De Bokkesprong in Groet

Gesloten

• Oudejaarsdag – 31 dec

Welkom,

Bij de Bokkesprong wordt U omringd door een Noord-Hollandse boerderij-romantiek
Stijlvol dineren met een informeel karakter en persoonlijke attentie worden gewaarborgd door de gastheer, gastvrouw en al de medewerkers
In het gezellige plaatsje Groet aan de rand van Hollands mooiste duingebied, op slechts 20 minuten loopafstand van zee en strand, met uitzicht op het polderlandschap ligt ”De Bokkesprong”, een uniek restaurant in een authentieke stolpboerderij.

5. Betalen Visa Master Card pin

1332026325 47
1384819486 52
1442891962 72

1. Heerlijk gezeten en fijn personeel

2. Heerlijke biefstuk gegeten, vriendelijk personeel en ontspannen gezellige sfeer.

3. Onze 25 jarig huwelijk gevierd in de Bokkesprong.
    Vriendelijk ontvangst door gastheer Peter.
    Hij heeft de hele avond voor ons en gezelschap gezorgd.
    Gekozen voor het bokmenu, jeugd voor de sate.
    Alles was heerlijk en als verrassing nog een ijsbruidtaart toe.
    Komen zeker terug.

4. Hans Veul

Op 2e paasdag een paasbrunch gehad bij de Bokkesprong. De begroeting door de eigenaar was allerhartelijkst. We werden begeleid naar de 1e verdieping alwaar een lange gedekte tafel voor ons bleek bestemd. Helaas waren de tafels allen verschillend, qua hoogte en breedte waarbij de laatste tafel een onhandige ronde tafel was. Later, toen we compleet waren bleek dat de ruimte aan tafel per persoon ondermaats was.

Vooraf werd een mosterdsoep geserveerd. Gelukkig bleek er op ons verzoek een 2e mogelijkheid en kregen we een (erg basic) tomatensoep aangeboden. Er werd iets te drinken aangeboden wat even later per beker of glas aan tafel werd geserveerd.

Vervolgens werden we uitgenodigd voor het lopende buffet. Deze bleek niet erg uitgebreid, slechts enkele vleessoorten, veel salades, geen keuze uit vis en pas later aanbod van de traditionele paasbroodssoorten zoals paasstol. Ook de broodjes bleken niet in veel verschillende soorten aanwezig. De mini saucijzenbroodjes bleken lauw. Het warme buffet was gelukkig iets beter.

De laatste jaren hebben wij als familie op verschillende locaties een heerlijke en uitgebreide paasbrunch genoten. Deze paasbrunch was matig.
    - weinig variëteit in het aanbod van vlees en geen vis
    - geen uitgebreid broodassortiment (bijv. ook geen tulband)
    - slechte voorziening in drinken, men kreeg op aanvraag drinken. Een karaf met jus d'orange, melk en andere dranken stond niet op tafel
    - te krappe en incourante tafelindeling

De paashaas die de tafels langs ging was leuk georganiseerd. Ook de mogelijk voor kinderen om zich te laten schminken werd gewaardeerd. Het 'zoeken' naar paaseieren miste ook zijn doel. De chocolade eieren werden ruimhartig neergegooid waardoor van het ouderwetse zoeken geen sprake was.

Volgend jaar op zoek naar een beter verzorgde paasbrunch!

5. Wij gaan eigenlijk nooit terug naar een zelfde restaurant maar de Bokkesprong is onze uitzondering. Gezellige sfeer, heerlijk eten en goede, snelle en vriendelijke bediening. Tel daarbij op de gastvrijheid en het plaatje is compleet. Een absolute aanrader van ons.

6. iensuser

8. ruurd 326 punten

Omdat vrienden van ons hier 29 mei 2015 hun 25-jarige bruiloft vierden bekeken we eerst de recensies en gingen met grote tegenzin richting Groet. Maar wat een tegenstelling met de slechte recensies!

Een allerhartelijkste begroeting van de eigenaar, direct een welkomstborrel bij binnenkomst, en al meteen een geweldige sfeer. De bediening liep de benen uit de kont om het iedereen naar de zin te maken. Ik heb de hele avond niet 1x een ober hoeven aanschieten. Bij de laatste slok werd het glas al weer vervangen.

Het diner was ook fantastisch, de smakelijk bereide voorgerechten, een tournedos om te zuigen, precies goed klaargemaakt, een prachtige visschotel voor tafelgenote en een spetterend ijsdessert. Daarna op verzoek direct weer koffie gevolgd door champagne.

Ook belangrijk vanwege het noodweer buiten, een uitgebreide rookruimte en ruim tijd voor een praatje met de trotse eigenaar en zijn loyale personeel, zichtbaar getroffen door de vaak ongenuanceerde recensies.

Onze vrienden komen hier al vele tientallen jaren en hebben nog nooit een tegenvaller gehad. Opvallend zijn ook de tafeltjes met namen van vaste gasten. Een echtpaar vertelde ons dat zij hier al jaren elke zaterdag eten en hiervoor ook een tafeltje met naam hebben. Kortom, een geweldige sfeervolle ambiance, voor ons een ruime voldoende!

9. Rob 17 punten

Het verbaasd me dat dit restaurant zo'n lage waardering krijgt. Het zijn toch geen neprecensies van jaloerse collegae :-)

Wij hebben er de afgelopen winter en lente 4 maal gegeten en dat gaan we binnenkort zeker weer doen. Het eten is er ruim boven gemiddeld, de ambiance is perfect, fijne gastheer en zeer gastvrije en alerte bediening. Ze hebben er een maandmenu dat mooi is samengesteld en ons echt verrast heeft.

Eén minpuntje. Als je van de kaart bestelt, dan staan groenten en aardappeltjes apart vermeld en daar moet je ook apart voor betalen. Dat past niet bij zo'n fijn restaurant. De ergernis daarover zou wel eens meer kunnen kosten dan de extra opbrengst ervan. Misschien verklaart dat wel de lage waardering? Het verklaart wel ons zesje voor de prijs/kwaliteit.

10. Diana Groot

Niet goed. Bij binnenkomst werden we niet eens welkom geheten. We waren met een groep. Gelukkig zaten er al een paar. Nadat we allemaal waren gearriveerd, moesten we zelf vragen welke tafel voor ons was. We waren met een vrij grote groep en hadden ruim van te voren gereserveerd. Ze hadden een paar mooie tafels, er werden drie tafels bij elkaar gevoegd. Twee ronde en een langwerpige. Niet praktisch en ongezellig. Vervolgens na ruim drie kwartier aan tafel te hebben gezeten, gevraagd wanneer ons eten zou komen (ivm grote groep van te voren aan gegeven). Na bijna een uur kwam het dan toch op tafel. Na de eerste paar zeer kleine hapjes, wederom na drie kwartier gevraagd, wanneer de rest doorkwam. Hierop werd ons zeer vriendelijk mede gedeeld dat dit het was. We eten vaker in restaurants, maar dit sloeg werkelijk alles. We hebben hier ter plekke de eigenaar op aangesproken. Ipv een oplossing konden we tegen betaling een dessert van de kaart kiezen! We zijn hier niet mee akkoord gegaan en uiteindelijk hebben we nog een crème brulee van het huis ontvangen. Koud! Absoluut geen aanrader en wat een arrogantie van de eigenaar. Een tent om nooit meer terug te komen.

11. Een geweldige ervaring!

Bij binnenkomst werden we door de eigenaar naar onze tafel begeleid. De kaart was helemaal onze smaak, hoofdgerecht uitgezocht en besteld, dit werd lekker op tijd geserveerd. We hadden saté en eend en waren beiden van mening dat we dit nog nooit zo lekker hadden gehad. Na deze ervaring toch besloten een nagerecht te bestellen en dit was ook boven verwachting!

Al met al een echte aanrader, een team dat hun vak tot in de puntjes verstaat!

12. Wij zijn er verschillende keren geweest, de bediening is redelijk maar niet gepast. Nog maar niet te spreken over het eten! De eerste keer waren we er met een brunch, op de kaart stond verschillende soorten kaas, brood en beleg. Wij hebben één soort kaas gekregen. Er zouden gamba's bij komen, maar na drie keer te moeten vragen hield het voor mij op, na afloop kregen wij geen excuus, koffie of iets waar uit bleek het nog goed te kunnen maken.

Nu de laatste keer waren we uitgenodigd voor Groupon, dus zeer recent 24-01-2014. Het sloeg werkelijk alles, vooraf een soort carpaccio met mosterd en kerry mayonaise, het zag er rommelig en niet smakelijk uit, bij het proeven was ik al klaar, de combinatie vloekt en aan het vlees zat geen smaak.. ook was hij nog ijskoud en half bevroren dus net uit de vriezer getrokken! De soep was wel lekker maar duidelijk gemaakt uit een pakje of dergelijke! Toen kwam het tussengerecht, risotto van bospaddenstoelen, er zat er precies één in, het moest vegetarisch zijn maar smaakte naar kip, het was een lauwe kleffe boel wat niet op risotto leek maar op een rijst bal met een vleugje paddenstoel en veel kippenbouillon! Dit alles samengesteld door de chef kok! Toen we het hoofdgerecht kregen op een veel te heet bord, koude (aardappel puree) met grote stukken, dus er is niet eens de moeite genomen een mooi puree te maken, geen garnituur (dit moesten we bij kopen) slappe friet en doorgekookte bonen kwamen we bij het stukje konijn, wat gekonfijt was maar zonder smaak weinig jus.. al met al een grote teleurstelling!
    Wat wel lekker was, was de koffie die we snel opdronken om nooit meer terug te komen bij dit bedrijf! Jammer want het ziet er mooi en goed uit, maar in werkelijkheid betaal je voor troep!

1,7
  13. De Kruijers

Kunnen ons totaal niet vinden in onderstaande recensies.
    Werden vriendelijk verwelkomt, door de eigenaar, hadden grouponbon.
    Meteen gezellig, als je het restaurant binnenkomt.
    Prima bediening met gevoel voor humor.
    Eten mooi opgemaakt en erg smaakvol.
    Hebben een prachtige avond gehad en komen zeker terug!!

De Kruijertjes

14. Afgelopen oud en nieuw gevierd bij de Bokkesprong. Op het oog een mooi restaurant in een nostalgische stolpboederij, karakteristiek voor de omgeving. Van binnen heeft de Bokkesprong authentieke details, en een gezellig haardvuur. De kerstaankleding maakte het nog gezelliger. We werden door de gastheer keurig naar tafel gebracht. Snel daarna kwam één van de heren van de bediening om ons te vragen of we ons konden vinden in het menu van de avond of dat er dingen op stonden die we niet lusten. Daar kon dan een mouw aangepast worden. Het menu zag er goed uit, dus we hebben niets laten wijzigen.
    Het eerste gerecht was lekker, niet bijzonder. Het tweede gerecht was een geheel vegetarisch Thais kokossoepje, Wij vonden het erg pittig, maar zonder smaak van kokos. Het derde gerecht was een op de huid gebakken stukJE zalm op een bedje van rijst. De rijst was erg hard, bovendien was de zalm op het ene bord zeer rosé en het andere bord juist erg gaar.
    Het hoofdgerecht waren ossehaas medaillons. Ook bij dit gerechtje was de gaarheid zeer wisselend op de verschillende borden. Op het ene bord rood, het volgende bord rose en op een ander bord zelfs goed doorbakken. Terwijl ons niet gevraagd was hoe we het vlees gebakken wilde hebben, mag je er toch vanuit gaan dat de gaarheid op de verschillende borden dan ongeveer gelijk is.
    Het dessert was anders dan vooraf op het menukaartje stond, maar smaakte niet onaardig. maar stelde ook weer niet veel voor.
    Om kwart voor twaalf werd er een mooie champange toren door de bediening opgebouwd. En schonk vrijwel de volledige bediening samen met de gastheer en gastvrouw de champagne uit over de toren. Dat was zeer zeker sfeervol en een mooie afsluiter van de avond.

De gastvrijheid die de bediening deze avond tentoonstelde (bedankt beide heren die in de bediening liepen) werd eigenlijk teniet gedaan door de prestaties in de keuken. En dat is oprecht jammer want er zit volgens mij veel meer in dit restaurant dan dat er deze avond werd geleverd.

15. Een vieze stank, rioollucht in de hal. Gedateerd, ouderwets interieur wat aan vernieuwing toe is. Het eten viel heel erg tegen, lijkt wel alsof niets zelf gemaakt en vers is. Wij denken dat alles uit een verpakking komt. Bij het dessert kregen we een eetlepel en vork ipv dessert bestek. Echt alles viel tegen. De bediening was vriendelijk. Gelukkig hadden we een aanbieding via Groupon maar voor ons nooit meer.

16. Te laag gemiddeld cijfer naar mijn mening maar smaken verschillen!
    Leuke familiedag van de schoonfamilie gehad, met een bus speciaal vanuit het oosten van het land naar Groet!
    Gezellig en sfeervol restaurant. Eigenaar is een echte sociolizer en weet hoe hij mensen inpakt! Eten was erg goed, vooral de zeebaars was top bereidt!
    Groot minpunt; 1 van de mannen in de bediening.. hele middag en avond sjagarijnig overkomend wat hij veelvuldig kenbaar maakte, veel te gehaast, liet veel vallen, en werd al geirriteerd als je om een glas drinken vroeg want meneer had het druk. Haalt het niveau van de bediening en daarmee het restaurant omlaag wat in mijn ogen geen goede zaak is.

17. Priscilla

18. Sandra

Wij hebben hier nu al een paar keer gegeten en wij zijn echt lyrisch over De Bokkesprong. Het eten is altijd heerlijk, gezellige en goede bediening. Geen op of aanmerkingen eigenlijk. Keep up the good work en tot de volgende keer!!

19. Wij hebben een high tea gedaan bij de Bokkesprong. De normale prijs voor 2 personen is € 57,-. Gelukkig hebben wij dat er niet voor betaald, want hadden wij een kortingsbon van Groupon.
    Na het welkomstdrankje (Prosecco) begon de high tea met een kop soep. Het mandje thee werd van een andere tafel afgehaald die al klaar was. Je had de keuze uit 5 verschillende soorten Pickwick thee.
    Als je kop thee leeg was kwam er een serveerster om je weer van heet water te voorzien. Het mandje thee werd niet aangevuld. De hele high tea werd in een keer op tafel gezet.
    Op vers stokbrood en een goede scone na was de rest niet lekker. Er werd ook een salade geserveerd die wel lekker was. Het gebak was smakeloos, evenals de goedkope bonbons en de koekjes die zeker niet vers waren. De sandwiches waren droog.
    De tafel naast ons wilde meer aardbeienthee die vervolgens door de bediening uit een mandje van gasten ernaast werd weggehaald.
    Dit verdient niet de naam high tea. Hier wordt tussen lunch en diner extra winst gemaakt met het serveren van goedkoop voer.

20. Hier ons kerstmenu gegeten voor 70 € per persoon en een kindermenu voor 40 € zit dan een kadootje bij die de kinderen krijgen van de kerstman voor 25 €.
    De sfeer was goed, zo ook de bediening maar zwaar teleurgesteld in het eten. Het kindermenu bestond uit mierzoete meloenbolletjes soep uit blik (denk ik ) en een tiental frietjes op het bord met een klein zielig satestokje (diepvries zo te zien ), nog geen appelmoes of groenten voor een kind erbij. Voor de volwassen die dus 70 euro betalen was het zwaar onder de maat , voorgerecht zat geen smaak aan, we proefden meer aardappelen dan wat anders. Was een garnalentorentje, zo ook de rest van het menu, viel tegen helaas ... Geen kerstmenu meer voor ons bij de Bokkesprong

21. Weing eten voor heel veel geld. De Franse uiensoep heeft niets met Frankrijk te maken. Is gewoon tomatensoep met veel ui.

Heel krap zitten op houten bankjes tussen twee houten schotjes.

Niet wat wij verwachten voor de vooral hoge prijs.

22. Marc

23. Marc 146 punten

Ik kom al jaren bij de Bokkesprong. Het eten en de bediening is altijd goed en de sfeer is altijd gezellig. De bediening is attent en gericht op het naar de zin maken van de gasten.

Mijn ervaring (en ik ben een kritische horeca ganger) is dat het eten altijd top verzorgd is en qua smaakcombinaties altijd helemaal áf.

Wij hebben er ook onze bruiloft gevierd en daar heeft Hans en zijn staf een geweldig feest van gemaakt met alles erop en eraan.

Voor de whisky liefhebbers, loop eens naar de kast met de geweldige collectie single malts.

24. b.bruinvelds

Heb gisteren mijn verjaardag gevierd met mijn gezin en ik heb een fantastische avond gehad mede door de prima bediening en het goede eten. De persoonlijke noot en de gemoedelijke sfeer met de muziek, een dansje en zo. Zeker voor herhaling vatbaar. Nog vriendelijk bedankt en tot ziens.

25. rike caspersen

Vandaag bij De Bokkesprong gegeten. De ontvangst en de bediening waren vriendelijk en de inrichting-hoewel niet onze smaak- gezellig, met brandende open haard in het midden.

Het eten was echter alsof wij in een jeugdherberg waren beland. De soep kwam volgens mij uit blik, de appeltaart uit een of andere fabriek (hoewel ons verzekerd werd dat die zelfgemaakt was) en voor een glas zeer middelmatige Sancerre-wijn werd 6,50 gevraagd.

Geen plek om nog eens naartoe te gaan.

26. Visser uit Velsen.

Waar kun je tegenwoordig in het week-end nog dansen op tijdloze muziek tijdens het eten? Er zijn veel (kleine) partijen, die apart zitten, maar ertussen zitten is geen probleem. Het lijkt alsof je ook iets hebt te vieren, al ben je met een klein gezelschap.