Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Giethoorn verdeeld zijn.

Wat een goed restaurant! Heerlijk tafelen met super service en een super keuken!
    Een perfect gebakken rib-eye met een heerlijke jus en prachtige wijn om nooit te vergeten! Super vriendelijk personeel die onze avond zeer aangenaam maakte!

Voor ons, Tot gauw!

Schandalige bediening. Niet alleen bij ons, maar bij het hele terras. Onvriendelijk (ook tegen elkaar), veel fouten en een deel van de bestelling nooit ontvangen.

W.C. van Aalst

Het eten was op een ouderwetse manier klaargemaakt, niet aantrekkelijk of uitnodigend.
    De kip was te droog, alsof het te lang op het vuur had gestaan.
    Verder proefde ik geen kerrie welke bij de kip stond aangegeven.
    Alles was een beetje smakeloos, kraak nog smaak is de beste uitdrukking hiervoor.

Het eten was lekker en goede porties.

De prijs van de lunchkaart is stevig.
    Lang moeten wachten voordat wij het eten kregen. (45 minuten voor 3 hamburgers en een grote tosti met friet) is toch wel erg lang.
    Echter het was wel meer dan de moeite waard, het eten was heerlijk.

De soep was oké, de rest vond ik niet veel. De boontjes 5 stuks waren half rauw en de groente voor twee personen bestond uit een paar cherrytomaatjes en een paar komkommertjes gesneden. En wat rabarber. Vond het erg duur voor wat er op je bord lag.

Super lekker gegeten, twee keer! Kok is echt top en vriendelijke bediening! Echt een aanrader.

Eenmalig slechte service slecht eten en totaal geen reactie naar aanleiding van onze klachten het vlees was puur vet maaltijdsalade daarvoor moet je wel heel veel fantasie voor gebruiken een zakje goedkope salade een onsje zalm erop en dat was het, voor de dressing moest je zelfs vragen die zat er niet eens op en dan ook nog bijna 45€ betalen en geen excuus niets.

Kinderschotel met spareribs besteld. De spareribs waren heel licht van kleur wat niet erg smakelijk uitzag. De spareribs bestonden voornamelijk uit vet en nauwelijks vlees. Reactie toen dit gemeld werd: heeft men u bij bestelling niet gezegd dat de spareribs die wij presenteren veel meer vet dan gebruikelijk zijn. En dat presenteer je aan kinderen??

Fantastische locatie. Buitengewoon attent en vriendelijk personeel.
    Ruime keus in apparte menu's..
    Ongekende service.
    We komen uit Groningen en komen zeker nog eens terug.

Gezellige locatie en mooi restaurant snelle service… maar helaas… 1/4 gedeelte van mijn kippenvlees was NIET GAAR! Bediening ging naar de kok maar deze hield vol dat het zo hoorde! Het was volgens hem een stuk kippendij? Maakt mij niet uit wat het is zei ik, ik moet geen rauw kippenvlees! Het was echt nog rauw, bahhhh! Het gerecht was al niet veel en Er werd niet eens excuus of een ander stukje aangeboden. Een heel nieuw gerecht is niet nodig maar op z'n minst 1/4 stuk nieuw gaar vlees!
    Maar goed hier gaan we dus NOOIT meer eten!

F.Hendriks

Het eten is goed maar de bediening super slecht. 2 Kommetjes aardappeltjes voor 8 personen zo ook de groente. Werd alleen aangevuld als erom werd gevraagd. Geen aanrader!

12. Nederlands Giethoorn

Yvonne Lemmen

Eten was lekker en de service uitstekend. Een echte aanrader

Bea Herder

Gezellig in Giethoorn. Eten was niet om naar naar huis te schrijven. Varkenshaas gevuld was droog en tot overmaat van ramp ook nog patat i.p.v. gebakken aardappelen.

Kan niet zeggen hoe de rest was. Wij willen graag daar eten maar helaas had de bediening het druk met opruimen, is geen probleem maar we werden niet verwelkomd en toen een gezin van Chinese afkomst ging zitten werden die meteen bediend😡 Weet nu hoe discriminatie voelt.
    Helaas ons zien jullie nooit meer.

Om te beginnen heb ik geen behoefte om negatief te doen als zodanig.
    Maar… Otterskooi stond voor mij altijd voor kwaliteit, zoals ze (vroeger) een biefstuk serveerden… ik at mijn vingers er bij op.

Gisteren weer eens gegeten bij de Otterskooi na een dagje motorrijden met mijn dochter.
    Stapsgewijs mijn reactie;

- kaart: simpel en ontzettend uitgekleed t.o.v. een paar jaar geleden.
    - Bediening: ongeïnteresseerd- steeds contact zoeken om iets te bestellen.
    - Biertje: 1e keer in glas en 2e keer in fles?
    - Garnituur: slappe/lauwe gefrituurde aardappelen, sla zonder dressing, champignon roomsaus uit een pakje, koude.
    Broccoli en een schnitzel die ver onder de maat was.
    - Nagerecht ijs, ontzettend veel ijskristallen.
    - Afrekenen: op horecawijze zinspelen op fooi. Ik dacht het niet dus.
    Dit was dan ook mijn laatste bezoek aan de Otterskooi.
    Jammer, want in het verleden was het altijd goed, zeer goede keuken attente bediening.

Beste mensen, verpruts het niet zo en ga niet alleen voor de winst maar waarborg je kwaliteit, want dan komen de klanten ook terug(en dan bedoel ik niet die populaire en prominente gast uit Meppel die op zijn wenken werd bediend deze avond)

Genoten van een heerlijke, vergetarische high tea bij De Pergola. Zo vriendelijk en gastvrij we hier werden behandeld, vind je zelden in de Ned. Horeca. Top service! Echt een aanrader.

Om wat te drinken misschien prima want je zit er leuk aan het water.
    Maar iets te eten bestellen zou ik niet aanraden!
    Personeel jong, onervaren en weinig professioneel.

Broodje pulled pork; smaak was redelijk maar het vlees was wat aan de taaie kant.
    Carpaccio salade; een diep bord volledig verlepte/verdroogde rucola zorgvuldig verborgen onder een laag carpaccio (welke overigens wel oke was) Met daarover 5 pijnboompitjes en 2 gedroogde tomaatjes. Dit geserveerd met in stukken gesneden landbrood wat aan de bovenkant was uitgedroogd dus duidelijk al enige tijd gestaan had. En voor deze salade mochten we €14,- afrekenen.

Dus... Trek uw conclusie...

J.odink-kelder

Goede locatie fijn terras mooi uitzicht
    Snelle en vlotte bediening
    Correct en vriendelijk geholpen
    Eten smaakvol en gevarieed
    Goede kaart volop keuze
    Voor een goede prijs

Anoniem

Waardeloos! 2 Drankjes en een snacks besteld. Een half uur later nog geen snacks, dame in de bediening geeft tot 2× toe aan dat het er aan komt. Een uur later nog niets mogen ontvangen. Dame gaf aan dat er niets besteld was en dat we het dan maar duidelijk aan hadden moeten geven. Aangegeven dat wij hier niet weer zullen komen. Hierop was haar antwoordt ' tss, prima. Fijne avond'. Miscommunicatie kan voorkomen maar deze omgang met de gasten niet.

20. Internationaal Giethoorn

Leuke locatie. Eten zeer slecht. Soepgroenten overgoten met kokend water wat bouillon moest zijn, groenten rauw. Vis met graten, smaakte nergens naar. Snitzel was heel erg gepaneerd met bloem, was vies. Vlees onder paneer was taai en vol zenen. Duurde erg lang voor drinken en eten kwam. Te weinig bedienend personeel.

Eergisteren met vrouw en twee dochters wezen eten. Snelle en vriendelijke bediening, eten was maar net aan de maat en bovendien niet echt royaal van portie. Gamba's waren niet te pellen en de friet had zeker een minuut langer in het vet gemoeten. Betaalbaar, dat wel.

22. Nederlands Giethoorn

Gisteren gezellig met gezin (2 volwassenen 2 kinderen) gegeten. Hoefde niet te reserveren, zeer vriendelijke bediening en goed gegeten voor een prijs die echt niet te veel was. Aanrader!

Super lekker gegeten. Heerlijk en veel groenten en een super vriendelijke en vlotte bediening. Wij komen hier zeker snel terug. Ben blij dat wij dit restaurant ontdekt hebben. Top.

24. Nederlands Giethoorn

We hadden een hapje willen eten maar hebben niet eens drankjes gehad.
    4 Man bediening die 5 keer langs onze tafel lopen, tafels die om ons heen zaten werden we direct geholpen, erg jammer.
    Ook netjes de hand opsteken werd niet naar gekeken.
    Na een half uur zijn we maar vertrokken.

Patricia

Locatie is top, eten redelijk.
    Bediening is aan scholing toe, borden voorgerecht worden pas afgehaald bij het serveren van het hoofdgerecht. Bij het hoofdgerecht werd vergeten om de salade en aardappels te serveren, daar moesten wij om vragen en die kwamen dus pas nadat wij het vlees ophadden. Bediening die opruimt mag geen drankjes opnemen, moet u bij mijn collega zijn werd er gezegd. Stuur dan je collega naar ons toe, dit gebeurde overigens 2x dus wij hebben tijdens het eten geen drinken meer gehad. Voor ons reden om geen toetje te nemen en geen fooi te geven. Tijdens het afrekenen wel aangegeven dat wij vonden dat er nog wel wat puntjes op de i gezet mogen worden. Als je het niet weet kun je er tenslotte ook niets aan veranderen.

26. Internationaal Giethoorn

Leuke kaart.
    Eten gewoon goed.
    Bediening uiterst vriendelijk en gastvrij.

Lisa

Hier vanavond gegeten maar niet helemaal tevreden, het personeel gaat op een vreemde manier om met de gasten. We hadden vooraf n stokboordje met kruidenboter het stokbrood zelf was erg klef de kruidenboter daarin tegen was wel te eten. Als hoofd hadden we beide een pizza maar die was wat aan de kleine kant en een hele dunne bodem. Er werd tijdens het eten niet gevraagd of alles naar wens was dit werd pas gevraagd toen de borden uitgehaald werden, te laat dus…
    we hadden veel over dit restaurant en het lekkere eten gehoord helaas viel het tegen.

Toplocatie aan het meer. Helaas een matig restaurant. Carpaccio was niet vers. Decaf cappuccino werd geserveerd zonder koffie of cacao (alleen melk). Tonic met stamper, maar zonder citroen. Gerechten waren matig tot redelijk. Bediening schonk weinig aandacht.

Miranda van Asselt

Een jaar geleden vierde we onze bruiloft bij het Smits Paviljoen. Echt een onvergetelijke dag met alles tot in de puntjes verzorgt. Afgelopen zaterdag zijn we er weer wezen eten om onze eerste trouwdag te vieren. Het eten was top. Niets op aan te merken maar wat hebben we ons geërgerd aan het personeel. Ze stonden meer met z'n allen aan de bar te hangen dan dat ze op het terras hun gasten aan het helpen waren. Gelukkig hadden wij geen haast, maar hierdoor duurde het vreselijk lang voordat onze bestelling werd opgenomen en de borden na het eten weer werden afgehaald. Echt jammer. Ook lege glazen werden niet in de gaten gehouden. Dan loop je echt je inkomsten mis lijkt me.

30. Internationaal Giethoorn

Stephanie

Vanmiddag geprobeerd hier te lunchen, dit is echter niet gelukt. Na 20 minuten aan een tafeltje te hebben gezeten toch maar weer weg gegaan. Na meerdere malen aan te hebben gegeven wat te willen bestellen, was niemand bereid om even de bestelling op te nemen. De dames van de bediening waren te druk met kletsen, waarbij een dame ondertussen aan het drinken was. Erg teleurstellend!