Overal gratis parking

di lunch 12:00 - 14:00 diner vanaf 18:00

Een passie voor het mooie Zeeland
Als je Zeeland wilt proeven, ben je bij Eeterij Sjiek in Groede aan het juiste adres. Hier koken, hier eten, hier drinken, is een belevenis voor elk van je zintuigen. De passie voor streekproducten proef je hier.

Groede; wie dit Zeeuws-Vlaamse dorpje nog niet kent, doet er goed aan het snel te bezoeken. Iedereen die er ooit geweest is, zal het zich levendig herinneren. Het dorp, met een sfeervol en authentiek dorpspleintje, straalt een on-Nederlandse rust en charme uit. In dit klimaat gedijen vrijdenkers, kunstenaars en levensgenieters. Een paar kleine winkeltjes, kunstgaleries en enkele restaurants en cafés maken het de bezoekers gemakkelijk.

Levensgenieters; Eeterij Sjiek is een vanzelfsprekende keuze voor iedereen die van meer houdt dan lekker eten alleen. Op ons terras aan de voorzijde, kun je genieten van onze heerlijke zoetigheden en ‘tiny bites’. Eenmaal binnen waan je je in een andere wereld. Zéker als je het geluk hebt dat de zon volop schijnt. Loop dan direct door naar achteren, door de fraaie keuken en neem plaats in de weelderige tuin. "Als je in de tuin de kerktoren boven de daken ziet uitsteken, is de gedachte aan Frankrijk nooit ver weg.” La douce France in optima forma.

• High tea: € 28,50

1520245876 85
1526200862 86

1. P en A van Iwaarden

L.s.,
    Een heerlijke avond in een mooie sfeer, buiten in de tuin met een kabbelend watertje. Nette, vriendelijke bediening en heerlijke gerechten.
    Fijn dat de gastvrouw vraagt of we wellicht het concert in de nabijgelegen kerk gaan bezoeken. ‘Ken uw klanten....’ en zorg dat ze dan op tijd eten....

De mosselen waren verrukkelijk met een verrassende smaak en heerlijke huiswijn. Ook de amuse en voorgerecht kroketjes waren heerlijk. De friet (aardappelen) verdient nog wat aandacht, dat is besproken.

Reden genoeg om weer terug te komen. Ga zo door Jantien en crew!

2. Pol Pollet

Een verademing om te gaan eten. Lekkere ongedwongen sfeer en leuke ontvangst. Keuze voor Menu die een plezier was om te mogen proeven met fijne suggestie in het glas. Leuk dessertje als afsluiter. Dit is een pareltje om er te toeven en te genieten aan heel democratische prijzen. Toppie 👍

3. Gastvrije ontvangst in een sfeervolle omgeving. Mooie streekproducten en een mooi vegetarisch gerecht.

4. Toen we op bezoek waren bij de eeterij, hadden we geluk dat we konden dineren in hun buiten tuin, super terras, mooi verzorgde tuin, zoals het eten en zeker super bediening, we komen zeker terug, bedankt.

5. Topervaring in een leuk kader voor een eerlijke prijs, zeker voor herhaling vatbaar.

6. Een heerlijke avond gehad in de tuin van dit leuke restaurant in het mooie Groede!

7. Eugène du Fossé

Op een prachtige zaterdagavond, de 26ste mei, heerlijk buiten in de tuin gegeten met zijn vieren.
    Vooraf wel gereserveerd voor de zekerheid.
    Onder de bezielende leiding van, de Charmante, gastvrouw, hebben we kunnen genieten van de zeer goede kookkunsten van de chef.

8. Dirk en Hilde

Gezellig. Vriendelijk. Lekker. Een aanrader dus!

9. esther en wouter

We waren op weekend in Zeeland met de familie. Ik had op voorhand gereserveerd. We zijn heel vriendelijk ontvangen. Het restaurant zat vol. De bediening was vlot en vriendelijk. Zowel groot als klein vond zijn gekozen gerecht lekker. De porties waren ruim. Ik zou er zeker teruggaan en ook andere mensen aanraden er naartoe te gaan.

10. a. de moor

We hebben een hele gezellige avond gehad en hebben heerlijk gegegeten,
    in een sfeervol restaurant.

11. Schuermans rita

Het was een heel mooie ervaring. We werden vriendelijk ontvangen door de gastvrouw in dit huiskamerrestaurant. Heel gezellig en de gerechten waren een streling voor het oog en vooral zeer smakelijk.

12. Schneider

Alles war sehr lecker, sehr fein abgestimmt, hervorragende Qualität. Wir kommen gerne wieder!

13. de jonghe luc

Prachtige omgeving/kader.
    Topeten.

14. Zeer gastvrije ontvangst door Jantine. Ruime setting in huiskamersfeer met open keuken. Zeer goed eten, fois gras als voorgerecht, gevolgd door lamrack. Lekkere huiswijn. Wijnkaart mag iets uitgebreider. Super avond en zeer betaalbaar. Komen zeker terug!

15. Top!
    Deze week langsgeweest in restaurant Sjiek : het was "top"!
    Leuke locatie, kwaliteitsvolle produkten, aangename bediening : een adresje om zeker nog eens terug te keren!
    Proficiat aan het jonge team : doe zo verder.

16. Een zeer aangename, gezellige en sfeervolle avond doorgebracht. Lekker gegeten met heel lekkere aangepaste wijntjes op aanraden van de gastvrouw! Een echte aanrader!

17. De Block Frank

Prachtige zaak, prijs / kwaliteit is top.

18. Een mooi menu oudjaar met aangepaste wijnen. Prijs en kwaliteit is prima. Proficiat!

19. Es war ein hervorragendes Sylvester Menü. Geschmacklich und preislich sehr zu empfehlen. Frische Nahrungsmittel und professionell gewürzt. Das Angebot an Weinen ebenfalls gut durchdacht.
    Wir haben es genossen.

20. Jos de Moor

Prima van smaak. Goede passende wijn adviezen. Er is meer open dan de huiswijnen! Gezellige ambiance.

21. Een gezellige ambiance en prima eten. Een overzichtelijke menu-kaart met ruim voldoende keuze mogelijkheden. En zoals bij een goede keuken hoort is ook de huiswijn van prima kwaliteit. De service is uitstekend, ter zaken kundig en vriendelijk!

22. Jannie & Frans

Heerlijk gegeten,
    Gerechten zijn mooi gemaakt en opgediend.
    Bovendien is de smaak heerlijk en bediening zeer vriendelijk en beleefd.

23. Gaby en Theo

We hadden al een heel goede tip gekregen van iemand in wiens oordeel en smaak we het volste vertrouwen hebben, onze verwachtingen werden voor de volle 100 procent ingevuld.

De gastvrouw was bijzonder vriendelijk en attent, het feit dat zij ook heel goed "Mestreechs" spreekt was voor mij persoonlijk iets heel bijzonders.

Groede heeft allang een bijzondere plaats in ons hart, we gaan er zeker terug om te genieten van een verfijnde keuken en een hartelijk welkom in dit sjieke stekje.

24. Vriendelijke bediening en heerlijke gerechten! Een echte aanrader.

25. Sjiek heeft taartervaring perfect opgelost!
    Wij hadden de prijs betaald voor twee stukken taart terwijl wij er maar een gegeten hadden! Dit verdiend een superrecensie👍

26. Vereecken

Lekker eten in een sfeervol interieur met een attentvolle gastvrouw.
    Als je in de buurt bent een aanrader!

27. Zeer attente en ontspannen (belangrijk!) gastvrouw en haar assistente, terwijl het toch behoorlijk druk was. Fijn tafelen, fijne wijnen. Open keuken is hier geen lege term.

28. Pearl Van Kerrebroeck

Adres om te onthouden.
    Super lekkere zeevruchten schotel.
    Ik kom zeker terug!

29. Uitstekend restaurant in gezellig decor. Mooie kaart en attente service. Spijtig van de goedkoop uitziende stoelen in de zaal, en ook de naam van de zaak zal de veeleisende klant niet uitnodigen. Kijk voorbij de naam en laat je verwennen door de chef en zijn team!

30. Sfeervol restaurant in het mooie Groede waar je lekker kunt eten van de kleine maar kwalitatief hoogwaardige kaart. Aanrader.

31. Wij hebben heerlijk gegeten van gerechten met verse ingrediënten die met heel veel smaak en liefde werden bereid.

32. Erwin Laukens

Heel gezellig gegeten in de tuin, zeer vriendelijk ontvangen geweest, er werd rekening gehouden dat we vegetariërs zijn wat we zeer apprecieerden! Wij komen nog een keer terug.

33. Gaan eten met 4 personen.
    Het verwen menu genomen.
    Sorry, vond het gewoon een schande wat hier werd opgediend. Absoluut geen goede ingredienten.
    Als je graag iets goed wil eten. Heel wat betere adressen.
    Vraag me echt af of veel clienten hier ooit gaan terugkomen.
    Never again.

34. van de steene

Zeer aangename totaalervaring. Reeds twee maal gaan eten en de tweede keer nog beter dan de eerste maal. Met alle wensen wordt rekening gehouden.Bij mooi weer prachtig terras. Gastvrouw heeft het juiste evenwicht tussen spontaniteit en toch correcte bediening. Niet stijf . In de keuken staan een team dat zeer goed op elkaar afgestemd is. Lekkere verse producten. Wij komen zeker nog eens terug.

35. liesbeth peters

Heerlijke avond gehad! We hadden een tafel die uitkeek op de keuken en konden dus alle verrichtingen volgen. We zagen een prima samenwerkend team. De gastvrouw vroeg aan het begin of er speciale wensen of vragen waren: heel attent. Het wijnadvies werd als uitstekend ervaren.
    We hebben een heel fijne, smakelijke avond gehad in een heel sfeervol ingerichte ambiance en hopen zeker nog een keer terug te komen als we in de buurt zijn. Een aanrader!

36. C Boschitsch

Eten bij eterij Sjiek is een heerlijke ervaring, eten van prima kwaliteit. Alle producten zijn vers, zoals de groenten, heerlijk mals vlees boterzachte vis, verse frietjes. De borden mooi opgemaakt. De gastvrouw weet hoe ze haar gasten het naar de zin kan maken, geeft goede aanbevelingen, is zeer gastvrij en vriendelijk. De enthourage is erg sfeervol, mooie huiskamer en bij mooi weer heerlijk genieten in de mooi aangelegde tuin. Ik kan alleen maar zeggen ga het zelf ervaren het is zeker de moeite waard!

37. annelies van den Hemel

Het was een heel fijne ervaring, we hebben in de tuin gegeten, het was prachtig weer.

Het is een kleine kaart maar wat er op je bord komt is heel lekker.
    We kozen voor het suggestiemenu.

Alleen viel de prijs ons wat tegen

38. Super lekker. Bouillabaisse ; grote portie waarna we spijt hadden van ons voorgerecht.
    Dit had misschien kunnen gemeld zijn .

39. De perfecte kreeft ,ontvangst en bediening top, wat een team in de keuken. Wij komen terug

40. Een aanrader voor een gezellig etentje.

41. Heerlijk gegeten. Mooi kader. Iets lawaaierig. Super persoonlijke bediening.

42. P.Spijkers

Prijs/kwaliteit was niet in verhouding, dus te duur voor hetgeen je voorgeschoteld krijgt. De bediening was erg vriendelijk.

43. Ingrid van Oeffel

Leuk restaurant, jammer dat we de enige gasten waren, maar dat kan je in de week voor Kerstmis verwachten, Jantine deed er alles aan om het ons toch naar de zin te maken.
    Het eten is van geweldige kwaliteit, maar behoorlijk aan de prijs.

44. R.L.M. Cammaert

Geweldige keuken en gastvrijheid. Zeker de moeite waard om terug te gaan.

45. Zoals verwacht werden we super goed ontvangen, was het hel gezellig zitten, ontzettend lekker gegeten en gedronken. Een service om U tegen te zeggen, vriendelijk, behulpzaam, met kennis van zaken. Een aanrader voor mensen die houden van lekker tafelen tegen een correcte prijs. Proficiat Jantien en team.

46. karin verdure van marcke

Eten was lekker, vlotte bediening.

47. 2-gangenmenu genomen. Heel lekker gegeten in binnentuintje met zicht op de keuken.

48. Aperitief op het terras, gezellig. Geopteerd voor de bouillabaisse, met kreeft. Tafeltje gekregen net naast de keuken, met zicht op de bereiding van onze schotel. Aangenaam om te zien, en heerlijk om achteraf te degusteren. Meestal mengt men wat goedkope vis in zo'n gerecht, dit was hier duidelijk niet het geval. Een overvloed van verse schaaldieren, met de kreeft, die uitstekend was bereid. We kregen een perfecte Spaanse wijn aanbevolen, die er goed bij matchte. Perfect diner. Sjiek!

49. G-C-M-L-E-S-S-C

Hartelijk ontvangst. Het was aan ons doorgegeven dat we misschien wat langer moesten wachten i.v.m. Oldtimer weekend. Heerlijk gegeten.

50. Top avond gehad. Heerlijk visgerecht gegeten.Lekker van smaak en goede presentatie. Goed advies voor bijpassende wijn. Relaxte sfeer, goede en snelle bedieng. Zeer goed restaurant om zeker nog eens terug te komen.

51. Daan 17 punten

Wij gingen voor het verwenmenu en werden inderdaad verwend. Zeer lekker. Leuke sfeer. Zeer vriendelijke bediening. Het voorgerecht, ceviche van zeebaars, was zeer puur met krokante groentjes en een verrassend stukje gedroogde vis. Super! Daarna kabeljauw met schelpjes en een garnalensausje. Als hoofdgerecht een stukje kalfsvlees met een heerlijk pittige aardpeerpuree. De frietjes met mayonaise erbij hoefden voor ons niet echt maar waren wel lekker (en onze afkomst laat ons toe daarover te oordelen :-)). Het dessert was een aangename afsluiter. Aangepaste wijnen waren perfect passend. Kortom, het was een top culinair avontuur! Bart v/d Hemel bracht ons even naar de hemel. Tot zeer weldra.

PS: ook onze hond was zeer welkom en werd verwend met een kom water en een hondenbeentje

52. Heel lekker valentijnsmenu... lekkere gerechten, vlotte en vriendelijke bediening, gezellige sfeer, leuk om de jonge kok aan het werk te zien. Wij gaan er zeker terug.

53. Gezellig restaurant, warme uitstraling, bediening is enthousiast en kundig. Heerlijk peuzelbordje, bouillabaisse gegeten en verrassend dessert. Erg aan te bevelen.

54. Wir waren sehr angenehm überrascht von diesem neuen Restaurant in Groede. Das Ambiente, die herzliche Atmosphäre und die Qualität der Speisen sind sehr gut. Das Restaurant ist ein Gewinn für die Umgebung.

Vrije vertaling door Eet.nu:

We waren zeer aangenaam verrast door dit goede restaurant in Groede. De gemoedelijke sfeer en de kwaliteit van het eten is zeer goed. Dit restaurant is een aanwinst voor de omgeving.

55. Op oudejaarsavond heeft het Sjiek team zichzelf weer overtroffen. Prima uitgebalanceerd menu met heerlijke gerechten en sublieme wijnkeuzes. Zowel vis en vlees, voortreffelijk. Het huiskamer restaurant was zeer sfeervol aangekleed. Intieme sfeer, relaxed zitten op prima stoelen. Het was 12 uur voor we er erg in hadden en we lieten de bubbels van het huis goed smaken. Als ze dit zo volhouden komt het wel goed met dit jonge en enthousiaste team!

56. Een plezierige avond gehad op eerste kerstdag. Met zes personen genoten van goed eten en drinken. Het complete wijnarrangement was misschien wel iets te royaal maar er werd aangeboden om te kiezen voor het bobarrangement. Ook fijn als je niet zelf hoeft te rijden.
    Kortom mooie aanwinst voor Groede en Zeeuws Vlaanderen!

57. Superavondje bij Eeterij Sjiek! Heerlijk gegeten, mooi interieur en een fijne sfeer! Zeker voor herhaling vatbaar, een aanrader.

58. Mooi en rustig gelegen aan het dorpsplein, zeer goede ontvangst, super bouillabaisse, resto om op te volgen. Zeker weten.

59. Goed eten, puur. Gezellig. Goede ontvangst en prettige sfeer. Vind het persoonlijk iets te hoge prijs in verhouding.

60. Vanlinthout

Zeer lekker en vers. Attentie voor huwelijksverjaardag zeer attent. Uitermate vriendelijk. Kom zeker terug.

61. Emiel Mostert

Aller aardigste eigenaresse/chef; deed er alles aan om het naar de zin te maken. Het eten was wat beter dan een doorsnee restaurant, maar toch niet al te exclusief. Voor bezoekers die van kwaliteit houden, zonder poespas, is het een uitstekende gelegenheid waar je goed een gast mee naar toe kan nemen. Mijn gast was erg enthousiast, terwijl hij iemand was die van restaurant naar restaurant hobbelt ivm werk. De sfeer die de vorige uitbater had gecreëerd was behouden en dat is alleen positief te noemen. Duidelijk wel dat er voor een andere doelgroep wordt gekookt. Jammer dat er erg weinig vlees op de kaart stond, een gewoonte die steeds meer Zeeuwse restaurants zich hebben eigen gemaakt. Er wordt vergeten dat er veel mensen niet van vis houden. Maar laat mijn commentaar niemand weerhouden om er naar toe te gaan, je zou jezelf te kort doen.

62. Geweldige cocktails met zeewier, aan het eten is veel aandacht besteed. Het plat fruit de mer is heerlijk en de boullabaise is heerlijk gevuld! Enig minpuntje is dat de amuse en het brood laat geserveerd worden, bijna tegelijk met het voorgerecht. We komen zeker terug!

63. Fraai gelegen aan het kerkplein in Groede, tafel aan het raam. Menu was prima; bisque, heerlijke heilbot en een heerlijk en mooi (!) opgemaakt dessert. Het was niet superdruk, maar toch redelijk lange wachttijden. Wel een terugkomer.

64. Zeer goede bediening en de nieuwe chef heeft zijn plek al gevonden.

65. Fzvanleiden

Boullabaise was erg lekker. Daar blijven we voor terug komen! Niet zo lekker als de keer ervoor maar toen was het ook rustiger.

66. Op doorreis intussen 3x gegeten. Fruit de mer, vissoep met kreeft en mosselen. Een restaurant langs de Franse kust zou er jaloers op zijn. Als geboren Zeeuw en Frankrijkganger heeft Sjiek in mij een vaste klant gewonnen.

67. Het eten smaakte naar een doorgegaarde soep en het verschil in smaak tussen voor- en hoofdgerecht was nauwelijks te onderscheiden. Ook werden gerechten aan onze tafel geserveerd die voor andere gasten bedoeld waren...

Ach probeer het zelf maar uit maar mij/ons en onze vrienden zult U er niet (meer) tegenkomen.

68. Uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Geen arbeidsintensieve schilderijen maar kwaliteit gerechten. Volhouden!!

69. Fam Martens

Voor de 2e keer bij Sjiek geweest, wat was het weer geweldig!! Leuke en vlotte bediening. Je voelt je er zeer op het gemak!!

We komen zeker terug maar dat weten ze wel!

70. Greetje en Bram de Hullu

Op 18 juli 2015 werden wij zeer gastvrij ontvangen bij Eterij Sjiek in Groede. We troffen het enorm met het weer en konden aanschuiven aan een ronde tafel in de karakteristieke tuin. De vissoep was om de vingers bij af te likken. De zeebaars, zee tongen en biefstuk waren goed klaargemaakt. En de toetjes verrassend en heerlijk. De bediening was vriendelijk en vlot. Toen het later wat afkoelde buiten werden er fleecedekens rondgedeeld. Kortom, een echt avondje uit.

71. Leuk en gezellig terras. Bediening uiterst vriendelijk maar niet erg vlot. Veel zorg voor een mooie presentatie.