De Werelt in Goes

Heel de wereld op een spies!

Gratis parkeergelegenheid van vrijdag tot en met zondag op het parkeerterrein
    De Koepoort.

• 2e Kerstdag – 26 dec

Gesloten

• Oudejaarsdag – 31 dec
  • Nieuwjaarsdag – 1 jan

Welkom bij Restaurant de Werelt...

...en niet zo maar een restaurant! Onze Gaucho’s nemen u tijdens het diner mee op een heuse wereldreis. Gelukkig hoeft u bij restaurant de Werelt aan het begin van de avond niet te kiezen wat u wenst te eten. De gehele avond door komen de Gaucho’s met alle gerechten geregen aan een spies bij u aan tafel en kiest u a la minute waar u trek in heeft. Tevens worden alle gerechten bereid op de Braziliaanse barbecue, de Churrascaria. Wilt u al een voorproefje van wat wij serveren? Bekijk dan onze menukaart. De menuprijs is € 29,50 excl dessert en drankjes.

Wij ontvangen u graag voor een wereldse avond in Restaurant de Werelt.

• Buffet: € 32,50

1432091930 78
1453192976 77
1498911911 84

1. D.R.Geschiere

We hebben genoten en lekker gegeten . Ook de entertainer was leuk om naar te kijken , met zijn goocheltrucjes . Is vast nog wel eens voor herhaling .

2. Wonderful ambiance! Owner and wait staff were very welcoming! Food was delicious! Loved the presentation!! Relaxing dinner. Plan on staying for a couple of hours!! Highly recommended!!

3. Erg lekker gegeten. Prijs was wat aan de hoge kant maar t was heerlijk allemaal.

4. Vriendelijke bediening. Goede uitleg van de concepten. Het eten was heerlijk en vlug op tafel. Zeker gaan we nogmaals.

5. Kado gekregen van een vriendin. Heerlijk gegeten. Uitstekende en gezellige bediening en het is een geweldig concept. Wel aan de hoge kant qua prijs!

6. Heerlijk genoten. Tot de volgende keer.

7. Fam van de Griendt

Voor het eerst op aan raden van familie.
    Gaan eten bij de werelt dat was een top ervaring!
    Wat een gastvrije en vriendelijke mensen.
    En het eten was ook heel erg lekker.
    We Hebben er 250 km voor moeten rijden maar Zeker de moeite waard!
    Wij gaan er zeker vaker komen echt een aanrader.
    Ps. Pas wel op wand je word er zo verwend dat je er verslaaft aan raakt 😉

8. Complimenten voor de lieve gastvrouw José. Ook onze gaucho deze avond was zeer vriendelijk en de open keuken geeft een leuke sfeer. We waren wat huiverig voor het pompoensoepje vooraf maar tot onze verrassing was deze werkelijk verrukkelijk. Wederom heerlijk gegeten!

9. Fam. Outermans

Een avontuur aan tafel. Personeel is open vrolijk en spraakzaam. Eten was fantastisch. De zaak is ruim opgezet. Veel beter dan menig ander restaurant.

10. A+A Utrecht

Wij waren met 2 personen en hebben zeer goed gegeten. De ene had rundvlees (heel lekker mals) en de andere 4 moten vis. Uitstekend. De sfeer en de service was (is) er goed.

11. Wij hebben onwijs lekker gegeten, het is echt kwaliteit vlees en de service kan niet beter, erg netjes. Enkel zou het misschien fijner zijn als je wat meer vlees krijgt van de spiezen, verder echt een aanrader!

12. Tapas voorgerecht was veel en goed.
    Echter wij kwamen om het hoofdgerecht.
    Wij zijn allemaal echte beef eters, helaas maar een stuk beef gehad. Wel veel vettig varkens vlees.

13. Voor de 2e keer geweest. Goede ervaring.
    Miste deze keer ten opzichte van de vorig keer wel de saladebar.
    Wat mij betreft een misser.
    Verder prima.

14. Je kunt merken dat ze vooral op groepen zijn gericht. Vond het weinig eten in verhouding met de prijs.

15. Hele leuke avond gehad met 2 kinderen. We kregen een grote plank met allerlei voorgerechten, en daarna de spiesen. De kwaliteit van het eten was prima. Er kwam nog een goochelaar aan tafel die kort wat trucjes liet zien. Erg leuk hoe hij met de kinderen omging! Prima avond gehad.

16. Leuke ervaring. Gezellige gastvrouw.

17. Voor de 2e keer geweest. Lekker gegeten. Leuk concept. Dit keer kwamen de spiesen voor ons te snel achter elkaar. We hebben een schoon bord voor de ananas gevraagd, dit zou standaard moeten zijn.

18. Voor de tweede keer een super avond gehad in Restaurant de Werelt! Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel, alles goed verzorgt. De negatieve recenties die we hier en daar lezen begrijpen we niet, niets negatiefs kunnen ontdekken!! Wij komen absoluut weer terug!

19. Jan en Angela

Bijzonder goede ervaring. Lekkere hapjes als voorgerecht en - gelukkig niet al te grote porties- van prima bereide vleesspiezen. Wij vonden en vinden het een aanrader. De kok geeft blijk van vakkennis zonder arrogant te worden, de bediening is aangenaam.
    Naar 'de Werelt'! Een prima prijs-prestatieverhouding!

20. Gastvrij ontvangen, prima bediening, goede uitleg van het programma en bovenal genoten van het "heel de werelt aan een spies" concept. Heerlijke voorgerechten (plank met een overvloed aan hapjes) en daarna malse vleesgerechten van de bbq spies. Als laatste heerlijke ananas met kaneel van de bbq. Ook de nagerchten zijn super! Heb je de tijd om een uurtje of 3 te zitten dan is dit concept echt een aanrader! De bediening is super, vriendelijk, attent, zonder opdringerig te zijn.

21. Op zaterdagavond geweest. Het was er niet echt gezellig. De zaak was bijna leeg. Je verwacht lekker veel vlees maar eerst wordt je volgepropt met soep, salades, vette friet. Het vlees wat je krijgt is erg zout dus moet je veel drinken bestellen, en de plakjes zijn trouwens flinterdun. Voor 40€ op gewoon slecht. De bediening was wel vriendelijk.

22. H Schipper

Erg goed, apart concept met goed eten vriendelijke bediening, helemaal goed

23. Het is inderdaad een hele beleving, een andere manier van uit eten. Het idee is geweldig, de tapasplank vooraf is eigenlijk al een maaltijd op zich, wat er daarna gebeurt met de spies aan tafel moet je beleven. De bediening is gewoon goed, zeer goed! Vriendelijk, alert, alles wordt goed uitgelegd en vertelt. Geen opdringerigheid, geen 10 keer per avond "is alles naar wens? ". Is er dan niets minder? Jawel, de prijs hoeveelheid is nogal scheef, zeker gezien het niet een volledige all in prijs is. De beleving vergoed veel zo niet alles… Volgende keer gaan we voor de lava steen grill concept.

24. Vandaag voor het eerst bij de Werelt gegeten (met 4 personen) wij kozen voor het arrangement waarbij er als voorgerecht een grote tapasplank geserveerd werd, waarna er als hoofdgerecht verschillende soorten vlees op een spies aan tafel geserveerd werden. Aan ons werd steeds duidelijk en helder verteld wat de bedoeling was. De bediening was ontzettend vriendelijk en gastvrij! Het eten was ook erg lekker en wij vonden het concept heel bijzonder. Wij hebben genoten van een gezellige, goed verzorgde avond.

25. Prima gegeten. Zeer grote tapasplank en goed vlees van de spies. Bediening is attent.

26. Hans Peter Priem

Avondvullende thema's met uitstekende tapasplank en uitstekende vleessoorten van de spies. Lekker dessert als afsluiter. Leuke avond met als leuke verassing een goochelaar aan tafel.

27. Cor geus

Combinatie van escape spel, quiz en lekker eten is een gouden formule voor verenigingen of groepen.

28. Goed ontvangen en vriendelijk personeel, maar wij vonden het vlees behoorlijk zout!!

29. cp den dekker

Prima eten, goede service en meer dan genoeg gegeten.

30. Jacko Nieuwenhuize

Super leuke avond gehad met heerlijk eten!

31. Wat is dit genieten echt een aanrader voor iedereen die van vlees houdt keurige bediening en super vriendelijk personeel echt een top restaurant

32. Gezellige avond.
    Het eten is prima en meer dan voldoende. Heerlijk mals vlees van de spies.
    Een aanrader als je op je gemak wilt eten en lekker wilt bijkletsen!

33. Vriendelijk ontvangen en de rest van de avond super leuk geserveerd.
    Leuk opgezet en echt alle hapjes en vlees zijn heerlijk.
    Absoluut een aanrader!

34. Heerlijk gegeten! Sfeer was goed, maar omdat er een grote groep aan het eten was, was het behoorlijk rumoerig.
    Het eten vonden wij uitstekend en de huiswijn was ook prima.
    Als er nog een stukje vis bij zou zijn, dan zou dat helemaal geweldig zijn.
    Wij zijn hier al verschillende malen wezen eten en gaan dit zeker nog eens doen.

35. Rebecca zwaan

We vonden het eten heel lekker. Aardig personeel, heel gastvrij. Het zag er netjes uit in het restaurant. Drinken was ook goed, we hebben goed uitleg gehad, we werden goed ontvangen door het personeel.

36. Siegersma

Gastvrij ontvangst door de eigenaar. Ons verzoek om naast elkaar te zitten werd gehonoreerd, wat wij als prettig hebben ervaren. Jonge bediening maar erg correct en vriendelijk. Uitleg over welke mogelijkheden we konden kiezen erg duidelijk. We kozen voor wereld gerechten. Voorgerecht zeer uitgebreid met lekkere kleine hapjes en dito saus.
    Hoofdgerecht kwam redelijk snel na het voorgerecht, maar na aangeven dat het toch een avond uit eten is werd hier goed op ingespeeld. De kwaliteit van het vlees is erg hoog alleen kan de bereiding beter. Ons advies is minder zout, veel, minder zout en meer kruiden zodat het vlees meer tot zijn recht komt. Er waren verschillende soorten vleessoorten maar door het niet variëren met kruiden had elke vleessoort dezelfde smaak. Jammer van het vlees. Sommige vleessoorten behoeven een krokant korstje en dat hebben we ook gemist. Al met al een prettige ervaring maar niet voor herhaling vatbaar mede door de fantasieloze bereiding van het vlees.

37. peter gerritsen

We hadden een ploeguitje met 17 personen, het was heerlijk en avondvullend. Weer eens wat anders.

38. Heel vriendelijk personeel. Alles wordt goed uitgelegd en het eten was voortreffelijk.

39. Hoop mensen zullen het "concept" wel waarderen maar wat mij betreft hoeft deze poppenkast niet zo nodig!! Misschien wat minder concept en meer aandacht voor de maaltijd!

40. Wij hebben heerlijk gegeten gisteravond. Het vlees was ontzettend mals. De tapas plank was nieuw voor ons. Wij hadden van tevoren aangegeven dat wij geen van beide vis lusten. Dit stond uiteindelijk wel op de plank. Dit was een klein minpuntje. Maar het vlees en de service maakt alles heel erg goed.

Zeker voor herhaling vatbaar.

41. Heerlijk gegeten, al zaten we al wel flink vol van de eerste gang! Maar echt super en vriendelijke service, top!

42. Johan Rijnhout

Wij komen al vanaf het begin bij Restaurant "de Werelt", en zijn hier dik tevreden over. De eigenaar en zijn crew weten iedere keer weer een vernieuwd concept te brengen wat terug komen leuk en smakelijk maakt!
    We hopen nog vaak te genieten van de wereld op een spies óf vanaf de steen!!

43. William Buyze

Heerlijk gegeten met enthousiaste bediening kortom een gezellige avond gehad.

44. Alles was goed geregeld en lekker.

45. Henkjan Tieleman

We gingen vol verwachting naar De Werelt vanwege de recensies die we lazen en filmpje op de website.
    Het restaurant ziet er erg netjes uit qua aankleding en ook al het personeel was erg vriendelijk.
    We kregen eerst een grote plank met alle hapjes/soepjes. Dit smaakte allemaal erg goed.
    Daarna kwam al het vlees aan tafel gesneden vanaf de spies. Dit viel voor een groot gedeelte tegen. Beide kipvarianten waren heel erg droog van binnen. Het "Mexicaanse vlees" smaakte wel aardig. Ook de ananas waar iedereen het over had vonden we geen van allen bijzonder. Sommigen aten het niet eens op omdat de ananas zo zuur was.

Kortom mixed feelings waardoor de prijs/kwaliteit verhouding niet in balans was.

46. Jacques Derksen

We hebben met 14 buren een geweldige avond gehad. Heerlijk gegeten. Nieuw voor ons was een plank met tapas in plaats van een soep en saladebuffet. Hierdoor minder geloop in de zaak. Eten was weer prima in orde

47. Elly Stroo

Vriendelijke ontvangst; heerlijk gegeten voor een zeer schappelijke prijs. Bij vertrek moesten we onze eigen jas pakken, wat niet zo gemakkelijk ging, want de garderobe was wat rommelig.

48. Ashley V Someren

Erg lekker en goed vlees, leuke/enthousiaste bediening! Zorg dat je niet te veel eet voordat je hier heen gaat ;)

49. Lekker sappig vlees. Leuk concept met het snijden van het vlees aan tafel. Minpunten erg lastig op te noemen. Dit is een goed teken dus! Voorgerecht ("de plank") is erg veel. Voor mij zou dit minder mogen en dan meerdere rondes vlees/vis/groente. Zo kan je ook rondes overslaan of bij een volgend bezoek iets anders kiezen. Ik zou dan vaker terug komen. Super lekker wit huiswijntje! Service en communicatie door hele team super. Springt er echt uit in Goes!

50. Was een leuke ervaring, maar ik denk dat ik, juist vanwege de formule, niet snel nog een keer naar de Werelt zal gaan, de verrassing is er dan af.

51. Weer heerlijk gegeten, voorgerecht werd op een leuke manier geserveerd. Vlees lekker mals, de hoeveelheid was o.i. wel minder dan de vorige keer en we vonden het jammer dat er dit keer geen vis bij zat.

52. Zoals gewoonlijk heerlijk gegeten, het blijft een leuk concept... Dat overheerlijke vlees van de spiezen en niet te vergeten de ananas...
    Het kerstmenu was zeer uitgebreid, bijzonder smaakvol en geserveerd door vriendelijk en attent personeel... Ruud en de Crew, onze complimenten!

53. Goed en lekker vlees, goede bediening.

54. Het eten was heerlijk en een prima sfeer kortom een geweldige avond.

55. Erik Meijer

Heerlijk gegeten in een gezellige eetgelegenheid.

56. Het was uitstekend, lekker en vriendelijke bediening. 1 heel klein minpuntje: ik miste een afvalbakje op tafel voor de botjes e.d. Voor de rest alles prima in orde en voor herhaling vatbaar.

57. Een geweldige ervaring op gebied van uit eten de gerechten waren overheerlijk en de gastvrijheid was zeer goed we komen zeker nog is een keer terug

58. Met kerstavond hier gegeten, was top en service is prima. Zeker een aanrader!

59. Prima gegeten. Goede gerechten, uitstekende service en uitleg voor een prima prijs. De werelt op een spies, ik zeg ja.

60. van de Velde

Super leuke avond gehad. Heerlijk eten, vriendelijke bediening.

61. Krosendijk

GEWELDIG! Heel vriendelijke mensen allemaal. Uitstekende service, goeie uitleg, heerlijk sfeer en vooral lekker eten. Een echte aanrader, ik zou zo weer er naar toe willen.
    Chapeau!!

62. Super vriendelijke ontvangst en service. Heerlijk eten. Complimenten

63. Vriendelijke bediening, lekker eten. Leuk concept en gezellige sfeer. Zeker voor herhaling vatbaar! En dus ook een aanrader

64. Super lekker, leuke ervaring, gezellig en aardig personeel.

65. We zijn er voor de tweede keer geweest en hebben weer heerlijk gegeten, het is een echte aanrader.

66. Voor de tweede keer heerlijk gegeten bij restaurant 'De Werelt'. Goede en zeer vriendelijke service! Het vlees wat je krijgt is mals en zeer smaakvol! Tip voor de echte vleesliefhebber.
    We zijn wederom rollend van tafel gegaan.

67. Bediening super en zeer vriendelijk, gevarieerd en goede kwaliteit vlees en meer dan genoeg eten. We komen zeker terug!

68. Goed gegeten, vlees was heel mals. Bediening uiterst vriendelijk en er heerste een ontspannen sfeer. Zeker een aanrader om een avondje lekker te gaan eten.

69. Wij hebben 2 jaar geleden hier gegeten en toen was het goed en rijkelijk. Deze keer waren de voorgerechten uit de diepvries of een pakje. Het vlees was droog en leek niet vers. Met de grill was iets aan de hand, die wilde niet opwarmen. Daar heeft de bediening zijn excuus voor gemaakt, maar dat neemt niet weg dat alles veel te lang duurde en er na twee uur nog steeds maar zes van de acht gangen geserveerd waren. Het vlees was taai en heeeel weinig. Behalve friet waren er geen bijgerechten. Wij zijn voor 90 euro met honger vertrokken. De service was prima, de bediening heeft hun best gedaan, maar vor ons nooit meer.

70. super gezellig lekker gegeten leuk concept zeker een aanrader voor iedereen

71. Tanja de Volder

Gastvrij en vriendelijk personeel. Goed kwaliteit vlees van de spies en heerlijk mals. Echt een aanrader om naar toe te gaan.

72. Een aanrader gereserveerd oneline met de vraag of hondjes hier welkom waren, was geen probleem een tafeltje gekregen in een rustig hoekje er werd zelfs gevraagd of ze geen bakje water moesten hebben, eten was lekker en aan een eerlijke prijs

73. M.J. Thissen

Ter afsluiting van een leuke verjaardag dit etentje wat ik via social deal een aantal weken geleden heb geboekt. Bij het opnemen van de drankjes vroeg ik de seveerster of de drank inclusief was want ik wist het niet meer. Zij vertelde dat drank en dessert niet bij de deal hoorde. Prima!
    Een andere serveerster presenteerde ons de menukaart in de vorm van een krijtbord en vertelde dat we de keuze hadden uit tomaten- of vissoep en een vlees- of visgerecht.

Op de rekening kon ik ineens 6x soep (33 euro) afrekenen. Ik heb hier over geklaagd, niet om geld terug te krijgen maar omdat ik vond dat het totaal niet duidelijk was dat de soep niet bij de deal hoorde.
    De betreffende serveerster liet duidelijk merken dat de fout bij mij lag omdat ik niet meer precies wist wat ik geboekt had i.v.m. mijn vraag over de drankjes?!?! Dit moet anders. Zorg voor duidelijkheid anders ga je net als wij met een kater naar huis.

74. Arian en Veronique Koman

Wij vonden het echt een heel gezellig restaurant met vriendelijk personeel en heerlijk eten en drinken!! Echt aan aanrader!

75. Anoniem

Via social deal hebben wij hier gegeten, i.c.m. de escape room. Vriendelijke, gezellige bediening en lekker eten op een persoonlijke grillplaat. De combi deal met de escape room vind ik zeker aan te raden!

76. Karin Mijnders

Een ouderwets concept is hier voor de zondag uit de kast gehaald en in een nieuw jasje gestoken. Een heerlijk stuk rundvlees dat je zelf op een eigen gloeiendhete lavasteen mag garen. Het vlees is in verschillende gewichten te kiezen. Het was heerlijk en ook de soep vooraf en het dessert waren heerlijk. Wat een verwennerij er om heen. Wij hebben genoten. Ook de gastvrijheid is een compliment waard. Voor herhaling vatbaar.

77. Was een geslaagde avond. Hebben heerlijk gegeten!! Heerlijk vlees en niet te vergeten de champignons en de ananas mmm. Gaan zeker nog een keertje terug!!

78. Guilliet

Vriendelijke bediening, ik vond dat je weinig vlees en vis kreeg. De ene keer een groot stuk en de andere keer klein. Mijn tafelgenoten luste 2 dingen niet maar kreeg niet wat extra van wat ze wel luste. Leuk concept maar de prijs is erg hoog voor wat je krijg.

79. Paul Martens

Super leuke/vriendelijke bediening. Eten prima, gevarieerd maar niet bijzonder. Prijzen dranken, koffie en desserts te duur! Tafeltjes erg dicht op elkaar.

80. Martha en Hans Kouwenhoven

Heerlijk gegeten, had wel wat meer vis willen hebben, de vissoep was super lekker. Gezellige sfeer, super aardig personeel en goed klantgericht.

81. Gezellige avond gehad. Het toetje van mijn vriend vonden we iets te klein en dat van mij te groot met teveel kleine kant en klaarcakejes enzo. Super lekker gegeten voor de rest, ook salades waren erg goed. Met volgende keer ander dessert zeker voor herhaling vatbaar!! Personeel erg vriendelijk!

82. Heerlijk gegeten, voor de derde keer al weer. Iedere keer is het smullen! Vriendelijke personeel, ook open voor een grapje en een praatje. Tot de volgende keer!!

83. Anoniem

Wij hebben heerlijk gegeten, erg gezellig, goede bediening!

84. Heerlijke reis rond de wereld met vlees en vis. Mooie info bij iedere ronde, waarvan je er 12 hebt. Heerlijk vlees, vis en champignons en natuurlijk hun ananas met kaneel, wauw, wat hebben we gegeten. Een cullinaire reis met zoveel rondes als je kan hebben, en de saladebar is open mmm.

85. Fantastisch gegeten op een manier die "we" niet gewend zijn. Vriendelijke en gastvrije gastheer- en dame. Een fijne ervaring!

86. Na het lezen van vele positieve recensies besloten wij ons te wagen aan deze ''Werelt reis''. We werden enthousiast ontvangen en de bediening was de hele avond goed.

We begonnen met wat broodjes en een heerlijke paprika soep. En wat erg leuk was dat je er zelf nog dingen, zoals croutons en ui, aan toe kon voegen. De hele avond hebben we gebruik mogen maken van de salade bar en bij andere tafels zag ik dat ook de patat en broodjes gewoon werden aangevuld als daar om werd gevraagd.

Wij zijn alleen niet van die grote eters dus voor ons was een mandje broodjes en een bakje patat meer dan genoeg. Persoonlijk vinden wij daarom de prijs / kwaliteit verhouding wat minder, maar dat is nou wat je eenmaal hebt bij het concept van ''all you can eat'' :)

De gaucho (Tim) was erg enthousiast en serveerde ons met plezier de stukken vlees, champignons, gamba's en niet te vergeten de welbekende ananas.

We hebben op 1 soort vlees na alles geproefd. Dit omdat wij niet gewend zijn om zo lang te tafelen en wij het dus lang genoeg vonden duren. Van te voren had ik al op de site gezien dat het allemaal lekker op het gemak gaat en dat je gewoon lekker kan genieten. Dit hebben wij ook zeker gedaan. Heerlijke stukken vlees, goede service.

Als je daar gaat eten, kan je erop rekenen dat je wel een paar uur zoet bent, maar we moeten zeggen dat dat zeker de moeite waard is!

Het enige minpuntje van die avond was eigenlijk het dessert. Dat was duidelijk niet zelf gemaakt en eigenlijk wel een beetje teleurstellend, maar dat weegt niet op tegen de unieke ervaring en het heerlijke eten.

We willen het personeel bedanken voor hun inzet!

87. Hartelijke ontvangst, mooie ruime tafel. Vriendelijk personeel. Bobby (hondje) was ook mee en daar werdt gelijk ook een bakje water voor neergezet. Heerlijke soep vooraf, op een verassende manier opgedient!
    Het eten was top! Ambiance en personeel was toppie en de prijs is mijn inziens helemaal okee! Fantastische avond gehad!

88. Dit restaurant is zeker een aanrader! Eten is super goed en heel lekker, voor iedereen wat wils, personeel is enthousiast en klantvriendelijk, prijs kwaliteit is goed. Een leuk concept!!

89. Een mooie sfeervolle zaak, met vriendelijk en zeer behulpzaam personeel. Wij waren met kennissen en hebben heerlijk gegeten. Voor we het wisten was de avond dan ook voorbij. De prijs is wel wat aan de hoge kant, maar dat was aan de bezetting niet te merken, want de zaak zat vol. En eerlijk is eerlijk, goed personeel kost ook wat! En je bent gewaarschuwd, want voor je binnen stapt kan je al weten wat een hoofdmenu kost.

Voor ons was het een beleving die je minstens eens moet meemaken. Al met al, zo zie je maar, over smaak valt niet te discussiëren en "wij" zullen zeker nog eens terugkomen :-).

90. De soep en saladebar beloofden nog wat aardigs, echter vegetarisch en vis een regelrechte aanfluiting. Vlees was best te doen. Absoluut geen aanrader.

91. Op een avond in augustus met 4 personen naar Restaurant de Werelt. We zijn hier eerder geweest dus de werkwijze is ons bekend. Er is wel een kleine aanpassing, we kunnen kiezen uit een 4-tal menu's, Wereltmenu, Wereltmenu de luxe, vismenu of vegetarisch. We gaan allemaal voor het Wereltmenu.
    We hebben vooraf gereserveerd en onze tafel staat klaar. We worden prima ontvangen en ook de rest van de avond vriendelijk bediend. De dames zijn alert en vriendelijk, onze gaucho geeft wat uitleg bij de vleesgerechten.
    De gerechten worden aan een zwaard boven een barbecue gegrild. Ons menu bestaat uit:
    Brood met tapenade van zongedroogde tomaat en aioli,
    Harissa soep; een smakelijke soep die ons inderdaad een Noord Afrikaans idee geeft,
    Diverse salades van de saladebar; Prima verse salades die tijdig worden bijgevuld
    Kippendij omwikkeld met Zeeuws spek; Wat is kippendij een prima stuk vlees, smakelijk, wat vettig en niet droog. Samen met het spek een prima gerechtje.
    Barbecueworst met Chimichurri saus hadden we moeten krijgen maar deze hebben we niet gezien. Er is wat fout gegaan in de administratie van het uitserveren.
    Zweedse varkensfilet met Cajun Salsa saus; Een prima gemarineerd stuk varkensfilet met een prima garing en die niet droog doorbakken is. De saus gaat hier prima bij. Wat hier Zweeds aan is wordt ons niet duidelijk. Het varken komt hier in ieder geval niet vandaan volgens de gaucho en moeten we dit meer zoeken in de marinade. Zelf heb ik het idee dat er maar een naam aan is gegeven om ons een culinaire wereldreis te geven. Geen probleem, de smaken zijn prima.
    Champignon met French dressing; De champignons hebben zich prima verzadigd met de dressing. De smaak zit er goed in.
    Zeeuwse beenham met limoenmayonaise; de beenham is wat te zout naar mijn smaak. Het is een gerechtje wat wat later doorkomt dus raken we al wat verzadigd. Wellicht worden we daardoor wat meet kritisch.
    Padron peper met zeezout; een kleine groene Spaanse peper die zelf totaal geen pittigheid heeft. Ook is deze van zichzelf wat weinig smaakvol. Het zeezout maakt dit wat beter op smaak.
    Kalfsmuis met ansjovis mayonaise; de ansjovis mayonaise is erg "vissig". Ansjovis is normaal gesproken meer zout dan dat deze naar vis smaakt maar deze mayonaise smaakt erg naar vis, samen met het vlees geen geslaagde combinatie
    Zalm uit de oven met Cajun kruiden; prima gegaard stukje zalm, De kruiden zijn wat voorzichtig aangebracht en overheersen niet.
    Diamanthaas met Mexican dressing; hebben we ook niet gekregen
    Rundspicanha met zeezout; een heerlijk stukje rundvlees met een smakelijke vetrand. De vetrand wordt tijdens het bereiden aan het vlees gelaten om de smaak af te geven. Het is echter ook prima te eten samen met het vlees. We krijgen hier twee rondes van.

Als gezegd, de routing uit de keuken is niet optimaal. We hebben twee gerechten niet gekregen maar eerlijk gezegd hebben we deze ook niet gemist. We hebben zelf aan de gaucho doorgegeven dat er wat vergeten was maar dat dit geen probleem was. Hij had het anders zeker opgelost.
    Voordat het hoofdgerecht wordt afgesloten vraagt men of we voldoende hebben gegeten.
    We sluiten af met warme ananas met kaneel. Mogelijk als goedmaker krijgen we flinke stukken ananas. Een heerlijke afsluiting van een prima avond.

Kijk ook eens op www.restaurantrecensie.blogspot.nl

92. Al meerdere malen hier gegeten, het is een heel leuk concept en het eten is altijd goed. De bediening is vriendelijk en de gastheer is gezellig. Wij hebben er altijd een super avond.

93. Leuk concept, dat maakt het weer eens anders! Fijn dat je als niet- viseters dan gewoon wat extra vlees kan krijgen i.p.v. vis.

Het eten was niet heel bijzonder, maar was wel lekker! De hoeveelheid is ook goed zo en alles is goed gevarieerd zo.

De service was super, we hadden een heel gezellige kok aan de tafel die leuk kon vertellen en het uiteten zo ook net een tikje specialer maakt. Drinken werd steeds tijdig bijgevuld en de salade bar was altijd gevuld!

Fijne avond gehad, en we komen zeker nog eens terug! Bedankt!

94. Alles wat je zoekt voor een gezellige avond vind je hier. Lekker eten op een originele manier. Prima bediening en een gezellige gastheer. Aanrader!

96. de noooijer

Erg leuk concept, een avondvullend programma. Restaurant beneden ziet er knus en gezellig uit. De bediening was vriendelijk, kwamen regelmatig langs. Vlees was goed, beginnen met goedkoper vlees en eindigen met de duurdere soorten. Ook kwamen er zalm en garnalen voorbij. Minpuntje garnalen waren niet zo lekker, melig en slecht te pellen. Ook kwam er een goochelaar aan onze tafel werd netjes gevraagd of we dit wilde. Deed dit top en was een super aanvulling.

97. Als je niks dan goeds en lof leest ga je toch met een vol verwachting kloppend hart en maag naar binnen. Eigenlijk is het gewoon een soort all you van eat formule met eneenenkel visje en goedkoop vlees en gevogelte. Wordt aan tafel aangeboden wat je dan met een knijpertje mag aanpakken. Om ons heen zaten vooral mensen met kortingsbonnen, die voor 19 euro 'klaar' waren, inclusief drank! Dan ben je wel goedkoop van huis en verwacht je niet zo veel wellicht. Wij betaalden de volle mep. Niet erg, maar voor bijna 50 euro per persoon ken ik veel betere restaurants. Voor groepen misschien wel geinig.

98. Tijdens vakantie in Goes opzoek naar iets unieks. Wij kwamen restaurant de Werelt tegen en hadden gereserveerd. Het is maar goed dat we gereserveerd hadden, want het zat vol!

En dat het vol zat bleek ook snel waarom. Het unieke is dat je vooraf uit twee soepen kan kiezen, waarna je van een saladebuffet kan pakken. Hierna begint het feest. Een gaucho komt langs met een zwaard waaraan stukken vlees zijn geregen. Hij snijdt aan tafel een stuk(je) af. Het vlees is lekker, van goede kwaliteit en wordt met zorg gebracht.

Mijn vrouw is zwanger, dit werd goed opgevat door de gaucho, die aangaf of het vlees wel of niet rood was. Naast vlees werd ook vis (mosselen en zalm) en champignons gedoopt in knoflook en ananas met kaneel geserveerd. Alles is onbeperkt en men geeft advies en luistert naar je wensen.

De sfeer is daarbij erg gemoedelijk en fijn, zodat je je snel op je gemak voelt. De eigenaar en serveerster komen regelmatig vragen of alles naar wens is en maakt een praatje. Wij zijn goed bediend en hebben de eigenaar dit achteraf ook laten weten. Voor iedereen een aanrader, het eten is WERELTS.

99. Met een aantal leden van onze vriendengroep ABC-singles waren we een echte avond uit in Restaurant De Werelt in Goes. We waren het allemaal met elkaar eens, dat we een fantastische avond hebben gehad. We hebben ons laten verrassen door al het lekkers, en de manier van presenteren en uitserveren.
    Zeker voor herhaling vatbaar!

100. Rita Kok

1 punt