezin (4) en zwager en schoonmoeder. Mijn schoonmoeder is blind. Toen wij aankwamen een chaotische ontvangst (terwijl je gearmd met een blinde vrouw arriveert). Duidelijk geen plan bij het personeel voor situering. Uiteindelijk naar een tafel gedirigeerd met maar 5 stoelen. Voorgerechten waren redelijk, wel alles te rijkelijk bestrooid met rode ui, los van het gerecht. Daarna een uur (2x gevraagd) wachten op hoofdgerechten (inclusief het eten voor de kinderen). Droge zeebaars en droge tournedos, duidelijk te lang onder de warmte lampen gestaan. Teruggekoppeld aan personeel. Zouden zij “meenemen”.
    Pas bij afrekenen door eigenaar naar de bekende weg vragen. Rijkelijk laat en niet professioneel. Als klanten eerder aangeven niet tevreden te zijn moet je daar als eigenaar op anticiperen. 300 euro lichter met een grote teleurstelling naar huis.
    Popi Jopie benadering van eigenaren voor vaste klantenkliek, schept verwachtingen die zij bij lange na niet kunnen waarmaken. Veel pretenties maar weinig inhoud. Ons zien zij niet meer terug.

12. Op de rekening bleek achteraf een drankje niet te zijn genuttigd, maar dat trek ik de volgende keer wel recht. Uitstekende locatie, prettige bediening en heerlijk gegeten. Daarom een hoge beoordeling voor eten/ drinken, sfeer, service en prijs/kwaliteit verhouding.

13. Fam.Berkhout / Fam. Ijkhout

Wij hebben zaterdag 12/6 heerlijk gegeten en genoten. Bediening was perfect en super aardige werknemers. Mijn compliment aan de gastheer, werden perfect ontvangen. Ik zou zeggen, ga zo door.

14. Bert Westendorp

Heerlijk gegeten, een aanrader.

15. Eten op zich goed, bediening matig, vooral oog voor bekenden, wijn te duur voor geschonken kwaliteit

16. A.E.Bouwmeester-Roeper

Zoals gewoonlijk weer zeer vriendelijk ontvangen, de vrienden die mee waren hebben erg genoten van de fijne sfeer en het lekkere eten. Ik ging met zeer tevreden gasten naar huis! Top Hans Stacy👍👍

17. Prima keuken, bediening zo gezellig en vlot, weet weinig andere restaurant waar het zo thuis voelt. Geweldig.

18. Hillie slierendregt

Heerlijk gegeten, zeer goede bediening en er werd heel goed rekening gehouden met mijn dieet vanwege coeliaki.

19. Heerlijk gegeten in zeer gastvrije Bokkesprong.

20. Gasten kerstdiner

De kwaliteit van het kerstdiner en het eten was helaas laag. Zeker in verhouding met de prijs. Het voelde Te massaal met een kille verlichting pal boven de tafel, veel lawaai zodat je elkaar eigenlijk niet goed kon verstaan. Geen aanrader met kerst.

1,5
  21. P. Erha

Zaterdag zijn we met zijn drieen gaan eten bij de Bokkesprong. Een gezellige en fantastische ambiance, de sfeer van een stolp, met die balken in de ruimte. Het eten is heerlijk, de bediening vriendelijk, gastvrij en vakkundig. Een fijne zaak waar je graag nog eens teruggaat.

22. Zeer attent personeel, en vlak de eigenaar niet uit! ;-)

23. Heerlijk gezeten en fijn personeel

24. Heerlijke biefstuk gegeten, vriendelijk personeel en ontspannen gezellige sfeer.

25. Onze 25 jarig huwelijk gevierd in de Bokkesprong.
    Vriendelijk ontvangst door gastheer Peter.
    Hij heeft de hele avond voor ons en gezelschap gezorgd.
    Gekozen voor het bokmenu, jeugd voor de sate.
    Alles was heerlijk en als verrassing nog een ijsbruidtaart toe.
    Komen zeker terug.

26. Hans Veul

Op 2e paasdag een paasbrunch gehad bij de Bokkesprong. De begroeting door de eigenaar was allerhartelijkst. We werden begeleid naar de 1e verdieping alwaar een lange gedekte tafel voor ons bleek bestemd. Helaas waren de tafels allen verschillend, qua hoogte en breedte waarbij de laatste tafel een onhandige ronde tafel was. Later, toen we compleet waren bleek dat de ruimte aan tafel per persoon ondermaats was.

Vooraf werd een mosterdsoep geserveerd. Gelukkig bleek er op ons verzoek een 2e mogelijkheid en kregen we een (erg basic) tomatensoep aangeboden. Er werd iets te drinken aangeboden wat even later per beker of glas aan tafel werd geserveerd.

Vervolgens werden we uitgenodigd voor het lopende buffet. Deze bleek niet erg uitgebreid, slechts enkele vleessoorten, veel salades, geen keuze uit vis en pas later aanbod van de traditionele paasbroodssoorten zoals paasstol. Ook de broodjes bleken niet in veel verschillende soorten aanwezig. De mini saucijzenbroodjes bleken lauw. Het warme buffet was gelukkig iets beter.

De laatste jaren hebben wij als familie op verschillende locaties een heerlijke en uitgebreide paasbrunch genoten. Deze paasbrunch was matig.
    - weinig variëteit in het aanbod van vlees en geen vis
    - geen uitgebreid broodassortiment (bijv. ook geen tulband)
    - slechte voorziening in drinken, men kreeg op aanvraag drinken. Een karaf met jus d'orange, melk en andere dranken stond niet op tafel
    - te krappe en incourante tafelindeling

De paashaas die de tafels langs ging was leuk georganiseerd. Ook de mogelijk voor kinderen om zich te laten schminken werd gewaardeerd. Het 'zoeken' naar paaseieren miste ook zijn doel. De chocolade eieren werden ruimhartig neergegooid waardoor van het ouderwetse zoeken geen sprake was.

Volgend jaar op zoek naar een beter verzorgde paasbrunch!

5,3
  27. Wij gaan eigenlijk nooit terug naar een zelfde restaurant maar de Bokkesprong is onze uitzondering. Gezellige sfeer, heerlijk eten en goede, snelle en vriendelijke bediening. Tel daarbij op de gastvrijheid en het plaatje is compleet. Een absolute aanrader van ons.

28. iensuser

30. ruurd 326 punten

Omdat vrienden van ons hier 29 mei 2015 hun 25-jarige bruiloft vierden bekeken we eerst de recensies en gingen met grote tegenzin richting Groet. Maar wat een tegenstelling met de slechte recensies!

Een allerhartelijkste begroeting van de eigenaar, direct een welkomstborrel bij binnenkomst, en al meteen een geweldige sfeer. De bediening liep de benen uit de kont om het iedereen naar de zin te maken. Ik heb de hele avond niet 1x een ober hoeven aanschieten. Bij de laatste slok werd het glas al weer vervangen.

Het diner was ook fantastisch, de smakelijk bereide voorgerechten, een tournedos om te zuigen, precies goed klaargemaakt, een prachtige visschotel voor tafelgenote en een spetterend ijsdessert. Daarna op verzoek direct weer koffie gevolgd door champagne.

Ook belangrijk vanwege het noodweer buiten, een uitgebreide rookruimte en ruim tijd voor een praatje met de trotse eigenaar en zijn loyale personeel, zichtbaar getroffen door de vaak ongenuanceerde recensies.

Onze vrienden komen hier al vele tientallen jaren en hebben nog nooit een tegenvaller gehad. Opvallend zijn ook de tafeltjes met namen van vaste gasten. Een echtpaar vertelde ons dat zij hier al jaren elke zaterdag eten en hiervoor ook een tafeltje met naam hebben. Kortom, een geweldige sfeervolle ambiance, voor ons een ruime voldoende!

31. Rob 17 punten

Het verbaasd me dat dit restaurant zo'n lage waardering krijgt. Het zijn toch geen neprecensies van jaloerse collegae :-)

Wij hebben er de afgelopen winter en lente 4 maal gegeten en dat gaan we binnenkort zeker weer doen. Het eten is er ruim boven gemiddeld, de ambiance is perfect, fijne gastheer en zeer gastvrije en alerte bediening. Ze hebben er een maandmenu dat mooi is samengesteld en ons echt verrast heeft.

Eén minpuntje. Als je van de kaart bestelt, dan staan groenten en aardappeltjes apart vermeld en daar moet je ook apart voor betalen. Dat past niet bij zo'n fijn restaurant. De ergernis daarover zou wel eens meer kunnen kosten dan de extra opbrengst ervan. Misschien verklaart dat wel de lage waardering? Het verklaart wel ons zesje voor de prijs/kwaliteit.

32. Diana Groot

Niet goed. Bij binnenkomst werden we niet eens welkom geheten. We waren met een groep. Gelukkig zaten er al een paar. Nadat we allemaal waren gearriveerd, moesten we zelf vragen welke tafel voor ons was. We waren met een vrij grote groep en hadden ruim van te voren gereserveerd. Ze hadden een paar mooie tafels, er werden drie tafels bij elkaar gevoegd. Twee ronde en een langwerpige. Niet praktisch en ongezellig. Vervolgens na ruim drie kwartier aan tafel te hebben gezeten, gevraagd wanneer ons eten zou komen (ivm grote groep van te voren aan gegeven). Na bijna een uur kwam het dan toch op tafel. Na de eerste paar zeer kleine hapjes, wederom na drie kwartier gevraagd, wanneer de rest doorkwam. Hierop werd ons zeer vriendelijk mede gedeeld dat dit het was. We eten vaker in restaurants, maar dit sloeg werkelijk alles. We hebben hier ter plekke de eigenaar op aangesproken. Ipv een oplossing konden we tegen betaling een dessert van de kaart kiezen! We zijn hier niet mee akkoord gegaan en uiteindelijk hebben we nog een crème brulee van het huis ontvangen. Koud! Absoluut geen aanrader en wat een arrogantie van de eigenaar. Een tent om nooit meer terug te komen.

3,7
  33. Een geweldige ervaring!

Bij binnenkomst werden we door de eigenaar naar onze tafel begeleid. De kaart was helemaal onze smaak, hoofdgerecht uitgezocht en besteld, dit werd lekker op tijd geserveerd. We hadden saté en eend en waren beiden van mening dat we dit nog nooit zo lekker hadden gehad. Na deze ervaring toch besloten een nagerecht te bestellen en dit was ook boven verwachting!

Al met al een echte aanrader, een team dat hun vak tot in de puntjes verstaat!

34. Wij zijn er verschillende keren geweest, de bediening is redelijk maar niet gepast. Nog maar niet te spreken over het eten! De eerste keer waren we er met een brunch, op de kaart stond verschillende soorten kaas, brood en beleg. Wij hebben één soort kaas gekregen. Er zouden gamba's bij komen, maar na drie keer te moeten vragen hield het voor mij op, na afloop kregen wij geen excuus, koffie of iets waar uit bleek het nog goed te kunnen maken.

Nu de laatste keer waren we uitgenodigd voor Groupon, dus zeer recent 24-01-2014. Het sloeg werkelijk alles, vooraf een soort carpaccio met mosterd en kerry mayonaise, het zag er rommelig en niet smakelijk uit, bij het proeven was ik al klaar, de combinatie vloekt en aan het vlees zat geen smaak.. ook was hij nog ijskoud en half bevroren dus net uit de vriezer getrokken! De soep was wel lekker maar duidelijk gemaakt uit een pakje of dergelijke! Toen kwam het tussengerecht, risotto van bospaddenstoelen, er zat er precies één in, het moest vegetarisch zijn maar smaakte naar kip, het was een lauwe kleffe boel wat niet op risotto leek maar op een rijst bal met een vleugje paddenstoel en veel kippenbouillon! Dit alles samengesteld door de chef kok! Toen we het hoofdgerecht kregen op een veel te heet bord, koude (aardappel puree) met grote stukken, dus er is niet eens de moeite genomen een mooi puree te maken, geen garnituur (dit moesten we bij kopen) slappe friet en doorgekookte bonen kwamen we bij het stukje konijn, wat gekonfijt was maar zonder smaak weinig jus.. al met al een grote teleurstelling!
    Wat wel lekker was, was de koffie die we snel opdronken om nooit meer terug te komen bij dit bedrijf! Jammer want het ziet er mooi en goed uit, maar in werkelijkheid betaal je voor troep!

1,7
  35. De Kruijers

Kunnen ons totaal niet vinden in onderstaande recensies.
    Werden vriendelijk verwelkomt, door de eigenaar, hadden grouponbon.
    Meteen gezellig, als je het restaurant binnenkomt.
    Prima bediening met gevoel voor humor.
    Eten mooi opgemaakt en erg smaakvol.
    Hebben een prachtige avond gehad en komen zeker terug!!

De Kruijertjes

36. Afgelopen oud en nieuw gevierd bij de Bokkesprong. Op het oog een mooi restaurant in een nostalgische stolpboederij, karakteristiek voor de omgeving. Van binnen heeft de Bokkesprong authentieke details, en een gezellig haardvuur. De kerstaankleding maakte het nog gezelliger. We werden door de gastheer keurig naar tafel gebracht. Snel daarna kwam één van de heren van de bediening om ons te vragen of we ons konden vinden in het menu van de avond of dat er dingen op stonden die we niet lusten. Daar kon dan een mouw aangepast worden. Het menu zag er goed uit, dus we hebben niets laten wijzigen.
    Het eerste gerecht was lekker, niet bijzonder. Het tweede gerecht was een geheel vegetarisch Thais kokossoepje, Wij vonden het erg pittig, maar zonder smaak van kokos. Het derde gerecht was een op de huid gebakken stukJE zalm op een bedje van rijst. De rijst was erg hard, bovendien was de zalm op het ene bord zeer rosé en het andere bord juist erg gaar.
    Het hoofdgerecht waren ossehaas medaillons. Ook bij dit gerechtje was de gaarheid zeer wisselend op de verschillende borden. Op het ene bord rood, het volgende bord rose en op een ander bord zelfs goed doorbakken. Terwijl ons niet gevraagd was hoe we het vlees gebakken wilde hebben, mag je er toch vanuit gaan dat de gaarheid op de verschillende borden dan ongeveer gelijk is.
    Het dessert was anders dan vooraf op het menukaartje stond, maar smaakte niet onaardig. maar stelde ook weer niet veel voor.
    Om kwart voor twaalf werd er een mooie champange toren door de bediening opgebouwd. En schonk vrijwel de volledige bediening samen met de gastheer en gastvrouw de champagne uit over de toren. Dat was zeer zeker sfeervol en een mooie afsluiter van de avond.

De gastvrijheid die de bediening deze avond tentoonstelde (bedankt beide heren die in de bediening liepen) werd eigenlijk teniet gedaan door de prestaties in de keuken. En dat is oprecht jammer want er zit volgens mij veel meer in dit restaurant dan dat er deze avond werd geleverd.

2,8
  37. Een vieze stank, rioollucht in de hal. Gedateerd, ouderwets interieur wat aan vernieuwing toe is. Het eten viel heel erg tegen, lijkt wel alsof niets zelf gemaakt en vers is. Wij denken dat alles uit een verpakking komt. Bij het dessert kregen we een eetlepel en vork ipv dessert bestek. Echt alles viel tegen. De bediening was vriendelijk. Gelukkig hadden we een aanbieding via Groupon maar voor ons nooit meer.

38. Te laag gemiddeld cijfer naar mijn mening maar smaken verschillen!
    Leuke familiedag van de schoonfamilie gehad, met een bus speciaal vanuit het oosten van het land naar Groet!
    Gezellig en sfeervol restaurant. Eigenaar is een echte sociolizer en weet hoe hij mensen inpakt! Eten was erg goed, vooral de zeebaars was top bereidt!
    Groot minpunt; 1 van de mannen in de bediening.. hele middag en avond sjagarijnig overkomend wat hij veelvuldig kenbaar maakte, veel te gehaast, liet veel vallen, en werd al geirriteerd als je om een glas drinken vroeg want meneer had het druk. Haalt het niveau van de bediening en daarmee het restaurant omlaag wat in mijn ogen geen goede zaak is.

39. Priscilla

40. Sandra

Wij hebben hier nu al een paar keer gegeten en wij zijn echt lyrisch over De Bokkesprong. Het eten is altijd heerlijk, gezellige en goede bediening. Geen op of aanmerkingen eigenlijk. Keep up the good work en tot de volgende keer!!

41. Wij hebben een high tea gedaan bij de Bokkesprong. De normale prijs voor 2 personen is € 57,-. Gelukkig hebben wij dat er niet voor betaald, want hadden wij een kortingsbon van Groupon.
    Na het welkomstdrankje (Prosecco) begon de high tea met een kop soep. Het mandje thee werd van een andere tafel afgehaald die al klaar was. Je had de keuze uit 5 verschillende soorten Pickwick thee.
    Als je kop thee leeg was kwam er een serveerster om je weer van heet water te voorzien. Het mandje thee werd niet aangevuld. De hele high tea werd in een keer op tafel gezet.
    Op vers stokbrood en een goede scone na was de rest niet lekker. Er werd ook een salade geserveerd die wel lekker was. Het gebak was smakeloos, evenals de goedkope bonbons en de koekjes die zeker niet vers waren. De sandwiches waren droog.
    De tafel naast ons wilde meer aardbeienthee die vervolgens door de bediening uit een mandje van gasten ernaast werd weggehaald.
    Dit verdient niet de naam high tea. Hier wordt tussen lunch en diner extra winst gemaakt met het serveren van goedkoop voer.

42. Hier ons kerstmenu gegeten voor 70 € per persoon en een kindermenu voor 40 € zit dan een kadootje bij die de kinderen krijgen van de kerstman voor 25 €.
    De sfeer was goed, zo ook de bediening maar zwaar teleurgesteld in het eten. Het kindermenu bestond uit mierzoete meloenbolletjes soep uit blik (denk ik ) en een tiental frietjes op het bord met een klein zielig satestokje (diepvries zo te zien ), nog geen appelmoes of groenten voor een kind erbij. Voor de volwassen die dus 70 euro betalen was het zwaar onder de maat , voorgerecht zat geen smaak aan, we proefden meer aardappelen dan wat anders. Was een garnalentorentje, zo ook de rest van het menu, viel tegen helaas ... Geen kerstmenu meer voor ons bij de Bokkesprong

2,2
  43. Weing eten voor heel veel geld. De Franse uiensoep heeft niets met Frankrijk te maken. Is gewoon tomatensoep met veel ui.

Heel krap zitten op houten bankjes tussen twee houten schotjes.

Niet wat wij verwachten voor de vooral hoge prijs.

5,3
  44. Marc 156 punten

Ik kom al jaren bij de Bokkesprong. Het eten en de bediening is altijd goed en de sfeer is altijd gezellig. De bediening is attent en gericht op het naar de zin maken van de gasten.

Mijn ervaring (en ik ben een kritische horeca ganger) is dat het eten altijd top verzorgd is en qua smaakcombinaties altijd helemaal áf.

Wij hebben er ook onze bruiloft gevierd en daar heeft Hans en zijn staf een geweldig feest van gemaakt met alles erop en eraan.

Voor de whisky liefhebbers, loop eens naar de kast met de geweldige collectie single malts.

45. b.bruinvelds

Heb gisteren mijn verjaardag gevierd met mijn gezin en ik heb een fantastische avond gehad mede door de prima bediening en het goede eten. De persoonlijke noot en de gemoedelijke sfeer met de muziek, een dansje en zo. Zeker voor herhaling vatbaar. Nog vriendelijk bedankt en tot ziens.

46. rike caspersen

Vandaag bij De Bokkesprong gegeten. De ontvangst en de bediening waren vriendelijk en de inrichting-hoewel niet onze smaak- gezellig, met brandende open haard in het midden.

Het eten was echter alsof wij in een jeugdherberg waren beland. De soep kwam volgens mij uit blik, de appeltaart uit een of andere fabriek (hoewel ons verzekerd werd dat die zelfgemaakt was) en voor een glas zeer middelmatige Sancerre-wijn werd 6,50 gevraagd.

Geen plek om nog eens naartoe te gaan.

4,1
  47. Visser uit Velsen.

Waar kun je tegenwoordig in het week-end nog dansen op tijdloze muziek tijdens het eten? Er zijn veel (kleine) partijen, die apart zitten, maar ertussen zitten is geen probleem. Het lijkt alsof je ook iets hebt te vieren, al ben je met een klein gezelschap.