wo vanaf 09:00

1480532094 79
1501907724 80

1. de belt

2. Klaas en Rimke

Herhaaldelijk gegeten bij de otterskooi, vandaag als vrijwilliger/ begeleider samen met mijn vrouw als begeleiding van 4 mensen met een beperking, in alle opzichten weer een feest, heel vriendelijk, begripvol, aardig personeel, goede/vlotte bediening heerlijk vers eten, prachtig terras, Otterkooi namens alle 6 personen bedankt, wij komen zeker weer eens bij jullie terug.
    Klaas en Rimke.

3. Gerda de Jonge

Slechte ervaring. Er was gereserveerd maar het restaurant was vol. We mochten in het voorgedeelte zitten waar het erg rumoerig was. We zaten precies bij de ingang op de tocht. Zijn weer weg gegaan en hebben elders heerlijk gegeten.

4. Schandalige bediening. Niet alleen bij ons, maar bij het hele terras. Onvriendelijk (ook tegen elkaar), veel fouten en een deel van de bestelling nooit ontvangen.

5. W.C. van Aalst

Het eten was op een ouderwetse manier klaargemaakt, niet aantrekkelijk of uitnodigend.
    De kip was te droog, alsof het te lang op het vuur had gestaan.
    Verder proefde ik geen kerrie welke bij de kip stond aangegeven.
    Alles was een beetje smakeloos, kraak nog smaak is de beste uitdrukking hiervoor.

6. F.Hendriks

Het eten is goed maar de bediening super slecht. 2 Kommetjes aardappeltjes voor 8 personen zo ook de groente. Werd alleen aangevuld als erom werd gevraagd. Geen aanrader!

7. Om te beginnen heb ik geen behoefte om negatief te doen als zodanig.
    Maar… Otterskooi stond voor mij altijd voor kwaliteit, zoals ze (vroeger) een biefstuk serveerden… ik at mijn vingers er bij op.

Gisteren weer eens gegeten bij de Otterskooi na een dagje motorrijden met mijn dochter.
    Stapsgewijs mijn reactie;

- kaart: simpel en ontzettend uitgekleed t.o.v. een paar jaar geleden.
    - Bediening: ongeïnteresseerd- steeds contact zoeken om iets te bestellen.
    - Biertje: 1e keer in glas en 2e keer in fles?
    - Garnituur: slappe/lauwe gefrituurde aardappelen, sla zonder dressing, champignon roomsaus uit een pakje, koude.
    Broccoli en een schnitzel die ver onder de maat was.
    - Nagerecht ijs, ontzettend veel ijskristallen.
    - Afrekenen: op horecawijze zinspelen op fooi. Ik dacht het niet dus.
    Dit was dan ook mijn laatste bezoek aan de Otterskooi.
    Jammer, want in het verleden was het altijd goed, zeer goede keuken attente bediening.

Beste mensen, verpruts het niet zo en ga niet alleen voor de winst maar waarborg je kwaliteit, want dan komen de klanten ook terug(en dan bedoel ik niet die populaire en prominente gast uit Meppel die op zijn wenken werd bediend deze avond)

8. J.odink-kelder

Goede locatie fijn terras mooi uitzicht
    Snelle en vlotte bediening
    Correct en vriendelijk geholpen
    Eten smaakvol en gevarieed
    Goede kaart volop keuze
    Voor een goede prijs

9. Super lekker gegeten. Heerlijk en veel groenten en een super vriendelijke en vlotte bediening. Wij komen hier zeker snel terug. Ben blij dat wij dit restaurant ontdekt hebben. Top.

10. Ben Prins

We zijn op vankantie in Friesland en vandaag 70km gereden om bij de Otterskooi te eten. Heerlijk eten, fijne bediening, ongedwongen en leuke sfeer.

11. f.verkroost

Ik heb alleen een klacht over de bediening en sfeer zondag 14 mei. Moederdaglunch aangeboden door mijn zoons op leuke locatie aan water. Dus: Otterskooi. Altijd goed en gezellig. Behalve bovengenoemde zondag. Bediening en sfeer waren ver beneden peil ( tot onze verbazing ). De boosdoeners waren volgens ons de voetbalwedstrijden en de race van Max Verstappen op de t.v. , waar het personeel volop van heeft genoten. Op het terras was het beslist niet vol. Jammer😥

12. Over (on)gastvrijheid en snel verdienen…

Als je bij de Otterskooi iets te eten en drinken bestelt, en daarnaast vraagt om een karaf water, wordt die laatste voor 2,50 euro in rekening gebracht. Kraanwater!
    Dat zou bij de gastvrijheid en service van het restaurant inclusief behoren te zijn. Dit is echt slecht voor de reputatie.

Zalmsalade bevat teveel saus die de smaak overheerst, en was nogal simpel.
    Snel gemaakt... snel verdiend... Jammer!

13. Elly Bols

Super lekker gegeten, alles perfect van smaak, goede bediening en een prachtige locatie. Ondanks dat het er druk was, toch alles snel geserveerd.

14. Echt heerlijke kroketten op brood met sla. Kinderijsje viel wat tegen.

15. jansen 21 punten

Eten hier geregeld. Heerlijke biefstuk en lekkere groeten en aardappels erbij. Goede service.

16. Tijdens de vakantie met de kinderen gegeten. Echt een feest: bootje varen en heerlijke patatjes en kipnuggets!

17. Mijn ervaring is dat het eten en drinken bij De Otterskooi gewoon super is, de bediening is goed en er hangt een gezellige sfeer.

18. Super restaurant!! Goede en gezellige sfeer. Bediening beleefd en netjes, eten goed en lekker. Echt een aanrader!!

19. simon hummel

Goed eten, goede sfeer, gezellige bar.

20. Ongelofelijk nog nooit zo'n lekkere paling gegeten als afgelopen weekend. Met gastvrije bediening, natuurlijk een sigaretje in de ruime schone rokersruimte.

21. Weer voortreffelijk gegeten, alles was lekker op smaak en de bediening vriendelijk. Super voor elkaar en tot volgende keer top.

22. Petronella

Vanmiddag op terras gezeten. Prachtige locatie. Maar helemaal top door de vriendelijkheid van onze serveerster (die Sarah bleek te heten).

23. Zaterdagmiddag bij de otterskooi op terras gezeten en besloten er 's avonds te eten. Reserveren op terras kon niet dus maar voor binnen gereserveerd. Bij binnenkomst 's avonds gevraagd of er buiten plek was, dan moesten we maar buiten gaan kijken zei de ober. Of we wel even door de voordeur naar buiten wilden en om wilden lopen want door het restaurant het terras op mocht niet. Buiten een plekje gezocht en na een flinke tijd wachten kwam een ober, of we wat wilden drinken en hij zou de kaart brengen. Drinken kwam, de kaart niet. De ober die de bestelling opgenomen had stond inmiddels een peuk te roken naast het gebouw. Een andere serveerster kwam na een tijd vragen of we nog wat wilden drinken, we vroegen nog maar eens om de kaart en die kwam uiteindelijk. Eten besteld en wat te drinken. Het eten kwam maar zonder de bestelde citroen bij het vlees en zonder drinken. Gevraagd om het drinken en dat zou komen. Het drinken kwam niet en geen personeel waar de aandacht van de trekken was. Toen het eten op was kwam de vraag kwam of het gesmaakt had. We gaven aan dat ons drinken niet gekomen was en inmiddels het eten op was dus dat we maar voor het dessert wilden gaan.

Gevraagd om de kaart voor het dessert, die kregen we en we moesten maar roepen als we wisten wat we wilden bestellen. Na 15 minuten de aandacht van personeel proberen te trekken zijn we maar gaan vragen om de rekening. Onze docher van 8 wilde nog een ijsje maar dat moest ze maar contant afrekenen bij de persoon die bij het ijs stond. Die man negeerde haar eerst volledig terwijl ze recht voor hem stond totdat ik hem op haar wees. Ze kwam terug met het geld want ze mocht niet betalen want hij zou het wel op de rekening zetten. Dus weer naar hem toen en gezegd dat zijn collega juist zei dat we bij hem moesten afrekenen. Het eten was oke maar niet fantastisch. Maar het continue moeten zoeken naar personeel om achter je bestelling aan te moeten was wel het meest triest. Voor ons geen otterskooi meer, het personeel daar is met van alles bezig behalve met de gasten.

24. Met verbazing lees ik de slechte recensies hieronder. Wij wilden al geruime tijd een bezoekje brengen aan de otterskooi maar eigenlijk hielden onderstaande reacties ons tegen... Tot mijn vriend zei je kunt niet oordelen als je niet eerst zelf probeert. Dat hebben we gedaan en het was ronduit heerlijk! Het pannetjes festival is ons favoriet. Je krijgt bij je hoofdgerecht heerlijke aardappelen en groenten. Ook zit er rabarber en een frisse salade bij. Als het terras druk is kan het zijn dat je even moet wachten met drinken, maar zo gauw je je hand even opsteekt tegen de bediende zijn ze er ook gelijk. We zijn hier nu een stuk of zes keer geweest en hebben het al aan veel mensen aangeraden. Ga vooral zo door.

25. Nergens zo smerig gegeten als bij de Otterskooi in Dwarsgracht. Carpaccio verrot. Schnitzel koud en laf. Groenten koud en niet gaar. Aardappelen gebakken in extreem oude olie. Vlees uit het pannetje, droog en tegen het bederf aan.

26. Hans Pijffers

Humeurige en zenuwachtige bediening.
    Veel te veel zout op voorgerecht.
    Vlees wat niet gaar was.
    Glazen bijvullen moet je steeds vragen, zien ze niet.

27. Heerlijk gegeten bij de otterskooi. Vriendelijke bediening die haar vak verstaat.
    1 klein foutje: de friet was niet gaar. De rest, top: heerlijke groenten op een ambachtelijke manier bereid. Top, kom hier graag weer, ga zo door.

28. Iet Gerrits

Na een lange wandeling naar de Otterskooi gelopen om te eten. We hadden gehoord dat het daar goed was. Toen we binnenkwamen was het een rookhol, aan het bedienend personeel onze verbazing laten blijken. We kregen te horen dat de baas het goed vond dat er gerookt werd.

Het eten hoefde voor ons niet meer en we zijn vertrokken. Een ideale eetgelegenheid dus voor rokers. Vreemd dat een restaurant de algemene regels aan zijn laars lapt.

29. Hier geweest met een gezelschap van 47 personen. Buffet was super geregeld, lekker eten, veel keus en ruim voldoende.
    Echte aanrader!

30. Joop de \Wit

Warmte uitstralend, nette bediening en hygiene hoog in het vaandel. Eindwaardering een 7.5

31. Prima restaurant op een leuke plek. Goede bediening en ons zoontje kon daar lekker spelen. We kregen goed en veel te eten!

32. Snelle bediening en goede prijs/kwaliteit en kwantiteit-verhouding.

33. Erik

34. thea johan

We hebben 2 weken geleden
    bij de Otterskooi
    gegeten. Was super,
    en ook de bedienig was aardig. We komen snel weer.

35. Henk Jakobs

Hier de vorige week twee keer gegeten .
    Wij waren erg tevreden over de prijs-kwaliteitsverhouding en als we weer in de buurt zijn dan komen we er zeker terug.

36. Gisteren gegeten bij de Otterskooi. Ik had een kogelbiefstuk en mijn vriendin een varkenshaas. De kogelbiefstuk had ik medium besteld en niet rosé. En hij was nog koud in de kern. Na de tweede poging van de 'kok' was die goed te doen. De varkenshaas was veel te rauw van binnen. De aardappels waren koud (dit hoorde we ook al bij een ander tafeltje) in de rabarber zat te veel kaneel. De wortels waren uitgedroogd. We hoorden de bediening sexueel getinte opmerkingen maken naar elkaar. De rekening bevatte 2 extra drankjes die we niet gehad of besteld hadden. De ober zei nadat we betaald hadden: 'hopelijk tot de volgende keer.' Onze reactie was dat we dat betwijfelden.

37. Helga Kuipers-de Vries

Gister gegeten met ons gezin bij de Otterskooi, bekend adres, meerdere goede ervaringen en ook nu lekker gegeten. Voor de kinderen(5 en 7) wordt een "grote mensen zalm" heel vriendelijk gedeeld en op 2 borden geserveerd, goede service dus, vriendelijke bediening en gewoon lekker gegeten voor een goede prijs!
    Bedankt, groet Helga Kuipers-de Vries

38. A.DUURSMA

39. Dachten dat we een goed adres hadden, carpaccio was waterig en ipv oude kaas lag er jonge kaas op. De varkenshaas was taai en smakeloos. Groentes laten staan. Waren de aardappels nu gekookt of gebakken, gewoon slecht. Kabeljauw zat een vissmaak aan. Alles gewoon slecht. Komen hier niet weer. Bediening had geen kennis.

40. Prima restaurant maar niet bijzonder.

Veel soorten bijgerechten waar je dan ook nog eens van kunt bijbestellen.

Geen bijzondere gerechten maar wel gewoon prima.

Wel een beetje duur in verhouding tot de kwaliteit.

41. 2 keer achter elkaar gegeten. De eerste keer met z'n tweeën, de 2e keer met 11 personen. Beide keren was het eten uitstekend, goede kwaliteit en de bediening was ook uitstekend. Alle 11 vonden het super. Er werd a la carte gegeten en uit het pannetjes menu. Er was voldoende te eten en bijbestellen was geen enkel probleem.

De verlichting kan iets verder opgeschroefd worden, maar een beetje schemer brengt ook wel weer sfeer. Het is een ouderwets aangekleed restaurant wat geheel in de sfeer van het dorp Dwarsgracht past.

42. Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier ben geweest.

Desondanks heeft dit restaurant toch een stevige indruk op me achter gelaten. En niet in positieve zin.

We waren met een groep van ongeveer 12 personen en werden in een ongezellig zaaltje achteraf neergezet. Gelukkig bij het raam, want verder was het erg donker. Ook omdat er geen verlichting aan was gedaan voor ons.

Ik had een vegetarische lasagne besteld. Dramatisch en ook de groenten die we er bij kregen waren van een abominabel niveau.

Bediening was ok. De één was erg vriendelijk, de ander zat je gewoon weg te kijken. Gelukkig was het voornamelijk de vriendelijke die ons bediende.

Omdat het eten echt te slecht voor woorden was, kom ik hier nooit weer!

43. Even lekker koffie drinken en wat eten. Bon van het pontje Jonen gekregen en dachten dat is leuk. Maar wat onvriendelijke mensen daar. Je vraagt of we op het terras kunnen zitten. Ja is het antwoord, ik heb ze niet meer gezien. We zaten wel als enigsten, maar dan nog. We zijn maar weer weg gegaan zonder koffie en wat lekkers.

44. Met de Kerstdagen op Otterskooi gegeten. Geweldig, prima keuken en goede bediening.

45. Met het werk van mijn man hier recent een uitje gehad. We hadden een arrangement. Varen met fluisterbootjes, een picknickmand mee en daarna een BBQ. Wij vonden het wel goed geregeld. Ik vond de ontvangst wel vriendelijk. We hadden een aparte zaal voor onszelf. De picknickmand was wel goed gevuld.

De BBQ 's avonds vonden we ook erg goed. De koks bereiden het eten op de BBQ, maar je moet wel even zelf goed kijken of het gaar is, want tot tweemaal toe had ik vlees wat nog rauw was van binnen. Ermee teruggegaan en wel een excuus gehad. Toch vind ik dit eigenlijk niet kunnen, want ik was niet alleen met deze klacht.

De gerechten eromheen waren goed verzorgd.

46. Ron en Esmee

Het enige positieve wat wij er aan over hebben gehouden is het dorpje Dwarsgracht. Voor de rest was het bar en bar slecht, ten eerste werden wij al ontvangen door een wat oudere, forse vrouw wat zichzelf gastvrouw noemt. Ze was erg onvriendelijk en op enkele momenten zelfs brutaal!

En dan over het eten maar niet te spreken, het was koud en erg onsmakelijk, slecht bereid en erg matig geserveerd.

Nee, het was absoluut niet voor herhaling vatbaar.

Daar kunnen ze nog wel enkele cursusjes volgen.

Kortom het lijkt wel alsof de recessie is begonnen aan het eind van de Dwarsgracht.

1,1
  47. We zijn hier een tijdje geleden geweest met mijn dochter.
    Ik had mss te hoge verwachtingen van dit restaurant.
    Maar het viel me echt vies tegen!

De opmaak, de (on)vriendelijkheid van de bediening, alles.
    Het viel me echt tegen!
    b.v mijn dochter had spare-ribs. Géén bordje/kommetje voor de botjes, géén kommetje water met citroen voor schoonmaken van de handen.
    Gewoon een goedkoop papieren servetje wat aan je vingers blijft kleven.

Groente en aardappel gerechten waren ook echt niets bijzonders.

Kom hier beslist niet weer!

48. anita 10 punten

Mooie ligging en lekker eten. Vriendelijke bediening.

49. het eten was prima en bediening ook we gaan vast een keer weer naar de Otterskooi 13-09-2007
    P en W

50. R. van de belt

Prachtige locatie, vriendelijke en professionele bedieningen. wat betreft het eten, mijn complimenten aan de keuken!