Grand Café Fanfare in Giethoorn

di lunch 11:00 - 16:00 diner 16:00 - 20:00

1320684488 59
1456920770 67
1467819673 56

1. Vandaag met Engels vrienden gegeten bij Grand Café Fanfare. Een afknapper, wat ons zo leuk leek was verre van leuk, de bediening, sprak amper Engels en was verre van beleefd, en dan hebben we het nog niet eens over het lange wachten. Meer dan een half uur op de menukaart gewacht, vervolgens amper tijd om een keuze te maken, toen waren ze wel rap, en daarna weer eeuwen wachten op een voor- en hoofdgerecht.
    Het eten was oké, maar ook niet meer dan dat, brood wat we vooraf hadden besteld was vergeten en kregen we dan toch nog bij het voorgerecht.
    Al met al een grote teleurstelling, volgende keer toch maar weer het water over.

2. Pauline de Vries

Vandaag met onze kinderen een bezoek gebracht aan de Fanfare te Giethoorn, wij vonden de kwaliteit niet in verhouding met de prijs. De service kan ook beter, wij moesten lang wachten voordat we geholpen werden op het terras terwijl het niet eens echt druk was. Andere mensen die later dan ons op het terras waren gaan zitten werden eerder geholpen. Serveerster straalde nou niet echt van enthousiasme. Mijn man had een Geyt bier besteld, er zat te weinig koolzuur in en dus geen schuim.
    Voor de kinderen hadden wij een kinder ijsje besteld, dan verwacht je toch een grote bol ijs leuk versierd voor 4,-. Ze kregen een schatkist ijsje wat je ook bij een snackbar kunt kopen geserveerd op een bord met een dot slagroom er naast versierd met wat spikkels en een speeltje. Dat is echt niet in de verhouding met de 4,- wat ze daar voor vragen.

Met afrekenen lijkt het mij heel normaal in een restaurant dat er aan je gevraagd wordt of alles naar wens was, maar nee hoor, dat interesseert ze waarschijnlijk niet... Heel erg jammer, geen goede reclame voor Giethoorn.

3. De kwaliteit van het eten was niet in verhouding tot de prijs. De kok mag zich meer richten op het zelf maken van de garnituur van de gerechten en op de smaakverhoudingen. De vriendelijkheid van het personeel was oké en maakte veel goed, de locatie en de sfeer was prima. Jammer dat de kinderspeelkamer buiten de zaal was waardoor je geen zicht hebt op de kleinsten. Omdat wij de mogelijkheid van de speelkamer op de site hadden gezien en wij het restaurant ook een keer met de kleinkinderen wilden bezoeken viel ons dit tegen.

4. Niets mis mee, het was druk en wij hebben met een groep van 14 gegeten. Bij het serveren van een drankje kreeg ik een glas bier over me heen. Zelfs mijn schoenen waren nat. Ik kreeg een vaatdoekje als excuus en natuurlijk doe je zoiets niet expres, toch zou ik het zelf anders opgelost hebben. Overigens heerlijk gegeten.

5. Soep in een glas vind ik geen aanrader. Vis was lekker. Weinig garnituur erbij. Te duur voor niet bijzonder. Verder heel veel lawaai en herrie in de zaak. Rekening klopte niet. Stonden wel 4 dingen op van andere mensen. Ook wilden ze de rekening weggooien zonder dat ik hem had gezien. Ze gaven hem niet. Heel raar. Maar goed dat ik hem onderschepte en nakeek. Geen aanrader.

6. We hebben hier gegeten na een lekker dagje Giethoorn. Dat doen we nooit weer. We vonden de bediening zeer ongeïnteresseerd en zeker niet vriendelijk. Een zak patat met twee visstengels en een klein beetje salade voor bijna 17 euro vonden wij zeer overprijsd!! Bij het naar de kassa lopen wordt de rekening al uitgedraaid en zonder je aan te kijken onder je neus geduwd.

7. Wij vonden de service niet goed, we werden amper geholpen, duurde allemaal ontzettend lang. We hadden zoiets van snel eten, betalen en gaan 'gevoel'. Jammer hadden er meer van verwacht. Eten was redelijk, prijsverhouding voor ons gerecht/hoeveelheid aan de hoge kant.

8. Zeer leuke en mooie zaak. Op een prachtige locatie. Bier was lauw, de bediening was bijzonder slecht.. onvriendelijk en niet wetend wat ze serveerden. Ook toen wij klaar waren met het hoofdgerecht duurde het 20 minuten voordat de borden van tafel gehaald werden. En we nog wat te drinken konden bestellen. We moesten zelf naar de ijskaart vragen.. en toen we dit vroegen, kregen we te horen dat de keuken al dicht was. Na te zeggen dat we dit belachelijk vonden kregen wij deze toch.

De eigenaar was wel zeer vriendelijk. Ook zag het eten erg goed en verzorgd eruit. Voor het lauwe biertje hebben we een nieuwe gehad die wel ijs koud was. Ook werd mijn oom naar huis gebracht door de eigenaar omdat hij zere voeten had en er geen taxi meer beschikbaar was. Een aanrader om te gaan eten in deze mooie zaak, mooi gelegen en goed eten. Alleen de bediening zou wat bijgeschroefd mogen worden!

9. Fantastische service, zalig eten, vriendelijk personeel.

10. Zondag 21-05 hier gegeten. Een gezellig etablissement waar de sfeer van vroeger nog echt in zit. Een mooi aangekleed terras waar je ongetwijfeld fijn kunt zitten bij mooi weer, helaas was het er nu te koud. De eigenaar kwam zelf naar onze tafel om de bestelling op te nemen en heette ons van harte welkom. Wat leuk binnenkomen is dat zo zeg, een echt welkom.

Hij raadde mijn dochter de Homemade Icetea aan toen ze icetea bestelde, nou dit is echt een aanrader! Heerlijk! Na de mooi uitgewerkte kaart te hebben bestudeerd, kwam hij ook zelf deze bestelling opnemen, waarbij we ook meteen uitleg kregen van de extra menu's die niet op de kaart stonden. Op mooie borden werd het heerlijke eten uitgeserveerd. Ruim voldoende, de huisgemaakte beefburger is echt een aanrader. Tussendoor kwam de bedienig vriendelijk vragen of alles naar wens was, en dat was het!

Ons toetje, de Proeverij, werd geserveerd door de kok op een prachtige plank. Speciaal was er aandacht besteed aan de plank van onze dochter, alles zonder chocola (op haar verzoek) ook een aanrader dus. We komen zeker jullie Grandcafe nog eens bezoeken als we deze zomer nog eens in de buurt van Giethoorn zijn.

11. Verreweg het slechtste restaurant waar wij ooit gegeten hebben! Wat een zooitje maken ze er daar van! Wat een drama! Arragementje besteld van 2 glazen wijn en een koud en warme hapjes. Daar deden ze al erg moeilijk over, dit was bedoeld voor 1 persoon en kon je dus niet delen met iemand anders, na een half uur kwamen de warme hapjes, nou nou dat waren hapjes pffff. Dus de warme hapjes geweigerd en de rekening gevraagd. Eigenaar deed erg moeilijk hierover, wat een arrogante vent. Ik zal de fanfare dan ook met iedereen delen in negatieve zin.

12. Gereserveerd, maar was niet bekend blijkbaar. De dag er voor had ik nog gebeld om te vragen of ze van het dessert iets feestelijks konden maken, aangezien we iets te vieren hadden. Moest ik maar aangeven als we er waren.. Moesten zelf maar een plaatsje zoeken en zelf schuiven met tafels. Drinken kwam vlot, wijn zat in natte wijnglazen. Bier sloeg snel dood. Eten was ok. Garnituur erg weinig. Moesten zelf om de kaart vragen, want ze hadden niet eens door dat we iets wouden eten terwijl we gereserveerd hadden. Bediening was slecht, kortaf en er werd niet gevraagd of er voldoende was tussendoor. Bediening jong en totaal niet spontaan.. Kortom we zullen hier niet weer terug komen!

13. Enige etablissement open op Nieuwjaarsdag, dus druk. Grand cafe, nou nee. Eerder een leuke bruine kroeg met doppinda's all over. En snoepjes op tafel. Vlotte bediening en een aantal aardige bieren. De tosties die we bestelden hadden wat gaarder gekund. Bitterballen met vulling van winterkost is een leuke en lekkere vondst.

14. Van de week gegeten, erg gezellig. Leuke maar vooral lekkere dingen op de kaart, bediening vlot en gezellig, kok kwam zelf aan tafel het dessert brengen. Kom van de zomer zeker terug.

15. sabrina

We hebben lekker gegeten, maar we moesten erg lang wachten! Bediening was vriendelijk en sfeer was goed.

16. Bediening is goed.
    Kok zit met vuile kleding te eten in café.
    Soep en brood vooraf is prima.
    Spare ribs niet op smaak, sausjes er bij moeten het doen.
    Rib eye niet in hete pan gebakken, jammer.
    Wel veel eten voor een goede prijs.

17. We komen regelmatig in Grand Café Fanfare.
    Soms is het er onverwacht zeer druk.
    Op zoon moment moet je wel eens wat langer wachten. Dit is overal zo.
    Het eten is er altijd prima en voldoende.
    De bediening is er altijd vriendelijk en attent.
    Aan de bar kun je gezellig kletsen.
    De prijs is er naar verhouding normaal.

Het aanbevelen waard.

18. Verreweg het slechtste restaurant waar wij ooit gegeten hebben! Wat een zooitje maken ze er daar van! Een paar jaar terug hebben wij hier met 8 personen; mijn ouders, zus en zwager, hun 3 jonge kinderen en ik gegeten. Wat een drama! Er was geen tafel beschikbaar voor 8 personen maar er waren wel twee 4-persoonstafels. Gevraagd of die tegen elkaar geschoven mochten worden. Door de zeer ongeïnterresseerde bediening werd de schouders opgehaald en gezegd dat als we dat wilden, we het zelf maar moesten doen! Dit had voor ons eigenlijk al het moment moeten zijn om op te stappen, maar ja, achteraf weten we altijd alles beter... Na na 10 minuten nog geen bediening aan tafel te hebben gehad (terwijl ze wel tijd hadden om onderling te kletsen), maar eens gevraagd aan de bar of er iemand kon komen. Uiteindelijk kwam er iemand (zonder excuses o.i.d. aan te bieden) drankjes opnemen, maar zonder menukaart.. Deze heb ik uiteindelijk zelf maar van de kast gepakt. Na een poosje werden de drankjes gebracht en liep het meisje meteen weer weg. We hebben haar teruggeroepen en gezegd dat we ons eten ook wel wilden bestellen (menukaarten lagen keurig dichtgeklapt opgestapeld op onze tafel, wat meestal wel een duidelijke hint is dat de keuze is gemaakt..). Na een hele poos en 2x vragen waar het blijft, wordt ons eten gebracht; koude soep (samen met het hoofdgerecht..), die we overigens hadden geannuleerd omdat het veel te lang duurde voor de kinderen... en mijn ouders die samen van 1 bord moesten eten! Nou ja, zeg! Ze hadden 2 porties friet met kroket op 1 bord gegooid voor 2 50+ers! Wat respectloos! Nog een drankje besteld die nooit is gekomen.. Na ons bord half leeg gegeten te hebben hebbeg we de rekening gevraagd en zelfs daar moesten we lang op wachten! Uiteindelijk naar de bar gelopen om af te rekenen. Er werd niet gevraagd of alles naar wens was geweest o.i.d., maar wij hebben ons ongenoegen, op rustige, fatsoenlijke wijze geuit en zelfs toen kon er nog geen excuus van af! Werd ook niet aangeboden om iets van de rekening te halen. Zelfs het eten van mijn ouders werd gerekend als 2 porties! Dus om een heel lang verhaal kort te maken: vreselijk! Ga er niet heen, je komt onverzadigd en ontevreden met een lege portemonnee thuis! Dit soort zaken zouden verplicht gesloten moeten worden! Ik zal dit nooit vergeten en deze zaak ten zeerste afraden aan iedereen!

19. Deze zomer gingen we een dagje naar Giethoorn en tegen lunchtijd streken we neer op het terras van Fanfare. Tuurlijk, een drukke tijd, maar het was niet overvol in het restaurant. Het drinken liet erg lang op zich wachten, de bediening was slecht. Met 2 kleine kinderen (de jongste was net 4 maand oud, de oudste 4 jaar) hebben we meer dan een uur moeten wachten op ons eten. Een serveerster gevraagd waar ons eten bleef, maar die dame hebben we niet weergezien. Tien minuten later maar iemand anders gevraagd en toen bleek dat ze onze bestelling waren 'kwijtgeraakt'. Er kon nog geen excuus af, we moesten het drinken gewoon betalen en er werd niet naar een oplossing gezocht. Slecht, slecht, slecht. We zijn naar de overkant gegaan en daar hadden we binnen 10 minuten prima eten op tafel. Het kan dus wel...

20. Afgelopen weekend Hier gegeten. Super gezellig was het binnen. Je merkt aan de bediening dat ze met plezier aan het werk zijn dat geeft een goede sfeer. En het idee dat je erg welkom bent. Veel speciale biertjes op de tap, waaronder kwak! Erg lekker! Hele avond heerlijk getafeld met ook verschillende wijnen. Fanfare proeverij is een aanrader en natuurlijk het verse broodplankje niet vergeten ! Wij hebben hier heerlijk gegeten en komen zeker terug! Top!

21. Leuk on hier geweest te zijn. Heerlijk vers brood. Goede salade en lekkere kroketten. Super locatie, een aanrader.

22. Hemelvaartsdag 2011, aan het eind van de dag even wat eten bij dit restaurant. Nou ja, even wat eten. Na 2 rondjes drinken en meerdere malen informeren hoe lang het nog ging duren zijn we na 1,5 uur wachten maar vertrokken zonder te eten. Ik kan me voorstellen dat het druk is, maar dan kun je 2 dingen doen. Of je zorgt voor voldoende peroneel of je maakt het terras wat kleiner. Met name de ongeïnteresseerde houding van de eigenaresse nadat we de drankjes hadden afgerekend spreekt boekdelen.

Ga wat aan je organisatie doen of overweeg je tent te sluiten.

Abosluut een afrader, dit restaurant.

23. NMW 156 punten

Dit restaurant teert nog steeds op hun bekende naam. Daar zijn wij dus ook ingetrapt. Qua inrichting stelt het niet veel voor en de kwaliteit is niet zoals je mag verwachten. De prijzen zijn hoog.

De eigengemaakte appeltaart was vrij smaakloos. Hoe kun je nu appeltaart verpesten?

Wij komen hier niet meer terug.

24. Fam. van Galen

Wij hebben hier recent gegeten maar komen hier zeker niet meer terug. Zeer kleine portie friet voor 4 personen, een tosti die gewoon nog half koud was en gezien de prijzen die ze hier hanteren mag je toch wel verwachten dat het redelijk is.

Erg jammer voor een tent die toch wel bekend is bij het publiek.

Consumptie's ook veel te prijzig!

Niet voor herhaling vatbaar.

25. Vanavond bij de Fanfare te Giethoorn gegeten. Met 4 personen. Dit is ons niet zo goed bevallen!

Het voorgerecht, de tapas schotel 12 stuks a 9.25, stelt niet veel voor! Vier uienringen, vier gefrituurde mini garnalen, zes olijven. Zes stukjes gedroogde tomaat stukjes. En wat kruimel kaas.

Het hoofd gerecht, tamme eend, was gewoon nog rauw. Is dus terug naar de keuken gegaan.

De warme groente was een smurrie wat er niet lekker uit zag. De salade een klein kommetje zonder iets van dressing er over. Er stond ook niets op tafel om er nog iets van te maken?
    Dus dat viel een beetje tegen.

Ze kwamen zelfs niet langs om te vragen of er overal genoeg van was!
    Wat dus niet het geval was? Een klein kommetje friet voor vier personen voldoet niet.

26. K. osch

Voor het eerst in de Fanfare, erg genoten. Volgens mij net een nieuwe kaart, zag er verzorgd uit wat wij hebben gegeten.
    Erg lekker, gezellige en vlotte bediening. En om een uur of acht kwam er een mannen koor oefenen, het was gelijk een feest. We begrepen dat ze elke dinsdag kwamen oefenen.

Erg leuk en lekker. Zeker tot een volgende keer.

27. Eetcafe niveau. Niet voor herhaling vatbaar omdat ik toch net iets meer verwacht.

28. Vrolijke bediening en lekkere grote borden eten. Leuke prijzen en erg klantvriendelijk. Ook de rondvaart was schitterend, wij komen zeker terug. Bedankt nog.

29. Vandaag lunch geprobeerd te eten. Hoewel de zaak niet heel vol zat erg lang moeten wachten (bediening was aan het lezen achter de bar en tafels aan het schoonmaken). Na de eerste ronde drinken weer lang wachten op het eten. Vervolgens kwam er een verkeerd gerecht, was de roomboter over datum en kwam de vervanging van het verkeerde gerecht. Dit was echt om te huilen. Een paar stukken (overigens wel lekker) brood met 'Old Amsterdam' die naar Gorgonzola smaakte en wat salade (zonder dressing, waarschijnlijk vergeten in de haast) op een bord gegooid. Ook geen excuses m.b.t. de boter, maar gewoon een bakje waar boter in was gesmeerd met de opmerking 'deze is wel goed, waarschijnlijk'. Vervolgens werd het tweede drankje niet gebracht en werd er bij het afrekenen aangegeven dat deze toch niet op de rekening stond. Erg jammer voor een zaak op een dergelijke plek. Maar ja, ze zullen in de zomer wel genoeg verdienen om dit soort gedrag te kunnen blijven vertonen.

30. Wij zijn er wezen eten en wij vonden het erg lekker, mooie wijnkaart en het eten was goed op smaak.
    Geen sterren tent, maar is een grand cafe.

Komen zeker terug.

31. Wij hebben op 14-7-2009 bij de Fanfare gegeten.

Helaas was dit voor ons ook de laatste keer. Een bestelde "beefburger" was niet een zelfgemaakte zoals op de kaart is aangegeven, maar was rechtstreeks uit een groothandel gekocht.

De pannenkoek was taai en kleverig, nog rauw van binnen.

Toen ik de bediening hierop attendeerde heb ik bijna geen reactie terug gekregen. Erg jammer!

32. Wij hebben lekker gegeten. Wel wat simpel.

De bediening liet te wensen over. We kregen een verkeerd voorgerecht. Nadat we dit zeiden, gaven ze ons het gevoel dat de fout bij ons lag. Een leeg glas werd niet als hint gezien en wij werden geholpen door een serveerster die niet klantvriendelijk was.

33. familie wiersma

Heerlijk gegeten met de kinderen. We vonden de wachttijden wat aan de lange kant.

Bediening was op onze avond bepaald niet vriendelijk. Hallo, en vervolgens de kaart op tafel gooien....

Tip: serveer een bordje bij de slibtong, dat eet wel zo prettig.

34. Heerlijk gegeten en goede bediening! Ook 's avonds erg gezellig aan de bar.

35. Leuk restaurant, goede sfeer, heerlijk gegeten en bediening was super!