Wevershuisje in Gemert

Voor het restaurant en nabij in de straat.

Uitzonderingen

1387820140 78
1420389247 80
1492041283 79

1. Tommie

2. Enkele weken geleden op een zondagavond gegeten met mijn man. Vriendelijke ontvangst, goede uitleg over de producten en wijnen. Heerlijk gegeten. Een aanrader.

3. henk de vaan

Met 9 personen een geweldige smaakvolle maar ook sfeervolle avond gehad.
    Heerlijk gegeten en gedronken.
    Een mooi herfstmenu met een heerlijk herfst aperitief om de avond te beginnen.
    Zeker een aanrader en voor ons voor herhaling vatbaar.

4. Ontzettend genoten van het overheerlijke verrassingmenu, een aanrader!

5. Corry v Haandel

Heerlijk gegeten het eten was helemaal goed. De tomatensoep heeft een hele lekkere kruidige smaak.

6. Restaurant 't Wevershuisje in Gemert heeft een nieuwe eigenaar! Wij zijn vanaf 16 augustus weer geopend en u bent van harte welkom!

Wij zijn iedere dag geopend van 12:00u tot 00:00u, dinsdag gesloten. Wilt u alvast reserveren? Dat kan door ons te bellen of te mailen. Onze contactgegevens vindt u bovenaan.

Mocht u nog oude cadeaubonnen hebben, dan kunt u deze inleveren tot uiterlijk eind september.

Hopelijk tot snel!

Bo & Tommie Oppers
    info@restaurantwevershuisje.nl
    0492-368015

7. Arts van Boxtel

Het ontvangst was prima maar het was dan ook nog vroeg bij binnenkomst er nog niet zo heel druk binnen.
    Het personeel was prima, maar hadden wel even kunnen vermelden hoe duur de drank was en dat er extra kosten waren voor het stokbrood wat er bij gebracht werd. Samenstelling menu is prima, maar kan dat ook nog ander gecombineerd worden met de soepen, niet iedereen is liefhebber van deze gebonden soepen met warm weer. Hopelijk als we met een grotere groep komen dat de bediening dan ook vlotjes loopt. En we kunnen kiezen uit een andere soep b.v de groentesoep met balletjes bij het lente menu! Verder een dikke pluim.

8. Miranda 469 punten

Ondanks dat ze het naar onze mening te vol hadden gepropt. (15 personen minder was beter) was de sfeer goed. Helaas duurde het wel erg lang voor dat we ons eten kregen. Bij minder couverts is het voor de kok in dat kleine keukentje ook beter te verwerken.
    Irene is al jaar en dag het vaste gezicht van de zaak. Gezellige spontane hardwerkende dame die haar vak verstaat. Helaas konden wij dat over haar (wellicht te jonge) collega's niet zeggen.
    Het eten is heerlijk, de sfeer gemoedelijk en de prijs betaalbaar. Dus een dikke 8 waard. En ik zou zeggen ga er eens eten, wij komen zeker terug.

9. Heerlijk gegeten. Lente menu een echte aanrader

10. Anja v de Boogaard

Het eten was heerlijk. De bediening erg vriendelijk. Maar we zaten bij de raam en vonden 't erg koud, dat was erg jammer.

11. Prima verhouding van prijs/kwaliteit. Echt lekker gegeten!

12. Heerlijk gegeten. Prijs/kwaliteit is dik in orde. Zeker weer voor herhaling vatbaar.

13. Marion de Jongh-Stenekes

Sfeervol restaurant met vriendelijke bediening en uitstekend herfstmenu!
    We komen graag nog een keer terug.

14. Olga Jacobs

Wij hebben gisteravond hier gegeten met 6 personen.
    Een leuk knus restaurant waar je gezellig kunt eten.
    Het herfstmenu was heerlijk en ook mooi opgemaakte borden.
    Zo dachten wij er alle 6 over.
    Wij kenden het restaurant niet, de 2 Brabantse stellen wel.
    Een goede keuze, mochten we nog 'n keer in de buurt zijn, dan komen we zeker terug.
    Groetjes Olga Jan Jacobs

15. Wat een tegenvaller. Vandaag 23 getrouwd en denk je even lekker uit eten te gaan. Bij binnenkomst kregen we een piepklein tafeltje, waar je niet eens tegen over elkaar aan kon zitten, terwijl we netjes van te voren hadden gereserveerd. Hier iets van gezegd en toen kregen we dan toch een andere tafel, maar dat ging al niet van harte.

Voorgerecht stoofpotje en uiensoep kon er mee door, ondanks dat er in het stoofpotje 2 soorten vlees zaten en de uiensoep behoorlijk aan de zoute kant was.

Hoofdgerecht was totaal niet naar wens. Heilbot gekregen i.p.v. Tongfilet. En de biefstuk met champignons, uien en spekjes was erg klein en er zaten denk ik 4 halve champignons bij. Toen ik hier iets van zei waren ze inderdaad de uien en spekjes vergeten en werd er een schaaltje nageserveerd. Toen mijn man iets van de vis zei zijn ze het aan de kok (eigenaar) gaan vragen en kwam er als antwoord terug dat het echt tong was. Mijn man was het er totaal niet mee eens waarna de kok met 2 schaaltjes aankwam. 1 met heilbot en 1 met slibtong. Het werd ons toen meteen duidelijk dat wij de heilbot hadden gekregen, waarna de kok (eigenaar) hevig in discussie ging en erg kwaad werd. Uiteindelijk werd gezegd dat we het hoofdgerecht niet hoefden te betalen, maar dat we geen gelijk hadden.
    Toen mijn man zei dat het toch echt zo was schreeuwde hij nu ga je het ook gewoon allemaal betalen. We zijn toen dan ook maar meteen gaan betalen en weggegaan.

Al met al echt geen aanrader!! En ontzettend klant onvriendelijk behandeld.

1,1
  16. Jessicahoevenaars@gmail.com

Heerlijk gegeten. Goede sfeer en goede service. Bij binnenkomst word je zelfs begroet door de chef vanuit de keuken. Super.

17. T HoppezAK-jANSSEN

het was voortreffelijk

18. brouwers

Een jaar niet geweest maar nog steeds de zelfde opmaak van de borden. Brood wordt vooraf gegeten. Voorgerecht zonder brood. Dat moet je extra bij betalen. Klein schaaltje friet. Als je nog n schaaltje wilt moet je bij betalen. Als de deur open gaat komt er n golf koude lucht binnen. Voor ons niet voor herhaling vatbaar.

19. Verrassingsdiner gekregen van onze schoondochter en zoon in dit sfeervolle restaurant. Heel gezellige ambiance. Het eten was heerlijk en de bediening erg vriendelijk. Complimenten voor de kok, die het eten erg mooi opdiende.
    Een echte aanrader.

20. Lekker en rustig genoten van het viergangen menu, de kaart is gevarieerd en heeft voor ieder wat wils. De sfeer was prima, lekker knus, alleen wel jammer dat het restaurant vrijwel leeg was. De prijs / kwaliteit verhouding is top, en de porties zijn precies goed. Complimenten voor de gastvrijheid en de kookkunsten van de kok! Wat ons betreft zeker een aanrader.

21. Betsy Breedijk

Met 7 personen waren wij een lang weekend in Elsendorp en onze gastvrouw van Gasthoeve De Dompt heeft ons dit adres aangeraden en wat een goede keuze was dit zeg!
    Wij hebben gekozen voor het 4-gangen diner voor 19,95 en hebben gesmuld van het begin tot het einde!
    Het smaakte voortreffelijk, zag er prachtig opgemaakt uit en de ambiance is erg gezellig.
    Jammer dat wij helemaal in Houten wonen anders waren we zeker heel snel terug gekomen!

22. Samen met mijn vrouwtje hiernaartoe gegaan, ondanks dat ik al heel mijn leven in Gemert vertoef ben ik hier nog nooit geweest. Via hun website op de hoogte van het 4-gangen weversmenu voor slechts 20 euro de man. We moesten alle gangen tegelijkertijd kiezen, het voorgerecht was voor ons beiden smullen en gaf een goede hoop voor de rest. De soep kwam er achteraan en was lekker. Hoofdgerechten waren oké, desserts waren matig, die had ik thuis ook kunnen maken. De gastvrouw was lief en vriendelijk, de bediening toen het iets drukker werd was niet goed. De serveerster keek ons niet aan en leek verlegen, en was erg onhandig met afruimen maar misschien was het haar eerste keer. De sfeer binnen is fenomenaal, maar gezien het heerlijke weer zaten we buiten. Daar is het minder, je zit nogal op elkaar en uiteraard mag daar gerookt worden. Het bloemstuk op tafel stond in de weg en was oudbollig, onze buren hebben het op de grond gezet. Al met al redelijk oké en voor herhaling vatbaar.

23. Cor en Amy

Op een tip van een collega bij het Wevershuisje gegeten en met groot genoegen. Een viergangenmenu onder de 20 euro met allemaal heerlijke gerechten. Keuze is uitgebreid dus altijd wel een gerecht naar eigen smaak. Vriendelijk ontvangst en bediening. Open keuken aan de achterzijde van de zaak die zelf authentiek en sfeervol is ingericht. Wij kunnen geen minpunten ontdekken.

24. We hebben goed en lekker gegeten van het maandmenu. Zeer goede prijs/kwaliteitverhouding.

Minpuntje is het personeel; mag wel iets vriendelijker en gastvrijer zijn. Zo was de gastvrouw niet zo blij dat wij niet meteen wilde bestellen maar nog even wilde wachten. Rond 21.30u was het restaurant al zo goed als leeg en kregen we te horen dat keuken nog op ons aan het wachten was zodat zij ook konden opruimen. Ons plan om gezellig lang te tafelen ging dus niet door en na bestelling van het dessert dat in een rap tempo werd bezorgd zijn we maar ergens anders naar toe gegaan.

25. We hebben met 7 personen van het jubileummenu genoten. De gerechten zagen er allemaal erg mooi uit en het smaakte erg lekker. Prijs kwaliteit was voortreffelijk!
    Zeker een aanrader!

26. Heel goed restaurant met een smaakvolle keuken, de inrichting is gezellig authentiek te noemen.
    Als voorgerecht de Coquilles en scampi’s in zachte kreeftenknoflooksaus is werkelijk voortreffelijk. Het hoofdgerecht Gebraden tournedos van ossenhaas met een krachtige rode wijnsaus en gekonfijte sjalotjes was van een hoogstaand niveau.
    Klein minpuntje zijn de zeer kleine wijnglazen..

Kortom, wij gaan hier zeker terug.

27. Croijmans Aarts

Hebben met 6 personen gegeten eerste kerstdag, we hadden een 5 gangen diner. Welk gerecht we ook kregen het zag er allemaal echt geweldig uit, het het smaakte verrukkelijk. In een woord super, een compliment aan de koks en het personeel dat bediende. Een geweldige avond. Top .

28. met 5 man gegeten op een zondagavond, zaak was half vol. Voorgerechten waren prima in orde. Hoofdgerechten of het nu tournedos is of bief of varkenshaas zijn hetzelfde in opmaak.
    De tournedos miste structuur alsof hij flink was platgeslagen en was ook niet goed gebakken, te rauw. Verder was het flauw en zoetig van ondertoon, wat niet bij de wijnsaus hoort.
    Bediening was prima en compenseerde de kookkunsten met een gratis consumptie. Goed maar zeker niet super. Voor de prijs, die wat te hoog is, zijn er absoluut betere alternatieven.

29. Geweldige plek om te eten.

30. Al verschillende keren met vrienden bezocht. Gezellige knusse sfeer. Het eten is heerlijk. Vriendelijk personeel dat ook met individuele wensen rekening kan houden.

31. Zelf heb ik al verschillende malen in dit restaurant gegeten. En altijd prima. Prima eten en prima bediening. Het klopt dat je in dit restaurant een avondvullend programma hebt en dat je niet zoals in een vreetschuur binnen 2 uur weer buiten staat. De opmaak is altijd netjes en ze houden altijd rekening met uitzonderingen of speciale wensen. Zelf moet ik altijd zoutarm eten en mijn man glutenvrij. Het is bij ons nog nooit mis gegaan. Ik kan mensen dit restaurant van harte aanbevelen. Tenminste als je van goed eten houdt en een vriendelijke bediening wenst.

32. Op een zondagavond gereserveerd voor acht personen bij 't Wevershuisje in Gemert. Het leek druk te zijn, maar dit lag deels aan de inrichting. Veel tafels, dicht op elkaar in een vrij donkere ruimte. De optimist zal het als authentiek en knus omschrijven, de pessimist als somber en benauwd.

De kaart van 't Wevershuisje is uitgebreid en internationaal. (Op moment van schrijven is de volledige kaart te bekijken op de website, inclusief prijzen.) Brabants Spijshuis heeft dus betrekking op de locatie, niet op de kaart.

Ondanks onze tijdige reservering kregen we te horen dat we niet direct konden bestellen. We kregen al snel de indruk dat de keuken onder te grote druk stond.

Bij het opnemen van de bestelling werden bijzondere wensen (pinda- en notenallergie, saus apart serveren) keurig genoteerd. Over het gebruik van noten of pinda's zou de kok in het bijzonder geraadpleegd worden. Helaas kwam men hier niet meer op terug.

De voorgerechten werden binnen redelijke tijd uitgeserveerd. De gerechten vielen goed in de smaak, waren prima bereid en de serveerster wist desgevraagd meer te vertellen over de gerechten. Al met al geen slechte start.

Helaas liep het daarna minder gesmeerd. Het duurde veel te lang voor de hoofdgerechten uitgeserveerd werden. (Ruim twee uur na binnenkomst stond er nog geen enkel hoofdgerecht op tafel.) In de tussentijd werd ons regelmatig gevraagd of we nog iets te drinken wensten, maar zoals een tafelgenoot het stelde: 'We zijn hier om te eten, niet om te drinken.' Na geïnformeerd te hebben naar het uitblijven van onze hoofdgerechten, werd onze bestelling vrij snel uitgeserveerd.

Iets te snel wellicht, want bij een van de gerechten waren enkele van de 'gegrilde' groenten nog half rauw. Met name de aubergine. Tevens was de apart gevraagde saus gewoon over het gerecht gegoten. De serveerster beaamde de klachten en nam het bord terug naar de keuken. Volgens de kok echter hadden we het niet goed begrepen: de aubergine was gepoft en daarmee prima klaargemaakt. Gepoft of niet, de aubergine was van binnen rauw en niet lekker. Omdat het inmiddels te laat was om een nieuw gerecht te laten komen, werd het gerecht niet in rekening gebracht.

De overige gerechten vielen goed in de smaak, al verdient de claressefilet geen aanbeveling. De opmaak van de borden was netjes maar wat fantasieloos. Ieder gerecht werd op nagenoeg dezelfde manier gepresenteerd.

De nagerechten waren traditioneel, maar goed klaargemaakt en netjes opgemaakt. Helaas was de opmerking over de pinda- en notenallergie alweer vergeten, waardoor een tafelgenoot zijn ijs versierd met een soort kletskop niet kon eten. Kennelijk dringen de gevaren van een dergelijke allergie slecht door tot de Nederlandse horeca.

Ondanks het wegvallen van een van de gerechten was de rekening aan de royale kant.

Conclusie:

Op basis van dit bezoek kan geconcludeerd worden dat 't Wevershuisje zich op verschillende fronten vertilt. Er wordt duidelijk hard gewerkt, met de beste bedoelingen, maar men schiet tekort. De keuken kan de uitgebreide kaart en de hoeveelheid plaatsen duidelijk niet aan. De toch redelijk 'professionele' prijzen zien we niet terug in inrichting, service/bediening of de gerechten. Volgende keer beter?

33. Niet mijn tent; de gerechten grof in de afwerking. De muziek keihard aan. De bediening wat lompig.

Een boerentent met weinig verfijning. Jammer.

34. M.J.A. de Bruijn

Op 7 augustus 2010 hier gegeten. Onze groep voelde al nattigheid toen er werd verteld dat de zaak dicht zou gaan i.v.m. vakantie en de gerechten daarom tegen gereduceerd tarief werden aangeboden. Vier personen uit de groep die de runderhaas hadden besteld waren eensluidend in hun oordeel: nimmer zo slechte runderhaas gegeten - smaakloos, slecht gebakken en met saus overgoten om een en ander te maskeren. Het deed me denken aan die ene keer dat ik runderhaas in een supermarkt had gekocht. Ook eens en nooit weer.

Bediening vriendelijk, gastvrouw tevens ongemakkelijk door kritiek, echter rest jonge personeel niet in contact met gastvrouw en chef want er werd drie keer gevraagd of het had gesmaakt.

Chef niet aan de tafel gezien om zelf te informeren en uitleg te geven. Onprofessioneel. Vervanging aangeboden gekregen, echter tafelgenotes waren over andere gerechten ook niet echt enthousiast, dus vriendelijk geweigerd. Zou het nu werkelijk zo zijn dat we "left overs" hebben gekregen?

35. van der Sluijs

36. Leuk restaurant. Beetje klein maar verder goed personeel en gastvrouw.

Eten was boven onze verwachtingen. Zeer mooi opgemaakte gerechten. "zien doet eten". Kok staat open voor gerechten die niet op de kaart staan. Uiteraard van te voren kenbaar maken ivm inkopen. Nemen de tijd voor je. Meerdere malen terug geweest en elke keer weer prima.

Een open keuken dus ook wel leuk om te zien hoe de kok bezig is.

Aanrader!

37. Heerlijk 4 gangen menu gegeten met een mooie combinatie van vis en vlees, mooie wijn erbij. Super gewoon.

Personeel vriendelijk en goed op de hoogte van het menu.

Mooie entourage.

38. Nu drie keer geweest en ik moet zeggen dat het vlees altijd ontzettend goed gebakken is.

Fijn om buiten te eten.

39. Jos van Gemert

Gisteren met 2 collega's heerlijk gegeten. De bediening was uitstekend evenals de creativiteit van de chefkok. Zeker komen we hier terug! Prijs/kwaliteit een 10.

40. Heb ik netjes twee weken van te voren gereserveerd, sta ik met mijn gasten voor de deur en zijn ze ineens gesloten!

41. Op aanraden van vrienden zijn we hier terecht gekomen. Van begin tot het einde van de avond was het geweldig. Het personeel is vriendelijk en het eten subliem. Door het gezellige haardvuur heb je echt een ontspannend avondje uit.

42. Nadat wij de afgelopen jaren diverse keren hebben gegeten in dit restaurant, viel nu de houding van het personeel ons het meest tegen. Bij een klacht over de french koffie (de koofie was niet voorzien van de benodigde likeur) werd er tot 3 keer toe niet door het personeel gereageerd. Jammer, hierdoor voel je als gast niet serieus genomen. Nu nemen wij het Weverhuisje ook niet meer serieus en zien ze ons daar nooit meer.

43. Lekker gegeten en een super sfeertje!

44. Eric Houthooft

Heb dit ook gemeld aan de eigenaresse. Mij viel op dat de bediening en keuken vlekkeloos samen werkten. Eten is uitstekend te noemen. Ik vind de ambiance te simpel voor deze luxe en mooie gerechten. Alle gerechten zijn net schilderijtjes. Zeker voor herhaling vatbaar.

45. Kees Penninx

Deze keer viel het tegen, terwijl we de vorige keer zo'n fijne avond gehad hadden. Een nieuwe kok in de keuken, die nogal mopperde op zijn personeel,
    stuntelige bediuening en geen sfeer meer.
    Zelfs oma's groentepotje hadden ze niet meer.

46. Echt zelden zo goed gegeten. Alles perfect en 100% verse produkten. Dat proef je en ook dat de chef ieder bord niet minder dan perfect door laat gaan. Het bedienend personeel laat duidelijk merken dat ze achter hun produkt staan. En dit tegen normale prijzen!

47. henk van de boomen

niet zo goede ervaring mee

48. Een echte aanwinst nu er een nieuwe chef in staat. Prijs / kwaliteit is perfect. En je zit ook nog eens gezellig.

49. Prima gegeten. Verrasende keuze, maar ook de traditionele gerechten

50. Heerlijk gegeten,