Restaurant Karel V in Goes

1312097680 64
1379197360 84
1419457168 81

1. Wendy van den Brand

Wij hebben hier vorige week gegeten en zijn heel enthousiast. Het voorgerecht was vegetarisch maar toch bijzonder. Het hoofdgerecht, tongfilet, was ruim voldoende. Vooral het nagerecht sprong eruit. Een warm smeuiig chocoladetaartje met bessenijs en chocolademousse, ontzettend lekker! De bediening is heel vriendelijk en oplettend. Verder is het natuurlijk een heel sfeervol pand op een mooie locatie. Wij komen hier zeker nog graag een keer terug.

Wendy.

2. Wij hebben op Valentijnsdag gegeten bij Karel de Vijfde. Dit was voor ons de eerste keer. Na het aperitief en het voorgerecht hadden wij hoge verwachtingen. Wij zaten rond 7 uur aan onze tafel en kregen iets voor 8 het voorgerecht. Dit is al vrij lang maar nog niet vervelend.
    Jammer genoeg hebben wij na het voorgerecht tot kwart voor 10 moeten wachten op het hoofdgerecht. Dit is geen tijd om te eten en de honger is dan ook ver weg. Toen wij eenmaal het hoofdgerecht kregen viel deze nog erg tegen ook, niets bijzonders en erg simpel.
    Naar onze mening kan je voor het geld dat je daar uit geeft ergens anders goedkoper, gezelliger en lekkerder eten.

3. Tom en Anouk Boot

We zijn inmiddels toch wel vaste klant bij Karel V. Vanavond hebben we er wederom gegeten en het was weer goddelijk! Alles is perfect, alles klopt. De smaken passen super bij elkaar, alles is ongelooflijk vers, van enorm goede kwaliteit en puur, de sfeer is geweldig... Kortom, voor ons het beste restaurant wat er is met (écht!) de aller, aller, allerlekkerste rundercarpaccio ter wereld!!!

4. Enkele weken terug gegeten. Was erg goed. Prettige ontvangst en een erg vriendelijke bediening. Het eten was ook bovengemiddeld. Kortom voor herhaling vatbaar!!!

5. Olga Bantjes

Heerlijk gegeten. Goede wijn erbij op advies van de eigenaresse. Goede uitleg over de gerechten. Kortom: een heerlijke avond op een fantastische plek.

6. We hebben heerlijk gegeten.
    Je kan heel leuk en gezellig zitten op het terras aan het water.

De bediening was super aardig en er werd goed voor je gezorgd.

7. Kittyweststrate

Perfect, echt alles. De bediening, de sfeer en zeker het eten. Was super werk van gemaakt. Een super aanrader kan geen minpunt noemen. Zal er zeker vaker komen. Ontvangst, belangstelling, sfeer, eten, super. Een fijne avond om terug te kijken. En ook de prijs is leuk. Aanrader.

8. Fam Nijhuis

Wij hebben hier gegeten met onze kinderen en kleinkinderen. Vooraf gebeld hoe men reageerde op een klein kind dat regelmatig door het restaurant liep. De reactie: "We zijn toch allemaal kind geweest" deed ons goed. De service, de klantvriendelijkheid en de kindvriendelijkheid werden meer dan waar gemaakt. We hebben er heerlijk gegeten en de kleine man werd (ook voor een redelijke prijs) geweldig verwend. Zeker een aanrader, dit restaurant.

9. T. Kulant

I picked this place based on the good previous reviews, understanding that the selected extraordinarily bad reviews might not reflect the average performance. My fiancé said the main dish meat was one of the best she ever had and I liked my starter similarly strong. The table was maybe the least nice at the place, however, the place has a wonderful and charming atmosphere. You notice that the owners pay attention to create a cozy living room atmosphere. It's rather expensive, maybe, but the stunning location makes it a safe choice for very special occasions.

10. Alexander & Ellen Goslinga

Op aanraden van de VVV een uitgebreide lunch genuttigd in Karel V. Prima ontvangst. Ontspannende en ongedwongen sfeer. De bediening is uitstekend: Goed advies en uitleg maar zeker niet opdringerig. Smaakvolle gerechten. De lokatie is natuurlijk uniek aan de haven van Goes. Aangekleed met aantal werken van plaatselijke kunstenaars. Met dit restaurant hebben we onze mexicaanse gasten absoluut verrast.

11. M.v.d. Eijk

Heerlijk gegeten met onze vriendengroep, sfeer van het pand ademt nostalgie en warmte uit. Het restaurant bevindt zich dan ook in een van de oudste panden van Goes. Hele vriendelijke bediening met verstand van zaken, absolute aanrader!

12. Bestevaer

Heerlijk gegeten met een aantal collega's. Ontvangst was prima, heerlijk eten in de nostalgie van de oude zeevaarders. Zo moet de entourage zijn! Hier komen we zeker terug! Genieten!

13. sandra rob kirsten mike

We kwamen iets te vroeg aan om gelijk te kunnen eten omdat de keuken om half zes open ging, maar we kregen gelijk heerlijk verschillende broodjes met tapenade zodat we alvast lekker iets konden eten. De gastvrouw was zeer vriendelijk en vertelde ook wat over de historie van het pand, daarna nog een heerlijke amuse met hollandse nieuwe . Hoofdgerechten waren heerlijk. Super malse ribeye en de lamskotelet is ook echt een aanrader. Desserts ook gewoon subliem, alles vers uit de streek . Hebben zelden zo lekker gegeten!!!

14. Samen met broer en zus wezen genieten bij Karel de 5e. Direct bij binnenkomst werden we hartelijk ontvangen en werden we verwend met een heerlijke amuse. Het eten was perfect en de wijn idem dito. Heerlijk genoten van een avondje culinair en meerdere keren een leuk gesprekje met de gastvrouw. Kortom een perfecte avond en alles ging zoals het hoort. Genieten!!!

15. Tom de Koning

Afgelopen zaterdag weer heerlijk gegeten. Het chef's vismenu is echt een aanrader met o.a. kreeft, bisque en kabeljauw. Ook schenken ze goede wijnen voor een leuke prijs. Niet alleen de gastvrouw zelf maar ook de serveersters zijn erg vriendelijk en kundig. Aanrader dus!

16. Lekker eten, beetje saaie sfeer, geen muziek ofzo. Voorgerecht portie riant, hoofd gerecht portie voldoende.

17. Met aan aantal collega's wezen eten. Prima ontvangst. Lekker gegeten en er was voldoende en goede bediening. Geen idee over de kosten, want de werkgever betaalde.

18. Els

19. A de Bourgraaf

Heb op woensdag 21 oktober 2009 een zaken dinertje genoten bij Karel V. Het was goed. Met name sfeer, bediening en ambiance was bovengemiddeld. Kwaliteit eten en drinken ook prima.

20. Wij hebben onze tweede kerstdag bij Karel V gedineerd, en we hebben zoals altijd weer heerlijk gegeten. Dat er tussen de gangen wat langer gewacht werd vond ik prettig, het is immers een gezellig avondje uit. Ik had het vis menu en alle gangen waren van goede kwaliteit.

Ik blijf dan ook dit restaurant aan al mijn vaarvrienden aanbevelen. Het is er gezellig met leuk personeel en een vriendelijke gastvrouw, met het schitterende uitzicht over de haven is het een geweldig restaurant om lekker en gezellig te dineren.

21. Ik was er op tweede Kerstdag en heb zowel geproeft van het vis- als van het vleesmenu. De verschillende gerechten waren volgens mij goed op smaak, ik heb dan ook heerlijk gegeten.

Het duurde wel lang voordat de gerechten op tafel stonden.

22. Helaas.

Op 2e kerstdag 2009 hier gedineerd, en hebben het idee opgelicht te zijn.

Het duurde welgeteld 1½ uur voor we het eerste gerecht voor ons kregen, en de wachttijden voor de volgende gangen waren identiek. Voor het geld dat we moesten neerleggen hebben we niet gekregen wat je ervoor mag verwachten. Het hoofdgerecht had te lang in de keuken gestaan, de "beurre blanc" was al uitgedroogd, de "tarbot" smaakte niet eens naar vis? Over de overige gangen wil ik al geen woord vuilmaken, dan het woord ondermaats!

Elk ander restaurant kan het beter!.

Toen de kok langskwam hebben we hem hier op aangesproken en zijn enige reactie was dat hij er in het vervolg rekening mee zou houden.

Als we de eigenaresse op onze klacht attendeerden reageerde ze gepikeerd! Geen enkel excuus of gebaar naar ons toe inzake de verpestte kerstavond.

In 1 woord schandalig en zeker niet voor herhaling vatbaar.

Dus wat ons betreft, hier niet naar toe gaan.

23. Een echte afrader.

Wat een flop, we dachten met z'n viertjes ergens gezellig en lekker te gaan eten. Schandalig wat ze je daar met een quasi vriendelijk gezicht voorschotelen. Gerechten uit de diepvries, waarvan de smaak niet te herkennen was en wijn die kwalitatief niet beter is dan van een supermarkt.

24. Suus & Jurg

Overheerlijk gegeten! We hebben in de loop der jaren veel restaurants bezocht, want we houden van goed en lekker eten. Bij karel V waren we op het goede adres.

De gastdame was vriendelijk en er werd tijd vrijgemaakt om een en ander uit te leggen over de verschillende gerechten.

Jammer dat er twee mindere recenties staan vermeld op deze site. Blijkbaar hebben deze personen weinig kennis van een goede keuken en zeuren graag over simpele bijzaken.

Wij raden Karel V ten zeerste aan voor echte culinaire fijnproevers!

25. Heerlijk gegeten, super aardige gastvrouw.

Prijs/kwaliteit is goed. Echt heerlijk gegeten!

26. 5 jonge vrouwen

Hier gaan wij dus nooit meer naar toe.

We zijn hier met 5 jonge vrouwen uit eten geweest waarvan er een hoogzwanger is. Bij het bestellen gaf ze aan dat ze het vlees goed doorbakken wilde. Vervolgens heeft ze het 2 keer terug moeten sturen naar de keuken omdat dit niet het geval was.

De gastvrouw gaf ons daarbij het gevoel dat wat we vroegen teveel was. En vervolgens maakte ze achter onze rug grimmassen naar andere gasten. Dit kun je gewoon niet maken!

Het eten zelf was wel goed maar niet bijzonder, zeker niet voor het geld wat ze er voor vragen. Bij het hoofdgerecht werden asperges geserveerd waar met het mes niet door heen te komen was. Ook de prijzen van het dagmenu en de gewone kaart liggen belachelijk ver uiteen. Terwijl hetgeen je er voor krijgt gelijkwaardig is.

Absoluut niet aanrader!

27. Hoving

29-04-2009

We hebben heerlijk gegeten, vooral de gebakken asperges smaakten prima en de prachtige locatie met een hele aardige gastvrouw zorgden voor een gezellig etentje.

28. We hebben een heerlijke avond gehad.
    Het eten was gewoon perfect en de bediening super vriendelijk.

Ga zo door!

29. Fam. Witte

Het was een heerlijk avondje uit voor ons.
    We hebben heerlijk gegeten, de sfeer was perfect, bediening was geweldig en het uitzicht was onbetaalbaar.
    We komen gauw weer eens terug.
    Afz. Fam. Witte

30. Van tongeren

Zeer sfeervol restaurant. Het eten was fantastisch in combinatie met een heerlijke soave. Vrolijke,vriendelijke bediening. Wij hebben genoten en komen zeker terug!

31. Voor één "potje" SUPERKLEINE mosselen (voor 2 personen) en een flauwe witte wijn (crianza) betaalden we 74 €. De doorbakken en diepgevroren frietjes waren een nachtmerrie, evenals de "salade" (wat blaadjes met een vinaigrette uit de fles). Trage bediening. Wij kregen de "rince-doigts" bij de rekening. Een echte schande voor een restaurant dat zich gastronomisch durft te noemen ! In Belgie noemen ze zoiets een snackbar (en dan nog..)Gelukkig was er het havenzicht...