Koeien en Kaas in Gouda

Volg de borden Centrum, vanaf daar worden de drie grootste parkeerplaatsen/garages en de beschikbaarheid aangegeven.

Vanaf Station Gouda Centraal

• U verlaat het station via de borden ‘Centrum’ en volgt de weg richting het grote kruispunt.
    • Bij het grote kruispunt (bij de ABN Amro Bank) steekt u over en loopt u over de Kleiwegbrug de Kleiweg in.
    • Na 300 meter, aan het einde van de Kleiweg, komt u op de Markt en gaat u naar links.

Koeien en Kaas is gelegen na 100 meter aan de linkerkant, schuin achter De Waag.

5. Betalen pin Master Card American Express Visa

1357902098 77
1420017928 77
1442202153 75
1513191673 83

1. Geweldig restaurant: wij hadden maar een uurtje de tijd, maar van tevoren gebeld en wensen doorgegeven. Bij binnenkomst konden wij gelijk aanschuiven en aanvallen! Zo konden we toch nog relaxed tafelen. Heerlijk gegeten en super aardige bediening! Wij komen zeker weer terug als we in Gouda zijn!

2. Wij hebben er afgelopen vrijdag lekker gegeten.
    Het is een sfeervol restaurant met goede en mooi opgezette gerechten en vriendelijk personeel.

3. Leuke avond gehad! Heerlijk gegeten en heel vriendelijk personeel. We komen vast nog terug.

4. Willem de Bruin

Heerlijk gegeten en verse producten

5. je voelt je welkom bij binnenkomst! Heerlijk eten, goede wijn! Top!

6. Roely van Veen

Het was een prettige omgeving met een leuke kaart

7. Het is een gezellig, sfeervol restaurant. Wel een beetje rumoerig, maar je kan elkaar nog redelijk verstaan. Het eten zelf is goed, de stukken vlees die wij hebben gegeten waren goed van kwaliteit en goed gebakken. Maar de prijs/hoeveelheid verhouding is niet helemaal in balans. Er werd weinig op het bord erbij geserveerd aan salade oid in verhouding tot de prijs die je ervoor betaalt. Als je iets erbij wilt, moet je dit apart bestellen. Wat wel tegenviel was de service die avond, dit was niet heel erg vriendelijk. Bij het dessert werd een bolletje ijs vergeten, hier werd over gezegd dat ze hier niks meer aan konden doen. Een kopje koffie oid voor deze fout zou de volgende keer op prijs worden gesteld.

8. Super lekker gegeten, vriendelijk personeel, echt geslaagde avond.

9. Zaterdagavond 14 januari gegeten in dit sfeervolle restaurant. Heerlijke gerechten, top service! Genieten met een grote G!

10. Gisteren zijn wij met zijn tweeën in Gouda wezen eten. Direct bij binnenkomst gastvrij ontvangen en welkom geheten.
    Nadat wij onze tafel waren gewezen werd er Direct gevraagd wat wij wilden drinken. Na de keuze voor rode wijn werden de mogelijkheden toegelicht. Terwijl dit werd gehaald kwam een andere medewerker met de menukaart en gaf een duidelijke toelichting van de specialiteiten.

Als voorgerecht hadden wij de proeverij "Koeien en Kaas". Deze werd mooi vlot geserveerd en de bediening lichten duidelijk toe waaruit de proeverij bestond.
    De proeverij bestond uit:
    Kaas:
    - een kaassoepje
    - Kaas puntje van Goudse kaas en roomkaas
    - Kaas hapje met ei
    Vlees:
    - Drie soorten vleeswaren waaronder Cecina de leon en rookvlees .
    De proeverij werd geserveerd met een sausje van Dadel en pecannoten.

Het voorgerecht was in één woord geweldig. De smaken combineerde erg lekker. Het enig dat er op aan te merken kan vallen is dat het veel was.
    Als hoofdgerecht hebben wij gekozen voor de kaasfondue "Koeien en kaas" met Wintertruffel en Champignons. De kaas fondue wordt geserveerd met:
    - Brood (wit / bruin)
    - Komkommer
    - Tomaatjes
    - Paprika
    - kriel aardappelen

Als aanvulling hadden wij nog een plankje met drie gedroogde worstsoorten er bij besteld. De kaas i.c.m. met de truffels en de champignons was voortreffelijk van smaak. Zowel de groentes / brood en vleessoorten waren erg lekker.
    Wij hebben genoten van het hoofdgerecht maar was voor ons (waarschijnlijk in combinaite met het voorgerecht teveel). Ook voor grote eters is dit hoofdgerecht geschikt.
    De plank met gedroogde wordt soorten was heerlijk erbij. één van de soorten was een salami met truffel, de namen van de andere soorten weet ik niet meer.
    Zowel tijdens het voorgerecht / hoofdgerecht was de bediening zeer goed en kwamen ze zelf op het juiste moment om bij te schenken. We zijn door verschillende mensen bediend en ze waren allemaal gastvriendelijk.

Wij hebben geen dessert genomen omdat wij al voldaan waren na het voorgerecht en het hoofdgerecht. Wij hebben koffie met bonbons besteld, de bonbons waren goed.

Wij hebben zeer genoten van totaal plaatje (sfeer, gastvrijheid, kwaliteit eten). Wij zullen hier zeker nog een keer terug komen.

11. Jeroen Jansze

Zeer goede ervaring. Tweede keer dat ik er geweest ben en beide uitstekend eten en een vriendelijke bediening. De prijs was ook goed te doen.

12. Altijd ons favoriete restaurant geweest, tot per heden, niet meer. Op 5 november hebben wij gegeten bij Koeien en Kaas, wij kregen een gastvrouw zonder passie daardoor zaten wij niet ontspannen te eten. Overal moest om gevraagd worden en het leek allemaal teveel moeite.

Het vlees was ook taaier dan wij gewend zijn van dit restaurant. Ik heb een klacht ingediend, maar helaas tot op heden is er nog geen gehoor aangegeven, dit vind ik erg slecht. Wij zullen daarom ook niet meer gaan eten in dit restaurant.

13. Jan klerk

19.00 uur aan tafel met 6 personen. Ontvangst okay, opnemen van de drank en gerecht was voldoende.
    Uitleg over lampje op tafel was goed, vond het ook een leuk systeem. Wist toen nog niet dat het in de praktijk niet werkt.
    Voorgerecht rond de klok van 19.45. Vervolgens werd het rustig in onze hoek en leek de bediening beneden aan het werk te zijn. Het eerder genoemde lampje omdraaien had niet het gewenste effect. Dat het lampje op meerdere tafels rood licht gaf, sorteerde geen effect.
    Irritatie bij ons en bij meerdere gasten nam toe. Toen er eindelijk iemand kwam en wij vroegen hoelaat we het hoofdgerecht konden verwachten kregen we te horen dat er hard aan werd gewerkt. Normaal normaal nooit zo druk en dat zal alles te maken hebben met het ongeslagen weer, was de uitleg.
    Wat een uitleg 😂
    Vervolgens kwamen er wederom excuses en de melding dat het er aan zat te komen. Toen het blijkbaar te gortig werd kregen wij een spoom van het huis aangeboden. Geïrriteerd afgeslagen.
    Direct daarna kwam het hoofdgerecht. Het was 5 minuten voor half 10.
    Zonder nagerecht afgerekend en vertrokken.
    Geen verontschuldiging, geen enkele vraag over het bovenstaande.
    Wilt u pinnen was de vraag. Nog een prettige avond.
    Laatste keer geweest.

14. Joost van der Krogt

Zeer vriendelijke bediening, lekker eten en een mooie zaak

15. Bernard

Voor onze trouwdag genoten van een heerlijke kaasfondue, echt heel lekker. Ook was de bediening vlot en uitermate vriendelijk. Absoluut een aanrader!

16. Heerlijk gegeten en alles was er ook snel!

17. Wij hebben daar donderdag 19 mei heerlijk gegeten, vlees was super mals ook het brood was erg lekker en een bijzonder toetje zelf de ijsbonbons maken viel bij ons in de smaak, alleen het puntzakje patat een beetje slap en de salade was niet onze smaak, verder alleen maar lof en komen zeker nog eens terug

18. We hebben hier heerlijk gegeten. Het vlees was van top kwaliteit en het personeel was erg vriendelijk. Kortom, zeker een restaurant om vaker naar terug te gaan.

19. Wat een fantastisch restaurant. Wat mij opvalt naast het heerlijke eten en gezellige ambiance is vooral de goede service van het vriendelijke personeel. Hier kunnen veel restaurants nog een puntje aan zuigen!

20. Gisterochtend gereserveerd voor de avond met 1 persoon glutenvrij. 's Middags nog gebeld voor info en er waren glutenvrije mogelijkheden.

Aangekomen in het restaurant duurde het ruim 10 minuten voor we überhaupt de menukaarten ontvingen. Het drankje was wel aanwezig.

Als glutenvrij heb ik de carpaccio besteld. Mijn vriendin ook de carpaccio en vrienden van ons de koeien proeverij. Als glutenvrij kreeg ik carpaccio met 1 laag kaas. Verder niets en het smaakte puur naar kaas. Ik vroeg na over pijnboompitjes en dressing? Toen kreeg ik te horen dat ze niet glutenvrij waren omdat ze in dezelfde oven als brood bereid worden..

Ik heb het geprobeerd met olie zout en peper en dat werd er niet beter van. Er werd gevraagd of het smaakte toen ik nog 1 stukje over had. De proeverij van mijn vrienden vonden ze heel erg veel en kregen het niet op.
    Na geklaagd te hebben over de carpaccio kreeg ik meerdere malen te horen dat dit de manier is waarop ze hem serveren. Nou prima.

Als hoofdgerecht had ik als glutenvrije entrecote (raw) besteld, vriendin cheeseburger (medium) en de vrienden entrecote (medium) en special steak (medium). Het zag er goed uit en kreeg er een lekkere olie bij. Toen ik de entrecote begon te eten werd het me even te veel. De entrecote was medium/well done tot well done. Deze heb ik teruggestuurd naar de keuken en toen werd me weer aangegeven door een andere medewerker dat de carpaccio zo is als ze hem serveren. Als volgt kreeg binnen 3 minuten een mooi gebakken raw entrecote zoals ik hem graag zie en hij smaakte verder ook lekker.

Al met al vonden we het ook erg lang duren. We zaten er om 18.30 en liepen rond 22.00 het restaurant uit. We wilden nog een dessert nemen of een kop koffie. Voor een voor- en hoofdgerecht is dit echt te lang.

Toen ik voor de rekening vroeg kwam er een andere medewerker een kop koffie aanbieden i.v.m. het incident / eventueel drank van de rekening halen. Eerlijk gezegd waren we er klaar mee en hebben ervoor gekozen om drank van de rekening te halen.

Opzich vond ik het wel netjes dat ze me tegemoet kwamen met de rekening. Het is de eerste keer dat ik hier heb gegeten en zeker ook de laatste keer. Het deed echt niet tot mijn voldoening.

Ik hoop dat u iets met deze tips doet & dat de keuken toch iets creatiever omgaat met een glutenvrije persoon, er was weinig creativiteit te bekennen namelijk.

Mvg,

Marchel Hageman

21. Edwin Penterman

Zaterdagavond met z'n 2en gegeten. Hoofdgerecht ChateauBriand.. Was goed maar zonde dat deze ineens geheel werd gesneden en tussen ons beiden verdeeld... Was al niet heel heet en zo koelde het nog sneller af. Begrijp niet waarom er 3 verschillende (en niet passende) sauzen bij dergelijk stuk vlees wordt geserveerd. Wijn was lekker, jammer dat het glas zo 'vies' was. Komt door de vaatwasser is gezegd. Hoort niet... Gezellig gezeten en gegeten....

22. rien lindhout

Super lekker, goede bediening en gezellig.

23. Gezellige sfeer, leuke bediening en waar voor je geld.

24. fam. Prosman

Afgelopen zaterdagavond gegeten bij koeien en kaas. Wat een heerlijke avond is het geweest, zo ontzettend lekker gegeten, de smaken zo intens! Tot snel!

25. Nanny van Dam

Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening die je op een vakkundige manier te woord staan. De sfeer is gezellig en ontspannen. We komen zeker weer een keer terug!

26. barend van Dam

Beste Koeien en Kazers, dank voor de leuke avond. Vriendelijke en leuke bediening samen met A++ gerechten zijn de ideale ingrediënten voor een leuke avond!

27. Heerlijk gegeten bij Koeien en Kaas in Gouda. Vier personen en allemaal even enthousiast over de geweldige kwaliteit van het vlees en over de attente en vriendelijke bediening.
    Wij komen beslist terug.

28. Gisteren een heerlijke avond gehad bij Koeien & Kaas. Prettige ambiance, heerlijk eten, goede wijn, uitstekende bediening en schappelijke prijs. Zeker een aanrader!

29. SaskiavdW

Ivm mijn zwangerschap liep ik tegen de zeer beperkte keuze op de menukaart aan. Bij vraag of het vlees goed doorgebakken kon was dit geen probleem. We hebben 1 uur en 15 minuten moeten wachten en het resultaat was rood vlees. Weer terug naar de keuken. Helaas was het vlees echt zeer taai. Dus zeker niet aan te bevelen voor zwanger vrouwen!! Ik werd er moedeloos van!

30. Heerlijk gegeten en warme, gezellige sfeer. Personeel is zeer vriendelijk en service gericht. Prijzen iets aan de hoge kant.

31. Gert heimgartner

Het eten was lekker.
    Jammer dat je maar een klein zakje patat erbij krijgt.
    De bediening was vriendelijk en perfect.

32. Het is bij Koeien en Kaas altijd weer genieten, zowel van de ambiance, de sfeer maar niet in mindere mate de kwaliteit van het eten. Wel jammer dat de saus bij de Chateau Briand niet aan tafel werd bereid.

Roos deed de presentatie van de diverse gerechten op de menukaart overigens wel leuk, en wist heel goed op de sfeer aan tafel in te spelen. ;-)

33. Anne Bakker

Heerlijk eten! Probeer de kaasfondue met champions en truffels eens. Mmm. Bijzonder aardige, attente bediening. Niet het goedkoopst, maar wel enorm lekker.

34. Bediening was goed en gezellig. Voorgerecht en nagerecht waren matig. Het vlees was goed, maar de garnituren karig. Prijs was aan de hoge kant voor de hoeveelheden die je krijgt en ook voor de kwaliteit die je krijgt. Voor hetzelfde geld zijn er genoeg betere restaurants te vinden in Gouda.

35. Gezellig restaurant met vriendelijke spontane bediening.
    Goede menukaart en het eten is erg lekker.

36. Heerlijk gegeten. Goede service en erg vriendelijk personeel.

37. Paul Passchier

Mooie ambiance. Goed eten. Scherpe prijs. Een aanrader.

38. Wij zijn gisteren met een grote groep uit eten gegaan bij dit restaurant we hadden er wel een bepaalde verwachting van. Ontvangst was vriendelijk, we moesten eerst van een klein menu bestellen omdat we met 15 personen waren, maar uiteindelijk konden we van de gehele kaart. Het vlees was van goede kwaliteit, helaas te weinig op smaak gebracht, een wat saai totaal. Enkele hadden de Ossenhaas besteld, een hogere prijs gerecht. Erg jammer vond ik de karigheid aan garnituren, 3 koude sausjes die in combinatie met de Ossenhaas niet echt tot het recht kwamen, een puntzakje met frietjes en een bakje koolsalade. Een keer werd er een kindergerecht uitgeserveerd terwijl er duidelijk gewoon een volwassen portie was besteld, er werd niet gekeken naar wat wij uiteindelijk met het gerecht wilde maar er werd nog een kinderportie bezorgd en berekend. Beetje jammer dat het gerecht niet werd berekend naar een volwassen portie en dat we er zelf om moesten vragen, het was toch een verschil van bijna 5 euro. Al met al een heel sfeervol restaurant maar het eten was saai en karig terwijl er met de kwaliteit die het vlees heeft zoveel meer mee kan worden gedaan. Vreemd is ook dat er bij deze prijzige gerechten alleen maar een puntzakje frietjes word geleverd, alle garnituren waren tegen meerprijs te bestellen. Per persoon waren we over de 40 euro kwijt, daarvoor kun je wel wat verwachten. De saus die we bij moesten bestellen werd zonder lepel uitgeserveerd, lastig verdelen en ook weer in een karige portie. Heel jammer.. een heel sfeervol restaurant waar je toch een bepaalde verwachting krijgt. Misschien toch nog een keertje als ik in de buurt ben maar dan wil ik wel waar voor mijn geld .

39. Jmvan amerongen

Gezellig restaurant met goed kwaliteit. (steaks) Wel aan de prijs in verhouding tot de hoeveelheid die je krijgt. Vlees was overigens voldoende. Bijgerechten zijn minimaal. Per persoon voor 45,00 euro gegeten. Heel vriendelijke bediening.

40. Wat een apart restaurant, weet niet wat ik ervan moet denken. Hing een goede sfeer, en het restaurant is mooi maar qua eten gaat het er vreemd aan toe hier.

Ze zijn gewoon erg duur voor de zeer karige porties die ze serveren: broodmandje voor €5 met een klein schraapseltje keiharde kruidenboter. Carpaccio is veel te dik gesneden met een paar blaadjes kurkdroge sla en nauwelijks dressing.

Vlees is er wel van goede kwaliteit maar niet goed op smaak gebracht. De bijgerechten zijn een lachertje; een zakje met 7 stukjes slappe friet erin en een klein beetje bittere coleslaw is al dat je krijgt. Natuurlijk kun je friet e.d bijbestellen, maar er wordt zelfs voor ieder klein kloddertje saus een flink bedrag gevraagd. Ik dacht dat ze dit alleen bij de McDonalds deden.

We waren met twee personen, zonder nagerecht, ruim €80 kwijt en hadden na het eten nog steeds honger. Ik heb echt geen behoefte aan Amerikaanse toestanden qua borden volgeladen met eten, maar dit was gewoon te karig voor de prijs die je ervoor moest betalen.

Ook is het aan te raden om op een niet zo drukke avond te gaan, want al met al hebben we er voor die 2 gerechten die we er aten al zo'n 2 en half uur gezeten.

41. Heerlijk gegeten, vlees was precies zoals je het besteld had.. Alleen de (kruiden)boter die bij de broodjes vooraf geserveerd werd was moeilijk smeerbaar, was nog te koud.

42. B. van der Linden

Met mijn kinderen + aanhang gezellig wezen kaasfondueen bij Koeien en Kaas. Zoals eigenlijk iedere keer dat we er gegeten hebben was ook nu de ervaring weer positief!
    Koeien en kaas is gezellig, heeft sfeer, vriendelijke bediening, een uitgebreide kaart, goede huiswijnen, een goede prijs/kwaliteit verhouding en het lekkerste vlees van heel Zuid-Holland!
    Wij komen er graag.

43. Silva Harrewijn

Heerlijk gegeten bij Koeien en Kaas. Alles is vers, kon moeilijk kiezen want alles wat op de kaart staat is lekker. Mooi restaurant. Fijne muziek. Een echte aanrader.

44. Prima eetgelegenheid met gevoel voor kwaliteit van het eten. De bediening is professioneel maar kan de avond beter maken door vaker op de tafels te kijken of er nog zaken ontbreken.

45. Perfect eten, goede service en redelijke prijzen. We wonen in de buurt en prijzen ons zeer gelukkig!

46. M. Michiels

Met een grote groep gereserveerd. Gevarieerd keuzemenu en volop sfeer in het restaurant. Kwaliteit van eten kon beter.

47. Heerlijk eten, gezellig vertoeven, correcte bediening. Een
    aanbeveling voor een avondje gezelligheid en smullen.

48. Kees Codee

Gezellig diner gehad met collega's ter gelegenheid van 25 jarig dienstverband. Goede ambiance, perfecte bediening en natuurlijk heerlijk eten. Kortom een aanrader.

49. De Vrijbuiter

Gisteravond met 30 collega's van Vrijbuiter Gouda wezen eten bij Koeien en Kaas. Tijdens de reservering werd er al zo leuk meegedacht om er een leuke avond van te maken. De keuze menu's brachten ook voor ieder wat wils. Zelfs op de menu's hebben ze ervoor gezorgd dat ons logo erop kwam te staan.
    Het eten was werkelijk heerlijk, de bediening erg goed en zeer vriendelijk. Wij hebben dan ook een super geslaagde avond gehad. Namens het hele team van Vrijbuiter Gouda hartstikke bedankt!!

50. Voor dit restaurant neem ik toch even de moeite om een recensie te schrijven.
    Zeker voor een vleesliefhebber is het eten er geweldig! Maar mijn huisgerookte zalm met citroenchutney vooraf was ook heerlijk!
    En de loctie is gewoon prachtig. Zowel boven als beneden heb je de prachtige ouderwetse sfeer van een grachtenpand in Gouda, maar dan mooi opgeknapt en ruim opgezet.
    Echt een aanrader dit restaurant!

51. Gisteravond heerlijk gegeten. Echt een aanrader!
    Het personeel was erg vriendelijk. Het vlees was van uitzonderlijke kwaliteit, fantastisch!
    We kijken terug op een geslaagd avondje uit met vrienden.

52. Vanavond hebben wij hier met z'n tweetjes heerlijk gegeten! Het restaurant is mooi ingericht met verschillende hoogtes van zowel tafels als verdiepingen. Het personeel is erg kundig en beleefd. Ze weten echt waar ze mee bezig zijn en hebben verstand van de gerechten die ze serveren. Het eten is fantastisch! Erg vers, lokale en streekproducten en genoeg. En dat voor een betaalbare prijs. Ook het rekening houden met allergieen gaat professioneel: met glutenallergie kan prima rekening worden gehouden en wordt geen seconde als lastig beschouwd. Een echte aanrader! Als we een 11 konden geven voor de prijs/kwaliteit verhouding hadden we dat zeker gedaan.

53. Mijn vierde keer hier, ditmaal in groot gezelschap, waarbij alles op tijd klaar moest zijn voor theaterbezoek. Mijn gasten waren erg tevreden over de kwaliteit van het eten (kalfsribeyes, lady steaks en burgers van de chef). Ik vind de drie sausjes op elk bord inmiddels wat saai worden, maar voor snelle afhandeling om op tijd weg te zijn is het wel een practisch concept.

54. Bas Bouwman

Na veel aanraden van vrienden hebben wij besloten bij Koeien en Kaas te gaan eten tijdens de Goudse restaurant week. Dit hielt in dat wij gerechte konden kiezen uit een speciaal geselecteerd menu. Onze tafel dame, Linda, was zeer goed op de hoogte van elk gerecht die wij geserveerd konden krijgen. Ook de wijn werd goed uitgelegd met smaken, landen, droogte van de wijn. Tijdens ons diner hadden wij enkele opmerkingen (echt kritiek wil ik het niet noemen) maar hier werd gelijk iets mee gedaan, er werd zelfs gevraagd wat er precies niet naar wens was. Echt uitstekende service! Wellicht had het hoofdgerecht iets meer kunnen zijn, maar dit kam ook door de aanbieding komen. Ik ga hier zeker nog meerdere keren terug komen. Gezellige sfeer goede service en vlees van top kwaliteit.

55. Zeer sfeervol restaurant, nette bediening (communiceert middels 'oortjes', maar zou wat meer op de aanvulling van de drankjes kunnen letten), heerlijk eten! De hertenbiefstuk wat aan de kleine kant.
    Wij waren met een groep van 12 en hadden geen last van anderen en zij hopelijk niet van ons.

56. Afgelopen maandag hier wezen eten met z'n tweetjes. Bij binnenkomst jas aangenomen en naar de tafel begeleid, erg prettig.
    Lekkere wijn, goed gegeten. Als dessert chocoladefondue, helaas waren de marshmallows op maar we mochten een alternatief hiervoor kiezen.
    Vrij donker binnen, maar met een spot op de tafel toch sfeervol.
    Al met al een fijne avond gehad! Zeker voor herhaling vatbaar.

57. We hebben heerlijk gegeten! Een warme groente bij het hoofdgerecht zou nog wel een aanrader zijn.
    Nu alleen een bakje (heerlijke!) salade. Het portie friet mag ook wel wat groter, ziet er wel leuk geserveerd uit in een puntzakje. Heerlijk brood, maar de smeersels waren wel een beetje weinig.
    Sfeervol restaurant, met een vlotte bediening!

58. familie Slob

Gezellig gegeten met de familie. Allemaal iets anders geproefd en als laatste de kaasfondue leeg gelepeld. Van voorgerecht tot het toetje prima verzorgd. Heerlijk gegeten, gezellige sfeer!
    De bediening was soms wel erg vlot met het bijvullen of weghalen van lege glazen.

59. Anneke en Klaas

We willen dit restaurant graag bij iedereen aanraden.
    Het was gister onze eerste keer maar zeker niet de laatste.
    Er komen blijkbaar erg goede producten uit het groene hart en de chef weet hoe hij daar mee om moet gaan. We hebben heerlijk gegeten.

60. Naar Koeien & Kaas met gasten van buiten Gouda. Om een passend restaurant te zoeken was niet moeilijk, want bij Koeien en Kaas had ik al vaker lekker gegeten. Ook deze keer weer een genoeglijke avond gehad. Het eten was lekker, de wijnen smaakten goed. Ook de gasten hebben heerlijk gegeten. Kortom een goede keus. Zeker een aanrader als je lekker en voor een goede prijs/kwaliteit verhouding uit eten gaat!

61. Zeer zeer slecht. Eten werd koud opgediend, moesten heel lang wachten, hoge rekening qua prijs kwaliteit verhouding.

Jammer, geen aanrader.

62. Zaterdag 29 september, tijdens Goudse restaurantweek, met 8 personen bij Koeien en Kaas gegeten. Restaurant zat vol, maar daar geen "last" van gehad. Professionele bediening, heerlijk gegeten van voor- tot nagerecht. Aanrader.

63. Antoinette

Heerlijk gegeten. Ladysteak met sausjes en patat / salade waren goed op smaak. Ditzelfde geldt voor de entrecote en daddysteak. Leuke achtergrondmuziek.

64. Heerlijk gegeten en gedronken met mijn partner bij Koeien en Kaas. Leuke sfeer, gezellig personeel en het belangrijkste: lekker en goed eten. Van voorgerecht tot toetje! Zeker voor herhaling vatbaar dus.

65. Monique

Afgelopen week hebben we bij Koeien en Kaasgegeten.
    Het was erg warm op het terras, dus zijn we binnen gaan zitten. Ontzettend leuk restaurant.
    Het eten was perfect ( quiche, kaas/vleesplankje,hamburger van de chef, chateau Briand), en de (voldoende) frietjes zaten in een leuk puntzakje. Zag er erg lekker en goed verzorgd uit, en dat was het ook.
    Wij komen zeker nog eens terug als het wat minder warm is.

66. Bediening is top en het eten was super lekker. De quiche van wilde weide kaas is een aanrader als voorgerecht!

67. Eduardo

Goed eten en top bediening, ga het zeker aanbevelen.

68. Kay 36 punten

Wat een teleurstelling. Zijn met ons gezin van 3 personen hier gaan eten. Onze zoon nam een kindermenu en kreeg een overbakken (kurkdroog) en ongekruid stukje kipfilet met een handje friet. Het ijsje wilde hij niet, maar hier moesten we wel voor betalen.

Zelf hadden we een kaasfondue besteld. Was vrij prijzig en al helemaal voor wat je ervoor kreeg. Zeer karig allemaal. De kaasfondue zelf was lekker, maar je kreeg er 1/4e komkommer, een stengel bleekselderij in stukjes, een klein mandje brood en 4 voorgegaarde krielaardappelen en een handje slablaadjes bij. Dat was het, voor twee personen. Geen champignons, paprika, broccoliroosjes of bloemkoolroosjes, niets. Het schaaltje vleeswaar wat we erbij kregen bleken we achteraf apart nog 8 euro voor te moeten betalen.

Personeel is heel erg vriendelijk en attent en het restaurant zelf is verder heel mooi, maar we moesten E75 euro afrekenen voor 3 gerechtjes die echt heel minimalistisch waren. Nee, gaan hier niet nog een keer eten.

69. Alweer een tijdje geleden hier met zijn 2en gegeten.
    Ik vond het super. Het was druk maar we werden meteen verwelkomd en er werd een plekje gezocht. Boven zit je fijn, een ruimtelijk effect ook al zit het vol.
    Personeel heel attent. De extra bestelde asperges lieten iets te lang op zich wachten maar het vriendelijke personeel en de supermalse biefstuk maakte alles goed.
    Als het personeel er plezier in heeft hebben de gasten dat ook!!!

70. Met 11 man wezen eten. bij reservering wat gekrakeel omdat we maar uit 3 gerechten mochten kiezen. Is goed gekomen, maar er werd gezegd dat dit in het vervolg niet meer mocht voor komen!
    Snelle vlotte bediening, we kregen alles op tijd en tegelijk. De porties waren aan de zeer kleine kant. voor de vegetariers was er een portie van wel liefst 8 patatjes en een mini stukje groentetaart, met bakje coleslaw (brrr). Ook de niet-vegetariers hadden erg weinig, bijna geen groente .
    Kaasfondue: één bakje brood voor 3 personen, de groente die erbij beloofd was was ook krap bedeeld.
    Jammer,jammer, want de gerechten waren goed klaargemaakt, personeel vriendelijk.

71. Wij waren 23 april 30 jaar getrouwd en zijn 22 april bij jullie terecht gekomen. Een erg mooi pand zeer sfeervol en wij hebben heerlijk gegeten (Kaasfondeau) en als nagerecht chocolade fondeau. Heerlijk rustige muziek. Dus we komen zeker nog een keer terug.

72. Wij zijn laatst met het afscheid van de directeur bij koeien en kaas gaan eten.
    Wij konden beginnen met een aperitief aan een leuke houten tafel, midden in de zaal.
    Daarna hebben wij heerlijk genoten van vers brood met verschillende smeersels.
    Het voorgerecht, het hoofdgerecht en toetje waren voortreffelijk.
    Tussendoor hebben wij ook enkele speeches kunnen geven.
    Het is een goed, sfeervol en smaakvol restaurant om er gewoon te eten, maar ook voor een speciale gelegenheid.

73. 28 februari 2012 met een groep collega's bestaande uit 18 man heerlijk gegeten. Het voorgerecht bestond uit een proeverij van vlees en kaas.
    De hamburger van Piet, de daddy steak en het kaasfondue waren erg lekker. Zo ook het toetje van chocoladetaart en sorbetijs met vruchten. Van veel collega's waarvan de meesten niet woonachtig zijn in Gouda hebben de volgende dag laten weten dat ze erg lekker hebben gegeten. Bedankt voor de goede service en het heerlijke eten. We zullen zeker nog eens terug komen.

74. Gisteren, 11 februari 2012, weer erg lekker gegeten bij een van onze favoriete restaurants in Gouda.

De kleine puntjes van kritiek zijn vooral opbouwend bedoeld, om scherp te blijven.

De voorgerechten (salade van de chef) waren niet bijzonder en de porties waren enigszins karig. Er werd ook niet gevraagd of we er brood bij wilden. Viel een beetje tegen in vergelijking met het voorgerecht van een maand eerder.

De hoofdgerechten waren bijzonder goed. De rib-eye was by far de lekkerste die ik ooit gegeten hebt, perfect gegrild. Heerlijke coleslaw als bijgerecht. Enig puntje van kritiek was de versheid van de bijgeleverde sausjes. Op twee van de drie zat een laagje wat er op duidde dat ze waarschijnlijk niet vers in de schaaltjes waren gedaan, uit de koelkast kwamen. Een detail.. maar toch.

Nagerechten waren heerlijk, en vooral de kaasplank prima prijs-kwaliteit.
    Datzelfde geldt voor de rode huiswijn "First Step" uit Australie. Wat een goeie keuze van Koeien en Kaas!

Als laatste aandachtspuntje merk ik op dat er veel tijd tussen het opdienen van de gerechten zat. Drie uur totaal voor drie gerechten van twee personen is best lang.

Overal blijven wij erg enthousiast en volgende maand komen we ze zeker weer een keertje langs. Qua eten, sfeer en (vooral ook) bediening is Koeien en Kaas helemaal top.

75. De ontvangst was goed, het personeel de hele avond!!

De aandacht ook erg goed en dat op de juiste momenten.

We hebben uitgebreid gegeten en kregen daar ook fijn de tijd voor,
    het mooie principe van alles uit de streek is een leuk iets.

heerlijk aan tafel gesneden, het verhaaltje bij de soorten dingen.
    In de stijl eten van een houten plank en heerlijk groot, glijdend en niet zagend mes.
    Ja daar gaan we terug, hebben het van vrienden gehoord en vertellen dit weer door.
    Van entree tot verlaten van de zaak, toppie het geheel!!

76. Super leuke zaak , lekker gegeten, super service.

77. Carmen van Osnabrugge - Lencioni

Service was erg goed, personeel is erg vriendelijk.
    Eten heel erg lekker, chocoladetaart is echt een aanrader.

78. Een warm ontvangst aan de deur ,vriendelijke en professionele service,wat een smaakvol ingericht restaurant,er worden hier veel streekproducten geserveerd en het vlees is van top kwaliteit.Ik heb samen met mijn vrouw een entrecote double gegeten die aan tafel gesneden wordt. De prijs/kwaliteit is prima in orde, echt een aanrader in deze regio.

79. Wederom heerlijk gegeten bij Koeien en Kaas! Ik moet enorm lachen om de enkele negatieve recensie die hier op de site staat m.n. over de te dik gesneden carpaccio, ten eerste staat op de menukaart duidelijk uitgelegd dat er van vers vlees carpaccio wordt gesneden en niet zoals in veel restaurants van bevroren vlees dus dat dat de reden is dat het dikker kan zijn dan dat je gewend bent, verder werd het er door het personeel ook nog eens expliciet bij gezegd bij het bestellen van de carpaccio! Overigens is deze carpaccio een echte aanrader! Evenals het chocoladetaartje als toetje, echt heerlijk als je een choco-addict als ik!

80. Heerlijk gegeten, zeer vriendelijke personeel. Tot de volgende keer!

81. Fantastisch restaurant. Heerlijk eten. Erg vriendelijk personeel. Nemen de tijd om te luisteren. Ga zeker vaker eten.

82. Marianne Geers

We hebben een heerlijk avondje gehad. De Goudse kaasfondue is echt een aanrader! Het personeel is heel erg vriendelijk en ook al was het erg druk (goed teken!) er werd de tijd voor je genomen. Een hele positieve ervaring en zeker voor herhaling vatbaar!

83. C. Kulkarni

Ons eerste avondje uit samen in tijden voor de verjaardag van mijn man. Om te beginnen is reserveren bijzonder makkelijk via de website. We werden prima ontvangen, en vriendelijk en efficiënt geholpen – de bediening is echt uitzonderlijk goed. Het eten was ronduit zalig – ontzettend mals vlees! – en de kwaliteit-prijsverhouding is echt prima. We hadden geen betere restaurant uit kunnen kiezen voor een romantisch dineetje. Koeien en Kaas is bijzonder aan te raden en wij komen er zeker nog eens terug!

84. Voor onze trouwdag gereserveerd. Werd super opgepakt. Nadat onze naam is gevraagd, eerste wat men zei... van harte gefeliciteerd! Het lijk zo simpel, maar menig restaurant vergeet het. Bubbels van het huis. Er was superbediening. Zeer vriendelijk, attent, duidelijk en vooral netjes met serveren. Stapje naar achteren, aankondigen en dan netjes rechts voorlangs serveren. Het vlees was verrukkelijk! Te merken dat er niet met rotzooi gekookt wordt, smaak super, vult erg goed en geen zeentje oid te vinden. Garnituur van frites lijkt in het begin te weinig, maar doordat alles goed en lekker is, icm een mooi voorgerecht, meer dan genoeg. De ossehaas was perfect medium gebakken en de broiler sucade was alsof er een engeltje op je tong piest ;-D. Zeker voor herhaling vatbaar!

85. Prima ontvangst en zoals via internet gevraagd een plekje bij het raam. Goede uitleg van de gerechten. Voorgerecht was erg lekker. Wij vonden de carpaccio bijzonder vanwege de dikkere plakken vlees. Hoofdgerecht was bijzonder lekker. Er zou wel wat meer patat en mogelijk een groente bij geserveerd mogen worden. Het is ons enige puntje van kritiek. Nagerecht was ook erg lekker: sorbet. Personeel was erg vriendelijk en nam tijd om onze vragen te beantwoorden. Of te wel, onze mening is: voor herhaling vatbaar of aan te raden!!

86. Met zijn 2-en gegeten op Maandag. Begonnen met stokbrood en kruidenboter. Stokbrood waren te grote stukken bruin en donkerbruin brood. Op een schoteltje lag een klein schijfje kruidenboter en roomboter. Boter was te hard en niet te smeren, het was ook veel te weinig in verhouding tot de hoeveelheid brood.

Daarna Carpaccio, te dik gesneden en gewoon niet lekker klaargemaakt. De Carpaccio lag gebold op een bedje van oninteressante sla. Veel te weinig dressing, pesto en kaas gebruikt om de smaak op te halen. Verpest.

Als hoofdgerecht de entrecote genomen voor 2 personen uit de broiler die aan tafel getrancheerd (gesneden) wordt. We hebben een voorkeur voor medium rare doorgegeven. Uiteindelijk werd er eerst een hakblok klaargezet bij de tafel en de ober bracht een stuk vlees wat er zwart geblakerd uitzag van wisselende hoogte. Hierdoor was een deel very well done, een deel well done, een klein deel medium en een klein deel rare. De smaak viel erg tegen, op geen enkele manier was op te maken dat deze uit de broiler kwam (behalve dat de buitenkant veel te zwart was geworden).

Hier werd een minutieus puntzakje patat (met 8 patatjes) geserveerd samen met een sausbakje met een klein beetje bittere (niet lekker) coleslaw erin. Daarnaast waren er 3 sauzen, aan de in huis gemaakte "truffel" mayonaise ontbrak iedere body en smaak, het was alsof je magere koffiemelk bij je friet deed. De Chimichurri saus smaakte nergens naar, de knoflook erin was niet te ontdekken en de verse kruiden in olie waren smaakloos. De barbecue saus had wel een eigen smaak.

Geen dessert genomen en maar snel opgestapt. Voor dit ongenoegen mochten we ruim 85 euro neerleggen. We komen hier zeker nooit meer terug.

87. Met gezin (5 p) gegeten. Eerlijk is eerlijk, we zijn wel wat gewend. Bediening: gemaakt vriendelijk. Na 50 min het voorgerecht op tafel, vooraf niets. Carpaccio (o.a.) te dik gesneden, goed van smaak. Gemarineerde zalm met stugge huid, goed van smaak. Hoofdgerecht van de dag longhaas na krap 1,5 u op tafel; lang niet zo'n slecht stuk rundvlees gegeten, wel goedkoop, maar zoiets zet je zelfs thuis niet op tafel. Nagerecht chocolafondue (goed, niet bijzonder) en kaasplankje (5 soorten, weinig gevarieerd) met goede Ximenez. Kosten (1 kindermenu, ruim drinken, 1 fles wijn) 43 euro pp. We kregen 1 drankje gratis. Mmm, elders veel betere prijs/kwaliteit.

88. Wat hebben wij hier heerlijk gegeten! Echt een lekker voorgerecht (met zalm). Goed vlees, lekkere patat en heerlijke sauzen, vooral de mayonaise die ze zelf maken is lekker! Met mijn glutenvrije dieet wisten ze goed raad.

89. Met collega's hier gegeten en mij verbaasd over de slechte bediening, amerikaans overdreven vriendelijk (fake), het koude vlees en de kwaliteit van de (kogel, stond op de kaart maar was het naar mijn idee niet)biefstuk. Taai en koud, waarschijnlijk mede omdat het op een grote plank met onhandelbaar mes (groot) wordt geserveerd, hierdoor gaat de warmte in no-time verloren. Daarnaast lang moeten wachten op drinken en dessert. Kortom ga hier niet naar toe, a waste of money and precious time.

90. Gezellig restaurant, goede bediening, mooie inrichting en gevarieerde kaart. Prima gegeten! Vlees uitstekend. Portie frites mag wel wat groter, zo duur zijn de aardappelen niet.

91. Ron 19 punten

2e Paasdag gegeten bij Koeien en Kaas, kende de locatie nog van de Stal. Er toen 1 keer geweest, slecht bevallen en niet meer terug geweest.
    Deze avond waren we met 5 personen. Het eten was prima, carpaccio en rookvlees waren van prima kwaliteit. Zoals in het boekje stond over de leverancier v.d Berg, zo smaakte het ook, puur vlees heerlijk. Het hoofdgerecht zalm, entrecote, en de ribeyes waren heerlijk, mooie stukken vlees. Bij het voorgerecht hadden we een heerlijke wijn, Italiaanse pinogrio en bij het hoofgerecht een lekkere fruitige Fleuri.

De bediening, een heel aardige en correcte jongen. Is goed op de hoogte van de producten en wijnen. Het dessert was prima, zeker het chocolade taartje. Er had wel een bolletje ijs bij gemogen, dan was het perfect geweest.

Een min puntje is dat je voor sausen e.d. apart moet betalen net als het brood.

Kortom prima restaurant.

92. Marjolijne

Met 2 personen op een zaterdagavond hier gegeten.

Sfeervolle inrichting en keurige bediening. Gekozen wijn was heerlijk en amuse ook prima.

Echter het eten verder viel ons ontzettend tegen. Beiden zijn wij enorme liefhebbers van Carpaccio. Dit bestelden wij dan ook als voorgerecht. De smaak was OK, maar het vlees zeer stug en moeilijk te snijden. Het waren dik gesneden plakken, hetgeen naar ons idee de naam geen eer aandoet. We hebben een paar happen genomen en het bord toen terug gegeven. Helaas werd hier absoluut niets mee gedaan: geen koffie van de zaak en gewoon het volle pond op de rekening! Voor deze 90 euro zonder nagerecht weten we elders nog wel veel betere restaurants!

Hoofdgerecht was goed, maar voor de prijs valt het tegen dat voor groentes en extra friet nog apart gerekend wordt.

Wij zullen -vooral vanwege de slecht service wanneer je als klant iets niet goed ervaart- hier niet meer terugkomen! Zeer jammer!

93. Heerlijk gegeten bij Koeien en Kaas, De carpaccio en gerookte zalm vooraf waren heerlijk, Nergens zo'n lekkere carpaccio gegeten.!De tournados met Cafe de paris was ook voortreffelijk en als toetje het lopende chocoladetaartje, echt smullen hoor!, De bediening was ook ontzettend vriendelijk en attent. Kortom een echte aanrader voor Gouda, waar wij heel snel weer naar terug gaan..

94. Twee weken geleden hier gegeten. In één woord geweldig. Direkt bij de telefonische reservering werd gevraagd of er nog rekening gehouden moest worden met bijzonderheden. Bij aankomst stond er iemand klaar om de jassen aan te nemen en ons naar de tafel te brengen. Natuurlijk moet je wel eens even wachten op de kaart, je drankje enz. maar wij gaan uit eten om te genieten en niet om te haasten. Alles wat op tafel kwam was volgens afspraak bereid ( medium, rare enz) en heerlijk vers. Brood was knapperig, boter heerlijk zoutig enz. Ook de amuse was erg lekker. De uitleg bij de verschillende gerechten was prima. Ook de aandacht voor de gast was goed. Een kinderijsje stond niet op onze kaart ( er waren geen kinderen bij) maar kon wel geleverd worden. Vanuit de keuken werd zelfs gevraagd of meneer een "koetje" wilde of toch maar een volwassen opmaak. Bij de rekening zat een kaart die je kan laten opsturen naar vrienden en/of bekenden. Natuurlijk een mooie manier om aan mailadressen te komen en om - gerichte- reclame te maken, maar zeker geen vervelende manier. Bij het weggaan werden de jassen weer keurig aangereikt en werden we vriendelijk bedankt voor onze komst. Kortom...een geweldige avond met heerlijk eten, een gastvrij onthaal en een "normale" rekening. Wij komen zeker weer terug. ( sterker nog 2 april is al gereserveerd)

95. P. van Buren

In januari met 40 mensen van het werk gegeten bij Koeien en Kaas. Het restaurant, voorheen Goudsche Stal, is enorm leuk opgeknapt, ziet er gezellig en sfeervol uit!

Prima eten en vriendelijke bediening. Met zo'n grote groep duurt het allemaal wat langer maar dat weet je van te voren.

We hebben ons prima vermaakt en lekker gegeten.

96. Vanavond gegeten bij Koeien en Kaas. Uitgezocht omdat het niet ver van de schouwburg ligt, welke we die avond bezochten,

Vertelden dat we beperkte tijd hadden en daar werd rekening mee gehouden, zodat we snel een heerlijke soep en een nog betere tournedos voorgeschoteld kregen. Precies goed. Dus dit restaurant is een aanrader!

Vriendelijke bediening en een goed stuk vlees.

97. Gisteravond naar Koeien en Kaas geweest. Het is een leuk en gezellig ingericht restaurant. De bediening, vriendelijk, maar waarschijnlijk veel te weinig. We moesten alleen al een kwartier wachten op de kaart en ook op het voorgerecht en het hoofdgerecht moesten we weer erg lang wachten. Toen we besloten dat we een nagerecht wilden, moesten we wederom weer erg lang op kaart en het gekozen toetje wachten.

Alles was heerlijk maar erg weinig. Frietzakjes op kindermaat en een salade voor 3 personen die ik in ieder geval makkelijk in mijn eentje op zou kunnen. Dus al met al, het personeel was vriendelijk, maar te weinig en het eten was heerlijk maar ook te weinig.

98. Op zaterdag 22 januari het restaurant bezocht. Ik werd verrast door de sfeervolle inrichting en de ruimtelijke opstelling. We hebben eerst in alle rust wat kunnen drinken aan een van de hoge tafels en voor het eten lekker op de bank plaatsgenomen.

Als voorgerecht de carpaccio genomen en daar had iets meer dressing op gemogen. De vis van mijn partner was perfect bereid en mijn tournedos was minimaal zo goed.

In ogenschouw nemend dat deze zaak net open was en de puntjes nog op de i moet zeggen kan ik zeggen dat het een welkome aanwinst is!

99. Zaterdagavond diner met kids bij Koeien & Kaas. Eindelijk een kindvriendelijk restaurant met heerlijk eten! Ook de kids vonden het geweldig (kinderhoek met kleurplaten, tv) en ze hebben genoten van het kinderbiefstukje en hamburgertje! Ook wij als ouders vonden het erg relaxed, zelfs een koffie na genomen! Eten was heerlijk, bediening zeer vriendelijk, wij gaan binnenkort weer, met kids!

100. Zaterdagavond gegeten bij Koeien en Kaas.

Ik heb lekker gegeten maar het is niet voor herhaling vatbaar.

Om te beginnen kreeg een van mijn 2 vriendinnen haar voorgerecht (mandje met brood en kruideboter) een kwartier na dat wij ons voorgerecht hadden gekregen. Een beetje ongezellig vond ik. Toen ze eindelijk haar voorgerecht kreeg verbaasde ik me over de hoeveelheid kruideboter tegenover het aantal sneetjes brood, dit was erg weinig. Toen ze vroeg of ze wat extra mocht hebben was dit geen probleem. Maar hetgeen wat ze kreeg was te hard om te smeren...

Na ons voorgerecht hebben we een uur gewacht op het hoofdgerecht terwijl we de bestelling bij het voorgerecht al door hadden gegeven. Toen het hoofdgerecht eindelijk kwam vond ik de hoeveelheid frietjes teleurstellend. De salade die erbij zat was erg lekker maar ook te weinig voor 3 personen en overigens hetzelfde als die bij mijn voorgerecht zat.

Ook het toetje vond ik niet erg verrassend. Ik had een flensje van suikerbrood en vanille hangop die erg zuur was. Ook vond ik het flensje erg klein, na 3 happen was het al weg.

De bediening vond ik wel erg aardig en gezellig al had ik het idee dat ze met te weinig mensen liepen.

Kortom, ik vond het eten toch een teleurstelling en de prijs kwaliteit verhouding daarom ook niet goed.

Volgende pagina