Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Genk verdeeld zijn.

1. Grill Genk

An

Holy cow (yes, pun intended), wat was het eten hier héérlijk!!

Dinsdagavond zijn we hier met 4 volwassenen en 2 kids gaan eten. Lucky us: want op maandag en dinsdag kan er “Molengras” besteld worden. Dit is hun versie van het steppegras (erg dunne frietjes) met een ontzettend malse steak eronder. Er werd keurig gevraagd hoe we de steak gebakken wilden hebben en dit werd zeer goed uitgevoerd. Mijn medium was perfect medium en zó ontzettend mals en smaakvol. Zeker een aanrader! Ook een ontzettend grote portie. Zelf had ik de champignon roomsaus erbij en anderen de pepersaus. Beide sauzen zeer lekker. Alleen was ik blij dat ik de pepersaus niet had, want ik ben niet zo’n held met pittig eten en het was écht PEPERsaus dus 😉
    Andere bestelde gerechtjes: gegrilde kipfilet, balletjes in tomatensaus en voor de jongste uit het gezelschap de visstick met tartaar en frietjes (zie bijgevoegde foto’s - het aparte kommetje met de sla hoort bij het Molengras, logisch apart geserveerd aangezien het bord lekker vol lag).

Het interieur past helemaal bij het “Meat”-concept. Wel ontzettend warm binnen, maar misschien ook logisch in een grill restaurant.

Geen voor- of nagerechten besteld, het hoofdgerecht was meer dan voldoende. We kregen er echt niets meer bij (zelfs de grote eters hebben aardig mogen duwen om alles op te krijgen).

De bediening zeer vriendelijk en bekwaam! Chapeau voor de jongedame die de bestelling van ons gezelschap volledig onthield, inclusief de verschillende gewenste bakwijzen en sauzen.

Om dan toch 1 puntje van kritiek te geven: ik vond het jammer dat de ice tea niet met ijsblokjes, citroentje en stampertje werd geserveerd. Vooral voor die prijs (€2,70) had dat wel gemogen. Maar dat is dan ook het enige wat ik kan bedenken. Al bij al: een etentje hier is niet goedkoop, maar je krijgt er wel heel wat voor terug (zowel kwalitatief als kwantitatief). Zeker een aanrader! 👌

2. Belgisch Genk

kate skerritt

Vertaal van English naar Nederlands

We always have a wonderful experience.

3. Eetcafé Genk

Vanderheyden

Gezellige locatie maar helaas is het personeel niet vriendelijk, zelfs niet nadat men er toch nog fooi krijgt.

Tja, gereserveerd voor 30 personen en bij reservering aangegeven wat de groep zou verwachtten. Na opname van de gerechten ging het redelijk vlot. Maar het duurde al bijna 3 kwartier alvorens drinken geserveerd was en het eerste gerecht was opgenomen. Verloren tijd. Jammer.
    Op zich had iedereen redelijk gegeten, echter de eigerechten zijn de prijs absoluut niet waard.
    Hierop is een mail geschreven en de eigenaar heeft niet een de moeite genomen te reageren. Een goed ondernemer doet wat met repliek van zijn klanten zeker als er een groep neerstrijkt die veel ervaring heeft met dit soort eetgelegenheden... Gemiste kans...

5. Grieks Genk

Woensdagavond voor het eerst geweest, al bij al leuke ervaring maar er zijn betere Griekse restaurants naar mijn smaak. Wel super bediening en een snelle keuken!

6. Grieks Genk

Vanroy Kim

7. Grieks Genk

Super grieks restaurant! Een echte aanrader is de meze schotel en de calamaris, de Dionysossaus moet je geproefd hebben! Baas is supervriendelijk en professioneel. Ook de inrichting en algemene sfeer is sedert de renovatie top.

Zeer slecht ! Speigelei met spek, je krijgt twee eierdooiers met twee eetlepels mini spekblokjes. Zonder iets erbij (3 sneedjes stokbrood waren ze vergeten). Hier vragen ze € 11,50 voor. Het is te schofterig voor woorden, mij en de rest van het gezelschap zien ze hier nooit meer terug.

9. Turks Genk

men.

Al even geleden dat ik daar was geweest, maar wel vaak daar geweest als ik van mijn werk kwam uit Brussel.

Het eten is hier perfect en lekker. Het personeel is prima volk. Genoeg parking in de buurt.

Ergens deze maand nog eens naar Brasserie 360° geweest met mijn vriend. Een gezellig terrasje doen en iets eten, genietend van het laatste beetje zon dit jaar. Vorige keer was er wat misgelopen met de bestelling van ons hoofdgerecht, maar dit keer kwam ons eten super vlot door. Bediening had een aangenaam tempo en was erg vriendelijk.

Zelf had ik een croque madame besteld, die erg lekker was en mijn vriend had de videe, die hem ook erg had gesmaakt. De sfeer was dit keer veel aangenamer. Misschien omdat we buiten op het terras zaten, lekker in het zonnetje. Of misschien omdat het wat minder druk was dan vorige keer. Het was hoe dan ook een gezellige middag en een stuk beter dan de vorige keer!

Een echt authentiek Italiaanse keuken! Heerlijk gegeten voor een zeer goede prijs. Gaan zeker terug.

12. Grieks Genk

Marina

Marina

13. Belgisch Genk

Erg lekker gegeten! Rustig en stijlvol gelegen. Modern restaurant. Lekkere aangepaste wijnen met de nodige achterliggende informatie per wijn bij elk gerecht. Goede service, heel vlot.

14. Belgisch Genk

Ben hier met m'n verjaardag komen lunchen, iets klassieker. Smaken zitten zeker goed! Zeer vlotte en vriendelijke bediening. Mooi uitzicht op golfterrein. Elke week nieuw verrassend weekmenu met keuze uit vlees of vis.

Eind december ben ik hier, samen met mijn vriend, gaan eten. We hadden wel zin in een gezellig avondje: lekker aperitiefje, voorgerecht, hoofdgerecht en dessert. Aperitief was in orde. Voor mij een lekker glaasje Kirsch en voor mijn vriend een wijntje. Na even de kaart te bekijken, konden we onze bestelling plaatsen: als voorgerecht een tomatensoep en als hoofdgerecht de wok. Er werd door de bediening nog gezegd "dat is lekker makkelijk om te onthouden, 2x hetzelfde".

De tomatensoep kwam redelijk vlot door, ongeveer een kwartier na bestelling. Dit is een simpel, maar hier erg lekker gerecht! Ik had de tomatensoep met room, echt super! Helaas hebben we na ons voorgerecht erg lang moeten wachten op het hoofdgerecht. Na 50min de bediening toch maar eens aangesproken, aangezien andere mensen die na ons waren binnengekomen, wel gewoon hun eten kregen. Ons vermoeden was juist: er was iets misgelopen met de bestelling en ze zouden het zo snel mogelijk in orde brengen. Inderdaad, het was snel opgelost.

Na een paar keer excuses te horen en een kwartiertje wachten, kregen we allebei het wokgerecht. Mijn vriend vond dit ook erg lekker, maar ik vond het iets minder. Op zich was er niets mis met de wok: groenten waren niet te hard/te slap, de kip was goed doorbakken en de noedels waren ook gaar. Maar de smaak op zich sprak mij iets minder aan. Achja, smaken verschillen nu eenmaal.. Laat je hierdoor dus niet afschrikken om de wok te bestellen, want mijn vriend heeft het wel erg gesmaakt. Aangezien we ondertussen toch al een tijdje in de zaak zaten, hadden we beslist geen dessert meer te nemen (we waren namelijk ook wat moe na een dagje sauna). Prijs/kwaliteit was oké.

Over de bediening weet ik niet goed wat ik moet denken. Langs de ene kant waren ze vriendelijk, maar langs de andere kant hebben we ze toch een paar keer zelf moeten aanspreken om bijvoorbeeld nog wat drinken te bestellen. Plus het feit dat ze het hoofdgerecht vergeten waren, zelfs na 20x langs ons door te lopen en te zien dat we geen eten en bijna geen drinken meer hadden staan, viel me wel een beetje tegen (ondanks de excuses achteraf). Misschien had dit iets te maken met de drukte..?

Qua sfeer vond ik het ook niet echt om over naar huis te schrijven. Het is een grote zaak, die gelukkig wel gevuld zat, maar het voelde er een beetje "koud" aan. Er is in de zaak een stukje afgezet door muren van een meter hoog. Volgens mij is het wel een stuk gezelliger om daar te zitten. De stoelen vond ik ook erg hard, hoewel dat kan liggen aan het feit dat we er zo lang hebben gezeten.

Al bij al een gemiddelde ervaring, hoewel de tomatensoep echt overheerlijk was! Ik kom hier toch liever gewoon in de zomer een terrasje doen en een kleine hap eten. Dan vind ik het een stuk gezelliger.

16. Belgisch Genk

De eigenaars runnen de zaak met hart en ziel, het is niet voor niets een familiezaak. En ja de mosselen zijn er weer, dus wij hebben genoten van een heerlijke portie mosselen. Gewoon de natuur versie. Daar gaat niets boven. Lekkere frietjes erbij.

17. Italiaans Genk

Anja Bloemen

Gezellig gaan eten in dit restaurant. Bediening was vriendelijk, niets op aan te merken. Heerlijke pasta met scampi's gegeten en een lekker wijntje erbij. Als nagerecht een lekkere tiramisu van het huis.

18. Grieks Genk

Cindy Smeulders

Zeer lekker eten en heel erg mooi geserveerd. Heeft net een tikkel(tje) meer dan een bezoek aan een traditioneel Grieks restaurant. De bediening was ook heel erg goed, attent en vriendelijk. Super plezante avond gehad. Ook meer dan voldoende parkeergelegenheid aanwezig.

Frans Pieters

Ongelooflijk lekker gegeten! Het kleine gezellige restaurant zat goed vol op zaterdagavond. Een groot bord met allerlei hapjes als voorgerecht was een zeer mooie starter. Lekker, gevarieerd en zeker genoeg. Als hoofdgerecht één keer vis en één keer vlees besteld. Er werd ons voorgesteld om eerst de vis te serveren en dan het vlees en dit telkens met een bord voor ieder, leuke geste. Zeer lekkere dorade in papillot met broodkruim vergezeld met groenten, perfect gegaard en mooi gevuld met kruiden. Het langzaam gegaard lamsvlees smolt weg in je mond, vol van smaak en met lekkere groenten. Ondertussen hadden we meer dan voldoende, er kon niets meer bij! Desondanks toch nog het nagerechtje, een gebakje met yoghurt, opgegeten. Heel lekker gegeten, zeer ruime porties, een aanrader!

20. Belgisch Genk

Van de eerste 'amuse' tot het laatste 'babbeltje' bij de koffie : in een woord SUBLIEM ! Doe zo verder ! Wij komen zeker nog terug.

21. Belgisch Genk

Met simpele gerechten kunnen soms wonderen gemaakt worden. Zo werd er een hapje geserveerd van wortel op verschillende bereidingen. Dit was speciaal. Hoe veel kan je wel met een wortel.... Het restaurant is heel modern ingericht, maar dat toch niet te stijf. De service telt bij mij het meeste door. De sommelier (die onlangs bekroond is) gaf een heel goede uitleg bij iedere wijn. Ook de geschiedenis, het ontstaan van de wijn. Een echte aanrader! We gaan zeker nog eens terug!

Jeroen Maes

Een heel aangename binnenkomst, eerst over een brugje en dan naar onze tafel. De obers waren heel vriendelijk en amusant. Het eten was iets anders dan de gemiddelde Chinees, een klasse hoger. We hebben genoten van een aangename en vooral lekkere avond.

23. Italiaans Genk

Zonder twijfel de lekkerste pizza's van Genk! Vriendelijke ontvangst en zéér gezellig tafelen. Een aanrader!

24. Belgisch Genk

Birgitte Paes

Vanbuiten zou je het niet denken en het interieur ziet er nogal speciaal uit, maar het eten is superlekker een heel verzorgd. Alleen jammer dat we de 2de wijn van de aangepaste wijnen zelf moesten vragen. Tijd tussen gerechten was ideaal. Dit is zeker een aanrader om uitstekend te eten zonder in een klassiek en stijf restaurant te moeten zitten. Hier komen wij graag terug.

25. Italiaans Genk

Noor Vaneste

Goede ontvangst, zeer lekker gegeten, pure keuken & lekkere wijntjes verzorgd door Gaspare, uitstekende service, lekker ontspannen Italiaans sfeertje. We zaten even terug in Italië. Top over heel de lijn!

26. Italiaans Genk

Vince Maes

Wij hebben voortreffelijk gegeten in Ciné Citta. De victoriabaars met kerstomaatjes en zwarte olijfjes op een bedje van verse tagliolini smaakte overheerlijk. Het restaurant is zeer smaakvol ingericht en de bediening was zeer aangenaam. Kortom, alle ingrediënten voor een geslaagde avond. Een aanrader !

27. Eetcafé Genk

Een gezellig eetcafe met erg vriendelijke gastvrouwen, warmer en smaakvoller ingericht dan je eigenlijk van een standaard eetcafe verwacht. Alles is er supernetjes en het warm onthaal door de dames geeft het interieur alleen nog maar een extra toets. Wij hebben er na een lekker aperitief heerlijke spare ribs, gemarineerd met honing en thijm gegeten. Onze kinderen gingen voor de balletjes in tomatensaus. Alle borden waren mooi en met zorg gedresseerd. Erbij lekkere frietjes en een salade. En tot slot koffie voor ons en een ijsje voor de kinderen. Prijs kwaliteit klopt helemaal.