Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Giethoorn verdeeld zijn.

Bediening eerst matig. Had een steak van 27,50 wat een varkenshaas was. Was erg droog en saus werd op aanvraag op tafel gegooid. Drinken was ook lastig en na over alles iets gezegd te hebben was de vriendelijkheid helemaal weg. De vraag, heeft het gesmaakt, is niet gesteld dus hebben we daar zelf maar iets van gezegd. Toen we bijna € 90,00 armer met de jas aan stonden werd er nog een koffie aangeboden. Nu hoeft ‘t niet meer. Al met al zeker geen aanrader en gaan volgende keer een andere plek zoeken.

1,7
  2. Internationaal Giethoorn

Vanmorgen getracht 2 cappuccino te drinken maar vanwege de enorme lange rij aan de bar (er was net een bus met toeristen binnen) er vanaf gezien!
    Geen bediening op de vloer te zien.
    Wel 2 chaotische meiden aan de bar en kassa die de stroom klanten duidelijk niet aan konden. Koffie werd in kartonnen bekers geschonken vanwege het te kort aan servies, werd er gezegd!
    We zijn bij 1 van de vele concurrenten zonder problemen koffie gaan drinken.

Vanmiddag nog een poging gewaagd.
    Cola kwam snel maar eer we de tostie en soep met ballen (geen bal gezien) konden bestellen waren we 30 min verder.
    De oorzaak? Geen duidelijke taken voor het personeel.
    Iedereen loopt de keuken in of bedient de kassa.
    Sommige personeelsleden kwamen met volle mond terug uit de keuken.
    Wij keken zo in de keuken. Men spoelde de vieze borden af en serveerde zonder ontsmetting van handen nieuwe bestellingen uit!
    1 Man veegde zijn volle mond aan zijn mouw af en liep doodleuk met nieuwe bestellingen de vloer op.
    Dit kan echt niet.

Droevig inflexibele gastvrijheid. Blijkbaar gaat het zo goed met al die toeristen die giethoorn de laatste jaren bezoeken, dat je niet meer erg scherp hoeft te zijn om voor gasten een fijn bezoek neer te zetten. Er komen iedere dag namelijk weer nieuwe mensen.

Jammer.

Locatie en eten is verder goed.

4. Nederlands Giethoorn

Jan koppenol

Met zakenrelaties prima geluncht. Rustig en prima ontvangst.

Mea Jansen

We waren er al en enkele jaren geweest op de middag, koffie/thee en gebak met mijn schoonvader en die wou nu graag ook er blijven eten.
    Nou dat is ons goed bevallen, het was heerlijk.

Maar liefst tien man personeel, vier tafels bezet en dan nog heel lang moeten wachten.
    Een dame (vermoedelijk eigenaresse) ruimde twee bordjes op van de tafel naast ons en de rest liet ze staan, daar kijk je dan op uit.
    Prijzige soep uit een pakje, dik stuk brood met één plakje carpaccio en broodje gezond was vacuüm kaas en ham met wat flinters tomaat.
    Nooit meer!

Lian

Claire Sandiford-Wolter

Een heel slechte ervaring! Vooral omdat het onze eerste keer was in Giethoorn en ik veel leuke dingen had gehoord van de plaats. Samen met mijn moeder en tweeling hebben wij die restaurant bezocht. Toen we aankwamen werden wij niet eens gegroet door het personeel. Ik ging naar binnen om te vragen of ik plaats kan nemen en toen werd er heel nonchalant gezegd dat ik overal mag zitten. Heb ik gedaan, bij een vieze tafel dichtbij de entree die praktisch gezien voor mijn kids de beste optie was. Na 5 minuten zitten wachten, heb ik een vrouwelijke bediener die rond liep gevraagd om de tafel op te ruimen terwijl een mannelijke bediener die op en neer liep en andere tafels wel opruimde. Waarom hij andere tafels opruimde en die van ons niet, snapte ik niet. Die zelfde mannelijke bediener kreeg de opdracht van de vrouwelijke bediener om onze tafel op te ruimen. Had hij heel smerig gedaan.

Verder waren alle bedieners attent voor andere klanten en wij die letterlijk voor de entree zaten werden wij geen enkel moment gevraagd of alles naar wens was. Een andere klant die achter ons kwam zitten (buiten tegen de raam van de restaurant) en net aankwam werd wel gevraagd.

Toen wij klaar waren met eten hadden wij 20 minuten gewacht voor het opruimen van onze tafel en voor het vragen van de rekening. Ik had expres niet gevraagd want ik zag dezelfde mannelijke bediener die toen wij aankwamen onze tafel niet wilde opruimen hoe hij weer andere tafels opruimde maar die van ons niet. Ook andere bedieners deden dat. Ik was op het punt om weg te lopen om te kijken of wij dan wel de aandacht krijgen. Zo'n persoon ben ik niet en ben daarom naar binnen gaan en een vrouwelijke manager gevraagd of onze tafel opgeruimd kon worden. Toen werd ineens ieder bediener attent en zelfs de vrouwelijke bediener die ons in eerste instantie had geholpen. Ik kreeg veel excuses en niks 'on the house'.

Gelukkig hebben jullie onze dag en Giethoorn ervaring niet verpest!

Zeer slecht lang wachten rauwe en verbrande pannenkoeken wel vriendelijke serveersters die kunnen er waarschijnlijk ook niks aan doen.

10. Internationaal Giethoorn

Zo'n mooie locatie en het dan toch kunnen verprutsen. Eten was redelijk maar de service was om te huilen. Duurde allemaal heel erg lang tussen de gangen. Op het dessert moesten we meer dan een uur wachten. Toen we vroegen of ze ons vergeten waren (moesten op zoek naar personeel) zeiden ze dat het dessert als het goed was zo kwam en anders moesten we langer wachten 😂. En ja hoor na nog eens 20 minuten kwam het dessert. Vieze borden lieten ze ook gewoon staan tot de volgende gang. Meubilair terras was sfeervol maar vies!
    Absoluut geen aanrader!

Te gek voor woorden, nog nooit eerder mee gemaakt dat ze de bestelling van achter onze rug opnemen.
    Ga er vanuit dat het personeel de gasten aan kijken.

Wij waren er op een maandag, erg zonnig, maar niet bijzonder druk. Een erg vriendelijke serveerster, prachtig uitzicht, maar hee, 12,50,- voor vier gamba's, dan durf je wel. Geen schaaltje water om je vingers schoon te maken, geen lepeltje, maar wel gesmolten chocolaatjes bij de Irish coffee. Best redelijk hoofdgerecht, maar met weinig aandacht geserveerd. Vieze wc's. Al met al een indruk gekregen dat men weinig moeite doet omdat het vanwege de locatie toch wel loopt.

Schandalig om voor een karaf kraanwater 3,75 te rekenen

Cornelis Conijn

We snappen niet dat mensen dit restaurant zo'n hoge waardering geven. Een gerecht bevatte nog ijs aan de binnenkant. Een ander gerecht werd vergeten. Een derde gerecht werd koud opgediend. Tenslotte bestelden we een ijscoupe met vers fruit. De vruchtjes kwamen allemaal uit blik. Niet erg. Maar dan moet je geen verwachtingen scheppen met "zomerse ijscoupe" Hier komen we niet meer.

15. Internationaal Giethoorn

Ze (kok en personeel)beweren glutenvrij te kunnen koken.
    Langdurige krampen bewijzen het tegendeel.
    NIET glutenvrij.

16. Internationaal Giethoorn

Janneke

Wij wilden vandaag 22 juli bij de Grachthof lunchen. De menukaarten waren echter te vies om aan te pakken. Als dit een indicatie is omtrent de hygiëne bij de Grachthof, hebben wij ons voornemen om te lunchen maar laten varen.

Schande. In het land der blinden is éénoog koning.
    Tsja op een prachtige locatie pizzas bakken. Een voltreffer. Dan denkt men gelijk ook alles eruit te kunnen persen.
    Hadden we geweten dat men hier voor kraanwater(ook nog een miniscuul glaasje) de onbeschoftheid heeft om €0,75 te vragen dan hadden we ze gemeden. Let wel een glaasje water voor naast de huiswijn. (€3,75) we eten behoorlijk veel buiten de deur en besteden daar ook genoeg aan. Uit principe weigeren we eigenlijk om voor kraanwater te betalen. Jammergenoeg zagen we het pas de volgende morgen.

Ruud van Doorn

de belt

Lennert

Lekker eten en goeie bediening.

Angela Halman

22. Internationaal Giethoorn

Van Dijk

Gezellig plekje. Eten was goed. Bediening kan wel wat beter. Wat meer informatie e.d. zou niet misstaan. De prijs is ook redelijk.

Fam. Nijzink

Wij hebben afgelopen vrijdag onze bruiloft gehouden bij Smits paviljoen. Wij zijn meer dan tevreden over het bedrijf. Tijdens de voorbereiding is goed de tijd voor ons genomen en werden onze wensen meer dan serieus genomen. Alles werd goed met ons overlegd en er werd niets zonder ons besloten. Op de dag zelf zat het weer ontzettend mee waardoor onze gasten en wij zelf lekker buiten konden zitten en hierbij lekker konden genieten van het prachtige uitzicht.

Wij hadden gekozen voor de barbecue en ook hier was alles perfect voor geregeld. De chef kwam zich eerst even aan ons voorstellen en gaf even een toelichting bij al het eten. Het eten zelf was overigens super. Ook de hapjes later op de avond waren goed verzorgd en onze gasten en wijzelf zijn hierbij niets te kort gekomen. Ook aan onze gast met een tarwe allergie werd gedacht, deze is ook niets te kort gekomen.

Kortom, echt een aanrader voor een bruiloft.

Erg jammer, gezellig met vrienden erop uit. 4 drankjes worden in 3 etappes geleverd en dan nog niet compleet. Zo moeilijk is dat toch niet. Personeel loopt met lolly's in de mond meer tijd voor elkaar dan voor de mensen. Er wordt tijdens het eten niet eens gevraagd of alles na wens is. Dus bijbestellen of een drankje is amper mogelijk.

Dit is geen aanrader!!

We zijn 3 uur binnen geweest en hebben 2 drankjes op steeds vergeten. Zegt genoeg over de bediening.

Klaas en Rimke

Herhaaldelijk gegeten bij de otterskooi, vandaag als vrijwilliger/ begeleider samen met mijn vrouw als begeleiding van 4 mensen met een beperking, in alle opzichten weer een feest, heel vriendelijk, begripvol, aardig personeel, goede/vlotte bediening heerlijk vers eten, prachtig terras, Otterkooi namens alle 6 personen bedankt, wij komen zeker weer eens bij jullie terug.
    Klaas en Rimke.

27. Internationaal Giethoorn

de Boer

Een bootje huren raden we zeker aan bij het Grachthof! We raden het niet aan om gezellig even te gaan eten! Bediening zeer arrogant, neemt bestelling niet goed op, niet kindvriendelijk. Daarnaast was het eten qua prijs kwaliteit verhouding not done, helaas voor ons niet weer. Regelmatig zelf om drinken moeten vragen, voor ons een afgang helaas bij het Grachthof. Luxe uitstraling van het bedrijf en keurige verhuurde boten nu nog vriendelijk personeel met goede service en klantvriendelijkheid!

Marijke van Dijk

Zeer slecht. De serveerster kon het woord goedenavond niet uitspreken. Vroeg om een glas sauvignon blanc en zij vroeg of chardonnay ook goed was… 3 vliegen die gelijk op je eten doken zodra het op tafel kwam… voorgerecht portobello niet te eten. Een glas wijn kost 6,90 euro… als je over de vliegen klaagt zeggen zij dat ze er ook niets aan kunnen doen… wat een drama… amateurs zijn het voor veels te veel geld. Na een leuke dag in Giethoorn een absoluut dieptepunt!

Gerda de Jonge

Slechte ervaring. Er was gereserveerd maar het restaurant was vol. We mochten in het voorgedeelte zitten waar het erg rumoerig was. We zaten precies bij de ingang op de tocht. Zijn weer weg gegaan en hebben elders heerlijk gegeten.

30. Internationaal Giethoorn

Gisterenavond met vrienden uitgebreid en heel gezellig gegeten. Wat een prima kwaliteit, originele combinaties en dito presentatie. Het personeel weet wat hospitality is. Chapeau!