Unique in Gouda

Restaurant | Winebar

Aan de rand van het centrum van Gouda, vind je Unique, restaurant en wijnbar welke wordt gerund door twee vrienden. Bij binnenkomst begeleidt Sven Lutterman je graag naar de bar, het centrale punt van Unique. Aan de bar kijk je rechtstreeks de keuken in, waar Chef-kok Maurice Hoegee je onder het genot van een aperitief kennis laat maken met zijn keuken…

1481921587 89
1488381933 87
1492073559 87
1493919371 88

1. Gisteren, op sinterklaasavond, heerlijk gegeten bij Unique. Fantastische gerechten afgewisseld met onze sinterklaaskadootjes en gedichten. Fijn dat hier ruimte voor was. Wat een geweldig restaurant, fijne bediening en goddelijk eten en drinken.
    We komen gauw terug!

2. Top avond gehad! Horeca zoals horeca bedoeld is. Heerlijke gerechten en mooie wijnen. Geweldig gastheerschap👍

3. Heerlijke wijn bij verrassend lekker diner, fijne uitleg van de gangen. Even het idee dat er wel veel personeel rondliep gezien de prijs, maar was het dubbel en dwars waard. Fijn te beleven dat er qua wijn als spijs een passie te ervaren is bij Unique om iets moois neer te zetten.

4. Bob Oudheusden

Topervaring, allemaal zeer verse ingrediënten en een creatief menu. Ook voor vegetariërs of veganisten een ontdekking wat allemaal mogelijk is! Vriendelijke bediening, geven je echt het gevoel je een topavond te willen bezorgen en zijn daar absoluut in geslaagd!

5. Wat een aanwinst voor Gouda! Heerlijk 6 gangen verrassings menu met wijn arrangement. Geweldige bediening en heerlijk gegeten. Aparte plek voor een restaurant, maar daar merk je binnen niets van. Het ziet er heel hip en sfeervol uit.

6. Rob van Tol

Prima, aanwinst voor Gouda. Enig kritiek punt. Het duurde te lang voor het hoofdgerecht en het dessert werd uitgeserveerd.

7. Het eten was lekker, al waren de porties erg klein. Bediening ging niet zo vlot en de akoestiek was VRESELIJK. We konden elkaar nauwelijks verstaan in de volle ruimte. Jammer!

8. Ruud van der Nol

Gekozen voor de culinaire reis met een gezelschap van 6.

Gevolg, uitstekend smaakvolle gerechten, mooie presentatie. Daarbij gekozen voor een wijnarrangement (prima wijnen), presentatie aan tafel compleet met voorproeven en uitleg.

Minpunten, bij de keuze voor het arrangement wordt niet vermeld wat de kosten zijn. Ook een wijn bij het dessert blijkt er dan plots niet bij te zitten.

Wees compleet in deze info vooraf, kosten en wat er wel of (net als nu) niet inzit.

Wat ons niet zal weerhouden om terug te komen.

9. Unique is een prettig, sfeervol restaurant, op een wat onverwachte plek in Gouda. We hebben heerlijk gegeten. Het tempo was in het begin wat hoog, later werd dit beter. De bediening wat goed, met kennis van zaken. We komen zeker terug.

10. Ongelofelijk lekker gegeten met fantastisch lekkere wijnen erbij. Mooie zaak met vriendelijke bediening! Wij werden voornamelijk door een serveerder geholpen, hij zorgde met zijn toelichting, verhalen en antwoorden op onze vragen voor nog meer beleving bij zowel onze culinaire reis als de mooie wijnen die er bij werden geschonken. Wij gaan hier zeker vaker naartoe, een heel fijne en zalige avond uit!

11. Afgelopen zaterdag bij Unique gegeten, en dat was een bijzonder prettige ervaring. Vanaf het moment van binnenkomen tot het moment van vertrek werden wij omringd door vriendelijke en betrokken mensen, die er alles aan deden om het ons naar ons zin te maken. We zaten aan een hoge tafel bij de keuken, zodat we konden zien hoe de diverse gerechten werden klaargemaakt. We kozen voor de luxe uitvoering van de culinaire reis, en elk gerecht was een genot, zowel qua smaak als qua opmaak. En de wijnen die we erbij kregen combineerden perfect met de gerechten. Absoluut een aanrader.

12. Werkelijk uitstekend gegeten bij Unique! Reservering gemaakt via de website, gevraagd naar een plekje bij het raam en dat was allemaal al perfect geregeld om te beginnen. Daarna gekozen voor het uitgebreide reismenu en daar hebben we echt van genoten. Met individuele wensen wordt gewoon rekening gehouden, erg prettig. De bediening is keurig, er wordt netjes voor je gezorgd. We waren de laatste personen om het restaurant te verlaten en daar kregen we niet de indruk dat dat een probleem was. Voor goed eten betaal je een goede prijs. Dat is bij Unique ook het geval. Als je ook gewoon wat flessen wijn drinkt over de hele avond kun je makkelijk de 100 Euro p.p. halen. MAar dan heb je wel supergoed gegeten en gedronken!

13. Dit is voor mij de beste restaurant van Gouda nu. Het eten is met een hoge niveau van skill en imagination voorbereid. Maar het sfeer is toch niet zo formeel en dat vind ik een mooi combinatie.

14. Linda Boot

Erg lekker, het culinair menu bevatte een aantal mooie verrassingen en alles was met zorg bereid. Enthousiaste en gedreven mensen, een aanrader!

15. Goede gastheer, prima en bijzonder eten

16. Moon Fraaij

Alles perfect, wat een geweldige aanwinst voor Gouda! Beste vlees ever. Wij komen zeker terug.

17. Zoals omschreven op de website hebben mijn vriendin en ik een ware culinaire reis beleefd. De couvers en de bijpassende wijnen waren een genot voor onze smaak papillen. Ik kan met volle overtuiging unique aanraden voor iedereen die een avond vullend programma met suuuuper eten en suuuper bediening wil beleven. We hebben vier uur getafeld en het wat fantastisch. Top! Of! The notch!

18. Uitstekend eten en drinken. Goed wijnadvies. Culinaire reis die ik iedereen kan aanbevelen

19. Johan Stek

Verrassende gerechten en combinaties, een lust voor het oog en de tong. Met veel zorg bereid en dat proef je.

We plakten alleen aan de stoelen van de warmte; daar kon de ventilator niets tegen doen.

20. Echt top, wat een ontspanning.

Sven is een prima gastheer, dringt niks op.
    Het mooie aan dit restaurant is dat (alle?) wijnen per glas te krijgen zijn. Bij elk gerecht kregen we een passend glas geserveerd met uitleg van Sven. Zo konden we ook een Pinot Noir (niet mijn favoriet) proeven, verrassend lekker!

De culinaire reis was geweldig en mooi om te zien dat de jonge jongens in de keuken tot zulke mooie dingen in staat zijn, al is het uitserveren (klantencontact) nog een verbeterpuntje maar dit werd door Sven met een schuin oog in de gaten gehouden. De risotto was subliem, de bavette, zo mals, die was bijna met een rietje te consumeren.

De porties waren goed, geen volle buik waar je de hele nacht last van hebt. De prijs is goed, je krijgt iets bijzonders voor geschoteld.

21. Kuklinski

Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, open sfeer door het hoge plafond en de keuken midden in de zaak. Heerlijk en verassend gegeten, je wordt meegenomen op een door de chef gekozen culinaire reis. Wij hebben een topavond gehad

22. Heerlijke culinaire reis gemaakt in 6 gangen!

23. Pitrik van der Lubbe

Mooie zaak, heerlijk gegeten!

24. Gé Kuit

Gewoon verbluffend goed in een ontspannen ambiance, gewoon naar toe gaan !

25. Niels Louwaars

prachtige maaltijd en mooie wijnen.
    veel smaak zonder het risico van een vol gevoel.
    zeker geen dagelijks restaurant, maar wanneer je eens echt wilt genieten

26. Sandra Geerinck

Mooie tent, mooie lekkere verassingsgerechten en een goede prijskwaliteit verhouding
    Ik ga zeker nog eens terug!

27. Unique stond na de vele goede verhalen al even op onze verlanglijst. En ze hebben zich meer dan waar gemaakt. Gekozen voor de reis rond de wereld met bijpassend wijnarrangement. Verrassende smaken, mooi opgemaakte borden en een prachtige wijn spijs combinatie. Het was genieten van begin tot het einde. Buiten de wijnen bij de gerechten ook nog met veel plezier vele mooie wijnen geproefd van de zeer uitgebreide wijnkaart. Personeel was prima geïnformeerd over de gerechten en de wijnen en hebben er mede voor gezorgd dat de gehele avond als uitstekend beoordeeld kan worden. Heel erg bedankt voor de mooie avond en tot de volgende keer....

28. Mélanie Nederpel

Heerlijke gerechten , goede wijn/spijscombinatie, fijne gastheer en gastvrouw, vriendelijke bediening, echt een avondje uit!

29. Wat een leuke tent! Goed eten, goede wijn en goede bediening! Een echte aanrader!! Wij komen zeker terug!

30. Jan gouka

Het was een Unique ervaring, het eten is van goede kwaliteit, je moet er wel op bedacht zijn lange tijd aan tafel te zitten, de gerechten zijn klein maar erg lekker. Wat ik wel als groente eter miste meer groente, wij hadden de 6 gangen wereldreis en daar zit veel vlees, geen aardappels en weinig groente in verwerkt. Het is een andere manier van eten, meer een proeverij. Maar een aparte ervaring om mee te maken.

31. Erg lekker gegeten. Fijne sfeer. Goede wijnen.

32. Leuk al die kleine gerechtjes verassingsmenu. Mag nog wel verrassender van smaak zijn. Lekker en heel gezellig gegeten en getafeld.

33. Het was een topavond, we hebben echt heerlijk gegeten. We hebben de culireis geboekt met bijpassende wijnen. Het is niet goedkoop maar voor speciale gelegenheden zeker een aanrader.

34. Martijn aarssen

Ter gelegenheid van 10 jaar samen zijn we hier gaan eten en het was geweldig. Ze hadden voor de gelegenheid de tafel voorzien van extra kaarsjes en versieringen maar niet overdreven. We hebben de wijnkeuze aan de eigenaar over gelaten en dat was echt goed en veel persoonlijke aandacht. Dit is echt een topper. De naam uniek is ook echt goed voor een uniek restaurant.

35. Goudse genieter

Heerlijk gegeten bij Unique. Gave zaak met een zeer betaalbaar en hoogwaardig culinair menu. De chef weet goed wat hij doet! De wijnen per glas zijn wel wat aan de prijs voor de wijnen die geschonken worden en mogen iets beter afgestemd worden op de gerechten. Al met al een aanrader!

36. Heerlijke gegeten. Zomaar op een woensdagmiddag. Zeer vriendelijke bediening,

37. We hadden ons laten verassen met, zo bleek later, de 6 gangen 'Culi Reis'. Het was een ervaring, zoveel verschillende en bijzondere smaken. Echt een top ervaring. Ook de toelichting bij elke gang was bijzonder. Lange tijd niet zo goed gegeten!

38. Joao Coelho

Open kitchen and excellent venue, with great food and good wines. Service is friendly, informal and discreet. Good addition to Gouda culinary scene.

39. Heerlijk, ongedwongen, vriendelijk, gezellig, goede wijn en kaart dus zeker nog eens terug!

40. Voor het eerst hier gegeten en zeer aangenaam verrast! Het 6-gangenmenu gekozen en genoten van de verschillende gerechten en bijpassende wijnen. De service en de sfeer zijn goed. Het is niet goedkoop, maar prijs-kwaliteit is zeker in orde.

41. Heerlijk gegeten met een passend wijnarrangement erbij! Het is elke keer weer verrassend; soms spannender dan andere keren. Super fijne service van de gastvrouw. Mooie ambiance. Een aanwinst voor Gouda als ze dit niveau kunnen voortzetten.

42. Corneel Harteveld

Een mooie locatie om je in de watten te laten leggen en op culinaire reis te gaan. De gerechten worden zeer fraai opgemaakt en er worden passende wijnen bij geschonken met een mooi verhaal. Al met al een mooie aanwinst voor Gouda en omgeving om een avondje te genieten.

43. Geweldig eten, goede service in sfeervol restaurant. prijs/kwaliteit verhouding in orde. Beste restaurant van Gouda op dit moment wat mij betreft! Pure smaken omdat het eten van hoogstaande kwaliteit is. Echt een aanrader.

44. Prima restaurant om te zijn.
    We zijn er dan ook van 18.00 uur tot 22.00 uur geweest.
    Ze zijn heel erg gericht op hun gasten en proberen het je naar je zin te maken.
    We hebben ons laten verrassen met het menu, maar ook met de wijn.
    In een woord: HEERLIJK.
    Kost wat meer dan een gemiddeld restaurant, maar dat is het dubbel en dwars waard!
    We gaan er zeker binnenkort naar terug.

45. Simone versteegen

Heerlijk gegeten en prima bediening. Aanrader 👌

46. Heerlijk gegeten in leuk gezelschap. Zes gangen proeverijtje met amuse vooraf. Top gekookt. Goede bediening en zeer schappelijk geprijsd!

47. Frederique

Het eten was mooi opgemaakt ,warm en gevarieerd en gezond. Soms iets te veel zout of peper in de gerechten wat overheerste.

48. Martin Pollard

Excellent menu. Service with a smile. What a delight for the palate interspersed with superbly chosen wines. A most pleasant evening. What a great plus for Gouda. Looking forward to the next time.

49. Onwijs lekker gegeten... Zes gangen met heerlijke wijnen en een echt gezellig avondje uit. Onze favoriet was de lange jonge gastheer. Hele aardige jongen die veel wist te vertellen over de gerechten.

50. Robert Zijtsel

8 gangen sfeervolle reis gemaakt. Alles 10+.

51. Fam Mostert

Unique heeft ons meegenomen op reis. Het is een voortreffelijke reis geworden, met een heerlijke amuse vooraf en met een goed afgestemd wijnarrangement. De bediening is perfect. De tijd tussen de gerechten is ook goed. En wat een passie hebben Maurice en Sven!
    Al met al: een heerlijke avond genieten. De prijs is het zeker waard.

52. Wij hebben ons laten verrassen door de 6 kleine gerechten en dat was heerlijk! Heel origineel, mooi opgemaakt! Erg lekkere passende wijntjes erbij en een hele prettige en professionele bediening. Tevens een erg sfeervolle zaak op een plek in Gouda die up-coming is, een welkome aanvulling voor Gouda dus.

53. Prima trendy tent. Vriendelijke ontvangst, jassen werden aangenomen bij binnenkomst en ook weer opgezocht bij vertrek.

Tijd tussen voor- en hoofdgerecht was wel wat lang. Minpuntje: als gastheer en gastvrouw kan het echt niet om in een strakke vale spijkerbroek te lopen! Kwaliteit eten: TOP! Ober Sebastiaan, wat een attente en vriendelijke jongeman!

54. Een culinaire proeverij van zowel de gerechten als de wijnen. Gepresenteerd door enthousiaste gedreven bediening! Was ons eerste bezoek maar zeker niet de laatste!!

55. jannie kouwenhoven

De wijn was heerlijk, echt superlekker! Wij kozen voor de "reis rond de wereld". Het eten was lekker, maar niet heel bijzonder uitgesproken, soms een beetje flauwtjes qua smaakbeleving, zonder verrassende combinaties.
    De tijd tussen de gangen was soms wat (te) lang.
    De bediening was vriendelijk. Echter, soms werd er al een nieuwe fles wijn geopend zonder dat daar om gevraagd was.
    De akoestiek is erg hol, galmend. Hierdoor waren de tafelgenoten niet altijd even goed verstaanbaar.

56. Hier gisteravond gegeten. Erg goed eten in een gezellige sfeer. Wel even wennen aan het "holle" geluid. Gekozen voor een 3 gangen verrassingsmenu. Dat is prima bevallen. Alleen wel erg geschrokken van de prijs van een glas wijn. €6,50 per glas. Niet gezien van te voren.

57. Eten was erg lekker maar de tijd tussen de gangen was te lang.

58. Esther Sinck

Fantastisch!!!!! Het hele plaatje compleet, echt Unique met een grote U. Zeer verfijnde gerechten, bovengemiddeld gastheerschap, briljante wijnkeuzes en daarbij goede prijs kwaliteit verhouding. Reserveer nu...nu het nog kan! Over een jaar is er misschien wel een flinke wachtlijst!

59. Voor de tweede keer lekker verrassed: overheerlijke eten en wijn, aandacht als en waanneer nodig. Relaxed! Echt aan te raden.

60. Er lekker gegeten voorafgaand aan het theater, volgende keer gaan we voor een hele avond genieten!

61. H.J. Meerding

Prima eten en gezellige sfeer! Mooie glazen!

62. N. van Duuren

Het eten was prima maar wel heel kleine porties. De bediening erg jong en geen ervaring. Wij vonden het ook nogal luidruchtig, misschien omdat het zaterdagavond was.

63. Prima, eten met lekker wijn en spontane en nette bediening. Was een rustige avond maar deze zaak verdient het om vol te zitten!

64. We zijn afgelopen donderdag avond 27 oktober spontaan binnen komen vallen en hebben een 3 gangen menu besteld. Nog even getwijfeld over de culinaire reis van ik geloof 6 gangen maar door het late tijdstip dachten we die maar een andere keer te bestellen. Het was voor ons de eerste keer dat we dit restaurant / wijnbar bezochten. De wijntjes waren verrassend lekker. Het 3 gangen menu met vooraf een heerlijke amuse van het huis was heel lekker. Iedere gang was een culinair hoogstandje met verschillende mixen van smaken die ieder voor zich zorgden voor een smaakexplosie. De presentatie was prima. De bediening was heel vriendelijk en bij het serveren van de gangen werd ons uitgebreid verteld wat de verschillende gerechten waren. Het was een hele geslaagde avond en we komen die culinaire reis van 6 gangen zeker nog eens met jullie samen beleven.
    In ieder geval zullen we binnenkort gaan reserveren voor de eerste kerstdag. Veel succes en vooral doorgaan in deze ingeslagen richting. Wij hebben genoten... chapeau..

65. Annemarie

Afgelopen week zijn wij op wereldreis geweest bij Unique en hebben genoten van heerlijke gerechten en bijpassende wijnen. Dit restaurant is een echte aanwinst voor Gouda. Je kunt ook heel makkelijk parkeren in de nieuwe parkeergarage bij het Bolwerk.

66. Bij de binnenkomst een hartelijk welkom. Mooie en moderne ambiance, goede muziek, je voelt je op je gemak. De culinaire reis die we maakten was voortreffelijk, de ene verrassing na de andere, echt top.
    De begeleiding van de gerechten en wijnen was uitstekend. Het personeel had duidelijk zijn/haar eigen taak waardoor je wist wat je kon verwachten als er iemand aan je tafel kwam. Het was een geoliede machine. Bijna 4 uur aan tafel en alleen maar genieten.
    Op het einde van de avond een vriendelijk afscheid. Let wel dat iedereen aangesproken wordt en zich een gewaardeerde klant voelt.

67. Heerlijk gegeten en gedronken, top avond gehad.

68. JannieBoeve

Heerlijk gegeten, goede bediening. Aandacht voor de gasten!
    Verlichting te fel, mag wat romantischere sfeer!

69. Sandra Tolboom

Super, super goede gerechten en uitstekende wijnen. We hebben genoten!! Komen zeker terug.

70. Mary de Vries

Het eten was heel lekker en de bediening attent en beleefd.

71. Elly Koemans

Het was echt een avond snoepen met prima bediening

72. Het was wederom een heerlijke culinaire wereldreis met 6 heerlijke gerechtjes met daarbij prima gekozen wijnen en zeer prettige bediening

73. Bernard Tesink

Heerlijk gegeten en zo mogelijk nog lekkerder gedronken! Spannende wijnen en erg prettige bediening!

74. 2 keer er gegeten en een 6 gangenmenu genomen. Allebei de keren totaal andere gerechtjes, maar voortreffelijk! Een echte aanrader om culinair te genieten voor een betaalbare prijs

75. Jeanette

Heerlijk gegeten; 6 hele lekkere gangen met niet te grote gerechten. Echt een top avond gehad.