Nieuwste foto's in Gorssel

Laatste updates in Gorssel

1. JTE Schiphorst's profielfoto
    JTE Schiphorst heeft een recensie geschreven voor Bij Jansen & Jansen

JTE Schiphorst

Prachtige gerechten, fraai geserveerd en zeer smakelijk bereidt! Voor een goede prijs buitengewoon goed gegeten in een heerlijke ambiance. Tevens onze complimenten aan het bedienend personeel; zeer gastvrij en met verstand van zaken over gerechten en wijnen, chapeau!

2. Albert's profielfoto
    Albert heeft een recensie geschreven voor Loetje
    Eetcafé Gorssel

Onlangs bij Loetje in Gorssel gegeten. Gezegd mag worden dat de biefstuk voortrefffelijk smaakte.
    Alleen vonden wij de kaart te beperkt. Zo kan men alleen maar friet bij de biefstuk bestellen en bijvoorbeeld geen gebakken aardappels. Jammer.. friet is natuurlijk sneller en eenvoudiger te bereiden maar wel wat te volks.
    De maaltijdsalades zijn groot maar aan de prijs. Loetje is voor de biefstuk voor herhaling vatbaar en de sfeer (vroeger de Roskam) en het mooie terras.
    Maar hun menukaart mag wel wat worden aangevuld en geupgraded. Alleen maar patat kunnen bestellen bij een biefstuk is wat povertjes. Ook is het misleidend voor je portemonnee dat je voor alle bijgerechten naast de biefstuk apart moet betalen. Kortom de gerechtprijs valt altijd hoger uit dan alleen de biefstuk.
    Wel een leuke ambiance maar de kaart zouden we graag zien worden uitgebreid met bijv. ook gebakken aardappels. Voor friet kun je een paar honderd meter verder ook naar de snackbar.
    Jammer

3. Nicole's profielfoto
    Nicole heeft een recensie geschreven voor Loetje
    Eetcafé Gorssel

Na vele ''positieve'' berichten over de populaire biefstuk van loetje, hier met 6 volwassenen en 2 kinderen 18/8 gegeten. Nadat we aan tafel waren gebracht door het vriendelijke personeel kregen we de kaart. Hier schrokken wij echter wel van.
    - Geen kinderkaart (voor de kinderen wat bijgerechten/ borrelhapjes besteld, deze gerechten waren echter veeeels te zout en te scherp voor kinderen.)
    - Bij het hoofdgerecht worden er standaard geen bijgerechten geserveerd. Zo is de kaart erg misleidend en loopt de prijs snel op.
    - Er wordt standaard een dure wijn geserveerd terwijl je vraagt om een huiswijn. Dit verwacht je niet in een eetcafe/bistro.
    - De biefstuk werd door de meesten bij ons aan tafel besteld, prima biefstukJE echter is de jus veels te zout. Daarnaast werd er brood aangeboden door het personeel, alleen hebben we dit niet gekregen.

Al met al een prima restaurant, ambiance en personeel is goed. Ik zou alleen wat aanpassingen doen aan de kaart en gerechten (je staat bekend om de biefstuk, dan verwacht je wel meer keus, een simpele kinderkaart is niet zo moeilijk patat met een frikandel of kipnuggets en de kids zijn tevreden). Voor ons geen 2e keer. Erg jammer.

4. Roozen's profielfoto
    Roozen heeft een recensie geschreven voor Loetje
    Eetcafé Gorssel

We hebben een gezellige avond gehad.
    Eten is goed en lekker.
    Prijs is wel aan de hoge kant maar dat wisten we toen we er naar toe gingen.
    Weinig keus in nagerechten en wat we graag wilde was helaas op.

5. Ageeth 's profielfoto
    Ageeth heeft een recensie geschreven voor Loetje
    Eetcafé Gorssel

De naam Loetje al vaak gehoord dus tijd om er eens naar toe te gaan nadat we verhuisd zijn en wonen in de omgeving van Gorssel. Ondanks dat ik hoorde dat het altijd vol geboekt zou zijn was er aan het einde van de middag nog ruimte om te reserveren. Voorteken?
    Nu zijn we verwende eters en leggen dus de lat hoog we geven alle andere eetgelegenheden altijd een eerlijke kans. Maar aangekomen in Gorssel viel alles een beetje tegen, aankleding niet fris en menu die wat plakkerig aanvoelen etc etc. Allemaal net niet dus en dan niet gelijk denken dat het helemaal niets is maar na alle verhalen werd ik niet zo blij als gehoopt.
    Eten was goed, maar zeker niet subliem!
    De menukaart is incompleet en ook tijdens het bestellen wordt er verder niets aangegeven. Onze friet was aan het zwemmen in de mayo en toen we daar naar vroegen gaf de een aan oohh dat doen we altijd zo en de volgende die langskwam en vroeg of alles naar wens was gaf gelijk aan dat dit zeker niet normaal was. Maar vervolgens doorlopen en de zwemmende friet niet vervangen… allemaal wederom net niet.
    Maar we kwamen uiteindelijk voor de ossehaas… en die was riant hard gebakken aan de buitenkant en dan vooral de XL versie! Jammer Loetje eenmalig maar de volgende keer kiezen we weer voor de stek waar ze wel sinds jaar en dag al weten hoe het moet!

6. Eric's profielfoto
    Eric heeft een recensie geschreven voor Loetje
    Eetcafé Gorssel

Heerlijk gegeten in dit gezellige restaurant in Gorsel.

7. Gerrit's profielfoto
    Gerrit heeft een recensie geschreven voor Loetje
    Eetcafé Gorssel

Heerlijke (grote-) biefstuk bij Loetje gegeten. Op verzoek kon de jus erbij i.p.v. er overheen. Met frites en heerlijke salade met spekjes, ei etc… Ons eindoordeel lekker en gezellig gegeten, complimenten voor de inrichting en vriendelijkheid!

8. Kim van der Leer's profielfoto
    Kim van der Leer heeft een recensie geschreven voor Bij Jansen & Jansen

Kim van der Leer

Heerlijk met zijn 2-en geluncht met 3 in between gerechten die we gedeeld hebben: hertenpastrami, kalfsburger en pulled pork. Allemaal even goed bereid en met mooie toevoegingen in de groentes. Ook de patat is erg lekker. Vriendelijke en behulpzame bediening. Onverwacht chic voor de ligging in het bos aan een onverharde weg. Gelukkig wel gezellig, ondanks de chic. En voor de deur parkeren. Een aanrader.

9. P.v.d. Horst's profielfoto
    P.v.d. Horst heeft een recensie geschreven voor China Town
    Chinees-Indisch Gorssel

Met vrienden heerlijk gegeten.
    voor onze smaak iets teveel saus over de gerechten

10. Ans en Gerard van gils's profielfoto
    Ans en Gerard van gils heeft een recensie geschreven voor Loetje

Ans en Gerard van gils

Onze 1e keer bij Loetje in Gorssel was hart verwarmend , en dat kwam zeer zeker door de geweldige gastvrouw Kiek.

Ook de biefstuk was overheerlijk.

We komen zeer zeker terug👍👍

11. H van Dijk's profielfoto
    H van Dijk heeft een recensie geschreven voor Loetje
    Eetcafé Gorssel

Afgelopen woensdag hier gegeten, het was heerlijk. De biefstuk supermals, maar ook de salade kip zeer goed gevuld.

12. Bart's profielfoto
    Bart heeft een recensie geschreven voor Restaurant 't Elf Uur
    Pannenkoekenhuis Gorssel

Altijd prettig om te zijn. Soms kom ik alleen, andere keer met vriendin. Gezellige omgeving.

13. A.Fritschy's profielfoto
    A.Fritschy heeft een recensie geschreven voor De Roskam

A.Fritschy

Zeer slechte bediening. Half uur wachten op twee glazen wijn en later de lunch. Als je er naar vraagt wordt er amper en kil op gereageerd. Bediening is meer met zichzelf bezig dan met de gasten. Absoluut geen aanaanrader. Kortom; mooi interieur, leuk terras en omgeving, maar gastvrijheid niet aanwezig. Het is niet wat het lijkt.

14. D. Buitink's profielfoto
    D. Buitink heeft een recensie geschreven voor Bij Jansen & Jansen

Wij hebben heerlijk gegeten bij Jansen & Jansen. Erg vernieuwend in deze regio. De sfeer is er erg goed en de ambiance is prachtig. Ook in de winter zit je binnen erg leuk. De koks koken met passie. Echt een aanrader!

15. Dirk's profielfoto

19. Bij Jansen & Jansen heeft een nieuwe foto
  20. Kim's profielfoto
    Kim heeft een recensie geschreven voor Bij Jansen & Jansen

Kim

Gisteren lekker gegeten bij dit nieuwe restaurant in Gorssel. Er is een fijne speelruimte voor de kinderen en chapeau voor de kinderkaart! Een verademing! Concept met kleine gerechtjes is erg leuk en de bediening allervriendelijkst. Nog even iets doen aan het uitzicht vanaf het overdekte terras (haag?) en dan is het helemaal super, tot snel!

21. Ria's profielfoto
    Ria heeft een recensie geschreven voor Bij Jansen & Jansen

Ria

Bij dit pas geopende mooie restaurant voortreffelijk gegeten. Zeer mooie ambiance met uiterst vriendelijk en gastvrij personeel. Genoten van een heerlijk glas wijn waarna we ook nog werden thuisgebracht tegen een zeer geringe vergoeding super service!! Een heerlijk terras ook waar je de vogeltjes gewoon hoort fluiten super locatie! Prima prijs voor een goed diner en een top avond.

22. Winus Borm's profielfoto
    Winus Borm heeft een recensie geschreven voor De Roskam

Winus Borm

Mag ik mij even aan U voorstellen?

Mijn naam is Winus Borm. Jaarlijks bezoek ik honderden restaurants en eethuisjes in Nederland waarbij ik de dikke alsook de dunne koks danig op de proef stel. Zo bezocht ik onlangs Hotel Restaurant de Roskam in Gorssel waar chefkok Bert Verheij de scepter zwaait. De Roskam bestaat al enkele eeuwen. Het was eens een pleisterplaats voor een ieder die van lekker eten houdt, ”èttn” noemen ze dat hier.

De spijskaart is gunstig geprijst. Ik begon met slakken (escargots pff moeilijk woord….) gekweekt in de Achterhoek, waarschijnlijk door een boerin in een achterkamertje. Mooi opgediend in het slakkenhuisje met verse knoflook en boerderijboter. Dat was heerlijk smullen met vers stokbrood van de achterhoekse bakker. De italiaanse pinot noir nota bene van wijnmaker Harry LUN uit Alto Adige smaakte er voortreffelijk bij.

Als hoofdgerecht koos ik de lokaal inmiddels beroemd geworden kipsaté. Tsjonge jonge wat waren die sateetjes boter mals. Op mijn vraag hoe hij dat voor elkaar gekregen had antwoorde de gastvrije waard Bert: “het kippenvlees komt van de dijen van de jonge kip. Liever geen haantjes, wel hennetjes. De satésaus was een indonesische voltreffer. Ik moest wel even lang nadenken... ja dat was ‘t, vlak na de oorlog in 1946 in de theetuinen van Bandung, exact dezelfde smaak.

Inmiddels waren we overgestapt op een heerlijk Rully, weliswaar van het mediocere jaar 2013 maar voortreffelijk op dronk. Het was helaas de laatste fles, maar die hebben we dan maar helemaal leeg gedronken.

Het restaurant de Roskam heeft een flinke verbouwing ondergaan, alles is er veel knusser en gezelliger op geworden. Met name de gezellige ronde eettafels iets verhoogd -denk aan het op- en met name het afstapje! Geven je het gevoel van intiem culinair genot. De bediening is vlot, geen zwaarwichtige aanbevelingen wat wij zouden moeten eten… bladiebla noem ik dat, daar heb ik bepaald een hekel aan.

Al snel viel mijn oog op enkele boeiende schilderijen aan de muur en ach ja, dat zou ik nu helemaal vergeten: op steenworp afstand bevindt zich het gloednieuwe Museum MORE, dat moet een Walhalla van moderne realistische kunst zijn. Bert vertrouwde me fluisterend tot dat reeds nadat het Museum MORE een maand open gesteld is de 10.000 ste bezoeker zijn opwachting gaat maken.

Dan hier nog even de cijfers voor de Roskam: voedsel 8, wijn 9, bediening 8, gastvrijheid 9.

Ga zo door Bertus dan zal je ons daar vaak zien smullen.

Hartelijke groet van Uw Winus Borm

23. Eric Garvelink's profielfoto
    Eric Garvelink heeft een recensie geschreven voor De Roskam

De 89ste verjaardag van (schoon) moeder gevierd. Heerlijk gegeten, prima gastvrije kundige bediening. Toch een paar opmerkingen:

"esgargot uit de achterhoek" bunt slakkn uut d'n Achterhook, en een achterhoeks haantje "bonne femme" moet natuurlijk zijn "van de boerinne".

Zet ook op de kaart als de bereidingstijd van een gerecht langer duurt dan normaal, dan voorkom je de opmerking 'zijn jullie ons vergeten'. Verder goed te zien dat de 'Roskam' weer in oude glorie is teruggekeerd (ver voor het Visser tijdperk).

24. Dooo's profielfoto
    Dooo heeft een recensie geschreven voor De Roskam

Dooo

Afgelopen week streken wij neer in Gorssel om daar de keuken van de vernieuwde Roskam te proeven. Bij binnenkomt bleek al dat er veel veranderd was ten opzichte van de oude Roskam, maar het sprak mij heel erg aan. Ze hebben een mix van zakelijke en gezellige hoeken waar met kan genieten van de kaart.

Na de vernieuwing van de Roskam is ongeveer alles verbeterd! Niet meer zo'n oubollig gebeuren als dat het eerst was, maar een frisse uitstraling en tegelijkertijd erg gezellig. Ga vooral aan de tafels zitten met die halfronde banken, echt een aanrader.

Ik had zelf de vitello tonato als voorgerecht. Ze hadden topvlees gebruikt, met daarbij de tonijnmayonaise die overheerlijk was. Daarna had ik de steak tartaar met een frisse salade en natuurlijk een eitje, ook heerlijk al had ik de tartaar liever iets pittiger gehad maar dat is mijn eigen smaak. De wijnkaart is ook goed en de bediening heeft hier ook goede kennis van.

De bediening was top! Ze houden daar goed in de gaten of hun gasten nog iets te kort komen. Zo niet? dan komen ze dat snel oplossen zodat de wensen van de gast altijd bevredigd zijn. Wel dragen ze sportschoenen wat een beetje vreemd overkomt.. maar gelukkig doet dit niet af aan de kwaliteit en een voordeel: je hoort ze totaal niet over de houten vloer lopen.

Over de prijs-kwaliteitsverhouding kan ik echt niks verkeerds zeggen.

Wij gaan zeker vaker terug komen!!!

25. Roger Cortez's profielfoto
    Roger Cortez heeft een recensie geschreven voor De Roskam

Roger Cortez

Een paar dagen geleden heerlijk ons laten verwennen in deze mooie zaak. Wat een warm, vlot en vriendelijk personeel, zeer oplettend toen mijn servet viel en er meteen zonder vragen al een nieuwe gebracht werd. Mooie wijnkaart en geweldig eten. De steak tartaar, salade inktvis... En de rest van de maaltijd... Hmmmm.

We komen snel terug om nog meer te proeven. Ook leuk detail dat er een paar schilderijen hangen van het naastgelegen museum More!!

Wij komen zeker snel terug!! Dank voor de fijne avond die jullie ons bezorgd hebben!

26. Hotel Restaurant De Roskam's profielfoto
    Hotel Restaurant De Roskam heeft gereageerd op een recensie van De Roskam

Geachte heer/mevrouw,

Het is spijtig om via deze weg te moeten vernemen dat uw bezoek aan De Roskam niet naar wens is verlopen. Graag kom ik met u in contact om uw klacht te bespreken. Indien mogelijk ontvang ik graag uw e-mailadres en/of telefoonnummer via info@deroskamgorssel.nl.

Met vriendelijke groet,

Hotel Restaurant De Roskam

27. Noldus's profielfoto
    Noldus heeft een recensie geschreven voor De Roskam

Geluncht met vrienden. Helaas, kan er niet veel goeds van bakken. Zéér slechte bediening. Voortdurend vragen naar drinken terwijl alle glazen nog meer dan de helft vol zijn. Als ze leeg zijn moet je zelf opzoek naar de bediening om nog wat te bestellen. Kijk de rekening goed na want die klopte niet bij thuiskomst. Salade was niet vers, maar wel aan de prijs. Bijgeleverde stukjes brood waren op rantsoen. Ik wens ze veel succes. Wilden later nog met een groep gaan eten, maar dat gaat hem niet worden.

28. Emma Driever's profielfoto
    Emma Driever heeft een recensie geschreven voor Restaurant 't Elf Uur
    Pannenkoekenhuis Gorssel

Bij binnenkomst werden we meteen op een prettige manier ontvangen door de bediening. Sfeer in het restaurant was gezellig en warm. Het eten was kwalitatief erg goed. De chef kok had zelfs een heerlijke amuse gemaakt. Zeker een aanrader!