Nieuwste foto's in Genk

Laatste updates in Genk

1. adriaan's profielfoto

adriaan

Met zonnig weer naar onze favoriet in Genk. We kregen ons favoriete tafeltje aan het raam met uitzicht op de open keuken, fijn. Als aperitief een droge Riesling Pettenthal 2017 van Huff die uitstekend beviel. Ernaast een hapjes tweeluik. Om te starten een artisjokhart gevuld met crème van amandel aangemaakt met ansjovis, erg lekker. En panisse van kikkererwten en parmezaankaas afgewerkt met een crème en crumble van broccoli. Hoog op smaak, krokant gebakken met smeuïge vulling, lekker.

Een amuse duo. In een kobalt blauw schaaltje plakken gepekelde heilbot waarbij een chutney van rammenas en komkommer, kruiden takje en zeealgen. Verfijnde smaken met een redelijk krachtige kruidentoets.

In een kom tom kha kai met bundelzwammen, geconcentreerd met aangename gembertoets, heerlijk.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd. Albariño van Xion, bloemig aroma, in de mond verfijnde zuren met subtiele ziltigheid. Ernaast een strakke presentatie. Op een platte cilinder gewelde quinoa, tataki van tonijn in een jasje van geschroeide venkelzaadjes met ernaast structuren van radijs en takjes dille, aan tafel afgewerkt met een jalapeño jus. Een gedurfde smakencombinatie waarin ik de anijs toets erg kon waarderen. De wijn was ietsje licht naast deze redelijk krachtige smaken. (7,75)

Verder met een Duitse Chardonnay Bechtheimer S 2018 van het huis Geil, gemaakt in een frisse Duitse stijl met aangename mineraliteit. Op een wit bord wilde zeebaars met een compote van rabarber, ernaast gepofte prei waarop een sesamkletskop, aan tafel afgewerkt met een kerriejus. Op zijn lekkerst wanneer je alle smaken samen eet, de wijn was hierbij keurig in balans. (8)

Over naar Toscaans rood, Le Difese 2016 van San Guido, het klein broertje van de grote Sassicaia, zeer gebalanceerd. Uit de keuken de topper van de middag, een proeverij van graankalf verdeeld over drie borden. Op het grote bord een plak entrecote met artisjokhart, morieljes en dotje knoflookmayonaise, aan tafel afgewerkt met een heerlijke Madeirasaus. Ernaast op een een klein bordje een stuk kalfshartzwezerik gelakt in soja. In het schaaltje een brunoise van de kalfstong aangemaakt met morilles waarop beuken cresse. De entrecote was keurig gebakken, delicaat van smaak met zachte textuur, de knoflookmayonaise, die hoog op smaak was, combineerde uitstekend. Met de heerlijke zwezerik en tong kon ruim voldoende worden afgewisseld, de wijn sloot naadloos aan, toppie! (9,25)

Als dessertwijn een Menade Sauvignon Blanc Dulce 2018, heldere kleur, tonen van rijpe annanas en een prima zoetzuur balans. Uit de keuken een bedje van gemalen pistachenoten waartussen reepjes basilicumblad en stukjes witte chocolade. Erop een cannelloni van gegrilde ananas gevuld met crème van kokos en witte chocolade, afgewerkt met dotjes gel van yuzu, aan tafel afgewerkt met een basilicum vinaigrette. Apart uitgeserveerd een hele frisse granité van ananas met stukjes witte chocolade en gemalen pistachenoten. Een gedurfde smakencombinatie met veel smaakbeleving, redelijk complex en goede textuur. De elegante wijn viel hiernaast een beetje weg. (7,5)

Als afsluiter een espresso met een viertal lekkere friandises die werden aangevuld met een schaaltje vers gebakken oliebollen.

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd, op zeer correct wijze.

Samengevat was het weer een geslaagde culinaire middag met originele gerechten en soms gedurfde smakencombinaties. De bereidingen van kalf (waar ik normaliter minder fan van ben) sprong erbovenuit, complimenten! Dit op een hele mooie locatie in een luxe ambiance, bedankt!

2 vorige recensies
  2. Visserkens's profielfoto
    Visserkens heeft een recensie geschreven voor De Molen

Visserkens

Chateau Briand daar een koude pezige lap vlees, frieten hard, bedienig slecht en onvriendelijk, voor mij daar nooit meer.

1,1
  3. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor De Kristalijn

Na een zeer geslaagd bezoek een jaar geleden moesten we natuurlijk terug. We werden bij de deur opgewacht en kregen “onze” fijne tafel aan het raam met uitzicht op de open keuken waar we de koks in actie zagen. Als aperitief een droge Riesling vom Schiefer 2016 van Ansgar Clüsserath die uitstekend beviel. Ernaast twee keurig gepresenteerde hapjes. Op de steentjes en tortilla van roggen met een crème van specerijen afgedekt met een geschroeid uitje, verrassend lekker.
    Ernaast een vast brioche bolletje met geitenkaas, gekruid met vadouvan, lekker.

De eerste amuse was een echte smaak bom. Tartaar van scheermesjes op paaltjes van koolrabi in een saus van lavas. Behoorlijk pikant gekruid en aangemaakt met stukjes verse knoflook, wow.

Klassieke smaken in de tweede amuse. Gekarameliseerde kleine spruitjes in een rolletje van parmaham op een aardappelmousseline, licht gekruid met five spices. Dat lepelde lekker weg.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd, een blend van Sauvignon en Sémillon 2013 van het huis Pegasus Bay, rijk en verfijnd met mooie zuren. Uit de keuken een mooie presentatie, twee repen verse makreel met huid waartussen paaltjes van lente-ui en groene blaadjes, verder wat citroenmarmelade en sansho peper aan tafel afgewerkt met zeste van de hand van buddha en een heldere ponzu saus. Verfijnde smaken die door de taaie huid van de makreel wat werden verstoord. Dit heb ik opgelost door de delicate vis van de huid af te schrapen. De heerlijke wijn was keurig in balans. (8,25)

Uit Condrieu, een Viognier 2016 van Louis Cheze, heerlijk aroma, mooi rond in de mond met een toets van abrikoos en een vleugje hout. De kreeft kwam in twee delen. Eerst een glaasje schuimige bisque met stukjes staart en een fijne brunoise van groene appel, heerlijk.
    Op een wit bord dikke plakken van de staart op een bruin gebakken brioche, ernaast een stuk gekarameliseerde witlof gevuld met appel, aan tafel afgewerkt met een curry-kokossaus. Een mooie balans tussen het zoete van de brioche, het bittertje van de witlof, de zuren van de appel en het kruidige van de saus. De delicate kreeft viel hiernaast een beetje weg maar was in textuur keurig aanwezig. De wijn bleef keurig overeind. (8,5)

Verder met een Duitse Chardonnay Bechtheimer S 2017 van het huis Geil, gemaakt in een frisse Duitse stijl met mineraliteit. Uit de keuken een keurig gegrilde tarbotfilet met lange paaltjes van schorseneer waarop duindoornbesjes, partjes bruin gebakken eringi en schijfje licht geschroeid beenmerg. Aan tafel afgewerkt met een kalfsjus. De tarbot had een bite en was perfect gegaard. Het rijke merg was verrassend delicaat van smaak. Mooie frisse accenten door de duindoornbesjes die de koppeling naar de wijn optimaliseerde. Genieten weer. (8,75)

Over naar rood met een Pic st Loup 2014 van Christophe Peyrus, sappig, fris, met tonen van bes, kers en een subtiel pepertje. Het Anjou duifje werd in de pan gepresenteerd op smeulend hooi waarna het terug naar de keuken ging voor de laatste handeling, leuk.
    Op een wit bord de borstfile, erop het haasje, ernaast bereidingen van rode biet en plakjes druif, aan tafel afgewerkt met een eigen jus gekruid met hooi en aangezuurd met verjus. Top cuisson en mooi op smaak, prima combinatie met de biet, de wijn maakte de gang compleet.
    Om af te sluiten een in ganzenvet gekonfijt pootje met dot mayonaise gekruid met hooi, een echte delicatesse, top. (9,25)

De dessertwijn was een Franse appelcider van Brocéliande, mooi goudgeel en een volle appel smaak. Uit de keuken een speciaal gerecht. Als basis een plak gegaarde knolselderie gelakt met esdoornsiroop en quenelle vanille ijs, afgedekt met krokant gefrituurde chips van knolselderie en fijn gemalen walnoten, aan tafel afgewerkt met vers geschaafde truffel. Mooie textuur met een zoete toets van het vanille ijs die op de voorgrond kwam. (7,75)

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd.

Samengevat was een hele mooie culinaire beleving met originele soms zelfs wat gedurfde smakencombinaties, top bereidingen en heerlijke bijpassende wijnen, in een luxe sfeer met fijne niet te formele bediening. We nemen ze graag op in onze favorietenlijst, bedankt!

4. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor De Kristalijn

Met hoge verwachting richting Genk, we kunnen er kort over zijn, het was helemaal volgens verwachting.
    Mooie locatie in de natuur met royale eigen parkeerplaats. Interieur is een symbiose van klassiek en modern. Zilveren couverts en mooie kristallen glazen. Ramen rondom en een grote open keuken waar we de koks in actie zien, top!
    Amuse parade was uitgebreid en verrassend lekker. Voorgerecht was ceviche van makreel met prima garnituur, ernaast een hele mooie Italiaanse begeleider.
    De topper van de middag was kabeljauw in een bouillon van Lapsang souchong met toefjes gel van calamansi en structuren van aardpeer en schorseneer. Ernaast een perfect aansluitende Torrontes 2015 van Tomero. Dit is een voor in mijn lijst, wow.
    Verder met een uitstekend gegaarde dikke tarbotfilet waarlangs spitskool, pastinaak, witlof en mosterdzaad, aan tafel aangevuld met een heerlijk frisse mosterdsaus. De sommelier had een prima Viognier 2016 van Jeanne Gaillard geselecteerd voor ernaast, genieten!
    Een mango dessert, dunne plakken en een chutney waarbij wat chili, ernaast nog structuren van chocolade. Begeleid door een heerlijke Riesling Herrenberg 2015 Auslese van Manz.
    Bediening was vlekkeloos in een ongedwongen sfeer, de sommelier heeft met vier voltreffers een dik compliment verdiend.
    Kortom een aanrader voor de levensgenieters, luxe eters en wijnliefhebbers.

5. Christophorus's profielfoto
    Christophorus vindt de recensie door An voor De Molen leuk

Holy cow (yes, pun intended), wat was het eten hier héérlijk!!

Dinsdagavond zijn we hier met 4 volwassenen en 2 kids gaan eten. Lucky us: want op maandag en dinsdag kan er “Molengras” besteld worden. Dit is hun versie van het steppegras (erg dunne frietjes) met een ontzettend malse steak eronder. Er werd keurig gevraagd hoe we de steak gebakken wilden hebben en dit werd zeer goed uitgevoerd. Mijn medium was perfect medium en zó ontzettend mals en smaakvol. Zeker een aanrader! Ook een ontzettend grote portie. Zelf had ik de champignon roomsaus erbij en anderen de pepersaus. Beide sauzen zeer lekker. Alleen was ik blij dat ik de pepersaus niet had, want ik ben niet zo’n held met pittig eten en het was écht PEPERsaus dus 😉
    Andere bestelde gerechtjes: gegrilde kipfilet, balletjes in tomatensaus en voor de jongste uit het gezelschap de visstick met tartaar en frietjes (zie bijgevoegde foto’s - het aparte kommetje met de sla hoort bij het Molengras, logisch apart geserveerd aangezien het bord lekker vol lag).

Het interieur past helemaal bij het “Meat”-concept. Wel ontzettend warm binnen, maar misschien ook logisch in een grill restaurant.

Geen voor- of nagerechten besteld, het hoofdgerecht was meer dan voldoende. We kregen er echt niets meer bij (zelfs de grote eters hebben aardig mogen duwen om alles op te krijgen).

De bediening zeer vriendelijk en bekwaam! Chapeau voor de jongedame die de bestelling van ons gezelschap volledig onthield, inclusief de verschillende gewenste bakwijzen en sauzen.

Om dan toch 1 puntje van kritiek te geven: ik vond het jammer dat de ice tea niet met ijsblokjes, citroentje en stampertje werd geserveerd. Vooral voor die prijs (€2,70) had dat wel gemogen. Maar dat is dan ook het enige wat ik kan bedenken. Al bij al: een etentje hier is niet goedkoop, maar je krijgt er wel heel wat voor terug (zowel kwalitatief als kwantitatief). Zeker een aanrader! 👌

6. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric vindt de recensie door An voor De Molen leuk

7. An's profielfoto
    An heeft een recensie geschreven voor De Molen

8. kate skerritt's profielfoto
    kate skerritt heeft een recensie geschreven voor De Kristalijn

kate skerritt

Vertaal van English naar Nederlands

We always have a wonderful experience.

9. Vanderheyden's profielfoto
    Vanderheyden heeft een recensie geschreven voor 't Stadscafé

Vanderheyden

Gezellige locatie maar helaas is het personeel niet vriendelijk, zelfs niet nadat men er toch nog fooi krijgt.

10. Henny's profielfoto
    Henny heeft een recensie geschreven voor Brasserie Het Domein

Tja, gereserveerd voor 30 personen en bij reservering aangegeven wat de groep zou verwachtten. Na opname van de gerechten ging het redelijk vlot. Maar het duurde al bijna 3 kwartier alvorens drinken geserveerd was en het eerste gerecht was opgenomen. Verloren tijd. Jammer.
    Op zich had iedereen redelijk gegeten, echter de eigerechten zijn de prijs absoluut niet waard.
    Hierop is een mail geschreven en de eigenaar heeft niet een de moeite genomen te reageren. Een goed ondernemer doet wat met repliek van zijn klanten zeker als er een groep neerstrijkt die veel ervaring heeft met dit soort eetgelegenheden... Gemiste kans...

11. Vanroy Kim's profielfoto
    Vanroy Kim heeft een recensie geschreven voor Corfu
    Grieks Genk

Woensdagavond voor het eerst geweest, al bij al leuke ervaring maar er zijn betere Griekse restaurants naar mijn smaak. Wel super bediening en een snelle keuken!

12. Vanroy Kim's profielfoto
    Vanroy Kim heeft Dionysos toegevoegd als favoriet restaurant
    • Grieks
    Hoogstraat 53 Genk
  13. Vanroy Kim's profielfoto
    Vanroy Kim heeft een recensie geschreven voor Dionysos

Super grieks restaurant! Een echte aanrader is de meze schotel en de calamaris, de Dionysossaus moet je geproefd hebben! Baas is supervriendelijk en professioneel. Ook de inrichting en algemene sfeer is sedert de renovatie top.

14. P van de Kimmenade's profielfoto
    P van de Kimmenade heeft een recensie geschreven voor Brasserie Het Domein

Zeer slecht ! Speigelei met spek, je krijgt twee eierdooiers met twee eetlepels mini spekblokjes. Zonder iets erbij (3 sneedjes stokbrood waren ze vergeten). Hier vragen ze € 11,50 voor. Het is te schofterig voor woorden, mij en de rest van het gezelschap zien ze hier nooit meer terug.

15. men.'s profielfoto
    men. heeft een recensie geschreven voor De Turk

men.

Al even geleden dat ik daar was geweest, maar wel vaak daar geweest als ik van mijn werk kwam uit Brussel.

Het eten is hier perfect en lekker. Het personeel is prima volk. Genoeg parking in de buurt.

16. An's profielfoto
    An heeft een recensie geschreven voor Brasserie 360°

An

Ergens deze maand nog eens naar Brasserie 360° geweest met mijn vriend. Een gezellig terrasje doen en iets eten, genietend van het laatste beetje zon dit jaar. Vorige keer was er wat misgelopen met de bestelling van ons hoofdgerecht, maar dit keer kwam ons eten super vlot door. Bediening had een aangenaam tempo en was erg vriendelijk.

Zelf had ik een croque madame besteld, die erg lekker was en mijn vriend had de videe, die hem ook erg had gesmaakt. De sfeer was dit keer veel aangenamer. Misschien omdat we buiten op het terras zaten, lekker in het zonnetje. Of misschien omdat het wat minder druk was dan vorige keer. Het was hoe dan ook een gezellige middag en een stuk beter dan de vorige keer!

Eén vorige recensie
  17. culinair's profielfoto
    culinair heeft een recensie geschreven voor Trattoria Da Claudia

Een echt authentiek Italiaanse keuken! Heerlijk gegeten voor een zeer goede prijs. Gaan zeker terug.

18. Marina     's profielfoto
    Marina heeft Mykonos toegevoegd als favoriet restaurant
    • Grieks
    Hasseltweg 481 Genk
  20. Danny Smeets's profielfoto
    Danny Smeets vindt de recensie door An voor Brasserie 360° leuk

An

Eind december ben ik hier, samen met mijn vriend, gaan eten. We hadden wel zin in een gezellig avondje: lekker aperitiefje, voorgerecht, hoofdgerecht en dessert. Aperitief was in orde. Voor mij een lekker glaasje Kirsch en voor mijn vriend een wijntje. Na even de kaart te bekijken, konden we onze bestelling plaatsen: als voorgerecht een tomatensoep en als hoofdgerecht de wok. Er werd door de bediening nog gezegd "dat is lekker makkelijk om te onthouden, 2x hetzelfde".

De tomatensoep kwam redelijk vlot door, ongeveer een kwartier na bestelling. Dit is een simpel, maar hier erg lekker gerecht! Ik had de tomatensoep met room, echt super! Helaas hebben we na ons voorgerecht erg lang moeten wachten op het hoofdgerecht. Na 50min de bediening toch maar eens aangesproken, aangezien andere mensen die na ons waren binnengekomen, wel gewoon hun eten kregen. Ons vermoeden was juist: er was iets misgelopen met de bestelling en ze zouden het zo snel mogelijk in orde brengen. Inderdaad, het was snel opgelost.

Na een paar keer excuses te horen en een kwartiertje wachten, kregen we allebei het wokgerecht. Mijn vriend vond dit ook erg lekker, maar ik vond het iets minder. Op zich was er niets mis met de wok: groenten waren niet te hard/te slap, de kip was goed doorbakken en de noedels waren ook gaar. Maar de smaak op zich sprak mij iets minder aan. Achja, smaken verschillen nu eenmaal.. Laat je hierdoor dus niet afschrikken om de wok te bestellen, want mijn vriend heeft het wel erg gesmaakt. Aangezien we ondertussen toch al een tijdje in de zaak zaten, hadden we beslist geen dessert meer te nemen (we waren namelijk ook wat moe na een dagje sauna). Prijs/kwaliteit was oké.

Over de bediening weet ik niet goed wat ik moet denken. Langs de ene kant waren ze vriendelijk, maar langs de andere kant hebben we ze toch een paar keer zelf moeten aanspreken om bijvoorbeeld nog wat drinken te bestellen. Plus het feit dat ze het hoofdgerecht vergeten waren, zelfs na 20x langs ons door te lopen en te zien dat we geen eten en bijna geen drinken meer hadden staan, viel me wel een beetje tegen (ondanks de excuses achteraf). Misschien had dit iets te maken met de drukte..?

Qua sfeer vond ik het ook niet echt om over naar huis te schrijven. Het is een grote zaak, die gelukkig wel gevuld zat, maar het voelde er een beetje "koud" aan. Er is in de zaak een stukje afgezet door muren van een meter hoog. Volgens mij is het wel een stuk gezelliger om daar te zitten. De stoelen vond ik ook erg hard, hoewel dat kan liggen aan het feit dat we er zo lang hebben gezeten.

Al bij al een gemiddelde ervaring, hoewel de tomatensoep echt overheerlijk was! Ik kom hier toch liever gewoon in de zomer een terrasje doen en een kleine hap eten. Dan vind ik het een stuk gezelliger.

21. Wim Nijs's profielfoto
    Wim Nijs heeft een recensie geschreven voor De Kristalijn

Erg lekker gegeten! Rustig en stijlvol gelegen. Modern restaurant. Lekkere aangepaste wijnen met de nodige achterliggende informatie per wijn bij elk gerecht. Goede service, heel vlot.

22. Wim Nijs's profielfoto
    Wim Nijs heeft een recensie geschreven voor Corneille
    Belgisch Genk

Ben hier met m'n verjaardag komen lunchen, iets klassieker. Smaken zitten zeker goed! Zeer vlotte en vriendelijke bediening. Mooi uitzicht op golfterrein. Elke week nieuw verrassend weekmenu met keuze uit vlees of vis.

23. An's profielfoto
    An heeft een recensie geschreven voor Brasserie 360°

24. Jordy K.'s profielfoto
    Jordy K. heeft een recensie geschreven voor 't Konijntje

De eigenaars runnen de zaak met hart en ziel, het is niet voor niets een familiezaak. En ja de mosselen zijn er weer, dus wij hebben genoten van een heerlijke portie mosselen. Gewoon de natuur versie. Daar gaat niets boven. Lekkere frietjes erbij.

25. Anja Bloemen's profielfoto
    Anja Bloemen heeft een recensie geschreven voor La Focaccia
    Italiaans Genk

Anja Bloemen

Gezellig gaan eten in dit restaurant. Bediening was vriendelijk, niets op aan te merken. Heerlijke pasta met scampi's gegeten en een lekker wijntje erbij. Als nagerecht een lekkere tiramisu van het huis.

26. Cindy Smeulders's profielfoto
    Cindy Smeulders heeft een recensie geschreven voor O Geros

Cindy Smeulders

Zeer lekker eten en heel erg mooi geserveerd. Heeft net een tikkel(tje) meer dan een bezoek aan een traditioneel Grieks restaurant. De bediening was ook heel erg goed, attent en vriendelijk. Super plezante avond gehad. Ook meer dan voldoende parkeergelegenheid aanwezig.

27. Frans Pieters's profielfoto
    Frans Pieters heeft een recensie geschreven voor De Griekse Frituur

Frans Pieters

Ongelooflijk lekker gegeten! Het kleine gezellige restaurant zat goed vol op zaterdagavond. Een groot bord met allerlei hapjes als voorgerecht was een zeer mooie starter. Lekker, gevarieerd en zeker genoeg. Als hoofdgerecht één keer vis en één keer vlees besteld. Er werd ons voorgesteld om eerst de vis te serveren en dan het vlees en dit telkens met een bord voor ieder, leuke geste. Zeer lekkere dorade in papillot met broodkruim vergezeld met groenten, perfect gegaard en mooi gevuld met kruiden. Het langzaam gegaard lamsvlees smolt weg in je mond, vol van smaak en met lekkere groenten. Ondertussen hadden we meer dan voldoende, er kon niets meer bij! Desondanks toch nog het nagerechtje, een gebakje met yoghurt, opgegeten. Heel lekker gegeten, zeer ruime porties, een aanrader!

28. Rik's profielfoto
    Rik heeft een recensie geschreven voor De Kristalijn

Van de eerste 'amuse' tot het laatste 'babbeltje' bij de koffie : in een woord SUBLIEM ! Doe zo verder ! Wij komen zeker nog terug.

Eén vorige recensie
  29. Fabienne's profielfoto
    Fabienne heeft een recensie geschreven voor De Kristalijn

Fabienne

Met simpele gerechten kunnen soms wonderen gemaakt worden. Zo werd er een hapje geserveerd van wortel op verschillende bereidingen. Dit was speciaal. Hoe veel kan je wel met een wortel.... Het restaurant is heel modern ingericht, maar dat toch niet te stijf. De service telt bij mij het meeste door. De sommelier (die onlangs bekroond is) gaf een heel goede uitleg bij iedere wijn. Ook de geschiedenis, het ontstaan van de wijn. Een echte aanrader! We gaan zeker nog eens terug!

30. Jeroen Maes's profielfoto
    Jeroen Maes heeft een recensie geschreven voor Double Dragons

Jeroen Maes

Een heel aangename binnenkomst, eerst over een brugje en dan naar onze tafel. De obers waren heel vriendelijk en amusant. Het eten was iets anders dan de gemiddelde Chinees, een klasse hoger. We hebben genoten van een aangename en vooral lekkere avond.