Rhodos in Gemert

Traditioneel Griekse gerechten in hartje Gemert

Op het Ridderplein schuintegenover de zaak.
    Achter de kerk, net als je Gemert binnenrijdt of op het Gelind, achter de zaak.

Lijn 322, Komweg uitstappen.
    Lijn 321, Komweg uitstappen.

Καλισπερα!

Na twaalf smakelijke jaren besloten wij, Sofia en Anastasios, de eigenaren van Grieks restaurant Rhodos ons te vestigen in hartje Gemert!

Een compleet nieuwe zaak die het moderne Griekenland omarmd en de traditionaliteit niet in de steek laat.

De zaak beschikt over 120 binnenplaatsen en een terras (waar nog aan gewerkt word) waar je heerlijk kunt genieten van onze Griekse keuken of kunt borrelen met mezes!

Al meer dan twaalf jaar staat Sofia, de eigenaresse als chef van het restaurant in de keuken, om voor u vers en kwalitatief eten te verzorgen. Van traditionele Griekse gerechten zoals στιφάδο (stoofpotjes) tot ποικιλίες (schalen van diverse kleine Griekse hapjes)
Aan alle liefhebbers is gedacht! Uiteraard hebben wij onze traditionele vlees- en visgerechten. Maar ook voor de vegetariër of venagist maken wij heerlijke gerechten.

De gastheer Anastasios, de eigenaar, heet u dagelijkse welkom bij Rhodos. In een restaurant waar u de Griekse gastvrijheid goed kunt voelen en u zichzelf waant in het mooie Griekenland.

Team Rhodos kijkt er naar uit u welkom te heten in onze nieuwe zaak🥂

• Veganistisch

1261272094 82
1291998027 76
1427192133 82
1470208440 76
1519369933 78

1. Wieke Toonen

Eten was heel lekker. Precies goed gekruid. Heerlijk mals vlees en de bediening was heel vriendelijk en attent. Een echte aanrader.

2. Zoals altijd weer zeer lekker en gezellig.

3. We hoefden niet lang te wachten voor de drank en eten. Nagerecht duurde wel iets langer.
    Jammer dat de tafels om ons heen werden schoongemaakt met een reinigingsmiddel dat erg aanwezig was en wat langer in de neus bleef hangen ipv de geur van het lekkere eten. Dit gebeurde wel wat later in de avond.

4. Mixed grill met mixed feelings.
    Modern ingerichte Griek met een hartelijke ontvangst. Op het menu staat nog het 5 gangen Kerstmenu, dit is verlengd. Geniaal of een gemiste kans?
    Mijn tafelgenoot kiest voor dit menu, ik ga zelf voor het 3 gangen keuzemenu wat op de website staat ('s-middags al even online gekeken naar de menukaart) helaas gaat daar wat mis want dit menu is eigenlijk niet te krijgen omdat het Kerstmenu nog verkrijgbaar is. Na wat overleg in de keuken is het uiteindelijk geen probleem. Over het eten niets dan lof, het smaakt heerlijk. De mixed grill is gevarieerd en mals. Gedurende de avond ruiken we tot 3 keer toe sigarettenrook, blijkbaar staat het keukenpersoneel aan de achterzijde van het restaurant te roken. Dit kan echt niet. Zou de eigenaar absoluut niet moeten accepteren. Er komen wel excuses maar die zijn te laat, dit moet men zelf tackelen. Bediening is aardig en vlot, maar soms onhandig. Borden worden zo nu en dan op tafel "gegooid", bestek wordt vergeten, drankbestellingen komen niet goed door. De Griekse rode wijn wordt veel te koud geserveerd. Jammer, het zit 'm in de finesses. Pak dit aan en je hebt een prima restaurant waar je lekker kunt eten. Daar komen we uiteindelijk toch voor!

5. Mooie nieuwe inrichting en je zit veel ruimer. De porties zijn groot maar de vegetarische kaart is beperkt, al lang hetzelfde en niet echt heel lekker. Best duur.

6. Over het eten niets te klagen. Dit is zonder meer prima, ruim voldoende en smakelijk.
    De bediening is vriendelijk en snel. Het restaurant is gevestigd op een nieuwe locatie in het centrum van Gemert, modern ingericht en rustig van opzet. Naar onze mening was de oude locatie gezelliger / gemoedelijker ingericht. Op 1e kerstdag 2 zittingen, waarvan wij de 2e zitting hadden, vanaf 19.30 uur. De overgang van 1e naar 2e zitting ging wat chaotisch, maar toch nog binnen redelijke tijd een tafel gekregen. Je kunt immers de gasten niet zomaar even gebieden van hun tafel weg te gaan. Al met al komen wij al jaren bij Rhodos, waar we verzekerd zijn van een heerlijke maaltijd en veel keuze uit gerechten.

7. Hans en Mieke

Gewoon alles lekker, mixed grill en kabeljauw heel lekker, mag wat minder zijn. We zijn wat ouder en eten dus minder! Bediening ontspannen, gezellig. Een restaurant zonder capsones met een prima tempo. We komen graag terug.

8. Vooraf gereserveerd, helaas moesten we alsnog wachten alvorens we aan tafel konden.
    Personeel aardig, erg jong en weinig professioneel.
    Eten was lekker, niet alle gerechten waren even warm.
    De uitstraling van het restaurant was érg ongezellig, valt veel te verbeteren.

9. J. Rijkers

De sfeer is niet meer Grieks. Té modern ingericht. Straalt niets uit.

10. Gemertenaar

Het eten is er goed en de bediening erg aardig maar als je af gaat rekenen en je treft de eigenaar die het altijd druk heeft wordt je afgeblaft. Schandalig gewoon hoe de vriendengroep van mijn dochter behandeld werd. Ik heb er geen goed woord voor over. Het is dat jullie vanmiddag niet open waren anders had ik het persooblijkt komen vertellen. Nu mag iedereen het lezen

11. Zoals altijd lekker gegeten. Het nieuwe restaurant is echt een verbetering: je kan er veel gezelliger zitten.

12. Richarda

We hebben heerlijk gegeten, mooi restaurant, warme gezellige sfeer, goede en vriendelijke bediening.
    De zeebaars was voortreffelijk.

13. Wat n verrijking deze heerlijke Griek in ons dorp en n grote vooruitgang jullie nieuw restaurant, van harte proficiat.

14. Top echt goed!

15. Marian Verbrugge

Het eten was heerlijk.
    Bovendien zag het er allemaal uit om in een plaatjesboek te tonen.

Wij kunnen het iedereen aanbevelenk.

16. J Toonen

Het was super lekker, gezellig en de bediening was heel erg aardig.

17. Het eten was er zeer goed. En gezellig. We wachten op de nieuwe Rhodos.

18. A. de Vries

Steeds heerlijk gegeten, vooral de grillgerechten zijn heerlijk mals en smakelijk (én overvloedig!) De eigenaars zijn erg vriendelijke mensen en als je wat vaker komt krijg je een echt persoonlijk contact. In het oude pand is een Griekse atmosfeer.

19. Een heel goed Grieks restaurant.
    Wij zijn er al meerdere malen geweest, en altijd naar volle tevredenheid. Eigenaar en vrouw zijn erg vriendelijk evenals het personeel! Het vlees is heerlijk mals en de rijstijd subliem! Enige minpunt vinden wij dat afhalen net zo duur is als dat je in het restaurant eet.

Rhodos, Ga zo door, jullie gerechten zijn verrukkelijk :)

20. Meerdere keren wezen eten, erg lekker en een gezellig sfeertje. Bediening is prima, erg vriendelijk. Ga zeker weer een keertje terug!

21. Willen meedoen met onbeperkt tapas eten maar krijgt bijna niets. En als je er iets over zegt wordt eigenaar boos dus voor mij geen Rhodos meer.

23. Mr.Bungle

Deze zaak blijft het goed doen. Het eten is simpelweg heerlijk, de vleesgerechten zijn subliem. Ik heb hier nog nooit eten gehad waar ik ontevreden mee was.

De bediening is erg goed en snel.

De borden zitten lekker vol, daarnaast nog een lekker borreltje voor en na van het huis. Hier ga ik toch minstens 3 x per jaar naar toe.

Jammer dat het idd wat aan de prijzige kant is en dat het afhaalmenu net zo duur is als er gaan zitten. Wel echt een aanrader en zeker een van de beste Grieken in de omgeving.

24. We eten hier al jaren en vinden het altijd erg lekker. Prijs/kwaliteit is goed en de bediening is erg vriendelijk. Sommige gerechten zijn niet te verkrijgen in andere Griekse restaurants die je hier wel kunt eten. Deze gerechten zijn heel lekker en de moeite waard om te proberen. Enig min puntje... De giro's was wat hard doorgebakken de laatste keer dat we hier hebben gegeten. Verder was alles prima.

25. Talitha

Vanavond voor het eerst bij Rhodos tapas (mezedes) gegeten. Wat een aanrader!! Echt fantastisch! Het ene gerecht nog lekkerder en mooier geserveerd dan de ander. En dat van iemand die al heel vaak tapas heeft gegeten. Hier ga ik zeker nog eens terug!

26. Hans Beckers

We zitten nu bijna 2 uur te wachten op eten. Bediening maakt fout na fout. Net 5 keer water moeten bestellen om het 1 keer te krijgen. Jammer. Kortom: afrader

27. Fam Swinkels

Verzorgd en lekker eten. De stifado was lekker op smaak.

28. Wij zijn er een aantal keer geweest en het eten is er buitengewoon goed. De gerechten smaken authentiek, net als een goed restaurant in Griekenland! Aanrader!

29. Het eten is uitstekend, de bediening is normaal, de uitstraling van het restaurant is al 20 jaar hetzelfde, leuk dus. Schotels waren wel minimaal en de prijs is schrikbarend hoog. Echt te hoog voor de hoeveelheid eten die je krijgt. De afhaalprijzen zijn ongeveer gelijk aan de restaurant prijzen, voor 2 man ben je al vlug 35 euro kwijt. Daarom doen de shoarma tentjes het zo goed...Jammer van de goede bedoelingen, maar voor dat geld kun je ook naar een echt restaurant. Het is dus niet de kwaliteit maar de kwantiteit waar het aan schort.

30. Het eten was lekker.

Alleen in prijs verhouding kwa eten mag de prijs wel wat lager.
    Gezellige sfeer, leuk personeel en het personeel is altijd wel in voor een praatje.

We hebben het afgehaald en bij het wachten kregen we een drankje aangeboden van het huis.

En bij thuis komst was het nog warm en woon zelf in Handel.

Is voor ons voor herhaling vatbaar.......

Zeker een aanrader!.......

Suc6........

31. Ik kom hier al ruim 25 jaar en mijn kinderen zijn hier praktisch opgegroeid. Dit restaurant is eigenlijk al wisselend van eigenaar alleen maar beter geworden. De sfeer is hier perfect. Het eten subliem en wat wil je nog meer? De prijs/kwaliteit verhouding valt ook best mee. Je kunt het zelf zo duur maken als je budget je toelaat. En overigens, uit eten is tegenwoordig een luxe en aan luxe hangt nu eenmaal een ander prijskaartje.

Anastasios en Sofie ik wens jullie nog een lang en gelukkig bestaan in Gemert.

32. Knap duur en altijd druk. De vis die we laatst hadden zat vol graten en was letterlijk niet te eten.

33. We zijn hier regelmatig wezen eten en ik moet zeggen dat het een prima restaurant is.

Eten is erg lekker, de sfeer is goed en heel vriendelijk en aardig personeel die, als je wil, wel een gezellig praatje met je komt maken.

Echt een aanrader!

34. Wel eens gegeten. Meerdere keren zelfs.

Ben geen Griek fan. Eten was wel redelijk goed.

Gaan er nooit eten als we met z'n tween gaan. Meestal worden we dan gevraagd. Niks speciaal.

Maar het is er wel altijd redelijk druk.

Niet mijn restaurant.

35. Goed eten. Erg lekker! Leuk personeel.

Prijzen mogen wel wat lager en twijfel ook aan de hygiëne van de keuken...