Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Gorssel verdeeld zijn.

1. Eetcafé Gorssel

Heerlijk gegeten in dit gezellige restaurant in Gorsel.

2. Eetcafé Gorssel

Heerlijke (grote-) biefstuk bij Loetje gegeten. Op verzoek kon de jus erbij i.p.v. er overheen. Met frites en heerlijke salade met spekjes, ei etc… Ons eindoordeel lekker en gezellig gegeten, complimenten voor de inrichting en vriendelijkheid!

3. Eetcafé Gorssel

Gerrit

Kim van der Leer

Heerlijk met zijn 2-en geluncht met 3 in between gerechten die we gedeeld hebben: hertenpastrami, kalfsburger en pulled pork. Allemaal even goed bereid en met mooie toevoegingen in de groentes. Ook de patat is erg lekker. Vriendelijke en behulpzame bediening. Onverwacht chic voor de ligging in het bos aan een onverharde weg. Gelukkig wel gezellig, ondanks de chic. En voor de deur parkeren. Een aanrader.

5. Chinees-Indisch Gorssel

Met vrienden heerlijk gegeten.
    voor onze smaak iets teveel saus over de gerechten

6. Eetcafé Gorssel

Ans en Gerard van gils

Onze 1e keer bij Loetje in Gorssel was hart verwarmend , en dat kwam zeer zeker door de geweldige gastvrouw Kiek.

Ook de biefstuk was overheerlijk.

We komen zeer zeker terug👍👍

7. Eetcafé Gorssel

Afgelopen woensdag hier gegeten, het was heerlijk. De biefstuk supermals, maar ook de salade kip zeer goed gevuld.

8. Pannenkoekenhuis Gorssel

Altijd prettig om te zijn. Soms kom ik alleen, andere keer met vriendin. Gezellige omgeving.

A.Fritschy

Zeer slechte bediening. Half uur wachten op twee glazen wijn en later de lunch. Als je er naar vraagt wordt er amper en kil op gereageerd. Bediening is meer met zichzelf bezig dan met de gasten. Absoluut geen aanaanrader. Kortom; mooi interieur, leuk terras en omgeving, maar gastvrijheid niet aanwezig. Het is niet wat het lijkt.

Wij hebben heerlijk gegeten bij Jansen & Jansen. Erg vernieuwend in deze regio. De sfeer is er erg goed en de ambiance is prachtig. Ook in de winter zit je binnen erg leuk. De koks koken met passie. Echt een aanrader!

Dirk

Kim

Gisteren lekker gegeten bij dit nieuwe restaurant in Gorssel. Er is een fijne speelruimte voor de kinderen en chapeau voor de kinderkaart! Een verademing! Concept met kleine gerechtjes is erg leuk en de bediening allervriendelijkst. Nog even iets doen aan het uitzicht vanaf het overdekte terras (haag?) en dan is het helemaal super, tot snel!

Ria

Bij dit pas geopende mooie restaurant voortreffelijk gegeten. Zeer mooie ambiance met uiterst vriendelijk en gastvrij personeel. Genoten van een heerlijk glas wijn waarna we ook nog werden thuisgebracht tegen een zeer geringe vergoeding super service!! Een heerlijk terras ook waar je de vogeltjes gewoon hoort fluiten super locatie! Prima prijs voor een goed diner en een top avond.

Winus Borm

Mag ik mij even aan U voorstellen?

Mijn naam is Winus Borm. Jaarlijks bezoek ik honderden restaurants en eethuisjes in Nederland waarbij ik de dikke alsook de dunne koks danig op de proef stel. Zo bezocht ik onlangs Hotel Restaurant de Roskam in Gorssel waar chefkok Bert Verheij de scepter zwaait. De Roskam bestaat al enkele eeuwen. Het was eens een pleisterplaats voor een ieder die van lekker eten houdt, ”èttn” noemen ze dat hier.

De spijskaart is gunstig geprijst. Ik begon met slakken (escargots pff moeilijk woord….) gekweekt in de Achterhoek, waarschijnlijk door een boerin in een achterkamertje. Mooi opgediend in het slakkenhuisje met verse knoflook en boerderijboter. Dat was heerlijk smullen met vers stokbrood van de achterhoekse bakker. De italiaanse pinot noir nota bene van wijnmaker Harry LUN uit Alto Adige smaakte er voortreffelijk bij.

Als hoofdgerecht koos ik de lokaal inmiddels beroemd geworden kipsaté. Tsjonge jonge wat waren die sateetjes boter mals. Op mijn vraag hoe hij dat voor elkaar gekregen had antwoorde de gastvrije waard Bert: “het kippenvlees komt van de dijen van de jonge kip. Liever geen haantjes, wel hennetjes. De satésaus was een indonesische voltreffer. Ik moest wel even lang nadenken... ja dat was ‘t, vlak na de oorlog in 1946 in de theetuinen van Bandung, exact dezelfde smaak.

Inmiddels waren we overgestapt op een heerlijk Rully, weliswaar van het mediocere jaar 2013 maar voortreffelijk op dronk. Het was helaas de laatste fles, maar die hebben we dan maar helemaal leeg gedronken.

Het restaurant de Roskam heeft een flinke verbouwing ondergaan, alles is er veel knusser en gezelliger op geworden. Met name de gezellige ronde eettafels iets verhoogd -denk aan het op- en met name het afstapje! Geven je het gevoel van intiem culinair genot. De bediening is vlot, geen zwaarwichtige aanbevelingen wat wij zouden moeten eten… bladiebla noem ik dat, daar heb ik bepaald een hekel aan.

Al snel viel mijn oog op enkele boeiende schilderijen aan de muur en ach ja, dat zou ik nu helemaal vergeten: op steenworp afstand bevindt zich het gloednieuwe Museum MORE, dat moet een Walhalla van moderne realistische kunst zijn. Bert vertrouwde me fluisterend tot dat reeds nadat het Museum MORE een maand open gesteld is de 10.000 ste bezoeker zijn opwachting gaat maken.

Dan hier nog even de cijfers voor de Roskam: voedsel 8, wijn 9, bediening 8, gastvrijheid 9.

Ga zo door Bertus dan zal je ons daar vaak zien smullen.

Hartelijke groet van Uw Winus Borm

De 89ste verjaardag van (schoon) moeder gevierd. Heerlijk gegeten, prima gastvrije kundige bediening. Toch een paar opmerkingen:

"esgargot uit de achterhoek" bunt slakkn uut d'n Achterhook, en een achterhoeks haantje "bonne femme" moet natuurlijk zijn "van de boerinne".

Zet ook op de kaart als de bereidingstijd van een gerecht langer duurt dan normaal, dan voorkom je de opmerking 'zijn jullie ons vergeten'. Verder goed te zien dat de 'Roskam' weer in oude glorie is teruggekeerd (ver voor het Visser tijdperk).

Dooo

Afgelopen week streken wij neer in Gorssel om daar de keuken van de vernieuwde Roskam te proeven. Bij binnenkomt bleek al dat er veel veranderd was ten opzichte van de oude Roskam, maar het sprak mij heel erg aan. Ze hebben een mix van zakelijke en gezellige hoeken waar met kan genieten van de kaart.

Na de vernieuwing van de Roskam is ongeveer alles verbeterd! Niet meer zo'n oubollig gebeuren als dat het eerst was, maar een frisse uitstraling en tegelijkertijd erg gezellig. Ga vooral aan de tafels zitten met die halfronde banken, echt een aanrader.

Ik had zelf de vitello tonato als voorgerecht. Ze hadden topvlees gebruikt, met daarbij de tonijnmayonaise die overheerlijk was. Daarna had ik de steak tartaar met een frisse salade en natuurlijk een eitje, ook heerlijk al had ik de tartaar liever iets pittiger gehad maar dat is mijn eigen smaak. De wijnkaart is ook goed en de bediening heeft hier ook goede kennis van.

De bediening was top! Ze houden daar goed in de gaten of hun gasten nog iets te kort komen. Zo niet? dan komen ze dat snel oplossen zodat de wensen van de gast altijd bevredigd zijn. Wel dragen ze sportschoenen wat een beetje vreemd overkomt.. maar gelukkig doet dit niet af aan de kwaliteit en een voordeel: je hoort ze totaal niet over de houten vloer lopen.

Over de prijs-kwaliteitsverhouding kan ik echt niks verkeerds zeggen.

Wij gaan zeker vaker terug komen!!!

Roger Cortez

Een paar dagen geleden heerlijk ons laten verwennen in deze mooie zaak. Wat een warm, vlot en vriendelijk personeel, zeer oplettend toen mijn servet viel en er meteen zonder vragen al een nieuwe gebracht werd. Mooie wijnkaart en geweldig eten. De steak tartaar, salade inktvis... En de rest van de maaltijd... Hmmmm.

We komen snel terug om nog meer te proeven. Ook leuk detail dat er een paar schilderijen hangen van het naastgelegen museum More!!

Wij komen zeker snel terug!! Dank voor de fijne avond die jullie ons bezorgd hebben!

Geluncht met vrienden. Helaas, kan er niet veel goeds van bakken. Zéér slechte bediening. Voortdurend vragen naar drinken terwijl alle glazen nog meer dan de helft vol zijn. Als ze leeg zijn moet je zelf opzoek naar de bediening om nog wat te bestellen. Kijk de rekening goed na want die klopte niet bij thuiskomst. Salade was niet vers, maar wel aan de prijs. Bijgeleverde stukjes brood waren op rantsoen. Ik wens ze veel succes. Wilden later nog met een groep gaan eten, maar dat gaat hem niet worden.

19. Pannenkoekenhuis Gorssel

Bij binnenkomst werden we meteen op een prettige manier ontvangen door de bediening. Sfeer in het restaurant was gezellig en warm. Het eten was kwalitatief erg goed. De chef kok had zelfs een heerlijke amuse gemaakt. Zeker een aanrader!

Sander Treeswijk

Etienne en Suzan Catore

In het verleden vaak gegeten bij de Roskam, maar de keuken is nu echt bar slecht. Jammer want dit is zo een mooie locatie, vooral s' zomers op het terras. Het personeel is erg vriendelijk en geven goede service.

22. Pannenkoekenhuis Gorssel

F. van der Spek

Zeer gastvrij, prettige sfeer en goed verzorgd. De pannenkoek was een feestje en zeker voor herhaling vatbaar, heerlijk! De eigenaresse heeft een goed hart voor de zaak; dat zie en merk je. Tot snel!

23. Pannenkoekenhuis Gorssel

B. Jansen

Bijzonder goed gegeten in dit restaurant, wat zeker meer is dan een pannenkoekenrestaurant. Eten is gewoon van hoog niveau en alles eromheen is goed geregeld. Fijne sfeer en correcte maar ook vriendelijke bediening.

24. Pannenkoekenhuis Gorssel

JTE Schiphorst

In een prettige ambiance en na een gastvrije ontvangst, heerlijk gedineerd! De gerechten waren mooi gepresenteerd en erg smakelijk, zowel van mij als van mijn man. Prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend en, mede dankzij het vriendelijke personeel, een heerlijke avond gehad! Dit is zeker voor herhaling vatbaar.

25. Pannenkoekenhuis Gorssel

Gezellig wezen lunchen bij t' elfuur vanmiddag, de sfeer bij binnenkomst is altijd meteen goed! Het personeel zorgt altijd voor een warm welkom, ook altijd goed te zien dat de eigenaresse volledig mee serveert en altijd in is voor een praatje!

De nieuwe kaart met vele biologische en verrassende gerechten maakt de kaart helemaal af! Het gaat veel verder dan een pannenkoekenrestaurant. Ga zo door elfuur!

26. Pannenkoekenhuis Gorssel

Met de kleinkinderen heerlijke pannenkoeken gegeten in een gezellige omgeving met erg attent en vriendelijk personeel. We wonen in Brummen, maar nemen zeker de moeite nog eens terug te komen!

Charlotte van Dam

De vernieuwde Roskam is qua ambiance uitstekend. Vlak na de opening was het eten een aantal weken beduidend beter dan momenteel het geval is. Ik krijg het idee dat de keukenbrigade minder ervaren is dan in het begin. De hoofdgerechten zijn erg eenvoudig en worden allemaal met frietjes en een simpel aangemaakte salade geserveerd. De Escargots waren de eerste paar keer heerlijk, maar deze zijn nu smaakloos en missen de heerlijke knoflooksmaak. De Steak-Friet was in het begin botermals, deze is nu taai en niet lekker gekruid. Zelfs de bitterballen bij de borrel smaakte de laatste keer anders dan anders en waren bleek. Ik hoop dat de kwaliteit van het eten snel beter wordt, want ik zou het erg jammer vinden als ik er alleen nog maar een kopje koffie wil drinken!

28. Pannenkoekenhuis Gorssel

Rianne Maatman

We hebben een pannenkoek gegeten bij dit restaurant. De pannenkoeken waren te klein en te dun, dezelfde maat als een thuis in de koekenpan gebakken pannenkoek. Verhouding prijs kwaliteit zeer slecht dus!!

Verkeerde zuinigheid!!

29. Pannenkoekenhuis Gorssel

bryan frantzen

Voor het eerst hier wezen eten en dat was zeker NIET de laatste keer. Heerlijk gegeten bij een mooie zaak, aardig en sociaal personeel, weten waar ze mee bezig zijn en weten hoe de horeca in elkaar steekt. Voor mij een dikke 10 en zeker tot de volgende keer.

30. Pannenkoekenhuis Gorssel

Bij binnenkomst dacht ik zo leuke zaak. "Zal ik uw jas aannemen? En ophangen?" Er werd gevraagd of we alvast wat wouden drinken. "Wilt u ook alvast wat brood met kruidenboter?" Nou nee, ik weet nog niet eens wat ik ga eten, misschien past daar wel geen brood met kruidenboter bij. Toevallig nam ik dan tomatensoep. Een halve soepkom vol. Daar had best meer in gemogen hoor!
    Kipsate voor €15 nog wat. Nou ik kreeg welgeteld twee saté stokjes met 3 kilo garnering. En er werd mij 652 keer gevraagd of ik nog wat wilde drinken. Mijn vrouw had spare ribs en die waren behoorlijk droog.
    Nee, dit 11 uurtje krijgt van mij een 4. Dat is een onvoldoende Met een gelikte zaak van binnen alleen kom je er niet! 1 keer en nooit meer!

1,7