Het Huys van Frederik Hendrik in Groenlo

1372050252 79
1449531961 76
1463205203 77
1472320698 72

1. Gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer hier gegeten. Het was druk zoals altijd. Daardoor duurde het soms erg lang met de warme hapjes. 3 kwartier. Maar eens gevraagd of onze bestelling kwijt was. 10 minuten later zaten we met dubbele hapjes. De biefstuk puntjes smaakten aan gebrand. Het verse fruit, de ananas en de meloen waren al aan het gisten. Absoluut niet vers dus. Erg jammer, maar er waren ook gerechtjes die wel heerlijk waren.

2. Eten lijkt van te voren al klaar gemaakt te zijn, alsof het uit de magnetron komt. Niet vers.
    Hadden op het laatst nog wat besteld, bestelling was kwijt. Overnieuw besteld toen kregen we echt restjes in elkaar geflanst wat er niet uitzag en niet lekker was. Dit aangeven werd om gelachen door het personeel. Voor ons niet weer dit restaurant.

3. Helma & Evert kamphorst

Het was ontzettend leuk en een gezellige gastvrouw en personeel vriendelijk en wel opgevoed

4. Lidy Hengeveld

Een 10 met een griffel! Die krijgen jullie van ons! Volkomen verdiend!
    Een paar maanden eerder waren we hier ook en toen liep e.e.a. mis. Heel vervelend, maar er was geen opzet in het spel. De kater van die avond is ruimschoots vergoed door de fijne avond die we gisteren aangeboden kregen door Lidy en Nicole!

5. Erg slecht gegeten.
    Het enige wat het personeel als opdracht had gekregen was zoveel mogelijk vragen of gasten willen drinken. Dit was echt verschrikkelijk zo opdringerig.

Terwijl het briefje er al lang instond werd het gewoon niet meegenomen, maar wel weer komen vragen voor het drinken. Toen eindelijk de eerste gerechten kwamen was er nog niet eens alles bij ook dat ging al fout.

Wij gaan hier niet meer terug naar toe. Dit is gewoon rampzalig.

6. We waren vanavond met z'n tweeën te gast. Het eten van kleine hapjes gecombineerd met een eigenzinnig achterhoeks biertje en een prima wijntje doet je gewoon goed. Gewoon zo doorgaan. Tot na de zomer.

7. Wij kwamen voor de kleine gerechtjes.Goed eten. Bediening snel en accuraat. Mooie ambiance. Belangrijk vind ik dat de bediening oplettend is , en niet komt zeuren of je nog iets te drinken wilt terwijl het glas nog niet eens leeg is en dat deden ze hier gelukkig niet. En ze liepen ook niet de bestelling te vertragen zodat je niet veel kunt bestellen.

8. carina schovers

We hebben vorige week bij FH gegeten op aanraden van vrienden en het was super. Een hele vriendelijke ontvangst en een uitgebreide kaart met veel kleine gerechtjes voor een vaste prijs en je mocht zoveel eten als je wilde. Alles smaakte heerlijk en als je een keer iets minder lekker vindt dan bestel je gewoon wat anders. Ideaal. Het restaurant en het terras zien er heel gezellig en modern uit en vooral de dameswc is erg leuk. We werden bediend door jonge studenten, die misschien wel niet allemaal evenveel horeca-ervaring hadden maar wel heel aardig en attent waren. Echt een aanrader om te doen. Wat ons betreft het beste restaurant in Groenlo

9. Niet zo'n goede ervaring. Het personeel was niet of slecht geschoold en onervaren toen wij er waren. De gerechten worden (te) snel geserveerd en dit was dan ook te proeven. Ze staan blijkbaar al klaar terwijl jij nog moet kiezen, lijkt alsof het in de magnetron is opgewarmd. Het vlees was taai en de groenten slap. Daarnaast weigerden ze kraanwater te schenken naast je gebruikelijke consumptie als je geen medicijnen gebruikt. Ook na 2x vragen... De aankleding is mooi, ook het terras buiten is gezellig aangekleed.

10. Van den Berg

We hebben boven gezeten: gezellige sfeer en erg lekker gegeten. De gerechten zagen er niet alleen smakelijk uit, dat waren ze ook. De bediening was netjes en professioneel. Wij komen zeker terug.

11. Heerlijk gegeten met mijn vriendinnetje, we werden vriendelijk bediend. Het eten was goed, en de sfeer was perfect. Top avond!

12. Ik ga regelmatig een hapje eten bij Frederik Hendrik. Je wordt er altijd zeer gastvrij ontvangen. De prijs/kwaliteitverhouding en de service vind ik prima. De sfeer is bovendien erg goed en, last but not least, het gezellige terras is zeker een bezoekje waard. Kortom, een absolute aanrader voor een gezellig avondje uit!
    Nicole en Lidy, ga vooral zo door met jullie team!

13. Vandaag hier gegeten op aanraden van de buren. Helaas niet onze verwachtingen waar gemaakt. Een beperkte keuze in gerechten. Het eten was vaak smaakloos. De biefstuk van de Angus was helemaal doorbakken wat het vlees er niet lekkerder op maakte. Daarbij was het overgoten met saus en proefde je het vlees niet meer. Ook de bediening was niet goed. De heletijd kregen wij iemand anders aan onze tafel waardoor ze niet wisten of onze bestelling al was opgenomen en daardoor 4 keer achter elkaar dezelfde vraag werd gesteld. Al met al vonden wij de prijs te duur voor wat je kreeg.

14. Arianne Huurman

Afgelopen zondag bij Fredrik Hendrik gegeten met 4 volwassenen en 1 kind. We gingen voor de FH'tjes wat een goede keus was! Leuke en lekkere gerechten (over smaak valt te twisten tenslotte), soms om je vingers bij af te likken. En dat voor zo weinig geld (je kunt zoveel eten als je wilt). De gastvrouw was zorgzaam, van nature (zo kwam het over in elk geval) en vroeg regelmatig hoe het smaakte en of we nog iets wilden. Voor ons meegebrachte kind waren er een aantal spullen om aan tafel mee te spelen. Zij heeft zich goed vermaakt en ook de kaart voor de kinderen is uitgebreid (je kunt ook van de gewone kaart kiezen) voor weinig geld. Werd goed geluisterd naar de wijnwens van wij als leken. Wij dachten dat er een haar in t eten zat, maar dit bleek een paddestoelworteltje te zijn. omdat dit er volgens de gastvrouw ook niet in hoorde te zitten kregen we gratis ronde drinken inclusief etagère chocolaatjes/ fudge.
    Aankleding is erg leuk, toiletten origineel en schoon. Ze hebben een hoop goodwill gekweekt bij ons! Ga hier zeker nog naar terug en raadt het een ander ook aan!

15. Erg goede ervaring hier. Concept is fantastisch, het eten veelal goed. Voor ieder wat wils, leuke kleine gerechtjes met een aantal verrassende ingrediënten ertussen. De sfeer in het restaurant is gezellig en de bediening erg vriendelijk. Absoluut een aanrader!

16. Cora Hofsteede

Gisteravond met 6 vriendinnen in FH gegeten ter ere van ons 16 jarige vriendschap. We hebben een heerlijke avond gehad.Het ziet er zo warm en gezellig uit. De gerechtjes zijn eerlijk en heerlijk! Echte carpaccio, een mooi kervelsoepje wat origineel is,dat kan je op niet veel kaarten vinden. Alles geserveerd in leuke bordjes,schaaltjes enz. Voor het eerst met een lork gegeten. Dit is een combinatie tussen een vork en lepel. De bediening is een leuke mix van leeftijden.
    Gastvrij, verzorgd en vriendelijk. De drank die hoort bij sommige dessertjes zijn in een pipetje los bijgevoegd,dus ook aan de BOB,s is gedacht. Eigenlijk niets anders dan lof voor de mooie en allerhartelijkste gastvrouw Nicole die het een ieder goed naar de zin wil maken. Een absolute aanrader deze FREDERIK HENDRIK.

17. Allereerst vind ik de bediening en service goed, je wordt altijd vriendelijk en gastvrij ontvangen door de gastvrouw/heer. Ook is de sfeer van het restaurant goed, het restaurant is sfeervol en gezellig aangekleed.
    Sinds het concept FH'tjes bestaat, heb ik deze meerdere malen gegeten, ik denk zo'n 6 keer in totaal. In het begin was ik enthousiast over de kwaliteit en smaak van de FHtjes, maar de laatste 2 keer vond ik de kwaliteit van het eten tegenvallen. Een stuk minder smaakvol, soms niet goed warm. Ik vind dit jammer, want ik vind het verder een top restaurant om heen te gaan.

18. Personeel heel vriendelijk maar erg onervaren en niet ziende hoe je goed moet bedienen. Het waren er in ieder geval veel maar de een wist niet wat de ander had toegezegd. De kok probeerde aparte gerechten te maken maar die vielen behoorlijk tegen. Ik laat zelden iets op mijn bord liggen maar nu toch wel, zelfs de stukjes aardappel die voor frietjes(?) moesten doorgaan. Ik vermoed in oud vet gebakken.

19. Lenny Waterman

Met 4 personen lang weekend kamperen in beltrum. Vraag, waar gaan we een keertje eten. Op internet gegoogled en daar kwam dit restaurant naar voren. Aparte constructie nog niet eerder gedaan, dus laten we het maar proberen.
    Een heel gezellige avond gehad en ontzettend lekker gegeten. Personeel zeer vriendelijk. Al met al een echte aanrader.

20. We wisten dat de gerechten geen culinaire hoogstandjes zijn, maar vergeleken met de 1e keer hebben we deze keer veel minder lekker gegeten. De gerechten waren erg zout en niet mooi gepresenteerd. De gevulde abrikoos bleek bijv geen gevulde abrikoos te zijn, maar een abrikoos met daarnaast een bolletje ijs en een klodder slagroom en een klodder saus. Ik zeg bewust "klodder" want de kok had geen enkele moeite gedaan om het mooi aantrekkelijk te presenteren. Ook kregen de buren naast ons een ander verrassingsdessert dan wij. Tegen hen werd gezegd dat de verse aardbeien op waren, terwijl wij wel aardbeien kregen. Hun aardbeienmousse werd mooi gepresenteerd in een bakje van chocola, terwijl wij een klodder mousse op het bord kregen en een paar van ons wel saus hadden en een paar niet. Een van ons kreeg een mooi plat stukje runderentrecote en de ander een dikke rol wat in de verste verte niet naar entrecote smaakte. Als je bijv. in een a la carte restaurant had gegeten, dan had je dit niet geaccepteerd en er niet voor willen betalen, maar nu je keus hebt uit meerdere gerechten, neem je een paar minder goede gerechten voor lief en bestel je daarna gewoon weer wat anders. Misschien had de kok zijn dag niet. Een ieder van ons vond een vorige kaart veel beter. De bediening is trouwens goed en het restaurant is erg smaakvol ingericht.

21. Marja Nijman

Wij zijn op advies van een ander bij jullie komen eten. We hebben genoten! De kleine zeer smakelijke gerechtjes, de keus is geweldig en de volgorde mag je zelf bepalen. We zaten aan een hoge tafel bij de haard en de warmte kwam niet alleen van het vuurtje. Jullie personeel is gewoon lief, geen poespas of gemaakte praatjes, zeer zorgzaam allemaal! De gastvrouw (Nicole) is zeer gepassioneerd en betrokken bij alles wat er gebeurt, erg goed om te ervaren. Het klinkt misschien stom, maar ik was gewoon even ontroerd omdat we ons zo welkom voelden. Het pand is prachtig, sfeervol ingericht en het toilet is zeker een bezoekje waard. Wij komen zeker terug en raden iedereen aan om dit warme bad zelf uit te proberen!

Tipje: Maak de website net zo "warm"als het restaurant en jullie zorg.

22. Fantastisch goed eten, snelle bediening en een hele goede gastvrouw. We hebben zondag de fhtjes gedaan.
    Dit is een mooi concept met leuke combinaties en leuke verrassingen. Het is dat het te ver weg van Nieuwegein vandaan is maar anders waren we zeker vaker gekomen.

23. Goed gegeten! Gezellig avondje gehad met collegas, snelle service, voldoende gehad.. En mijn complimenten voor de gastvrouw! Er zijn maar weinig restaurants in de Achterhoek waar je zo hartelijk ontvangen en bediend wordt. Dit is een vrouw die weet hoe je in de horeca een topzaak moet runnen.

Tot ziens!

24. Gisteravond met drie personen gegeten, het was wederom verrassend, weer een nieuwe kaart met leuke gerechten! In een geweldige ambiance met daarbij een goede prijs/kwaliteit verhouding!
    Jammer dat je moet lezen in onderstaande recensies dat er iemand is die zich hierin niet kan vinden!

25. Mariette

Het was super. De FH-tjes waren heerlijk. Nu de 2de keer dat we er waren. Ontvangst vriendelijk, sfeer geweldig. Door de bediening en met name de gastvrouwen Lidy en Nicole gaven je het gevoel van thuis zijn. Het eten was voortreffelijk. Uitgebreide kaart, keus voor iedereen en een snelle bediening.
    Echt een aanrader voor een gezellig avond uit. Zijn er bijna 4 uur geweest. Dat zegt genoeg. We komen gauw terug.

26. Petra 50 punten

Ondanks dat het er wel redelijk leuk uitziet is het eten niet erg lekker en bijzonder. Jammer dat ze niet met lokale en verse producten werken. Het is echt een moderne 'vreetschuur' maar dan ook nog eens van slechte kwaliteit.
    Fijn is wel dat je kan blijven zitten en het gebracht wordt. Personeel arrogant en niet erg vriendelijk. Eigenaresse is niet een benaderbaar persoon, ze was niet gastvrij. Jammer...

27. Gisterenavond samen met een collega ons 25-jarig dienst jubileum met nog 35 collega's bij H.v. FH gevierd.
    Het was geweldig, we zaten boven, een prima plek om met een grotere groep/gezelschap een feestje te vieren.
    De ontvangst was goed, het eten was heerlijk en de bediening is prima, vriendelijk en attent!
    Wij kenden FH al, onze collega's nu ook en ze zijn allemaal enthousiast.
    Team van FH, hartelijk dank voor deze geweldige avond, wij hebben genoten en komen zeker terug!

28. Afgelopen zaterdag heerlijk met z'n vieren gegeten! Mooie zaak van binnen, mischien de tafels iets te dicht op elkaar maar dat is één klein dingetje. Verder heeft de bediening echt een compliment verdiend! Er word goed op details gelet zoals ontvangen worden bij binnenkomst, water inschenken en er staat ook weer iemand bij de deur als je de zaak verlaat. Echt een top zaak die alles doet zoals het hoort, super!

29. Totaal onverwacht naar FH gegaan. Geweldige ervaring. Heerlijk eten, goede service, zeer vriendelijk personeel, leuk concept met al die verschillende gerechtjes. Zeker een aanrader.

30. jan 7 punten

Jammer.
    Eten is goed maar leiding is te vol van zich zelf, dit spreekt zich uit in de kille bediening. Vooral die oudste? Ja wie van de twee. Die jonge meid in de bediening is vriendelijk. Jammer van de oude werknemer die hier niet meer werkt. Wel te doen

31. Leuk concept! Van allerlei hapjes voor maar €24,50! Prima bediening en gewoon lekker eten. Zeker doen!! Hippe tent ook trouwens.

32. Wij hebben er vorige week zaterdag gegeten en was super. Zelfs na twaalf uur mochten we nog 1x onze kaart invullen. De gast vrouw was ook erg gezellig en regelde ook een nieuwe gezellige pen voor ons. Eten was super en konden ook alles uitproberen voor de vaste prijs van 24,50.

33. Nieuwe concept de FH'tjes zijn een aanrader, prijs 24.50 pp is goed, onbeperkte genieten van diverse heerlijkheden..
    Bedrijfsleiding gaat erg goed om met kritische klantvragen.
    Nicole en Lidy en bediening heel erg bedankt voor een geweldige avond bij jullie gezellige restaurant!

34. Erg lekker gegeten in een mooie, rustige sfeer. Vriendelijke bediening. Vooral het kaasplankje als dessert was zeer royaal.

Een klein minpunt was dat het eten op één van onze borden wat lauw was, maar verder was het heerlijk.

35. Vorig weekend geweest, inderdaad erg jonge bediening die beweerde dat ricotta een soort van vleeswaren was?!

Voorgerecht begon veelbelovend, maar tussengerecht Heilbot van Kampement menu was erg teleurstellend. Erg laf van smaak... Hoofdgerecht was slecht, eten was lauw, op saus lag een dik vel.

Werd wel erg goed geluisterd naar kritiek en bijzonder goed opgelost met aanbieden van een gratis dessert naar keuze. Dessert was subliem!

Entourage geweldig, maar bediening zou meer kennis van zaken moeten hebben. Verder zou de kok iets kritischer mogen zijn op zijn hoofdgerecht en erop toezien dat het direct en warm wordt uitgeserveerd.

We proberen het na veel goede verhalen van kennissen binnenkort gewoon nog een keer want het is verder een erg leuk restaurant.

36. rachelle

Super tent. Afgelopen week gegeten wij zaten op recreatiepark Marveld fh werd aangeraden. Erg aardige leuke en nette man in de bediening met goede uitleg van de kaart. Eten was top, we komen volgende keer graag terug. Ook het terras is erg sfeervol.

37. Wij komen al jaren bij Fredrik Hendrik. Wat ons vooral erg bevalt is de seizoensgebonden kaart en de goede service. Het eten smaakt altijd erg goed en ook zomers is het er goed vertoeven op het terras.

38. Onlangs op zondagmiddag bij FH in Groenlo geweest.

Bij binnenkomst viel ons de kille sfeer op en het zeer geringe aantal gasten.

De begroeting was niet erg enthousiast.

Het duurde erg lang voor er bediening aan onze tafel kwam.

Het bestelde appelgebak zag er op het bordje goed uit, maar de smaak niet, een hevige kartonsmaak overheerste!

De combinatie van een ongezellige ongastvrije sfeer en slechte producten maakt dat we de volgende keer FH overslaan!

Jammer, want de entourage is prachtig!

39. Wij hebben wel iedere keer erg goed geëten, wij zijn er wel 8x geweest. Wij vonden het eerst wel leuker, toen werkte er iemand die zo'n sfeer kon maken en het eten op een geweldige manier kwam brengen, maar helaas die werkt er niet meer.

De laatste keer vonden wij de bediening erg jong, ze wisten niet veel.