Het Eiland in Goirle

Het eigenzinnigste eetcafé van Goirle

Voldoende parkeer gelegenheid tot 18.00 uur blauwe parkeerschijf nodig.
    Indien gewenst hier gratis te verkrijgen

Een laagdrempelig eetcafé met een zonnig en tropische uitstraling, zeer kindvriendelijk.
Reserveren is niet mogelijk, dus "spoel gewoon aan" en als het druk is wacht je gezellig even aan de bar.

In de maand oktober speciaal thema: Halloween

1257195737 94
1291987549 94
1315182090 93
1320980725 93
1419557525 94
1442752067 94

1. Gisteren ketjap spareribs gegeten en haast mijn vingers er bij op, echt toppie. Zeker specialiteit van het huis

2. Gemoedelijk, gastvrij en prima prijs/kwaliteit. Al jaren ona favoriete eetcafe.

3. casper

4. Brouwer

Bediening prima. Eten wordt ook heet opgediend en niet lauw, zoals regelmatig voorkomt, prima. Sfeer: inrichting eetcafé eigen, moet je van houden. Maar voor mij ondergeschikt aan het eten als ik een recensie moet geven.
    Prijs/ kwaliteit echt beneden peil: specialiteit van Het Eiland, spareribs in ketjapmarinade. Smaakt niet bepaald als gemarineerd. Als ik het woord specialiteit van het huis zie staan, verwacht ik iets aparts en eigenlijk ook iets lekkers. Was dus zwaar tegengevallen. Eerder smaakloos. De samenstelling van deze marinade combineerde absoluut niet met de spareribs. De spareribs zelf waren wel prima, echter verpest door deze toevoeging. Eigenaar zelf zegt dat iedereen ze heerlijk vind. Dan zal het wel mijn smaak zijn. Niet getreurd, heel veel mensen vinden het uitstekend. Alleen dit is mijn mening.
    Wat ons betreft een zeer matig restaurant.

5. Stefhan

6. p

7. Hele, hele, hele leuke avond gehad! Lekker gegeten met een vriendin en 2 kids. Als dessert kregen ze een pompoen uit eigen Ehhh.. inboedel die ze daar ook nog eens versierd hebben met de leukste restauranteigenaar die ik in járen ben tegengekomen 😃. Een dikke tien voor de service! Tot snel xx

9. M.Merkx

Alweer een keer lekker gegeten, komen speciaal van tussen de rivieren hierheen om lekker te eten. Ook aan diëten wordt gedacht. Gezellig personeel en een uitstekende bediening.

10. Maaike

11. Fam. Verhappen

Klein restaurant maar heeft een interessante sfeer. Eten was erg lekker en service was goed. Veel aandacht voor detail en ze doen net dat beetje extra. Zeker een aanrader.

12. Voor speciale wensen staan ze open. Vegetarisch eten heb ik nergens zo lekker gedaan als in dit restaurant. Heerlijk.

13. Een klein maar heel gezellig tentje! (Huiskamer idee, knus en heel gezellig.) Met een heerlijke menukaart en zeer vriendelijk personeel.

Ik zeg: Top! Je móet er echt een keer gaan eten.

14. Maurice

Goeie sfeer met goed eten en zeker betaalbaar.

15. We hebben onderlaatst nog met meerdere personen overheerlijk gegeten en genoten van de overheerlijke ketjap spare-ribs. Dit eetcafé heeft de formule zoals een eetcafé hoort te zijn. Vriendelijk personeel die goed om kunnen gaan met kinderen. Het eten smaakt er geweldig voor een betaalbaar bedrag. Kortom, we gaan er zeker nog een keer terug.

16. Het eiland zit tussen café en restaurant in. Het ziet er gezellig uit, zeker met kinderen is het erg leuk en voordelig om erheen te gaan. Je moet er wel zin in hebben want het is niet echt een restaurant en heeft een echte café sfeer, waarin 's avonds ook wordt gerookt. Tevens is de vegetarische keuze vrij beperkt en staat ook niet op de kaart. We hebben hier speciaal naar moeten vragen, echter was het wel een erg lekker gerecht. De prijs viel erg mee en de bon werd op leuke wijze gepresenteerd. Het eten overigens ook, eigenlijk iets te chique voor de uitstraling van de tent.

17. Onze 2e huiskamer. Je kunt hier altijd gezellig en goed eten. Met speciale wensen wordt zoveel mogelijk rekening gehouden. Kwaliteit - prijsverhouding is goed. Wekelijks wisselend krijtbord met extra gerechten buiten de kaart om. Zeer kindvriendelijk. Soms erg druk, maar dan maar wachten aan de bar met een drankje. Ook gezellig.

18. Geweldige avond gehad. Heerlijk gegeten, prima sfeer, heel aardige bediening. Als niet-spareribs liefhebbers zijn we helemaal overstag gegaan voor de heerlijke spareribs bij de mixed grill, en hebben zelfs voor de volgende dag twee porties mee genomen. Ook de saté - toch meestal een standaard gerecht - was heerlijk gekruid, perfect gegrild en heerlijk mals.

Jong of oud, met en zonder kinderen, iedereen geniet hier van de prachtige aankleding en het heerlijke eten. We waren hier in de buurt en vonden dit adres via Eet.nu en we zullen er zeker nog eens terugkomen. Ook al is het 1,5 uur rijden bij ons vandaan. Dit is een restaurant om een reden te bedenken om weer in de buurt te moeten zijn.

Voor het team: Nogmaals bedankt voor de heerlijke avond!

19. Dennis C.

Erg lekker gegeten, personeel vriendelijk en oplettend. Hoofdgerechten van de menukaart zijn ook in kinderporties te krijgen. Dikke plus! Kids mochten eigen ijsje klaarmaken. Hier komen we zeker nog terug.

20. Heerlijk gegeten stokbrood kruidenboter perfect. Sparribs heerlijk gemarineerd en zeker niet te weinig voor een grote eter perfect.

21. Weer heerlijk gegeten bij het eiland voor een hele goede prijs.
    Ribbetjes zijn erg lekker! Carpaccio trouwens ook. Sfeer is goed, helemaal nu met het thema van halloween.
    Kortom lekker eten voor weinig geld.

22. Gisteren onverwachts bij het eiland gaan eten, lekker druk met een gezellig tropische sfeer. Mijn dochter meegenomen die erg beperkt is in hetgeen wat zij kan eten ivm een glutenvrij dieet. Toch bleek dit geen enkel probleem te zijn en kon het (vriendelijke) personeel met wat kleine aanpassingen een prima gerecht op tafel zetten waar ze heerlijk van kon genieten. Dit is voor haar zo zeldzaam dat ze aangaf dit op school aan iedereen te vertellen...en zo moet je het dus hebben van mond tot mond reclame. Prima prijskwaliteitverhouding en een dikke pluim voor de gastvrijheid. Tot ziens op het eiland!

23. Irta 100 punten

We hebben al verschillende malen hier gegeten en we gaan altijd zeer tevreden naar huis. de Ketjap-ribbetjes (staan niet op de kaart, dus even om vragen) zijn verrukkelijk. De satés waren ook heerlijk en de Ossehaasspies is het proberen waard. Er is een uitgebreid menu, met vele gerechten. De sfeer is altijd zeer gemoedelijk. Vanaf het voorjaar is het buitenterras open. De bediening is uitermate vriendelijk en zeer attent. Prijs-kwaliteit verhouding is prima. Tijdens carnaval en Halloween hebben ze thema avonden.

24. Een prettige omgeving om aangenaam te vertoeven en te verpozen. De kaart was eenvoudig maar bood genoeg variatie voor een lekker maaltijd. De bediening was correct en vriendelijk en geen moeite was de dames te veel. Een aanrader om nog eens terug te komen.

25. Formule klopt!

Een eetcafe, met de prijs ernaar en het eten ernaar. Prima!

Heerlijk gegeten. We komen snel terug.

26. Leon Schrijvershof

Op doorreis naar het zuiden hier een tussenstop gemaakt. Lukraak gekozen via de mobiel. Blij verrast door de kwaliteit van het eten. Spare ribs welke niet op de kaart stonden waren waanzinnig lekker. Spies van de vrouw was ook perfect. Wellicht wat meer aandacht voor het garnituur.

27. Menno vindt het lekker eten en de sfeer is goed en erg leuk aangekleed en opgezet. Vooral de ribbetjes.

28. Na jaren van regelmatig bezoek wordt het tijd om de kwaliteiten van dit uitzonderlijke eet-café publiek te maken.
    Inmiddels hebben we alle (vlees-) gerechten van de kaart al geproefd. Zelfs die niet op de kaart staan.
    Vraag eens naar een speciale versie van hun spare ribs of naar Sherny's salade!
    Als nagerecht zijn kaneel ijs met heerlijke stoof peertjes en met of zonder rum saus werkelijk goddelijk!
    En dan te bedenken dat de prijs kwaliteit verhouding ongeëvenaard zijn! Dit vind je nergens in de buurt.

29. Erg goed en leuk eetcafe, ga er geregeld eten!

Aanraders zijn de carpaccio en de garnalen, maar er zijn nog veel meer lekkere gerechten op de kaart! Maar ook de wisselende gerechten op het bord zijn erg goed!

Personeel is erg gastvrij, en er is een goede prijs-kwaliteitsverhouding! Het dus een echte aanrader!

30. Pien en Sjef

Prima gerechten voor een goede prijs. Als je iets anders wil, vraag het maar. Er kan heel veel in dit gezellige eetcafé.
    Carpaccio is zeker een aanrader. Maar ook de warme looksaus met ossehaasspies. Maar er zijn altijd extra gerechten die heel afwisselend zijn, met een vleugje uit de Antillen of uit Indonesië. Heel vriendelijk personeel en een enthousiaste eigenaar. Een aanrader !!!

31. Karin Bruers

Een super eetcafé!!
    Als je bij het eiland binnenkomt krijg je gewoon goede zin.

Er werken daar geweldige, vriendelijke en altijd vrolijke mensen, de sfeer is er super en het eten helemaal!!
    De chef kok is zeer goed, en niets is er teveel! En de eigenaar die verdient een hele dikke duim. (de rest van het personeel ook trouwens)

Wat het eten betreft ik ben helemaal weg van de gamba's en die zijn echt nergens lekkerder als bij het Eiland!

32. Rob & Babke

Wij gaan regelmatig een hapje eten bij het eiland en het is altijd heerlijk en gezellig. Maurits en z'n team hebben oog voor de gasten en Sherni kookt een feestje op je bord. Naast de vaste kaart staan er altijd wisselende gerechten op het bord. Meestal iets aparts en dat maakt het ook altijd weer spannend.

33. We komen hier regelmatig en ons topgerecht is de ossehaasspies heerlijk een aanrader verder is het te betalen.

Succes Maurits

34. judith en leo

Echt heerlijk gegeten. Zeer vriendelijke eigenaar en personeel. Volg x nemen We onze kinderen mee. Voor herhaling vatbaar

35. Rineke en Theo

Hee maurits en het o zo sfeer volle personeel.

We komen vaak aanwaaien om weer een lekker hapje te komen eten, de bediening is goed en gezellig het eten is lekker en het is niet duur wat wil je nog meer.

Ik zou zeggen ga het gewoon een x proberen.

Wij zijn zeer tevreden.

36. Goof en Jeannette

We waaien geregeld binnen bij "Het Eiland", vooral door de prima prijs-kwaliteit verhouding.

Niet duur, dus voor ieders portomonnee, en je voelt je altijd welkom. Leuke bediening en Maurits en Sherni koken zalig.

De carpaccio, héérlijk we proberen hem vaak elders, maar steeds valt het dan tegen. Dus dat doen we niet meer.

De spare ribs in soja marinade, om je vingers bij af te likken (doen we dus ook). Eigenlijk kunnen we niets opnoemen wat niet smaakt.

Ons advies: Probeer het zelf.

37. Met regelmaat spoel ik aan in het Eiland. De carpaccio is er zeer goed, maar ook de gamba's zijn er geweldig. Ik kan eigenlijk niets opnoemen wat er niet goed is.

38. M v bavel

Het eten is echt fantastisch. Complimenten aan de kok, heerlijk gegeten voor weinig geld.

39. robyn schmitz

Lieve mensen van Het Eiland,

jullie eten was echt verrukkelijk.

Ik had alles op.

En jullie doen goed jullie best.

En ik wens jullie nog veel succes.

40. Je kunt hier echt lekker eten!

De prijs/kwaliteit verhouding is echt goed!

MHH de carpaccio en de gamba's zijn zo lekker!

41. Je bent er welkom, je voelt je er thuis en je krijgt geen genoeg van het lekkere eten!

Gezellig eetcafe voor een snelle hap of uitgebreid diner. Erg gastvrij, verrassend en goede prijs/kwaliteit verhouding.

En de lekkerste carpaccio is toch echt hier!

42. Marleen v Boxtel

Sfeervol, gezellig, lekker.. Vooral de gambas.. Xx.

43. Edgar,Marie-Louise & Amy

Wij gaan geregeld eten bij eetcafe Het Eiland.

Iedere keer als we er komen hebben ze een ander thema. (waar halen ze de energie vandaan)

In 1 woord geweldig.

44. Hoi Maurits en Ursula.

Het was leuk vandaag he?!

Onze kipsalade was heerlijk! Ook leuk dat ik het weer samen met mijn oom Maurits mocht maken.
    En de tekeningen bewaar ik wel hoor, dat je het weet.

Het ijs was ook zalig, dat komt natuurlijk door jullie top restaurant!

Doei doei.

Xxxjes Beau.

45. Priscilla Verhoeven

Supergezellig klein restaurantje. Voor een leuk bedrag lekker eten. Leuke mensen, goede bediening.

46. John en Lizette

Het is altijd erg lekker eten (en drinken) bij Het Eiland. We zijn al jaren vaste gast, en nog nooit iets te klagen gehad. Niet over de service, en al helemaal niet over het eten. Maurits en Sherni kunnen zalig eten maken. Dus ga zeker een keertje eten, het is de moeite waard. En Ursula en de andere meiden zijn altijd erg gezellig, maken de lekkerste cocktails en geven perfecte gastvrijheid. Helemaal TOP!

47. Prijs-kwaliteit..het beste wat Goirle te bieden heeft!

48. fam van gerwen

Maurits ons warm/koud buffet verzorgd op onze bruiloft. Nu 15 jaar later bij hem weer gaan eten. Het was WEER geweldig!

Heerlijk en goed verzorgd eten voor een hele leuke prijs. Ga zo door.

49. Super!

En betaalbaar.

50. Bij "Het Eiland" is het altijd goed! Prima prijs-kwaliteit verhouding. Mooie porties. Of je nu de seizoensgerechten van het schoolbord of de vaste gerechten van de (schat)kaart kiest: alles is lekker. (H)Eerlijk eten, gezellige sfeer. Ongedwongen. Iedereen is welkom. Niet alleen kindvriendelijk, maar ook heel vriendelijk voor de portemonnee. Als je één keer bent geweest, kom je zeker terug.

51. Heerlijk gegeten voor een heerlijke prijs!

Bediening super!

Dankjewel voor een gezellige avond!

52. Prima de prima!

Bij Maurits en Ursula is het altijd lekker.

Lekkere en ruime schotels in een tropische ambiance met een salsa muziekje op de achtergrond.

Prijs kwaliteit is echt superrrrrrrrrrrrrrrrr.

Wij zijn al vaak geweest en blijven zelfs nu we gaan emigreren naar Belgie zeker komen.

53. Een heel goed restaurant met een tropische sfeer. Een stukje Latijns Amerika in Goirle. Goede kwaliteit eten tegen een betaalbare prijs. Zelden zo'n goede T-bone steak gegeten. (Van het bord met extra gerechten)

En dan die spare ribs. Je eet er bijna je vingers bij op. Op verzoek kreeg ik ze in soja marinade! Geweldig!

Een echte aanrader!

54. Leuk eetcafe, goede sfeer, beetje tropisch.

Goede kwaliteit van de gerechten en grote porties.

En ook mooi.... niet duur.

Echt een aanrader voor een goed happie eten.

Aanrader, de garnalen cocktail!