ma 11:00 - 20:30

1452004299 70
1619457477 41
1636202795 33
1661320772 44

1. De hond is zelfs in de serre niet welkom. Dus hier kom ik nooit meer.

2. Jolanda Bruinsma

Heerlijk gegeten, gezellige indeling en leuke muziek. Prijzen vallen erg mee en zo is de prijs kwaliteit verhouding prima! Complimenten

3. Tanja Helder

Lekker gegeten, gezellig, goede bediening. Prijs /kwaliteit prima.

4. Rita en Piet Kerssens

Wij, Rita en Piet, hebben de afgelopen dagen van 29 tot en met 31 aug. 2022, gegeten bij Le Monde in Groesbeek. Niets dan lof qua bediening, eten, leuk kunnen praten met eigenaars. (We spraken over Oeteldonk en Tante Pietje) Het is wat ons betreft zeker een aanrader! Ook verhouding prijs/kwaliteit was ok.

5. Bij binnenkomst kregen we snel de lunchkaart en vroeg de serveerster wat we wilden drinken, koffie en cappuccino.
    Koffie was waterig, dus na 1 slok gestopt. Cappuccino was redelijk.
    Na 20 minuten geen serveerster meer gezien en uiteindelijk zelf naar binnen gelopen om(zonder te hebben gegeten) af te rekenen. Toen we aangaven dat de koffie waterig was en we die niet hadden opgedronken, snapte men het niet omdat er normaal wel goede koffie uit de machine kwam. We hebben alles gewoon moeten betalen.
    Kortom: wij komen hier nooit meer terug!
    P.s. dit is de eerste recensie die ik schrijf. Doe ik normaal nooit maar dit was een hele aparte ervaring.

6. Yasmina

Heerlijk eten, goede service!! Goede prijs-kwaliteit verhouding!
    Heerlijk genoten!

7. Zeer slechte ervaring. Moesten half uur wachten op mandje stokbrood. Er wat van gezegd maar werd niet gewaardeerd. Daarna, na een uur, hoofdgerecht. Was heel erg vet. Biefstuk teruggegeven. Leek wel gebakken schoenzool.
    Bediening beneden de maat. Eigenaar en eigenaresse verschrikkelijke mensen meteen boos / agressief als je iets zegt. Horen niet in horeca thuis.

2,8
  8. Martien Geurts

9. Uut de Wind

Drie gangen menu van van 18,50 gekozen. Daarvoor kan je niet al te veel verwachten. Echter de kwaliteit van wat we voorgeschoteld kregen was echt beneden alle peil. Duurde lang voordat we ons eten kregen. Het eten was niet echt warm en slecht van kwaliteit. Toen de bazin ons vroeg of het had gesmaakt hebben wij gezegd dat het erg tegen is gevallen. Dat was duidelijk niet het gewenste antwoord. Ze antwoordde met een snauw en werden verder de tent uitgekeken. Gaan nooit meer terug.
    Uut de Wind

1,5
  10. Marita de Waaij

Om 18.55 uur was het restaurant duidelijk niet vol, er waren genoeg tafels nog vrij.
    Echter toen wij met z’n tweeen wilden plaatsnemen werd aan ons gezegd, dat het veel te druk was in de keuken, dus was er geen plek voor ons.
    We bleven rondlopen in de omgeving en wat schetst onze verbazing als na tien minuten na ons, een paar komt aanlopen en wel mocht plaatsnemen?
    Stond onze kop jullie niet aan?

11. Tja, wat een aanfluiting!
    Arrogante eigenaresse, eigenaar die verre van een kok is en ook niet vriendelijk naar klanten is, negeert ze gewoon. Totaal geen sfeer of vriendelijkheid. Zeer slecht eten: onaantrekkelijk opgemaakt bord, gortdroog brood, vieze bruine salade, vlees taai.
    Dit echt nooit meer!
    Kun je echt veel beter ergens anders heen gaan. Waar Klantvriendelijkheid, Gastvrijheid en Goed kwalitatief eten bovenaan staan! Daar kunnen ze bij Le Monde nog zeer veel van leren!

1,1
  12. Kipsate, mega vet, een “fabrieks” snitschel, een biefstukje die gortdroog was en soep die overduidelijk uit een blikje kwam (wel 4,50€!)
    als voorafje een bak met stokbrood, jammer van de kruidenboter want ook deze is gewoon afkomstig uit de plaatselijke supermarkt.
    Gelukkig wel ruimschoots voldoende patat, daar kan je niet zoveel aan verknallen dus dat was prima (en vullend)
    aan de bediening lag het niet, vriendelijke meiden die hun best deden.
    Le monde is de naam restaurant absoluut niet waard, bij de snackbar eet je beter!
    Hier moet echt iets veranderen, wij gaan voortaan wel ergens anders heen want dit is flut!
    Voor 3 personen bijna 90€ betaald, uit fatsoen (voor die meiden) hebben we gezegd dat het prima was… maar het was gewoon niet oké!

4,1
  13. Proef als eigenaar je gerechten. Bijvoorbeeld de kip saté. Wedden dat het tegenvalt.
    Dit is een klassieke publiekstrekker, jammer.
    Mooie locatie en nette medewerkers.

14. Marty Zwanenberg

Speciaal alleen friet met frikandellen besteld omdat we haast hadden meer dan een uur moeten wachten en onvoorstelbaar dat je friet kunt verknallen maar het was ze toch gelukt. Zeker geen aanrader.

15. De eigenaresse, wat een onbeleefd en onvriendelijk mens zeg, verwelkomde ons helemaal niet en toen we gingen zei ze ook niets. Ze liep een paar keer langs om stoelen weer op de plaats te zetten, ze keek ons niet eens aan. Ik zou zeggen, LACH eens een keer vriendelijk naar je klanten, daar moet je het namelijk wel van hebben. Het is geen aanwinst voor de zaak als je met je chagrijnig gezicht daar constant in de serre gaat zitten, kom er namelijk elke dag langs.We zijn nu 2 keer daar geweest, nou daar gaan we NOOIT meer naar toe. Blijkbaar willen ze geen nieuwe klanten want ze praat alleen met de mensen die ze kent.
    Wij hebben een tomatensoepje vooraf genomen, dit was geen vers soepje, maar uit blik van de Unox. De kipkluifjes waren echt veel te droog. Het pasteitje, de ragout was in ieder geval op smaak. De opmaak van de borden tjonge tjonge tjonge. 1 pluspuntje, de jonge serveersters zijn hartstikke vriendelijk. Erg jammer!

16. Vanmiddag geluncht.

Champignon-soep komt duidelijk uit blik!
    Beetje slecht als je het voor €4,50 aanbied.
    Je mag van een restaurant verwachten dat de soep zelf gemaakt. Het zegt veel over hoe de kok met zijn eten omgaat.

1,8
  17. Michel Janssen

Als ex Groesbeker heb ik heerlijk gegeten, de gast vrijheid en bediening is zoals altijd geweldig. Een echte aanrader als men op doortocht is.

18. Le monde bevindt zich op een prima locatie in Groesbeek. Prijs-kwaliteit verhouding is goed. Borden kunnen wel iets creatiever worden opgemaakt. Bediening is aardig en servicegericht.
    Pluspunt is de serre aan de voorzijde van het restaurant.

19. Lisette Smeets

Mijn man en ik hebben beide een maaltijdsalade gegeten. De gerookte zalmsalade was lekker van smaak, maaaar er zaten wel 10 blaadjes verlepte, bruine vieze sla in en dat vond ik niet smakelijk. Ik heb dat tegen de mevr. Gezegd toen ze eindelijk eens kwam en ik kreeg als antwoord, oh, ik zal het aan de keuken doorgeven?
    Jammer dat ik er geen foto van heb gemaakt.
    Niets van sorry, dat mag niet of wilt u iets drinken van het huis of een ander goedmakertje!
    Als ze het niet zo nauw nemen met de kwaliteit van eten, mij zie je er niet meer terug.

20. We kregen al rare blikken toen wij binnen kwamen om te vragen of zij een plekje vrij hadden. Wij waren niet gewenst als koppel en kregen te horen dat de keuken gesloten was al om 19:15 terwijl zij nog andere mensen aannamen. Oftewel onbeschoft! Ik zou er in ieder geval nooit meer heen gaan gadver.

21. Schnitzel van matige kwaliteit, zigeunersaus uit een kant en klaar opwarm potje, groente bestaat uit sla, ipv vers bereide boontjes of bloemkool en als je extra frietjes besteld duurd dit meer dan 20 minuten.
    En als je daar dan een opmerking over maakt is het personeel direct gepikeerd en weet wel binnen 1 minuut de rekening te brengen welke je vervolgens binnen moet gaan betalen omdat geen enkele medewerker zich nog durft te laten zien.

Voor ons dus nooit meer.

22. Vieze kipsate. Zgn.kippedijenvlees, nou echt niet! Smaakt naar plastic. Uit de vriezer van de Aldi is beter.
    Bij het afruimen zien ze meer dan de helft van het vlees op je bord liggen en op de vraag:"heeft het gesmaakt?"antwoord ik "nee" ,is de serveerster gepikeerd en gaat boos de rekening halen. Zou je ook anders aan kunnen pakken, lijkt me...
    Het enige wat lekker was, was de jus d'orange.

4,3
  23. E Zeelenberg

Je besteld koffie en soep en 1 minuut na de koffie staat de soep al voor je neus. Uiensoep veel te zout.

24. joost 17 punten

In onze vakantie in groesbeek van een week hebben we diverse eet gelegenheden bezocht. De 3de dag zijn we bij Le Monde terecht gekomen. We mochten van de eigenaar lekker in de serre zitten, waardoor we mooi de straat op konden kijken. Vervolgens hebben we een uitgebreide kaart gekregen met allemaal mooie gerechten voor een zeer mooie prijs. Uiteindelijk hebben wij heerlijk gegeten met een lekker glas wijn erbij. Na het eten hebben we nog lekker in de serre kunnen uitbuiken.
    Al met al een goede eetgelegenheid met een aardige eigenaar (man en vrouw) die in zijn voor een praatje. Vervolgens zijn wij hier de rest van de week verschillende keren geweest voor middag- en avondeten. Het is een aanrader.
    gr. Joost

25. rob en marijke

Even snel een lekker etentje gedaan, gekozen voor het 3 gangen menu voor 15 euro, met kleine bijbetaling konden we ook een hoofdmenu kiezen en werd daar de het 3 gangen menu in aangepast.. Dus voor weinig geld heerlijk gegeten... Spare-ribs waren heerlijk zo ook de biefstuk! Enigste minpuntje voor ons vonden we dat zo'n goede gerechten best wel op een spannender bord geserveerd mogen worden... Dus tip voor de eigenaren maak er een creatiever bordje van! De rest was perfect... We gaan zeker terug.

Rob en marijke

26. We komen er sinds september +- 1 keer per week. In januari nog een feest daar gegeven met 25 personen. Nette zaak met prima bediening. Het 3 gangen menu voor 15 euro is ook erg lekker, en als je wat anders wilt is dit geen probleem.

27. Onze derde avond in Groesbeek. Nadat het gekozen restaurant inmiddels de pijp aan Maarten bleek te hebben gegeven en een tweede keuze uitermate ongezellig oogde, zijn we na zo ongeveer een uur heuveltje op en heuveltje af te hebben gefietst toch maar neergestreken bij Le Monde.
    Van buiten af oogt het erg gezellig met grote gasfakkels die ze zaak feeëriek verlichten. Maar eenmaal in de serre neergestreken blijken de Veltsins reclamelampen toch wel een ongezellig licht op de zaak - en vooral je tafeltje - te werpen.
    Als de dames naast ons een gezelliger tafeltje verlaten, pikken we dat dan ook schielijk in. In het oorspronkelijke binnengedeelte van het restaurantje heb je overigens geen last van die vervelende neon-lampen.
    De menukaart verraadt de oorsprong van het etablissement en biedt slechts een basale keuze aan gerechten: schnitzel, zalm, tilapia, biefstuk en een kipsate. Ook qua wijn twee keuzes: rood of wit. En wellicht heb ik de rosé daarbij over het hoofd gezien.
    Het flesje rood a 15 euro wordt in een volkomen overbodige wijnkoeler geserveerd - overigens zonder enige vorm van koeling, dus puur voor de 'sier'. Wel een redelijk wijntje dat zijn horecaprijs meer dan waard is.
    Ook de wijnglazen verdienen een schoonheidsprijs: fraai en stijlvol, en dat waar je hier in eerste instantie niet meer dan een 'horeca-bolletje' zou verwachten. Hulde! Puntje in het voordeel!
    We besluiten de toast met gebakken champignons als vooraf je te nemen. De champignons zijn prima, niets op aan te merken, maar de aankleding kan beer: kneiterharde boter uit zo'n eenpersoons campingkuipje, de toast nog helemaal wit, maar wel duidelijk geroosterd. Ik zou daar zelf toch een beetje een 'kleurtje' aan hebben gegeven en de boter van zo'n Zeeuwse rol hebben gesneden en even wat op temperatuur hebben laten komen.Kost weinig tot niets extra ,maar de indruk is meteen veel 'luxer'. En als je maar zo'n beperkte keuze aan voorgerechten hebt, dan is het toch wel aannemelijk dat je een paar porties per avond verkoopt.
    Mijn vrouw gaat voor de tilapia en ik voor de biefstuk. Het wordt met een minimale opmaak (een plakje komkommer en een plakje tomaat) geserveerd. Recht toe recht aan. Wel een meer dan volwassen schaal frites (met een prima portie mayo) en een keurige kom sla verse salade.
    Als ik mijn bestek uit het papieren servetje wikkel zie ik tot mijn afgrijzen dat ik de biefstuk met een soort botermesje te lijf moet. Ik probeer het dapper, maar ik ben de biefstuk meer aan het uitknijpen dan aan het snijden. Ten einde raad vraag ik dan maar of er ook een steakmes in de zaak is en - het moet gezegd - de vriendelijke dame komt meteen met een heel steak-bestek aanhollen. Ze excuseert zich meerdere malen dat er ook messen zijn die wel scherp zijn, maar mist daarmee nadrukkelijk het punt dat je met dit type messen gewoon geen biefstuk fatsoenlijk kunt verorberen.
    De tilapia is verder prima, maar ook hier geldt dat er weinig culinaire uitdaging uit sprak.
    De rekening is keurig: net even over de vijftig euro voor twee voor- en hoofdgerechten en een keurig flesje wijn.
    Kortom: Le Monde heeft nog wel wat stappen te maken voor het zich een volwaardig restaurant mag noemen. De bediening is vriendelijk, maar heeft geen idee waar het mee bezig is, enkele details kunnen zonder noemenswaardige kosten worden verbeterd, en de aankleding van de gerechten kan iets minder 'basic'.
    Ik zie ons hier morgen niet nog een keer gaan eten, maar over een jaar of zo zou ik zeker nog eens terug gaan om te zien of ze de juiste stappen gemaakt hebben. Tenslotte moet me wel van het hart dat ik wel gewoon 'lekker' gegeten heb en ik me gelet op de rekening ook zeker niet bekocht voel.

6,5
  28. Hans Michels

Goede bediening. Lekker gegeten. Niet duur.

29. Wat een slechte tent is dit: Voorbijlopen! We bestellen 3 Italiaanse Bollen en een tomatensoep. Allereerst wordt aangegeven dat er geen Italiaanse Bollen zijn en dat het een stokbroodje wordt. Na een 1/2 uur is de bestelling er nog niet, dus spreken we iemand aan. Die zal gaan kijken: geen enkel resultaat. Ik loop naar binnen en spreek de eigenaar (?) dat een ruim een half uur ondanks enige drukte wel rijkelijk lang is voor deze bestelling. Hij gaat ook kijken, dit heeft wel effect. Het stokbroodje blijkt een ordinair afbakbroodje te zijn. Als we afrekenen wordt niet de prijs van het stokbroodje maar van de Italiaanse Bol gerekend. Volgens de eigenaar (?) hebben we op het broodje de hoeveelheid beleg van de Italiaanse Bol gekregen. Je moet maar durven, na 2x aangesproken te zijn op je efficiency.
    Om ons heen hebben diverse andere klanten het personeel hoorbaar aangesproken op hetzelfde.

2,7
  30. Naar mijn mening werken er hier mensen (in de bediening) alleen voor het geld en zeker niet om het de gasten aangenaam te maken.
    Eigenaar is heel aardig maar een advies, neem ander personeel en maak de kaart uitgebreider en de gerechten smakelijker.

2,7
  31. Lekker gegeten.

Bediening was goed en snel.

Niet duur en toch genoeg.

32. Slecht! Bediening was arrogant en er was een haar in de eiersalade. Duidelijk gebruik van goedkope producten. Plastic ham en kaas. Erg onsmakelijk en niet voor herhaling vatbaar.

3,9