Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Goirle verdeeld zijn.

1. Super lekker gegeten. Bediening was erg vriendelijk.

2. Willemsen

Heerlijk gegeten in een fijne informele sfeer.

3. Prima eethuis, erg lekkere snacks, ook om evt. thuis te bakken. De bamihap is subliem !!!!!!!
    Kroketten zijn heerlijk, gelukkig geen “dozenrommel” in de vitrine.
    Tip aan de eigenaar: probeer friet van betere kwaliteit, of ga deze weer geheel zelf maken.

4. Piet Schellekens

Eerste ervaring bij dit restaurant. In een woord: super! De door ons gekozen diners waren een streling voor de tong! Reden om nog eens op onze schreden terug te keren, kortom: een aanrader!

5. Internationaal Goirle

Zeer goed gegeten, kaart vol lekkere hapjes, moeilijk kiezen, want op een gegeven moment zit je echt wel vol natuurlijk.
    Personeel wel vriendelijk, maar niet altijd even handig, kwam alleen bij de lege glazen vragen voor een nieuw drankje en vroeg dan niet aan de rest van de tafel (we waren maar met 4, dus kan makkelijk lijkt me)

6. leo ter beek

Het duurde een 20 minuten voordat we een drankje kregen en tussen bestellen en het voorgerecht zat 55 minuten.
    Dat is dan ook het enige negatieve.
    Bediening was ontzettend vriendelijk, mooie ruimte en het eten was geweldig.
    Ondanks de trage bediening komen wij zeker terug.

7. De reservering was super goed gelukt, het was mijn eerste keer dat ik een restaurant had besproken op deze manier. Het eten was erg lekker en de bediening was ook erg vriendelijk. Al met al een geslaagde avond. Voor herhaling vatbaar.

8. Karel van de Pol

Mooi interieur, vriendelijke bediening, ruime keuze smakelijke verse pizza's, heerlijk gegeten!

9. Heerlijke amuse en broodje met smeersels vooraf en de verse pizza's zijn top!

10. "Blauw"

Zoals beloofd zouden wij na het betrekken van onze nieuwe woning in Goirle nog eens terug keren naar “Blauw” in Goirle!

Op woensdag avond 1 Augustus vonden wij wederom onze weg naar “Blauw” in het centrum van Goirle. Dit keer kunnen we fijn op de fiets en reserveren we vroeg i.v.m. de nodige tijd die we de vorige keer nodig hadden om het “Blauw Unlimited” menu te kunnen nemen.

Bij aankomst zien we een (nog) leeg terras. We melden ons netjes binnen in het restaurant en mogen daarna buiten een plaatsje uit zoeken. We kiezen een plaats in de hoek met banken zodat we toch een soort van naast elkaar kunnen zitten. Wij ontdekken dat we eerst ons stukje terras moeten ontdoen van alle bladeren, bierviltjes en rondslingerende rotzooi. De tafel wordt voor ons gedekt met een linnen loper en het bediend personeel is attent en vriendelijk.

Toch heb ik enkele kleine aan en opmerkingen over deze ervaring bij “Blauw”.
    Op de gehele avond zaten we samen met nog 1 tafel van 6 respectievelijk 7 personen op het terras.
    Aan de andere tafel waar ook het menu unlimited gegeten wordt, wordt het menu in sneltrein vaart er doorheen geragd. Het ene gerecht staat amper en er wordt al gevraagd of mensen hun volgende ronde door willen geven.

Naast het uiterst “vieze” terras staan de parasols vast aan de grond met gestapelde stoeptegels.
    bij een toilet bezoek tref ik een rommelig restaurant aan. Tafels half gedekt, niet gedekt, met linnen, zonder linnen en her en der glazen verspreid. Op het toilet branden geen kaarsjes en tref ik lege of halve kaarsjes aan.

De gehele avond tref ik in onze gerechten komkommer balletjes aan (Parisienne). Een overvloed aan radijs en een rode koude dressing die als een leidraad in nagenoeg alle gerechten terug komt. Wanneer ik vraag wat dit is, blijkt dit een soort rode wijn dressing te zijn.
    Mijn varkenshaas medaillons zijn 'bien cuit' en missen het spek. En bij het eerste gerecht van de tartaar wordt geen naanbrood maar gewoon bruin brood geserveerd. De Ossebucco is droog en niet verfijnd van smaak. En de geconfijte ananas heeft meer weg van een stuk gegaarde ananas uit blik en een bolletje vanille ijs. Ik mis de verfijning en kleur in de gerechten die we de vorige keer hebben gezien.
    En dit terwijl er toch 2 respectievelijk 3 mensen in de keuken aan het werk zijn, en in de bediening 2.
    Het lijkt erop dat op rustige momenten de gasten hieronder lijden.
    Lof voor de bedienende dame die de hele avond ons perfect bediend heeft! (ondanks dat wij haar best wat meer buiten hadden willen zien, heeft zij de gehele avond voor volle glazen gezorgd).

“Blauw”, jullie zetten iets bijzonders neer, daar waren wij al van overtuigd. Toch mag de verfijning constant zijn en is het geen overbodige luxe om de kwaliteit te waarborgen.

We zijn nog steeds enthousiast en hopen dat de puntjes op de i worden gezet!
    Tot de volgende keer!

11. Internationaal Goirle

De sfeer is rustig binnen, want terwijl het zaterdag was bijna niemand binnen. De bediening laat te wensen over. Een welkom wanneer je binnenkomt, naar plaats begeleiden en direct vragen of je een drankje wilt en ook wanneer je weggaat een warme begroeting zou op zijn plaats zijn (ondanks dat er niemand binnen zat). Er was maar 1 fles chardonnay op voorraad en toen we een opmerking maakte over een gerechtje wat niet goed gelukt was werd het gerecht meegenomen en kregen we geen terugkoppeling. Bij navraag gaven zij aan dat zij dat wel vonden dat het goed gelukt was en dat het jammer was dat de 2 gerechtjes die bij ons aan tafel geserveerd waren terug kwamen naar de keuken. Al met al niet voor herhaling vatbaar. Voor de prijs op de kaart is het het geld zeker niet waard. De rest van de gerechten was overigens wel prima, maar niet echt bijzonder. In vergelijking met andere "nederlandse tapas" restaurants ga ik de volgende keer zeker naar een ander.

12. Sfeervol en ruim opgezet restaurant, met een onverwacht groot terras en kinderspeeltuin decent afgescheiden met groen, waar je als ouder toch doorheen kunt kijken. Heel mooie kaart, zelfs een pizza is van culinaire kwaliteit. We komen er graag nog eens terug!

13. Zaak met frisse uitstraling door open keuken. Verse frieten (je proeft de aardappel). Breed assortiment van snacks, met ook snacks uit eigen keuken zoals sate en shaslik. Het personeel is zeer vriendelijk, erg goede service met efficiente afhandeling van de orders. Ze hebben ook nog eens mijn favoriese snack: de sajoera (een pittige groentenkroket met herkenbare stukjes groenten… superlekker!)

14. Remko Hartjesveld

Heerlijk gegeten met vriendelijke en gezellige bediening!!

15. Angelique

De lunchkaart was heel sober: keuze uit 6 tosti's, 2 soepen, wat salades en een 4-tal Renzo planken. Uiteindelijk hebben wij een luxe Renzo plank bestelt voor €27,50, hierbij stond vermeld: geserveerd met een Renzobol of chiabatta. Beide kozen we voor chiabatta.
    De plank was zeer goed gevuld en smaakte heerlijk!
    Het minpunt kwam bij de rekening: er stond een extra broodje van €3,00 op.
    Bij de 2 persoonsplank kreeg je maar 1 broodje, het was de bedoeling om daar samen van te eten werd verteld, er was toch voldoende eten op de plank… Vreemde gang van zaken als je een tweepersoons gerecht bestelt. Mijn ongenoegen kenbaar gemaakt maar dat extra broodje moest betaalt worden. Jammer, hierdoor is mijn besluit dat ik hier niet meer kom.

16. Mariëlle Frijters

We mochten niet met 7 personen komen eten omdat ik besteld had via social deal. Wat een afgang zeg!

17. M Staps

Mooie kaart, gezellige sfeer en heerlijk gegeten.

18. Half 7 besteld om 7 uur mijn pizza op te halen kom ik er aan zijn ze mijn pizza vergeten echt kansloos.

19. I did not like the place at all. I expected much more, a simple sandwich with a bread that is the same as the one bought in a supermarket; Not an Italian bread, same not Italian salami.

1,2
  20. Dit was de tweede keer dat ik gebruik maakte van de lunch unlimetid. De bediening was ERG traag en wij met z'n allen, 13 personen, hadden het idee dat we niet meer dan 3 of 4 keer mochten bestellen.

21. Internationaal Goirle

Plaatsje gereserveerd, volledig volgens afspraak. Gezellige hoekjes. Bediening door verschillende mensen maar dat ging foutloos. De medium kogelbiefstuk werd doorgebakken geserveerd, maar is zeer professioneel rechtgezet. Een volledig opnieuw opgemaakt bord en extra frites. Nadien terugkoppeling of alles naar wens was. Top service.

22. Het was de eerste keer voor ons bij Renzo. De gerechten waren lekker en mooi opgediend. Het interieur vonden we sfeervol en mooi. Maar de service en bediening vonden we niet goed. We voelden ons een niet echt welkome gast. De bediening was rommelig, we hebben wel 5 verschillende mensen aan onze tafel gehad. En als voorbeeld: vier keer om een karaf water moeten vragen. We weten daarom nog niet of we nog eens terug zullen gaan voor een herkansing. Jammer.

23. Met het oog op onze nieuwe toekomstige woonplaats Goirle besloten wij eens in dit dorp uit eten te gaan. Waar wij in vele wandelgangen de naam “De Eetkamer” voorbij hoorde komen, werden wij, via de website van restaurant “Blauw” in Goirle, nieuwsgierig naar het menu “Blauw Unlimited”.
    Zaterdag 3-3-2018 was de gekozen avond en bij onze aankomst om 18:00 was het al gezellig druk.

Bij restaurant “Blauw” in Goirle omarmt je de gastvrijheid en het gevoel van thuiskomen zodra je binnen stapt. Het restaurant geeft een sterk sfeervol huiskamergevoel en is ondanks de open ruimte en strategische indeling erg gezellig. De moderne uitstraling van de gekozen interieur onderdelen maken het geheel van binnen compleet. Tevens is het restaurant sfeervol verlicht. Verrast zijn we door de mooie voor-gedekte tafels. Een schoon linnen servet maakt het geheel compleet en geeft een gedekte tafel in een restaurant net dat beetje meer!

Wie op de Kloosterstraat 4 in Goirle voorbij loopt verwacht zeker niet dit perfect ogende restaurant van binnen. Bij binnenkomst warm onthaald door de professionele medewerkers.
    Na het aannemen van onze jassen worden we direct aan een tafel geplaceerd bij het raam, even zijn we bang dat we last zouden hebben van de trekkende deur, maar dit blijkt door de sluiswerking niet het geval te zijn.

Na het opnemen van ons eerste drankje, worden we verrast met een amuse van het huis, een tartaar van zalm. Zoals altijd wordt voor mij i.v.m. mijn viseiwit allergie direct een andere amuse geregeld! (Kalf met truffeldressing). Heerlijk!

De korte, toch uitgebreide uitleg van de menukaart is een fijne aanvulling op het begin van de avond en ondanks dat we eigenlijk onze keuze al gemaakt hadden, zijn we na het doornemen van de kaart overtuigd dat we voor het menu “Blauw Unlimited” moeten gaan. Enkel per tafel te bestellen maar voor onze tafelgenoten geen probleem.

Dit is dan ook direct het begin van een smaakvolle culinaire reis van de mooie gerechten die dit restaurant haar gasten te bieden heeft.
    Overheerlijke, perfect gechambreerde carpaccio met verschillende pitjes en kaas.
    Heerlijke getrancheerde zalm, Vitello Tonato een bijzondere salade van geplukte hoen met kerrie en kokos.

Zelfs als niet geitenkaasliefhebber MOET je het gerecht van gebrande geitenkaas met rozijnen en witlof geprobeerd hebben!

De salade Ossenhaaspuntjes met champignons wordt meerdere malen besteld, eveneens als de Smoked Crispy Bacon met BBQ saus en ui.

Botermalse sukade geserveerd met bospaddenstoelen en Duxelles.

Heerlijke Cheesecake op eigen wijze, een subtiele Dame Blanche en een heerlijk kaasplankje.

Het is goed te zien dat (naar later blijkt) de medewerker, ons de gehele avond van volle glazen heeft voorzien. Haar zeer professionele houding en zicht op tafels (lege glazen etc.) mag wat ons betreft extra vernoemd worden!

Wie kiest voor het menu “ Blauw Unlimited” kiest tevens voor een avond vullend programma! De keuken is (wij gokken door dit concept) ook langer open dan gebruikelijk. Voorgerechten mogen tot 21:00 besteld worden, hoofdgerechten tot 22:00 en desserts tot maar liefst 22:30!
    Deze ruime tijden zijn ook nodig, want je moet er vanuit gaan dat je gemiddeld 30 tot 40 minuten per ronde nodig hebt!

Het is SUPER om te zien dat er nog koks bestaan die verfijning en smaak met passie in gerechten kunnen verwerken. En dit is zeker te zien in de keur aan gerechten, verfijnde smaken en perfecte afwerking die bij “Blauw” voorbij komen.
    We vergeten de bijgerechten te bestellen, maar die hebben we ook niet gemist!
    Helaas konden we (uiteraard) niet alles proeven.
    Maar over enkele maanden zijn wij ook inwoners van Goirle, en dan kunnen ze bij “Blauw” zeker vaker op onze komst rekenen!

Groetjes Ivo en Nicole!

24. Schellekens

Binnengekomen op aanraden van vrienden en is ons zeer goed bevallen. Wij hebben een 4 gangen menu genomen en de kaart was zeer verrassend. Eten was heerlijk, borden heel mooi opgemaakt. Een hele warme ambiance en de bediening alert en vriendelijk. Kortom top, wij komen terug.

25. Heerlijk gegeten in een mooi sfeervol restaurant. We eten hier vaker en het eten is altijd heel lekker tegen prima prijzen, ook voor de wijn. Laatst had ik een hele lekkere bijzonder Vitello tonato. Porties zijn ook riant en goed op smaak. Wij kunnen hier uitgebreid met tweeën dineren en dan nog onder de 90 euro afrekenen. Dat lukt ons bij andere café/restaurants in de directe omgeving niet meer. Het is alleen jammer dat er een ratjetoe aan personeel werkt, we zien eigenlijk nooit dezelfde gezichten en veel jonge medewerkers die het nog moeten leren, maar ja, van wie dan? Ze zijn allemaal superaardig en doe hun best maar het zou een aanwinst zijn om in het personeel te investeren, dat gaan ze dan zeker ook terugverdienen in de bijverkoop want ik zie altijd toch veel lege glazen en van die reikhalzende gasten die eigenlijk iets willen bestellen/vragen/weten maar waar gewoon niet adequaat genoeg op wordt gereageerd. Ik krijg altijd jeuk om bij te springen ;-)

26. Via social deal een tafel geboekt en gevraagd om een tafel waar een rolstoel aangeschoven kon worden. Bij een hartelijke ontvangst bleek dit prima geregeld. We moeten vrij lang wachten op het voorgerecht, seizoens soep die erg lekker was. Een van ons vond de spare-ribs helemaal vies en ze roken ook niet lekker, maar dacht dat het aan haar lag dus we hebben ze niet terug gestuurd. Desondanks kregen we allebei een extra toetje wat waanzinnig lekker was. Goede service dus en toch een geslaagde avond.

27. Snackbar Goirle

Timo van Kesteren

Deze friettent heeft gewoon de lekkerste frietjes van Goirle. Punt uit. Het is gewoon zo 😂

28. Rob Meuffels

29. MJ Postelmans

Wij hebben heerlijk gegeten, echt een aanrader. Vriendelijk personeel. Erg leuk concept om meerdere gerechten te proberen in een tijdsbestek van 3 uur. Ook de inrichting was erg sfeervol.

30. Genoten van lunch met heerlijke ambachtelijke streekgerechten.
    Het restaurant is sfeervol en intiem ingericht, werkelijk een oase van rust.
    Ideaal om even uit de dagelijkse drukte te ontsnappen.
    Alleen de echte Italiaanse koffie is al een reden om nog eens terug te gaan.
    Bediening vlot en vriendelijk maar vooral alert en gastvrij.
    Puntje van kritiek is wel dat je eenmaal binnen even moet zoeken naar de juiste deur naar het restaurant.
    We gaan binnenkort zeker terug om de rest van de kaart te proberen maar dan bij de open haard.
    Een aanrader voor echte fijnproevers.