Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Gent verdeeld zijn.

1. Belgisch Gent

Wij hebben vandaag een zeer negatieve ervaring achter de rug in de Gulden Valk. Al tijdens onze aperitief hoorden we de kok roepen en schelden in de keuken, niet zo aangenaam voor de sfeer. Ons eten werd vrij snel geserveerd maar dat was gewoon "bijeen gesmeten" en totaal niet appetijtelijk. 2 van de 4 borden hadden nog oude vetranden maar dat was volgens de gastvrouw "gewoon". Bij het afrekenen vroeg men of alles naar wens was, nee dus. De chefkok dan nog gesproken en zijn wijze woorden waren: bol het af en ga op een ander. Absoluut geen aanrader dus en een schande voor Gent!

Gelukkig zijn er in Gent alsook op de Vrijdagmarkt wel vele zaken waar je aangenaam en lekker kan eten.

2. Belgisch Gent

Antheunis Daniel

Eten was veel te duur voor wat je maar kreeg,ongezellige sfeer,interieur mag opgefrist
    worden.

Jordy

Het restaurant geeft een erg gezellige indruk. De twee-persoonstafeltjes stonden erg dicht op elkaar, dat vond ik persoonlijk wel vervelend omdat de buurvrouw de gesprekken daardoor kan volgen. Voor de rest waren de medewerkers ontzettend vriendelijk, en deden ze er alles aan om je tevreden te houden. Wanneer je een paar keer een gerecht over sloeg vroegen de medewerkers ook of je dan misschien nog iets anders wilt. Ondanks dat het druk was, werden we erg snel geholpen.

4. Eetcafé Gent

Linds

5. Belgisch Gent
  6. Frans Gent
  7. Frans Gent
  10. Belgisch Gent

Goed en gezellig restaurant/terras. Eten is prima, voornamelijk de Gentse Stoverij.

11. Italiaans Gent

Frank Liefting

Op zaterdagavond veel restaurants vol geboekt, dit restaurant had nog plaats, klein tafeltje dicht op elkaar gepropt. Totaal geen ambiance, hadden beter direct weg kunnen gaan.
    Bijzonder onsympathieke bediening door 2 van de 3 serveersters. Kwaliteit van het ons toegeworpen voedsel was niet slecht, maar door de ergernis was daar de lol al vanaf.
    Sterke afrader. Drijven op de toeristen-industrie dus klanten die toch niet terugkomen.

Voor de eerste keer in het nieuwe restaurant gegeten, het is hier zeer goed eten. Wij gingen voor het 4 gangen menu. Eerst kwamen er 5 amuse gerechtjes, super lekker.
    Het eerste gerechtje was Sint-Jacobs vrucht, ingepakt in een ronde komkommer gerecht. Het tweede gerechtje was bospaddenstoelen met een eidooier en een bouillon. Het derde gerechtje, Noordzeetong met nootjes (heerlijk). Het nagerecht chocolade(puur) met kokos en een soort ijs.
    Het eten is net als in het oude Karel de Stoute super lekker. Jammer dat de akoestiek niet zo goed was, maar hier wordt aan gewerkt.

Mooie locatie, maar de bediening en het eten voor een groep is uitermate teleurstellend. Als je denkt dat je bijna 90 man door 1 man personeel kan laten bedienen snap je het niet helemaal. Zelf maar het dessert uitgeserveerd.

Eten opgegeten omdat we honger hadden, niet omdat het lekker was. En vervolgens kan er geen excuus van af!

1,7
  14. Belgisch Gent

We zijn hier al meerdere keren geweest, en altijd vriendelijk ontvangen en lekker gegeten! Onze favoriet: Gentse stoverij met friet, mmm...! Ook leuk gepresenteerd in een pannetje.

15. Marokkaans Gent

Geweldig gegeten bij menara. De couscous is echt een van de betere in Gent. In combinatie met de mechoui. Lekkere Marokkaanse huiswijn en de sfeer is geen overkill. Netjes en een tintje oosters. Een echte aanrader en een aanwinst voor Gent.

16. Belgisch Gent

Waardeloos, voor € 4 een oubollig glaasje lauwe witte wijn. Personeel wilde er wel een ijsklontje in gooien. Werkelijk te slecht om waar te zijn. Slechte koffie, onvriendelijk personeel.

17. Internationaal Gent

Geweldige ervaring rijker!! Food and wine experience, al met al geweldige zaak. Lekker en goed ogende gerechten, mooie wijnen!! Vlot en jong personeel! Geweldige zaak. Naar mijn smaak wel iets te duur maar geen probleem nadat we een gratis glas champagne kregen.

Dikke plus voor de bediening in dit knus restaurantje. De gastvrouw en Hanna zijn een voorbeeld voor veel collega's. Vriendelijk, gastvrij en behulpzaam. Gerechten zijn uitstekend. Gekozen voor het drie gangen menu met bijbehorende wijnen. Onder andere de witlofsoep, garnalen, Koekoek en aardappelkroketjes waren fantastisch! Dikke aanrader.

19. Zuid-Amerikaans Gent

Heerlijke wijnen maar slecht eten. Meer vet dan vlees. Wanneer je de bediening hier op aanspreekt lachen ze dit weg en lopen ze gewoon verder. Erg onprofessioneel!

20. Frans Gent

Charles van Elten

Een weekendje Gent samen met mijn vrouw leverde helaas een hele grote teleurstelling op in Pakhuis. De locatie en inrichting zijn wat mij betreft een dikke 10 waard. Mooie zaak. Alle kritiek m.b.t. tot het lawaaiige begrijp ik wel maar zo is de locaties nu eenmaal akoestisch gezien. Het leeft en bruist. Wat tegenviel was echter iets anders. In eerste instantie werden we vlot geholpen. Glaasje bubbels genomen en proost. Echter hadden wij het marche menu genomen, 3 gangen voor 45 euro en 2 glazen bijpassende wijnen.

Tot aan de 1e gang ging alles vlot. We kregen de wijnen ingeschonken voordat het voorgerecht werd geserveerd. Als 1e gang kregen we drie soorten oesters. Heel lekker maar wel jammer dat niet werd verteld wat we aten. Goed. Daarna het hoofdgerecht. Ik had de schelvis. Deze smaakte oké. Was qua cuison heerlijk zacht, maar jammer dat ie veel te veel in de saus lag. Soort zwembad. Iets teveel overdaad vond ik. Mijn vrouw had een parelhoenfilet. Deze smaakte redelijk. Het vogeltje was mooi gegaard maar de saus ontbrak of miste in ieder geval enige finesse. Daar kwam nog bij dat we moesten vragen naar de wijnen van het hoofdgerecht. Niet echt fijn als je al de helft van je gerecht op hebt en de wijn staat er nog niet. Minpunten.

Voor het dessert vroegen we nog een dessert wijntje. Het dessert zelf was verrukkelijk. De bijpassende wijn viel echter flink tegen. Ook hier kregen we het uiteindelijk pas nadat we onze desserts op tafel hadden staan en we er zelf om moesten vragen. Minpunten. Inmiddels was de helft van de zaak al leeg dus aan de drukte kon het echt niet liggen.

Hierna de rekening maar gevraagd en de koffie overgeslagen. Met pijn in mijn hart toch maar 5 euro tip gegeven uit fatsoen. Maar eerlijk. Ik heb zelf een horeca achtergrond, personeel was niet alert genoeg en de keuken is wel snel maar dat ging echt ten koste van de kwaliteit. Want 45 euro voor een 3-gangen diner wat qua smaak maar 25 euro waard is vind ik schandalig. Daarbijkomend dat de bediening ook totaal niet attend was... vind ik deze zaak zwaar overschat.

Ik kom hier nooit meer!!

21. Eetcafé Gent

wim&nathalie

Zeer uitgebreide portie's en lekker voor eerlijke prijs.. Aanrader!!

Wij zijn er wezen eten met de Parodontax actie. Chic restaurant. Zonder deze actie hadden wij er waarschijnlijk niet binnen durven gaan.

Zeer gastvrij en vriendelijk personeel. Het eten was uitstekend. Zonder de Parodontax actie ook nog goed betaalbaar. De sfeer is er ook prima. Het grote restaurant is verdeeld in meerdere kleinere ruimtes waar je gezellig kunt eten.

23. Turks Gent

Fam. Verwer

Heerlijk gegeten voor een mooie prijs. Bij binnenkomst al hartelijk ontvangen.
    De zaak zat helemaal vol en dat voor een dinsdag. Buiten zat het ook vol.
    We komen zeker terug als we in Gent zijn.

24. Turks Gent

Ankara is één van de beste Turkse restaurants van Gent, het is een klassiek Turks restaurant dus geen pizza's.
    Hun plateau van de chef is één van de beste die ik op 35 jaar bij de Turken uit gaan eten geproefd heb, zeer snelle bediening en een zeer uitgebreide kaart, de stoofpotjes zijn uniek.

25. Turks Gent

lowie

Marie-Leen

Hier gaan eten was een zeer positieve ervaring. Eerst en vooral is het restaurant gevestigd in een mooi gebouw en prachtig ingericht. Het eten was uitstekend, net als de vriendelijke bediening. Over de wijnen kregen we niet altijd evenveel uitleg, maar ze waren wel goed. Ook was er op de avond een kleine miscommunicatie ontstaan, maar dit werd correct opgelost. Wij komen hier alvast nog eens terug.

27. Chinees Gent
    Vertaal van English naar Nederlands

Un buffet Chinois minable que je n'ai jamais connu depuis que je les fréquente. Une très mauvaise aventure pour moi et mon épouse. Un patron désagréable sans sourire, une cuisine toute recuite dans les casseroles à 21h00. Un buffet vide et le patron n’a pas voulu nous resservir quelques portions. Bref, un restaurant ou on se fait pigeonner par le patron qui ne pensait qu’a vous mettre dehors à 22h00 un samedi soir.
    Cher lecteur, faites bien attention, si un jour vous décidez de franchir la porte de ce restaurant Chinois.
    Bàv
    MB

Onlangs hier gegeten. Leuk tentje, maar wat eten betreft erg duur voor wat je krijgt. 5 lamskoteletjes (die overigens erg lekker waren) voor 25 euro, da's best prijzig, en dan zonder groente of iets dergelijks erbij, en diepvriesfrieten (en dat in België). Mijn vriendin had spareribs, die waren zeer droog, en zo zout als iets. Bijna niet van het bot af te krijgen, geen succes dus. Onze tafelgenoten hadden paella, zag er lekker uit, maar na het proeven van een inktvisringetje tot de conclusie gekomen dat het echt geen paella was, zo droog was het. Het leek eerder op een droge bak gele rijst met wat vis eroverheen. De tapas waren wel lekker.

Wij verbleven 2 jan. jl. in hotel Reylof, dit restaurant hoort bij het hotel. Leuke ambiance, vriendelijke bediening, voortreffelijke bijpassende wijnen. Wij namen dit keer een vegetarisch menu, 4 gangen. Het was echt heel hoogstaand allemaal. Weer eens iets anders dan bladerdeeg met spinazie of geitenkaas. Wij werden verrast met gort van bloemkool, quinoa met zuurkool, kaas'plankje'... Het werd zeer exclusief gepresenteerd en de smaak? We waren vol lof! Neem wel een goedgevulde beurs mee.. maar het is het meer dan waard.

We zijn hier met een grote groep gaan eten en het was de meest fantastisch ervaring! Zalige keuken! Zeer vriendelijke bediening. Een super ervaring en zeker voor herhaling vatbaar!