Op dit adres zit nu: Restaurant NEO

1372072251 78
1420747609 63
1448562099 58
1504191079 67

1. 2e Kerstdag 2013 na lange tijd weer Lavendel aangedaan. Jammer, voor een tweede keer geen goede ervaring opgedaan. We kregen een tafel aangeboden inclusief de niet genoten chocolaatjes van de vorige gasten. Deze bleven ten tijde van ons bezoek staan. Zowel voorgerecht als hoofdgerecht zeer oppervlakkig van smaak. Tussengerecht, een soep, was goed van smaak. Aan het einde van de tweede kerstdag hangt er nog een (school)bord aan de muur dat reserveren voor een menu op kaarsjesavond en voor de kerstdagen gewenst is. Het lijkt wel of er geen echte aandacht wordt gegeven aan de kwaliteit zowel vanuit de keuken als aan het restaurant zelf. Achter de bar is het een grote rommel en zijn lade van kasten en andere apparatuur erg beschadigd. Op de hoek van binnenkomst restaurant, garderobe, opgang naar toilet, is een tafel ingericht voor het snijden van brood. Een ieder loopt er langs met alle gevolgen van dien.. voor mij geen brood vanaf deze tafel. Totaal voor een 4 gangen menu, inclusief een karaf rode wijn en een voorafje van een witte wijn en 2 biertjes,.......E. 123,-- Voor dit geld is er zeker een beter restaurant in Gouda e.o. te vinden.
    (Terzijde: Bij onze laatste twee bezoeken was er ook geen eigenaar, cq verantwoordelijke man/vrouw te vinden. Wel zeer ijverige jonge dames die ons op een correcte manier van dienst waren)

2. Connie van Breukheuven

Voor een grote groep is Lavendel echt af te raden. Na heel lang wachten op het voorgerecht, is het onacceptabel dat je bijna twee uur moet wachten voor het hoofdgerecht wordt geserveerd. En de bijgerechten worden na het nuttigen van het hoofdgerecht achter geserveerd. Zelfs een amateur weet dat niet mag voorkomen. Wellicht is het ook tijd om een andere kok aan te nemen en het personeel aan te sturen op snelheid van het serveren van het eten en drank. Rauw vlees of half warme gerechten serveren, is in mijn ogen ook echt 'not done'...

Ik betwijfel of Lavendel op deze niveau nog lang zal bestaan.

Connie

3. t schreurs

Zeer slechte ervaring, de carpaccio was net elastiek en het hoofdgerecht was ook erg flauw en matig. Nagerecht hebben we maar niet meer genomen.

4. Zeer slechte ervaring. Na 1,5 uur alleen nog maar een voorgerecht gehad. En dat viel erg tegen. Hoofdgerechten lauw. Tournedos wel heel erg wel done gebakken (taai) ipv medium. Dus nieuwe gekregen. De boeuf bourgignon was smaakloos en taai. We zaten boven en hier was het erg koud (18 graden). Werd uiteindelijk opgelost met een haspel en een blaaskacheltje. We moesten vragen of de bediening tussen door de tafel wilde afruimen. Stond vol met lege glazen en flesjes.
    Bij het afrekenen werd ook niet gevraagd of alles naar wens was en het gesmaakt had.
    Conclusie. Hier gaan we nooit meer eten!

5. Onlangs weer eens sinds lange tijd bij Lavendel gegeten, een restaurant wat voor mij altijd garant stond voor lekker eten. Die mening moet ik helaas bijstellen. Ik bestelde de wildterrine en hertenbiefstuk. De wildterrine leek nergens op, een paar hompjes taai vlees gemengd met appel en wortel en een hoopje sla. Ik heb het vermoeden dat het werkelijke gerecht op was en dit als alternatief gefabriceerd is. De hertenbiefstuk was goed van smaak maar lauwwarm, dat gold tevens voor de garnering. De frites hadden een heel vreemde bijsmaak, beetje zoet? Het toetje, een grand dessert, was wel prima. De bediening bevindt zich op een ander niveau dan ik gewend ben: niet juist afruimen, naar verkeerde tafels en drankjes niet onthouden.. Hier moet duidelijk op geschakeld worden.

Al met al niet de kwaliteit die ik van Lavendel gewend ben, hopelijk komt hier verandering in maar voorlopig kies ik even een ander restaurant in Gouda.

6. Met zijn 4-en gaan eten met groupon bonnen. Leuk restaurant op prachtige locatie. Ik nam de proeverij als voorgerecht met bijbetaling.. De carpaccio, daarbij bestond uit 1 dun plakje vlees, geen pijnboompitten, maar met wat croutons, meen ik? Zonder dressing. Te weinig om te proeven. Vriend had zalm.. 3 stukjes op groene sla. Porties aan de kleine kant. Misschien omdat we met Groupon kwamen? Geen brood (eventueel met olie of boter), behalve bij de esgargots. Frites, helaas niet zelfgemaakt, dus niet zo lekker. Gerechten smakelijk bereid met heerlijke sausen, maar amper groentes. Nagerecht, ik had de chocolade lasagna, vriendin chocolade mousse. Prima, maar een beetje leuk opgemaakt, een paar (bos) vruchtjes oid, zou lekker zijn en het aanzien ten goede komen. Het streepje saus was te dun/weinig om te proeven.

Moeilijke wenteltrap naar toilet. Als ik de normale prijs had moeten betalen, dan vind ik de prijs/kwaliteit niet goed. Misschien geven ze grotere porties als je niet met Groupon komt. Dat heb ik al diverse malen meegemaakt. Bediening Ok, maar blonk niet uit. Te druk? Stress om het hoofd boven water te houden?

7. Na vorig jaar (aug 2012) hier met een goede vriend te hebben gegeten, weer eens langs gegaan, deze keer met vrouw en kind. Wederom met een vv-voucher.
    Entourage was weer prettig, de bediening (1 jongedame in de bediening vanwege rustige zondag) weer attent en vriendelijk & ook de muziek was weer goed (mix van Franse chansons en 80ies).
    Voor de baby was er een zitstoel en we konden lekker ruim zitten in de ruimte waar de entree is.
    Ik voelde me weer ontzettend welkom.

Tot mijn positieve verrassing zag ik, dat Lavendel in de nagerechten sorbetijs had opgenomen (misschien na mijn opmerking van vorig jaar, dat er in een dessertkaart altijd ijs hoort te zitten), prima verbetering.

Gerechten (voor: millefeuile, krabquiche en hoofd: lamsduo en roodbaar) waren qua versheid en smaak prima, alleen was deze keer de roodbaarsfilet niet helemaal gaar, ook niet na een 2de keer. De vis was verder prima, vers en mooie huid, maar leek alsof deze niet gebakken was, maar alleen in oven gestopt (huid was niet krokant). De burger van lamsduo smaakte goed, maar binnenste was net niet helemaal gaar (wellicht 30 tot 60 seconden extra braden/bakken). Lamshaas was wel lekker mals.
    De jonge kok, die verder overigens goed kookte volgens ons, moet hiermee denk ik nog wat verder ervaring opdoen (misschien dik visstuk in twee porties verdelen en bereiden & lamsburger misschien ook in 2-en opdelen of langer afbakken).

Als toetje 4 soorten Franse kazen, lekker en royale porties.
    Op 't plafond stond verder, dat een gezonde geest niet kan leven in een droog lichaam, waar we t mee eens waren, dus zodoende -naast water- ieder een glas rode Merlot.

Bij eindafrekening bood de lieve jongedame in de bediening ons een kop koffie of thee aan als goedmaker, maar daar hadden we geen ruimte meer voor.
    Het getuigt van enorme servicegerichtheid, dat ze toch iets wilden doen & haalden spontaan de twee glazen Merlot van de rekening af. Ik zei, dat dit niet hoefde en liet 't weer terugzetten op de rekening. We zijn immers geen dergelijke aasgieren; bij een zaak, die er met de pet naar gooit, hadden we dit met alle liefde gedaan (de vraag uberhaupt of zo een zaak wel met dergelijke goedmaker komt), maar niet bij Lavendel: Klantgericht, vriendelijk, servicegericht en de juiste intenties.

Voor mij (en sinds gisteren ook mijn vrouw) blijft Lavendel een prettige plek om terug te komen. Als de jonge kok zich verder blijft bekwamen (vis, lamsburger) en verdere ervaring opbouwt, komt dit ook wel goed.
    Tot een volgende keer !

8. Gezellige ambiance, goed eten, vriendelijke bediening. Nagerecht en koffie mogen wat meer aandacht hebben.

9. Ik houd altijd in mijn gedachte het gezegde 'waar het druk is, is het goed,' Dit gaat zeker op voor restaurant 'Lavendel'. Mooie wijnkaart, heerlijke huiswijntjes, uitgebreide bierkaart, een menukaart met een grote variatie aan heerlijke gerechten (ook vegetarische), desserts- òòk Franse kaas- te over. Bediening; charmant en alert, en de 'chef de la cuisine' mag beslist niet weggaan. Franse achtergrondmuziek is de 'finishing touche.' Kortom; culinair verlangen? Lavendel is ' the place to be.'

10. Vanavond heb ik samen met mijn vriendin hier heerlijk gegeten. Naast dat het ruim voldoende was smaakte alles ook erg lekker. De bediening was erg vriendelijk en de sfeer was gemoedelijk met wat kaarslicht op tafel en een gezellig muziekje op de achtergrond. Al met al een geslaagd diner!

11. cathie de klerk

Lekker gegeten, prijs/kwaliteit goed!
    Sympatiek bediening en wat ik zeer op prijs stel is dat er direct, zonder dat wij het moeten vragen een karaaf met water op tafel komt te staan.
    Leuk ligging in Gouda, wij komen deze lente terug om van het terras te genieten.

C. de Klerk_Lemonsu

12. Gezellig tentje, heel rustgevende inrichting, voorkomend personeel, en het eten is heerlijk.

Jammer alleen dat mijn soep wat koud was, terwijl deze bij mijn tafelgenote juist superwarm was.

13. Spiraldive

14. grouponbon

Met een grouponbon wezen eten bij Lavendel. Na eerdere negatieve ervaringen (vegetarisch gerecht was niet meer te bestellen bijv), nu een topavond gehad. Heerlijk gegeten. Vooraf goeie carpaccio, echt vers en lekker opgemaakt. Als hoofdgerecht varkensmedaillons met camabert en couscous met gegrilde pompoen, linzen en champignons. Heerlijk! Als dessert een proeverij, met name de appel crumble en de chocolade lasagne waren heerlijk. De clafoutis was aardig. De crepe suzette ook lekker. Goede witte en rode wijn (chardonnay / merlot), lekker stokbrood met smeersels vooraf. Topavond gehad.

15. Super vriendelijke bediening, goede prijs kwaliteit. Gaan zeker nog een keer.

16. Melanie

Geweldig. Alles was heerlijk, genoeg. Werd in een mooi tempo opgediend. Alles zag er mooi uit. Al onze vragen werden zonder zeuren beantwoord, en iets afwijken van de kaart was ook geen probleem. Vlot en vriendelijk personeel.

Kortom de eerste keer, maar zeker niet te laatste!!

Bedankt voor de gasvrijheid meiden!

17. patricia

Wat voor ons een gezellige avond met een aspergemenu moest worden werd een teleurstellende kennismaking met Lavendel. Ondanks dat er maar weinig tafels bezet waren was er geen aandacht voor de gasten, het personeel was druk met hun telefoon.
    Het neerzetten van de drankjes ging niet soepel waardoor er een groot deel van een flesje cola over twee meiden heen ging. Kan gebeuren maar los het adequaat op. Nu moesten we zelf aangeven wel een nieuw drankje te verwachten en hebben we uiteindelijk bij het afrekenen de afspraak kunnen maken dat de stomerijkosten voor Lavendel zijn. (nix uit eigen beweging zelfs geen gratis drankje en/of excuus)

Wat betreft de asperges kwamen we bedrogen uit; volgens internet (nog altijd) het maandmenu maar in het restaurant niet, jammer maar genoeg keuze op de kaart dus gebleven.

Als klap op de vuurpijl kregen we een niet kloppende rekening. Alle gerechten waren los berekend ipv de prijs van het driegangen menu.

Dit maakt voor ons Lavendel een eenmalige ervaring en zeker geen aanbeveling waardig.

18. Op 2 maart gegeten bij Lavendel. Een van ons mag geen zout en hier werd dan ook prima rekening mee gehouden. Het eten was zalig en de bediening erg goed. Een hele fijne en gezellige avond gehad.
    Hier komen we zeker terug!

19. 0p Zaterdag 10 December gaan eten bij Lavendel.
    Moeder met dochters en klein dochters hebben hun jaarlijkse dames etentje.
    Was van te voren om 18.30 gereserveerd.
    Waren als eerste binnen in een leeg restaurant.
    Vertrokken om half 10 na alleen nog maar het voorgerecht te hebben gehad.
    Na diverse malen vragen om het hoofgerecht uiteindelijk opgestapt na 3 uur.
    Andere tafels kregen wel te eten want die hadden iets gemakkelijker, zij de seveerster.
    Geen aandacht voor de gasten, tafels werden niet leeggeruimd.

Bij vertrek werd wel de gehele rekening van € 240.- gepresenteerd!

Uiteindelijk alleen de drankjes betaald.

Dus voor ons nooit meer Lavendel.

20. Marian en Joost

Op zondagavond heerlijk gegeten in het sfeervolle (op dat moment rustige) restaurant. Goede bediening. We hebben uit het 3-gangenmenu gekozen (24,50). Het was moeilijk kiezen uit een gevarieerde menukaart. Alle gerechten waren smaakvol en goed bereid. De rode en witte huiswijn waren lekker. Al met al een goed gevoel over dit restaurant. We komen zeker terug om ook de andere gerechten te proeven.

21. Op een rustige avond wezen eten. Zaak ziet er sfeervol uit en de menukaart heef voor iedereen wat wils. De gerechten worden simpel opgediend maar van een goede kwaliteit. Neem hierin mee dat de bediening vriendelijk en allert is en het restaurant krijgt van mij een goede beoordeling! Wij komen zeker terug.

22. Anne 22 punten

Toen wij (twee zussen) binnenkwamen in een driekwart leeg restaurant, vroeg de serveerster haast paniekerig: 'Wilt u nu eten?'. Euh ja, dat is toch de bedoeling van een restaurant? Ik ging voor een salade en geloof me, ik ben geen keukenprinses, maar die maak ik thuis zo veel lekkerder. Het was allemaal armoedig opgemaakt, flauw, ongeinspireerd. We kregen de gerechten op verschillende tijdstippen en vaak klopte de bestelling niet. Daarvoor kreeg ik (tussen de tweede en derde gang in!?) een kopje koffie, mijn zus kreeg dat weer niet. Heel knullig allemaal. Echt de naam restaurant niet waard en wat een zonde van zo'n mooie locatie!

23. Onze verwachting lag stukken hoger, wij vonden het in zijn geheel heel erg tegenvallen.

O.a. geen bijzondere biersoorten, alleen frisse salade als extra bestelling en geen water, peper en zout op de tafel.

De totale ambiance viel ons erg tegen.

Jammer, voor ons geen volgende keer!

24. Gisteren genoten van een heerlijke high tea. Aanrader!

25. André en Marie-Louise

We hebben heerlijk gegeten en gedronken. Prijs en kwaliteit zijn super. Leuke bediening door Suzan en chef-kok Jeffrey heeft zalig gekookt. Zeker een aanrader en wij gaan echt nog eens terug.

26. S. van Bree

Super dit restaurant. Zeker als je ook van lekkere wijnen houd. Veel wijnen van de kaart zijn ook per glas te bestellen dus per gerecht een bijpassende wijn!