De Drie Koningen in Groede

Wij wensen u een warm welkom toe.

U parkeert gratis in de buurt

di lunch 11:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:00

Wij wensen u een warm welkom toe. Op zichzelf al liggend op een unieke plek in een uniek stukje Nederland, is er best meer te vertellen over De Drie Koningen, haar pand en haar uitbaters… Stijn (1984) en Marc (1964) besluiten in Mei 2012 om het bedrijf De Drie Koningen over te nemen. Alles moest snel in gereedheid worden gebracht, want het EK 2012 stond voor de deur en de klapper van het Nederlands elftal dat europees kampioen ging worden wilden ze niet missen ☹

Het pand aan de Markt in Groede kent verschillende onderdelen:
- Het Grand Café Restaurant De Drie koningen
- De eigen Brouwerij MARCKENSTEIJN
- Het Congrescentrum van D3k Events

Leuk detail van de naam MARCKENSTEIJN is dat de huisbaas als kado voor de opening met een zelfgebrouwen bier aankwam en dit de naam MARCKENSTEIJN had gegeven. Onder het motto van een gegeven paard mag je niet in de bek kijken en beter goed gestolen dan slecht gekopieerd, was de nieuwe naam van de brouwerij geboren. We ontwikkelen in onze brouwerij diverse soorten MARCKENSTEIJN en zetten deze zowel hier af als bij de betere horeca gelegenheden elders.

Het Cafe Restaurant is laagdrempelig opgezet met een daarop aansluitende prijs/kwaliteit verhouding. Eten ● Drinken ● Terras en vanzelfsprekend een feestje en live muziek op zijn tijd.

Het Congrescentrum is ideaal voor onder andere een meerdaagse teambuilding cursus. Tezamen met de lokale B&B gelegenheden verrassen wij u met een programma op maat.

Wij zijn geopend op alle dagen. In de zomer vanaf 09.00 uur. Daarbuiten vanaf 11.00 uur. In de winter hebben wij rustdag op Maandag.

Mocht u aanvullende vragen/opmerkingen hebben, dan staan wij u graag te woord. U kunt ons doorlopende verhaal naast de eigen
websites ook volgen op Facebook en Twitter.

Voor online-reserveren kunt u bij ons op de website terecht.

• Veganistisch

1299319492 80
1320517484 78
1419441443 72

1. Valcke M.

Toffe locatie, vriendelijk personeel, mooie kaart. Kortom een aanrader voor iedereen die in de buurt is of de moeite wil doen om tot daar te rijden. Wij gaan er zeker terug en nemen vrienden mee.

2. Monique Post

Het was onze eerste keer in Groede. Voor een tweede keer naar deze geweldige gastro type restaurant/pub omdat het eten zo goede en vooral lekker was en sfeer+bediening knus en vriendelijk waren. Je wordt warm ontvangen en niks is te veel. Echt een vakantie gevoel.
    Duidelijk om te merken dat de oprichters passie hebben voor hun vak en hun kleine brouwerij ernaast, die zelfs internationale onderscheiding voor het bier heeft gewonnen, laat die passie ook zien. Leuk dat ze hun bier zelf gebruiken in bepaalde gerechten zoals de stoofvlees en kip bereid met bier.
    Wachttijd voor eten was zeer kort. Hond vriendelijk, wat toch belangrijk is voor deze kustplaats waar je veel mensen zien die hun trouwe viervoeter op vakantie nemen.
    Ribeye steak perfect bereid zoals gevraagd (bleu) en het was ook geen probleem om franse kruidenboter van een andere gerecht te mogen verwisselen met de opties die ze hadden.
    Geitenkaas salade erg lekker en genoeg voor een maaltijd. Absolute aanrader zijn de bospaddestoelen toastjes die je als vooraf kan bestellen! Echt heerlijk bereid. Tapas plank voor 2 ook erg lekker. De chocolade mousse is ook een aanrader waarbij je de kwaliteit van de gebruikte chocola echt kan proeven.
    Koffie met vers gemalen bonen en was van goede kwaliteit.
    Prijzen zijn zeer redelijk voor kwaliteit en kwantiteit verhouding bijv voor 2:
    Maaltijd salade geitenkaas/bospaddestoelen toastjes/tapas plank voor 2/spa blauw/Hoegaarden/koffie €56
    We zouden het absoluut aanraden om de passievolle eigenaren een keer te bezoeken en van hun eet kunst te genieten!

3. Super lekker gegeten. Vriendelijke en zeer behulpzaam bediening.
    Ambachtelijk bier van eigen inpandig brouwerij. Prijs kwaliteit verhouding perfect.
    Aanraders zijn de tapas plank, bospaddestoelen met toastjes - heerlijk, de carpaccio, de entrecote , geitenkaas salade en als einde heerlijk en mooi gepresenteerd chocolade dessert.
    Voor herhaling vatbaar.

4. De bediening was vriendelijk en relaxed ook al was het behoorlijk druk en liepen ze de benen onder hun kont vandaan. Het eten was goed en als je iets veranderd wilde, dan was dit geen enkel probleem. Bedankt voor de fijne avond.

5. Mooie kaart, goeie bediening, heerlijk eten, lekker zelf gebrouwen bier, spannende plannen en geweldig pleintje! Onze avond was hier in 1 woord: top!

6. Geen goede ervaring. Op het eerste gezicht een gezellige plek, in het kleine centrumpje van Groede. Helaas bleek al bij onze eerste bestelling van drankjes, dat onze serveerster niet goed gemutst was. We voelden ons bijna bezwaard om iets te bestellen. De serveerster leek chagrijnig en afwezig en had geen aandacht voor ons. Ons bestelde bier - het zelfgebrouwen bier van het restaurant nog wel - was lauw en sloeg dood. We vroegen om een nieuwe aan een andere serveerster die toevallig langs liep, maar wij konden niet bij haar bestellen. Wel bij haar collega > die zij vervolgens niet inlichtte over dat wij graag een nieuw biertje wilde hebben.
    Wij wilden graag iets eten en moesten zelf om de kaart vragen. Ondertussen liep er veel jonge bediening rond die duidelijk niet geinstrueerd waren over hun werkzaamheden, ze maakten een trage indruk.
    We kregen het eten, wat op zichzelf goed smaakte. We betaalden te veel voor het vispannetje, waar maar erg weinig eten in zat.
    Na het eten besloten we af te rekenen, maar er kwamen hiervoor geen serveersters aan tafel. We moesten hier zelf om vragen. Toen we dat deden leken ze blij te zijn dat we gingen vertrekken.
    Na het afrekenen gaven we de kritiek aan de eigenaresse dat we de bediening matig vonden, maar zij voelde zich duidelijk aangevallen en ging in de verdediging i.p.v. het 'de-klant-is-koning' gevoel te geven. Kortom: geen fijne plek.

7. Hele slechte ervaring, lauw stoofvlees met weinig smaak, hele droge spareribs, ze leken wel een week oud. De sla smaakte ook naar niets, het personeel bracht gerechten zonder dienblad en besmeurde daarmee de vloer. Dit werd met een vod onder zijn schoen schoongemaakt. Bij 2 van de damestoiletten hing een papier defect. Volgens de serveerster kwam dit door het drukke evenement wat er daarvoor was. Wij grapten tegen elkaar dan toch vast wel genoeg verdiend om een loodgieter te betalen. Jammer van deze mooie locatie, deze eigenaren moeten nog maar eens in de leer bij een goed bedrijf gaan.

1,7

9. Niet meer voor herhaling vatbaar! Wat een teleurstelling, het was nog steeds september, dus toch nog een uitloop van het volseizoen. Maar toen we binnenkwamen viel ons meteen het trieste decor op. Aangezien het pas om 12u openging en we er al waren om 11u45 waren, zal het vuil dat een de tafel kleefde nog van de avond vooraf geweest zijn. Maw, het was er niet proper.
    Het eten viel al bij al nog mee, maar eerlijk ik wens toch ook een proper en gezellig decor!!

10. Ad Campfens

Gezellig wat gedronken op het pittoreske kerkplein. De bediening mag gerust wat enthousiaster met wat meer gemeende aandacht voor de klant.

11. Afgelopen weekend hebben we in dit restaurant gegeten. De bediening was vlot, het eten was snel klaar en lekker en de prijs was prima! Kortom: zeker voor herhaling vatbaar!

12. Jacqueline

Met een nieuwe kaart heerlijk gegeten, aanrader zijn de zelfgemaakte kaas en garnalenkroketjes en de scampies De Drie koningen, die liggen in een overheerlijke saus! Krijg weer honger..

13. Gijs - Lidy - Wil - Mirjam

Eerst iets gedronken en vervolgens de bestelling opgegeven.
    Er was keuze uit 3 hoofdgerechten. Gevraagd of de frites vers was. Ja, het is verse frites. Slechts één persoon wilde een voorgerecht. De soep was goed. Het brood een beetje oud. Daarna hebben we minstens een uur zitten wachten op het hoofdgerecht. Wij hadden allemaal een biefstuk (2 zonder courgette). De biefstuk was goed, maar hij lag op een kaal bord. Geen enkel stukje groente, geen salade, geen sausje, helemaal niets! De "verse frites" was absoluut niet vers maar kwam ergens uit een fabriek. Hoe dan ook, wij vonden het heel erg karig en erg tegenvallen. Hebben ook geen nagerecht genomen, maar een kopje koffie/thee.
    De schade: € 100,00. Helaas, maar ik denk niet dat wij hier ooit nog een keer gaan eten.

14. Marc Menue

1 punt
  15. guy vaessen

Ik dronk hier een kop koffie op het terras, en vond de sfeer, de bediening en de koffie toppie. Maakte nog een praatje met de nieuwe uitbaatster, en die kon leuk vertellen.
    Zaak is een aanrader, en ik kom hier zeker terug..

16. Heel gezellig restaurant, vriendelijke bediening.
    Heerlijke tonijn gegeten!

17. Door alle gerechten heen proef je de Oosterse keuken, hetgeen een leuke beleving is. Als je overdag er wat gaat drinken of je gaat lunchen kun je de mazzel hebben om de kleine brouwerij in werking te zien. Erg leuk detail.
    De Drie Koningen ligt aan het pleintje van Groede vlakbij een speciaal straatje waar je ambachten van vroeger kunt bekijken.
    Wil je informeel een hapje eten dan moet je beslist dit restaurant een keer bezoeken. Prijs kwaliteit is mooi op elkaar afgestemd.

18. meindert de jong

Mijn vrouw en ik hebben hier meerdere malen gegeten en altijd zéér tot onze tevredenheid! Op de schaal van 1 t/m 10 nooit minder dan een 8.

19. Leuk restaurant waar we heel erg lekker hebben gegeten. We namen het driegangen menu en waren blij verrast. Uitermate vriendelijke bediening en een sfeervolle ambiance! Uniek aan dit restaurant is dat ze tevens hun eigen bier brouwen wat goed smaakte die avond.

20. Leuk gezellig, gastvrij restaurant.

De bediening is correct en vriendelijk.

De borden zijn netjes opgemaakt en smaakvol.

We kregen een amuse die uit kleine hapjes bestonden en goed van smaak waren.

Het gerecht een filet Mignon, was lekker. Het eten op het bord was keurig gerangschikt, wat alleen al een lust voor het oog is.

Ze schenken eigen gebrouwen bier, heerlijk van smaak en een keer wat anders als de normale brouwerijen.

Leuk restaurant, echt aan te bevelen.

21. In het weekend van Hemelvaart hier gegeten.

Wij hadden het driegangenmenu voor 25 euro. De Thaise soep was heerlijk, maar het hoofdgerecht viel heel erg tegen. Een vleesverrassing was eigenlijk een kipragout met soepballen. Het nagerecht koffie met zoetigheden, kwam vrij laat, eerst de koffie en toen die bijna op was nog een bord met zoetigheden, wat overigens wel erg lekker was.

22. -sfeervolle ambiance.

-goede, creatieve keuken.

-slechte bediening.

Wil dit graag mondeling toelichten. Mogelijk kunt u hiermee uw voordeel doen.

Nieuwjaarsdag met 7 personen bij u gegeten.

23. Deze zomer op de camping gezeten in Groede.

Meerdere keren bij de Drie Koningen geweest en iedere keer genoten! Lunchen of dineren, allebei een aanrader.

Zo aten wij bijvoorbeeld het 'Broodje van de week'. Dat was een prachtig opgemaakt bord met gebakken mosselen voor een niet al te hoge prijs. Ook 's avonds lekker rumpsteak en ribbetjes gegeten! Vriendelijk personeel wat in was voor een praatje.

24. astrid steijaert

Zaterdagavond 28-08-10 heerlijk gegeten. Gezellig en sfeervol restaurant. En de menukaart is erg verrassend. Orginele gerechten en combinatie's. Kon haast niet kiezen. Erg smaakvol gegeten. Ga zo door. 1 minpuntje vond ik wel: te kleine wijnglazen.! Ik hou van een mooi groot wijnglas bij het eten.

Johnny en Astrid.

25. Heerlijk gegeten met vier personen. Vriendelijk personeel. Wij hadden vier menuutjes en een fles wijn en waren zo'n €150,00 kwijt.

Heel jammer dat er geen kan water kan worden geserveerd. Wij vonden dat erg ongastvrij. Graag verwijs ik ook de eigenaar van de zaak naar de gratis water actie van "Kassa".

Mijn cijfer voor de service (5) heeft daarmee te maken, want het personeel deed gewoon hun best.

26. Echt een aanrader, prijs en kwaliteit erg goed, veel afwisseling in de menukaart. Bediening zeer vriendelijk en behulpzaam.

Sfeer gewoon goed, aangenaam verblijf gehad en komen zeker terug! Bedankt!

27. Heerlijk gegeten, eten met een twist, weer eens iets anders....een echte aanrader!

28. aangenaam en gezellig diervriendelijk
    en voor de prijs excelent ,ik raad het iedereen aan er es te gaan